![]() |
Razboiul in Vechiul Testament
Hristos a inviat ! Am si eu o nelamurire :Cum putem interpreta scenele din V.T. in care poporul ales ii ucide pe ceilalti (de alt neam )cu cruzime si asta din porunca Domnului ?Sa inteleg asta ca pe un pogoramant ,adica ei se supuneau voii lor si nu a Domnului ,dar Domnul le-a ingaduit asta ?
Totodata ,cum sa inteleg scenele in care Domnul ”se manie” „ ,spre exemplu fii lui Aaron sunt ucisi doar pentru ca aduc foc strain, ori pedeapsa cu omorarea cu pietre ,legea Talionului ? |
Citat:
Mânia divină este o metaforă antropomorfizantă, adică o figură de stil obținută prin proiectarea asupra lui Dumnezeu a unor emoții negative specifice omului căzut, pentru a scoate în evidență efectele acțiunilor contrare poruncilor exprimate în Tora (Legea lui Moise). Adevărat a înviat! |
Citat:
|
Foarte concisa,clara si precisa precizarea lui Mihai la care,cu prietenie,imi permit,ca un amanunt interesant,sa punctez un element cel putin interesant,in opinia mea.Harnack,intr-un studiu al sau despre NT,puncta faptul ca ,,traditia reprezinta intotdeauna nevoile prezentului facand recurs la autoritatea trecutului".Plecand de la aceasta viziunea si aplicand-o pe explicatia lui Mihai se poate observa faptul ca (inclusiv) acele momente dificile din VT,violente poate, au creat la randul lor o traditie,fie si de raportare prin actiune,la care s-a recurs ulterior.Caz concret:Fineas, fiul lui Eleazar,fiul preotului Aaron,arzand de ravna pentru Domnul, pune mana pe sulita si ii omoara pe Zimri si pe concubina sa pagana,in contextul in care femeile moabite/mandianite, renumite pentru frumusetea lor,incepusera sa-i convinga pe israeliti sa jertfeasca la idoli (relatarea scenei poate fi regasita in Numeri capitolul 25).Conform textului biblic Dumnezeu a apreciat ravna religioasa a lui Fineas.Intr-un moment istoric ulterior,mai precis pe timpul Macabeilor, Matatia,fiul lui Ioan si al lui Simeon preotul,vorbeste fiilor sai(printre care si faimosul Iuda Macabeul)intr-un moment istoric oarecum similar:Antioh Epifan impunea obiceiuri pagane distrugand orice tentativa israelita de a respecta Legea.
Daca in cazul lui Fineas coruperea venea prin ademenire,in cazul lui Matatia coruperea venea prin forta.Elementul comun era pervertirea sau chiar abandonarea poruncilor lui Dumnezeu date evreilor.Ei bine in cazul lui Matatia textul carti face apel exact la exemplul lui Fineas,Matatia aplicand aceiasi metoda,ii ucide pe loc atat pe trimisul regelui cat si pe un evreu al sau care consimtise sa aduca jertfe pagane.Ca si in cazul lui Fineas, Matatia ardea de zel religios: ,,s-a aprins de ravna".Intregul episod cu Matatia poate fi citit in capitolul 2 din cartea I Macabei.Ulterior acestor doua episoade,zelotii (foarte posibil si cei din comunitatea de la Qumran,renumiti pt inflacararea lor apocaliptica,alimentata de recursul la un trecut idealuzat) cel mai probabil au facut si ei apel, in revolta lor contra romanilor,la exemple din trecut,precum cele de mai sus,cu singura precizare ca de aceea data legiunile lui Titus erau un adversar care nu putea fi oprit nici macar de recursul la un trecut glorios care,in acest caz,urma sa stea fata-n fata cu un prezent teribil.Ulterior infrangerii catastrofale in fata romanilor,in literatura rabinica care a urmat,invocarea unor episoade de acest gen a inceput sa paleasca cumva,metamofrozandu-se intr-un alt gen de abordare,poate si datorita socului produs de infrangerea groaznica pe care au suferit-o. Intr-un fel m-am intrebat mereu daca nu cumva,plecand de la ideea lui Harnack,invocam trecutul cateodata fortat,cu consecinte deloc placute,fortand adaptarea in prezent a unor evenimente care refuza sa fie scoase din contextul istoric care le-a generat.O idealizare care,de multe ori in istorie,s-a terminat foarte prost si cred ca fie si din acest punct de vedere precizarea lui Mihai contine o necesara si utila delimitare.Fiecare timp istoric are particularitatile sale dar nu toate metodele vor produce mereu aceleasi efecte,desi se invoca aceiasi esenta a exemplului. |
