![]() |
Va rog, nu inteleg de ce...
De ce este atat de important ca tinuta femeii sa fie cu fusta si capul acoperit?
Daca corpul ei este acoperit incat sa nu incite sau sa atraga privirile... Poate ca o femeie in pantaloni se roaga cu mai multa iubire catre Dumnezeu decat o femeie in fusta care se aseamana fariseilor, de ce nu i-ar primi Dumnezeu si ei rugaciunea? Sa nu ma intelegeti gresit, mie personal imi plac mai mult fustele, nu am mai purtat blugi de saptamani intregi, dar vreau sa inteleg aceste lucruri... Si spre exemplu, eu daca imi pun batic simt ca lumea se uita la mine si se sminteste intr-un fel...ma simt de parca as transmite lumii mesajul "ia uite ce crestina sunt eu", asta in contextul in care femeile nu prea isi mai acopera capul in biserici. Parca mai mult ies in evidenta decat sa ma smeresc... |
Citat:
Eu nu imi acoper capul dar intru in biserica cu fusta sau rochie, in Rom la manastiri stiu ca f strict nici nu iti da voi sa intri cu pantaloni si fara batic o esarfa ceva sau chiar palarie. Scrie si in Biblie nu? femeia cu capul acoperit si barbatul invers. De pantaloni nu stiu daca scrie in Biblie poate stiu alti formulisti sa ne spuna. |
Eu stiu ca scrie si in Biblie, dar vreau sa inteleg gandirea din spatele acestor idei, nu doar suprafata...Stiu ca asa trebuie, dar de ce?
|
Poate asta te va ajuta
http://www.teologie.net/2014/05/27/d...eile-ortodoxe/ |
Citat:
scopul lor de a fi in Biserica. Pe barbati(mireni) ii poate duce cu gandul la...alte ganduri lumesti. Pe alte femei le poate duce cu gandul la...alte ganduri lumesti. Si atunci in loc sa fie atenti la ce spune preotul in Biserica si la scopul la care au venit , atentie le este abatuta de etalarea podoabei capilare a domnisoarei X care a venit direct din salonul de infrumusetare la Biserica. Atunci cand atentia iti este abatuta in momentul rugaciunii in Biserica, mintea in loc sa fie locuita de logosul cunoasterii Dumnezeiesti va fi locuita de catre gandurile lumesti, realizandu-se asfel o deconectare de la cele spirituale.Astfel se ajunge in situatia de a fi cu corpul in Biserica dar cu gandul in alta parte(la cele lumesti), chestie care repetata des, va duce catre sminteala. Implicatiile pe termen lung sunt insa mult mai mari: Daca podoaba capilara a domnisoarei X va induce pe altii catre sminteala domnisoara respectiva se face vinovata ca a contribuit la indepartarea altora de la credinta. Implicatiile pe termen scurt constau in faptul ca ii indeparteaza pe ceilalti de a fi cu gandul la Dumnezeu.Cu alte cuvinte domnisoara X actiuneaza impotriva lui Dumnezeu, ea nedandu-si seama ca efectele pe care le creaza au un puternic caracter antihristic. |
Citat:
|
Citat:
Dar daca nu primarul ne invita la cina, ci Cel Preainalt, Imparatul Imparatilor, atunci de ce sa facem invers decat colaboratorii Lui ne indeamna sa o facem ? Sa mai observam un lucru. Intre cele doua, "acoperire capului" si "purtatul fustei" e o diferenta atat de staruinta cat si de precizie a recomandarii. Recomandarea de acoperire a capului este 1) staruitor mentionata si 2) bine precizata de apostoli. Dimpotriva, nu acelasi lucru se poate spune despre purtatul fustei. Aceasta recomandare este 1) mentinata o singura data si 2) nu in forma precisa, ci sub forma de "vesminte femeisti" versus "vesminte barbatesti". Traim vremuri in care pantalonii nu mai sunt indeobste considerati "vesmant barbatesc" fiindca marea majoritate a femeilor poarta pantaloni. Pe de alta parte, fusta poate fi considerata "vesmant specific femeiesc", de aceea, daca cineva vrea sa-si sublinieze feminitatea, va purta fusta sau rochie. