![]() |
Gradinita Iasi-stie cineva?
Comentariu inital(fam.ortodoxa):
Citat:
Citat:
Ii voi comunica informatiile voastre! Iar daca doriti sa o contactati direct, va pot da mail-ul dansei dupa ce primesc aprobare. Multumesc! |
buna ziua
Buna ideea doamnei de mai sus , sa se faca GRADINITE SI PTR CEI CARE VOR SA URMEZE Credinta Ortodoxa si in special ceI linistiti care primesc educatie buna acasa .
DAR NU INTELEG ceva : de ce trebuie ca aceste gradiniTE mai ales infintate de Biserica sau etc , sunt atat de scumpe ?? NORMAL ar trebui sa fie mai ieftine , ca doar DE CE NE NUMIM CRESTINI ??? SA NE AJUTAM INTRE NOI , NU ?? NU ASA AR FI CORECT ?? UNDE ESTE "" IUBIREA FATA DE APROAPELE """ ??? EU sunt crestina Ortodoxa , o femeie care vreau sa evit cat pot lumea asta rea si sa nu am de aface cu prea multe , sunt mai retrasa . DE ACEEA , nici nu am un loc de munca . Dar daca as avea ,( ca ar fi si timpul) nu pot avea un job platit bine .. DECI o familie formata din 4 pers . 2 copii din care 1 la scoala , nu poate platii o gradinita atit de scumpa . GRADINITELE ( in general) au o regula tare proasta si absurda . NU Primesc dosarele daca ambii parinti nu au adeverinta de salariat .LE este frica ca nu poate omul sa plateasca toata luna hrana . Mai e o varianta , ca din cauza banilor , vor mai lipsii copiide la ore ca sa mai scada din pretul hranei sa nu plateasca in fiecare zi . Doamne ajuta ! |
Ar mai fi varianta ca si in Romania sa se legalizeze homeschooling-ul. Ar fi ideal.
** Sa inteleg ca nu are nimeni idei? |
Unde sa-mi inscriu si eu copilul la gradinita si cum sa-l cresc in "lumea" asta?
Doamne ajuta!
Am si eu 2 copii, 2 fetite de 4 ani jumatate si una mai mica de 1 an jumatate. Incerc pe cat posibil sa ducem o viata ortodoxa potrivit Evangheliei (poruncilor Mantuitorului), a Sf. Parinti si a duhovnicului meu. Nu este foarte usor, dar cu ajutorul Domnului, MD si Celor de Sus, se poate. Am si eu aceeasi problema ca si celelalte mamici. Pe cea mare am inscris-o la o gradinita de stat anul trecut in toamna si am observat la ea un comportament foarte urat, violent si un limbaj urat.. si am preferat sa o tin acasa mai mult timp. Acum sincer nu vreau sa o mai duc deloc (si este o gradinita foarte buna, in centru, unde, sincer nu am intrat foarte usor). Nici de celelalte gradinite din Iasi nu am auzit ceva bun. Asi vrea si eu nespus de mult sa existe in Iasi sau in alta parte o gradinita ortodoxa pe masura bugetelor noastre. O cunostinta de-a mea mi-a sugerat o gradinita in Iasi, unde programul este pana la ora 12 si acolo copiii sunt acceptati pe baza unui interviu cu parintii si au o perioada de proba de 4-6 saptamani (daca sunt violenti sunt dati afara). Dar am fost uimita de programa ciudata pe care o au (printre multe altele, la masa ei nu-I multumesc Domnului pentru mancare, ci... naturii!). Parca ar aduce a paganism... La gradinita Buna-Vestire nu o pot inscrie deoarece costa foarte mult pentru mine... Ma gandeam si eu sa merg la conducatorii Bisericii noastre, dar oare voi rezolva ceva? Venitul nostru lunar este foarte mic... M-asi bucura sincer sa fie cineva care sa ia o initiativa si sa intemeieze o gradinita/e ortodoxa/e. Sau parohiile sa faca ceva in acest sens. Problema mea ar fi urmatoarea: ce vede copilul in cei 7 ani de-acasa, cam aia va face si pe viitor. Si daca la gradinita vede ce vede, afara vede ce vede, in familie (rude apropiate sau mai departate) mai vede ce mai vede.... cum sa mai educ eu ortodox acel copil, care tinde mai mult spre cele lumesti si mai putin la ceea ce vede la mine? E ca si cum sunt eu in fata unui „torent” plin de toate cele rele ale lumii! Ii rog cat de des pot pe Domnul si pe Maica Sa si pe Cei de Sus sa ma ajute in acest sens, dar nu este prea usor, pt ca influentele cele rele sunt enorm de multe! „Auziți acestea și voi, părinților, și voi, mamelor, creșterea copiilor nu vă va fi fără plată. Aceasta o spune și mai departe, zicând: „dacă are mărturie de fapte bune: dacă a crescut copii” (I Timotei 5, 10), și după celelalte multe pune și aceasta. Căci nu este puțin lucru, copiii cei dați de Dumnezeu să fie afierosiți lui Dumnezeu. Dacă baza și temeliile începutului lor vor fi bune, mare le va fi plata; iar dacă vor neglija aceasta, mare le va fi osânda. Fiindcă și Eli s-a pierdut din cauza fiilor săi, căci trebuia a-i povățui. Îi povățuia el, dar nu precum trebuia, ci, nevoind a-i întrista, iată că și pe ei, și pe el s-a pierdut. Auziți acestea, voi, părinților. Creșteți pe copiii voștri întru învățătura și certarea Domnului, cu multă băgare de seamă. Tinerețea este sălbatică, având nevoie de mulți purtători de grijă, dascăli, pedagogi, îngrijitori, de mulți hrănitori. Este de dorit, deci, ca după atâtea necazuri, să poată fi stăpânită. Tinerețea este ca și un cal sălbatic, ca și o fiară sălbatică, și dacă de la început și din cea mai fragedă vârstă a copilăriei îi vom pune niște hotare bune, după aceasta nu vom avea nevoie de multe osteneli, ci obișnuința va deveni lege. Să nu-i lăsăm să facă ceva din cele plăcute și vătămătoare, și nici ca unor copii să le facem totdeauna pe placul lor, ci mai cu seamă să-i ținem în întreaga înțelepciune și cumpătare, fiindcă abuzul de acestea pierde tinerețea mai mult decât orice.” (Omilia Sfântului Ioan Gură de Aur) Sunt de asemeni muuuulte familii ortodoxe care trateaza destul de superficial acest aspect. Astept sfaturile voastre.... |
Citat:
Pai avem idei dar credeti ca se pot pune in aplicare chiar asa usor? |
Citat:
E adevarat ca scolile ortodoxe particulare sunt foarte scumpe in Romania. Nu stiu daca ar exista o varianta ca acestea sa fie mai accesibile. La noi, in Tm sunt scumpe, dar in Moldova sunt neaccesibil de scumpe. Uneori ma gandesc: ptr cine sunt concepute, de au tarifele astea? Ca familia ortodoxa cu copii multi, nu isi poate permite o taxa de 800 lei copil. |
Citat:
Scoala Ortodoxa din Constanta cred ca este cea mai ieftina. 420 lei / luna program normal.Mai sus ptr. programul mediu si cel prelungit. Ofera si burse destule. Cred ca sunt preturile asa jos ptr. ca nu este infiintata de Mitropolie, ci de parinti,preoti,invatatori. In Suceava am inteles ca mai este o gradinita unde este accesibil. ** Daca nici macar ideile nu le impartasim, cum sa facem si ceva impreuna? Hm. |
Gradinita din Iasi
Varianta cu ""homeschooling"" nu mi se pare o solutie foarte buna! Idee ar fi ca sa avem un sistem de educatie bine pus la punct, care sa-i poata pregati pe copii pentru a deveni adulti responsabili, capabili sa se incadreze intr-o munca cinstita si utila societatii si sa-si intemeieze o familie!