Citat:
Legea Iubirii e enuntata in Vechiul Testament, nu in Noul. Faptul ca, intr-adevar, in Noul Testament se pune mai mult accentul pe ea decat in Vechiul tine de un anumit progres al oamenilor in cunoasterea lui Dumnezeu, care corespunde unui progres in gradul in care Dumnezeu se lasa devoalat. Tot de acest progres tine si Legea Talionului. Sa ne amintim cum era legea inainte de ea. Inainte de ea, era o lege facuta de oameni, bine formulata de Lameh in Geneza 4:23 si urm. "Am ucis un om pentru rana mea și un tânăr pentru vânătaia mea.", asa isi faceau oamenii dreptate pana cand Dumnezeu a dat Legea Talionului. Anevoie ar fi fost progresul omenirii cu asa o lege, pe cand cu Legea Talionului se poate trai, se poate fonda o societate cu o ordine de drept. Dumnezeu lucreaza ca un pedagog: el nu da carne unor copii care nu pot manca decat lapte. Putem spune ca devoalarea completa a lui Dumnezeu a fost Intruparea. Dar, dupa cum citim in Evanghelii, chiar si in cei trei ani si ceva in care El a predat invatatura Sa oamenilor, exista un anumit progres. Abia pe la mijlocul lucrarii Sale publice el dezvaluie oamenilor ca Isus este Dumnezeu. Faptul ca Dumnezeu S-a facut om era prea socant pentru a fi spus de la inceput. Inca si mai tarziu le-a spus ca urmeaza sa moara. Trebuie sa-mi revin un pic din socul ca Dumnezeu se face om, ca sa pot mai apoi accepta ideea ca Dumnezeu nu numai ca se face om, dar mai accepta si sa fie omorat de el. Si tarziu de tot, in joia despartirii, Dumnezeu dezvaluie pe deplin cel mai socant adevar dintre toate: aceea ca painea si vinul pe care El le binecuvanteaza sunt chiar trupul si sangele Lui. Facuse deja multe minuni si mari multimi il urmau cand sugerase prima data chestia asta. Si o face imediat dupa ce oamenii vad cu ochii lor ca e capabil sa inmulteasca painea incat sa ajunga tuturor. Si, auzind ca Isus ii invita sa manance din trupul Lui si sa-i mai bea si sangele, se cara aproape toti din adunare, zicand "Greu este cuvantul acesta, cine poate sa-l asculte ?" Am nevoie de un pic de timp ca sa imi revin din fiecare soc pe care Dumnezeu mi-l administreaza, mai inaintand un pic in cunoasterea Lui. Accept ideea ca Dumnezeu S-a intrupat. Incerc sa o asimilez si pe aceea ca S-a jertfit pentru mine, noroiul Creatiei. Dar ca face chestia asta in fiecare Duminica, si nu intr-un loc, ci in mii si mii de biserici ? Greu este cuvantul acesta! Cine poate sa-l asculte ? Acum ne devine clar de ce Dumnezeu nu a clarificat, lamurit, patriarhilor Legea Iubirii. Chiar si noua, acum, cand avem Revelatia completa si traim in timpul Adventiului, ne vine greu sa intelegem Legea Iubirii si inca si mai greu sa o aplicam. Dar daca i-ar fi spus-o lui Iacob si fiilor lui ? Daca le-ar fi spus: "porunca noua va dau voua..."? Atunci, precis ei ar fi raspuns "Greu este cuvantul acesta! Cine poate sa-l asculte ?" |
Citat:
(adică fii mai cu luare-aminte, cu băgare de seamă, altfel nesocotirea ordinii puse de Mine în viața oamenilor, ordine în care ești prins și tu, îți aduce suferință, distrugere; cu atât mai mult cu cât această ordine e în acord cu Planul Meu, Planul de salvare a voastră din moarte.) "Și trei zile a fost fără vedere; și n-a mâncat, nici n-a băut." (Fapte 9,9) |
Citat:
|
Citat:
|
Ar mai fi o cale...
