![]() |
Sunt noua pe acest forum, dar am si eu o intrebare. Din cate vad, aici exista o atitudinte pozitiva fata de Sfanta Scriptura, lucru care ma bucura. De asemenea, se lauda si Traditia, ceea ce nu este rau.
Intrebarea este: cand Sfanta Scriptura si Traditia (care de-a lungul secolelor a adoptat si invataturi straine) se contrazic, Biserica Ortodoxa pe care o alege? |
Citat:
|
kokom:Traditia (care de-a lungul secolelor a adoptat si invataturi straine)
Ai putea da un exemplu? |
Sfanta Traditie, nu se contrazice cu Scriptura, cele doua sunt nedespartite, doar protestantii cred ca ele se contrazic, intradevar sunt traditii care se contrazic cu Sf Scriptura, dar acestea nu trebuie confundate cu Sf Traditie, de ex cocosu, prosopu banii, sau colacul de la inmormantare, nu fac parte din Sf Traditie, deci sa nu confundam lucrurile! Slavit sa fie Domnul!
|
Citat:
Si mai sunt unele exemple. |
Citat:
Iar "unele exemple" nu exista. |
Conceptia ca Maria a ramas fecioara toata viata este in contradictie cu Sfanta Scriptura. Nici apostolii si nici primii parinti bisericesti nu au sustinut aceasta dogma. 1. Cuvantul ¨fratii¨(adelphoi) si ¨surorile¨lui Hristos ar putea face referire la vecini, verisori etc (desi in limba greaca exista alt cuvant pentru verisor : anepsios ). Dar urmatorul lucru este relevant: In Matei 13:55-56 se spune: ¨Nu este El Fiul tamplarului? Nu este Maria mama Lui? Si Iacov, Iosif, Simon si Iuda nu sunt ei fratii Lui? Si surorile Lui nu sunt toate printre noi?¨ Aici sensul este clar: ei credeau ca Isus este fiul lui Iosif, fiul Mariei, fratele lui Iacov, Iosif, Simon si Iuda, si fratele surorilor lui. Tata, mama, frati si surori. In acest context (in care se aminteste despre mama si tatal Lui) interpretarea cuvintelor ¨frati si surori¨ in sensul de rude inseamna a rasuci sensul acestui verset. Sa fi gresit oare Matei sau Marcu atunci cand au folosit acest cuvant? Sau este Biblia mai putin inspirata decat Traditia? 2. Matei 1:25 : ¨Si n-a cunoscut-o pana cand ea L-a nascut pe Fiul ei Cel Intai nascut si I-a pus numele Isus.¨ (Iar in Biblia de la 1688 scrie: ¨Si nu o cunoscu pre ea pana unde au nascut pre Fiul ei cel nascut dentaiu si chema numele lui Iisus.) Din acest verset rezulta doua lucruri: a. Iosif nu a avut relatii cu Maria decat dupa nasterea lui Isus. b. iar termenul ¨intaiul nascut¨ arata clar ca Isus a fost primul copil din mai multi. Ar fi putut foarte simplu sa scrie : ¨unicul¨ copil al Mariei. 3. Matei 1: 19-20: Cand Iosif a aflat ca Maria este insarcinata, Dumnezeu i S-a aratat intr-un vis, spunandu-i sa nu se teama sa o ia pe Maria ca nevasta. Ce inseamna casatoria? Nu este ea o taina sfanta, instituita de Dumnezeu? Daca El ar fi intentionat ca Maria sa ramana fecioara toata viata, nu i-ar mai fi spus lui Iosif sa o ia de nevasta. 4. Am cautat cuvintele care sunt folosite pentru Maria in Biblie, in limba greaca. La Matei 1:23 si la Luca 1:27 se foloseste termenul parthenos, care inseamna fecioara. In schimb, la Ioan 2:4 si la 19:26 nu se mai foloseste cuvantul fecioare, ci gune, care inseamna femeie. Apostolii nu au sustinut ca Maria a ramas fecioara toata viata, si nici primii parinti bisericesti. Faptul ca Maria a fost fecioara inainte de nasterea lui Isus este foarte relevant, deoarece Mantuitorul, care era Dumnezeu, nu a avut tata pamantesc, ci doar Tata Ceresc. Dar ce sta la baza acestei doctrine conform careia Maria a ramas fecioara toata viata? Este taina casatoriei un pacat? Biblia aproba relatiile sexuale din cadrul casatoriei (Geneza 1:28, 9:1; Psalm 127:3; Proverbe 5:18; 1 Corinteni 5:7-9) |
Cunosti TOT ce au sustinut apostolii? Ca nu vrei sa insinuezi ca TOT ce au zis si facut apostolii timp de decenii este cuprins într-o lectura de numai câteva ore?
