![]() |
Divort si recasatorie
Sunt divortata si recasatorita. Si prima data si a doua oara m-am casatorit religios. Acum citesc aici ca de fapt nu se poate sa te recasatoresti!
|
Biserica ortodoxă îngăduie a doua și chiar și a treia căsătorie. Este un pogorământ (iertare), căci, într-adevăr, căsătoria trebuie să fie una.
Dacă la a doua (sau a treia) căsătorie, unul dintre miri n-a mai fost căsătorit, atunci se face slujba rânduită pentru taina căsătoriei. Dacă ambii au mai fost căsătoriți înainte, nu mai este taină, iar slujba diferă. În orice caz, sunteți căsătoriți religios și integrați în comunitatea Bisericii. |
Dat fiind faptul ca am citit ce-ai scris am datoria sa-ti spun sa nu ma fac vinovat de sangele tau. In primul rand ceea ce ai facut este un pacat inaintea lui Dumnezeu, anume ai preacurvit.
"32. Dar Eu va spun ca oricine isi va lasa nevasta, afara numai de pricina de curvie, ii da prilej sa preacurveasca; si cine va lua de nevasta pe cea lasata de barbat preacurveste." Matei 5:32 "11. El le-a zis: "Oricine isi lasa nevasta si ia pe alta de nevasta preacurveste fata de ea; 12. si daca o nevasta isi lasa barbatul si ia pe altul de barbat preacurveste." Marcu 10:11-12 Sunt cuvintele lui Dumnezeu nu ale mele. Nu-I nici o interpretare nimic, sunt atat de clare incat si un copil le-ar intelege. |
Citat:
Citat:
|
@Lucian494 :
1. Nu mai veni cu citate din biblia ta protestantă; daca vrei să citezi, ai bunul simt și citează din Biblia Ortodoxă. 2. Dacă Biserica Ortodoxă a hotărât să dea aceste pogorăminte - știe ea mai bine ce face decât voi ăștia cu Sola scriptura.. |
Citat:
Costea, ce religie/confesiune ai? Ca sa poti primi raspunsurile centrate pe credinta ta. Daca esti ortodox, atunci raspunsul lui CristianR e cel bun... |
Si la neoprotestanti se recasatoresc.
Diferenta este cat de bine esti privit in comunitate. Daca esti un oarecare, s-ar putea ca divortul sa ti se considere neintemeiat si sa fii exclus. Daca esti o persoana de varf (a se citi "cu dare de mana"), atunci poti fi scos nevinovat de divort (vina e plasata eventual pe celalalt) si ti se ingaduire recasatorirea. Lucian, uite o dovada ca voi nu aveti habar de Sf. Scriptura si interpretati aiurea dupa capul vostru. Uite cum Sf. Ap. Pavel vede lucrurile: Citat:
Ei, cum e, se contrazice Sf. Ap. Pavel cu Hristos? Nu m-ar mira la cei ca voi sa avansati o astfel de idee, ca unii dintre voi ati mers atat de departe cu "Sola Scriptura" incat ati desfiintat pana si Scriptura ca sa faceti placere mintilor voastre. Iar Biserica, care are ca si cap pe Hristos si intru Duhul Sfant, isi permite sa interpreteze Sf. Scriptura intr-un sens mai larg decat te duce pe tine capul fara sprijin de Sus, avand in vedere mantuirea omului, chiar dupa cuvintele aceluiasi Sf. Ap. Pavel: "Dacă însă nu pot să se înfrâneze, să se căsătorească. Fiindcă mai bine este să se căsătorească, decât să ardă." 1 Cor 7:9 |
Citat:
|
Înainte de a vă răspunde, aș vrea să vă întreb care este realitatea în privința catolicilor care, deși Biserica nu permite, totuși divorțează masiv, știută fiind rata divorțurilor în occident.
Ce face Biserica Catolică în privința celor care se recăsătoresc? Îi excomunică? Nu doresc o polemică. Este o întrebare sinceră. |
Din cate stiu da, practica comuna este excomunicarea.