|
Citat:
Pe urma, sa mai observam ca Dumnezeu nu ucide arbitrar. El face un act de dreptate. El a promis o Tara Fagaduita poporului cu care a facut un legamant special (asta inseamna "Vechiul Testament"). Dar alte popoare se ridica impotriva planului lui Dumnezeu si Il infrunta. Toti cei care vor recapitula pacatul lui Lucifer, infruntandu-L pe Dumnezeu isi vor primi rasplata, traind in stare despartita de Sursa Vietii. "Dar ce imi spuneti mie de popoare ? De ce femeile si copiii ? De ce, intr-o ocazie, pana si vitele ? Ce vina are taranul Cutarepsut de pe Valea Nilului ca faraonul lui s-a opus lui Dumnezeu pana in panzele albe ?" Vedeti dv, aici suntem in fata unei responsabilitati comune. Fiecare popor are conducatorii pe care ii merita, intotdeauna a fost asa. Pe cat de adevarat e ca mantuirea e o problema individuala, pe atat de adevarat e ca exista o responsabilitate colectiva in cele ce tin de domeniul temporal. Ea merge in ambele sensuri. Asa cum de virtutea unuia se impartasesc mai multi, tot asa si din cauza pacatoseniei unuia sufera mai multi. Cand eram mai pusti, am fost foarte maniat pe niste rude de-ale mele din alta generatie, care au invitat si au gazduit pe cineva mai tanar. Numai ca tanarul s-a prezentat cu o prietena cu care umbla de ani de zile. Batranii nu au vrut sa-i gazduiasca in aceeasi camera si au fost nevoiti sa gaseasca inca una pentru domnisoara. Legatura dintre cei doi era notorie si toata lumea ii considera ca si cum ar fi casatoriti (tot asa se considerau si ei). Gestul batranilor mi s-a parut total deplasat si, facandu-ma avocatul celor tineri, am primit replica: "in casa mea exista lucruri ingaduite si lucruri neingaduite. Exista Cineva care ne vede" ceva in genul asta mi-au spus. Tot nu prea intelesesem ce legatura are, ca, daca e sa dea o pedeapsa, nu are nimic cu "casa lui". Dar anii au trecut si, iata, azi vad altfel lucrurile. Cand se petrece ceva rau intr-o casa, ori intr-un sat, tulburarea, dezordinea, haosul afecteaza pe toti membrii acelei case, acelui sat. Si asta e valabil si pentru popoare. Cu cat numarul ticalosilor e mai mare, cu cat ei fac ticalosii mai mari si cu cat se afla pe pozitii mai eminente in societate, eventual la varf, cu atat are de suferit societatea in ansamblu. Si invers, ferice de popoarele care au oameni drepti, ca pentru 7 drepti Dumnezeu salveaza o cetate. "Noul Testament in cel Vechi se ascunde", incat multe lucruri le putem intelege in aceasta lumina. Astfel, evreii sunt antitip al Bisericii, care e noul Popor ales al lui Dumnezeu. Dumnezeu e specialist mare in a lucra cu cele mai carente mijloace. Erau multe popoare mari si mandre in antichitate. Dar Dumnezeu nu alege pentru El pe egipteni, care erau culmea stiintei. Nici popoarele Mesopotamiei, cu care istoria a inceput. Nici pe indienii cei cu deschidere spre metafizic. Nici pe chinezii care erau, pe atunci, culmea rafinamentului. Dumnezeu alege cel mai amarat neam, de care nimeni nu auzise. Traiau din pastorit, erau vai de capul lor. Cine avea un bou, acela era un om bogat. Traiau in corturi, erau semi-nomazi si erau hamesiti, erau capabili sa isi dezmosteneasca pe primul nascut pentru un blid de linte. Cine mai mananca, astazi, terci de linte ? Si totusi, aceea era delicatesa la acei oameni. Si, din acei oameni, Dumnzeu isi face poporul Sau. Tot asa a facut si pe urma, cu Noul Legamant, alegand, pentru