![]() |
Parintele Cleopa-nunta(video)
Parintele Cleopa Ilie & Parintele Paisie Olaru(video) Părintele Cleopa despre Ortodoxie și Românism(video) Parintele Cleopa Ilie - Convorbiri Duhovnicesti(video) Parintele Cleopa Ilie - Sfaturi Duhovnicesti - 3 ore(video) Parintele Cleopa - Apocalipsa (partea 1) Inmormantarea Parintelui Cleopa Ilie |
Nu am stat sa caut pe internet pentru a va da direct linkuri...dar va recomand, cand aveti timp si dorinta sa ascultati un cuvant de folos pe care apoi cu putina vointa sa-l puteti pune in practica, sa ascultati conferinte/ predici/ invataturi/ cuvinte de folos ale urmatorilor duhovnici:
1. Pr. Constantin Coman (prof. univ la Fac Teologie Bucuresti si paroh la Biserica Sf. Arhangheli din zona pta. Matache Bucuresti) 2. Pr. Vasile Gavrila de la Bis studentilor sau Bis Rusa Sf. Nicolae de la Universitate 3. Pr. Calistrat Chifan, fost ieromonah la manast. Barnova din Iasi, actualmente situat la manast. Vladiceni 4. Pr. ARSENIE PAPACIOC ...nu cred ca mai e nevoie sa mentionez cine ESTE (desi s-a alaturat cetei Sfintilor de ceva vreme). P.S stiu ca au fost si sunt fff multi duhovnici din lumea mirenilor si a calugarilor de la care avem ce invata atat din "cuvant cat si din fapta" lor...insa eu i-am mentionat doar pe cei cu care eu am rezonat cel mai mult in timp...cei pe care i-am inteles si i-am putut adapta cel mai usor felului meu de-a fi si sunt sigura ca nu sunt singura care simte asa cand ii asculta. |
|
pentru cei din TM:
http://4.bp.blogspot.com/-So21FGv4hB...attachment.jpg si o conferinta cu PS Longhin de la Banceni,f. frumoasa si linistitoare,a avut loc chiar la noi in tara:http://www.razbointrucuvant.ro/recom...ideo-partea-1/ daca stie cineva si alte conferinte de-ale Sfintiei sale,il rog sa posteze :d |
Pr. Vasile Mihoc - Despre familie (conferință audio,29min)
Vă invităm să ascultați mai jos o predică a Părintelui Vasile Mihoc despre familie, ținută în Parohia La Rustica, din Roma, Italia. Părintele are 13 copii și este doctor în teologie pe tema Tainei Cununiei. Este un om extraordinar și predicile sale au multă putere. |
Pr. Vasile Mihoc - Tinerețea în Hristos (conferință audio)
Vă invităm să ascultați mai jos o predică a Părintelui Vasile Mihoc despre tinerețea în Hristos, ținută în Parohia La Rustica, din Roma, Italia. Părintele are 13 copii și este doctor în teologie pe tema Tainei Cununiei. Este un om extraordinar și predicile sale au multă putere. Predica are 21 de minute. |
Pr Nicolae Tănase: "Încrederea în prietenie și căsnicie" (conferință audio)
Vă invităm să ascultați conferința ținută de Pr. Nicolae Tănase la București, în Postul Crăciunului, în data de 18 noiembrie 2012, la invitația ASCOR București. Înregistrarea are 2h și 53 minute. *** "Nu hrăni cancerul !" - Dr. Pavel Chirilă - conferință video Domnul doctor Pavel Chirilă a susținut în data de 17 martie 2013 o conferință la paraclisul ortodox din Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București. Mai jos o puteți vizualiza, are patru părți: |
Lumina Celui nevăzut - Oboseala sufletească a lumii contemporane
Cuvinte din taceri - profesor Ilie Badescu - Considerati ca la noi, dupa ’90, conducerea tarii s-a folosit de expertiza oferita de sociologi? - Tocmai dupa 90 reformele au plecat, atat in Romania cat si in Basarabia, dinspre legiuitor catre societatea concreta, fara a se arata interes pentru nevoile actuale, deci fara a tine cont de cercetarile sociologiei. De exemplu, legea 18 a fondului funciar a impartit pamantul fara echipamente, deci a provocat o fantastica saracire a populatiei rurale. Statul, intr-un mod fraudulos, a trecut echipamentele agricole din proprietatea muncii taranesti , in proprietatea statului. Astfel, fara uneltele necesare, taranul a fost dispus sa vanda terenul cat mai repede si pe nimic, producandu-se totodata si o devalorizare nemaipomenita a pamantului. Pamantul si-a pierdut valoarea economica si acest lucru este valabil si azi. - Dupa 90 legiuitorul a restituit pamanturile taranilor, dar fara unelte de lucru, credeti ca a fost un fapt rau voitor sau ignorant ? - Este foarte greu sa faci judecata de intentie in cazul acesta, dar un lucru este cert: un om care are cunoasterea problemei sociale, a chestiunii rurale, stie ca pamantul fara unelte nu are nici o valoare si asa s-a si intamplat ca, imediat chiar dupa reforma rurala, taranul care capatase un lot de pamant nu a avut ce sa faca cu el si atunci a fost dispus sa il vanda foarte rapid si pe preturi de nimic, deci s a produs si o devalorizare fantastica a pamantului care se mentine pana astazi, pamantul este mult sub valoarea lui. [...] Tinerii cu inimi batrane sunt aceia, nu putini, care manifesta o inapetenta pentru valorile culturale, dar si pentru genul propriu de viata, cel romanesc, care ca si toate celelalte (frantuzesc, englezesc, unguresc etc), are frumusetea si limitele lui. Apare o oboseala de tip spiritual, dublata