Ai citit pe toti parintii bisericii? Incepând cu cei din sec. I? 1. Nu stiu ce relatii au fost între Isus si cei considerati fratii lui (considerati asa nu numai de vecini, ci si de apostoli), dar eu stiu ca sora cumnatului meu, copil din prima casatorie a tatalui lui, este considerata FIICA mamei lui. (Mama ei adevarata a murit când fetita avea vreo 3 ani.) Iar cumnatul meu o considera SORA lui, chiar daca nu e sora si de mama. Atât în ce-l priveste pe cumnatul meu, cât si în ce-L priveste pe Iisus, este absolut corect sa se foloseasca termenul de sora, resp. frate, chiar daca nu sunt frati si surori de mama. 2.Iti redau mai jos explicatia data de arh. Clujului, Bartolomeu Anania, traducator al Bibliei, privind textul de la Matei 1.25: "Evanghelistul e preocupat aici NUMAI de faptul ca Isus S-a nascut din Fecioara (prin zamislirea de la Duhul Sfânt). Textul de fata nu atesta în mod explicit pururea-fecioria Mariei ... dar nici nu o infirma. Adverbul-prepozitie "héos=pâna" are si semnificatia de continuitate, perpetuitate. ... Compara pe héos de aici cu cel din 2 Sam.6.23: "Mical n-a mai avut copii pâna în ziua mortii ei"; Ps.110.1: "Sezi la dreapta Mea, pâna voi pune pe vrasmasii Tai asternut picioarelor Tale; Mat.28.20: "Iata, Eu sunt cu voi, pâna la sfârsitul veacului"; Luca 2.37: "Ana ... vaduva pâna la optzeci si patru de ani..". In toate cazurile, héos nu semnifica un capat al actiunii sau situatiei care-l angajeaza (ca adica Mical ar fi avut copii dupa moarte, ca Fiul n-ar mai fi sezut de-a dreapta Tatalui dupa înfrângerea vrasmasilor, ca Isus n-ar mai fi cu apostolii dupa sfârsitul veacului, ca Ana s-ar fi recasatorit dupa vârsta de 84 de ani), de unde rezulta fara echivoc ca textul de fata NU implica o legatura maritala între Iosif si Maria, nici înainte, nici dupa nasterea lui Isus." |
Citat:
Exodul (Iesirea) 4.22: "Israel este fiul Meu, întâiul Meu nascut". Ieremia 31.9: " ... Efraim este întâiul Meu nascut". Coloseni 1.15: "El (Iisus) este ... cel întâi nascut din toata zidirea". Psalmul 89 (88).27: "Iar Eu îl voi face (pe David) întâiul Meu nascut". Israel, adica Iacov, care a fost al doilea nascut al lui Isaac, a ajuns pe o pozitie mai buna decât Esau, fratele lui mai mare. Efraim, fratele mai mic al lui Manase, este si el pus de Dumnezeu pe o pozitie mai buna, aceea de "întâiul nascut". Iisus este Singurul nascut din Tatal, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, are pozitie de Intâi nascut, un al doilea si al treilea nu mai exista. David, al optulea din fratii lui, devine si el un "întâi nascut" în ochii lui Dumnezeu. In textele de mai sus Israel, Efraim, David si Iisus sunt toti denumiti de Insusi Dumnezeu-Tatal ca fiind "primul nascut" al Lui. Iisus, Fiul Mariei, este Intâiul nascut al ei si este Intâiul nascut al lui Dumnezeu, este UNICUL nascut. (Remarca: este scris ca El a fost INTÂIUL NASCUT al ei, nicidecum primul ei copil.) Si înca ceva: Martorii lui Iehova, care nu înteleg nici ei expresia "întâiul nascut", interpreteaza Coloseni 1.15 ca Iisus ar fi si El o creatie, prima din toata creatia lui Dumnezeu, si asfel cad în erezii. |
Citat:
4. N-ai observat deosebirea între Matei 1.12 / Luca 1.27 si Ioan 1.4 / Ioan 19.26? In prima grupa evanghelistii se refera la Fecioara Maria, persoana a 3a singular, în a doua grupa este vorbire directa, Domnul se adreseaza mamei Lui. "Argumentul" tau ar fi avut valoare daca aceiasi evanghelisti s-ar fi referit la ea si cu termenul "femeie", dar ei n-au facut-o, si nici nu puteau s-o faca. Iar daca Domnul se adreseaza mamei lui cu "femeie", aceasta o face într-un mod pe care noi, cetateni ai mileniului al III-lea nu-l pricepem. Daca-i ziceam eu mamei mele "femeie" sau "muiere", atunci sa fii vazut ce-mi patea pielea. Nici macar tata nu i s-a adresat asa, daramite eu! Tu vrei sa întelegi situatii si expresii (de ex. "gune") de acum 2000 de ani cu mentalitatea omului de azi? |
"2. Matei 1:25 : ¨Si n-a cunoscut-o pana cand ea L-a nascut pe Fiul ei Cel Intai nascut si I-a pus numele Isus.¨ (Iar in Biblia de la 1688 scrie: ¨Si nu o cunoscu pre ea pana unde au nascut pre Fiul ei cel nascut dentaiu si chema numele lui Iisus.)
