![]() |
Probleme in famile
De ce,de cele mai multe ori,relatia soacra-nora are de suferit?
De ce,de cele mai multe ori,parintii se opun copiilor atunci cand acestia din urma iau calea Bisericii? Credeti ca se poate trai intr-o casa sot,sotie,parinti,bunici? Care ar trebui sa fie relatia tinerilor casatoriti cu parintii lor?(ar trebui sa se mute separat?,ce fac ei daca parintii,fiind mai autoritari, ii trateaza tot ca pe niste copii?). Sunt intrebari/probleme cu care se confrunta multi tineri. Voi ce credeti? |
Iti spun ce mi-a zis Pr. Proclu dupa ce m-am casatorit:
"Sa nu mai inchida nimeni usa casei dupa voi" E o vorba adanca, de Pateric. Dar a si explicat apoi: stati singuri, nu la parinti sau cu alte rude. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
1. Relatia soacra nora are de suferit din cauza mai multor factori, o parte fiind explorabili prin teoria freudiana. Mai pe romaneste si mai simplificat: soacra si nora se simt la concurenta. 2. Tinerii casatoriti ar trebui sa se mute separat. Invatatura Bisericii este clara in aceasta privinta. Spune Domnul: "pentru aceasta VA LASA barbatul pe tatal sau si pe mama sa(...). Daca mutarea separata nu este inca posibila, este mai bine ca tinerii casatoriti sa nu stea impreuna, ci fiecare la casa sa o perioada, pana situatia se rezolva. Daca nu pot sta separat nici macar o perioada, atunci e preferabil sa stea la parintii fetei decat la parintii baiatului: indemnul Domnului avertizeaza indeosebi asupra relatiei dintre parintii baiatului si tanara sotie, lucru confirmat de realitatea de pe teren: relatiile "soacra-nora" sunt inca si mai proaste decat cele "soacra-ginere". 3. Se poate, daca fiecare are un spatiu al sau, desi chiar si in aceasta situatie traiul in imobile diferite, dar apropiate este preferabil. 4. Parintii se opun copiilor cand acestia iau calea Bisericii din motivele aratate de Domnul nostru. Acesta e intelesul cuvintelor "nu am venit sa aduc pacea, ci sabia". Este sabia Evangheliei. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Stabilirea de comun acord a unor limite clare, astfel încât să se tempereze obișnuințele intruziunii. Delimitări limpezi ale teritoriului, ale responsabilității, ale petrecerii și organizării timpului, ale accentului emoțional. Tinerii au nevoie să deprindă alt tip de iubire, dincolo de cea filială, experimentînd, descoperind, învățînd. Solicitarea ajutorului, fără inhibiții sau orgolii, atunci când situația o cere. Vizite, sărbători în familia lărgită, cu moderație iar nu din obligație... |
[quote=Kanedel;515918]De ce,de cele mai multe ori,relatia soacra-nora are de suferit?
De ce,de cele mai multe ori,parintii se opun copiilor atunci cand acestia din urma iau calea Bisericii? [quote] Intrebari retorice? Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ca sa iti raspund la intrebari iti spun ca in nici un caz din plictiseala am intrebat ceea ce am intrebat.Sunt multi tineri care ar vrea sa afle si parerile altora in legatura cu aceste subiecte.Fortata rau comparatia cu piatra aruncata in lac,nu ai fost inspirat deloc.De unde sti tu ca raspunsurile date de oamenii acestia,nu au fost folositoare unora? Sa sti ca m-am uitat cu interes la fiecare raspuns dat si chiar le multumesc celor care au raspuns.Mie,poate mi-au fost folositoare,pe tine daca nu te intereseaza,de ce te bagi in seama? Poate din plictiseala,nu!? Ce ar fi sa gasesti tu ceva mai util de facut decat sa stai sa analizezi ceea ce am intrebat eu? De ce te bagi in seama, daca, oricum,vad ca nu te intereseaza subiectul? Probabil ca sa te dai mai interesant,nu? |
Citat:
Cred ca e nevoie de o pregatire psihologica si a tinerilor si a celor in varsta. Exista carti, exista duhovnici si psihologi. Cred ca momentul casatoriei, desi este asteptat de catre tineri si de catre socri, ii gaseste adesea nepregatiti din multe puncte de vedere si pe unii si pe altii. E nevoie de intelepciune din partea varstnicilor si de o abordare responsabila si matura a problemelor din partea tinerilor. Fara excese de orgoliu si de egoism. Nasii de cununie si duhovnicul pot sa-i ajute pe tineri sa depaseasca unele probleme de comunicare. Nici eu nu cred ca e bine sa locuiasca in acelasi apartament tineri cu socrii. Insa, in situatia actuala, cand exista o criza de locuinte, nu toti tinerii isi permit acest lucru. Ce fac acestia? Cred ca te referi si la astfel de situatii. |
Citat:
dar știi ce.mi se pare cel mai important? că vei uita toate aceste experiențe când vei deveni părinte. și, cel mai probabil, vei repeta greșelile parintilor, bunicilor și socrilor. |
Citat:
Cu siguranta daca ai fi aflat raspunsul "corect" la intrebarea cu animozitatea dintre nora si soacra ai fi rezolvat "misterul existentei". Nu, in mod evident, nu plictiseala te-a determinat sa pui o astfel de intrebare. Ps: Postarea mea anterioara era corelata si cu intrebarile adresate in celelalte thread-uri initiate de tine. Ps2: Totusi, probabil ca am fost prea dur. Probabil ca ai varsta la care intrebarile vin una dupa cealalta. Si totusi nu aici vei obtine raspunsurile. Incearca sa vorbesti cu parintii. Citeste. Mergi la biserica. Alege-ti un duhovnic... |
Citat:
Omul nu e cu totul programat de modelele parentale și de experiențele timpurii. Există și autoeducație, există și re-parentare, există și creativitate. Și harul lui Dumnezeu, mai presus. Cel care își ia în serios viața și mântuirea nu își permite luxul de a se juca de-a mama și de-a tata, care-au fost cândva înaintea lui. Dacă mama și tata au fost mincinoși, eu nu sunt obligat să accept să fiu mincinos. Dacă mama și tata au avut un stil de viață dezordonat, eu sunt liber să învăț cum să fiu ordonat. Dacă mama și tata au fost hoți, eu sunt liber să învăț cum să fiu cinstit. Fiecare poartă o responsabilitate și o libertate pentru cine și cum este și cine și cum devine. |
Citat:
Dacă spui că ”modelele parentale” nu sunt determinante(!!!) atunci de ce Iisus Hristos te contrazice prin înșiși părinții Lui? De ce nu a avut El orice fel de părinți, mai ales că la El(Dumnezeu fiind) oricum nu conta, conform părerii tale(!!!)? Se pare că nu poți înțelege că intelectul nu se poate ridica mai sus de nivelul sufletesc moștenit și educat în ”cei 7 ani de-acasă”(și mai apoi), după modelul parental. De ce? Pentru că judecata ta nu e duhovnicească, ci... de ”specialitate”. Citat:
De regulă, pe parcursul timpului, vredincia scade tot mai mult, reperele morale rămânând tot mai sus prin coborârea tot mai jos a ”descendenților”. 5. Dar Domnul Dumnezeu a vazut ca rautatea oamenilor s'a marit pe pamant si ca toata inchipuirea din gandul inimii lor era fara'ncetare numai spre rau. (Fac6,5) Poți oare să aduci un singur exemplu de urmaș (de mincinoși, hoți și dezordonați) care-și ia în serios viața și mântuirea? P.S. Argumentele tale(să fiu iertat!) sunt logice și ”politically correct”, adică protestante; cu alte cunvinte, e mai înțelept să le ștergi și să le uiți. |
Fă distincția între Părinții Domnului Iisus Hristos și părinții despre care Dumitru spunea că vor fi cu siguranță urmați de copii în greșelile lor.
Oare Maria și Iosif, părinții lui Iisus, sunt totuna cu greșiții Ana și Ion, părinții lui Gheorghe care s-a hotărât să nu mai fie ca părinții ci ca Sfinții Părinți? Stă în puterea și sarcina copiilor să se îndepărteze de greșelile părinților, la fel cum este libertatea copiilor să preia modelul bun de la părinți, precum Iisus a luat de la Părinții Săi. Aș fi bucuros să nu scrii doar din nevoia de a contrazice. Dacă vrei, desigur. P.S. Ai sprijinit vreodată vreun proces de re-parentare? Fie și un an, doi, acolo... Știi în ce constă? Ai auzit de pocăință? De convertire? |
Citat:
Dorește-ți binele și fă singur efortul să-i descoperi. Citește "Viețile Sfinților", bunăoară... |
o conferinta foarte frumoasa
http://www.doxologia.ro/video/confer...milia-ortodoxa
Doamne ajuta! |
"Dacă ar fi fost rodirea a omului, el s-ar fi mândrit.
