![]() |
E pacat daca imi doresc sa mor?
Nu sunt o fiinta depresiva, nu imi urasc viata, imi iubesc extrem de mult familia, insa mi-ar placea sa ma intorc acasa in Rai, abia astept acest lucru pentru ca stiu ca acolo e mult mai bine, acolo o sa ma intalnesc cu bunicii mei pe care ii iubesc mai mult decat orice pe lumea asta, ma voi intalni cu Dumnezeu, voi fi inconjurata de iubire pura si sincera , de lumina..Cand spun aceste lucruri celor din jur acestia se uita la mine ciudat, ba imi spun ca sunt nebuna, ba ca pacatuiesc. Vreau doar sa stiu daca e un pacat sa imi doresc sa ma intorc in Rai?
|
Citat:
Sa ne ajute Dumnezeu spre buna intelegere,si si fapte chivernisite. |
Intr-un alt topic de pe forum numit Cuvant pentru suflet, am citit o marturisire cutremuratoare a Mitropolitul Antonie al Surojului. Ceea ce m-a impresionat in mod special si m-a determinat sa privesc intr-o alta optica experienta mortii, au fost cuvintele pe care le-am subliniat in text.
"Timp de trei ani mama mea a suferit de cancer. A fost operată fără succes. Doctorul m-a informat, adăugând: „Dar... bineînțeles că nu îi veți spune mamei dumneavoastră." I-am răspuns: „Bineînțeles că îi voi spune." Și așa am și făcut. Îmi amintesc că m-am apropiat de ea ca să-i spun că medicul a telefonat să mă anunțe că operația nu a reușit. Am rămas tăcuți, după care mama mi-a spus: „Așa că voi muri." I-am răspuns: ..Da.’’ Apoi am rămas într-o tăcere adâncă, împărtășindu-ne unul altuia tot ceea ce trăiam, fără să spunem un cuvânt. Nu am căutat în nici un fel să examinăm situația. Ne aflam în fața unui intrus care apăruse în viața noastră și bulversase totul. Nu era o fantomă, nu era un rău, nu era o spaimă. Era ceva definitiv, pe care trebuia să-l primim, fără să știm cum se va sfârși. Am rămas amândoi fără să rostim vreun cuvânt atâta timp cât ne-au cerut sentimentele. Apoi viața și-a reluat cursul ei. În consecință s-au întâmplat două lucruri. Primul a fost că în nici un moment, nici mama, nici eu nu ne-am împotmolit în vreo minciună, obligați să jucăm o comedie, dar nici nu am rămas dezarmați. Niciodată n-am simțit nevoia de a intra în camera mamei cu un zâmbet fals pe buze, spunând cuvinte lipsite de adevăr. Niciodată nu am jucat comedia vieții învingătoare asupra morții, nici n-am pretins că boala e în declin sau că lucrurile stau mai bine decât în realitate, când amândoi știam prea bine că nu era așa. În nici un moment nici unul dintre noi nu s-a simțit lipsit de sprijinul celuilalt. Erau clipe când mama simțea că are nevoie de ajutor. Atunci suna clopoțelul, eu soseam și vorbeam despre moartea ei, despre durerea mea, despre durerea despărțirii de ea. Iubea viața, o iubea profund. Cu câteva zile înainte de a muri ea a spus că ar fi gata să trăiască 150 de ani în suferință, dar să trăiască... Iubea frumusețea primăverii, care tocmai se apropia. Ne iubea pe noi. Gândul despărțirii o umplea de durere. Oh, să poți atinge această mână care nu mai este și să auzi sunetul unui glas care a tăcut! (Tennyson). Au venit și alte momente, când durerea despărțirii era insuportabilă, și atunci stăteam și discutam cu ea despre asta. Ea, la rândul ei, îmi oferea tot sprijinul, consolându-mă pentru moartea sa. Relația noastră a fost profundă și adevărată. Nu exista nici umbră de minciună în ea. Tocmai de aceea relația noastră era marcată de adevăr până în adâncul ei. Și apoi mai era și un alt aspect, pe care l-am mai pomenit. Pentru că moartea era pe aproape, pentru că ea putea surveni în orice dipă și atunci ar fi fost prea târziu de îndreptat ceva, trebuia ca totul să exprime în fiece moment, în modul cel mai deplin și desăvârșit, prețuirea și iubirea de care relația noastră era marcată. Doar moartea poate să umple de măreție și de sens ceea ce în aparență este mărunt și nesemnificativ: felul în care pregătim o ceașcă de ceai pe o tavă sau așezăm o pernă la spatele unui bolnav, tonul vocii noastre când îi vorbim, modul în care ne mișcăm - totul poate fi expresia profunzimii legăturii sufletești. Dacă se percepe vreo notă falsă, dacă apare vreo fisură, dacă ceva distruge armonia, totul trebuie reparat pe loc. Cea mai mică îndoială poate fi dezastruoasă, cea mai mică amânare lasă timpul să treacă fără întoarcere. Moartea îl pune pe om față în față cu adevărul vieții la o intensitate și într-o transparență de neegalat." |
Citat:
|
Trolish topic.