de atractia spre cultura mortii, a trupului, adica de optiunea idolatra pentru cele materiale, pentru satisfacerea exclusiva a nevoilor imediate. Asa apare consumerismul, care se traduce prin abandonarea idealurilor spirituale in favoarea placerilor materiale, in opozitie cu capacitatea de a renunta la satisfacerea impulsurilor, in scopul atingerii unei tinte mai indepartate si mai inalte, ca in cazul savantilor sau ascetilor. In societatea de consum exista riscul foarte mare de a se pierde autonomia sufleteasca si de a se intra sub incidenta obiectelor. [...] Toleranta devine tiranica atunci cand sunt rasturnate raporturile dintre firesc si nefiresc, adica nefirescul este tolerat in detrimental firescului.Alternativa la aceasta toleranta este cea crestina, care restaureaza pacea, unitatea, iertandu-l si reintegrandu-l, iar nu incuviintandu-l pe cel care a gresit. Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/recom.../ilie-badescu/ ) |
Virgiliu Gheorghe- Sinele si identitatea omului zilelor noastre-conferinta
http://carteromaneasca.wordpress.com...re-conferinta/ Dumnezeu nu ne forteaza,nu ne ingradeste libertatea, la Dumnezeu venim liberi, numai diavolul (si slujitorii lui satanisti de pe pamant) ne forteaza,controleaza,manipuleaza,hipnotizeaza,ne ingradeste vointa si libertatea. Caracterul hipnotic al vizionării TV “Există mai multe motive pentru care efectul televiziunii asupra minții umane poate fi considerat unul de natură hipnotică. 1. Bio- și hipnoterapeuții susțin că televiziunea permite nu numai o transmitere a forței hipnotice, ci chiar o multiplicare a acesteia. 2. Neuropsihologii constată că răspunsul cortexului pe parcursul vizionării TV se situează în domeniul somnolentei sau al stării hipnogogice (de tip hipnotic). (Zingrone, 2002) Undele cerebrale alfa caracterizează atât starea de hipnoză, cât și activitatea corticală a telespectatorilor în timpul vizionării. Încă din anii ’50 se cunoaște faptul că undele alfa caracterizează starea de somn superficial sau de hipnoză, iar studiile mai recente arată că un individ este cu atât mai hipnotizabil, cu cât are unde alfa mai bine reprezentate în cortex. (Holdevici, 1995) Doctorii Emery afirmă că “starea de continuă fixație – ca un fel de transă – a celui care se uită la televizor nu este una de atenție, ci de distragere, o formă de visare cu ochii deschiși sau de pauză”. (Mander, 1978) 3. Vizionarea TV poate fi încadrată cu ușurință în clasa fenomenelor de tip hipnotic dacă sunt avute în vedere caracteristicile stării hipnotice și perfecta lor asemănare cu stările mentale trăite de telespectator în fața televizorului. A) “Aspectul exterior al persoanei hipnotizate (n.n. ca și în cazul vizionării TV) este al unui individ pasiv, care reacționează doar la comenzi venite din afară.” (Holdevici, 1995) B) În ambele cazuri atenția este captivată din afară și este “orientată în mod special spre ceea ce spune și face hipnotizatorul”, în cazul nostru televizorul. E) În cadrul hipnozei se reduce controlul realității și apare o toleranță crescută pentru distorsionarea acesteia – logica transei _ conform căreia subiectul acceptă ca fiind logice situații pe care în stare naturală nu le-ar considera ca atare.” (Holdevici, 1995) 4. Dr. Ernest Hilgard spune că televizorul poate foarte ușor să-i aducă pe oameni într-o stare de tip hipnotic. El arată că “a sta liniștit, relaxat, într-o cameră întunecoasă, privind fix și pasiv o sursă de lumină pe o anumită perioadă sunt primele componente ale inducerii hipnozei”. (Mander, 1978) “Șederea în liniște, fără alte impulsuri senzoriale în afară de ecran, fără orientarea în afara razei de acțiune a aparatului TV este capabilă ea însăși de a-i determina pe oameni să se poziționeze în afara realității obișnuite, permițând substituția cu o altă realitate pe care televiziunea o poate oferi. Poți deveni atât de implicat imaginativ, încât alternativele dispar temporar. Atunci subiecții se lasă duși de hipnoză (plutesc)”, subliniază J. Mander. (Mander, 1978) 5. O altă cauză în generarea stării semihipnotice în fața televizorului este dată de cantitatea imensă de informații pe care o transmite un program TV, de puternica implicare emoțională, dar mai cu seamă, sub raport tehnic, de viteza cu care se deplasează camera video, de schimbările unghiurilor de filmare sau ale planurilor. Toate aceste evenimente tehnice, menite să tină trează atenția, au darul de a intensifica legătura hipnotică. Ele măresc stresul sistemului nervos, suprasolicitând funcțiile cognitive, și, prin aceasta, intensifică fenomenul de inhibiție a emisferei stângi și măresc sugestibilitatea. Dr. Freda Morris arată că, întrucât imaginile TV se mișcă mai repede decât este capabil telespectatorul să proceseze informația pentru a reacționa, acesta nu mai poate face altceva decât să le urmărească. Viteza uriașă, nenaturală de schimbare a imaginilor nu lasă posibilitatea analizei sau a