Dar rodirea nu e a omului, ci a lui Dumnezeu", spune părintele Coman. Unul din multele lucruri acoperite de cultura noastră actuală, atât de facilă și de străpunsă de plăceri și de temeri contrafăcute... |
Citat:
http://www.crestinortodox.ro/conferi...ad-127356.html |
Citat:
|
Din păcate, cam așa se întâmplă.
Dar, cum spuneam, unii dintre noi mai reușim să ne strecurăm, pe ici pe colo, din cușca dependențelor familiale. Că nu e om să nu fi primit și ceva "virusări" de acasă, precum și lucruri bune. Să păstrăm așadar cele bune și să aruncăm pe cele dăunătoare. Cred că asta avem de făcut. |
Citat:
Daca mama si tata au fost mincinosi, poate ca eu nu stiu cum este sa NU fiu mincinos! Poate ca asta mi se pare normalul, sau poate ca sint confuz si nici macar nu stiu, nu constientizez asta decat ca un sentiment vag de "ceva neinregula" sau "parca ceva nu se potriveste". Pina nu ma va invata Cineva sa traiesc in adevar, nici nu o sa stiu ce e ala! La fel si cu dragostea adevarata! (aia crestina) Daca mama si tata au un stil de viata dezordonat, poate ca eu nici nu o sa inteleg de ce ar depune cineva atata efort ca sa fie ordonat (care este rostul/castigul)? Daca mama si tata au fost hoti, si ala mi-a fost modelul, ba servit la pachet cu o explicatie legata de lupta de supravietuire si eventual asezonata cu "lasa ca toti mint ca nu au, dar au, asa ca e normal sa furi ca sa mananci", poate ca o sa privesc hotia ca un mijloc normal de supravietuire si o sa cred ca asa e normal, ca asa fac toti; poate nici nu o sa pot crede ca e careva care sa nu faca asta. Spune-mi tu, macar un singur motiv pe lumea asta, in afara de dragostea Lui Dumnezeu care transfigureaza intelesul si perceptia, vreun alt motiv care m-ar face sa renunt la ceva (o crediinta) ce consider ca e normal, firesc, util si mai si functioneaza de minune pt mine? De ce as incerca (alt)ceva ce sint convins ca nu va functiona/nu mi-ar aduce vreun beneficiu/ ar necesita un efort inutil, comparativ cu ce functioneaza deja bine si testat pt mine? Cred ca fiecare om isi ia in serios libertatea si responsabilitatea pt cine este si ce devine, doar criteriile dupa care isi evelueaza si exercita responsabilitatea difera de la om la om (fiecare pare a avea setul propriu). Intrebarea este in ce masura se suprapun astea peste cele ale Lui Dumnezeu (poruncile/voia Sa). Si ce anume (care este motivatia???) pt care un om (necredincios) ar renunta la criteriile, crediintele si perceptiile proprii, in favoarea Lui Dumnezeu? Serios - cum iti fabrici tu o motivatie (atunci cand ea nu exista/nu o ai in mod real)? Ca de obicei vine motivatia peste tine si te gaseste ea pe tine - inca nu stiu (spune-mi tu!) cum sa o gasesti tu pe ea (cum sa iti fabrici/creezi tu singur motivatia, asa, din nimic)? Asta este ca si cu faptul ca trebuie sa ai unite toate puterile sufletesti (mintea, inima si vointa). Bine-bine, suna bine in teorie, dar daca eu nu stiu nici macar cum vine asta, cu atat mai putin nu inteleg de ce si in ce sens e bine, cu atat mai deloc spre "zero barat" nu as avea nici cea mai vaga idee cum sa fac asta (ce pasi trebuie facuti, cum/cu ce sa incep)... pai atunci, ce motivatie as avea sa imi inving obisnuinta, comoditatea, lenea sau frica de necunoscut/de durere si sa merg/sa ma urnesc in directia aia (in a cauta si gasi ceva despre care nu stiu nimic)? Ba inca sa am o determinare suficient de hotarata cat sa trec de experientele neplacute mergand spre ceva despre care nu am nici o convingere perceputa/experentiala pozitiva? Cum mi-as putea eu gasi motivatie pt un asa drum anevoios daca nu vine intai Dumnezeu (ca raspuns la rugaciune?) peste mine primul sa imi dea motivatie? |
Nu e o strategie bună să ne justificăm dependențele infantile, astfel întărindu-le puterea asupra noastră.
