![]() |
Citind acest articol pe: http://www.telem.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=917&Item id=1
mi-am pus fireasca intrebare: Doamne, asa arata inceputul sfirsitului? ************************************************** ************************************* Iubire in straie monahale. Dragostea dintre un calugar si o calugarita a dus la venirea pe lume a unui prunc. Povestea a fost descoperita intamplator de politistii din Buzau. Maicuta a nascut la Maternitatea "Cuza Voda" din Iasi. Aveti mai jos atasat comunicatul Directiei de Asistenta Sociala care a studiat cazul. ROMÂNIA CONSILIUL JUDETEAN IASI DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI Informare de presa In data de 17 aprilie 0ra 0, 20 intr-o benzinarie de pe raza municipiului Ramnicul Sarat jud. Buzau, a fost sesizata prezenta unui barbat imbracat in haine preotesti, insotit de un copil foarte mic, si care se deplasa cu un taxi. Cetateanul care a sesizat acest lucru a anuntat politia, aceasta procedand la oprirea in trafic a autoturismului respectiv si la verificarea documentelor pasagerilor, verificare in urma careia s-a constatat ca persoana imbracata in haine preotesti este calugar. Acesta a afirmat ca pentru copilul de 11 luni pe care il tinea in brate nu are documentele de identitate dar ca este copilul sau insa nu a fost declarat la starea civila. Fiind condus la sectia de politie pentru verificari, calugarul a afirmat ca micutul a rezultat in urma unei relatii pe care a avut-o timp de doi ani cu mama copilului, maica la o manastire din sudul tarii. In luna mai 2006, aceasta a nascut la Maternitatea Elena Doamna din Iasi, sub o identitate falsa. In timpul cat a stat internata s-a imprietenit cu una dintre colegele de salon, care intamplator a nascut in aceeasi zi.La data de 24.05.2006 s-a externat împreuna cu nou-nascutul la o adresa necunoscuta. Certificatul constatator al nasterii copilului nu a fost eliberat pâna la data de 17.04.2007. Conform foii de observatie a nou.nascutului, mama a declarat numele real al tatalui copilului desi nu a putut prezenta nici un document doveditor in acest sens..Cazul a intrat în atentia DGASPC Iasi ca urmare a Sesizarii D.G.A.S.P.C. Buzau nr. 8103/17.04.2007, inregistrata la D.G.A.S.P.C. Iasi cu nr. 14828/17.04.2007, prin care se solicita o copie a certificatului medical constatator al nasterii pentru a putea verifica daca cele afirmate de calugar la politie corespund cu realitatea.In acest sens, D.G.A.S.P.C. Iasi a initiat verificari in unitatea sanitara indicata. S-a constatat ca nasterea copilului figureaza în registrul salii de nasteri a Maternitatii "Elena Doamna" Iasi, cu datele mentionate in fisele de observatie atat la internarea cat si la externarea cuplului mama-copil. De asemenea, datele existente în Procesul Verbal si declaratia calugarului, întocmiteiîn data de 17.04.2007, corespund cu datele din unitatea sanitara. In ceea ce priveste numele cu care mama a figurat in registrele maternitatii acesta s-a dovedit a fi fals. Dupa cateva zile de la externare, mama copilului a luat legatura cu prietena pe care a cunoscut-o in maternitate rugand-o sa aiba contra cost grija de copil, si afirmand ca ea va pleca in strainatate dar are un frate calugar care va veni periodic sa se intereseze de micut. D.G.A.S.P.C. Iasi a decis efectuarea unei vizite la domiciliul familiei care, conform declaratiilor calugarului avea grija de copil, în data de 18.04.2007, impreuna cu asistentul social comunitar de la primarie. S-a constatat ca autoritatile locale nu cunosteau despre intelegerea dintre mama copilului si familia respectiva si nici ca relatia dintre aceste fusese stabilita inca din maternitate.. In perioada 16.06.2006-29.03.2007 copilul in cauza s-a aflat în îngrijirea familiei " de imprumut " , mama copilului nu l-a vizitat niciodata comunicand doar telefonic cu familia in grija careia se afla copilul, insa o preocupare deosebita fata de tot ce presupune cresterea si ingrijirea acestuia a avut-o calugarul, cunoscut de familie si comunitate ca fiind unchiul copilului. Declaratiile familiei sustin ca acesta din urma a vizitat copilul de doua ori pe luna pentru a avea legaturi cu copilul si pentru a se asigura ca este examinat medical la timp si a efectuat fotografii care sa puna in evidenta dezvoltarea acestuia. Membrii familiei au dezvoltat o relatie puternica de atasament in perioada mai sus mentionata, mai mult copilul a fost alaptat la san timp de 7 luni de catre cea