Dar nu reusesc sa excomunice nici pe departe cat se "excomunica" singuri, in ciuda tuturor "discounturilor" acordate in materie de practica si credinta. Sau poate tocmai de aceea. |
Citat:
Prin urmare, in cazul unui "divort civil", adica separare a corpurilor, cei doi soti raman uniti prin legatura de nedesfacut, avand in continuare obligatiile pe care le-au asumat liber cu ocazia Casatoriei, jurand cu mana pe Crucea lui Cristos. Intre acestea intra si obligatia fidelitatii. In cazul cineva se "recasatoreste" civil (ca religios nu are cum) atata timp cat sotul legitim traieste, acela, precum toti care traiesc in preacurvie si nu sunt hotarati sa iasa din aceasta stare de pacat, sunt opriti de la impartasire. Aceasta nu inseamna ca sunt excomunicati. Deosebim oprirea de la impartasire de excomunicare. Cel oprit de la impartasire continua sa faca parte din Biserica, ca membru pacatos al ei. Poate participa la viata de credinta, are drepturi si obligatii in cadrul comunitatii si parohiei. Inclusiv obligatia de a veni la Sf Liturghie. Dimpotriva, cel excomunicat este o persoana aflata (deocamdata) in afara Bisericii. Din cauza inmultirii fara precedent a cazurilor divortatilor "recasatoriti", Sfantul Parinte a convocat un Sinod care va avea loc in curand (in toamna). Unii episcopi cu mare influenta, precum cardinal Kasper, pledeaza pentru o "abordare mai pastorala" a problemei. In timp ce altii (precum card Müller) pentru stricta observanta a acestei traditii dintotdeauna a Bisericii. Personal, sper ca aceasta ultima orientare sa prevaleze (dealtfel, card Müller, ca Inchizitor Sef, are precedenta in Curia Romei inaintea card Kasper, care s-a ocupat cu dialogul ecumenic). Desigur, parerea mea conteaza mai putin, conteaza parerea Sinodului. Ceea ce eu va intrebasem este: cum se poate ca o "recasatorie" sa nu fie Taina, dar sa fie, totusi, valida. Practic: in cazul unui barbat care a cunoscut Taina Casatoriei cu o femeie care traieste, pentru ca apoi sa cunoasca netaina recasatoriei cu alta femeie: cine este sotia lui ? Presupun ca a doua ? Hai sa complicam un pic problema. Sa presupunem ca se desparte de a doua "sotie" si se impaca cu prima (nu e chiar asa rar). Se re-oficiaza casatoria ? (Inteleg ca are dreptul la trei). Iar aceasta, ultima, e Taina sau nu e Taina ? E oprit sau nu de la cuminecare ? Sincer, felul in care Biserica ortodoxa vede casatoria mi se pare foarte complicat si am impresia ca lucrurile patineaza ca sa zic asa. Asta, cu recasatoria care nu e taina dar e...casatorie imi pare ceva care nu e...kosher. |
Citat:
Acum incerc sa fac pace cu mine , cu toata lumea si incerc sa vad cum pot face asta. |
Citat:
Acum eu stiu ca mai gresesc - si cu si fara voie - ca doar sunt om - si incerc sa ma indrept pe cat pot eu. Dar asta cu casatoria, divortul si recasatoria - nu prea vedeam cum o mai pot indrepta. |
Citat:
|
Citat:
În ce privește taina, ea nu este ceva dat numai de Dumnezeu, prin Biserică, și supraadăugat relației dintre soți. Ea ține de viețuirea celor doi, și cred că atunci când ei nu rămân fideli uniunii dintre ei, nu-I sunt fideli nici lui Dumnezeu. Cred că unicitatea căsătoriei ține de unicitatea persoanei, motiv pentru care cred că ea este compromisă și de păcatele dinainte de căsătorie, de unirea cu un alt trup. Chiar dacă te căsătorești după aceea, soțul/soția nu va mai fi pentru tine unicul(a). Faptul că Biserica se arată îngăduitoare cu slăbiciunea omenească și, după pocăință, îi iartă pe cei care n-au putut sau n-au avut credința de a împlini cuvântul Domnului, eu cred că este bun. Oricum, știe ea mai bine decât mine ce trebuie să facă. |
Dacă doriți să citiți mai mult despre căsătorie în accepțiune ortodoxă, puteți să o faceți aici.