Ci să lucrăm pentru depășirea (lanțurilor) lor (mai subțiri ca firul de mătase). Prin re-parentare, mai întâi. Un părinte bun oferă cei 3 P necesari unei dezvoltări sănătoase: Protecție, Permisiune, Putere. (Ce zici, le găsim în Dumnezeu?) Spre deosebire de un părinte prost, care oferă cei 3 K: cafteală, corvezi, coșmaruri. (deși lista e mai lungă: crampe, constipație, cucuvaie, crâșme, curvie, caco-fonie, cimitir, chenzină lipsă etc. Și, desigur, Chevrolet și Champanie...) |
Citat:
Mi-ar place sa traiesc intr-o societate in care sa nu fie nevoie de doctori,psihologi si politisti,dar stiu nu sunt realista!(si nu pt ca as avea ceva de obiectat vizavi de aceste onorabile ocupatii,ci pt ca imi doresc o lume buna,lipsita de abuzuri,in care orice fiinta lipsita de aparare sa fie ocrotita). Grija copiilor nu ar trebui sa fie indepartarea de greselile parintilor,nu este cinstit sa pui o asemenea greutate pe gatul firav al unui copil.Si mai concret cum se realizeaza aceasta?Este copilul mai intelept decat parintii in primii ani ai existentei sale? Nu desigur;copilul intai se ineaca in dejectiile unor modele parentale toxice isi traieste anii tineretii in lipsa reperelor morale,ca mai apoi sa devina intelept,sa se pocaiasca sau sa se lase"reparat"de vreun psihoterapeut. Nu exista salvare imediata pt copiii cu parinti iresponsabili,ci doar o salvare tardiva,la maturitatea lor,daca exista prin mila Domnului... Fiecare dupa putinta,nu toti se pot ridica pe nebanuite din mocirla familiilor lor si nu dupa un oarecare efort,lupta interioara, acceptare si iertare. Mie imi este mila de toti,sper ca Domnul sa-si reverse mila Sa nebanuita catre toti copiii cu probleme de familie. |
Citat:
De ce te-aș împiedica să-ți faci treaba?...:) P.S. Lumea asta e adînc înșurubată-n piept, nu numa-n cap și-n codri și oceane... |
Citat:
Din păcate e singurul lucru care merită să fie făcut mai întâi. Dacă vrem să ne trăim fiecare viața. Când vorbesc de copil nu mă refer la țâncii din parc (ei încă mai au o șansă) ci la toți oamenii, în special la tinerii și adulții de azi, urmăriți de părinții lor de ieri. De lumea părinților lor, mai exact! De valorile ei corupte și de erorile ei colosale, uluitoare. Re-parentarea e un proces necesar pentru depășirea tuturor neajunsurilor nevrotice (și chiar mai rău), pentru dezvoltarea abilităților de a face față vieții și de a te bucura că ești ființă umană, pentru construirea unui destin personal (unul care merită încercat, că de reușit sau rodit nu stă în puterea noastră ci e darul lui Dumnezeu). Cea mai bună re-parentare e în/prin Cer, deși se rostuiește pe pământ. |
Citat:
Pai mai bine ne vorbiti despre re-parentare,in termeni concreti,profesionali. Eu desigur,aud de acest proces pt prima data;ar fi interesant de aprofundat,mai ales ca avem de la cine. |
Oh... îmi ridici la fileu o minge tare frumoasă dar foarte solicitantă!