noul Popor Ales al Sau, 12 neciopliti. Capetenia lor nici nu stia sa scrie. Altii scriau enciclicele pentru el. Si asa a inceput Biserica, mai intai printre pescari, ciobani, sclavi, oameni necajiti. Dar Dumnzeu le-a netezit caile, inlaturand pe toti cei ce stateau impotriva si facand minuni nemaiauzite pentru ca acest popor nou sa creasca si sa ajunga, astazi, pana la marginile pamantului. Dar, desi Vechiul Testament este abrogat, Dumnezeu nu-si uita promisiunile. Exista doua popoare misterioase: Biserica si evreii. Astazi, in lume evreii totalizeaza 18 milioane de oameni (24 de milioane, dupa cum numara altii). Statul evreu numara vreo 4-5 milioane. O insula mica intr-o mare de islamici. Si totusi, rezista bine mersi, numeroasele confruntari s-au terminat, in general, prost pentru dusmanii evreilor, desi intre ei e raportul dintre David si Goliat. O parte importanta dintre bancile din intreaga lume e condusa de evrei. Ponderea lor e enorma si in politica, in stiinta, in productie de filme, etc, etc. Cine spune "evreii conduc lumea" nu e departe de adevar. Un popor cat romanii sa faca toate astea ? Aici nu mai putem vorbi de cauze naturale, parerea mea e ca aici este mana lui Dumnezeu. |
Eu am putin o alta viziune. Cred asa: ca atunci cand citim in Vechiul Testament anumite "porunci" ale lui Dumnezeu ca poporul iudeu sa ucida, sa violeze, sa jefuiasca etc., nu trebuie sa intelegem ca Dumnezeu chiar dorea aceste lucruri, ci doar ca le ingaduia.
Dumnezeu putea sa piarda lumea din nou pentru faradelegile ei, asa cum a facut la potop, sau putea sa continue sa aduca poporul sau, progresiv, putin cate putin, la o intelegere si la o traire mai deplina a Adevarului, pregatind lumea pentru venirea Fiului Sau. Si cred ca Insusi Mantuitorul ne da aceasta explicatie atunci cand iudeii Il intreaba pentru ce a poruncit Moise ca barbatul sa-i dea femeii carte de despartire si sa o lase. Iar Mantuitorul raspunde : "Pentru invartosarea inimii voastre". Deci Dumnezeu nu a avut de lucrat cu o omenire ascultatoare si evlavioasa, si nici macar poporul iudeu nu era ascultator si evlavios, decat cu rare exceptii. Dumnezeu a avut de lucrat cu un popor si o omenire "invechita in rele", cu inima invartosata, care nu pricepea si nu asculta. Daca Dumnezeu le dadea de la inceput cele mai inalte porunci, ar fi fost ca si cum ar fi aruncat margaritare porcilor. Deci asa cred, ca Dumnezeu a ingaduit anumite lucruri, lasandu-le oamenilor libertatea si aducandu-i putin cate putin spre adevarul deplin - Hristos. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dar, considerand ce a zis Iisus in noul testament despre iubirea, ne putem da seama ca Dumnezeul vechiului testament nu este moral. Oare Iov si-a meritat soarta? Nu-ti face griji. Faptul ca vechiul testament nu este vazut cu ochi buni in zilele de azi n-o sa afecteze cu nimic crestinismul. Este invatatura evreiasca pana la urma, iar noi avem noul testament care sa se ghideze prin viata. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Puneti-va in locul profetilor care primeau sa duca vestea catre propriul popor evreu ca va fi dus in robie de cuceritor . Ce simteau ei? Oare nu li se parea nedrept? Si cu toate astea au avut incredre si au ascultat cuvintele lui Dumnezeu,chiar impotriva dragostei fata de propriului lor popor,si impotriva chiar a unor fagaduinte mai vechi ale lui Dumnezeu.