|
Multumesc! Am citit, am mai cautat, voi merge si la preot sa pun intrebari. Imi iubesc mult sotul si daca Doamne fereste as ajunge sa ne despartim cu siguranta ca nu m-as mai casatori niciodata dar ma tem de doua lucruri:
- in primul rand ca el se simte casatorit cu prima sotie (sau mai exact ca prima casatorie o considera serioasa - iar asta mai mult ca o favoare pe care mi-a facut-o mie , solutie impotriva singuratatii pentu el) - odata punand niste pomelnice la o manastire mi-au cazut ochii pe pomelnicul lui - in care era mentionata prima sotie iar eu nu. Si asta mi-a ramas in minte si ma chinuie. Cand l-am intrebat daca ma considera sotia lui mi-a raspuns ca evident ca eu sunt sotia lui si ca ma iubeste foarte mult. -ma tem ca ma inseala - si nu mai stiu cum sa procedez. El si prima data a divortat tot din cauza ca a fost infidel. Am gasit semne ca mi-e infidel - discutii cu femei, flirturi dar si prezervative. Evident ca nu l-am prins asupra faptului - si el imi spune ca sunt simple flirturi , nimic serios. Iar eu detest sa il tot bat la cap cu grijile mele. Dar ma framant. Am mers si la un preot - dar inca nu am apucat sa spun toate problemele pe care le am. Ce poti face cand sotul e infidel? |
Nici mie nu imi este clar cum de a doua casatorie Nu mai este"taina"dar este o casatorie totusi...
Inseamna ca numai prima este calitativ satisfacatoare in timp ce o a doua nu intruneste toate calitatile primei... Se poate sa fie doar de forma,ca oamenii sa nu pacatuiasca in afara unei casatorii...dar totusi,iti da de gandit formularea. |
Citat:
Intrebarea ar trebui pusa cam asa: Ce poti face cand barbatul este infidel? Nu-l iei de sot! Dvs nu v-ati interesat in primul rand care a fost cauza divortului in prima sa casatorie? Nu ati aflat ca a fost infidel? Daca stiati asta,inseamna ca l-ati luat pe proprie raspundere nu? Ce puteti face acum? Vorbiti cat mai mai amantutit si sincer cu preotul pe care il frecventati! |
Stiti cum cred eu ca e, pana la urma? Am stat si m-am documentat, de atata timp, si am ajuns la concluzia ca Harul primit prin Sfintele Taine la botez, cununie, hirotonie, intr-adevar nu-ti poat fi luat in nici un chip, insa poti sa-l pierzi in cazul in care renunti tu singur la el, te lepezi de el, atunci cand parasesti credinta, biserica, slujirea ( daca esti preot), sau chiar familia, sotul sau sotia, cand esti casatorit. Odata ce ai parasit familia, domiciliul conjugal, ca asa ai vrut tu, nu ca ai fost silit, ori ai plecat dupa altul/alta, ori te-ai purtat rau, nu ai respectat juramintele facute la cununie, ti-ai batjocorit sotia, casa, familia, nu ai ascultat de Dumnezeu si de biserica, e de la sine inteles ca ai cazut din har, cel putin cat continui in felul acesta, pana nu te trezesti si iti vine mintea la cap si te intorci, te pocaiesti. La fel cum se intampla si cand parasesti biserica si credinta in care ai fost botezat, si te indrepti spre alta credinta, sau spre niciuna. Atata doar ca Dumnezeu te asteapta sa te intorci, prin pocainta, pana la sfarsitul vietii tale, si intr-adevar nu mai e nevoie nici sa te re-botezi, nici sa te re-hirotonisesti, presupun (daca ai facut o pauza ca asa ai vrut nu daca ai facut ceva necompatibil cu profesia), si nici re-casatoria ( religioasa) in cazul in care te intorci acasa, si esti asteptat si primit inapoi si de consort ( asta insa nu e obligatoriu sa se intample :-) ).