Copii trebuie sa invete impreuna, pentru a-si putea dezvolta capacitatea de relationare cu alti copii si pentru a putea fi educati si formati ca adulti responsabili, capabili de a-si asuma o decizie! Trebuie reconstruit din temelii sistemul de educatie din Romania, distrus- ca de altfel toate sectoarele economice si sociale romanesti- dupa 1990! Sunt bune si intru totul laudabile diversele initiative ale Bisericii Ortodoxe Romane in domeniul educatiei sau al asistentei sociale, si inclusiv colaborarea dintre aceasta si stat pe aceasta linie, insa solutia pe termen lung ar fi sa construim un stat puternic, cu un nivel de trai prosper pentru populatie, care sa nu mai aiba nevoie de tot felul de ajutoare sociale! |
Citat:
Homescoolingul nu inseamna izolarea copilului de altii.Ci inseamna baza o puneti impreuna iar activitatile celalalte s ale faca impreuna cu copii altor familii care practica si ei "scoala acasa". Nu stiu daca m-am facut inteleasa.. Citat:
Solutia e sa cautam oameni cu idei asemanatoare cu care putem construi. Si gasim, crede-ma. |
Citat:
Intrebarea mea era daca apelezi la o scoala umbrela, deci una din strainatate, trebuie sa fie predat si scris in limba scolii sau in limba materna? O scoala din Anglia are materiale in engleza banuiesc, nu? Un Parinte de la Oasa a spus ca daca nu gasim o scoala/gradinita decenta unde sa trimitem copiii, atunci sa nu ii trimitem deloc. De asemenea, am inteles ca vor sa fac o comunitate pe langa manastire si sa faca si o scoala. Frumos din partea lor. Citat:
|
Citat:
|
Din cate vad eu problema este in felul urmator si foarte simpla:
In grupele respective, educatoarele nu fac nimic pentru copiii respectivi. Ca solutie imediata eu as propune: 1. Mutarea in alte clase unde copiii au mai mult bun simt, si motivarea directa a aceste actiuni. 2. Reclamatie la educatoare in scris, pentru a monitoriza copiii care invata mizeriile astea care sa fie scosi din clasa respectiva daca sunt nesimtiti si nu sunt educati de acasa. Daca educatoarea simte ca trebuie sa faca ceva printr-o reclamatie scrisa, cu siguranta ca o sa faca, pentru ca nu isi permite sa piarda slujba. 3. Urmatorul pas este reclamarea educatoarei si urmatorul pas este reclamarea directoarei scolii dar si a educatoarei. Nu poti sa dai inapoi chiar asa de usor, si poate ca daca este putina presiune pusa pe educatoare se mai schimba si ele. Daca le faci scandal si reclamatie scrisa la inspectorat cu siguranta ca vor schimba lucrurile pe acolo, si le vor mai certa sa fie mai atente. Pe unde am trecut eu, am vazut clar un tipar frumos: daca directoarea este ferma si isi stapaneste educatoarele, atunci acestea isi fac treaba corect. Si am vazut multe educatoare corecte, dar bineinteles, sunt si contra-exemple. |
„Nu e degeaba, trebuie să avem curaj!”
