![]() |
Preot român, acuzat de agresiune sexuală în Canada
Scandal în comunitatea românească din Toronto. Preotul paroh de la biserica Ortodoxă "Toți Sfinții" din Scarborough se luptă să își demonstreze nevinovăția, după ce a devenit ținta unor acuzații de agresiune sexuală.
Acuzatoarea este o femeie din parohie, tot româncă. A făcut denunț la Poliție, iar preotul a fost arestat și interogat timp de 2 ore, după care anchetatorii l-au pus în libertate. Potrivit presei canadiene, femeia care îl acuză pe părintele Ioan Pop spune că acesta a agresat-o în data de 4 septembrie, chiar în biserică, și că doi enoriași au intrat în lăcașul de cult la timp ca să o salveze. Contactat de "Jurnalul Național", părintele Pop spune că așa-zisele acuzații sunt nefondate și că martorii despre care pomenește românca pot depune, de fapt, mărturie că el nu a avut niciun gest nepotrivit față de femeia care îl acuză. "Sunt devastat. Nu mai am putere în mine, pur și simplu e o înscenare, cea mai dură posibilă. E șocul șocurilor. Mă simt distrus, s-a stricat bunul nume și reputația pe care le-am clăsit 14 ani aici", ne-a spus preotul de la "Toți Sfinții". Părintele Ioan Pop spune că femeia a venit, într-adevăr, la biserică, în acea zi, ca să îi ceară un fel de scrisoare pe care avocatul ei să o poată folosi în instanță ca să își poată vedea mai des copilul în vârstă de 8 ani. Cel mic e în grija statului, pentru că, spune preotul, mama lui e instabilă emoțional. "Îl vedea doar marțea și miercurea, câte 2 ore, și voia să îl vadă și sâmbăta și duminica, să îl aducă în comunitatea românească. Tot eu i-am botezat copilul, în 2006. Ea a revenit în comunitate de ceva vreme și a venit la biserică. Noua ne-a fost milă de ea, i-am dat de mâncare, am făcut și colectă pentru haine și alte cele", explică preotul. Între ei nu a existat absolut niciun incident. "I-am scris acea scrisoare, apoi, cum suntem noi, românii, calzi...pupi omul la venire, pupi omul la plecare, dai mâna cu el și îi urezi drum bun. Mă trezesc după 2 zile că mă cheamă poliția, să mă duc la ei că am o reclamație, la Divizia 41. M-au întrebat: <Știi de ce ai venit aici?> <Știu, dacă îmi spuneți>, am zis. Iar ei mi-au pus cătușele, m-au dus la fotografiat, la amprentat. S-au interesat cine sunt, ce sunt...Iar după vreo 2 ore mi-au dat drumul. Au zis că pot merge acasă, dar nu am voie o vreme să merg la biserică, nu am voie să ies din Ontario, niște restricții standard. Dar eu nu pot avea așa interdicții, adică nu pot să nu mă duc la biserică! Acolo e serviciul meu, e ca și cum îmi spun să nu îmi câștig pâinea" ne-a explicat părintele Ioan Pop. Preptul a aflat cine și de ce îl acuză abia când a primit, prin avocat, documentul de eliberare din arest. "Polițiștii nu au vrut să îmi spună despre caz. Nici cine m-a acuzat, nici când, de ce și în ce formă. Am aflat când m-au eliberat din arest, pe hârtie scrie cine e acuzator și incriminarea - sexual assault." "Ea miercuri a făcut plângerea, iar duminică a apărut la biserică. Noi ne-am purtat frumos, ca de obicei, i-am oferit cafea, am stat de vorbă. Acum mă aștept să apară la biserică și duminica aceasta, ca și cum nu s-a întâmplat nimic. M-a sunat și nașul ei, să ne spună să nu ne supărăm, că ea era foarte nervoasă când a făcut plângerea și nu mai gândea coerent. Și că o să își retragă plângerea" a spus, pentru Jurnalul Național, și soția preotului Ioan Pop. Părintele și-a luat avocat și e implicat în două tipuri de proces: "Pe de o parte, vreau să se șteargă restricțiile, pentru că biserica e locul meu de muncă, aici am botezuri, am cununii, am slujbe. Apoi vreau să îmi dovedesc nevinovăția". În tot acest demers, preotul spune că îi are de partea lui și pe martorii despre care acuzata a spus că au intervenit ca să o salveze. Ne-a explicat că "martorii erau acolo, în biserică. Geta și George mă așteptau de jumătate de oră, în liniște. Au rămas și ei blocați și consternați, cum e posibil să spună ea așa ceva când ei erau acolo și nu ne-au deranjat cât am făcut scrisoarea și au rămas și după ce ea a plecat, ca să discutăm problema cu care au venit ei". Părintele Ioan Pop trebuie să se prezinte la proces în data de 15 octombrie. Chiar dacă plângerea va fi retrasă între timp. E o încercare din care preotul speră să iasă mai puternic, dar și în gardă față de oamenii cu care se vede și discută zi de zi. "O iau ispită de la Diavolul, o să treacă. Viața merge înainte și poate o să învețe și alții să nu mai fie calzi cu nimeni, și medici, și profesori, să stea la distanță, rece și protocolari și foarte atenți". http://jurnalul.ro/stiri/externe/pre...re-651531.html Stirea a fost data si pe psoturile TV din Canada. |
O mizerie printre multe altele. Va trece de la sine, dacă nu-i alimentată prea mult.
Alți preoți au fost acuzați pentru lucruri încă mai dihai. De obicei nefondat. Duhul vicleniei și al discordiei, lucrător prin oameni. Totuși, nu pricep de ce atâta neliniște pentru "imagine". Găsesc că, dimpotrivă, tocmai imaginea prefabricată trebuie stârpită. Cine are duh de pocăință și cunoaște cele ale Bisericii nu se smintește din atâta lucru. Cine nu, ce a pierdut de fapt? Nimic. Cred că dacă va renunța să mai țină teama referitoare la imagine, părintele va avea un spor de libertate sufletească și de har. |
Orthodox priest arrested in alleged sexual assault of Scarborough parishioner
A Toronto priest was arrested Wednesday for allegedly sexually assaulting a woman in his Scarborough church. Ioan Pop, the 54-year-old parish priest for the All Saints Romanian Orthodox Church, is charged with one count of sexual assault. On Tuesday, Sept. 3, the Reverend is accused of sexually assaulting a woman who had entered the church, only to be surprised by a couple who “interrupted the assault,” according to Toronto Police. “Police believe there may be more victims,” the statement added. All Saints, located at near Birchmount and Danforth, was consecrated in 2008. The parish itself came about “as a result of the desire of the Romanian faithful and the efforts of Father Ioan Pop to create a solid Romanian and Orthodox community on Canadian soil,” read a 2008 write-up on the website of the Romanian Orthodox Archdiocese in the Americas. Rev. Pop is scheduled to appear in the Eglinton Avenue East courthouse on Oct. 15. http://news.nationalpost.com/2013/09...h-parishioner/ Ziarele din Canada zic cu totul altceva decat presa din Romania. Acolo spune ca s-ar parea ca ar fi si alte victime. In Canada nu este vanatoare de preoti ortodocsi ca si in Romania. Apoi, cateva enoriase au spus acelasi lucru in particular, nu in public. Pentru cei care au Biserici la tot pasul nu este mare lucru. Pentru cei care abia dau de o Biserica romaneasca la capatul orasului si gasesc un preot cat de cat bun si care are ceva timp, este o tragedie. Nu va ganditi prin ce trece acea comunitate romaneasca ramasa fara preot? Sau e bine atata timp cat nu vi se intampla voua? E si asa destul de greu intr-o tara practic atee sa fi credincios, dapai cand ti se ia si preotul si Biserica ti se inchide?! Si da, imaginea a fost stricata. Daca este vinovat, o sa fie o problema grava ptr. comunitatea romaneasca. |
Cand lumea o ia razna....