in grija carteia s-a aflat. La data de 19.04.2007 specialistii Biroului Monitorizarea Femeii Gravide au initiat o convorbire telefonica cu cei doi parinti. Din declaratiile calugarului si ale familiei care l-a avut in grija pe micut reiese ca acesta a fost dus de doua ori la manastire la mama sa chiar de catre tatal sau, care motiva familiei care il avea in grija pe copil ca il duce pe a esta la bunici. In momentul in care a fost descoperit la Ramnicul Sarat, tocmai se intorcea cu copilul de la manastirea unde locuia mama copilului si se indrepta spre Iasi pentrui a aduce inapoi la familia care avea grija de copil. De comun acord cei doi au tinut secreta situatia cuplului si existenta copilului datorita statutului lor.DGASPC Iasi a luat legatura telefonic si cu mama copilului, aceasta si-a confirmat identitatea, evitând sa ofere informatii cu privire la situatia copilului. În cadrul convorbirii telefonice cu calugarul, acesta a declarat ca mentine legatura cu partenera sa de la care cunoaste faptul ca a fost contactata de D.G.A.S.P.C. Iasi. Acesta a sustinut ca este tatal copilului si ca intreprinde demersuri pentru a demonstra paternitatea acestuia. Specialistii D.G.A.S.P.C. Iasi l-a informat despre competenta Starii Civile Iasi in inregistrarea nasterii copilului, cat si despre termenul legal de un an in care tatal copilului poate declina paternitatea. Acesta a fost incurajat sa colaboreze cu autoritatile in interesul superior al copilului.Specialistii D.G.A.S.P.C. Iasi au preluat certificatul medical constatator al nasterii copilului intocmit si eliberat la data de 17.04.2007 de catre Maternitatea " Elena Doamna " Iasi. Urmare a acestui fapt, pana la sesizarea autoritatilor din judetul Buzau, a fost încalcat dreptul copilului la identitate.D.G.A.S.P.C. Iasi isi rezerva dreptul legal de a efectua demersurile inregistrarii nasterii copilului la Serviciul de Stare Civila Iasi, conform art. 17 din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila. Purtator de cuvânt DGASPC Iasi Eliza CHIRICA ************************************************** ************************************** |
Ai terminat cu pacatele tale de te ocupi de ale altora? Vezi-ti barna ta din ochi si lasa clevetirea.
|
Citat:
|
Citat:
apropo are cineva sau stioe rugaciuni indreptate catre sfintii Epictet si Astion? am atins sfintele lor moaste anul trecut la Constanta erau frumos expusi si protejati in Catedrala Sfintilor Apostoli Pavel si Petru... as vrea sa mai aflu daca e cineva care stie ceva despre revenirea Sfintei Teodora de Sihla in tara ? |
Citat:
Aici nu e cazul ... decat pe jumatate. Ea nu este maica (desi a trait la manastire ca sora de ascultare). El este vajnic staret de manastire. Iti place sau nu...asta e adevarul. Sunt si chestiuni de genul asta in BOR. Ar trebui sa te intrebi de ce s-a ajuns aici si de ce timp de un an nimeni nu a facut nimic, in loc sa incerci, ca multi altii, sa ascunzi gunoiul sub pres. A trecut vremea musamalizarilor, poate trebuie sa admitem ca gresesc si calugarii si preotii. Sunt oameni, nu? |
Citat:
|
Citat:
Cei tineri trebuie sa vada care este adevarul, nu sa judece propriile pacate in raport cu ale altora. Pe de alta parte, pacatul meu este intre mine si Dumnezeu prin duhovnic. Aici nu este vorba de mediatizare excesiva. Este un fapt dat. |
Unde este goana dupa senzational? Staretul a fost prins cu fi-su in brate, in masina, in mijlocul urbei. Unora li s-a parut suspect ca un calugar unmbla neinsotit cu un prunc in brate asa ca au chemat politia...
In afara pacatului, staretul mai e si iresponsabil: copilul nu are inca acte... Si astea sunt cazurile care au "scapat" din BOR. Te asigur, sunt unele mult mai grave, dar nu e cazul sa discutam aici despre ele. Ce ar zice tinerii?:D |
Citat:
|
Ce sa-i faci, se mai intimpla, sa-i iertam, mai ales ca de gresit au gresit numai prin faptul ca s-au calugarit. Oricum sa ne bucuram acum cu ei ca au un copilas sanatos, aproape ca mi-au dat lacrimile cind am auzit cum staretul il tinea pe copil in brate, ...ce frumos, Sa le Traiasca! sa fie intr-un ceas bun si... nu stiu eu prea bine cum merg treburile, dar poate vor avea posibilitatea sa se casatoreasca, saracii de ei, imi imaginez prin ce sperietura or fi trecut cu toti cei care au tabarit pe ei ca sa-i faca bucati chiar si unii de pe acest forum, asa ca stai calm omule, pune bita jos ca nu s-a intimplat nimic iesit din comun, nu este nimeni acuzat de uriciuni si perversitati, fereasca Dumnezeu.