reflecției asupra imaginilor, astfel că ele vor străbate mintea, în timp ce gândirea critică este blocată. Dr. Morris amintește de o tehnică de inducere hipnotică numită “confuzie”, care a fost experimentată de M. Erikson: “Îi dai persoanei (minții) atât de mult de lucru, încât să nu-i lași posibilitatea de a mai întreprinde nimic ea însăși că subiect. Este vorba de un proces rapid și continuu în care se cere subiectului să se ocupe succesiv de diverse lucruri, alternându-i centrul atenției cu rapiditate. În momentul în care supraîncărcarea este atinsă, iar pacientul dă semne de oboseală, tinzând să-și decupleze atenția, atunci hipnotizatorul intervine cu ceva care poate stimula relaxarea, și atunci pacientul intră în transă hipnotică. Ceva asemănător se întâmplă și în cazul televiziunii”. (Mander,1978) |
Funcția de agendă a mass-mediei, efectul de Cultivare și spirala tăcerii
"Acestea sunt trei dintre cele mai importante efecte ale televiziunii, consacrate în majoritatea studiilor de sociologie și teorie a comunicării mediatice. Funcția de agendă pune în evidență faptul că agendă sau harta principalelor preocupări mentale ale publicului este asemănătoare sau chiar identică cu agenda mediatică. Cu alte cuvinte, mass-media sau televiziunea ne spune la ce să ne gândim cu preponderență în fiecare zi. Ea ne arată care sunt problemele cele mai importante, pentru ca, în funcție de această ierarhizare, să ne orientăm în a le acorda atenția corespunzătoare. Prin acest efect, televiziunea ne colonizează, practic, experiența mentală a realității. Ne face să credem că există în primul rând sau exclusiv ceea ce este mediatizat. Efectul de cultivare. Cercetările realizate de George Gerbner și un grup de colegi de la Annenberg School of Communication au arătat că televiziunea naște o lume iluzorie, un mediu simbolic și cultural ce nu corespunde realității și care are puterea de a cultiva “în masa publicului opinii, concepții și credințe, la fel cum, agricultorul își cultivă pământul”. (Drăgan, 1996) Studiul Growing up with Television arată că, dacă toată lumea crește cu televizorul, “efectele mici cumulate pe o perioadă mare de timp duc nu numai la efecte mari, ci și la o sumedenie de concepții, abordări, interpretări împărtășite de un număr din ce în ce mai mare de oameni. Televiziunea este instrumentul acestei omogenizări.” (Drăgan, 1996) “În postura de preot și educator al societății americane, apreciază G. Gerbner, televiziunea cultivă valorile, miturile și lecțiile morale ale acestei societăți. Comparația între televiziune și religie se bazează tocmai pe faptul că ambele prezintă în flux continuu mituri, ideologii, fapte și relații. Ceea ce cultivă concepții comune și stabile despre realitate sunt regularitățile care pot fi identificate de-a lungul unei perioade de timp semnificative în programele TV, adică trăsături regulate în ceea ce privește decorurile, rolurile, tipurile de relații și de acțiuni prezentate cu o anumită frecventă. Prin intermediul acestor trăsături regulate, mass-media, în special televiziunea, ajunge să creeze concepția pe care membrii audientei și-o construiesc despre realitate generând un mediu cultural, o lume simbolică, iluzorie. Telespectatorii se nasc în această lume simbolică și nu au cum să ocolească expunerea la mesaje transmise în mod regulat și cu un grad înalt de repetitivitate. Mai ales că expunerea se realizează mai multe ore pe zi, iar utilizarea televiziunii este pentru cea mai mare parte a telespectatorilor nonselectivă, aproape ritualică.” (Dobrescu, Bârgăoanu, 2001) Prin urmare, deși pe micul ecran apar o diversitate de fapte și comportamente, toate acestea prezintă, de fapt, în mod constant aceleași regularități și trăsături caracteristice. Personajele au un set de preocupări și ținte comune, aceleași modalități de rezolvare a conflictelor și situațiilor existențiale, sunt mânați de dorințe asemănătoare, gândind identic realitatea. Aceste stereotipii care pot fi ușor integrate unui anumit spirit (al culturii nihilismului, după cum se va putea observa în continuare) sunt cele care influențează, în mod esențial, atitudinile și orizontul de experientă mentală al auditoriului. Dictatura opiniei publice sau spirala tăcerii. În anul 1974, directoarea Institutului de Demoscopie din Allebach (Germania), Elisabeth Moelle Neumann, publica articolul Spiral of Silence: a Theory of Public Opinion. În esență, articolul arată care sunt mecanismele prin care se creează și se difuzează opinia publică în societate, modul în care mass-media poate genera, impune sau consolida un curent de opinie în lumea modernă. Iar dacă mass-media este aceea care creează opinia publică, atunci ea este cea care va configura și dirija și punctele de vedere individuale, privind diferitele probleme ale societății sau anumite mentalități. Aceasta deoarece, se arată în diferite studii, majoritatea oamenilor au tendința de a-și alinia punctul de vedere opiniei publice indiferent de poziția acesteia. Spirala tăcerii arată că, dacă o minoritate de opinie este reprezentată ca majoritară, spre exemplu aceea că homosexualitatea este un comportament normal, atunci acea minoritate se va transforma în majoritate. Numai 20% din oameni își vor păstra opinia, dar și aceștia vor tăcea.” SFANTUL IOAN GURA DE AUR COMBATE HOMOSEXUALITATEA |