,,Staretul manastirii Cotmeana din judetul Arges a fost fugarit, imbrancit si lovit de doi credinciosi, sot si sotie, bunica si un unchi ai acestora, nemultumiti ca slujbele pe care sustin ca le-au platit parintelui nu au avut efectul asteptat.
Potrivit ProTV, totul a inceput in urma cu zece luni, cand staretul a tinut primele slujbe femeii insarcinate care se temea ca viitorul prunc se va naste cu o malformatie numita in popor "buza-de-iepure". Credincioasa mai are o fetita care a venit pe lume cu aceeasi afectiune.Viitoarea mamica avea sa tina posturi si sa vina si de doua ori pe luna pentru slujbe speciale, platite, insa rugile staretului nu au fost suficiente, pentru ca bebelusul s-a nascut cu aceasta afectiune. Slujitorul Domnului se apara si spune ca el i-a promis femeii ca bebelusul va fi sanatos, dar numai daca ea va respecta tot ce ii spune el. Enoriasii nemultumiti sustin ca i-au dat preotului 2.600 de lei ca sa se roage pentru sanatatea copilului pe care il asteptau, dar baietelul a venit pe lume cu o malformatie congenitala. Revoltati, "pagubitii" au mers sa-i ceara socoteala preotului pentru "tratamentul" esuat. Preotul a povestit ca i-a fost rupta sutana si ca a fost fugarit prin altar."Nu este de calificat asa ceva, sa vina cineva sa ceara banii de la acatiste dupa 9 luni. Strigator la cer! Cine a mai vazut sa vina inapoi sa ceara banii pe acatiste?!", se plange staretul, intr-o declaratie pentru reporterii PRO TV. In apararea staretului au sarit si cativa calugari si imediat s-au impartit pumni si picioare, in jurul bebelusului de numai 2 luni pe care mama il purta cu ea in brate, relateaza postul TV. Chemati de urgenta printr-un apel la 112, politistii au sosit cand scandalul in manastire era in toi, iar cei implicati aveau nevoie si de ingrijiri medicale.Credinciosii au facut plangere la politie. Tabara adversa asteapta dreptatea divina. "Cu lacrimi, am sa tip la tine, Doamne, alege-s-ar praful de ei", s-a rugat staretul, cu ochii in lacrimi, in fata camerelor de filmat. "Arza-i-ar focul! Sa le dea Dumnezeu binele, cum mi-au dat ei mie linistea!", a mai spus calugarul, inchinandu-se.Potrivit Pro TV, preotul a gasit si explicatia esuarii "tratamentului": "Copilul a iesit asa pentru ca sunt nemernici, oameni de nimic".Un procuror verifica daca faptele preotului pot fi incadrate la inselaciune.(sursa hotnews) |
Citat:
29. Celui ce te lovește peste obraz, întoarce-i și pe celălalt; pe cel ce-ți ia haina, nu-l împiedica să-ți ia și cămașa;(Lc6,29) |
Citat:
|
Calma te fratelo.
Singura chestie imputabilă preotului este faptul că nu și-a păstrat cumpătul în fața camerelor de luat vederi. |
Barsaumas cum sa bati ma un preot in altar?Cat de pagan trebuie sa fii,nu puteau sa se duca direct la Politie sau la superiorii lui?Suntem animale,pagani,sa se ajunga la asa ceva?Te duci in Casa Domnului sa te iei la omor?Nu zic ca acel staret nu o fi gresit si el dar nu suntem ma animale sa se ajunga la batai cu preoti in biserici.Este deja prea mult.
|
Citat:
Dumnezeu să-l miluiască! |
Nu, normal că nu.
Dar eu acolo l-am văzut suduind. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ei..ortodoxia nu se dobandeste asa usor cum se schimba o optiune pe un forum.. :)
Totusi, ii inteleg reactia. Daca lucrurile stau cum par, oamenii astia, mai ales preoti fiind, fac ortodoxia de mare rusine si na...nu poti sa nu sari putin in sus cand vezi ca cineva calca in picioare ceva care iubesti intr-un fel sau altul. Reclama la superiori? Politie? Poti fi sigur ca nu se rezolva nimic. De ce? Simplu, nu sunt dovezi, preotul daca a facut ce a facut, a lucrat "curant". Nu a facut contract unde sa specifice suma si serviciul & garantiile oferite. Totul a fost verbal, banii fara chitanta, etc a profitat de naivitatea si increderea unor oameni. Si sa nu uitam ca la mijloc e vorba de parinti cu copii - nu poti sa-ti bati joc de un copil (direct sau/si indirect) si parintele sa stea indiferent, sa sufere in taina, etc. Adica sa fim seriosi, daca preotul nu e in stare sa fie preot, de ce credinciosul ar trebui sa fie credincios pana la ultima litera a legii? Cine stie, poate asta s-ar putea clasifica ca si eveniment fericit, s-ar putea sa le mai taie unora apetitul pentru bani pe spinarea lui Dumnezeu. Justitia divina are multe fetze, poate nu mereu greseste omul ca mai da o mana de ajutor in acest sens ba poate ca gestul de a nu o face in unele situatii ar putea fi un pacat. In ceea ce priveste primul caz, e unul mult mai fericit. Exista un proces, sunt martori, daca nu se pot eschiva de marturie si au frica de Dumnezeu, vom afla care este adevarul. Nu stiu cum o fi prin alte parti, dar nu-mi prea imaginez un preot atat de sentimental pana la a fi pupacios cu femeile in semn de cordialitate, mai ales in Canada. La rusi poate ca da dar altfel.. |
Hai sa recapitulam putin faptele,cel putin asa cum le stim acum.Niste credinciosi,speriati de posibilitatea ca urmatorul lor copil sa aiba o afectiune similara cu cel dinaintea lui,vin la staret pt ca acesta,prin slujbele pe care urma sa le faca,impreuna cu rugaciuni si tot ce mai presupunea acest demers,sa incerce cumva sa obtina de la Dumnezeu nerepetarea situatiei cu primul copil.