Nu pot să nu spun nimic, însă pentru noutatea pe care cred că aș aduce-o și care cred că e binevenită, aș avea nevoie de puțin timp de elaborare. Chestiunea e foarte serioasă și ar fi păcat s-o fușeresc. Spun însă deja un lucru simplu de înțeles: re-parentare este orice proces de convertire. Ateul care devine credincios, găsindu-și Părintele Ceresc, începe o re-parentare, marea re-parentare. El experimentează cei 3 P la modul absolut, cel mai înalt. Totul depinde de cum colaborează cu Părintele, cum își face omul treaba. Când un om renunță treptat la valorile, sensurile, schemele, formulele, soluțiile lumești și încorporează lumea valorilor creștine: el parcurge nimic altceva decât re-parentarea. Când un om își dă seama că protecția Bisericii este incomparabil mai eficientă decât a oricărei alte forme de protecție, el se află deja în proces de re-parentare. Când Tata și Mama și Frații sunt Celești, în tainițele minții și inimii noastre, se numește că am început Marea Re-parentare. Avem alți părinți înlăuntrul nostru, alt orizont de scopuri și așteptări, alte datorii... Altă Protecție, alte Permisiuni, altă Putere în ajutorul nostru. Toată literatura duhovnicească, de la Scriptură la Filocalia, de la Sfinții Părinți la Gheronii contemporani este un catalizator al re-parentării. În definitiv, când Fiul Risipitor se întoarce Acasă, el face re-parentarea, pe care o anulase, rebel... Ca proces relațional concret, pentru cei care încă nu vorbesc direct cu Dumnezeu, re-parentarea se realizează în relația personală cu duhovnicul, prin participarea la slujbele Bisericii, pentru a experimenta și încorpora valorile și conduitele eliberatoare de păcat și nebunie ale condiției omenești lumești. Precum și (secundar, însă foarte important) prin relații cu oameni maturi, dintre care unii sunt de profesie psihoterapeuți. Deși nu e obligatoriu. Aș încheia însă astfel: adevărata re-parentare este aceea în care Părintele are Puterea să nu te lase să mori, ci te învață cum să trăiești. Care îți arată, pas cu pas, cum să faci aceasta. Cunoști pe pământ vreun părinte natural care să îți ofere aceasta? |
Citat:
Eu personal am gasit motivul si mi se pare singurul motiv care face omul sa vrea sa depaseasca nivelul de patimi, de lumesc, infantil: Citat:
Altceva vroiam sa iti spun: tu pornisei de la ideea ca este responsabilitatea omului. Eu spuneam ca omul impatimit nu are motivatie proprie, omeneasca (la nivel omenesc, de om impatimit) sa lase omenescul si patimile si criteriile proprii dupa care isi exercita responsabilitatea (nu poate sa isi gaseasca motivatie singur, pentru ca este inchis intr-un cerc vicios cumva - si incercam sa descriu acel cerc vicios al nivelului omenesc, dar ma tem ca nu s-a inteles), doar Dumnezeu ii da aceasta motivatie primul (este a Lui Dumnezeu, nu a omului). Asa ca te intrebam pe tine (cel care venisei cu ideea ca omul poate si este responsabil sa depaseasca singur acest nivel), care este, in opinia ta, motivatia pe care omul si-o poate gasi singur, la nivel omenesc, care sa fie suficient de puternica pentru a initia si sustine un asemenea demers? Ca eu nu vad nici una. Pentru ca din felul in care vedem diferit acest mic detaliu, ar decurge alte consecinte - daca omul isi poate gasi singur si prin puterile proprii motivatia... atunci nu ar trebui sa avem nici o intelegere pt neputiintele (temporare) ale vreunui seaman, dar daca omul nu isi poate gasi singur si prin puterile proprii, atunci ar trebui sa avem toata intelegerea si rabdarea fata de neputiinta aproapelui de a gasi singur o astfel de motivatie (nu sintem cu nimic mai breji decat aproapele impatimit si ne-dornic sa iasa din starea aceea, deci sa nu judecam, pt ca chiar daca noi am reusit ceva cat de mic sa ne dorim sa ne ridicam, nu am reusit prin fortele noastre proprii). |
Nu știu, iartă-mă, n-am chef de filosofie încurcată oricînd și oriunde.