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Pe urma, da, exact asa (precum si altfel) puteti transmite mesajul "ia uite ce crestina sunt eu". Acoperindu-va capul. Tinand post. Rugandu-va. Punand, daca aveti, doi banuti in cutia milei. ACESTEA sunt fapte bineplacute Domnului. Pentru El le facem. Acuma, asta nu inseamna sa le facem "de pe acoperisuri". Pe de alta parte, facandu-le in public, sunt mijloace de evanghelizare si nu pierd nimic din caracterul bineplacut Domnului. Abia cand ne laudam cu ele incepe sa nu mai fie bine. Cand ne laudam cu cat postim noi, sau cum mai mergem noi in fiecare Duminica cu capul acoperit, atunci abia pierdem tot meritul acestor fapte de credinta. Cand va faceti cruce in tramvai trecand prin fata unei biserici, sper ca nu va ganditi ca faceti un act de fariseism. Atunci, de ce sa va ganditi la asta cand va acoperiti capul ? |
Citat:
zugraveala(fond de ten). Citat:
Citat:
ca ai respectat cele necesare si nu l-ai ispitit. :25: Ia imagineaza-ti urmatoarea chestie: vine domnisoara X cu podoaba capilara aranjata la un salon de frumusete, direct in Biserica, iar facandu-si loc printre lume, parul ei atinge lumanarea aprinsa a unui persoane.Ia foc parul, in cateva secunde ajunge la scalp si ii ia foc scalpul, pielea incepe sa se topeasca, parul insa fiind imbibat atat de aromele folosite la salonul de infrumusetare, dar si avand grasimea naturala acestea intretin arderea si o accelereaza . Pot sa sara ceilalti sa-i puna domnisoarei repede pe cap o patura sa stinga focul.Dar stai.Actiunea se petrece intr-o Biserica, in timpul slujbei, majoritatea sunt concentrati la slujba, nu are nimeni o patura langa el si nu exista nici o patura in vecinatatea apropiata.Pana cand se dumireste lumea de ce intampla si pana cand se ia o masura, timpul trece , iar in fiecare secunda focul consuma din piele si din carne. Pana cand ii se stinge domnisoarei focul, fata are deja pana acum jumate de fatza topita, arsa cu arsuri de gradul II si III. Urmeaza o lunga perioada de tratament in spital , transplant de piele, calmante pt durerile de la arsuri, tratamente adjuvante pt infectiile de la pielea arsa, etc, etc.Adica suferinta, durere, risipa de bani( caci intr-un spital totul costa si inca mult). Ce urmeaza dupa asta: iarasi o alta perioada lunga de durere suflteasca de data asta. In primul rand va fi mutilata pe viata, cand se va uita in oglinda o apuca o asemnea depresie , incat va plange saptamani in sir. (propria suferinta psihica). Apoi cand va merge pe strada, lumea o s-o evite sprea a o privi iar ea va evita sa priveasca lumea.(o alta suferinta: autoizolarea de lume din cauza constrangerilor si nu din vointa proprie). Cat despre intemeierea unei familii:multa bafta in gasirea unui barbat care sa-i fie indiferent la cicatricele lasate de arsuri pe fatza:zona cea mai descoperita a corpului care mai tot timpul ramane descoperita pt ca face parte din interfata de comunicare(vizuala) cu altii oameni.(suferinta, suferinta si iar suferinta). Ar merita atata suferinta din cauza unei prostii ? Si daca domnisoara noastra X,lovita tot timpul de aceste suferinte, citeste ea intr-o zi , ca scria undeva in Biblie ca este recomandat ca femeile sa-si acopere parul, nu se da domnisoara noastra cu capul de toti peretii ca n-a citit mai inainte de tragedie chestia asta ? (si se mai adauga iarasi o alta suferinta:binele pe care ti l-ai fi putut face tie, dar nu ti l-ai facut) Ehm iar la toate astea se mai adauga o alta suferinta:cati angajatori ar angaja o femeie mutilata la fatza , cand in CV-uri acum angajatorii se uita la poza din CV (fizonomia fetzeii) inainte de a citi pregatirea persoanei respective ?Eh ? Iar toate chestiile astea puteau fi evitate, daca domnishoara purta parul strans sub un batic: o carpa curata, menita sa previna si printre altele si intamplari din astea. Fetelor, va jucati cu focul, si nu l-a figurat ci chiar la propriu. :4: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