Primul lucru care mi-a atras atentia in articol este faptul ca se vorbeste de ,,slujbe platite".Sincer habar nu am de asa ceva,de un fel de tarif al slujbelor de acest tip,personal nu am auzit asta la preotii ortodocsi pe care i-am cunoscut.Se intelege ca acel staret a stabilit cumva un pret al slujbelor.Apoi se spune ca staretul i-ar fi spus femeii de niste conditii pe care trebuia sa le indeplineasca,insa nu se spune ce anume si daca le-a indeplinit.Din articol ar cam reiesi ca nu le-a indeplinit dar nu se poate spune cu exactitate.Apoi,la fel de ciudat,staretul pare a garanta cumva vindecarea copilului,cel putin asa reiese din modul cum este scris articolul si asta este iarasi suspect pt ca un staret stie ca nu poate garanta asa ceva,voia lui Dumnezeu neputand fi garantata in acest mod.Foarte bizar.Apoi oamenii dau o anumita suma de bani prin intermediul acatistelor,nu se spune ca preotul ar fi cerut aceea suma,sau ca a stabilit-o ci ca ei au dat-o.Se poate imputa staretului ca ar fi primit-o dar daca este asa atunci este o problema generala pt ca in toate bisericile ortodoxe pe unde am intrat se dau bani in acest mod.Se poate spune ca a acceptat ce accepta mai toti preotii in acest mod,desi nu este o vina a lui ci eventual a sistemului in sine,nu ma pricep,aici voi stiti mai bine. Copilul se naste cu malformatie si oamenii sunt nemultumiti.Nu se spune ca staretul nu si-a facut bine treaba ci practic ca Dumnezeu nu a implinit ruga lui,iarasi nu este vina lui ci doar eventual daca,desi nu putem spune sigur,a garantat fara dubii nasterea fara malformatia respectiva.Greu de pus un verdict,cert este ca oamenii respectiv,sau o mare parte a neamului lor,vin dupa staret in biserica sa-i ceara inapoi ,,investitia".Acesta se confrunta cu o situatie inedita si nu avem nici un detaliu despre cum a decurs dialogul sau ce si-au spus intre ei.Doar presupunem si asta nu este suficient.Apoi staretul este luat la bataie de ,,credinciosi'" si alergat prin altar.Cativa calugari incearca sa intervina in haosul creat si iese o bataie in toata regula.Din cele scrise nu reiese ca acel stret nu ar fi vrut o rezolvare pasnica,sau nu ar fi incercat,ci doar ca la un anumit moment totul a degenerat.Totul este rezolvat de politie cand deja se lasase cu vanatai.Cei care se considerau pagubiti se duc la politie sa reclame iar staretul cedeaza in fata camerelor si are un discurs mai putin ortodox sa spunem.Tinand cont de ce se intimplase reactia lui,daca nu de inteles poate fi cel putin explicabila. Pana la urma,in lipsa tuturor datelor si a modului lejer ambiguu al relatarii din articol singurul aspect clar care ramine este finalul care,repet,desi poate fi judecat este de inteles in termeni umani.Se poate reprosa acestui om ca nu a fost precum sfintii dar pana si in Pateric daca va uitati au fost si avva si frati care s-au maniat,care au pedepsit sau care au judecat.Daca i-se reproseaza ca nu a fost un model atunci se poate spune ce spunea Arsenie Boca,cine vrea preoti buni sa-i creasca.Eu totusi cred,chiar si cu aceasta reactie de final discutabila,ca omul,cel putin la prima vedere a fost animat de intentii bune iar reactia lui,sub presiunea momentului,este cumva o reactie a unui om neobisnuit ce acest gen de situatie violenta si adusa in prim-planul televiziunilor. Concluzia de final,conform careia copilul ar fi iesit asa datorita pacatelor parintilor este o tema teologica care ma vazut-o des dezbatuta pe acest forum.Eu cred ca totul a degenerat cand aceea familie a cerut banii inapoi pe loc,acesta cred ca a spus ca nu are cum sa dea din fondurile manastirii,pe loc,niste bani dupa noua luni si atunci parintii,mai mult pentru bani decat pentru copil,au trecut la altercatie,este o ipoteza dar cred ca banii au jucat un rol important.De rentinut este faptul ca acel cuantum al banilor il stim din afirmatiile reclamantilor ,nu avem de unde sa stim daca este cel corect sau daca nu cumva acei oameni au adaugat putin la suma initiala,de acatiste,ca sa puna o ,,penalitate"pentru ,,nereusita". Sunt foarte multe aspecte care nu le stim dar care pot influenta.Cert este ca Dumnezeu nu a considerat necesar ca voia Sa sa fie un fel de banca comerciala cu depozit la termen,un staret a fost alergat si batut prin altar si biserica,acum este anchetat pentru inselaciune iar acesta,in fata camerelor,a cedat nervos.Mie imi pare situatia din ,,12 oameni furiosi" :) ceva,desi pare evident,nu se leaga deloc.Ciudat,cu adevarat :)),este ca am ajuns ca eu protestant sa merge pe nevinovatia(cel putin partiala)a preotului iar voi ortodocsi pe condamnarea lui si intelegerea acelor ,,credinciosi"(sa bati un staret in altar este pacat mic,mijlociu,mare sau deja aghiuta te mangaie tandru pe crestet? :) |
Acum sa va mai spun ceva,la noi prima regula este ,,verifica faptele si informatiile" :) Am cautat putin si in ziarele argesene evenimentul este prezentat asa:
,,Versiunea familiei Nicoară ne-a fost povestită de bunica nou-născutului, Carolina Nicoară, angajată la Parchetul de pe lângă Judecătoria Curtea de Argeș. Potrivit acesteia, timp de nouă luni, nora și fiul ei au mers periodic la starețul Ioasaf, care le-ar fi promis că - dacă respectă rugăciunile și postul - vor aduce pe lume un copil normal și sănătos. Totul contra cost, că - deh! - minunile se rezolvă și cu bani, nu numai cu liturghii. 50 de milioane de lei vechi, susține bunica celor trei copii că a cheltuit familia Nicoară cu acatistele și liturghiile care în final s-au dovedit inutile, de vreme ce copilul s-a născut - asemeni surorilor sale - cu buză de iepure. „Slujbele au început când nora mea era deja însărcinată. Au făcut un obicei din a veni cu copiii la biserică, iar părintele Ioasaf i-a încredințat că aceste slujbe sunt de mare folos. Pe 15 septembrie, după ce copilul se născuse cu aceleași malformații și aveam nevoie de bani pentru intervenții chirurgicale, am ajuns la Cotmeana împreună cu copiii în speranța că vom sta de vorbă, pentru că la telefon părintele nu este de găsit. Când a văzut că copilul s-a născut cu același defect, le-a propus el să le dea o parte din bani înapoi, ca să se ducă cu copilul la doctor“, ne-a povestit Carolina Nicoară. Potrivit acesteia, deși discuția a fost la început una absolut normală, la un moment dat starețul Ioasaf și-ar fi ieșit din minți și nu s-a ferit chiar să dea cu pumnul: „Efectiv nu am avut timp de reacție. A început să dea cu pumnii și cu picioarele ba în altar, ba s-a repezit la noi. Norocul a fost că aveam copiii în brațe, că altfel nu știu ce se întâmpla“, a mai povestit femeia, care susține că atât ea, cât și soțul ei au fost loviți de înalta față bisericească, motiv pentru care a fost chemată poliția. Apariția oamenilor legii printre călugări și enoriași nu a potolit însă spiritele, pentru că – după cum declară Carolina Nicoară – starețul părea de nepotolit: „Cum a văzut că au venit polițiștii, a început să urle și să sară la noi cu pumnii. Nu am crezut niciodată că o față bisericească poate să facă așa de urât“, a concluzionat bunica. Imediat ce scandalul a fost cât de cât aplanat, iar nervii au fost potoliți cu agheazmă, Carolina și Anton Nicoară au depus la postul de poliție Cotmeana o plângere penală împotriva starețului. Mai mult, Carolina Nicoară a făcut și o plângere la Arhiepiscopia de Argeș și Muscel, adresată Înalt Preasfinției Sale Calinic." Versiunea staretului: ,,Acuzat că a transformat biserica mănăstirii în ring de box, starețul de la Cotmeana, protosinghelul Ioasaf are propria variantă privind desfășurarea confruntării, susținând că el a fost victima, și nu agresorul. „În timpul slujbei, cinci inși au năvălit în biserică strigând cât îi ținea gura «Dați-ne banii înapoi!», din cauza scandalului provocat fiind nevoiți să întrerupem slujba. M-am oferit să le pun o vorbă bună la spital pentru a le fi operat copilul, însă au refuzat spunând că nu-și vor decât banii înapoi. În toiul îmbrâncelilor, mi-au rupt reverenda și au distrus o icoană a Maicii Domnului aflată la intrarea în altar. Unul dintre enoriașii nemulțumiți avea și un cuțitaș la el. În momentul în care a observat acest lucru, unul dintre călugări s-a speriat și a sunat la 112. După scandal, familia respectivă a continuat să ne hărțuiască cu telefoane date în toiul nopții. Între timp, am făcut și eu o plângere împotriva acestora, pentru tulburarea domiciliului și a slujbelor”, ne-a relatat starețul Mănăstirii Cotmeana versiunea sa privind conflictul cu enoriașii. Potrivit starețului Ioasaf, familia Nicoară ar fi exagerat prețul plătit pentru slujbele oficiate la mănăstire, susținând că n-ar fi vorba chiar de 50 de milioane, ci „doar” de 26 de milioane - după calculele domniei sale." Cine este staretul Ioasaf? Este normal sa cauti date despre cel care sta in mijlocul scandalului pentru a incerca sa intelegi ce fel de om este,cele doua variante ale celor doua parti fiind complet opuse.Iata ce am gasit,puteti citi in postarea urmatoare. |
Staretul Ioasaf
,,In fiecare vineri, la sfantul Maslu, in curtea Manastirii Cotmeana e puhoi de lume. Neincapatoare, bisericuta veche lasa mai mult de jumatate din oameni afara. Rabdatori, credinciosii asculta glasul tunator al parintelui Ioasaf Boiciuc, asteptand Moliftele Sfantului Vasile si slujbele de exorcizare, despre care se spune ca ar fi fost deosebit de puternice. Stransi in jurul staretului, multi dintre ei tin in maini hainele bolnavilor ramasi acasa. Chiar daca nu prea vor sa vorbeasca, le ghiceste cu usurinta durerile: un copil paralitic, un frate macinat de boala, lasat fara speranta de catre doctori. Langa parintele stramtorat de lume si-a facut loc Elisabeta, o fata demonizata, care se zbate cumplit si striga cand si cand lucruri greu de inteles. Moliftele ii intetesc zbuciumul ("Piei, fugi, pleaca!"), apoi, brusc, fata se linisteste. Asculta in genunchi si se roaga soptit sub patrafir. Pare un alt om, dar undeva, in adanc, lupta continua. Oamenii nu se feresc. Fiecare isi vede de necazul lui. Unii sunt veniti pentru prima oara. Altii se poarta ca niste obisnuiti ai locului. Nu-i mai impresioneaza nimic. Il pandesc pe parinte intr-un moment de tihna, pentru a-i cere un sfat sau pentru a-i multumi. Vasilica Ionete din Valcea crede ca are cununia legata. E convinsa ca vecina ei a facut farmece cu legatura de la mort si de atunci, viata ei a devenit un pustiu. Sofia Flieras din Hateg s-a trezit cu copilul omorat in fata casei de o masina care a fugit de la locul accidentului. Indurerata peste masura, femeia a venit 40 de vineri la rand la slujbele parintelui si, brusc, soferul ucigas i-a trimis scrisoare. Nu mai putea rabda. Avea cosmaruri groaznice, nu mai putea trai, fara sa-si marturiseasca fapta.