Aceasta sintagma este mai degraba o atestare a parintilor lui Iisus: s-a nascut din Fecioara Maria si Dumnezeu Tatal. Iar "pana cand" inseamna vesnicie. |
Nu , da acum sa gandim logic, putea Fecioara Maria sa se mai daruiasca unui barbat, sa intretina relatii sexuale, dupa ce stia ca a nascut pe Fiul lui Dumnezeu? putea ea sa se dea placerilor carnale dupa ce Duhul Sfant s-a pogorat peste ea? putea ca in pantecele in care s-a zamislit Fiul lui Dumnezeu, sa se mai zamisleasca un om din pacat? eu cred ca totusi Sfanta Fecioara avea o credinta mai mare decat a noastra. Si Iosif s-ar mai fi putut atinge de ea, dupa ce ingerul Domnului i-a vestit ca Maria poarta in pantece rodul Duhului Sfant? deci in concluzie, Sf Fecioara isi merita cu adevarat numele pt ca a fost camara Domnului Hristos, Amin!
|
Cred ca este neproductiv sa ne indepartam de subiect in conditiile in care problema este foarte simpla : Sola Scriptura este un fundament al protestantismului , care protestantism este copilul neascultator al Bisericii Catolice . Apoi nu trebuie uitat un fapt important : Luther o fi vrand domnia lui sa reformeze BC ( ajunsa la timpul acela intr-o forma de coruptie primejdioasa )dar a sfarsit prin a renunta la ascultarea datorata Episcopului , lucru foarte grav care a nascut ulterior mii de biserici protestante care mai de care mai atipice fata de "reforma" . Nu complicati lucrurile cu discutii sterile .
|
Citat:
|
D.C. atitudinea ta nu e tocmai crestina, daca vrei sa combati pe altii care nu sunt de aceeasi opinie cu tine trebuie sa o faci cu duhul blandetii nu sa monopolizezi forumul si sa spui ca e doar pt unii, parerea mea e ca si altii sunt bineveniti chiar daca ei saracii au alte pareri in urma unei interpretari sumare a Sfintei Scripturi
|
Sfanta Scriptura e ca un ocean.Cine nu stie sa "innoate" bine,e bine sa nu se avante in el decat atat cat are putere sa pluteasca. |
Citat:
|
kokom: 3. Matei 1: 19-20: Cand Iosif a aflat ca Maria este insarcinata, Dumnezeu i S-a aratat intr-un vis, spunandu-i sa nu se teama sa o ia pe Maria ca nevasta. Ce inseamna casatoria? Nu este ea o taina sfanta, instituita de Dumnezeu? Daca El ar fi intentionat ca Maria sa ramana fecioara toata viata, nu i-ar mai fi spus lui Iosif sa o ia de nevasta.