Cum a fost hărțuită sexual o fetiță din clasa a VI-a de la Colegiul Național „Dinu Lipatti”
Ni se strânge inima și ne îngrozim când auzim despre creșterea fără precedent a agresivității și promiscuității în rândul adolescenților. Și ne întrebăm, uimiți, unde vom ajunge, atunci când aflăm că astfel de lucruri se petrec nu sub ascunzișul nopții, după blocurile unor cartiere lăturalnice, ci în miezul zilei, în plin centru al capitalei, la o școală de renume – Colegiul Național „Dinu Lipatti”! V. este o fetiță delicată, elevă în clasa a VI-a, remarcabilă prin atitudinea ei demnă și cuviincioasă. Tocmai de aceea un grup de băieți, crezând că își pot bate joc de ea, au hotărât să o hărțuiască pe această fetiță.V. împreună cu mama ei au stat de vorbă cu noi, din dorința de-a trage un semnal de alarmă asupra mizeriilor care se întâmplă în școli și de a trezi conștiințele acelor părinți care pot și vor să mai facă ceva pentru a schimba lucrurile… |
Mărturia fetiței:
„M-am rugat la Maica Domnului să mă ajute să nu iau bătaie” - Stăteam pe bancă la ora de sport și mă uitam împreună cu un coleg la tableta acestuia, când, pe neașteptate, un alt coleg, M., a venit și s-a urcat peste mine, pe la spate. Eu am simțit că vrea să-mi facă ceva, și atunci am sărit și l-am luat la alergat, dar nu am reușit să-l prind. M-am întors la banca pe care stăteam și el a venit apoi să dea cu piciorul în mine. L-am prins și l-am bătut – i-am tras câteva palme peste claviculă și în spate. - Cum te-ai simțit în acel moment în care s-a năpustit asupra ta? - Îngrozitor. - De ce crezi că s-a comportat așa? - Pentru că M. și prietenii lui au vrut să-și bată joc de mine. - Se mai întâmplă în clasa ta astfel de lucruri? - Da, este un grup de băieți care fac gesturile acelea aproape zilnic, le iau pe fete și mimează știți ce… - Dar fetele nu zic nimic? - Sunt unele cărora le place și acceptă aceste lucruri, se mai și pupă cu ei. Este una, care e mai micuță, cât jumătate din mine, încearcă să se ferească, încearcă să mai dea în ei, dar e cât jumătate din mine… - Tu nu te-ai temut să dai în el? - Deloc! (pe un ton foarte sigur și hotărât). M. e mult mai scund. Apoi au venit mai mulți să mă bată, dar le-am zis: „Dacă îndrăznește careva să pună mâna pe mine, zob îl fac!”. Iar ei au început să bată în retragere. Apoi am fost la baie să mă spăl pe față, eram toată roșie, ardeam toată… - Te-ai rugat vreun pic în acele momente?… - În acele momente, când erau toți în jurul meu, m-am rugat la Maica Domnului să mă ajute să nu iau bătaie de la ei. - De ce crezi că se întâmplă lucruri atât de murdare în clasa ta? - Eu cred că băieții sunt obsedați din cauza televizorului. - Cum ți-ar plăcea să fie fetițele de azi? - Ca pe vremuri. Am mai văzut în filme cum erau fetele: cuviincioase, nu se purtau urât, nu se pupau toată ziua, pe toate drumurile, aveau o anumită decență în comportament, în ținută… |
Mărturia mamei fetiței:
„Problema cea mare este că se întâmplă zilnic astfel de lucruri”
- Știți, jumătate din clasa ei sunt țigani. Și sunt foarte uniți. În momentul în care au fost întrebați ce s-a întâmplat, toți au negat că băiatul respectiv a făcut așa ceva – și V. a fost pusă într-o situație foarte proastă. Rezulta că ar avea ea ceva probleme la cap. Nu recunoștea nimeni nimic din cele întâmplate. Toți declarau că V. l-a bătut degeaba pe M. Și mai apoi, încet-încet, au început unii copii să recunoască. Problema cea mare este că se întâmplă zilnic astfel de lucruri… În clasă este o fată care acceptă și îi place să fie supusă unui astfel de tratament – practic imită actul sexual în clasă, de față cu toți colegii. Pe celelalte colege care nu acceptă aceste gesturi, grupul de băieți le bate și le silește să accepte. - S-au mai primit astfel de reclamații din partea altor fetițe hărțuite? - Nu. Până acum nu a spus nimeni nimic. Fetițele supuse acestui tratament umilitor și înjositor s-au temut să povestească acasă părinților lor prin ce trec. Abia după incidentul acesta cu V. s-a dat în vileag totul. - Dar V. nu vă spunea ce se întâmplă la școală? - Ea îmi spunea că băieții fac gesturi murdare, dar eu nu am înțeles despre ce este vorba, în ce constau aceste gesturi murdare. Și m-am îngrozit în momentul în care am aflat. Se sărută băieții cu fetele pe gură, imită actul sexual în clasă, de față cu toți colegii! E un regim de teroare în acea clasă. Acel grup de țigani le bate sau le amenință pe fetele care nu vor să facă ce vor ei. Nu înțeleg de ce diriginta și profesorii nu iau atitudine, de ce trebuie ca fetițele și băieții crescuți acasă frumos de către părinții lor să vadă mizeriile acestea, zi de zi? V. îmi spunea că fac gesturi obscene, dar i-a fost rușine să detalieze, să fie mai explicită… - Cum s-a simțit V. după cele întâmplate? - A fost foarte marcată… Zile bune după acel incident avea o senzație de scârbă și îi era rușine să se întâlnească cu profesorii care aflaseră ce s-a întâmplat. - Colegele ei nu au spus acasă nimic din cele ce pătimesc la școală. De ce credeți că V. a avut curajul să vă povestească totul? - Pentru că ea nu a acceptat niciodată așa ceva. Celelalte colege, unele de teama băieților, altele pentru că au acceptat să fie umilite, s-au temut să dezvăluie părinților lor ce se întâmplă. Ea m-a sunat imediat, și era foarte tulburată și plângea. Îmi spunea că tremură de nervi și de tulburare. - Cum ar trebui cultivată o relație părințicopil, astfel încât copilul să fie deschis, să spună acasă ceea ce părinții ar trebui să știe? - Să nu-l certe pentru ce nu este vinovat, să-l încurajeze să spună ce are pe suflet, să-i împărtășească copilului din experiența sa de viață… Eu i-am povestit multe din