Cand bland, cand aspru, parintele gaseste pentru fiecare o vorba de leac, un sfat, o alinare, neuitand sa le reaminteasca tuturor ca vindecarea vine de la Dumnezeu. "Ajuta-ma sa te ajut. Degeaba ma rog cu calugarii mei, daca tu nu te rogi pentru tine. Tu iti cunosti cel mai bine durerea."Desi e trecut mult peste ora pranzului, parintele Ioasaf ramane in mijlocul credinciosilor. E multa suferinta in jur. Prea multa, cateodata, chiar si pentru un calugar intarit in rugaciune si post. In lumea monahala, slujbele de exorcizare nu sunt vazute cu ochi buni. Desi nimeni nu le interzice, ele fiind canonice si dupa pravila, Moliftele Sfantului Vasile si toate celelalte rugaciuni ajutatoare ascund primejdii grele, de nerostit. Nu oricui ii este dat sa declare razboi satanei, sa-si incerce puterile cu stapanul intunericului. Trebuie, la randul tau, sa fii intarit, curat si smerit, cu viata inalta. Altfel, cel care rosteste Moliftele poate trai rataciri si ispite cumplite. Parintele Ioasaf cunoaste prea bine pretul acestor puternice rugaciuni. In urma cu doi ani, de pilda, a permis unui calugar mai tanar sa spuna in locul lui rugaciunea. Imediat, l-a cuprins o mare tulburare a sufletului, incat tanarul monah a parasit manastirea fara nici o explicatie, s-a intors in lume, s-a casatorit, pierzandu-si intr-o clipa toata agoniseala lui duhovniceasca. Nici parintele nu a fost ocolit de ispite. Dupa cum singur recunoaste, de doua ori vrajmasul a vrut sa-l scoata din manastire. "Mi se intamplau lucruri ciudate" - spune intr-un moment de ragaz, dupa ce cu greu l-am smuls din mijlocul multimii. "De pilda, plangeam inexplicabil, fara motiv, ore in sir. Mi se intampla sa ma trezesc, tot fara motiv, cazut in genunchi, in timp ce sufletul imi era cuprins de o tristete fara leac. Simteam indemnul sa plec, sa las totul balta, dar n-am cedat si, rugandu-ma fara incetare, am primit ajutor de la Maica Domnului. Nu numai ca m-am intarit, dar mi s-a aratat si semn dumnezeiesc, cand cerul parca s-a deschis si, printre stele nenumarate, in toate culorile curcubeului, a aparut chipul Maicii Domnului. La vederea ei, am simtit o bucurie fara seaman, incat, fara sa mai stau pe ganduri, am facut legamant pe loc: sa nu parasesc niciodata Manastirea Cotmeana. Aici sa fiu ingropat." Pentru slujbele grele pe care le face, parintele Ioasaf posteste aspru si rosteste neincetat rugaciunea lui Iisus. Nici un dar nu este dat de Dumnezeu pentru totdeauna. Trebuie sa lupti necontenit sa-l meriti. Cei care uita acest lucru si continua Moliftele se trezesc in rapa sau in padure, despuiati, batjocoriti de diavol sau, si mai rau, se arunca in fata trenului, luandu-si viata intr-o sminteala de-o clipa. Razboiul nevazut cu cel rau nu are odihna, ducandu-se dupa toate regulile unei lupte pe viata si pe moarte: cu arma crucii, cu sacrificii. Cu post si rugaciune. In acest punct, parintele este neinduplecat. Traitor o vreme la Manastirea Cernica si avandu-l ca model pe parintele Ilarion Argatu, care stia Moliftele pe de rost, rostindu-le chiar in scurtele lui momente de atipire, parintele Ioasaf da canon aspru credinciosilor. Ca orice medic iscusit, nu se pierde in jumatati de masura. Diavolul are o putere teribila. De-a lungul anilor, parintele a vazut destule, unele intamplari cutremurandu-l si acum. In veci nu o sa-l uite pe Tudorel Gheorghe din Valcea, un posedat caruia vecinii ii faceau farmece. "Cand se apropiau Moliftele, urla si se zbatea ca un nebun. Paisprezece oameni abia il stapaneau si sarmanul facea atat de urat, incat plangea toata lumea din biserica de mila lui. Dupa mai multe sfinte Masluri si Molifte, s-a linistit. Se intampla, insa, ca, de cate ori se intorcea acasa, starile lui demonice reveneau. Asta insemna ca vrajile care i se faceau acasa erau deosebit de puternice. Trebuia sa-i sfintesc locuinta, sa fac exorcizari si acolo. Mare mi-a fost mirarea sa vad la sfarsitul slujbei ca dintr-un colt a tasnit un fulger teribil, inspaimantator, si in clipa imediat urmatoare, gospodaria vecinei, cea care umbla cu vraji, s-a mistuit intr-un incendiu pe care nimeni, nici pompierii, nu au reusit sa-l stinga." Parintele are ce povesti. Sub ochii lui s-au implinit nenumarate minuni: Ionel din Semara-Arges, demonizat; Elena din Domnesti, careia i se faceau farmece cu sarpe; Vasile Lungu din Sibiu, paralizat de mai multi ani - toti s-au pus pe picioare, toti si-au gasit la Cotmeana sanatatea mult ravnita. Tot la Cotmeana, Petre Ticala din Viseu, Sabina Ion din Bucuresti, deopotriva cu multi altii au gasit dezlegare in zamislire de prunc si nu intamplator, drept multumire, au pus baietilor nascuti in familia lor numele Ioasaf. "Si, totusi", spune parintele, "din toate vindecarile, cea mai impresionanta a fost a unui baiat de 18 ani, din Bucuresti. Il chema Ionut Tudor si, avand o tumoare pe creier, medicii nu-i mai dadeau decat doua saptamani de viata. La Cotmeana l-a adus bunica lui, ca o ultima si disperata incercare. A ramas cu el in manastire si, dupa 40 de Masluri, a inceput sa se intremeze. Desi se retrasese de la scoala, nu a renuntat. A terminat liceul, a luat bacalaureatul cu 10, a plecat cu o bursa in Franta, la Sorbona, si acum imi scrie ca se casatoreste si ar vrea sa-i dau binecuvantarea. Sunt lucruri pe care nu se cuvine a le trambita la colt de strada. Daca amintesc aceste cazuri, o fac pentru a-i intari pe cei cazuti in disperare. Dau marturie si raspund pentru ceea ce spun: la Dumnezeu toate sunt cu putinta. Important e sa avem credinta, fie ea si cat un bob de mustar. Credinta ne vindeca. Icoanele si slujba preoteasca doar ajuta, netezesc calea." Poate ca unii considera vrajile si blestemele simple superstitii. Cum spun Sfintii Parinti, marea viclenie a diavolului este sa te faca sa nu crezi ca exista. Scopul lui e sa-ti adoarma vigilenta, sa cazi in lenevie, sa nu te aperi. Parintele Ioasaf ofteaza. Nicicand nu au fost la noi atatea descantece si vraji, ghicitori si magie alba. Ce se intampla, de fapt? De ce presa da numele si adresa vrajitoarelor? De ce la televiziune sunt invitate mereu Mama Omida, Mama Ioana? In mai toate reportajele vezi ca vrajitoarele descanta cu agheasma, tinand in mana crucea. Alaturi sta sarpele, creierul de caine si cate alte asemenea sminteli. Cum poti scoate raul prin rau? Tot ce este amestec nu e de la Dumnezeu. Parintele nu e un naiv. Stie ca vrajitoarele vin la manastire ades, pandind un moment de neatentie a preotului pentru a-i fura metania sau o bucata de vesmant. Odata a prins doua vrajitoare care incercau sa smulga cateva aschii din icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului, odorul cel mai de pret al Manastirii Cotmeana. S-au inmultit vrajile si blestemele. A sporit ca niciodata raul, invidia si lacomia. Asta se vede cu ochiul liber si dintr-un loc ferit si rupt de lume, cum este Cotmeana. Parintele nu vorbeste din auzite. S-a judecat cu localnicii care ocupasera in mod abuziv pamantul manastirii. Cineva i-a furat cheresteaua si parte din materialele de constructii. Sigur ca nu le-a mers bine faptasilor, nu au apucat sa se bucure de lucrul furat, dar intamplarea in sine nu te poate lasa indiferent. Ceva s-a stricat in sufletul nostru. Ne consideram crestini, dar suntem doar cu vorba. Faptele noastre spun altceva. "Ne lipseste smerenia si rabdarea. Ne lipseste saracia de buna voie, dragostea si mila fata de aproapele. Pe ura si pe invidie nu poti construi nimic." Ingandurat, parintele tace si se indreapta spre multimea care il asteptase rabdatoare. Cu totii vor cuvant si alinare. Glasul lui se aude din nou, puternic, reverberat." Daca acesta este omul implicat voi credeti ca ar fi fost capabil de ceea ce este acuzat,sau este poate altceva la mijloc,poate facand parte din razboiul dintre cele vazute si nevazute? |
Eu unul nici măcar n-aveam nevoie să citesc asta.
|
Analizand toate datele inclin sa am ceea ce in limbaj juridic s-ar incadra la ,,reasonable doubt"cu privire la posibila vinovatie a acestui slujitor al lui Dumnezeu.O alta poveste,cu alte implicatii,pare a sta in spatele realitatii vazute si ,paradoxal poate pt multi,tocmai aceea realitate nevazuta ar da sens realitatii vazute plina de neclaritati si contradictii.
|
La noi nu ține cu îndoiala. E clar că popa-i un nenorocit spărgar, îmbuibat și pus pe căpătuială.