Copiii nostri ne vor acuza
Intr-o mica comunitate franceza de la poalele muntilor Cevennes, primarul a decis sa ia atitudine: in cantina scolii vor fi folosite doar alimente organice pentru prepararea mancarurilor. Acest act este doar inceputul luptei impotriva poluarii industriale si agro-chimicale, impotriva unui proces ce poate deveni intr-un timp foarte scurt ireversibil. Unul dintre cele mai cunoscute si apreciate documentare care trateaza tema poluarii alimentare si efectele pe termen lung, “Nos Enfants Nous Accuseront” a facut ocolul lumii si a fost prezentat la cele mai prestigioase festivaluri din domeniu: Göteborg Film Festival 2009, sectiunea documentare, Berlin International Film Festival 2009 Culinary Cinema Section, Tokyo French Film Festival, 2009, Rio de Janeiro IFF. An: 2009 Durata: 112 min Regia: Jean-Paul Jaud Website: www.nosenfantsnousaccuseront-lefilm.com |
Citat:
|
|
Psihologie si religie
Prof Univ Adrian Opre. Psihologie si religie, partea I, 22.04.2013
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=OW4yw3w611w Prof Univ Adrian Opre. Psihologie si religie, partea II, 22.04.2013 http://www.youtube.com/watch?v=2aj-uNQe-nU Prof Univ Adrian Opre. Psihologie si religie, partea III, 22.04.2013 http://www.youtube.com/watch?v=lT7v7AkWNrs |
Ierom. Rafail Noica - Conferinta: "S-a dus să-L vadă precum este", Cluj-Napoca, 30.05.2013-despre parintele Sofronie Saharov
http://www.youtube.com/watch?v=Bi09c5TlzJw |
O conferinta cu adevarat "de suflet". Multumim mult!
|
|
Pr.Theodor Zissis- Edictul de la Mediolan (313 d.Hr.) și manifestările festive plănuite în Biserica Serbiei
Constanța, 29 mai 2013 Partea I Pr.Theodor Zissis-”Edictul de la Mediolan si Conceptul de Toleranta Religioasa”Partea 1-CTA-2013http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Y_N2nePC0dE Pr.Theodor Zissis-''Edictul de la Mediolan si Conceptul de Toleranta Religioasa''Partea 2/4-CTA-2013 http://www.youtube.com/watch?v=-Yp3FgeOKow ......."hotărârile de la Mediolan au pus la egalitate în fața legii pe toate religiile, iar creștinismul cel până atunci persecutat l-a cuprins în cadrul unei toleranțe și libertăți religioase legiferate solide și au deschis deja drumul pentru ca în următorii 10 ani să se pună temeliile primului stat creștin, unic ca și rodnicie culturală și durată a existenței lui, de asemenea (au deschis) drumul pentru încreștinarea deplină a Europei, care acum din păcate aproape că s-a descreștinat. Biserica Serbiei, cea puternic antipapistașă până în zilele noastre, care a sfințit cu sânge de mucenici atitudinea ei de respingere a ereziei papismului și care a făcut celebre în zilele noastre mari personalități de sfinți și teologi, precum Sfântul Nicolae Velimirovici și Sfântul Iustin Popovici, a făcut o cotitură, și-a plecat genunchiul în fața puternicilor arhitecți ai Noii Epoci ai Antihristului, ai sincretismului interreligios și ai ecumenismului, și-a pierdut bunătatea și frumusețea mărturisirii ortodoxe a Sfinților Părinți și s-a alăturat minciunii și urâciunii, panereziei ecumenismului. Cu toate că până acum câteva decenii, fiind următoare a părerii Sfântului Iustin Popovici legată de împreună-rugăciunea cu ereticii, Biserica Serbiei refuza pe bună dreptate să răspundă invitației romano-papistașilor de la Belgrad de a participa la săptămâna de rugăciune ecumenistă, acum se străduie și face totul ca să se accepte să vină papa la sărbătorile festive legate de Edictul de la Mediolan, să fie protos la aceste manifestări, ca și conducător al tuturor patriarhilor și întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe, cum într-adevăr era recunoscut ca având primatul de cinstire, dar nu cel de stăpânire în timpul perioadei dinainte de schisma din 1054, după aceasta însă ca eretic se află în afara Bisericii și este supus anatemelor care sunt valabile pentru eretici. ....papa să se lepede de toate ereziile și rătăcirile lui și să se întoarcă cu pocăință în Una, Sfântă, Catolică (Sobornicească) și Apostolică Biserică. Altminteri nu vom avea o unire adevărată, ci una falsă, cum s-au făcut și în trecut prin sinoadele mincinoase de la Lyon (1274) și de la Ferrara-Florența (1438-1439). Și pentru că nu se pune problema (n.tr. – de către ereticul papă) ca papismul cel luciferic să-și accepte vreodată greșelile și să se pocăiască, pentru că ereziile și înșelările lui sunt dictate și șoptite de Satana cel lipsit de pocăință, considerăm că ar fi un lucru de dorit să se facă o unire mincinoasă, adică unirea prin păstrarea ereziilor și a