Sa nu uitam ca e vorba de lumea evreilor, in care o femeie necasatorita si gravida putea fi omorata cu pietre. Este foarte normal, ca Dumnezeu sa se ingrijeasca de siguranta Fecioarei Maria, caci nasterea Fiului este importanta pentru omenire, iar diavolul pandeste aceasta nastere pentru a impiedica venirea Domnului. Sa ne gandim numai la omorarea pruncilor de pana la 2 ani. |
-
In Evanghelia de la Luca 1,28, la noi scrie "Bucura-te cea plina de har" iar la sectari: "Plecaciune tie..." au inclocuit "Bucura-te" ca sa nu fie ca la noi la Acatist. In limba greaca scrie : "Herete" = bucura-te La Luca 1,43 la noi scrie "Si de unde mie cinstea aceasta, ca sa vina la mine Maica Domnului meu?" iar sectarii au pus "mama Domnului" in loc de Maica Domnului,ei n-o cinstesc ci o batjocoresc. La Luca 1,48 la ortodocsi scrie asa : "Ca iata, de acum ma vor ferici toate neamurile" la sectari scrie asa : "Ca iata de acum in colo, toate neamurile imi vor zice fericita". Este o injosire adusa Maicii Domnului. Daca ei n-o cinstesc, au ajuns s-o batjocoreasca, ca e femeie de rand , ca a mai avut copii. Ce dracie in capu lor!! O batjocoresc dar vor vedea ei la Judecata cand Ea va sta de-a dreapta Fiului Ei! in ziua judecatii va fi vai de capul lor de sectari. Arhanghelul Gavriil o numeste pe Maica Domnului mai cinstita decat heruvimii si mai marita fara de asemanare decat serafimii, cea mai Sfanta dintre fapturi si tu drace, putoare si putregai imputitule si satana fara de coarne hulesti pe Maica Domnului? - Pelerinul Roman |
Citat:
|
in limba ebraica cuvintul FRATE =SI VERE,adica e vb. de verii lui IISUS .Nu tre neglijat de loc si minunea cu SF. Atanasie CARE CIND A ZIS: FECIOARA INAINTE DE NASTERE SI A LOVIT CU CIRJA A RASARIT UN CRIN ,CIND A ZIS FECIOARA IN NASTERE a lovit din nou cu toiagul si a rasatit alt crin,iar cind a zis FECIOARA DUPA NASTERE si a lovit a 3-a oara cu toiagul in pamint a rasarit al treilea crin. IATA deci o confirmare de sus a acestui adevar ,adeverit prin minunea aparitiei celor 3 crini,crinul fiind un simbol al puritatii ,al curatiei. Deja povestea apartine TRADITIEI ,caci e vb de fapte din istoria credintei si a bisericii care fiind pe pamint are o istorie paminteasca scrisa in PATERICE de unde putem vedea confirmarile de sus de la DUMNEZEU ca interpretarile bibliei de catre ortodocsi nu sint false ci adevarate
|
Citat:
1.ceea ce s-a crezut dintotdeauna 2.de catre toti 3.de pretutindeni Prin aceste trei criterii se pastreaza relatia de complementaritate si unitate dintre Sfanta traditie si Sf Scriptura. |
Sfanta Traditie este scrisa de Sfintii Parinti prin Duhul Sfant care vine de la Dumnezeu Tatal.Biblia a fost scrisa de Sfantii Apostoli prin Duhul Sfant.Deci, ce nu intelegeti?
|
hop si eu...
faza interesanta nu e ca Traditia se mai contreaza cu Biblia.....ci mai interesant mi se pare ca Traditia se contrazice in functie de zona in care se afla crestinul.Exemplu : la inmormintare una se face in nordul tarii si alta se face ...de exemplu in Vaslui....sau in Iasi.Mi s-a intimplat personal.....si am intrebat ...DE CE?raspunsul a fost simplu....asa e Traditia la noi.am ramas halucinat....Traditiile astea.....sunt in functie de zone? |
Jean!Cred ca nu ai inteles ce inseamna Sfanta Traditie.Sfanta Traditie(sau Predania) este ceea ce s-a predat prin viu grai inca de la inceputul Facerii Lumii de catre Dumnezeu si pana in ziua de astazi,si care se respecta intocmai.Desigur,o mare parte di Sfanta Traditie s-a fixat si in scris(vezi scrierile Sfintilor Parinti si ale Cronografilor)Sfanta Traditie nu numai ca este in perfecta conformitate cu Scriptura dar insasi Sfanta Scriptura este rodul Sfintei Traditii.Despre ceea ce ai vorbit tu,acelea sunt obiceiuri.Mai nou Traditia a devenit un cuvant polisemantic,avand si semnificatia de obicei,ritual starbun.etc.Insa sensul de baza este cel descris mai sus.