Nu incercati sa faceti pe duhovnicii in astfel de cazuri, ca nu o sa va mearga. Lasati oamenii sa vada specialistii (daca problemele chiar sunt reale). |
Nu are cum sa fie pacat. Dar parintele Porfirie spune foarte apasat sa nu ne dorim sa vina moartea ca sa traim in Imparatia Cerurilor ci trebuie sa traim in ea de acum.
|
Citat:
Trecand peste asta, daca nu e vorba de o depresie si dorinta de a muri, e chiar bine ca poti gandi asa, majoritatea oamenilor se tem sa moara. Sfintii isi doreau sa ajunga in Rai, stiind cum este acolo. |
Să nu spui…
Să nu spui „Tată”, dacă nu te comporți ca un fiu. Să nu spui „Nostru”, dacă trăiești închis în egoismul tău. Să nu spui „Care ești în ceruri”, dacă ești preocupat numai de lucrurile pământești. Să nu spui „Sfințească-se numele Tău”, dacă nu îl respecți. Să nu spui „Vie împărăția Ta”, dacă o confunzi cu succesul material. Să nu spui „Facă-se voia Ta”, dacă nu o accepți când e dureroasă. Să nu spui „Pâinea noastră cea spre ființă, dă-ne-o nouă astăzi”, dacă nu te gândești la cei înfometați, la cei însetați, la cei fără carte, fără adăpost, fără mijloace de supraviețuire. Să nu spui „Ne iartă nouă păcatele noastre”, dacă nu te-ai împăcat cu aproapele tău. Să nu spui „Nu ne duce pe noi în ispită”, dacă ai de gând să păcătuiești în continuare. Să nu spui „Mântuiește-ne de cel rău”, dacă nu te împotrivești răului. Să nu spui „Amin”, dacă nu iei în serios cuvintele din Tatăl nostru. Sursa: http://jurnalspiritual.eu/sa-nu-spui/ Ai mai jos doua indreptare de spovedanie. Fa o spovedanie amanuntita si accepta voia li Dumnezeu, nu incerca sa-I impui tu lui Dumnezeu regulile tale. Stii ce ceri? De unde stii ca locul tau e in Rai? Asta e mandrie, iar cei mandri merg in alta parte. Cei din inchisorile comuniste rabdau chinuri mari spunand ,,ori de murim, ori de traim, ai Domnului sa fim!'" Noi cersim un loc in Rai, dar nu-l meritam, nu ni se cuvine. Mantuirea se obtine si cu stradanie, dar mai ales prin marea milostivire a lui Dumnezeu. Ce garantii ai ca decedatii din familia ta sunt in Rai? Poate ca ei asteapta din partea ta niste sarindare (pomenice pe 40 de zile), rugaciunile tale pentru ei si mai ales milostenie. Aceste ganduri sunt de la diavol si trebuie sa le respingi categoric. Fa milostenie pentru cei dragi, plateste sarindare, roaga-te si vei simti pace in suflet. Noi trebuie sa ne rugam sa ne dea Dumnezeu vreme de pocainta si chiar s-o folosim. Sfinti mari in apropierea mortii spuneau ca n-au pus inca inceput bun pocaintei lor, din smerenie. Sa dobandim smerenia si sa-L lasam pe Dumnezeu sa faca voia Sa. http://www.ortodoxia.md/descopera/9-...-de-spovedanie http://www.scechurch.org/biblioteca/...spovedanie.pdf In al doilea indreptar, la punctul 63, vei gasi raspunsul cautat; 63.Nu am multumit lui Dumnezeu pentru binefaceri, pentru boli, necazuri, ispite, ci am cârtit, m-am blestemat pe mine, dorindu-mi chiar si moartea; |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Eu stiu cat e de hoata mandria asta, ma lupt si eu cu ea, nu vreau s-o hranesc. Daca gresesc, o rog sa ma ierte. Daca nu e o greseala de exprimare la mijloc, eu vad si un dram de mandrie pe acolo. Dar poate ma insel eu... Oricum, postandu-le pentru ea, am citit si eu inddreptarele de spovedanie... |
Țineți mintea în iad și nu deznadăjdui.