Sau nu?:26: |
Apoi de! Oameni suntem. Una e sa postim, sa ne rugam si sa ne punem nadejdea in Dumnezeu si alta e sa ne punem nadejdea intr-un preot pe care l-am platit sa se roage in timp ce noi facem cine stie ce pacate grave si nici prin cap nu ne trece sa ne smerim.
Daca atunci cand avem un necaz ne smerim, Dumnezeu ne ajuta. Daca nu, atunci preotul singur nu poate face mare lucru. Am cunoscut persoane care au apelat la preoti recunoscuti ca avand un har mai deosebit. Unele acceptau sa-si schimbe modul de viata, altele veneau ca la spectacol, asteptand minuni doar pentru ca au dat bani. Astfel de oameni trebuie avertizati cu asprime. Daca preotul nu e suficient de ferm, poate avea surprize de acest fel. Omul zilelor noastre vrea sa-L pacaleasca si pe Dumnezeu, sa-L mituiasca, daca se poate. In ansamblu, el vrea sa faca doar voia sa si crede ca Dumnezeu este o sluga a lui care presteaza servicii contra cost. Dumnezeu ne arata cat de mici suntem si ne arata Cui Ii datoram supunere. |
|
Povestea a doua arata o situatie foarte delicata si des intalnita.
Si aici pe forum se tot dau sfaturi unor oameni aflati in diverse suferinte: "roaga-te si posteste si fa aia si aia si Dumnezeu te va ajuta si se va implini precis dorinta ta." Acum ca acel staret a gresit e una, dar faptul ca oamenii si-au pus nadejdea excat in asa un sfat mi se face foarte rau. Si cei care dau astfel de sfaturi si cei care le primesc trebuie sa stie un lucru: Si daca nu faci pacate si daca te rogi nu stiu cat, este posbil ca Voia lui Dumnezeu sa fie alta si rugaciunea sa nu fie implinita. Sunt cazuri in care pe care nu ni le putem explica si putem doar, spre linistirea noastra sa ne gandim ca asa a vrut Dumnezeu. Punct. Sunt si situatii foarte greu de acceptat, cum este boala sau moartea unui copil. Pentru copii din povestirea asta este o suferinta sa arate asa. Se poate opera si probabil ca vor putea trai normal. Doar ca vor fi poate putin complexati. Bine ca nu au fost probleme mai grave. Deci inca o data: nu mai dati asemenea sfaturi cu usurinta. Oamenii chiar cred si daca nu se implineste dorinta lor pot ajunge la disperare mare. Dumnezeu nu implineste intotdeauna, indiferent daca suntem buni crestini, si ne rugam mult. Uneori nu vrea El si gata. Eu am invatat asta si incerc sa vad si asa lucrurile. Sigur, Dumnezeu ne ajuta totusi in multe. De rugat trebuie si de mers la biserica si crezut si nadajduit in El. Dar asta este, sunt deciziile Lui. |
Citat:
|
Citat:
Parintele s-a rugat pentru acesti oameni. Dar ei fiind nevrednici, cea ce au dovedit-o din plin, nu au avut parte de mingaierea Dumnezeiasca. Stim ca bolile vin in urma pacatelor noastre si ale inaintasilor nostri. Acesti oameni au o boala ereditara. Sa ne fereasca Dumnezeu pe noi si sa nu ne pedepseasca pentru nenumaratele noastre pacate. Parintele a folosit cuvinte mai "dure" ca sa zic asa, pentru ca astfel de "redusi" in intelepciunea duhovniceasca (pentru ca sunt mai multi decat credem noi) sa priceapa. Va recomand sa vizionati filmul Ostrov in regia lui Pavel Lungin. |
Citat:
|
Citat:
<< (...) Deci, neputînd vicleanul să biruiască pe cel nebiruit, a aflat asupra lui o meșteșugire ca aceasta: Un bărbat din locuitorii satului aceluia avea o fiică, pe care un tînăr i-o cerea spre nelegiuită însoțire; dar fiindcă era sărac și neînvățat, de aceea părinții se mîndreau față de tînărul acela, nevrînd să dea pe fiica lor după dînsul. Dar fecioara iubea pe tînăr și aprinzîndu-se de asemenea cu dragoste, s-a unit în taină și s-a aflat fecioara avînd în pîntece; deci întrebînd ea pe acel tînăr ce răspuns ar putea să dea părinților, acela, avînd înlăuntru pe învățătorul răutății, i-a zis: "Spune că sihastrul acela ți-a făcut aceasta". Ea ascultînd sfatul vicleanului și-a ascuțit limba sa de șarpe asupra nevinovatului monah, căci cînd au cunoscut părinții că fecioara este însărcinată, bătînd-o, au început a o întreba: "Cu cine ai căzut în păcat?" Ea a răspuns: "Cu sihastrul vostru, pe care-l socotiți că este sfînt; căci odată, aflîndu-mă afară din sat și apropiindu-mă de locul unde petrece el, m-a întîmpinat în cale și mi-a făcut silă, iar eu de rușine și de frică, nu l-am spus la nimeni pînă acum". Prin aceste cuvinte ca de niște săgeți lovindu-se părinții și rudeniile ei, au pornit cu toții asupra sfîntului și au alergat la chilia lui, umplînd văzduhul de strigare și de cuvinte dosăditoare; apoi scoțîndu-l din chilie, l-au bătut mai multă vreme și l-au dus cu dînșii în sat. Aducînd multe vase lepădate, ulcele înnegrite, toarte de ulcioare, și legîndu-le într-o funie, le-au spînzurat de grumajii lui și-l purtau prin sat cu negrăită batjocură, bătîndu-l, împingîndu-l, trăgîndu-l de păr, călcîndu-l cu picioarele și strigînd: "Acest monah a necinstit pe fecioara noastră; apucați-l toți și-l bateți". Din întîmplare, trecea pe acolo un cinstit bărbat, care văzînd ceea ce se făcea, a zis celor ce-l băteau: "Pînă cînd veți bate fără de vină pe străinul monah, neștiind dacă lucrul este adevărat? Pentru că socotesc că este năpastă, iar nu lucru adevărat". Dar aceia nu-l ascultau și își arătau răutatea lor. Însă iubitorul de Hristos, cel ce pentru Dumnezeu slujea pe Macarie, mergînd în urma celui purtat astfel, se rușina, plîngea și nu putea să-l apere și să scoată pe Macarie din mîinile lor pe care ca niște cîini îl înconjuraseră. Apoi, aceia întorcîndu-se către slujitorul său, se porneau cu dosădiri și cu ocări, zicîndu-i: "Sihastrul căruia îi slujești, iată ce a făcut". Și l-au bătut pe Macarie cu bețele, pînă ce și-au săturat mînia și iuțimea, încît se