înșelărilor, astfel încât măcar să se clarifice situația și să înțeleagă toți oameni cum se ambalează și cum se produce toată această teologie împăciuitoare și iubitoare (n.tr. – iubăreață) a dialogurilor ecumeniștilor spre înșelarea celor care nu văd (ce se întâmplă) și nu înțeleg. Ecumeniștilor de ambele părți le convine să promoveze unirea în ascuns, în mod subversiv, prin erodarea continuă a modului de gândire autentic ortodox în facultățile de teologie și în rândul clericilor, astfel încât să nu existe reacții de respingere când se va face falsa unire. Acest lucru, desigur, trebuie să îi trezească din somn și pe acei clerici și teologi bine intenționați care nu se neliniștesc de ce se uneltește deja în mod distrugător și antipatristic prin împreună-rugăciunile cu ereticii, prin găzduirile liturgice (n.tr. – când se face slujbă, în cadrul săptămânii de rugăciune ecumenistă în fiecare zi la altă confesiune), prin declarațiile post-patristice, prin eclesiologia baptismală (n.tr. – conform căreia nu numai Botezul ortodox este cel autentic, ci orice botez făcut în numele Treimii), prin anularea granițelor Bisericii, prin darurile de Coranuri și mitre patriarhale, precum și de sfinte potire, prin recunoașterea tainelor ereticilor pe care noi îi considerăm biserici, participând pe picior de egalitate la Consiliul Mondial al Bisericilor și multe altele. Reacția și rezistența mică și slabă la toate acestea care nu sunt permise nici de Sfânta Scriptură, nici de Tradiția patristică, prin motivația firului roșu al potirului comun, funcționează în folosul panereziei ecumenismului, pentru că ele în practică impun unirea chiar înainte de împărtășirea din potirul comun. Când va fi hotărâtă inter-comuniunea din același potir, erodarea interioară, împăciuirea și agapologia teologiei baptismale post-patristice va fi atât de înaintată încât nu vor mai exista persoane care să vadă linii roșii, va fi impusă, așa cum neteologic și în mod denaturat se susține, unitatea în diversitate, pe care cică o învață Sfântul Fotie cel Mare, primul și cel mai mai eficace luptător și distrugător al papismului. Așadar, pentru că eroziunea și surparea interioară încă nu s-au generalizat, considerăm că nu le convine ecuneniștilor să treacă acum la potirul comun. Noi le dorim să purceadă la acesta, astfel încât și aceia dintre ortodocși care pun drept fir roș potirul comun (inter-comuniunea) să vină să ne susțină, pentru ca cu ajutorul lui Dumnezeu și a Sfinților Mărturisitori să se risipească norul negru al ereziei ecumenismului și să strălucească din nou soarele Ortodoxiei. Galileea neamurilor” sunt aceste manifestări din Serbia Considerăm că prin ademenirea intrării Serbiei în Uniunea Europeană, conducătorii bisericești ai țării sunt influențați de criterii politice, caută să facă niște alianțe omenești și pierd împreună-lucrarea și ajutorul lui Dumnezeu. Acest lucru se întâmplă și în Grecia, care de atunci de când a intrat în cadrul Uniunii Europene prin unirea monetară (n.tr. – trecerea la moneda euro) și a acceptat vizita papei în anul 2001, merge din rău în mai rău. Așa cum s-a descreștinat Europa, se descreștinează acum Grecia și se vor descreștina apoi toate țările ortodoxe care au intrat sau doresc să intre în Europa. Prin intermediul papismului și al vlăstarului lui legitim, protestantismul, care falsifică Evanghelia și se supun ispitelor diavolului însuși, pe care l-a respins Hristos, creștinismul se transformă după chipul lumii, se laicizează, devine nedemn de crezare, își pierde puterea lui duhovnicească, se strică, îndobitocește (n.tr. – a se vedea exemplul homosexualilor). Și dacă sarea își va pierde gustul, cu ce se va săra ? De nimic nu mai e bună decât să fie aruncată afară și călcată în picioare de oameni (Matei 5, 13) Așa este călcat în picioare de secole creștinismul în fosta Europă creștină pe care a întemeiat-o cel care e Mare cu adevărat, Sfântul Constantin, începând cu Edictul de la Mediolan, care nu are nici o legătură cu ceea se uneltește astăzi în cadrul ecumenismului inter-religios și intercreștin, care nu scoate în evidență unicitatea Evangheliei, nu favorizează creștinismul, cum îl favoriza Edictul de la Mediolan și lucrarea după aceea a celui întocmai ca Apostolii, Sfântul Constantin. Dimpotrivă,ecumenismul ne întoarce la întunericul cel dinainte de Hristos, întuneric al egalității și al cinstirii deopotrivă al tuturor religiilor, al toleranței religioase, în Galileea neamurilor, cum este descrisă aceasta în Evanghelia după Matei: Pământul lui Zabulon și pământul lui Neftalim, spre calea mării, dincolo de Iordan, Galileea neamurilor; poporul ce stătea în întuneric a văzut lumină mare, și celor ce ședeau în latura și în umbra morții lumină le-a răsărit. (Matei 4, 15-16) |
La întronizarea papei Francisc I nu a fost prezentă Biserica Ortodoxă