Un copilas chiar nascut de o calugarita este prilej de mare bucurie si veselie in suflet, asa ca incercati sa va trage-ti rasuflarea, azi nu linsam pe nimeni, OK!. Doamne Ajuta-i sa se termine totul cu bine! |
fratilor pur si simplu IGNORATI!!! nu raspundeti raului cu rau!!! loviti-l cui doamne Iisuse.........cel ce ai postat asa cev aiaici.........mi-e mila de sufeltul tau sincer.jenica
|
Tinerii care au deja o coloana vertebrala nu te vor baga in seama indiferent de marimea lopetii folosite.....la aruncat cu noroi
...iar restul de tineri vor fi influientati de ce afirmatii se fac, asa ca ...cu intelegere si blindete, daca vrem sa educam iubirea, iertarea si toleranta in ei. Daca nu vrem acest lucru, este cu totul altceva insa locul TAU nu este aici ci pe EVZ, intelegi? asa ca du-te tu frumusel cu prietenii tai acolo si luati-va la intrecere in vorbit de rau si clevetiri... |
Apa la moara pentru "adversari nostri". Dumnezeu sa-i ierte si pe unii si pe altii ! Cozia si Jeny au concluzionat corect. Calugaria cere multe sacrificii si renuntari intru dragoste pentru Dumnezeu. Pina la urma nasterea unui copil este lucrul cel mai minunat,dar, contextul este neortodox. Corect ca inainte de pasul spre calugarie, trebuie mult discernamint si o analiza profunda. Aviz celor ce vor sa faca acest pas foarte important, al renuntari multor lucruri lumesti. Pentru cei ce vor mai posta astfel de subiecte, sa se gindeasca de o mie de ori pina sa faca acest pas,nu de alta dar ne transformam intr un "forum de scandal".
|
eu spun ca este un miracol. sa se nasca copil din calugar. s-au simtit oamenii bine. la o adica si calugarii sunt oameni nu sfinti. sunt de acord. nu este treaba noastra sa comentam ceea ce s-a intamplat. accidente, erectii necontrolate se intampla si la case mai mari. daca nu ar exista gresala nu ar exista indreptarea.
am auzit de minunatii mai mari pe la manastiri. si ce daca. manastirea ramane aceasi institutie. exorcisti, calugari homosexuali, sau calugari tati nu traseaza caracterul monahal sunt doar niste exceptii. cred ca degetul aratator este prea acut. la o adica, asa cum s-a exprimat cristiboss56 nasterea unui copil este un lucru minunat. daca sunteti credinciosi lasat-l pe Dzeu sa judece. |
Citat:
Crezi ca daca nu posta nu s-ar fi alflat din presa. care e de fapt problema cu postarea? Daca nu stim nu se intampla....sau ce? Sau daca nu se afla suntem "mai curati"? |
Vai ce interesant si ce senzational!!!!!!,"o maicuta si un calugar s-au iubit!...."....Si ce-i cu asta!,este cumva pacat impotriva firii?,este cumva anormala atractia carnala dintre oameni?Este ceva nefiresc?.Nu!Dar cel mai bine ar fi fost ca acei tineri,pentru ca inainte de toate sunt doar niste tineri,sa renunte la viata monahala si sa-si continue viata impreuna asumandusi responsabilitatile ce li se cuvin si continuand,impacati cu natura lor,sa slujeasca Domnului si in mediul social mirenesc si totul este FIRESC,oameni buni asa ceva este firesc ce tot ne miram si defaimam ca niste primitivi atitudini atat de omenesti????
