![]() |
Asemanari intre budism tibetan si crestinism ortodox
Samsara / lumea este vazuta ca fiind inselatoare si periculoasa, in sensul ca atractiile lumesti genereaza suferinte interminabile, atat pe parcursul acestei vieti, cat si dupa moarte.
|
Citat:
|
asta nu e mai mult gnosticism?
|
Citat:
|
Citat:
Aceste interactiuni, contaminate de conceptii si perceptii defectuoase, pot cauza suferinte inimaginabile, pe durate mari de timp. Cauza suferintei in budism este "necunostinta", mai precis, "necunostinta adevarului ultim si a celui conventional". Pentru ca mintea este in necunostinta se misca cu stangacie si periculos, putand atrage asupra ei mari suferinte. |
Citat:
Mă gîndesc că în Ardeal nu sînt temple budiste. Frecventezi biserica ortodoxă? Ai un duhovnic? |
Citat:
Nu am un duhovnic personal. |
Citat:
|
Atat in budism, cat si in crestinism se face apel la "distantarea de lume" (corectarea miscarilor launtrice sufletesti) prin "renuntare" (budism) / "iesirea din lume" (crestinism).
|
Citat:
ps: ..."necunostinta adevarului ultim si a celui conventional"...care este acest ADEVAR ULTIM in budhism? Stiai ca Budha il astepta pe Isvarathu care este Hristos Iisus? |
Citat:
"Modul inadecvat in care mintea interactioneaza" ,"necunostinta" nu sunt raspunsuri valide decat daca raspund la intrebarea DE CE mintea e asa cum e acum? Crestinismul are raspunsuri valide : mintea s-a intunecat pentru ca omul s-a departat liber de Dumnezeu prin pacat si s-a retras harul ,dar in cazul budismului de ce mintea e intunecata si in necunostinta ? Asa a fost facuta inca de la inceput ? Daca da ,orice entitate care creaza ceva incomplet nu e demna de bagat in seama.Lumea budista nu are nici o logica ,nici un sens. |
Citat:
crezi că în budist vede creștinismul că fiind logic? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Intrebarea ta este pertinenta. Cauza ignorantei (necunostintei) insesi este un nod gordian pentru mintea conceptuala. Rationand corect, si crestinismul, de fapt, are aceeasi problema. Crestinii isi explica cauza suferintei (degradarea fizica si morala) prin pacatul primordial savarsit de Lucifer de a se inchipui si a se dori a fi mai presus de Dumnezeu. (n-ar fi cazut Lucifer n-ar fi fost ispitire in rai, fara ispitire n-ar fi fost caderea lui Adam….) Aceasta dorinta luciferica are ca miez necunostinta. Necunostinta propriului sine si a Lui Dumnezeu. Daca Lucifer s-ar fi cunoscut pe sine pe deplin si pe Dumnezeu pe deplin, nu ar mai fi presupus o minciuna si in consecinta nu s-ar mai fi mandrit. Ar fi cunoscut in mod limpede limitarile sale. Faptul ca nu si-a cunoscut propriile limitari l-a impins in imaginatie incorecta, iar imaginatia incorecta in mandrie. Crestinii camufleaza aceasta imperfectiune in “liberul arbitru”. A lasa un bebelus sa actioneze in virtutea “liberului arbitru” este un act iresponsabil. Poate se arde, poate cadea din patut, poate ….se mandreste. Cauza ignorantei nu poate fi explicata, pentru ca explicatia insasi nu are instrumentele necesare acestui tip de cognitie. In oglinda, ar fi explicatia cauzei existentei Lui Dumnezeu. Orice explicatie scrisa face apel la minti conceptuale ( minti care cunosc indirect, prin imagini generice). Cauza ignorantei poate fi cunoscuta doar cu un tip extraordinar de minte non-conceptuala – mintea care uneste perfect in actul cognitiei atat adevarul absolut cat si cel relativ. In budism se numeste “Unirea care nu mai necesita invatare” - ultima treapta a desavarsirii. |
Citat:
|
Citat:
Sunt practici cu un pronuntat caracter interpersonal. Insa, gasim explicatii psihologice ale denominarii "persoana" mai detaliate decat in crestinism. Spre deosebire de Budismul Tibetan (Mahayana), Budismul Theravada pune accent pe observatia directa si introspectie. |
Aha.