Sau in locul lui Avram care asculta fara sa cricneasca porunca aparent cruda a lui Dumnezeu de a isi omori fiul( de fapt de a il aduce jertfa) De multe ori amenintarile catre evrei cu razboiul ,ca urmare a neascultarii lor, se inchheie minunat cu fagaduinta indurarii intr-o zi ,si vestirile despre venirea Mantuitorului. Totul in VT se leaga fata de aceasta fagaduinta. Dupa orice amenintare catre evrei cu moartea, vine si aceasta promisiune ,a indurarii. Nu este asa de mare pedeapsa lui Dumnezeu pe cat de mare este indurarea Sa,prin aceea ca intr-o zi va mantui neamul omenesc din necunoastere si ura Asa cum avem incredere in Dumnezeu Mantuitor ,sa avem incredere si in Dumnezeu cel drept ,caci este acelasi Dumnezeu , si indurarea Sa e mai mare ca pedeapsa .Iar pedeapsa nu are decat scop pedagogic. "Voi pedepsi pina la al 3 lea neam,si ma voi indura pina la al 10 -lea neam" |
Citat:
Ti se pare corect ca mai multi copii sa fie sfasiati de ursi pentru ca au ras de un om chel? Ti se pare corect ca, pentru barbatii din Sodoma si Gomora, sa moara si femeile si copiii? Ti se pare corect ca Dumnezeu sa porunceasca ca poporul evreu nu poate fi luat ca sclav, dar celelalte popoare pot fi luate de evrei? Daca da, atunci sper din tot sufletul ca tu nu faci parte dintr-o institutie judiciara sau legislativa din Romania. |
Vi se pare moral sa vina sfarsitul lumii ? Sau ca Dumnezeu nu ne lasa sa traim si noi 900 de ani ? Sau ca nu ne da fiecaruia cate o caruta cu bani sa ne luam ipad si iphone ? Absolut imoral, mai imoral chiar decat ce s-a intamplat in VT. Aia macar traiau mai mult si aveau timp sa se bucure de viata. :71:
|
Citat:
|
Citat:
Tu esti cel care adopti credinta evreiasca si pui in carca lui Dumnezeu suferinta a milioane de oameni. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Abaaaa sa stii,cu tot respectul cuvenit,ca nu ai inteles absolut nimic din episodul cu Elisei la Betel si intradevar privesti problema in mod ateist.Cu privire la distinctia pe care o faci intre VT si NT nu esti nici primul si nici ultimul care comite eroarea aceasta si care,sunt absolut convins,nu a studiat nici eroarea predecesorilor si nici interpretari cu privire la acel episod.Daca tii neaparat iti pot si demonstra ceea ce am spus sau, mai util,poti cauta tu singur interpretari teologice inainte sa te acoperi de ridicol.Alegerea iti apartine.
|
Oare e drept ca Dumnezeu sa lase pe Fiul sau sa fie omorat si umilit de niste fiinte meschine si si pacatoase ca noi ? Cum sa ne gandim ca Dumnezeu e nedrept,cand lasa pe Fiul sau sa fie omorat de oameni , si ,in loc sa ii nimiceasca pe acesti nerecunoscatori , dimpotriva, le da harul sau si viata vesnica !! Cel mai mare dar sosit dupa cea mai mare nelegiuire a omenirii !!! Cine poate sa il judece pe Dumnezeu ?
|
Citat:
|
Citat:
Imagineaza-ti ca lovesti un copil, apoi ii dai o gramada de ciocolata. Asta inseamna ca faptul ca ai lovit copilul a fost moral? Nu prea cred, mai ales daca copilul chiar nu-si merita acea lovitura. |
Citat:
Prin simpla propozitie "Iubeste-ti aproapele", Iisus a inclus si cele 10 porunci, si toate invataturile bune din Vechiul Testament (Bine, inafara de porunca "aminteste-ti Sabatul"). Da, consider ca societatea din ziua de azi nu mai are deloc nevoie de Vechiul Testament. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Prima intrebare: de ce la momentul VT sa razi de calvitia unui om era o jignire profunda.A doua intrebare:ce inseamna sa blestemi ,,cu numele Domnului".A treia intrebare: ce era crancen de jignitor in expresia ,,Urca chelule,urca".Adica unde sa urce,de ce si ce era jignitor in acel indemn.