De ce mirenii au impresia permanenta ca ei au voie sa faca orice si ca lor li se cuvine toleranta si iertarea mai cu precadere decat clericilor si oamenilor din aceasta tagma?Cred ca pacatul este pacat si-atat,nimeni nu este absolvit de semnificatia lui,iar aceasta discriminare cu care ne-am obisnuit sa ne acoperim propriile neputinte nu face decat sa ne insele. Pacat ca educatia este precara din punctul de vedere al vietii monahale,aproape totul se invata in zbor si cu sensuri mult prea limitate,pacat ca celor care nu se mai pot regasi in acel mediu nu li se confera intelegerea si tratamentul psihologic adecvat naturii noastre umane si nu in ultimul rand civilizate.Oamenii credinciosi prefera habotnicismul si perspectivele limitate,fapt care duce de cele mai multe ori la dezechilibrari si deznadejdi iremediabile.Este atat de greu sa ne judecam ca si OAMENI??/,fiindca in definitiv natura nostra este facuta sa fie imperfecta si-asa va ramane,ca sa nu mai spun ca cel mai firesc si cel mai minunat lucru pe pamant este perpetuarea...de ce am marginalizat-o si-am incatusat-o cu legi si iar legi atat de natange cum ar fi legamantul castitatii ajuns in stadiul de obligatie in multe cazuri,de fortare psihica asupra indivizilor care sunt practic indoctrinati cu tot felul de principii in care nu se regasesc. Este un subiect foarte complex dezvoltarea notiunii de calugarie,notiune care ar trebui sa fie mai flexibila,care ar trebui sa se bazeze pe mult mai multe criterii de acceptiune a acestei alegeri,criterii mai realiste.Din pacate adevarurile ascunse ale acestui mediu raman mereu subiecte tabu,nimeni nu le dezvolta si nimeni nu i-a atitudine asupra corectarii defectelor din acest concept,si astfel vor exista mereu contradictii. Sa fie sanatos acel prunc,care fericit de el ca s-a nascut intr-o lume mai moderna si civilizata altfel l-ar fi mancat "credinciosii si reprezentantii acestora"de viu...daca am mai fi trait in vremurile animalice ale inchizitiei.Iar parintii acestora sper ca Dumnezeu le va arata calea catre o viata reala si fireasca cum este familia,catre o viata mult mai binecuvantata de Dumnezeu in conditiile in care indivizii simt ca-si pot trai fericit si necartind destinul,cu bunele si relele acestuia. |
`o maicuta si un calugar s-au iubit!...."....Si ce-i cu asta!,este cumva pacat impotriva firii?,este cumva anormala atractia carnala dintre oameni?Este ceva nefiresc?.Nu!`
Senzational nu este ca doi tineri s-au iubit, ci ca DOI OAMENI CE AU DEPUS UN ANUMIT VOT AU INCALCAT ACEST JURAMANT. Dar ai si tu dreptatea ta...cu lipsa de deschidere. De aici insa pana la a considera depasite aceste `legi` `habotnice` este drum lung. pt. ca voturile se depun benevol. Acei oameni sunt niste cazuri nefericite dpct de vedere al chemarii spre care au aspirat. Nu au constientizat ce inseamna monahismul si nu s-au gandit f. bine inainte de a face acest pas. Insa `parintele` a amenintat cu un limbaj de mahala un jurnalist... Asta tine deja de altceva... zic eu... |
Citat:
Citeste cu atentie presa. O sa vezi ca nimeni nu ii condamna pe cei doi ci faptul ca s-a incercat musamalizarea cazului.... |
"Pacatul a intrat si in Biserica
Cum de este posibil asa ceva?" nu va miratzi de cei kre cad... miratzi-va de cei kre raman, miratzi-va cum raman! cum rezista?! |
Odin,daca s-a adresat monahul cu un limbaj de mahala,ai dreptate ca este de condamnat,dar ma intreb de ce ca monah a adoptat acest limbaj,ce fel de educatie are si in ce spirit este el coordonat pe caile mantuirii acolo in mediul monahal???In manastire nu intereseaza pe nimeni ce fel de om esti,ce gandire ai si in ce mod iti pot influenta aceste trasaturi statutul de calugar,fapt care determina pe cei ce vietuiesc acolo sa fie cumva individuali in personalitatea lor.Si voturile au inceput sa se depuna destul de timpuriu,chiar si la 17 ani,fapt total in neconcordanta cu legile care tind sa pregateasca monahismul,varsta la care un tanar este destul de imatur si as putea spune,destul de confuz.
Intr-o casnicie partenerii au tendinta de-a cantari pe celalalt,de-a descoperi lucrurile comune,aspectele spirituale,sentimentele,sensibilitatea,precum si pozitia materiala,intr-un cuvant se verifica compatibilitatea dintre cei doi pentru bunul mers al relatiei,dar comunicarea si increderea sunt esentiale.In manastire insa,oamenii vin ca niste straini si asa raman,mai nimeni nu stie prea multe din profunzimea celuilalt,nu intereseaza pe nimeni,sinceritatea este un lucru aproape superficial mascata de asa zisa smerenie,iar comunicarea lipseste cu desavarsire.Din punctul meu de vedere,acolo se desfasoara o viata mai putin definita printr-un echilibru existential,este o viata de robot si o doctrina in aceiasi masura,nu se cantaresc oamenii ca si indivizi cu caractere diferite,toti se vrea