Mesaj actual al Sfântului Grigorie Palama Nemaiauzite și nemaivăzute, ”pline de rușine” din punct de vedere ortodox au fost cele ce s-au făcut cu ocazia întronizării noului papă, Francisc I, avându-l în frunte din păcate pe patriarhul ecumenic, Bartolomeu I, împreună cu delegația de reprezentanți ai Bisericilor Ortodoxe autocefale. Nu, nu a fost prezentă acolo Biserica cea Una, Sfântă, Catolică (Sobornicească) și Apostolică, Biserica marilor mărturisitori ai credinței împotriva ereziei papismului: a Sfântului Fotie cel Mare, a Sfântului Grigorie Palama, a Sfântului Marcu Eugenicul, a Sfântului Nicodim Aghioritul, a Sfântului Cosma Etolianul, a Sfântului Iustin Popovici, a Sfinților Părinți uciși de către latino-cugetătorul patriarh Ioan Vekkos, a Cuvioșilor Mucenici de la mănăstirea Kantara din Cipru, a contemporanilor cu noi sârbi ortodocși omorâți de către ustașii catolici, incitați de cardinalul, și acum ”sfântul” papistașilor, Stepinatz. Este posibil ca cei omorâți ”ca niște miei”de către papistași să fii trimis reprezentanți, bucurându-se de întronizarea ucigașului lor ? E posibil ca Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, care i-a anunțat pe părinții aghioriți de venirea papistașilor și a latino-cugetătorilor conduși de Vekkos, spunând că ”vin dușmanii Fiului Meu”, să fii participat, aprobând întronizarea dușmanilor Fiului ei, fără ca vreme de 1000 de ani încoace, de la schismă, să existe măcar o urmă de pocăință din partea lor ? ...., Sfântul Grigorie Palama, care în primul lui Cuvânt împotriva kakodoxiei (ereziei) papistașe despre purcederea Duhului Sfânt ”și de la Fiul” (Filioque), bazându-se pe învățătura de Dumnezeu înțelepțită a Sfinților Părinți, pe care diferitele parasinagogi (erezii) și fracțiuni ale clericilor și teologilor laici post-patristici îi ignoră sau îi disprețuiesc, spune că niciodată nu îi vom primi pe papistași să se împărtășească cu noi, atâta timp cât ei continuă să păstreze erezia lui Filioque: ”Însă noi, fiind învățați de înțelepciunea de la Dumnezeu primită, a Sfinților Părinți, nu ignorăm uneltirile diavolului, niciodată nu vă vom primi să vă împărtășiți cu noi dacă spuneți că Duhul Sfânt purcede și de la Fiul.” Pe cine să îi credem și să îi urmăm ? Pe cei ce teologhisesc în Duhul Sfânt și care sunt în acord continuu cu totalitatea Sfinților Părinți, devreme ce nu este posibil ca Duhul Sfânt să fie în dezacord cu El Însuși, sau pe cei ce teologhisesc din burtă sau după gânduri omenești, plecând de la premise filosofice ale marii mândrii și îngâmfări papistașe, cum făcea și umanistul adversar al Sf. Grigorie Palama, monahul apusean Varlaam din Calavria? Au citit vreodată arhipăstorii noștri scrierile Sfinților Părinți? Pe cine urmează ei? Pe organele și șoptitorii diavolului, care a dus într-o mulțime de erezii ”biserica” Romei cea plină de boală și trufie ? Nu, Biserica Ortodoxă nu a fost prezentă acolo, la întronizarea papei, care de veacuri e organ”convins” al satanei, conform Sfântului Grigorie Palama. Își fac iluzii toți păstorii și arhipăstorii care cred că ei reprezintă Biserica lui Hristos atunci când nu reprezintă și adevărurile credinței. Biserica există acolo unde există adevăr. Când nu există adevăr, acolo nu e reprezentată Biserica.. Așa spune Sfântul Grigorie Palama, contestând părerile filovarlaamiste ale patriarhului Ignatie al Antiohiei și prin acestea și pe cele identice ale patriarhului Ioanis Kalekas al Constantinopolului, care prin autoritatea puterii patriarhale încercau să subestimeze învățătura și părerile unui pe atunci simplu ieromonah, Sfântul Grigorie Palama, prin calomnii și persecuții, care au ajuns și până la închiderea lui vreme de 4 ani (1343-1347) în temnițele palatului imperial din Constantinopol. .. Împreună cu pe atunci ieromonahul Grigorie Palama, exprimând și noi părerea multor ieromonahi, preoți, diaconi, monahi și laici, repetăm cele spuse de Sf. Grigorie Palama, adresându-se patriarhului Antiohiei și, prin acesta, patriarhului ecumenic, celui de atunci și celui de acum: ”Căci cei care sunt ai Bisericii adevărului, sunt ai lui Hristos; iar cei care nu sunt ai adevărului, nu sunt nici ai Bisericii lui Hristos; și aceasta este valabil și dacă ei se induc pe sine în eroare și se numesc pe sine și sunt numiți de alții ca păstori și arhipăstori sfinți; căci am fost învățați că creștinismul nu pune importanță pe persoane, ci pe adevăr și pe acrivia (exactitatea) credinței.” Când, în urmă cu câțiva ani, am pus în circulație, cu o mulțime de semnături ale clericilor și laicilor, cunoscuta Mărturisire de credință împotriva ecumenismului, au fost deranjați foarte mulți arhierei apărători și promovatori ai ecumenismului pentru că, printre altele, scriam că prin cele pe care le scriu și le fac în mod anticanonic și antiortodox, ecumeniștii ”se pun de fapt pe ei înșiși în afara Bisericii”. Ne-au acuzat că noi ”îi scoatem afară din Biserică” și au cerut să fie luate măsuri împotriva noastră. Ei nu au fost însă atenți la formulare: nu îi punem noi în afara