tăvălea pe cale aproape mort. Iar părinții acelei fete ziceau: "Să nu-l lăsăm pînă ce nu ne va da garant, că va hrăni pe fecioara noastră, pe care a îngreunat-o". Iar Macarie abia fiind viu, a zis către slujitorul său: "Fii garant pentru mine, omule". Acesta gata fiind să moară pentru dînsul, s-a obligat astfel; și luînd pe Macarie, abia a putut să-l ducă la chilia lui, neputînd să meargă de bătăile cele cumplite. Tămăduindu-se, puțin după aceasta a început a se nevoi la lucru, zicînd în sine: "Macarie, ai femeie și copii, deci nevoie îți este ca ziua și noaptea să lucrezi, ca să-i hrănești". Și lucrînd coșnițe, le vindea prin mîna slujitorului și trimitea fecioarei prețul ce lua pentru hrană. Apoi, venind ziua să nască, a ajuns-o dreapta judecată a lui Dumnezeu, pentru că a grăit fărădelege asupra dreptului și nu putea să nască. Pentru aceea a pătimit multe zile și nopți, cu amar strigînd de durerea cea mare, de vreme ce nu putea să iasă dintr-însa pruncul; însă și pe părinții ei îi durea inima văzînd-o într-o suferință ca aceea și nepricepîndu-se, ziceau: "Ce să fie aceasta?" Iar ea atunci, chiar nevrînd, a spus adevărul, strigînd; "Amar mie, ticăloasa, care sînt vrednică de mii de morți, căci asupra dreptului acestuia am adus clevetire și am mințit că este vinovatul stricăciunii mele; el este nevinovat, iar tînărul care a voit să mă ia, acela mi-a făcut acestea". Deci, auzind părinții aceasta și toți vecinii au rămas uimiți, pentru că a venit asupra lor rușine și frică și pentru că pe robul lui Dumnezeu, monahul cel nevinovat, l-au chinuit atît de rău; apoi au strigat: "Vai nouă!" Atunci s-a înștiințat despre aceasta tot satul și toți s-au adunat cu mic cu mare la curtea omului aceluia și auzeau cele ce se spuneau despre fecioară și cum că sihastrul este nevinovat; deci se ocărau singuri, pentru că toți au pus mîinile cu nemilostivire asupra sfîntului. Și s-au sfătuit cu părinții fecioarei să meargă la robul lui Dumnezeu și să cadă cu plîngere la picioarele lui, cerîndu-i iertare; ca nu cumva să-i ajungă mînia lui Dumnezeu pe toți, pentru chinuirea lui cea fără de vină. Auzind aceasta slujitorul și garantul lui Macarie, a alergat degrabă la sfînt cu veselie și i-a zis: "Bucură-te, părinte Macarie, pentru că bună și luminoasă ni s-a arătat nouă ziua de astăzi, de vreme ce ocara cea dintîi a prefăcut-o Dumnezeu în slavă și eu de acum voi fi liber de garanție, iar tu te-ai arătat fără patimă, drept și preaslăvit pătimitor; căci acea femeie nedreaptă, care a adus năpastă asupra ta, și fiind tu nevinovat te-a clevetit, a ajuns-o judecata lui Dumnezeu și nu poate să nască. Acum a spus cum că nu tu ești vinovat, ci un oarecare tînăr; deci, toți locuitorii satului, de la mic pînă la mare, vor să vină la tine cu pocăință, ca să proslăvească pe Dumnezeu pentru întreaga înțelepciune și răbdarea ta, și să ceară de la tine iertare, ca să nu vină vreo pedeapsă de la Dumnezeu asupra lor, căci te-au chinuit pe tine". Auzind acestea smeritul cugetător Macarie, cu greu le-a ascultat, nevrînd cinstea și slava omenească; căci mai cu voie îi era lui necinstea decît să primească cinste de la oameni. Și venind noaptea, s-a sculat și a fugit de acolo și s-a dus întîi la Muntele Nitriei, unde cîndva dormind, a avut vedenia. Acolo a petrecut trei ani într-o peșteră și s-a dus apoi la Muntele Faran, la marele Antonie, care petrecea pustnicește în nevoință, pentru că auzise de dînsul, pe cînd era în lume, și dorea să-l vadă. Și fiind primit de Cuviosul Antonie cu dragoste, Macarie i s-a făcut ucenic de aproape și a petrecut la dînsul vreme îndelungată, povățuindu-se la desăvîrșită viață întru fapte bune; deci era următor întru toate părintelui său, care a arătat multe nevoințe și atît de mult a sporit în viața monahicească, încît a întrecut pe ceilalți frați; pentru care era numit de dînșii "tînăr bătrîn". Căci în anii tinerețelor sale, a arătat viață bătrînească și se lupta ziua și noaptea cu diavolii, care uneori se închipuiau în diferite chipuri și năluciri, ca niște ostași înarmați, călare pe cai. Apoi îndreptîndu-se spre război, cu sălbăticie năvăleau asupra lui cu chiote, gîlceavă și cu tulburări, fiind fără număr, voiau ca să-l ucidă. Iar uneori în chip nevăzut aduceau gînduri necurate asupra lui și cu toate meșteșugirile se sileau să clatine și să dărîme zidul cel întemeiat de Hristos. Dar nicidecum n-au putut să vatăme pe luptătorul cel care a luat pe Dumnezeu de ajutor, și zicea ca David: Aceștia în căruțe și pe cai, iar eu numele Domnului voi chema; că aceia să fie împiedicați și să cadă, iar eu întru Dumnezeu voi avea putere. El va defăima pe vrăjmașii mei, adică pe diavolii cei ce mă supără. Într-o noapte, dormind fericitul, l-au împresurat o mulțime de diavoli, deșteptîndu-l și zicîndu-i: "Scoală-te și cîntă cu noi și nu dormi". Iar cuviosul cunoscînd meșteșugirile drăcești, nu se sculă și le răspunse: Duceți-vă de la mine, blestemaților, în focul cel veșnic, cel gătit tatălui vostru și vouă. Iar ei au zis: "Aduci astfel de hulă asupra noastră, și cu dosădire ne răspunzi nouă?".>> Mai mult: http://paginiortodoxe.tripod.com/vsi...gipteanul.html Urma gastii in balta nu se vede, asa ca, pana la noi indicii fiecare crede ce vrea. Dumnezeu stie adevarul. Daca se vrea dezbinarea ortodocsilor, atunci se va da amploare ,,evenimentului''. E important de stiut si in ce masura l-a ispitit si femeia respectiva prin imbracaminte, prin privire, prin vorbe... Greu de crezut ca e vorba de un singur vinovat. Apoi, sa spunem ca era adevarat si femeia chiar a fost agresata. Bun. Atunci, daca esti crestina, il spui episcopului, nu ziarelor care abia asteapta sa mai gaseasca vreun caz real sau inventat pentru a mai lovi in Biserica in general. |