a se adapta si a adopta aceleasi principii,fara nici un drept de afirmare intr-un sens diferit.Este adevarat cei ce aleg aceasta viata o fac intr-un mod voluntar,insa multi dintre acestia merg acolo la o varsta frageda,unii se schimba pe parcurs,altii nu mai dau doi bani pe adevaratul sens al vietuirii in acel cadru...dar nici unul dintre acestia nu are dreptul de-a se razgandi,presati de legi si anateme care-i forteaza psihic sa continue viata pe un drum in care nu-si mai doresc sa mearga,si astfel apare nonconformismul si pacatele,astfel apare perturbarea notiunii de viata monahala.De aceia am specificat faptul ca manastirea ar trebui sa aiba criterii mai flexibile,fiindca cine are cu adevarat "chemarea"nu se lasa amagit si influientat de acceptiunea legala a celor care nu mai doresc sa continuie acest drum. Si ma intreb,de ce acel calugar a vorbit intr-un limbaj total nespecific?,fiindca fratilor manastirea nu i-a conferit educatia necesara de care are nevoie orice om intr-o familie si intr-un colectiv,acolo i s-a pus in fata doar legi "divine"pe care sa le urmeze fara vre-o interferenta cu firea lui umana si cu formarea sociala,fara a se tine cont de aspectul psihologic unic si atat de complex cu care suntem toti inzestrati. Din pacate un calugar nu prea cunoaste cum ar trebui sa fie o relatie interumana,civilizata si bazata pe principii care ne departajeaza de instinctele animalice prin ratiune si discernamant,pentru ca ei nu au nevoie de asa ceva,ci doar de rugaciune si post...de parca trupul lor ar fi inert si viata lor inexistenta intr-un creier atat de "maret".Cunosc foarte multi calugari si maici,dar foarte rar mi-a fost dat sa vad pe vre-unul adoptand o moralitate demna de un suflet care tinde spre desavarsire...adevarata desavarsire.Ei nu prea simt regretul de sine cand defaima pe semenii lor,cand ai ranesc fizic sau psihic,nu stiu ce-nseamna toleranta si mila,datorita faptului ca in jur nu simt si nu gasesc iubire,in sufletul lor isi face loc cu usurinta rautatea.nu au notiunea si sentimentul binelui si-a raului in spiritul uman-social,mint fara nici o jena,se scuza cu tot felul de pretexte nefiltrate prin sita intelectului,scuzate de criterii "religioase",materialismul este baza care-i determina sa formeze relatii,patimile inlantuite ai fac sa fie obsedati de posibilitatea lor de realizare,frustrati de propriile instincte.Acestea toate se reflecta intr-un suflet care vrea sa se depaseasca pe sine,complexat de multitudinea de restrictii ajunge sa le renege in mod inconstient si astfel apare personalitatea lor confuza.Prin reactiile lor indignate ajung de fapt sa incalce ceea ce cere de fapt spiritul religios de la oameni.NU ai detest,mi-e mila de ei,de rautatea lor copilareasca,cand vad cum se comporta si cum gandesc fata de tot ce-i in jur(inclusiv de societate)imi spun in sinea mea ;"pur si simplu n-am ce sa-i cer,n-am ce sa-i cer decat sa-l ignor,fiindca imi face rau cu sau fara stiinta..."Cu sau fara stiinta ei nu pot iubi,n-au invatat sa iubeasca semenii asa cum ar trebui cu spirit neperfid,pentru ca la randul lor nu au simtit iubirea in jur,considerand ca iubirea fata de Dumnezeu e totul...din pacate aceea nu-i decat confuza,fiindca este IMPOSIBIL sa poti pretinde ca iubesti o divinitate atata timp cat fata de semeni nu simti pic de compasiune. Este o vorba in manastire;"in manastire te duci NEPOFTIT,traiesti NEIUBIT si mori NEJELIT!" Doamne cata raceala si nepasare exista acolo,nu va puteti inchipui!!!,cica este o sobrietate favorabila mediului monahal si singuratic.Daca Dumnezeu vrea sa-l iubim in acest fel,atunci Dumnezeu vrea niste slujitori egoisti...dar nu cred ca vrea aceasta de la noi,a dovedit-o prin insasi SACRIFICAREA SA SUBLIMA. |
Mirean,si ce daca BOR a incercat sa musamalizeze aceasta poveste,nu ti se pare normal!,ce,vrei sa se autidscrediteze??? In societate se musamalizeaza atatea lucruri meschine,de ce acesta care din fericire se prezinta destul de izolat,n-ar fi musamalizat!!!
Traim in aceisi societate,chiar daca tindem mai mult spre spiritual(unii)si trebuie sa ne conformam legilor ei scrise si nescrise. |
Hai sa zic asa: Nu sunt dus de foarte multe ori la manastire. Insa cred ca cei care traiesc acolo ar trebui sa fie caracterizati tocmai de un astfel de echilibru existential. Si mai cred ca multi reusesc acest lucru, altii insa nu. Un fotograf a stat vreo 2 saptamani intr-o manastire, pt. a face un pictorial. Oricum, cel mai impresionat a fost (omul nu avea foarte mare treaba cu spiritualitatea ortodoxa) de un monah care zambea destul de des... era plin de voiosie. Si l-a intrebat de ce este asa. Calugarul a zis ca asta poate el sa ii ofere: bucurie. Ce vreau sa zic este ca sunt medii monahale sanatoase, care inteleg adevaratul rost al prezentei lor intr-o obeste....