|
Citat:
Aline, Aline, ce bine că nu au procedat și Sfinții Părinți ca tine, ci plini de Duhul Sfînt, au avut discernămînt și au răspuns oricui. Nu trebuie să fi duhovnic, ca să ajuți. Iar Scriptura susține asta în zeci de versete. Cine ești tu să spui ce o să meargă și ce nu? Unde-ți este iubirea de aproape, nesăbuitule? Chiar așa ușor să cazi, să nu te silești deloc să gîndești: oare e bine să spun asta? Ridică-te și rușinează-te pentru nesăbuința și nerușinarea ta. Dumnezeu prin Sfîntul Apostol Pavel: "Cine este slab și eu să nu fiu slab? Cine se smintește și eu să nu ard? Dacă trebuie să mă laud, mă voi lăuda cu cele ale slăbiciunii mele!" I Corinteni 11, 29-30. Și ca să te rușinezi și mai tare, de nesăbuința ta, ca niciodată să nu mai faci asta în viitor, uite: "Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioși și să nu căutăm plăcerea noastră." Romani 15, 1 Roagă-te înainte să scrii orice mesaj, oricui, oriunde, în orice format. Smerește-te și nu mai sminti pe cei mai mici decît tine, că mai bine ți-ar fi să-ți legi o piatră de gît, decît să smintești pe cei mai mici. Domnul să te întărească și pe tine și pe noi toți care dorim întărire. __________________________ Evelyn Sara, fiind primul tau mesaj, bine-ai venit. Binecuvîntat este cel ce vine intru numele Domnului. Da, este păcat să îți dorești să mori. Nu, nu este păcat să îți dorești Raiul. Diferența dintre aceste doua principii e foarte simplă. Uite: În primul rînd, moartea nu mai există, a biruit-o Hristos. Toți oamenii adorm, și vor învia la Judecată, fie ca vor sau nu, hinduși, atei sau creștini. De la Adam și Eva, pînă la cei din Papua Noua Guinee a zilelor noastre. Toți vor învia. Da, îți dorești să te întorci în Rai, dar ce avem e doar o memorie a Raiului, din codul adn-ului uman, de la Adam și Eva, ceea ce nu e suficient. Raiul trebuie să-l îl dobîndim încă din viața aceasta, să-l trăim încă de aici, ca și copii nevinovați, ca să-l putem avea și dincolo, cînd vom fi în El. (valabil și pentru cătălin2) Apoi, e o lașitate să îți dorești să mori. Trebuie să mărturisești. Să fi semănător, să semeni semința și Vestea cea Bună. Trebuie să răbdăm orice ar fi: "cel ce va răbda pînă la sfîrșit, acela se va mîntui" (Matei) Voi fi mai detaliat: Trebuie să îți dorești să trăiești cît mai mult, chiar dacă viața nu e decît chin și suferință, pînă să te ucidă oamenii, cum L-au ucis pe Hristos, pe Apostoli, pe diaconi, pe martiri, pe sfinți, mai este mult. Sfîntul Apostol Pavel spune că încă nu am mărturisit pînă la sînge. Pînă la sînge, ai auzit? Să îți fie picioarele trupul răni de la istovire și obosire de mărturisirea lui Hristos. Să fi ucis, pentru că mărturisești pe Hristos. Deci pentru ce să plec de aici? Apostolii să fie exemplele noastre. Dacă și Apostolii își doreau să plece, ei! care au văzut pe Dumnezeu în trup, cum era? Dar ei au înțeles. Cum și noi trebuie să înțelegem. Hristos e Calea, Adevărul și Viața! Nu moartea. E Dumnezeu Vieții. Lasă că o să ai timp de bucuria de a vedea pe Dumnezeu. Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu. Deci tu aici silește-te în fiecare zi să fi curată cu inima. Cînd te trezești spune: "Doamne, tu toate le poți. Dă-mi să pot să fiu mai plăcut Ție azi, decît am fost ieri". Iar cînd te pui la somn, spune: "Doamne, îți mulțumesc pentru toate cele bune și rele ce le-am primit azi." Roagă-te mult, cu rugăciunea inimii, sau rugăciuni scurte și dese. Și rugăciunea vameșului din templu, poate fi rugăciunea inimii: "Doamne milostiv fi mie păcătosului." Sau doar Doamne Iisuse miluiește-ne. Dracu e cel care vrea moartea noastră, ne luptă pe noi strașnic, că știe că nu Îl poate lupta pe Domnul. Uită-te la dreptul și sfîntul Iov din Vechiul Testament, ce mult a chinuit, pînă a avut lepră și dormea pe groapa de gunoi a cetății, și se scărpina cu un ciob de sticlă. Deci nu își tăia venele cu el, ci se scărpina. Ai timp de Rai. Trebuie să îl meriți însă, pînă atunci. Deci nu-ți fă griji. "Rugați-vă, ca să nu cădeți în ispită", ne spune Hristos. Să ceri Domnului să îți dea înțelepciune cînd ajungi să suferi pentru aproapele tău. Toate trec, dragă Evelyn Sara. Și bune și rele. Și noi cu ele. Mergem la Împăratul Luminii și odihnei pururea fericită. Evelyn, scumpa mea surioară, știi care-i scopul omului pe pămînt? Dobîndirea