Daca insa te casatoresti a doua oara, in bisericile si situatiile care accepta asta, cu siguranta asta nu presupune ca ai avea mai multe/putine drepturi sau obligatii :-) ( adica nu cred ca e ok sa zici ca daca nu e "taina", ba chiar unii o considera tot o forma de curvie, ai putea sa mai calci si pe langa, ca tot aia e :-) ) |
Citat:
Sa va rugati pentru el si sa uitati de banuielile dv. Sa ascultati sfatul duhovnicului. Sa rezistati tendintei de a-l controla si spiona, controlandu-va gandurile rele si inlocuindu-le cu increderea in Dumnezeu. Pentru ca ce ne poate face noua omul fara ingaduinta lui Dumnezeu? Cititi cartea Staretului Tadei Cum iti sunt gandurile asa iti este si viata. O gasiti pe net. |
Citat:
"Nunta intai este lege, a doua iertare, a treia calcare de lege." ( P.M.B., gl 205) Banuiesc ca aveti un duhovnic, discutati cu el pentru ca problema este adanca. |
Despre divorț și recăsătorire. Când Biserica trebuie să refuze Cununia
de pe portalul www.teologie.net al părintelui Petru Pruteanu :
Citat:
|
Doamnă Costea,
dați-mi voie să vă reamintesc că noi oamenii suntem păcătoși, iar inima noastră, oricât trage azi la Dumnezeu, a adunat prea multă minciună și mizerii în ea ca să râvnim peste noapte puritate și virtute "ca la carte". Că avem frică de Dumnezeu e bine, slavă Domnului! Că avem frici și griji nemăsurate nu e bine. Că avem oarecare grijă de curăția noastră iar e bine. Dar să începem să vrem a fi "mai catolici decât Papa" iar nu e bine. Mie îmi pare, să mă iertați de impresie, că teama de a avea un soț infidel vă concurează propria iubire pentru el. Și o cam pune în umbră... Imaginați-vă ce se întâmplă dacă inima vi se înflăcărează de gelozie... Ferească Dumnezeu! Dacă tot vă preocupă actuala căsătorie, pe care ziceți că ați blagoslovit-o și în Biserică, eu cred că e mult folositor pentru iertarea păcatelor și pentru bucuria vieții de credință: să vă iubiți soțul așa cum ne învață Biserica. Cred că e bine să aveți grijă de iubirea dvs. pentru soț, iar nu de a soțului pt. dvs. Nu de alta, dar sunteți stăpână, cu ajutorul lui Dumnezeu, pe sufletul dvs. iar nu pe sufletul soțului... De ce, dar, acordați atâta atenție neliniștită iubirii soțului pentru dvs.? Nu vă mulțumește atunci când dăruiți? Poate fi bucurie mai mare decât să iubești cu adevărat? Adică să ierți, de 70 de ori câte 7... Și așa să ai pacea, bucuria, credința mereu reînnoite... Am învățat de la bătrâni că răul cel mai mare pentru un om este atunci când nu mai poate să iubească. Atunci sufletul e ca mort și nimic nu îl mai bucură pe om, nu îl mai împlinește, iar omul începe să alerge și să caute obosindu-se în surogatele iubirii, împătimindu-se și astfel năruindu-se. Mult gol lasă pierderea iubirii și multă alinare aduce ea, când omul o simte zvâcnindu-i în suflet. Da, cea mai mare nenorocire e când ne pierdem dragostea din propriul piept. La această comoară să veghem, ca nu cumva să ne-o răpească gândurile, grijile, depărtările... Cât despre un oarecare duh de puritanism care îmi pare că răzbate din mesajele dvs., eu zic să-l alungați. De nu-l goniți degrabă, cred că vă va răpi din suflet orice urmă de iubire, orice milă, orice compasiune. Vă va preface în sloi, vă va preschimba credința în ideologie. Hristos nu a predicat puritanismul, ci iubirea jertfelnică. Lărgiți-vă inima și faceți diferența între virtute creștină și puritanism, spre binele dvs. și al soțului. Mă iertați! |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:00:58. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.