adica am prezentat o intamplare ipotetica insa care are ca poate avea drept cauza o actiune cu probabilitate de 90 %.I se mai spune gandire preventiva. Formarea gandirii (rationamentului) preventiv se face la disciplina numita Managementul Riscului(unde se creaza harti de risc, etc).Se preda la facultatile de inginerie dar si la Academia Militara. Rolul disciplinei este de ati forma gandirea preventiva, pentru orice situatie si de evalua impactul actiunilor tale asupra altora dar si impactul actiunilor altora asupra ta.Disciplina se bazeaza pe caracterul anticipativ iar ca aparat matematic se foloseste teoria probilitatilor si logica Fuzzy. Un exemplu popular de gandire preventiva: "Harnicul isi face sanie vara si caruta iarna". Insa nu este obligatoriu ca sa studiezi aceasta disciplina pentru ati forma gandirea preventiva. Paradoxal, omul se naste cu un mod de gandire preventiva care actioneaza ca mecanism de aparare. Nimeni nu a denumit cumva acest mod nativ de gandire preventiva insa efectele sale se vad peste tot: prezenta gandirii preventive are ca efect: prezenta bunului simt grija si respectului aproapelui responsabilitatea propriilor actiuni intotdeauna omul este pregatit si capabil sa previna accidente din cauze banele altruismul anticiparea(detectia) efectelor de hazard prezenta ordinii si disciplinei preventia haosului dezvoltare economica, prosperitate coruptie mica lipsa gandirii preventive: prezenta nesimtirii indiferenta catre aproapele tau(de fapt dispare notiunea de aproape) lipsa de responsabilitate (rebeliune) omul este suprins de catre accidente care au cauze banale egoismul supus hazardului lipsa ordinii si disciplinei aparitia haosului lipsa dezvoltarii ecomomice, saracie coruptie mare , la nivel maximal (la nivel de socitate) Tari care au politica de stat axat pe gandirea preventiva: Germania, Suedia, Filnanda, Groenlanda, Norvegia, Austria |
Citat:
|
Citat:
Ps: imi plac postarile tale sa stii si le citesc cu interes :1: |
Citat:
Tu te auzi ce spui? Cum adica sa smintesti cu o privire chiar si in haine acoperite? Da,daca privesti barbatii cu subinteles si-i fixezi cu privirea poate ca reusesti sa-i smintesti repede, dar de ce ar face o femeie crestina asta tocmai in biserica? Daca ai o privire curata,smerita las' ca toti or intrerpreta-o ca pe o invitatie nuptials! |
Citat:
Bine este ca femeia sa imite tinuta Maicii Domnului si sa nu caute sa fie mai presus decat ea. Acum e adevarat ca nu barba il face pe filozof. Atunci cand femeia cauta sa impresioneze ca sa para evlavioasa doar prin vesminte e vai de capul ei,caci se aseamana cu fariseii fatarnici. Totusi,e bine sa tindem sa facem voia lui Dumnezeu si cu vorba si cu fapta. Poate ca la inceput, purtatul baticului si al fustei e perceput ca o nevointa care ar putea starni ravna pentru o viata cat mai apropiata de Hristos. E bine sa avem curajul de afi crestini autentici. Daca nu putem fi, macar sa ne para rau, nu sa cautam indreptatiri. |
Citat:
In primul rand este vorba despre tinuta crestinului care trebuie sa fie cuviincioasa in permanenta dar mai ales in comunitate. Iar apoi este vorba si de o argumentul momentului - este Liturghie, in care lumea trebuie sa fie atenta la slujba si nu la femeia frumoasa de langa el. Mintea oamenilor trebuie sa fie la slujba si nu la frumusetea lumii, oricare ar fi ea. Sunt foarte multe femei DEOSEBIT DE FRUMOASE. Care au si o fata foarte frumoasa dar si un corp deosebit de frumos. Daca o astfel de femeie intra in Biserica, ii va tulbura cu siguranta pe toti. De la preot, care este si el om, si care daca vede o femeie frumoasa (rapitor de frumoasa) va fi si el uimit de frumusetea ei, pana la ultimul mirean, care cu siguranta ca toata slujba se va uita la ... femeia frumoasa. Cum ar trebui sa gandesti tu? Bunacuviinta, sa nu smintesti si sa nu tulburi pe altii. Ai o constiinta care iti va zice daca gresesti sau nu. |