Duhului Sfînt. Știi ce se petrece cînd dobîndești pe Duhul Sfînt? Te rogi neîncetat. Ești în a doua treaptă din 3 trepte pe care trebuie să urci ca om. Prima-i curățirea de patimi și păcate. Sau pregătirea. Silirea cu tranpirație, lacrimi fierbinți, suspinuri puternice, strigă-te ale întregii tale ființe, de zdrobire. Apoi e Luminarea. Cînd, tu rugîndu-te, te cuprinde o pace cum nu i s-a dat omului să cunoască, și simți și vezi cum trupul, mintea, sufletul, inima, întregul tu, se roagă fără să se oprească nici un minut. Atunci nu te mai rogi tu, ci Duhul Sfînt se roagă înăuntrul tău. Iar ceea ce simți, nu vei putea vreodată să redai în cuvinte. E cea mai mare bucurie ce o poți trăi pînă atunci. Vorbești cu oamenii, dar în același timp, paralel, te rogi, și nu rugăciunea ce o știai pînă atunci, ci totul e altfel, spun Sfinții Părinți mai detaliat despre asta. Ți-am redat doar în idei principale. Iar apoi, ei... ultima treaptă e îndumnezeirea! Cînd vezi slava lui Dumnezeu, cînd vezi Lumina necreată a Dumnezeului a toate. Nu e ca nici o lumină din această lume. E mai presus de orice cuvînt. Și nu pot să mai spun nimic despre asta, nu se poate spune. Citește la Sfîntul Grigore Palama, Sfîntul Ioan Gură de Aur, Sfîntul Simeon Noul Teolog, Sfîntul Ignatie Briancianinov, Sfîntul Siluan Athonitul, Sfîntul Vasile cel Mare, Sfîntul Serafim de Sarov, sau alții, dacă nu ți se vor părea prea greu de citit. În această stare, poți să stai de la cîteva secunde, pînă la cîțiva ani. E... Dumnezeu cu adevărat. Ești în anticamera Împărăției Cerurilor. Spune Scriptura: "pînă nu veți dobîndi Împărăția Cerurilor înăuntrul vostru, nu o veți dobîndi nici cînd ea va veni". La fel cum Împărăția Cerurilor poate fi înăuntrul nostru încă din această viață, la fel și iadul, din această viață. De aceaa trebuie să mărturisim pînă la sînge, fără rușine, prin imaginea ce o afișăm pe stradă, prin gesturi, privire, mers, atitudinile zilnice, cuvinte, tot. Să mărturisim și să ne rugăm cît mai mult posibil. Și Evelyn draga mea, pînă nu ai dobîndit acestea, la ce să ne dorim să plecăm de aici? O ! Dar sunt atîtea de făcut ! Atîția oameni au nevoie de noi, de ajutor, de Cuvîntul Cel de Viață dătător, de-o pîine caldă, de-o haină, de un zîmbet, de orice ajutor. După putința cu care poți să ajuți, Evelyn. Uite cum spune rugăciunea Evelyn: "Slavă Ție, Celui ce ne-ai arătat nouă Lumina. Slavă întru cei de sus, și pe pmînt pace, între oameni bunîvoire. Lăudă-mu-Te, bine Te cuvîntăm, închină-mu-ne Ție, îți mulțumim Ție, pentru slava Ta cea mare." Care Lumină? Care slavă? Cele ce le vezi cînd ajungi îndumnezeit, cînd guști cu sufletul și întreaga ta ființă izvorul fericirii adevărate. Ce taine, Doamne Iisuse ! Ce multe-aș vrea să îți mai scriu. Nu vreau să te obosesc însă. Dacă vrei să mai vorbim, cu mila Domnului, și după cum voi știi să răspund, îți voi fi alături. Evelyn, draga mea, știi care e unul din cele mai mari leacuri ? A fi mulțumit. A fi mulțumit vindecă o mulțime de boli. Și nu orice boli ! Vindecă mîndria, vindecă lăcomia de toate formele, vindecă iubirea de arginți, vindecă iubirea de bogăție, vindecă slava deșartă, părerea de sine, aduce înțelepciune. A fi mulțumit, aduce iubirea, rugăciunea, smerenie, milostenia, lacrimile și tot lucrul bun. Să-ți ajute Dumnezeu să fi și tu mulțumită cu ce ai și să mărturisești chiar cu prețul vieții, pînă la ultima ta suflare, la 40 sau 80 de ani. Căci și El va mărturisi pentru tine în ceruri și mare va fi mărturisirea aceea. "Cine-și va pierde sufletul pentru Mine, acela îl va găsi". Hristos a înviat! Bucurii. |
Citat:
|
Citat:
Mie mi s-a parut ca Daniel_Ortodox a inteles bine situatia, a oferit solutii detaliate, mai bune ca ale mele si ca ale multora dintre noi, a incurajat-o pe initiatoarea topicului in drumul spre sfintenie, i-a explicat de ce greseste si a incurajat-o sa ceara si alte lamuriri. Putem lua exemplu de la el. Asa trebuie sa procedeze un crestin ortodox. |
Memoria Raiului înscrisă în codul ADN e, desigur, una din cele mai mari minuni care se pot imagina. Bate cu mult minunile cu luminițe strălucitoare și alte, minunate, minuni. E o culme a minunilor, o mega-giga minune, o bazaconie din vârful lanțului trofic al bazaconiilor minunate așa încât, cu toată venerație ce se cuvine, eu i-aș acorda premiul Nobel.