Bisericii, ei înșiși se pun pe sine în afara Bisericii. Nu zice aceasta oare și Sfântul Grigorie Palama prin cuvintele de mai sus: ”cei care nu sunt ai adevărului, nu sunt nici ai Bisericii lui Hristos” ? Cu siguranță ar fi cerut și pedepsirea Sfântului Grigorie Palama, dacă trăia astăzi, așa cum de altfel l-au și pedepsit latinocugetătorii epocii lui chiar prin întemnițare, fără să năruiască, însă, conștiința lui martirică și mărturisitoare. Sărbătorirea recentă a memoriei Sf. Grigorie Palama, în afara mesajelor lui isihaste și duhovnicești, ne trimite și un mesaj foarte actual și deșteptător. Sfântul Grigorie și-a părăsit urcușul său isihast și asceza și vederea neîncetată a lui Dumnezeu și s-a implicat în luptele împotriva ereziilor Apusului și ale lui Varlaam, de dragul mântuirii ortodocșilor. Așa cum zice Sinaxarul celei de-a doua Duminici a Postului Mare, cu toate că după caracter Sfântul Grigorie era liniștit și pașnic, în apărarea credinței s-a dovedit a fi luptător și combativ, până când a reușit să îi alunge pe eretici departe de Biserică: el era ”extraordinar de liniștit și de smerit, nu vorbea decât despre Dumnezeu; cu toate acestea a fost un mare luptător … de la început până la sfârșit a fost un luptător atletic împotriva patimilor și a dracilor, cât și pentru îndepărtarea ereticilor cât mai mult de Biserica lui Hristos și s-a manifestat prin scrierea de cuvinte și lucrări despre credința ortodoxă.” Prin conștiința martirică și mărturisitoare care caracterizează viața Sfinților Apostoli și a Sfinților Părinți trebuie să ne întărim în zilele noastre, în fața furtunii ereziei ecumenismului și a nepocăinței papismului, care în mod demonic impune să i se închine toți, așa cum din păcate, de multe ori în trecut și foarte pe față astăzi fac mulți dintre ierarhii și arhipăstorii noștri, care încearcă să ne înspăimânte, să ne calomnieze, să ne prigonească, să ne reducă la tăcere. Însă nu ne temem și repetăm cuvintele marelui mărturitor al credinței, Sfântul Grigorie Palama, si căruia ne rugăm, măcar într-o mică măsură, să ne arătăm următori: ”Însă noi, văzând sfârșitul vieții acelor sfinți, îi urmăm în cuvânt, fiind împreună cu Dumnezeu, cu răbdare, bucurându-ne cu nădejde, suferind dureri. Să fiu ispitit, să fiu ucis, să fiu ars, să fiu tăiat de sabie, să mi se smulgă unghiile; orice tortură să mi se dea, o primesc cu bucurie, însă rămân nemișcat, sprijinindu-mă pe acest duh (n.tr. – al mărturisirii adevărului); de toate acestea mai mult mă bucur decât mă întristez. Căci așa eu voi mări darul dumnezeiesc față de mine, înțelepciunea îmi va deveni o soție de nedespărțit și voi fi un vas mai încăpător al duhului și egoul mi-l voi sfâșia prin nădejdile fericite, primind un inel de logodnă nepieritor. Am norul de martiri, cu care eu mă voi număra la întâlnirea cea așteptată (n.tr. – cu Hristos); am mulțimea drepților, cu care voi fi pus moștenitor al învierii; cu mărturisitorii sunt în aceeași Biserică, iar la sărbătorirea celor întâi-născuți voi fi și eu numărat cu ei; voi fi părtaș la puterea și cinstea cea nemuritoare. Și atunci ce pot oare să-mi facă injuriile și calomniile; nimic nu pot să îmi facă care să fie mai copleșitor sau mai puternic (n.tr. – decât bunurile enumerate mai sus).” traducere din limba greacă realizată de pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu consilier cultural al Episcopiei Covasnei și Harghitei |
La ce a scris Antiecumenism as mai adauga acest articol, despre caderea Constantinopolului (in putinele comentarii se adauga detalii,comentariul 8 mai ales):
560 DE ANI DE LA CADEREA CONSTANTINOPOLULUI (29 mai). Cronica ultimei batalii a Bizantului. Prefigurarea stapanirii lui Antihrist, precedata de CADEREA IN APOSTAZIE SI DEPRAVARE "Poate ne vom grabi sa spunem ca aceasta a fost pedeapsa lui Dumnezeu pentru alunecarile de credinta (a se observa ca ultima liturghie din Sfanta Sofia a fost una uniata, practic) si pentru viata depravata a orasului. Si asa si este! Insa daca ei au fost pedepsiti astfel, noi, oare, ce meritam? " |
|
Parintele Teodoros Zisis la Capidava
http://www.youtube.com/watch?v=k2TBCgeWGFY#at=602 Mai multe: Omilia parintelui Theodoros Zisis din 29 mai 2013 (Constanta, Catedrala Arhiepiscopala) http://www.youtube.com/watch?v=xjzTeBPCRJ0 Pr Theodoros Zisis - Conferinta din 29 mai 2013 (Man Sf Ioan Casian) - partea 1 din 3 http://www.youtube.com/watch?v=Tl16eeZgp7s#at=93 |
|
|
|
Prof. MENCINICOPSCHI la Adevarul despre STILUL DE VIATA SI DE ALIMENTATIE CARE NE IMBOLNAVESC
http://www.dailymotion.com/video/x12...films?start=44 |
Dr. Mencinicopschi: LAPTELE DIN COMERT si ACRILAMIDA CANCERIGENA DIN ALIMENTE
http://www.dailymotion.com/video/xqc...nte_shortfilms *** Gh. Mencinicopschi la Realitatea TV despre ALIMENTATIA SANATOASA si organismele modificate genetic http://www.dailymotion.com/video/x11...etic_lifestyle |
"România Irecuperabilă" - Trecutul care încă nu ne-a părăsit.