Pot sa aduc foarte multe critici mmonahilor nostri, insa din fericire pt. mine, exista si monahi buni. Pt. mine este suficient... Cred ca pt. a evita astfel de situatii ar trebui impuse niste limite de varsta mai inaintate. De asemenea (desi Traditie s-ar putea sa imi sara iar in cap) ar fi INDICAT ca staretul si ieromonahii dintr-o obste sa aiba studii superioare. Ei pot face educatie celor care vor sa intre in manastire, daca acestia nu o au inca... Am un singur exemplu, insa il cunosc destul de bine: staret sef de promotie in Facultate de Teologie, master, doctorant la Oxford...Situatie financiara extraordinara inainte de a se calugari... Ma indoiesc ca un astfel de om ar face greseli de acest gen... De astfel oameni am avea nevoie...Asta nu inseamna ca nesocotesc pe cei mai simpli, sau cu pregatire mai putina... pot intra in monahism si pot fi calugari extraordinari... insa nu as pune pe unul staret, pt. ca din el va ajunge maine-poimane IERARH... si atunci... devine o problema... Insa fruntea sus... ;) |
Citat:
|
Citat:
Lumea intelege ca si calugarii gresesc, dar irita tendinta unora din BOR de a lua pe restul de prosti si le da prah in ochi. Greseala recunoscuta e pe jumatat ierata, cel putin in fata societatii... Ca e un caz izolat trebuia sa o spuna BOR, nu sa discutam noi, in cerc restrans, pe forum... Ca aminteai de discreditare... efectul negativ s-a accentual atunci cand opinia publica a aflat ca reprezentantii BOR au incercat, din nou, sa minta. |
Aici Mirean are perfecta dreptate... De vina este si comunicarea slaba intre centrele eparhiale si patriarhie, totusi (nu este o scuza, oricum)
|
Preotii imobiliari (Adevarul)
Prelati din Craiova si-au ridicat vile de sute de metri patrati, estimate la zeci de mii de euro. Adevarate palate, casele preotilor rivalizeaza cu cele ale marilor bogatasi din orice colt al tarii Majoritatea preotilor craioveni sfideaza cumpatarea proslavita chiar de ei in altar. Vilele pe care acestia si le-au ridicat in ultimii ani si impresionantele parcuri auto pe care le detin starnesc invidia nu doar a amarastenilor, ci chiar si a celor mai bogati oameni din Dolj. Cel mai bogat preot craiovean este, de departe, parintele Ion Doran. Preotul s-a facut remarcat in urbe in primul rand prin numeroasele scandaluri in care a fost implicat. Cel mai rasunator dintre ele a fost cel in care parintele a urmarit, ca in filme, o echipa de jurnalisti care a indraznit sa-i puna intrebari despre activitatea sa. Doran locuieste cu familia intr-o vila impunatoare din Craiova, pe strada Nanterre, una dintre zonele cele mai bine cotate de investitorii imobiliari. Palatul este construit chiar in fata bisericii in care acesta slujea. Pe langa vila, preotul mai detine si un impresionant parc auto, format dintr-un Ford Mondeo, un Fiat Brava si un Peugeot 307. A daramat casa parohiala ca sa-si faca vila Coleg intru cele sfinte cu parintele Ion Doran, preotul Gheorghe Zanfir i-a urmat indeaproape exemplul si si-a construit vila, evaluata la peste 150.000 de euro de expertii imobiliari, la cativa metri de biserica in care slujeste. Profesor la Facultatea de Teologie din Craiova, preotul Zanfir a daramat, pur si simplu, casa parohiala pentru a-si ridica resedinta. In fata functionarilor Mitropoliei Olteniei, preotul a sustinut ca pe locul casei parohiale va ridica o cantina pentru saraci. Dupa ce a ridicat maretul edificiu, Zanfir l-a trecut insa pe numele sau. „Nu am ce discuta cu dumneavoastra, va rog sa ma lasati in pace", au fost singurele cuvinte pe care ni le-a spus parintele Zanfir atunci cand l-am intrebat daca este crestineste ca un preot sa locuiasca intr-o casa de o asemenea opulenta, in timp ce o buna parte din enoriasi traiesc intr-o saracie crunta. Mai atent cu imaginea sa a fost insa preotul Stefan Resceanu, actualul decan al Facultatii de Teologie, care a ales sa-si ridice vila intr-un loc mai retras. „Ne-au ajutat parintii, pe mine si pe sotia mea. Am mai strans si noi bani, dar nu e o casa asa mare si opulenta, cum lasa unii sa se inteleaga", sustine Resceanu. In Craiova este de notorietate revolta studentilor de la Teologie, de acum doi ani, care au acuzat faptul ca, sub patronajul preotului Stefan Resceanu, preotii-profesori confunda buzunarele proprii cu cutiile milei. Nici directorul Seminarului de la Mofleni nu o duce prea rau. Preotul Costica Popescu si-a ridicat o vila in apropierea Parcului Puskin din Craiova, pe strada Anul 1848. Popescu sustine ca a vandut un apartament pentru a-si ridica locuinta cu etaj si mansarda. Pe langa aceasta vila, parintele mai detine o casa de vacanta la Lainici. „Nu pot fi condamnati pentru locuintele construite" "Trebuie sa pornim de la vechiul precept conform caruia bogatia nu este un pacat prin ea insasi, precum nici saracia nu este o virtute. Adevarat este ca este un pacat sa te imbogatesti pe cale ilicita. Trebuie sa subliniez ca preotii despre care spuneti au construit sau construiesc biserici si sunt foarte activi la nivelul parohiei si Arhiepiscopiei. Cum nu exista reclamatii din partea enoriasilor, iar controalele inspectorilor nostri nu au dezvaluit nimic ilegal, nu pot fi condamnati pentru locuintele pe care si le-au construit", ne-a declarat purtatorul de cuvant al Arhiepiscopiei Craiovei, Gheorghe Cioiu. Ceea ce nu spune insa purtatorul de cuvant al Arhiepiscopiei este ca tarifele percepute de acesti preoti pentru diverse servicii religioase sunt, in cele mai multe cazuri, enorme. Un enorias ajunge sa plateasca 500 de lei pentru o inmormantare sau o cununie. Sunt rare insa cazurile cand parohul da si chitante pentru banii primiti. Controalele Finantelor Publice si ale Curtii de Conturi sunt aproape inexistente. |
am o mare nelamurire... unde scrie k cel ce preacurveste nu mai poate fi calugar?