cele prin care am trecut. Pe vremea mea, în școală nu se întâmplau astfel de lucruri. Dar când eram tânără, în fabrică, băieții le luau de mijloc pe fete – și ele erau încântate. Eu nu am acceptat niciodată astfel de lucruri. Dar odată a venit un băiat să-mi pună mâna după mijloc; eu m-am întors să-l pocnesc, el s-a speriat și-a fugit, iar eu am aruncat cu ciocanul după el. I-am spus fetei mele această poveste și altele asemănătoare. - V. ne-a povestit cum l-a bătut pe colegul ei, M., pentru gestul făcut. De unde are V. atâta forță și curaj în ea? - Nu știu… probabil că le-a moștenit. Și probabil și încurajată de mine. Eu i-am spus de când era mică (pentru că a mai avut conflicte cu băieții în clasele I-IV), i-am zis că e interzis să se bată cu ei indiferent de motiv, dar dacă – pentru că mi-a spus că îi pun mâna pe fund – unul își permite să-i facă așa ceva, îi dau voie să-l bată, și chiar o încurajez. Am învățat-o să nu permită nimănui să-i facă așa ceva, să o înjosească și să o umilească așa. Și ea a ascultat. - Ce atitudine ați luat după ce ați aflat ce s-a întâmplat cu V.? - I-am anunțat pe părinții celorlalți colegi – nu numai pe părinții fetițelor, ci și pe cei ai celorlalți colegi, pentru că sunt și băieți buni și cuminți în clasă. Le-am spus că nu este normal pentru copiii noștri să audă și să vadă tot felul de mizerii. Dacă M. și prietenii lui nu sunt capabili să se poarte normal, să-i ia și să-i ducă în altă parte. Mama unuia dintre băieții cuminți mi-a spus că anul trecut s-a întâmplat și cu băiatul dânsei același lucru care s-a întâmplat cu V. Înțelegeți la ce mă refer. A discutat cu una dintre profesoare despre problema dânsei, dar i s-a spus că respectivul băiat are „instrumentul” foarte bun și este capabil să-i dea pantalonii jos copilului ei! Cumplit răspuns venit din partea celei care ar trebuie să educe… - Credeți că dacă părinții ar fi uniți s-ar putea schimba situația? - Cred că da. Ăsta e neajunsul nostru, că nu suntem uniți! Țiganii au fost foarte uniți, au mințit cu toții când au fost întrebați despre ce i-a făcut M. fetiței mele și a reieșit că V. ar avea o problemă la cap, că spune lucruri pe care nu le-a văzut nimeni. - Deci noi nu avem curajul să luăm atitudine… - Asta e o problemă mare, că nu avem curaj. De ce să n-ai curajul? – că dacă ne-am uni toți, nu ar mai îndrăzni nimeni să ne facă rău. Eu chiar am vorbit cu un nepot al meu, care lucrează în jandarmerie, și mi-a spus că dacă se face o plângere scrisă la poliție, ei pot să vină să facă niște raiduri prin școală. Și atunci vor fi puși frumos la respect. Eu chiar o să fac lucrul acesta, pentru că acei țigani nu ascultă de nimic, pentru ei nu există lege… Ei fac legea acolo. Și asta nu-i posibil. Asta le-am spus și părinților: dacă ne unim, n-or să mai aibă curaj! Hai că pe unul îl ameninți, spre exemplu au început să o intimideze pe V. că „o taie” – dar dacă suntem jumătate de clasă, toți împotriva lor, doar n-o să-i taie pe toți copiii, ce-o să le facă tuturor? Țiganii sunt și lași, dacă ești foarte hotărât cu ei, cedează |
Mărturia mamei fetiței:
- Să revenim la firul poveștii. Ce s-a întâmplat după ce ați anunțat părinții?… - Am vorbit cu toți părinții și ne-am hotărât vinerea, când e dirigenție, să mergem și să ținem ședință cu părinții. Diriginta, profesoară de franceză, ne-a dat pe noi afară, pe motiv că nu trebuia să venim, că ea nu anunțase nici o ședință! Dar a lăsat în schimb să intre două țigănci care s-au luat de fete. V. era pur și simplu intimidată, terorizată. I-am și spus dirigintei – cum le-a permis țigăncilor să intre și să ne intimideze copiii, după ce pe noi ne-a dat afară?!… Pentru mine este foarte clar cum este cu diriginta. Astăzi, în loc să țină ora de franceză, a luat copiii și i-a dus la o serbare, chipurile „de Crăciun”, organizată de cei de clasa a VIII-a. Acolo s-a făcut semnul necuratului cu mâna, s-au cântat cântece deocheate (inventate de ei, probabil), cu Moș Crăciun. Deci pur și simplu a fost o profanare, la care copilul meu a fost obligat să asiste. Cu ceva timp în urmă au participat la Halloween… Normal ar fi să fie întrebați și părinții dacă își lasă copiii la astfel de serbări. - Din cele ce știți dumneavoastră, în alte clase de la Colegiul „Dinu Lipatti” se întâmplă astfel de lucruri?- Se poate, pentru că pe holurile școlii – asta mi-a spus un gardian, a văzut cu ochii lui – se vizionează filme pornografice pe tablete. Sunt măsuri care trebuie luate nu numai în clasa ei, ci în toată școala. Deci copiii noștri, dacă ies să meargă la toaletă sau pe hol, să mănânce un sandviș, dau cu nasul în toate porcăriile. Mi-aduc aminte, când era V. mică, în clasa a II-a, când am intrat la un moment dat în școală cu ea de mână, erau doi, unul și una, claie peste grămadă pe calorifer – n-aveai nici loc să treci, fiind holul strâmt. Eu m-am luat de ei: „Ce faceți aici?”. Atunci a trecut un profesor căruia i-am zis: „Domnule profesor, cum puteți să treceți pe lângă ei, e normal să se întâmple așa ceva în școală?! Nu pot să mai intru cu copilul meu în școală?…”. „A, doamnă, degeaba!”. La fel spun și părinții: „Degeaba facem reclamație, că tot n-o să se întâmple nimic. Toți sunt corupți!”. Nu e degeaba, trebuie să avem curaj! Cu rugăciune și cu binecuvântare de la duhovnici, trebuie să avem curaj să facem ceva. Ceva trebuie schimbat. Nu există „degeaba”! Dacă ne unim, nu e nimic degeaba… |
Gradinita de la Iasi
Intradevar, foarte urat ce se intampla la acel colegiu! Pe fondul degradarii morale a societatii romanesti si scoala publica romaneasca se degradeaza! In cazul acela particular este si vina directorului scolii, care este prea slab si nu actioneaza!