|
Citat:
1. Poate pentru ca VT interzice taierea parului? Iar cand un om chelea, nu era vina lui, deci sa razi de el era o insulta? Daca nu, poti te rog sa-mi explici? Invatam lucruri noi in fiecare zi... 2. Aceasta depinde de traducere. In alte traduceri, este scris "si a aruncat un blestem asupra lor in numele Domnului". In traducerea romaneasca, banuiesc ca nu ar insemna un blestem in sine, ci mai mult folosirea numelui lui Dumnezeu ca mijloc de aparare. Dar, inca o data, depinde de traducere. Ne trebuie varianta originala ca sa gasim adevaratul sens. 3. Inca o data, depinde de traducere. Eu stiu de "Hai, pleșuvule, hai!", insemnand ca acei copii au ras si de oboseala lui? Altfel, in varianta cu urca, isi bateau joc de ascensiunea in rai? Tot, ne trebuie varianta originala ca sa aflam sensul initial. |
Citat:
Nu vorbim aici de fapte grave ale celor mentionati de mine. Unii erau... copii, si e in natura copiilor de a rade de altii, pentru ca nu inteleg conceptul de empatie. Altii erau pur si simplu in locul nepotrivit la timpul nepotrivit, iar Iov a avut ghinionul sa fie campul de lupta al unui argument intre Dumnezeu si Diavol. Suferinta tot exista. Nu poti scuza suferinta indusa prin cadouri. |
Citat:
Dovada : " -Nu ai nici 30 de ani si ai vazut pe Avraam " " -Adevarat va spun,ca mai inainte de Avram sunt Eu " Cine vorbeste despre violenta in VT nu are dreptrul sa o separe de revarsarea de mila din NT . De ce a fost asa ? Numai adanca intelepciune a lui Dumnezeu stie . Cine il iubeste pe Iisus ,trebuie sa creada in Dumnezeu in totalitate , indiferent cat se va folosi antiHristul de aparenta mila ,pentru a huli dreptatea lui Dumnezeu . |
Citat:
Dar iata acum, sa facem un exercitiu incercand sa depasim oarecum viziunea noastra limitata. Sufletul este nemuritor. Dumnezeu ne da viata aceasta sa o petrecem dar aceasta este scurta in raport cu vesnicia. Te-ai gandit vreodata sa iesi din timpul acesta al acestei vieti, cu mintea? Conteaza cativa ani mai putin din vremea acestui timp al vietii, pentru un copil inocent? Pentru noi conteaza mult, ca ne sunt dragi si suferim daca ii pierdem, si judecam ca nu s-au bucurat de viata. Dar aceasta este oare adevarata viata? Copiii inocenti merg la Tatal sfintisori minunati si acolo petrec in iubire. Ce pedeapsa mai amara poate primii omenirea pentru decaderea sa, decat a-i pleca copilasii la Tatal? In loc sa ne trezim si sa ne indreptam, ca sa nu mai fie nevoie de astfel de pedagogie, invinovatim pe Tatal ca ia copilasii la El sa se bucure vesnic? Oare nu noi insine ne provocam durere, afundand-ne in pacate si mizerii? Vrem noi sa ascultam de Tatal? Oare Tatal nu striga catre noi? In ceea ce priveste Vechiul Testament iata un verset din Galateni cap. 2: 16 știind însă că omul nu se îndreptățește din faptele legii , ci numai prin credința în Iisus Hristos, am crezut și noi în Hristos Iisus, pentru ca din credința în Hristos să ne îndreptățim, iar nu din faptele legii; căci din faptele legii nimeni nu se va îndreptăți. "Legea veche, potrivit învățăturii ortodoxe, și-a avut rosturile ei, ca una ce ne-a fost „călăuză spre Hristos“, pentru ca să ne îndreptăm prin credință, iar dacă a venit credința, nu mai suntem sub călăuză (Galateni 3, 24–25). De fapt, Mântuitorul Iisus Hristos este „Sfârșitul Legii“ (Romani 10, 4) și Cel care a desăvârșit-o în chipul cel mai sublim (Matei 5, 21–40; 6, 1–18). După Jertfa de pe Cruce, „faptele Legii vechi“ nu mai au putere izbăvitoare (Galateni 2, 16), iar Legea Nouă înlocuiește pe cea veche." http://altarul-banatului.ro/?page_id=415 Ce se intampla cu dreptii Vechiului Testament? aici incluzand si copiii inocenti? acestia se indreptatesc la mantuire in "faptele Legii vechi". Cand , cum, acestea sunt tainele si judecatile lui Dumnezeu . |
Prietene nu iti spun la modul care sa te ofenseze dar este evident ca nu ai nici o treaba cu textul biblic si ca nu ai studiat nici textul si nici interpretarile la text.Dar,dupa cum tu ai recunoscut(apreciez sinceritatea)dai o interpretare proprie,bazata pe nimic,nici macar pe date istorice.M-as fi asteptat ca inainte sa raspunzi sa cauti interpretari si eventual sa le combati daca doresti.Este o lipsa de argumente pertinente care nu iti face cinste.Totusi eu iti dau elemente in speranta ca vei cauta totusi pe viitor inainte sa faci afirmatii cu privire la judecatile lui Dumnezeu.