Zilele acestea am privit mai multe fotografii cu cosmonauti. Am remarcat costumele lor foarte grele si care trebuie sa fie si foarte incomode. Un fel de combinezoane ermetice. Par mai complicate decat costumele din neopren ale scafandrilor. Fara indoiala, trebuie mult antrenament ca sa te poti misca cu lejeritate invesmantat in costum de cosmonaut. Eu, de exemplu, daca m-as imbraca astfel, m-as pravali indata. M-as impiedica singur, inainte chiar de a urca in aeronava. Pe de alta parte, ma gandesc ca aceste costume trebuie sa aiba un rost. Pesemne ca ele servesc ca sa-i protejeze pe cosmonauti in calatoria lor. Banuiesc ca ele sunt facute ca sa-i protejeze atat de eventuale lovituri in timpul calatoriei lor, cat mai ales de tot felul de campuri invizibile, despre care am auzit vorbindu-se. Nepricepandu-ma bine, eu nu cunosc cu certitudine ce rol au exact, dar sunt sigur ca au unul si nici nu mi-ar trece prin cap, daca as fi cosmonaut, sa nu mi le pun. Cel putin daca cei care m-ar antrena pentru activitatea de cosmonaut mi-ar spune ca e important sa mi le pun, ca fara ele as fi expus si as putea sa-mi ratez misiunea, atunci mi le-as pune. De fapt, nici unui cosmonaut nu i-ar trece prin cap sa se urce in astronava fara costumul de cosmonaut. Nu-mi imaginez un Gagarin sau un Aldrin in sort si in slapi. La randul lor, si cosmonautele (avem cazuri) si-ar pune costumul si nu s-ar gandi sa mearga in misiune in minijup.
Dar, daca astronava noastra ar merge nu doar in jurul Pamantului, ci mult mai sus, mai sus chiar de stele ? Daca ar merge mai sus chiar de ingeri, mai sus si de Sfanta Fecioara, daca am fi intr-o misiune care ar merge pana la Dumnezeu ? Fiindca, in fond, ce altceva este Sfanta Liturghie, decat o ascensiune pana la Dumnezeu ? Atunci, cu atat mai mult nu ar trebui sa ne lasam costumele acasa. Sa nu uitam ca ne pot proteja in misiunea noastra de niste lovituri foarte vizibile, dar si, poate, de niste forte pe care nici nu le putem vedea. |
Eu, ca de obicei, sunt impotriva extremelor.
Vad dreptate si colo si colo. Ceea ce vreau sa spun: Nu numai in haine si basma se afla credinta. Ea se afla (sau asa ar trebui) in suflet si in gand. Exista oameni frumosi la suflet si la chip care pot atrage oricum, chiar daca se infasoara. Pot sa te atraga si trasaturi de preoti, sau de maica. Si ei sunt Slava Domnului imbracati cum se cuvine. Si da, oamenii (daca nu se in franeaza) pot sa-si imagineze si ce este pe sub haine. E pacatul lor nu al celor care se imbraca. In biserica trebuie sa te concentrezi pe rugaciunea ta si "convorbirea" cu Iisus si nu sa te uiti cum e imbracat unul si altul si cum arata. Si fiecare trebuie sa fie smerit si in coltul sau. Poti sa fii imbracat cuviincios si sa faci alte lucruri nepotrivite in biserica. Hainele nu sunt o garantie!!! Dar sigur ca trebuie sa fim imbracati cuviincios si smerit si nu provocator. Si mai ales nu trebuie sa judecam. Nu stim ce este in fiecare din noi. Sa ne vedem de treaba noastra. Din pacate exista tot mai multe dezbinari in biserica (printre oameni) si stie Dumnezeu, nu de la haine. Repet, trebuie sa ne imbracam cuviincios, dar sa nu cadem in extreme si sa punem etichete (si judecati) aiurea. Si "oaie cugetatoare" tu ai fost in alte tari sa vezi cum e, sau ai citat de undeva listele alea? Iti spun eu, ca nu e chiar asa. Exista goana dupa bani peste tot, exista egoism, exista discriminare pana la loc comanda. Omul nu mai inseamna nimic...Banul conteaza. |