Acuma nu zic- si in anii 90'' cand am facut scoala, mai existau certuri sau cel mult o palma asa ca intre baieti, dar gesturi obscene si mai ales un comportament urat fata de fete nu erau! Daca ne placea de o anumita fata o invitam la o cofetarie sau un film! |
ceea ce a patit acea fetita e un caz deosebit,ceva ce se intamla f.rar(nu degeaba a atras atentia presei),cu toate ca sunt sunt constienta ca din ce in ce mai multi elevi sunt victima glumelor cu tenta sexuala,chiar si cei din clasele primare.
|
Citat:
E multa degradare sufletasca in scoala, si asta ptr ca, in primul rand parintii nu mai au o educatie religioasa . |
Citat:
Eu consider ca pornografia este una din principalele cauze+prostiile care se fac in timpul sarcinii. Parintii de multe ori nici nu stiu ce urmaresc copii lor, afla tarziu, daca afla. |
Citat:
din pacate,astfel de lucruri se intampla si la liceul unde invat eu,insa nu e nicio noutate pt. ca se intamplau si la scoala generala. Citat:
Citat:
deasemenea,sunt unele fete care daca s-a intamplat sa primeasca o palma peste fund,pt. ele devine un motiv de a intra in discutie cu baiatul respectiv.altele se fac ca nu observa si baietii nu le mai au treaba cand vad ca isi pierd timpul degeaba. Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
ai citit cartea acesta? http://www.scribd.com/doc/52831928/V...-secolului-XXI As da cartea respectiva la fiecare mama si la fiecare tanar. Defapt la toata lumea. |
Scoala acasa-info
Am cercetat mai mult ideea de scoala acasa in Romania. Postez ce am gasit.
Școala de massă ori Școala de acasă? - The European Academy for Christian Homeschooling (Anglia): www.christian-education.org (cea din Anglia cred ca trebuie contactata, caci costurile difera de la sediu la sediu) - Crossroads Christian School (S.U.A.): http://www.crossroadschristianschool.com/fees.html Students in grades Kindergarten - Eighth (K-8): $75.00 per child.* Students in grades Ninth - Eleventh (9-11): $100.00 per child. Students in grade Twelve (12th) or graduating year: $165.00 Costul este pe tot anul si din cate am inteles nu au o programa fixa, ceea ce inseamna ca se pot adauga si materii din Romania, iar in caz ca copilul va fi inscris la liceu public va fi pregatit. (nu este singura care ofera o programa flexibila) - West River Academy (S.U.A.): www.westriveracademy.com au si pagina in romana:http://westriveracademy.com/ro.html blog in romana:http://homeschooling.urbankid.ro/cat...conventionale/ Preturile sunt asemanatoare cu cea de sus. *** Avantajele homeschoolingului http://www.homelifeacademy.com/Regis...schooling.aspx 50 de dolari pe copil/an http://www.homeschools.org/ http://www.homeschooling.ro/ro/home.html Daca citesti comentariile, este o doamna care a scris, Antonia. Dansa a dat aceste site-uri de scoli, din cate am inteles copilul ei este la lifeacademy. *** Mamica din Spania care are copilul acasa: http://tzukutzaworld.wordpress.com/educatia-acasa/ *** Despre homeschooling- un mic istoric *** http://think.hotnews.ro/mai-are-valo...schooling.html |
Citat:
|
Memoriu privind „Educația sexuală” în școlile românești
CĂTRE MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE
DOMNULUI MINISTRU, REMUS PRICOPIE MEMORIU I. Proiectul „Sexul vs. Barza" - model nefast de abordare a sexualității, în contextul posibilei introduceri a educației pentru sănătate ca materie obligatorie în școli;privind „EDUCAȚIA SEXUALĂ" ÎN ȘCOLILE ROMÂNEȘTI II. Experiența Marii Britanii în domeniul „educației sexuale" și eșecul acesteia; III. Rolul părinților în „educația sexuală"; IV. Poziția și propunerile organizațiilor non-guvernamentale creștine față de „educația sexuală" în școlile publice din România; V. Concluzii și propuneri de subiecte pentru dezbaterea publică; I. Proiectul „Sexul vs. Barza" - model nefast de abordare a sexualității, în contextul posibilei introduceri a educației pentru sănătate ca materie obligatorie în școli Domnule Ministru, Organizațiile semnatare au luat act de lansarea proiectului „SEXUL vs BARZA", autointitulat „prima platformă de educație sexuală în format video pentru adolescenți" din România. Proiectul a fost lansat pe 23 aprilie la Palatul Parlamentului1. Analizând materialele - puse la dispoziția liberă a copiilor prin rețeaua „Biblionet" - am ajuns la concluzia că „modelul educațional" prezentat promovează promiscuitatea sexuală și homosexualitatea, încurajează pornografia și libertinajul, susține lipsa de implicații morale ale actului intim, neagă consecințele avortului și se îndreaptă contra autorității parentale. Viziunea sa „educativă" se reduce, în esență, la obișnuirea copiilor cu modelul sexualității deschise și cu metodele contraceptive, este vulgarizantă, hedonistă, anti familie și susceptibilă de producerea unor adânci distorsiuni și traume emoționale și psihice la nivelul personalității elevilor de gimnaziu și liceu. Precizând faptul că filmul prin care se promovează proiectul conține imagini explicite, vă prezentăm câteva pasaje din „lecțiile" de sexualitate: „Sexualitatea înseamnă multă, multă autocunoaștere. Ne descoperim pe noi înșine, corpurile noastre și transformările prin care ele trec din punct de vedere fizic și sexual, descoperim că avem anumite zone ale corpului unde ne place să ne atingem sau să fim atinși, așa-numitele zone sau puncte erogene, printre care se numără gâtul, buzele, sânii, abdomenul, penisul, testiculele, fundul, spatele, ceafa, loburile urechilor și lista poate continua. Cu alte cuvinte, observi că unele atingeri sau gesturi te excită." „...e important să reținem că unora le plac fetele, altora băieții, altora ambele sau persoane transgender, unora