Numai un om care iubește atât de mult iubirea, iubirea absolută, fără de trup și țară, fără națiune, fără limbă și popor, fără obiceirui și tradiții, iubirea goală așadar, iubirea eterică supratranscendentă și ultravaporoasă ar fi putut scorni gigantica bazaconie minunată. Aveți cumva idee ce sunt: Raiul, memoria, codonii și ADN-ul? Cam cât de idee aveți? |
Citat:
Daca un poet spune ,,Padurea canta.", un om de stiinta poate stramba din nas daca n-a observat ca are in fata o poezie. Dar hai mai bine sa vedem ce spun altii mai incercati duhovniceste decat noi: ,,Părintele îmi întinde mâna, zâmbind cu bunătate. Se reflectă pe chipul lui bucuria prilejuită de faptul că un tânăr din fundul temniței visează să urmeze Teologia. Mă privește cu încredere și zice: - Neamul românesc a trecut prin multe momente grele în istoria sa, dar a răzbit și a biruit întotdeauna prin credința în Dumnezeu și prin speranța în triumful final al binelui. Așa se va întâmpla acum. Să răbdăm cu tărie și smerenie suferința ce ni s-a dat. Această mărturisire a părintelui suna ca un testament“. Același pătimitor al temnițelor comuniste descrie momentele în care părintele Stăniloae ținea în celulă adevărate prelegeri de teologie: „Trebuie să beneficiez la maximum de prezența părintelui Stăniloae. Părintele se oferă să-mi țină în fiecare seară un curs de teologie. Participă și ceilalți tineri, îndeosebi Gil Ioanid. În jurul patului părintelui Stăniloae, celula ia aspectul unui amfiteatru. Toți ne așezăm, unii sus, alții jos, și ascultăm cu atenție. Părintele Stăniloae nu procedează ca părintele Ion Ageu, care mi-a predat teologia în cel mai pur stil didactic, ci ne prezintă diverși teologi, de la Sfinții Părinți clasici la teologii ruși. Deși acum rețin mai puține amănunte, în schimb, îmi măresc viziunea teologică. Sigur că nu lipsesc momentele filocalice. Traducătorul Filocaliei în limba română este, desigur, cel mai competent în acest domeniu al nevoinței spre desăvârșire. Acum am înțeles ceea ce până acum am intuit doar, faptul că gândirea și simțirea Sfinților Părinți sunt forme autentice ale creștinismului. Cine vrea să cunoască despre Hristos, trebuie să citească Sfânta Evanghelie. Cine vrea să-L urmeze pe Hristos, trebuie neapărat să citească scrierile Sfinților Părinți. Ei te învață din propria experiență cum se obține mântuirea“." Sursa: ]http://www.razbointrucuvant.ro/2013/...or/#more-69218 |
Va multumesc mult pentru ajutorul acordat si pentru cuvintele frumoase, va sunt extrem de recunoascatoare tuturor ca mi-ati acordat atata timp.
Poate m-am exprimat eu gresit, nu am spus ca vreau sa mor, ca vreau sa se intample ceva fara voia Lui Dumnezeu, am vrut doar sa spun ca astept sa se intample acest lucru, ca nu mi-e frica de moarte asa cum le e altor persoane. |
Citat:
Citat:
Cred ca se gaseste si asta in Scriptura, doar in termeni nitel diferiti. Citat:
Mai exact oameni sfatosi din cale afara, care s-au repezit sa-si "ajute" aproapele de la distanta, fara sa incerce sa-l cunoasca macar ca sa nu mai vorbim de unul si mai destept care se crede foarte bun inlocuitor de duhovnic. Ai mai comis-o si pe alte topice cu ortodoxismul, dar nu credeam ca ai sa ajungi asa de departe si asa repede si mai ales nu pot sa nu ma minuez ca ortodoxismul practic poate produce si asa ceva. Citat:
Citat:
Ca sa nu mai vorbim ca nu s-a intrebat/mirat nimeni de ce o persoana cu aseamenea "inalte" trairi nu are duhovnic sau daca o fi avand (ceea ce ma indoiesc) de ce nu e in stare sa o ajute sa-si gaseasca linistea de apeleaza la 'suplimente duhovnicest' de pe forumuri internautice. Eu am incercat sa sugerez ceva in sensul asta, dar te pui cu sfatosii nostri induhovniciti, in cazul cel mai fericit te ignora, in cel mai nefericit te scuipa ca deh, n-ai "dragoste" .. |
Citat:
Alin, iartă-mă pentru toate. Dacă tu așa ai înțeles ce ți-am spus, nu mai am nimic să-ți spun. Dacă ți-aș mai spune altceva, arunc mărgăritarele porcilor, adică patimilor tale, alea sunt porcii. Un om dacă nu îl cunoști nu îl ajuți? Asta ție justificarea păcatului și nebuniei minții tale? În loc să-ți pleci capul și măcar dacă nu spui iertați-mă fraților, măcar să nu mai scrii nimic. Samarinene nemilostiv și nesăbuit ce ești. Doamne miluiește și iartă. Nu trebuie să-ți mai spun nimic, că mai mult rău îți faci tu singur și îți aduni osîndă. Și vei da socoteală pentru orice cuvînt spus și cu ce inimă ai spus cuvîntul. Bucurii. Cezar Ioan ! Hristos în mijlocul nostru. Ai citit ceva de la părintele Ghelasie Gheorghe? Mă îndoiesc. Altfel nu ai vorbi așa mari prostioare. Ai o vîrstă totuși. Trebuie să fim exemple. Să fim lumina lumii și sarea pămîntului. A întregului pămînt. "O memorie a Raiului înscrisă în codul genetic" sunt defapt cuvintele părintelui Ghelasie Gheorghe, starețul mănăstirii Frăsinei, pentru mine un sfînt. Pentru tine? Dacă n-ai citit nimic de el, caută-l pe youtube pentru început. Da, el cu siguranță a luat premiu în fața lui Hristos Dumnezeu, de un infinit de ori mai valoros decît