![]() |
Foloasele spovedaniei si impartasaniei.
Prin primirea sfintei impartasanii am inteles ca omul are parte de mai multe foloase.Unul din ele este iertarea pacatelor spovedite.Alte foloase ar fii: zice Sfantul Grigorie Teologul: "Prea sfantul Trup al lui Hristos, primit cu vrednicie, este arma celor din razboaie, intoarcere celor ce calatoresc; pe cei slabi ii intareste, pe cei sanatosi ii bucura, pe bolnavi ii vindeca, sanatatea o pazeste. Prin El, ne facem mai blanzi, in necazuri mai rabdatori, in dragoste mai fierbinti, la cunoastere mai ageri, mai grabnici la ascultare, mai simtitori la lucrarea Harului".Iar dumnezeiescul Chiril al Alexandriei zice: "Fiindin noi, Hristos potoleste aprinderea madularelor noastre, omoara patimile si inflacareaza evlavia fata de Dumnezeu". Ba mai mult: in ce chip insectele isi depun ouale in pamant sau pe copaci si ele stau acolo in timpul iernii, iar cand vine dulcea primavara, samanta sa deschide si devine vietate, tot asa si in aceasta lume, Domnul unindu-se cu noi prin Sfanta impartasanie, lasa pana si in alcatuirea grosolana a trupului samanta nemuririi, cu ajutorul careia, la sfarsitul lumii, il va invia spre viata vesnica, precum limpede spune Domnul "Cel ce mananca trupul meu si bea sangele meu are viata vesnica si Eu il voi invia in ziua de apoi".Ma intreb:Dar cei care nu si spovedesc pacatele la duhovnic si nu se impartasesc cu acestia ce se intampla?Platesc pacatele prin suferinta aici sau dincolo pana ajung in rai?Arsenie boca spunea ca ar fii bine ca omul sa se roage la Dumnezeu sa l pedepseasca aici pe pamant pentru greselile sale deoarece amarnice sunt judecatile Domnului pe lumea cealalta(mai spunea acesta ca toate nenorocirile vin peste om din pricina pacatelor nespovedite sau nedezlegate de duhovnic).O alta intrebare ar fii : Dupa ce omul isi spovedeste pacatele si dupa ce acesta primeste impartasania este stearsa oare si pedeapsa pentru pacatele facute?Mai trebuiesc platite acestea prin suferinta?
|
Am uitat o intrebare:Cum poate omul sa scape de pedeapsa pe care trebuie sa o indure datorita pacatelor parintilor(ale stramosilor)??
|
Nu există așa ceva pentru un creștin.
Botezul șterge urmările oricărui păcat: adamic sau al părinților noștri. |
Oare?
Daca parintii au fost alcoolici si mama a baut si a fumat de a stins in timpul sarcinii? Ca sa nu mai vorbim de dispozitiile sufletesti ale parintilor, patimi nevindecate, mai ales ale mamei din timpul sarcinii, cel putin 2 parinti i-am auzit spunand ca se transmit copilului. Sigur, probabil nu se transfera ca atare, dar probabil ceva ceva ajunge si in subconstientul copilului. Nu ceva care o educatie buna si o viata crestina autentica n-ar putea trata, dar cati merg pe drumul asta? Chiar crezi ca dupa botez, omul este identic cu Adam cel inainte de cadere, minus sa zicem aspectele fizice (boala, batranetea & moartea)? Prin Botez, omului i se deschid iarasi portile Raiului, doar ca ii trebuie destul de mult efort sa paseasca prin ele, fiind ceva mai departe de ele decat a fost Adam, imediat dupa ce a fost alungat. Cat de departe, cred ca depinde cel mai mult de parinti, de ceea ce transmit ei inainte de nastere dar mai ales dupa. |
Citat:
Dacă ești tu mai cunoscător ca cei care au vorbit și scris despre Botez ca Taină, ești tare. Chiar mai tare ca Mântuitorul care a fost foarte clar în ceea ce privește nașterea din Duh. |
Cred ca ar trebui sa vii cu citate mai exacte sau iar trebuie sa citesc nu's cate carti ca sa ajung la concluziile tale?