le plac fetele cu părul scurt, altora, nu. Cu alte cuvinte, suntem diferiți și avem preferințe diferite, o caracteristică super tare a oamenilor, zic eu." „Poate că ție și prietenei tale vă place să va sărutați corpurile, dar tu nu ești pregătit să mergi mai departe. Nu vrei să faceți sex încă. Asta e o limită a ta pe care o comunici și o negociezi cu ea. Pentru că sexualitatea înseamnă și comunicare, înseamnă să-i spui celuilalt ce-ți place și ce nu, ce ești pregătit/ă să faci și ce nu. Este OK să-i spui prietenului tău că îți place cum îți atinge sânii, dar nu vrei să îți atingă vulva, nu acum. Iar el trebuie să te înțeleagă și să-ți respecte decizia." „OK, la ce vă gândiți când vă gândiți la sex? Mă refer acum strict ca definiții? La ce se referă sexul? Pariu că vi se duce gândul la o bilă de billiard bine lovită, fix la relații sexuale, la penis în vagin. Mai puțin la sexul dintre două fete și doi bărbați, nu? Mda, aflați că asta e cam nedrept. Pe mine mă mai duce gândul la categoriile în care sunt împărțite speciile. ...Cum știi dacă ai sex „F" sau „M" ? Păi ți s-a tot spus de când erai mic, și ai tăi au știut-o de la medicul care s-a uitat între picioarele tale când te-ai născut, a văzut un penis sau o vulvă și a spus: „E băiat!" sau „E fată!". În plus, tehnologia le permite în ziua de azi doctorilor să spună astfel de lucruri încă de când ești în uterul mamei și mai ai ceva luni de stat la copt." Mai departe, copiilor li se sugerează (deloc subtil) să vizioneze filme porngrafice - dacă n-au făcut-o deja: „Felul în care actorii și actrițele din filmele porno reacționează în timp ce fac sex nu e adevărat, ci este, de multe ori, exagerat. De exemplu, cele mai multe femei nu au orgasm atât de repede sau (și) se întâmplă mai degraba rar ca două persoane care fac sex să aibă orgasm în același timp. ...Ceea ce în filmele porno pare a fi absolut normal nu e mereu așa în viața reală: sexul anal e în realitate mai puțin popular decât în filmele porno, iar a ejacula pe cineva nu e un lucru care face plăcere neapărat majorității oamenilor." Iată, mai departe, cum sunt consiliate elevele de liceu, de către aceiași „experți", explicându-li-se că avortul este un lucru la îndemâna oricui, pentru care nu trebuie să dea socoteală nimănui și, contrar evidențelor, că este lipsit de orice consecințe: „Dacă ai 16 ani, ai dreptul să mergi singură, fără consimțământul părinților, la medicul de familie, la ginecolog, la medicul de planificare de familie sau la farmacie pentru a cere informații și servicii sau produse în legătură cu viața ta sexuală. Aceasta include orice orice tip de teste sau consultații, dar și contraceptive, procedură de avort, sarcină, asistență maternă sau naștere. Poți, așadar, decide singură dacă vrei să păstrezi o sarcină sau nu." Desigur, a păstra o sarcină devine ultima opțiune pentru o adolescentă însărcinată: „Când rămâi însărcinată, ai trei opțiuni: te poți decide să faci avort, poți decide să dai copilul spre adopție sau te poți decide să-l păstrezi." Proiectul „Sexul vs. barza" este susținut de asociații precum „Accept" (a homosexualilor din România), „Front" (feminism radical), European Center for Public Initiatives (grup de lobby pro-avort/pro-homosexualitate) - organizații cu o componentă programatică îndreptată contra familiei tradiționale, nucleare; de business-ul (rețeaua de clinici) de avorturi „Marie Stopes" și de Colegiul Bilingv „George Coșbuc" (unde există o „platforma LGBT" prin care se promovează fățiș homosexualitatea, găzduind inclusiv „parade gay"). De asemenea, programul național „Biblionet" sprijină „SEXUL vs BARZA", anunțând promovarea platformei în peste 2.000 de biblioteci publice din România. Subliniem faptul că d-na deputată PP DD Liliana Mincă2, susținătoarea proiectului „Sexul vs. Barza", este și unul dintre cei 18 parlamentari co-inițiatori ai propunerii legislative (de altfel lăudabilă!) a deputatului Tudor Ciuhodaru privind introducerea orelor de „Educație pentru sănătate" în trunchiul comun (materie obligatorie)3. Ce va conține, în consecință, capitolul referitor la viața intimă din cadrul materiei „Educație pentru sănătate", ne putem lesne închipui. De altfel, Adriana Radu, „specialista în educație sexuală" care apare în clipurile campaniei, spune: „Pasul următor ar fi adoptarea unei legi care să includă educația sexuală ca materie obligatorie în școlile din România. Educația sexuală obligatorie în clasa a IV-a, a VIII-a și a X-a. Fără tăgadă."4 Trecând peste obrăznicia cu care o persoană privată face agenda Ministerului și a Parlamentului, această afirmație imperativă reprezintă noul tip de totalitarism al gândirii, în care se desființează prin forță poziția oponenților, cu toate că nu există nici raționamente și nici fapte care să susțină beneficiile programelor de tip „Sexul vs. Barza" - altele decât afirmațiile autorilor, ridicate la rangul de judecată de valoare. Simpla enunțare, ca pe o „mantră" a ecuației „contracepție + avort + libertate sexuală = bunăstare + independență" nu o face adevărată. Dimpotrivă, în lumina tuturor studiilor serioase, exact contrariul afirmațiilor partizanilor „educației sexuale" este vădit. Liberalizarea sexualității este corelată negativ cu problemele sociale5. complet aici:http://www.ortodoxiatinerilor.ro/pol...lile-romanesti Ce parere aveti despre aceasta educatie seuxla si despre acei psihologoci sau ce o fi care merg in scoli, fara stirea parintirlor, si invata copii sa se masturbeze, sa isi inceapa viata sexuala etc.? Ce este de facut? |
Foarte interesant acest thread,desi sunt mai nou in forum am sa indraznesc sa imi spun si eu o parere.