premiul nobel și toate premiile de pe pămînt adunate la un loc. Să ne ajute Domnul să luăm și noi măcar o felicitare de la Domnul. Da, iubirea lui Dumnezeu nu are neam și țară, e pentru toate neamurile și toate țările. După cît am iubit pe Domnul Dumnezeu și pe aproapele nostru (tot omul, pilda samarineanului milostiv) vom fi judecați. Toți. Fie că ne place sau nu. Efeseni 3, 14-15: "Pentru aceasta, îmi plec genunchii înaintea Tatălui Domnului nostru Iisus Hristos, din Care își trage numele orice neam în cer și pe pământ". Da, neamul, țara, patria creștinilor este în Împărăția Cerurilor, nicidecum și niciodată o graniță de pămînt pusă de oameni. Ideea asta e diabolică. Iar a ucide alt om pentru pămînt, e idee satanistă. Vrăjmașul diavol, satan, a ispitit și pe Domnul și pe oameni: "Din nou diavolul L-a dus pe un munte foarte înalt și I-a arătat toate împărățiile lumii și slava lor. Și I-a zis Lui: Acestea toate Ți le voi da Ție, dacă vei cădea înaintea mea și Te vei închina mie." Matei 4, 8-9. Vai ție Cezare și vai mie asemenea, că sunt mai rău decît tine. Închei pentru Evelyn. Îți mulțumesc eu pentru răbdarea cu care ai venit aici, să nu uiți de sfatul duhovnicului tău, în viața reală, nu aici în virtual, căci aici te poți sminti ușor și repede. Și să nu iscodești cu aceași întrebare mulți preoți, ci să fi atentă la primele cuvinte ale duhovnicului tău, căci acelea sunt de la Duhul Sfînt, amintește părintele Sofronie Saharov. Să nu uităm că frică de moarte a avut și marele împărat David și i-a adus tulburare: "Inima mea s-a tulburat întru mine și frica morții a căzut peste mine" Psalmii 54, 4. Și Sfîntul Vasile cel Mare spune că "cugetarea la moartea e cea mai mare înțelepciune". Sigur nu frica de moarte, ci cugetarea la moarte. Că zice la Evrei 2, 14-15: "ca să surpe prin moartea Sa pe cel ce are stăpânirea morții, adică pe diavolul, Și să izbăvească pe acei pe care frica morții îi ținea în robie toată viața." Bucurii. |
Citat:
Citat:
Ori tu, nici macar nu te-ai deranjat sa afli. De a doua parte, sa ai cu ce, nici nu cred ca mai trebuie sa mai comentez. Citat:
O fi fost staret intr-o perioada, sfant nu inseamna infailibil decat pentru subiectivismul tau care l-a declarat si sfant. Probabil respectivul stia ce e ala cod genetic cat stii si tu despre duhovnicia autentica a carei lipsa, nu se suplineste prin citate. |
Citat:
Uite ce cred eu: Nu puțini oameni înduhovniciți, în momentele când s-au îmbătat cu părerea de sine, ca tot păcătosul, au omis că Duhul Sfânt le dă harul preoțesc și harul cel pentru monahi, în vederea celor duhovnicești iar nu lumești și științifice. Pentru a ajunge vas ales al Duhului, monahul, precum știm, are de trecut prin multe nevoințe. O știm amândoi. Monahul începător, care se crede deja mare în virtute (cum se mai întâmplă) e învățat de bătrânii îmbunătățiți din obște și din afara ei că, vorba unui astfel de gheron "să nu-L grăbim pe Dumnezeu". Mulți ani trec până deprinde monahul lupta cea duhovnicească și ajunge ostaș brav în războiul duhovnicesc. Ești de acord, sper. Ei bine, cum i-ar șade unui începător sau unui om de știință să vină la un gheron și să îi dea povețe în privința celor duhovnicești? Sper că ești de acord cât de nepotrivit ar fi asta. Acum, frate, privește și dincoace: un om de știință a petrecut și el zeci de ani de nevoință, poate mult mai grea decât fericita nevoință a liniștirii. Are și savantul războiul lui, foarte greu și foarte complex, care se duce pe tărâmul sufletului, al minții, al caracterului etc. Când, sub harul Domnului, care voiește să Îi cunoaștem Creația (legile pe care Domnul le-a pus în Zidire, mecanismele etc.), savantul face o descoperire, consideră asta un mare dar de la Dumnezeu, o răsplată a muncii lui în slujba căreia deseori și-a sacrificat mii de plăceri, satisfacții lumești, sănătatea, ba chiar și familia (că e greu înțeles și acceptat de soție și copii etc.). Și acum vine unul, care habar n-are cum e cu războiul savanților, și, uitînd de limitele sale și mai ales de sfânta datorie pentru cele duhovnicești, scoate perle ca aceea pe care ai citat-o. Rău fac oamenii când se cred Dumnezeu. Rău consider că fac monahii când, indiferent de măsura lor duhovnicească, se amestecă unde nu le fierbe oala, ținînd lecții (științifice!) savanților. Dar monahii adevărați nu fac asta. Nu puține prostii și bazaconii am auzit că au fost puse pe spinarea unor monahi și chiar sfinți. Câte prostii pseudomedicale nu s-au pus în gura Părintelui Arsenie, de pildă. Dacă într-adevăr, un duhovnic prețuit, considerat de unii sfânt, a afirmat bazaconii în raport cu cunoașterea științifică, asta are un tâlc anume. Nu voiesc să comentez. Dar bazaconia rămâne bazaconie, oricine a emis-o (dacă e spus-o, într-adevăr). Argumentul autorității (autoritatea duhovnicului în ... genetică???) pe care l-ai folosit din lipsă de argumente potrivite și, în fond, din carențe de onestitate, nu îți face, frate, cinste. M-aș bucura ca pe viitor să nu mai faci manevra asta. |
Doamne ajută.