Citat:
|
Citat:
Si totusi e nespus de frumoasa! |
Citat:
Tocmai faptul ca tie ti se pare ca normala o tinuta lejera(adica fara restrictii) chiar si la biserica, demonstreaza ca nu-ti impui niste restrictii pentru ca nu accepti o autoritate in afara de tine, careia sa te supui, nu "intelegi" smerenia pentru ca nu vrei s-o aplici. Necuratul iti strecoara in cuget ideea ca baticul te scoate in evidenta mai mult din "smerenia" ta cea neverificata si nedovedita si neasumata. |
Citat:
|
Citat:
Depindem în mod firesc de oamenii între care trăim. Ne influențăm unii pe alții. Când ne aflăm într-o situație colectivă, mintea noastră funcționează diferit decât atunci când suntem singuri. (De aceea s-a și dezvoltat în științele sociale o ramură numită psihologie socială.) Printre altele, e cunoscut că apartenența la un grup exercită o presiune asupra individului în sensul conformării lui la regulile, conduitele, cultura grupului. Riscul de a nu te conforma e resimțit negativ ca pe o amenințare de a fi exclus din grup. Cui nu i se strânge inima în fața unei astfel de amenințări, care bate direct în trebuințele noastre de afiliere?... Și totuși unii oameni au depășit "tirania" trebuinței de afiliere prin trăirea și cultivarea unor trebuințe mai înalte. De pildă prin nevoia de autorealizare (care, în înțelesul ei autentic, nestâlcit de prejudecata comună, înseamnă o împlinire a potențialului, o cultivare și înmulțire a "talanților" în sensul pus de Dumnezeu în om). Cât privește comunitatea credincioșilor, putem sesiza câteva deosebiri: una e să fii fără batic la o slujbă într-o mânăstire de călugări, alta într-o mânăstire de maici, alta într-o biserică de țară, alta la oraș etc. Intră în joc nivelul duhovnicesc al credincioșilor, tradițiile/obiceiurile locale etc. Însă a mă teme că par în ochii altora "demonstrativ", fățarnic etc. atunci când îmi acopăr cuviincios capul cu un batic la intrarea în biserică, poate fi începutul pentru a mă teme, într-o bună zi, că: - merg la slujbă - îmi fac semnul crucii - fac mătănii - sărut icoanele - îmi botez copiii - îmi îngrop și îmi cinstesc morții - îmi mărturisesc însușirea de creștin ș.a.m.d. E de avut în vedere, cred, mereu un echilibru între individ și comunitatea din care face parte. O discrepanță prea mare între un membru al comunității și ceilalți declanșează un conflict care va avea, mai devreme sau mai târziu, una din următoarele consecințe: a) neobișnuitul va fi asimilat la obișnuit, norma grupului se va impune ("las că-l dăm noi pe brazdă!"); b) grupul se acomodează sub influența noului venit (lucru rar și dificil), exemplul cel mai bun aici fiind al preoților nou-veniți în parohie care, cu răbdare și tact reușesc în timp să corijeze unele tradiții locale (cum ar fi de pildă cele legate de aducerea păsărilor în biserică...); c) comunitatea se va obișnui treptat cu "ciudățeniile" deviantului de la normă; d) deviantul va fi eliminat sau constrâns să se autoelimine. În orice caz, teama că atunci când eu păstrez învățătura Bisericii și a Sfintei Tradiții risc să îi smintesc pe alții, e de alungat. Cel care nu ține rânduială sau care nu are bunul simț să facă tot ce se cuvine în lăcașul de cult, e deja un pic (sau de tot) smintit. Nu la sminteala lui să ne gândim, ci la sminteala noastră care ne va cuprinde dacă îi urmăm traiectoria descendentă a concesiilor și abaterilor. |
Din pățaniile unui deviant
A fost odată printre oameni un deviant de la lumesc.