Mai gândește și tu, că de-aia ai vreme și minte. Pedalează și tu pe un subiect, dezvoltă-l, sucește-l, lansează-l, înalță-l, dă-i foc, amețește-l... fă-i ce vrei, numai nu sta la infinit după colț ca să ieși mereu din penumbre și să faci pe isteața cu întrebări care doar par istețe. Arată-te în lumina pe care nu prea vrei să ți-o asumi. De ai lumină, fă și tu niște rotocoale cu ea, dacă ai curaj. Iar dacă nu, mai bine taci și cugetă. Sau cântă, croșetează, scrie poezii, fă copii, fă ce vrei dar nu mai face pe filosoafa și isteața că eu unul m-am săturat de rolul tău nesfârșit. Mai lasă-mă... |
Citat:
In fiecare om poate fi o farama de umanitate adamica (cea bine zidita de Dumnezeu, dinainte de cadere) ascunsa, in ciuda aparentelor, si in anumite imprejurari iese la suprafata. Fenomen care e posibil sa se repete toata viata, dar respectivul a hotarat sa o anihileze de fiecare data si nu cred ca poate fi data vina exclusiv pe parinti, mediu social, etc. pentru ca asa ajungem sa negam liberul arbitru si sa afirmam dogma predestinarii. Citat:
Deci in principiu, aceeasi identitate sociala, aceleasi imprejurari, dar reactiile fiecaruia in parte arata ca natura lor era diferita, in cazul unuia raul facuse ravagii totale in cazul celuilalt, acea farama de umanitate, suficienta cat sa-i salveze viata (vesnica) a ramas, s-a conservat cumva, probabil prin diverse decizii marunte (dar bune) luate de-a lungul vietii de pana atunci. |
Citat:
tot romanul "se pricepe" la fotbal, politică și crescut copii. rezultatele le vedem peste tot. |
Citat:
Nu e vorba de neagarea liberului arbitru, ci imagineaza-ti un caine inchis intr-o cusca atat de mult timp (de-o viata), ca atunci cand ii scoti lacatul de la usa custii nici nu ii mai da prin cap sa se duca sa testeze usa sa vada daca se mai deschide (teoretic cainele e de vina ca nu a incercat, practic insa...), sau mai rau, traind in cusca toata viata, ii este frica sa vada ce este afara (daca e ceva rau?; oricum e ceva necunoscut). Cainele poate face ce vrea (si sa iasa din cusca), insa toata situatia lui de viata (faptul ca l-au tinut inchis) il face sa nu faca pasul asta. Adeseori ma intreb daca nu cumva rugaciunea aceea din timpul Sf Liturghii (ectenia) cand se roaga "pentru cei robiti", oare nu cumva se refera la cei ce se afla robiti de patimi, in robia patimilor, precum acel caine teoretic liber dar totusi rob custii, din exemplul anterior. ----------- P.S. Pe cruce erau doi talhari in fata Lui Dumnezeu! (nu singuri) |
Adam, consider că tăcerea ta te înalță.
Bravo ție! Ai trecut, cred, un test greu pe care ți l-am administrat involuntar. Felicitări!, dacă îmi e permis cumva să te felicit eu... Ai dus cu noblețe povara mea. Frumos gest! Mă bucur pentru tine, mă bucur mult, muuuuult de tot!....:) Te îmbrățișez, cu bucurie și nădejde. Iartă-mă! Doamne ajută! |
:-) Multumesc. Iarta-ma si tu pe mine! Te imbratisez si eu si ma rog sa iti ajute Dumnezeu sa fii cat mai constant in limanul pacii si bucuriei dragostei Lui, sa fii fericit cu El, ca de bucurie sa doresti sa impartasesti acea fericire a dragostei Lui Dumnezeu cu toti cei din jur si sa ii ajuti pe toti, din suflet si cu bucurie. Avem aceeasi umanitate, cu bune si cu rele, cu suisuri si coborasuri, asa ca nu sint cu nimic mai breaza decat tine, doar momentele difera (odata sint eu intr-o pasa ma proasta si tu intr-una mai buna si ma poti ridica, altadata invers); asa cu toti oamenii. Si toate problemele noastre, care de obicei sint false (inselari) dispar dupa ce ne impartasim :-)) abea atunci ne dam seama cate probleme false avem si incepem sa ne gandim "oare cum de ajunsesem eu in starea asta?" Cel putin mie asa mi se intimpla de o vreme.
Iti doresc sa il intimpini si tu pe Hristos in aceasta duminica de Florii, punandu-i in cale cea mai frumoasa floare pe care o poti gasi in sufletul tau! cu drag |
Citat:
Eu nu am intrebat neaparat pentru "a afla raspunsuri",ci am intrebat pentru a vedea si alte pareri referitoare la aceste subiecte. Nu stiu daca are vreo legatura varsta cu intrebarile,dupa parerea mea, intrebari iti poti pune la orice varsta.Daca ai fi vazut mai inainte,eu scrisesem ca am facut o greseala cand am postat mai multe intrebari o data.Fiind un forum crestin-ortodox,poti afla lucruri interesante si de aici. "Incearca sa vorbesti cu parintii. Citeste. Mergi la biserica. Alege-ti un duhovnic...": Multumesc pentru sfaturi,insa toate acestea le-am facut,...probabil nu indeajuns,...insa,cine e perfect? E bine sa tindem catre perfectiune,insa de atins nu cred sa o atingem vreodata. Doamne ajuta! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:50:00. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.