dak capii bisericii vor sa-l excluda atunci cum ramane cu numeroasele pagini din vietzile sfintilor in kre monahii au luat-o pe calea gresita, dar mai apoi s-au indreptat?! intzeleg sa-l cateriseasca, dar monahia... odata data nu mai poate fi luata inapoi.. din cate stiu eu. :| |
Citat:
Nimeni nu vrea sa il excluda... |
A :D
multzumesc. nu am urmarit atenta subiectul, ci doar m-a consternat un titlu de la tv "calugarul proscris" |
Hristos a inviat!
Si mie imi pare rau de aceasta cadere a lor.Cum a spus si Ory,in Manastire cei care cad,nu sunt corectati,nu sunt indrumati cum trebuie,nu se pune SUFLET.Si eu am gresit cumplit crezand ca fac bine daca ascult de cineva mare in rang,iar mai tarziu,dupa cativa ani,sa mi se spuna ca nu trebuia sa ascult de acela.Nu stiu daca am facut bine atunci,dar stiu ca puteam sa ma corectez si astfel nu mai cadeam in alta ispita.Am facut greseala dupa greseala.Dar nu este asa peste tot.Totul depinde de staret.Daca iubeste fratii(surorile),daca in tot ce face pune suflet si prin viata lui da un ex.si celorlalti,atunci totul va fii bine pt. toti.In zilele noastre nu prea mai gasesti viata duhovniceasca,dar Dumnezeu stie asta si nu ne lasa daca vede din partea noastra bunavointa,intelegere si putina lupta.Pr. Cleopa de aceea ne spune ca ne vom mantui prin rabdare.Si sa incercam si noi sa nu le facem crucea mai grea prin rautatile noastre,pt. ca si asa sunt ei chinuiti de fapta lor. |
Imi cer scuze de la inceput pentru lungimea postarii, dar cele ce urmeaza explica de ce calugarii sunt expusi atator incercari, carora le rezista sau nu.
Sf. Ignatie Briancianinov: "NECAZURILE VOR FI PARTEA CALUGARILOR DIN VREMURILE DE PE URMA (fragment) “Sfintii Parinti, calugarii din primele veacuri crestine, au fost crestini desavarsiti, plini de Duhul Sfant. Ei au avut descoperiri de sus referitor la monahismul vremurilor de pe urma si au fscut referitor la acest subiect proorocii care se implinesc sub ochii nostri. Toate prezicerile parintilor sunt de acord in a spune ca monahii de la urma vor duce o viata manastireasca saraca, pentru ca nu le vor fi acordate nici puterile psihice si spirituale, nici belsugul harului de care se bucurau primi calugari, si ca isi vor castiga mantuirea cu mare greutate. Un oarecare calugar egiptean a cazut intr-o zi in extaz si a avut o viziune duhovnicească. A vazut trei calugari pe malul marii. De pe celalalt mal o voce le striga: “Luati aripi si veniti la Mine!“. După ce au auzit această voce, doi dintre cslugsri au primit aripi de foc si au zburat deindata pe celălalt mal. Al treilea a ramas singur acolo unde era. A inceput a plange si a striga. In final si el a primit aripi, dar nu de foc; acestea erau atat de slabe incat a traversat marea cu mare frica si intalnind foarte multe obstacole. Adesea puterile il lasau si se involbura in mare; vazand ca se ineaca, a inceput sa strige... in sfarsit, sleit de puteri, a ajuns la malul celalalt. Primii doi calugari reprezinta monahismul primelor veacuri, pe cand cel de-al treilea reprezintă monahismul vremurilor de pe urma, sarac atat numeric cat si in realizari (loan Colov, Pateric, Alba lulia, p. 99). Intr-o zi Sfintii Parinti din pustia Scetica vorbeau profetic referitor la neamul de pe urma. “Ce-am facut noi?