Deși lumea presa Biserica să devină după chipul și asemănarea ei (a lumii), deși secularizarea își făcuse deja cuib în lăcașurile de cult iar trândăvia se instalase ca la ea acasă până pe muntele Athos, un tânăr deviant n-a avut altceva mai bun de făcut decât să își asculte inima străpunsă de Duhul lui Hristos și să tragă vârtos la obârșii, la obârșiile sfințeniei și ale veșniciei... Acest tânăr era un negustor oarecare din Atena care, în ciuda faptului că fusese deja logodit de către familie, a urmat cuvintele unor ofițeri din garda unui palat văzut în vis: "De acum înainte vei sluji aici". Sar peste nenumăratele amănunte ale vieții acestui om (pentru mai multe detalii, doritorii pot consulta cartea "Starețul meu Iosif Isihastul") și citez mărturisirea deviantului de la lumesc-trândăvie-confort, din vremea când creștinul nostru era deja stareț al unui așezământ monahal athonit. Iată ce scria starețul surorii lui, povestindu-i cum o mai duce printre frații săi athoniți: "Știi ce înseamnă să nu ispitești și să fii ispitit? Să nu furi și să fii furat? Să binecuvintezi și să te blesteme? Să miluiești și să te nedreptățească? Să lauzi și să te osândească? Să vină să te mustre fără motiv și să strige neîncetat că ești înșelat? Și aceasta toată viața... Iar tu să știi că nu este așa cum spun ei. Și să-l vezi pe ispititorul cum îi ațâță, iar tu să te pocăiești și să plângi ca unul ce este vinovat... Aceasta este cea mai grea luptă. Deoarece ești războit și de oameni dar te războiești și tu cu sinea ta ca să o convingi că este așa cum spun ei, fără însă să fie așa. Să te lovești până când te vei convinge pe tine însuți, să numești lumina întuneric și întunericul lumină. Să te lipsești de orice drept și să piară cu desăvârșire trufia. Să devii nebun întru deplină cunoștință. ......... Toată viața mea a fost o mucenicie." (Op. cit., pag. 197-198) |
Citat:
E si asta cu doua taisuri, daca vii cu batic si fusta lunga esti mironosita, daca esti aranjata de ce te aranjezi, femeia e mereu judecata, in schimb barbatul scapa mereu pt ca nimeni nu ii face observatie. Ideea e sa ne concentram pe ce se intampla in biserica in ceea ce priveste desfasurarea slujbei, pe cat posibil sa participam in mod activ la slujba si sa nu luam in seama ce se intampla in jur. Trebuie sa placem lui Dumnezeu, nu oamenilor. Multi ar putea sa incerce sa vina de la inceputul slujbei ca sa nu deranjeze pe altii sau sa isi opreasca telefoanele mobile, dar asta e o alta discutie... |
Citat:
al semnalului GSM , in vecinatatea Bisericii.Cand are loc slujba se activeaza statia de bruiere, cand se termina slujba se opreste statia de bruiere |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Scuze sunt multe, pentru orice se poate gasi scuze, asa putem gasi scuze si pentru lasatul telefonului sa sune in timpul slujbei sau mai rau pentru vorbit, desi nu exista. Preotii cer in mod repetat in carticele, in fiecare an, si este lipit si un regulament pe usa ca oamenii sa vina de la inceputul slujbei, sau sa nu vina in timpul momentelor importante dar oamenii, multi dintre ei nu o fac, pentru ca zic ca merge si asa si pentru ca nu au respect nici pentru biserica, nici pentru preoti, nici pentru credinciosi. Preotii saracii numai ei stiu ce deranjati sunt de comportamentul oamenilor pentru ca si ei trebuie sa se concentreze la slujba, numai ei stiu ce greu le este, dar nimeni nu se gandeste la asta. A merge la biserica nu este obligatoriu, dar ce are rost are sa vii daca nu esti in stare sa respecti niste reguli elementare de bun simt? |
Citat:
Multumesc pt citatul asta. Mi-ai reamintit de Iosif Isihastul si mi-ai reaminti de ... trandavia mea si timpul pierdut zilnic. |
Păi pentru noi e scrisă cartea, din iubirea celor vrednici. Ca să mai prindem nădejde și să avem alternativă la modelele promovate de societatea consumistă în care trăim...
Îți împărtășesc sentimentul, pățesc și eu la fel când citesc biografiile unor creștini autentici. Doamne ajută! |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 14:15:32. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.