Problema educatiei sexuale la noi in Romania este veche,la noi in tarisoara noastra subiectul sex a fost,este si va fi un subiect tabu in familie,scoala,societate,biserica,etc. Internetul in ziua de azi pune la dispozitie toate informatiile si chiar in plus despre acest subiect,dar copii nu pot discerne intre aceste informatii pentru simplu fapt ca nu sunt informati corect,de parinti,de scoala,de medici,psihologi,preoti,etc. Este foarte simplu sa spui nu fa sex asa ca nu e bine ,decit sa explici de ce nu este bine, ce se poate intimpla,de ce se poate intimpla care sunt riscurile pe termen lung,care sunt implicatiile phihice,si mult mai important copii vor fi atrasi de aceste lucruri interzise ca pornografia,drogurile si restul problemelor. Problema este foarte comlexa si nu cred ca se va rezolva problema cu o lege care nu se stie daca va trece de marele nostru parlament, care oricum nu este interesat de bunastarea societatii noastre. Sunt de parere ca da ar trebui pshihologi in scoala obligatoriu,ar trebui facute cel putin 2-3 ore pe saptamina chiar de la clasa intai cu psihologi si medici,care sa invete copii ce este un baiat ce este o fetita,cum sa se spele,cum sa se comporte in societate,ar trebui ca la aceste ore sa participe si politia incepind cu cea rutiera si apoi cu ceilati sa explice si sa incerce sa responsabilizeze copilul. Scoala la noi se rezuma la a baga materie inutila si multa in capul copiilor si nimic altceva,de asta avem multi olimpici la toate materiile mai putin la materia viata nu avem,copii nostri cind termina o scoala nu stiu unde si de unde se inceapa aceasta viata in care ar cam trebui sa inceapa sa se descurce aproape singuri,am fost in ceva tari staine si eu cu munca si am observat ceva copii de acolo mai mari 15-16 ani nu stiu unde este romania pe harta nu stiu sa rezolve ecuatii si probleme complexe de matematica,fizica si chimia sunt asa ceva niste sf. mai mult in schimb stiu foarte bine ce vor sa faca dupa ce termina scoala,nu toti e adevarat dar marea majoritate,stiu ca daca vor munci cinstit vor avea traiul decent asigurat,stiu exact valoarea banului si au niste valori morale mai ridicate decit ai nostri copii,cred ca problema tinerilor nostri este mult mai complexa cind a ajuns un scop in sine parasirea si stabilirea intr-o alta tara,unde este respectata demnitatea umana,credinta omului,munca omului,etc. Parerea mea este ca toata societatea la noi in tara este intr-o cangrena nu doar problema sexului si a hartuirii sexuale,este o mare problema si faptul ca un om cu colegiu sau facultate terminata cistiga jumatate cit una de la un videocheat,sau cit 10 la suta din cit cistiga o prostituata,mai sunt probleme cu furtul generalizat la noi in tara,de la a evita taxe si impozite pina la a da tunuri de miliarde,de la a da spaga pt. diferite mici probleme pina la a plati inclusiv profesori care sa iti invete copilul acasa sau mai simplu cumperi direct diplome,locuri de munca,contracte cu statul,primarii,etc.Degeaba ne facem ca nu observam, dar problemele copiilor nostri sunt mult mai mari si mult mai complexe decit vrem noi sa evitam,degeaba evitam si interzicem sexul cind se apuca de droguri si combinatii! degeaba evitam sexul in scoala cind ajunge acel copil un patronas si angajeaza fete dragute la firma lui,degeaba ferim copilul de sexul in scoala si cind face o mica afacere uita sa isi plateasca angajatii,degeaba il ferim de sex in scoala si ajunge sa dea tunuri legale de miliarde,mai grav degeaba incercam sa ii responsabilizam de ceva cind sunt chiar preoti care ii invata ca daca construiesc biserici si ajuta cu bani se mantuiesc si in viata asta si in cea de dincolo. Concluzia mea umila este ca ar trebui sa incercam sa schimbam toata societatea in care traim,sa o facem dupa niste regului morale si etice,si ar cam trebui taiat in carne vie ceeea ce este foarte greu, de aceea ne complacem aici sau facem tot posibilul sa emigram in tari care mai au ceva respect fata de zidirea lui Dumnezeu,numita OM! Eu personal am cam 5 ani de cind incerc sa emigrez si sa imi cresc copilul intr-o alta societate,insa nu am reusit pina acum,dar continui sa incerc! |
Problema cu educatia sexuala este una grava. Nu este educatie sexuala, ci educatie a sexului. Efectiv ii invata cum sa faca sex. Pe langa asta, se doreste sa fie si o materie obligatorie si nu se tine cont de opinia parintilor. Daca acel parinte nu va dori ca copilul sau sa invete acele prostii, nu o sa conteze. Sa fie o educatie sexual, dar bazata pe abstinenta.
Si nu este adevarat ca Biserica nu face nimic sau ca nu informeaza corect.Face tot ce poate. Sunt asociatii, Pro-Vita sau Ortodoxia Tinerilor, se fac conferinte, catehism la parohie etc. Dar ce sa faca copilul cand la Biserica i se spune una, acasa alta, la scoala altceva, in mass-media da peste alte informatii...si saracul trebuie sa aleaga din tot acest bombardament informational ce este bine. Si e greu. Biserica nu o sa poata sa faca mare lucru daca parintii nu se vor implica. In Vest scoala publica cel putin e la pamant. Nu sunt de acord ca materiile nu sunt importante, ba sunt f.importante. Fiecare materie are rolul ei in a ajuta creierul copilului sa se dezvolte sanatos. Chiar daca nu va folosi tot ce a invatat in scoala, asta nu inseamna ca nu sunt bune. Nu se rezuma totul la a stii ce sa faci cu banii si ce cariera si alegi. Nu materia in sine este problema, ci modul in care este predata. Nu sunt adepta stilului din vest...cei mai buni in vest, elitele, se formeaza la scoli particulare sau acasa, nu in scoli publica, iar asta spune multe despre sistemul lor. Acei olimpici ai nostri ar trebui apreciati si aplaudati, ptr. ca ne reprezinta. Nu vad de ce ar trebui pusi la colt ptr. ca nu au pregatirea veitii. Parintii trebuie sa il invete pe copil ce trebuie sa faca in viata. Se poate forma un copil si destept si descurcaret, nu trebuie sa le eliminam pe nici una. Scoala romaneasca inainte era mult mai buna, insa de la revolutie pana-n prezent s-au facut numai prostii. Si nu cred ca vine din partea romanilor, ci mai degraba de la UE. Subiectul este f.vast. |