http://www.youtube.com/watch?v=j5klH_lX-QI * Este vorba despre orfanii lui Ceausescu si ce s-a intamplat cu ei dupa 89. Din pacate, nu s-a rezolvat nimic. Acelas tratament inuman este prezent in continuare. Un centru ptr. acesti oameni este in Bucuresti, langa un club de fite. |
Orfani Cu Parinti
http://www.youtube.com/watch?v=aOT7UU6LXa8 * Este vorba despre copiii care au fost lasati in tara sa se descurce singuri, parintii lor plecand in Vest. Oficial este vorba de 25.000 de copii care traiau fara parinti, 80.000 de copii care traiau cu un parinte. Neoficial mult mai multi, caci nu toti parintii au declarat ca pleaca. In total, oficial, 750.000 de copii din 5 mil. au avut de suferit de pe urma migrarii romanilor in Vest. |
Predica la Duminica Sfintei Cuvioase Maria Egipteanca (2013)
Pr. Matei Vulcănescu, parohia Sf Paraskevi, Veria, Grecia Despre falsa teorie evolutionista,despre erezia papistasa (romano-catolicism),despre deasa impartasanie,despre catehumeni,despre casatoriile mixte(ortodocsi-catolici..) care nu sunt valabile,despre dogma dreapta (adevarul de credinta) mantuitoare... https://www.youtube.com/watch?featur...Duorj3g#t=3158 |
Parintele Amfilohie Branza: “Astăzi s-a ajuns la un creștinism de internet”
Astăzi s-a ajuns la un creștinism de internet. Omul se uită la știri, se uită la internet, în maiou cu picioarele goale stă și la icoană cum stă și la internet. În aceeași ținută. Omul nu mai are un sentiment religios, o trăire duhovnicească corespunzătoare. Înaintea lui Dumnezeu nu e așa. Sugerează o cu totul altă trăire. Cu cea mai mare ușurință, în ținută lejeră, relaxat, cu cafeaua în față, omul citeste sau asculta lucruri înalte duhovnicesti. Nu e așa, trebuie să ai o atitudine. Până la un timp merge, dar mai adânc nu poți să te cobori, e nevoie să ai un timp, un loc și o lucrare. http://ortodox.md/articole/parintele...m-de-internet/ http://www.youtube.com/watch?v=4DjpHpfOGp0 |
Mass-media a schimbat radical felul în care percepm iubirea și sexualitatea (Virgiliu Gheorghe)
http://www.youtube.com/watch?v=DgQT8KlP9Q0 Înregistrarea de mai sus este parte din conferința de la Giurgiu, care a avut loc în data de 14 noiembrie 2013 la Atenenul Nicolae Bălănescu. Tema conferinței a fost: "Drama tinerilor aflați între abstinență și concubinaj." Invitatul special a fost domnul Virgiliu Gheorghe, doctor în bioetică. În cadrul conferinței a fost lansată și cartea "Mii de tineri își păstrează astăzi fecioria până la căsătorie". |
Pr Nicolae Tanase - Familia astazi intre experiment si implinire
|
Arhimandritul Zaharia Zaharou de la Essex: “Inalta stiinta a Sfantului Siluan si a Staretului Sofronie” - 2 decembrie 2013, Bucuresti
http://www.youtube.com/watch?v=8DTnz7iGIj8 |
Suprasolicitarea la elevi - prima parte
http://www.youtube.com/watch?v=LaTj_JlUu08 Suprasolicitarea la elevi - partea a treia http://www.youtube.com/watch?v=XiRyqBgAuko |
Avva Justin Pârvu și Sfinții închisorilor -Facultatea de Drept - Aula Magna,...Bucuresti-18.02.2014
http://olivian.ro/justin-parvu/ Pr. Mihai-Andrei Aldea – Despre parintele Justin Parvu (Facultatea de Drept, 2014.02.18) Parintele misionar Mihail Milea despre Sfintii inchisorilor (Facultatea de Drept, 2014.02.18) Regizorul Iulian Capsali despre Sfintii inchisorilor (Facultatea de Drept, 2014.02.18) Sergiu Ciocarlan despre Sfintii inchisorilor (Facultatea de Drept, 2014.02.18) Pr. Danion Vasile despre Sfintii inchisorilor (Facultatea de Drept, 2014.02.18) |
Transmisiune în direct
Miercuri, 9 aprilie, începând cu orele 18:00, la librăria Sophia, în cadrul unei seri duhovnicești va avea loc întâlnirea cu Părintele Nicolae Tănase de la Valea Plopului. Tema discuțiilor va fi „Maria Egipteanca - Model de luptă împotriva patimii desfrânării”. Acest eveniment va fi transmis în direct pe Ortodox Radio. http://www.ortodoxradio.ro/ |
Virgiliu Gheorghe Între educația pentru viață și educația pentru moarte 5Oct2014:
https://www.youtube.com/watch?v=pZC4D0Bu7eE |
Conferinta cu Parintele Calciu Dumitreasa. Este mai veche, dar nu a mai fost postata pe internet(sau eu nu am gasit-o pana acum).
Pr Gheorghe Calciu Dumitreasa Cuvinte de folos in Biserica din Zalau https://www.youtube.com/watch?v=tIxGRpH3Qbo |
Ora este GMT +3. Ora este acum 05:33:06. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.