1.Calvitia la evreii din aceea perioada era considerata un semn al ,,dizgratiei divine"dupa cum se arata in notele explicative in Biblia ortodoxa versiunea Anania.Ba mai mult evreii considerau calvitia ca un semn similar cu lepra iar aceasta boala era considerata un blestem dat de Dumnezeu pentru pacatosi cranceni.Pe scurt razand de calvitia lui Elisei acei copii insinuau faptul ca este asemenea unui blestemat plin de pacate si nicidecum un trimis al lui Dumnezeu.Daca te uiti in text cu atentie vei remarca faptul ca nu toti au fost sfasiati ci doar unii dintre ei ceea ce inseamna ca nu toti au staruit in jignirea unui trimis al lui Dumnezeu,ci dupa ce s-a intors si i-a privit doar unuii au mai continuat sa-l umple de noroi.Exact aceia au fost pedepsiti,care au persistat.Sa-l faci blestemat si pacatos pe un trimis al lui Dumnezeu,prietene,este o actiunea care va avea consecinte.Intrebare:de ce oare procedau asa copii,sa fi urmat comportamentul parintilor lor?Era Betelul, la acel moment,un loc plin de oameni credinciosi sau un loc afundat in idolatrie si necredinta?Mai cauta si tu prietene in textul biblic si sa vezi ce imagine vei incepe sa intelegi. 2.Cu privire la expresie:Elisei asistase la urcarea la cer a profetului Ilie, o minune a lui Dumnezeu.Acest lucru se stia iar acei copii batjocoreau minunea indemnandu-l,ateist as spune,pe Elisei sa repete miracolul.Evident in conceptia lor acest lucru nu era posibil pt ca Elisei era plesuv si deci pacatos si blestemat.In acest mod,inocentii tai copii batjocoreau si minunea lui Dumnezeu cu Ilie,si marturia lui Elisei si insasi pe Dumnezeu,pentru ca EL ii hotarase pentru acele lucrari atat pe Ilie cat si pe Elisei.Ar trebui sa citesti episodul cu pricina, cu Ilie si Elisei prietene, ca sa vezi sensul profund sinistru al acelei batjocori. 3.Ca sa vezi ce inseamna caracteristicile divine care decurg din numele Domnului poti lectura,de exemplu,Exod 34:5-7.Ar trebui sa mai tii cont de faptul ca Dumnezeu i-a prevenit pe evrei,pe toti fara exceptie,ce se intimpla daca batjocoresti Numele Lui cel Sfant(Exod 20:7)adica daca batjocoresti ceea ce inseamna Dumnezeu sau ceea ce decide Dumnezeu.Mai mult,chiar in Noul Testament,pe care il invoci,Apostolul Pavel atrage atentia, in Epistola catre Galateni 6:7, ca Dumnezeu nu se lasa batjocorit de nimeni si ca vei culege ceea ce ai semanat".Oamenii uita adesea despre cine vorbesc si mai uita ca Dumnezeu este bun,bland si iubitor dar..EL este si sfant si drept.Dezechilibreaza aceasta balanta divina,revelata de insusi Dumnezeu,si-L vei transforma intr-un bunicut usor care inghite orice,oricum,oricand,de la oricine,aproape intr-un mod hilar.Prietene acest tip de divinitate nu are nici o legatura cu modul cum Dumnezeu s-a revelat pe Sine in paginile Scripturii.Aceea divinitate pe care o clamezi tu este un idol menit sa justifice blajin orice pacat omenesc,iertand tot fara nici o urma de dreptate sau sfintenie.Cine ti-a spus ca asa este Dumnezeu,binecuvantat