“, se întrebau ei. Unul dintre ei, mare batran, awa Ishirion a raspuns: “Noi am implinit poruncile lui Dumnezeu“. Ei l-au intrebat ce vor face cei ce vor dupa ei. Avva a raspuns: “Ei vor implini pe jumatate ceea ce am facut noi“. Apoi l-au întrebat din nou: “Si ce vor face cei ce vor veni după ei?” Avva Ishirion a raspuns: “Ei nu vor implini nici o lucrare calugareasca, dar vor fi incercati de ispite, si aceia dintre ei care vor starui pana la sfarsit vor fi mai mari decat noi si decat parintii nostri“. Arhimandritul Arcadie, superiorul manastirii Sfantul Chiril din Novozersk, mort in 1847, relatează urmatoarele: “Intr-o zi, pentru un motiv oarecare, eram foarte intristat. In aceasta stare m-am dus la Utrenie, si, in timp ce stam in biserica, ma gandeam la tulburarea mea. Nu stiam ce o sa mi se intample: involuntar am inchis ochii, intr-un fel de absenta, dar nu dormeam, caci auzeam limpede fiecare cuvant ce se citea. Deodată l-am vazut in fata mea pe patronul manastirii noastre, Sf. Chiril. El mi-a zis: ‘De ce esti abatut? Nu știi tu ca monahii din vremurile de pe urma se vor mantui prin ispite?’ Auzind aceste cuvinte, arhimandritul si-a revenit in sine. Vedenia a lasat in sufletul acestui staret extrem de simplu - caci asa era Arcadie - o pace profunda. (din Sf. Ignatie Briancianinov - “Faramiturile ...) Aceasta pace ar trebui sa se asterne si in sufletele noastre, stiind cele de mai sus. |
http://www.patriarhia.ro/Stiri/2007/034.html
Reactia Patriarhiei la anumite articole legate de subiectul asta...;) |
Citat:
Citeste articolul din EZ, apoi replica Patriarhiei. Pe site-ul EZ este chiar un file audio interesant... In rest...no comment |
De acord partial cu pr. Stoica - purtatorul de cuvant al patriarhiei, ai vrut sa zici, probabil... Ca eu nu comentez... adica am comentat deja mai sus, cred... M-am izbit astazi de asta si am zis sa il cititi si voi...
Oricum, mi se pare extraordinar faptul ca BOR are o ripsota oficiala adecvata fata de un anumit subiect...de acest gen... Bravos |
Citat:
Ideal ar fi ca biroul de presa sa nu faca munca de departament de imagine (uneori se mai intampla si asta) |
Cred ca in acest caz ceea ce a determinat aparitia acestor articole nu a fost iubirea in sine cat lipsa asumarii responsabilitatii
E o vorba din popor "cu @ in fond si cu sufletul in rai nu se poate". Daca s-ar mediatiza toate cazurile de iubiri sau toate situatiile in care unii monahi incalca juramintele facute ( chiar prin parasirea manastirii) atunci ar trebui sa apara un almanah. Totusi cand in urma "iubirii" apare "minunatul copil" e cazul sa ti lasi hainele si sa ti vezi de familie nu sa platesti pe alta sa ti-l alapteze. |
Citat:
|
aici nu e vb de un barbat si o femeie, CI de un UN CALUGAR.CARE A DEPUS UN JURAMANT. nu trebuia sa se intample asa ceva. e un copil care a rezultat din incalcarea unui juramant fata Dzeu. si de obicei pt pacatele parintilor plateste copilul. din pacate astfel de exemple nu fac decat sa scada credibilitatea BOR...
iarta-ne Doamne |
Citat:
|
"...si de obicei pentru pacatele parintilor plateste copilul."...Doamne cat detest acest aspect al religiei;blesteme,anateme,chinuri,ura si dispret...cand totul nu-i decat viata si moarte,cand Dumnezeu a lasat atat de intelept perpetuarea pe pamant!!!
Sa inteleg ca toate necazurile care se abat asupra copiilor,toate problemele pe care le vedem la televizor legate de copii se datoreaza faptului ca parintii acestora au fost calugari????Nu vedeti ce conceptii absurde eliberati din mintea si sufletul vostru!!???Sunt atatia copii pe pamant nascuti cu handicap,sau accidentati ori doborati de diferite boli,iar parintii lor sunt oameni ai societatii perfect normali.Paradoxal,am vazut ceva copii la viata mea,nascuti din parinti care au avut legaturi mai mult sau mai putin stranse cu monahicismul,si sunt perfect sanatosi.Nu credeti ca exagerati adoptand in acest sens o teorie mai degraba primitiva decat vrednica de sensurile vietii de astazi!!! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 05:57:29. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.