|
din nou zic....dar daca Traditia se contreaza cu Biblia?ce e de facut?
|
Citat:
|
Citat:
|
topicul iar s-a inpotmolit.
strajerul a dat un citat in care erau urmatoarele despre Traditie: "1. Sa nu cuprinda in sine contraziceri; sa nu se contrazica cu traditia apostolica sigura; sa nu se contrazica cu Sfanta Scriptura. Numai fara astfel de contraziceri este posibil ca o invatatura oarecare din Traditie sa provina de la Mantuitorul sau de la Sfintii Apostoli, care au fost sub inraurirea directa a Sfantului Duh. 2. Sa fi fost tinuta de Bisericile apostolice si sa aiba continuitate neintrerupta si controlata pana astazi. 3. Sa fi fost recunoscuta si urmata totdeauna de intreaga Biserica ecumenica. 4. Sa fie in perfect acord cu toti, sau daca nu, cel putin cu cea mai mare parte a parintilor si invatatorilor bisericesti." cu ultimele 2 puncte nu sunt deaccord.....pt ca ar putea intra in conflict cu primul punct. |
Citat:
|
Citat:
in prima fraza ai 2 propozitii: prima e adevarata 100%, dar a doua e discutabila (sau poate nu inteleg eu). |
Citat:
|
in legatura cu ce spune Apostolul Pavel vreau sa imi zici si mie unde ai gasit scris "Biserica este stalp si temelie a adevarului".
eu am gasit o alta nuanta a aceluais subiect.bineinteles ca este in Sfanta Scriptura: 1 Corinteni 3,11 : "Căci nimeni nu poate pune altă temelie, decât cea pusă, care este Iisus Hristos." si in legatura cu pilda mladitelor eu am vazut o alta nuanta.iti dau tot citat din Scriptura : Ioan 15,5 "Eu sunt viţa, voi sunteţi mlădiţele. Cel ce rămâne întru Mine şi Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteţi face nimic." numai din aceste 2 surse eu personal inteleg ca temelia e Iisus Hristos. de biserica nu se sugereaza nimic. |
In Apocalipsa e vorba de cele 7 biserici. Capul Bisericii este Iisus Hristos, iar trupul lui Iisus Hristos este Biserica.
|
Citat:
in Efeseni : "cãci bãrbatul este capul nevestei, dupã cum ºi Hristos este capul Bisericii, El, mântuitorul trupului. *Si dupã cum Biserica este supusã lui Hristos, tot aºa ºi nevestele sã fie supuse bãrbaþilor lor în toate lucrurile". |
Indiferent ca scrie Sf. Pavel sau Sf. Ioan, tot sub influenta Duhului Sfant e scrisa biblia. Spuneai ca in biblie nu se sugereaza nimic despre biserica. De aceea ti-am scris despre cele 7 biserici din Apocalipsa. Exista secte, care nu mai considera necesar sa-si construiasca biserici si sa puna crucea pe ele, pentru ca nu scrie in biblie despre biserici. Ba scrie, scrie si in VT, unde se dau si dimensiuni. Regret ca nu am timp acum sa caut.
Iar bisericile din apocalipsa sunt bisericile istorice, dar care reprezinta totodata si 7 perioade din istoria crestinismului. |
Citat:
|
Cum ortodocsii considera Sfanta Traditie a fi in perfecta concordanta cu biblia, te rog pe tine, tot_jean, sa dai un exemplu de posibila contradictie dintre punctele 1,3 si 4. Nu-mi dau seama in ce fel s-ar putea contrazice intre ele.
Sa nu uitam ca atat biblia cat si Sfanta traditie sunt inspirate de Dumnezeu prin Duhul Sfant. Daca Dumnezeu a vorbit in ambele, iar Sfintele Sinoade au fost insotite de obicei si de o minune dumnezeiasca, atunci nu vad de unde sa vina contradictia. Zicand aceasta ma refer evident la ortodoxie, caci despre catolicism nu stiu si nu ma pot exprima in consecinta. |
Citat:
|
Citat:
in punctele 3 si 4 factorul principal care actioneaza sunt oamnenii(Biserica ecumenica,parintii sau invatatorii bisericesti), iar la punctul 1 avem Tradita Apostolilor,Traditia Mantuitorului si Sfanta Scriptura. acu intelegi de unde pot aparea aceste probleme? |
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:55:01. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.