fie Numele Lui in veci,te-a mintit crancen.Sa revenim la blestem.In acel context biblic blestemul in numele Domnului era un apel ca Dumnezeu sa constate starea acelor fiinte,lasandu-le sau ingaduind daca vrei,ca ele sa suporte consecintele actiunii lor.Elisei asta a cerut,nu le-a dorit moartea si nici Dumnezeu ci a hotarat,drept,ca ei sa suporte consecintele propriei blasfemii.Aceasta decizie a lui Dumnezeu are mai multe invataminte,pe care cei din Betel ar fi trebuit sa le inteleaga si sa se pocaiasca de mizeria lor idolatra,dar nu au facut-o.Ar fi multe de analizat pe marginea acestor invataminte,fie sa le si enumeram dar... ma astept ca inainte sa trecem la asta sa incerci,pe viitor,sa studiezi mai bine,mai profund,mai documentat si atunci vei avea dreptul,venind cu argumente sa ai parte de o discutie pe masura.Sau poti ignora tot si poti continua strict cu opiniile tale.Alegerea iti apartine.Numai bine. |
Citat:
|
"Dar eu știu că Răscumpărătorul meu este viu..."
Citat:
Și afară din trupul meu voi vedea pe Dumnezeu. Pe El Îl voi vedea și ochii mei Îl vor privi, nu ai altuia. Și de dorul acesta măruntaiele mele tânjesc în mine." (IOV 19, 25-27) http://editura.doxologia.ro/20120323/comentariu-la-iov Cum tâlcuiește Sfântul Ioan Gură de Aur, legând Vechiul de Noul Legământ: "Fiindcă, după înmulțirea chinurilor, schimbarea lui în mai bine era de necrezut, Dumnezeu îi face spectatori pe mulți și vreme îndelungată îl așază pe el afară din cetate, ca să fie priveliște tuturor celor ce vor să vadă, pentru ca, atunci când avea să fie schimbată starea lui în mai bine, nimeni să nu se îndoiască de faptul că el era acela. Căci așa cum pe Lazăr l-a lăsat patru zile să fie mort, ca să nu fie pusă la îndoială învierea, la fel și pe acesta l-a lăsat în necaz multă vreme, arătând în același timp răbdarea lui și adeverind minunea schimbării lui. Căci cei ce l-au văzut astfel și care îl luau în râs, văzându-l după aceea schimbat, nu aveau să se îndoiască de faptul că el era acela. Și așa cum atunci aceia care ziceau despre Lazăr că deja miroase au fost învățați prin fapte adevărul, la fel s-a întâmplat și acum. Vezi cum Dumnezeu pretutindeni poartă de grijă oamenilor? Când iudeii erau în Egipt și țara era lipsită de călăuze, aveau exemplul lui Iov. Vezi-l pe el în bogăție și în sărăcie, în amândouă fiind pildă, nu plin de mândrie în prima, nici umilit în a doua, și mai înainte de Lege respectând Legea, ca și când ar fi fost sub Lege. Căci, zice, legea nu este pusă pentru cel drept. Vezi strălucind aici cugetele firii. De unde L-a cunoscut acesta pe Dumnezeu? De unde L-a slujit astfel? Cum de a fugit de înșelare? Cum de a arătat o petrecere potrivită Evangheliilor? De unde atâta răbdare? Nimic nu a învățat de la nimeni. Atunci de unde era astfel? Cine l-a învățat? Cine l-a educat? Vezi că Hristos nu a venit învățător a nimic nou și străin?" |
| Ora este GMT +3. Ora este acum 15:46:48. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.