Dar Mântuitorul Iisus Hristos nu-ți ajunge? |
Citat:
Pentru ca patrunde totul, sustine totul. Adevarul ultim nu este separat de nicio parte din tot. Este prezent pretutindeni, in mod uniform. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Eu am studiat budismul pentru a intelege intr-un mod mai profund psihologia non-plasmurii/non-imaginatiei in rugaciune, care este functia ei si cum se aplica in mod concret. In scrierile patristice imaginatia in rugaciune este considerata "podul demonilor". Intuitiv am simtit ca este o abordare corecta, dar explicatiile nu au fost satisfacatoare. |
Citat:
Definitia pe care ai citit-o mai sus, este o descriere a Lui Dumnezeu care apartine Sf. Ioan Damaschin. |
Citat:
Trist, aș zice. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Este o interpretare si formulare peiorativa a despatimirii explicata in Sutra. Budismul respinge clar extrema nihilista (non-existenta, disparitia), avand ca miez principiile expuse in "Calea de Mijloc" (madhyamaka). Insa cine nu studiaza direct aceste doctrine, si preia produse ambalate, isi face pareri dupa alte pareri, mai mult sau mai putin partinitoare. Citat:
Daca in budism se spune clar ca Adevarul este intangibil de ce se afirma ca acesta se confunda cu Creatia??? Faptul ca exista similitudini evidente intre defintiile budiste si cele ale marilor teologi crestini cu privire la Adevar/Fiinta Lui Dumnezeu nu ridica semne de intrebare? Nu invita la o cercetare cu un ochi obiectiv a ambelor puncte de vedere? "Cu privire la Dumnezeu, însă, este cu neputință să spunem ce este ființa Sa. Dar este mult mai potrivit să vorbim despre ființa lui Dumnezeu facând abstracție de toate existențele, căci Dumnezeu nu face parte din existențe.” Sf. Ioan Damaschin - Dogmatica Cine vrea sa separe puncte de vedere foloseste expresii de distorsionare, pentru cei care privesc acelasi fenomen. |
Citat:
Mandria este cauzata direct de necunostinta. Nu invers. Mintea fara reperele corecte cu privire la sine si ceilalti se priveste pe sine ca fiind ceva "mai mult", "mai inalt", mai important". Doar o minte "oarba" se inalta pe sine. O minte cunoscatoare vede limpede ceea ce este si ce sunt ceilalti. Astfel ca nu poate cadea in minciuna mandriei. Mai neaos, mandria este semn de prostie. Deci prostia este cauza tuturor relelor. Este cutia Pandorei. ------ Comparatia a fost facuta astfel: Lucifer - bebelus. ------- Eu nu am afirmat ca Dumnezeu are o cauza. |
Asemanari: si un crestin si un budhist au 2 picioare, 2 maini, un cap, doi ochi, doua urechi, nas si gura.
Teologic, ambii au nevoie de mantuire. In rest: nici una semnificativa. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Google te poate ajuta, fara prea mult efort din partea ta. Si in ciuda educatiei ateiste, adu-ti aminte: nu religia porneste razboaie, ci oamenii pornesc razboaie. Iar cand ai chef de un razboi, orice pretext e suficient de bun, iar in general, cele "nobile" au cea mai buna trecere. |
Citat:
nu de alta, dar la o căutare dupa "războaie budiste", am dat de asta: http://www.semneletimpului.ro/stires...ilor-7991.html sau trebuia să o piatră la "creștinii persecutați în lume"? |
Intotdeuna incearca intai in engleza - poti gasi mult mai multe referinte, indiferent de topic.
http://www.google.ro/search?q=budhism+war Uite un exemplu interesant: http://www.oup.com/us/catalog/genera...=9780195394832 |
Citat:
1. Dupa cele n-spe reincarnari si purificari sufletul "mantuit" si "integrat in absolut" este constient de sine si se considera distinct de cel de langa el? Da sau nu? 2. Exista un Creator personal care a creat lumea si este clar distinct de creatie? Da sau nu? |
Citat:
1. Da: Dupa ce sufletul este "integrat in Dumnezeu" ramane constient de sine si ceilalti. 2. Da: Exista un Creator personal care creeaza/a creat lumea, nominal distinct de creatie. |
De unde știi? :39:
|
Citat:
nu exclud posibilitatea de a gresi. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Este 'Forta Suprema' sau 'Perfectiunea Fortei'. In crestinism, principiul activ - Forta - este reprezentata de Sfantul Duh in chip de 'Persoana Lucratoare' care vitalizeaza pe cei ce respecta principiile fortei , cei care umbla in calea puterii, adica "asculta cuvantul Lui Dumnezeu". In crestinism identificam, in principiu, trei trepte ale Fortei: Prima treapta: "Energia acumulata din relaxare". Un crestin, in primul rand, trebuie sa fie relaxat si senin. Este fundamentul pe care se cladeste toata viata spirituala. Principiul a fost enuntat sub forma "Toata grija cea lumeasca de la voi sa o lepadati." A doua treapta: “Energia de fisiune”. Eul este lipit de lucrurile lumesti, la fel cum stau strans lipite particulele nucleare intr-un nucleu atomic. Fiecare dezlipire a eului degaja mari energii spirituale interioare. Ruperile sunt de trei categorii: rupere de ambitii lumesti, rupere de atractii curente, rupere de voia proprie. Cel ce invata cum sa obtina energie din ruperi, umbla in calea puterii. Principiul a fost enuntat sub forma “Iesiti din lume”/ "Nu poti sluji la doi stapani si lui Dumnezeu si lui Mamona”. A treia treapta: “Energia eliberata din durere”. Este aspectul desavarsit al Fortei. Putini ajung la acest nivel, pentru ca depinde de acumularile din primele doua nivele. Aceasta energie este nascatoare de dragoste in forma compasiunii. Toate lumile sunt patrunse de nesfarsite dureri. Deci energia degajata este uriasa. Daca ar fi vizibila putini ar fi capabili sa o priveasca. Principiul a fost enuntat sub forma “Ia-ti crucea si urmeaza-Ma”. Se poate spune ca aceste energii sunt treptele pe care Dumnezeu - Sfantul Duh coboara in sufletul omului. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 11:36:12. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.