Citat:
Ce sa faca ierarhul care nici nu cred ca locuieste in Canada? El are in grija America de Nord, nu Ontario. E Canada, nu Romania, unde fiecare judet are cate un ierarh. Asta e legea in Biserica? Daca esti agresata sexual de un preot de duci la episcop? Dar cu trauma psihica si cu sminteala sufleteasca cum ramane? Le rezolva episcopul? Apoi, daca ai fi citit presa canadiana, se pare ca nu este singurul caz, ci mai multe femei ar fi fost agresate. Apoi presa din Canada nu vaneaza Biserica Ortodoxa, caci multa lume nici nu prea stie ca exista aceasta Biserica. Este un fel de secret al Vestului. Deobicei presa se ocupa cu Biserica Catolica, protestanti. Oricum, Canada este destul de secularizata, nu se prea simpte influenta nici unei Biserici. *** Nimeni nu doreste ca un preot ortodox sa aibe aceste probleme. Sper din tot sufletul sa nu fie adevarat. Insa, daca este adevarata chestiunea, legea se aplica si in cazul lui. |
Citat:
Garantat 100%. Daca nu se rezolva cu rugaciunea, este un singur motiv: esti un nemernic. Citat:
|
Citat:
Mai ales cand e o suma mare de bani la mijloc, si vezi ca starea duhovniceasca a omului e mai indoielnica, trebuie sa-ti dai seama ca omul asteapta niste certitudini iar scamatoriile "eu am facut tot dar n-a mers din cauza voastra" nu prea tin. |
Citat:
Doi, daca povestea citatata de tine a venit dupa incident, cred ca e cu atat mai putin credibila sau chiar citabila. Intr-adevar, indiferent de ce se spune pro si contra, va exista mereu o "indoiala rezonabila" atat timp cat o instanta bisericeasca nu se pronunta. Poate chiar si atunci va ramane ceva, pentru unii, indiferent de care parte. In orice caz, daca ceea ce spun ziaristii ca a admis parintele (a primit o suma mare de bani, le-a oferit certitudinea rezolvarii) e adevarat, atunci exista o si mai mare indoiala rezonabila ca a procedat corect. Pentru 10 lei nu facea nimeni scandal monstru sau daca facea in orice caz nu avea credibilitate iar in al doilea rand nu oferi certitudini atunci cand de fapt mai sunt si niste "daca" pe acolo. Cred ca ispita a fost suma mare de bani care nu trebuia acceptata de la bun inceput sau in orice caz nu in astfel de termeni. Ce era rau daca spunea "tine omule banii si vin-o cu ei dupa ce se naste copilul daca totul este in regula"? |
Am căutat și eu. Sunt destule referiri la stareț pe net. Încă de prin 2000. Nu-s de acum și par a fi corecte.
|
Se poate reveni la subiectul topicului? De la a treia postare a deviat.
:74: |
Pai nu prea mai e nimic de comentat, sa vedem ce zice legea. mai exact, martorii.
Preotul zice ca au sa confirme versiunea lui, deci daca va fi asa se pare ca intr-adevar e nevinovat si femeia defecta. |
Citat:
Daca nu se rezolva, inseamna ca Dumnezeu a considerat ca nu ma ajuta implinirea dorintei in mantuire. Nici un om de buna credinta nu merge sa il ia la bataie pe preot. Cu totii care mergem la biserica, stim ca banii care ii dam, sunt pentru biserica si nu pentru indeplinirea dorintelor. |
Citat:
Noi nu stim daca pentru mantuire ne este de mai mult folos sanatatea sau boala, dar Dumnezeu stie si ne da ceea ce ne trebuie, nu ceea ce-I cerem in mod gresit noi. Cand suntem sanatosi, uitam adesea sa mai fim recunoscatori pentru vindecare si ne apucam iar de pacate. Cand suntem bolnavi, suntem mai smeriti. Multi sfinti ne avertizeaza sa fim atenti ce-I cerem lui Dumnezeu, ca s-ar putea sa primim! Daca vede Dumnezeu ca vrem cu tot pretul sa se faca voia noastra, pana la urma se poate sa ne ajute, sa luam de sotie, pe X si nu pe Y, sa castigam mai bine, sa plecam in nu stiu ce tara. Da, dar cu ce pret? Adeseori cu mari pagube duhovnicesti pe care, in ,,intelepciunea" noastra, nici nu le-am banuit macar! Cum sa-l ia la rost pe un preot pentru ca Dumnezeu nu i-a indeplinit rugaciunea? E ca si cum s-ar certa cu secretara pentru ca directorul nu i-a aprobat cererea. |
Citat:
Si daca suma ar fi una f. mare si ti-as promite initial ca dorinta ta e ca si indeplinita si ulterior cand te-ai vedea cu sperentele ruinate, vizavi de o chestiune f. sensibila pentru tine, ti-as zice ca nu s-a indeplinit din vina ta, te-ai resemna pur si simplu? Citat:
|
Citat:
Sunt sigur ca daca ar fi vorba de o simpla secretara, ai urla sa fie data pe mana politiei. Atentie, inca o data, vorbesc la modul teoretic. dupa cum aparent ar sta lucrurile. Situatia concreta de la care a pornit discutia, s-ar putea sa difere in puncte cheie, care sa incline balanta in oricare alta directie. |
Da. Deci.
Cei din Toronto au spus ca, daca nu mai primesc nici o plangere, se sterge tot si o sa il lase sa plece. Doar ca, pe langa plangerea initiala, au mai aparut inca 7-8 plangeri, iar preotul s-a predat singur. A spus ca este bolnav, totul incepand de cand fiica lui a murit. Si bineinteles ca stirea a fost daca la tv si la magazinul unde lucreaza mama, a venit o canadianca si a inceput sa spuna ca uite ce a facut acel preot roman. Noroc ca romanca din Chisinau e mai batausa si a pus-o la punct si nu a mai zis nimic. Este socant cand afli asemenea lucruri, mai ales cand il cunosti pe acel preot, ai vorbit cu el si vroiai sa iti fie duhovnic. Apoi, sunt multi alti romani care il aveau ca si duhovnic de ani de zile. Si preotii romani in Canada sunt f.f.putini. Un asemenea eveniment te poate sminti, mai ales daca esti incepator. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:55:04. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.