EDUCATIA SEXUALA IN SCOLILE DIN ROMANIA Ocazional citim in presa despre diverse initiative de promovare a educatiei sexuale la copiii nostri in scoli. In alte tari acest subiect se preda de multi ani, dar noi inca nu l-am discutat. Cind educatia sexuala a fost initiata in tarile occidentale se anticipa ca ea va sconta rezultate pozitive. Dupa zeci de ani de educatie sexuala in tari ca Marea Britanie ori SUA rezultatele sunt de loc pozitive. Tinerii au devenit saturati de informatiile despre aspectele fizice ale relatiilor sexuale, si spun ca astfel de cursuri ii lasa rece si complet ignoranti privind relationarea intre sexe, formarea de relatii de prietenie, relatii romantice, ori de intemeiere a unei familii. In Marea Britanie sondajele de opinie facute la tinerii adolescenti reflecta o nemultumire in crestere fata de educatia sexuala. Adolescentii sunt mai mult interesati in a stabili si mentine relatii de afectiune si prietenie de lunga durata, un lucru pe care educatia sexuala nu il poate da. La nivel international EU si ONU promoveaza si ele educatia sexuala, afirmind un drept al tinerilor la autonomie sexuala si dreptul de a fi informati privind sexualitatea. Dar peste tot unde educatia sexuala este predata, atit la nivel national cit si international, exista conflicte intre doua scoli de gandire. Una pune emfaza pe educatia sexuala comprehensiva (“comprehensive sexuality education”), iar alta pe abstinenta (“abstience only sexuality education”). Conflictele intre aceste scoli de gandire sunt serioase, fiecare grup acuzindu-l pe celalalt de promovarea unei ideologii sexuale rupte de realitate. Abstinenta, zic unii, nu impiedica sarcinile nedorite, iar educatia sexuala comprehensiva, zic ceilalti, nu impiedica transmiterea bolilor sexuale nici sarcinile nedorite. Cine are dreptate? Noi credem ca abstinenta e valoarea cea mai potrivita pentru adolescenti. La conferinta anuala AFR tinuta pe 27 aprilie subiectul educatiei sexuale in scolile din Romania a fost discutat de dna Olimpia Popa (AFR Tulcea). Publicam prezentarea ei. Olimpia Popa |
REVOLUTIA SEXUALA NE DISTRUGE COPIII
Saptamina trecuta am primit la redactie un material video lung de o ora care descrie daunele pe care organizatia Tineri pentru Tineri le face tinerei generatii din Romania. Organizatia aceasta, finantata din fonduri ONU si UE, promoveaza promiscuitatea si iresponsabilitatea sexuala. Acest material trebuie vizionat de fiecare parinte, dascal, preot, pastor si lider de tineret din Romania. Va rugam sa-l vizionati si sa-l dati mai departe la toate contactele dtre: http://www.youtube.com/watch?v=lO1DBO4_H2Q |
Gradinita din Iasi
Am incercat sa deschid filmul pe yutub dar zice ëroare""!
In privinta educatiei sexuale in scoli: de acord sa se faca o educatie sexuala, in sensul de a-i responsabiliza pe tineri, de a-i informa cu privire la consecintele pe care le implica relatiile sexuale si de a le explica si riscurile (bolile cu transmitere sexuala, sarcini la varste foarte mici, etc), insa nu sunt de acord cu promovarea promiscuitatii si a unor tampenii si cretinisme precum aceea ca relatiile sexuale intre doua persoane de accelasi sex ar fi ceva ""normal""! |
Ar fi bine sa vedem intai ce fac astia in scoli, inainte sa spunem ca suntem de acord cu educatia sexuala in general. Defapt deja se stie ce se face, aia nu e educatie.
http://www.youtube.com/watch?v=lO1DBO4_H2Q Sper sa mearga, mie nu imi da eroare. |
Citat:
|
Gradinita din Iasi
Intradevar, ideal ar fi si conform dogmei crestin-ortodoxe, ca pana la casatorie, fiecare sa-si pastreze virginitatea!
Insa - doar si dumneavoastra si ceilalti colegi/colege de pe forum ati fost adolescenti/adolescente- si e un pic mai dificil! Acuma toti am fost la varsta aia si stiti ca la 16-17 ani cand ne placea de o fata mai greu sa nu faci dragoste cu ea! Nu era chestia ca ar fi promovat cineva lucrul asta- in anii 90'' nu discutau profesorii lucrurile astea- era pur si simplu ceva ce venea de la sine! E adevarat ca erau si fete neserioase, care schimbau baietii ca pe ciorapi, insa acelea erau tratate ca atare. |
Gradinita din Iasi
Doar cunosc multi fosti colegi din liceu care atunci procedau in acest fel, iar astazi au familii fericite si sunt oameni realizati si pe plan emotional si pe plan material, al serviciului!
|
Citat:
|
Citat:
Dumnezeu le da binele si celor care gresesc din dorinta de a-i aduce "acasa", adica in sfanta Biserica si a-i pregati ptr intrarea in mult dorita imparatie. Insa e vai de cel care stie ca greseste si face raul/pacatul deliberat, constient bazandu-se pe dragostea lui Dumnezeu. Acolo lucrrurile seschimba radical! |
Gradinita din iASI
Citat:
Si un alt aspect care conta era atunci cand erau situatii mai delicate- vreun necaz sau o suparare- sa vada ca o sustii si stii sa-i fii aproape! Era un fel de ïntelege tacita"" intre baietii- nu ne legam de fata altcuiva! Care nu intelegea chestia asta intai cautam sa-l lamurim cu vorba buna, dar daca era prea incapatanat ori increzut si nu pricepea de vorba buna mai risca sa mai ia si o palma peste ochi. |
Haideti sa nu mai cautam scuze.
Adolescentul poate f.bine sa reziste hormonilor, caci doar sunt atatia care au asteptat pana la casatorie. Nu zice nimeni ca nu este putin greu, mai ales acum cand vezi pornografie si filme cu eros peste tot. Nu hormonii conduc, ci creierul. Daca parintii,preotul si scoala ar oferi acelas mesaj, tanarul va rezista mult mai usor. Faptul ca baiatul nu se gandeste la ce se poate intampla cu fata daca face "dragoste" (sarcina, boli, inima ranita) arata ca nu este vorba de dragoste, ci de pasiune carnala si atat. Cand o peroana asteapta alta persoana pana la casatorie arata ca isi iubeste partenerul, nu invers. In SUA, se stie ca au avut educatie f.sanatoasa, educatie ptr. abstinenta si mergeau la toate liceele si vorbeau cu tinerii, indiferent daca erau crestini sau atei. Sunt multe motive rationale, nu doar ortodoxe. De ce sa nu ii educam cum trebuie si sa ii protejam? Asa ne iubim tanara generatie? Lasand-o sa se loveasca cu capul de perete sau ajutand-o sa previna? ** Defapt au inceput sa promoveze homosexualii in scoli. Merg "psihologii" la copii si le spun de homosexuali, ca sunt normali, bla bla. |
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:36:43. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.