Și sfîntul (necanonizat) Arsenie Boca e controversat, la fel ca sfîntul (necanonizat) Ghelasie Gheorghe. Orice sfînt canonizat e controversat, pentru că nu aparține lumii acesteia. Lume care nu va fi vreodată vrednică de ei. Și totuși ei sunt ai lumii. Nu am nimic. Toate sunt de la Dumnezeu ca să le dau mai departe. Cu cît avem mai mult, cu atît să dăm mai mult. Spune părintele Rafail Noica: "aici e paradoxul credinței, să dai ceea ce nici tu nu ai". Sunt mai rău decît o beșică de puroi. Da, Ioane frate, autoritatea duhovnicului în genetica divină. În memoria geneticului. În apofatismul geneticului. În catafatismul memoriei. Să-ți fie rușine, Alin. Pentru că tot nu te rogi înainte să scrii un post. În acest topic nu mai am nimic de spus. Iertare. Bucurii. |
Citat:
Observ doar că în text amesteci sfințenia și controversele legate de unii părinți, cu obiecția mea legată de distincția între duhovnicie și competențe științifice. Probabil în mintea ta nu sunt clare aceste lucruri. Eu spun una, tu răstălmăcești și insulți. Deh, caracterul fiecăruia se exprimă viu, în relațiile interumane. Te înțeleg, sunt obișnuit cu nivelul de cunoaștere și dialog al celor neinstruiți, precum și cu efluviunile sentimentale ale sectarilor. Dacă Biserica Ortodoxă îi tolerează, apăi voi tolera și eu, că doar sunt mădular al Bisericii iar nu alăturea, precum sectarul. Mult mă mâhnești că nu distingi, cât de cât, căprăriile și practici un reducționism păgubos. Dar ce pot face, așa ai ales, chiar dacă mie îmi pare rău de poziția ta. |
Doamne ajută.
Insultă? O înjurătură e insultă, nu o mustrare și o dojană. Da, da. Așteaptă tu să -nu- mergi pe drumul mîlos. Tot la mîl vi, dacă vrei Cerurile. Așteaptă tu confort și drum pietruit cu smaralde și rubine, diamante, topaz, onix și altele asemenea. Că ăla-i drumul ce duce la dracu. Da, Ioane frate, autoritatea duhovnicului în genetica divină. În memoria geneticului. În apofatismul geneticului. În catafatismul memoriei. Poftim? Nu suporți o mustrare sau o dojană ? Te arde limba, așa-i frate Ioane ? Atunci mai ia cîteva dojeni și mustrări, nerușinatule, de la Domnul Însuși: " 12 Săgeată înfiptă în coapsele trupului, așa e cuvântul în inima nebunului. 13 Mustră pe prieten, ca nu cumva să fi făcut aceea și, dacă a făcut, să nu mai facă. 14 Mustră pe prieten, ca nu cumva să fi zis și, de a zis, să nu mai zică. 15 Cercetează pe prieten, că de multe ori este năpăstuit, și nu crede tot cuvântul. 16 Este câte unul care alunecă, dar nu din suflet, și cine n-a greșit cu limba sa? 17 Dojenește pe prietenul tău, mai înainte ca să-l înfricoșezi, și dă loc legii Celui Preaînalt. 18 Toată înțelepciunea este în frica Domnului, și în toată înțelepciunea este împlinirea legii. 19 Și nu este înțelepciunea știința răutății; și unde este sfatul păcătoșilor nu este înțelepciune. 20 Este un soi de iscusință care e urâciune și e nerod care nu are răutate. 21 Mai bun este cel care înțelege puțin cu frică, decât cel care prisosește cu mintea și calcă legea. 22 Este un soi de istețime în treburi care este nedreaptă, și este câte unul care întoarce judecata ca să scoată hotărârea plăcută lui. 23 Este câte unul care face rău, și umblă smerit, și cele dinlăuntru ale lui sunt pline de vicleșug; 24 Care-și pleacă fata sa și se face surd, dar când nu-i prinzi de veste el va apuca să-ți strice 25 Și măcar că pentru slăbiciunea puterii nu poate păcătui, de va afla vreme, va face rău. 26 Din vedere se cunoaște omul, și din chipul feței se cunoaște cel înțelept. 