A, si ce e scris e una, ce si cat poti tu sa pricepi e altceva. |
Nu trebuie să citești prea mult: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=3
Asta pentru început. L.E. Îți repet, poate n-ai înțeles din prima: miștocăreala de doi lei nu-ți aduce nici un ascendent asupra interlocutorului. |
Bun, urmeaza partea a doua, in care faci legatura logica dintre capitolul ala si ce discutam noi aici.
|
Ia uite ce zice și părintele Cleopa: http://www.doxologia.ro/viata-biseri...otezul-crestin
Oi fi înțeles eu bine sau o fi scris părintele prost? :39: |
Citat:
Normal că dacă o să-ți crești copchilul în același mediu de bețivăneală și curvăriseală, sunt șanse mari să vezi și la el aceleași metehne ca ale tale. Însă în ceea ce mă privește cred că tocmai ți-ai căștigat dreptul de a fi ușor ignorat. Să fii binecuvântat! |
Citat:
|
Citat:
E greu? |
Citat:
Primirea Împărtășaniei iartă păcatele care nu necesită o spovedire obligatorie. Căci, printre atîtea beneficii ale împărtășirii, avem parte și de iertarea păcatelor, dar nu a oricărora dintre ele. |
Citat:
|
Iata cateva citate din biblie:„Părinții au mâncat aguridă (strugurele încă necopt, cu gust foarte acru) și copiilor li s-au strepezit dinții”(Iezechiel 18, 2). „… Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dum*nezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina parinti*lor c e Ma urasc pe Mine, pana la al treilea si al patrulea neam si Ma milostivesc pana la al miilea neam catre cei ce Ma iubesc si pazesc poruncile Mele” (Ies. 20, 5-6).„Un fiu, care, văzând păcatele, văzând toate câte le-a făcut tatăl său, el se păzește și nu face nimic asemenea, …acest om nu va muri pentru nedreptățile părintelui său, ci în veci va trăi …pentru că fiul a făcut ceea ce era drept și legiuit și toate legile Mele le-a ținut și le-a împlinit; de aceea va trăi Sufletul care păcătuiește va muri. Fiul nu va purta nedreptatea tatălui, și tatăl nu va purta
nedreptatea fiului. Celui drept i se va socoti dreptatea sa, iar celui rău, răutatea sa” (Iezechiel18, 14, 17, 19-20).Eu nu stiu ce sa mai inteleg.Dar intrebarea care ma framanta cel mai tare este daca mai trebuie sa platim prin suferinta pentru pacatele dezlegate de duhovnic?Intreb deoarece am observat ca la catolici sunt celebrele indulgente acordate de Papa celor ce indeplinesc anumite conditii(spovedanie,impartasanie si intrarea intr o biserica catolica intr o anumita data aleasa de Papa ;pentru cine nu stie de unde vin aceste indulgente sa citeasca viata lui Francisc de Asissi) indulgente ce sterg partial sau total pedeapsa vremelnica pentru pacatele savarsite (si dezlegate de duhovnic).La noi la ortodoxi cum este? |
Nu amesteca catolicii în discuțiile noastre si mai ales Legea Veche cu Legea Nouă.
|
Citat:
|
Citat:
De remarcat însă că nu suferința împacă pe om cu Dumnezeu sau împlinește vreo dreptate, ci este pur și simplu o consecință cumva firească a păcatului. Ca exemplu, păcatul lăcomiei la mîncare sau fumatul. Dacă astea devin vicii timp de ani și zeci de ani, un om care reușește să scape de ele la 60 de ani va suporta oricum efectele exceselor alimentare sau ale autootrăvirii cu țigara, chiar dacă păcatele i s-au iertat prin Spovedanie. |
Sau mai pe scurt, Dumnezeu iartă dar nepedepsit nimic nu lasă.
|
Citat:
|
Citat:
Ma aflu in aceeasi situatie. Sunt adoptata, si habar nu am ce predispozitii as avea, in afara de 2 mari si late:ar fi trebuit sa fiu predispusa sa fac un copil la...15 ani.... ceea ce nu s-a intamplat si sa fiu desfranata, ceea ce oarecum, tot nu s-a intamplat. Nu m-am casatorit virgina, dar singurul si unicul barbat in viata mea, e chiar sotul si n-o sa se schimbe asta, pentru ca, cu siguranta n-o sa comit adulter. |
Citat:
Cat despre cei credinciosi, ei nu trebuie sa isi mai ispaseasca pacatele. Aceasta este o invatatura romano-catolica, prin care se crede ca Iisus Hristos a ispasit numai o parte din pacatele fiecarui om, iar restul trebuie ispasit de fiecare in parte (parca asa zic ei). Prin jertfa Sa, Fiul lui Dumnezeu a ispasit complet pacatele neamului omenesc. Prin marturisirea cu pocainta a pacatelor si prin unirea cu Trupul si Sangele Sau, omul nu mai are nimic de ispasit. Suferinta care urmeaza in viata omului este o urmare a pacatelor, dar nu trebuie intreleasa ca ispasire. Incerc urmatoarea imagine. Pacatele sunt precum focul care incinge un fier. Ispasirea pacatelor este precum stingerea focului. Iar suferintele care urmeaza pacatelor sunt precum fierbinteala care ramane asupra fierului ars in foc, desi focul a fost stins. Suferintele, adica urmarile pacatelor, se imputineaza in masura in care se imputineaza si pacatele, adica fierul se racesc in masura in care nu se mai aprinde alt foc. Citat:
Spre exemplu. Doi tineri se apropie trupeste, ani de zile, folosind anticonceptionale. La un moment dat, din mila lui Dumnezeu, inteleg nefirescul faptei lor, se pocaiesc, se spovedesc, tin un canon de nevointa si rugaciune, apoi primesc dezlegarea pacatelor si impartasirea cu Sfintele Taine. Ei nu mai trebuie sa'si ispaseasca pacatele, adica sa fie pedepsiti pentru pacatele lor trupesti, insa trupul, care a fost gresit folosit, adica nu a functionat dupa "manualul" sau, nu isi mai poate reveni la normal. Prin urmare, faptul ca cei doi nu mai pot zamisli copii nu trebuie inteles ca si pedeapsa, ci ca urmare a pacatelor, care au stricat buna functionare a trupului. Aceasta schema se repeta in cazul fiecarui pacat. |
Citat:
Smerenia tine harul lui Dumnezeu, iar increderea in sine il alunga, pentru a dobandi smerenia. Citeste: Cand Mântuitorul Hristos le spune apostolilor Săi că toți se vor lepăda de El, Petru are o reacție dură și foarte sigur pe sine spune că el nu se va lepăda orice se va întâmpla, chiar dacă toți ceilalți o vor face. Sfântul Ioan Gură de Aur tâlcuiește dumnezeiește acest gest: "Ce spui, Petre? Profetul a spus că se vor risipi oile când va fi bătut păstorul, Hristos a întărit cele spuse și tu spui: „Nu” Nu-ți sunt de ajuns cuvintele dinainte prin care Hristos ți-a închis gura, atunci cînd ai spus: „Fie-Ți milă de Tine să nu Ți se întâmple Ție aceasta” (Matei 16, 22) Nu, lui Petru nu i-au fost de ajuns. Și de aceea Domnul îl lasă să cadă, pentru ca să-l învețe și prin aceasta să asculte totdeauna de ce spune Hristos și să ajungã la ĭncredințarea că este mai vrednică de credință hotãrîrea lui Hristos decît propriul lui cuget. Ceilalți ucenici, la rîndul lor, nu puțin au cîștigat de pe urma lepădării lui Petru; și-au dat seama de slăbiciunea firii omenești și de adevărul lui Dumnezeu. Cînd Hristos prezice ceva, nu trebuie să o faci pe deșteptul și nici să te arăți mai grozav decît majoritatea oamenilor. Petru ar ii trebuit să se roage și să spună: „Ajută-ne, Doamne, ajută-ne nouă ca să nu ne despartim de Tine” dar nu; el se încrede în sine și spune: „Chiar daca toți se vor sminti intru Tine, eu niciodată? „Chiar dacă te vor parasi toți, spune Petru, eu nu Te voi pãrăsi.” A ajuns încetul cu încetul încrezut. Hristos deci voind să-l smerească, a îngăduit să se lepede de El. Pentru că Petru nu L-a ascultat nici pe El, nici pe profet - că Domnul de aceea a adus marturia profetului, ca sa nu I se împotrivească nimeni - deci, pentru că Petru nu I-a ascultat cuvintele, îl învață cu faptele. Că pentru aceasta a ĭngăduit să se lepede, ca prin lepădarea de Hristos să se îndrepte, ascultă ce-i spune Domnul: "Iar Eu M-am rugat pentru tine, ca să nu piară credința ta”. |
Daca urmarea unui pacat iertat de Dumnezeu aduce suferinta de ce Dumnezeu mai ingaduie aceasta suferinta?windorin a spus:''Prin jertfa Sa, Fiul lui Dumnezeu a ispasit complet pacatele neamului omenesc. Prin marturisirea cu pocainta a pacatelor si prin unirea cu Trupul si Sangele Sau, omul nu mai are nimic de ispasit. Suferinta care urmeaza in viata omului este o urmare a pacatelor, dar nu trebuie intreleasa ca ispasire.''Daca este asa la ce mai folosesc indulgentele plenare ale catolicilor?Nu inteleg.Alta intrebare la care nu gasesc raspuns ar fii daca ortodoxii pot obtine indulgentele plenare acordate de biserica Catolica?
|
Citat:
2. Despre indulgentele plenare sa'i intrebati pe catolici. Noi nu avem si nici nu avem nevoie. |
Citat:
|
Duhovnic
Indraznesc sa intreb si eu aici, daca poate recomanda cineva un duhovnic iscusit- adica sa fie putin mai in varsta decat majoritatea dintre noi, varsta avand legatura cu anii pe care i-a folosit slujind ca si preot duhovnic.
Duhovnicul meu s-a mutat de ceva timp din Bucuresti, la parohia alocata, iar mie imi este tare greu sa gasesc unul. Har si dar pentru folos sufletesc si trupesc. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 03:17:46. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.