27 Îmbrăcămintea omului, dezvelirea dinților, când râde, și călcătura lui vestesc ce este în el. 28 Uneori mustrarea nu este făcută la timp potrivit și câteodată cel care tace se dovedește înțelept." Isus Sirah 19, 12-28. Deci fă-te înțelept și taci. Și în viața reală, să mărturisești pe Hristos Domnul pînă la sînge și cu însuși viața pe singurul Hristos Adevărat, din Ortodoxie, unica Biserică Creștină rămasă pe pămînt. Să-ți fie și ție rușine, mare rușine, pentru lipsa ta de smerenie. Și mie pentru a mea. Te îmbrățișez cu sărutare sfîntă, nerușinatule nesăbuit ce ești. (Romani 16, 16) Bucurii. P.S.: Evelyn, draga mea surioară, dacă te-am smintit cu ceva noi aici, iartă-ne. Iartă-ne și spune un Doamne miluiește și pentru noi. Iar dacă ai învățat ceva, cu atît mai mult, în nevrednicia și neputința noastră. Pururea lauda Domnului în gurile noastre. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Se cheama schizofazie. Citat:
Citat:
Chiar sa o pui in practica inainte de postarea asta. Dar poti sa incerci, macar acum. Oricum, esti iertat :) Sper sa reusesti sa faci si tu la fel. |
Citat:
Nici nu cred ca esti asa capabila sa tragi o linie dreapta intre bine si rau, cum probabil ai impresia, care daca n-ai avea-o, ai tacea. In multe situatii, nu doar asta. Iote, mi-a spus si eu parerea. Ca si tine de altfel. |
Citat:
Si eu mi-am spus o parere, am constatat un lucru, nu am judecat. A judeca inseamna a dispretui in primul rand ori eu niciodata nu am sa dispretuiesc pe nimeni. Domnul cu tine mereu! |
"Nu am judecat, am constatat."
Mersi, trucul asta nu-l stiam. E bine sa te intinzi la vorba, cu orice fel de oameni, de la toti poti invata cate ceva nou. P.S. "a judeca inseamna a dispretui" - lasa partea asta deoparte ca inventatul de definiti "orignale" face restul sa sune foarte fals si strici bunatate de scamatorie. Sau incearca sa o justifici cu ceva mai plauzibil. Apropo, poti consulta definitiile standard, general acceptate a cuvantului "judeca" aici si pe viitor sa eviti penibilul. Macar in privinta asta. |
O definire alternativă...:)
http://ro.orthodoxwiki.org/Judecat%C4%83 "De asemenea, o formă de judecată spirituală este harisma discernământului, a capacității de a separa binele de rău (Mt. 25, 32)." |
Cand incercam sa indreptam pe cineva cum ne putem feri de a cadea in pacatul judecarii aproapelui?
Iata ce ne invata sfintii. Daca atunci cand certi un om, o faci cu dispret si ura atunci ai judecat. Si nu e nevoie sa simta acel om aceste simtaminte caci Dumnezeu le stie cu siguranta. Uneori insa dispretul si ura sunt atat de mari incat cel certat le simte ca atare. Se poate insa ca tu sa certi cu dragoste, fara urma de dispret, insa celalalt fiind intunecat de pacat sa vada aceasta ca pe un lucru tare rau. Iarasi Sfintii spun ca aceasta se intampla atunci cand pacatul din inima acelui om nu il lasa sa vada dragostea din fratele care il dojeneste. Aceste lucruri sunt simple de tot: Dumnezeu stie sufletul fiecaruia, si a celui ce cearta si a celui ce este certat si dupa faptele omului se cunoaste ce samanta se afla in fiecare om. daca e buna multumeste, daca e rea, cearta la randul lui. Asa invata sfintii. Noi suntem datori sa cercetam sufletul nostru , cum simtim si ce simtim si cand suntem certati si cand certam. |
Citat:
|
Inainte de a te grabi , nu uita Alin:
Urmeaza lui Hristos in tot ce zici si in tot ce faci! ce ar spune Hristos acum in locul tau? |
Cum trebuie vedem noi oamenii cu care interactionam?
Sfintii spun: ca pe Hristos. Vorbiti ca si lui Hristos. Iubiti ca si pe Hristos. Oare ce spunem noi oamenilor? porcilor, tampitilor, dobitocilor, nebunilor, idiotilor, purcelusilor, retardatilor, inapoiatilor, etc. Eu vad aici mari nepotriviri. Foarte mari. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 08:22:16. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.