![]() |
Sensul suferintei
Doamne-ajuta! As vrea ,va rog ,sa ma ajutati cu pareri sau cu exemple de carti care m-ar putea ajuta in clarificarea subiectului care nu imi da pace si anume sensul suferintei.Si nu ma refer aici la boala,care este data ca o indreptare pentru om,pentru a-si vedea neputinta ci la prezenta suferintei in cazul persoanelor nevinovate care au de suferit din cauza actiunilor diabolesti ale altora .Ma refer aici la cei care au de suferit de pe urma pedofililor, a violatorilor,a criminalilor ,etc.Cum sa inteleg,dpdv crestin ,sensul suferintei in aceste cazuri ?
|
Sensul suferinței? .... Adică la ce bun? La ce folosește?
Un prim gând, așa cum mi-a venit când am citit postarea ta, este: Cartea lui Iov. Din carte am găsit ceva folositor pentru mine: suferința prilejuiește un salt către cunoașterea (experierea) lui Dumnezeu, apropie pe om de Dumnezeu, îl sfințește. Iov cel dinainte de suferință nu e același cu Iov după traversarea suferinței. El iese îmbogățit și înnobilat cu darul cel mai de preț: cunoașterea lui Dumnezeu, pe Care inițial îl știa "doar din auzite". Iar cunoașterea lui Dumnezeu, ne învață Mântuitorul, este cea mai folositoare experiență a omului. Suferința (altoită cu credință) smerește și (fără credință) înrăiește și sluțește. Suferința curățește. Suferința înțelepțește. Suferința slăbește cerbicia inimii și a minții. Suferința e un test: dacă o întâmpini ca un răzvrătit îți dezvălui fără echivoc narcisismul și centrarea pe sine. Te descoperi om trupesc, om căzut. Dar încă mai poți alege...:) Dacă o accepți cu conștiința umilită înaintea Domnului, dacă ai încredere că leacul cel mai bun e cel știut de doctor nu de pacient, atunci ea lucrează minuni. Unii se prăbușesc sub suferință. Eu am pățit-o de multe ori și era să pier definitiv. Dar Domnul și cei care se roagă pentru sufletul unui om îl ajută pe cel care suferă să descopere Cerul, Viața, Iubirea. Prin suferință nu se cade să murim. În Biserică, minune: înviem. |
Citat:
http://www.librariasophia.ro/carti-C...e-so-1088.html http://www.librariasophia.ro/carti-D...e-so-3369.html http://www.librariasophia.ro/carti-M...-so-10640.html http://www.librariasophia.ro/carti-M...e-so-1449.html http://www.librariasophia.ro/carti-M...e-so-3944.html http://www.libris.ro/sufletul-meu-te...--p350117.html http://www.libris.ro/taina-suferinte...--p316215.html http://www.librariasophia.ro/carti-I...n-so-9514.html http://www.librariasophia.ro/carti-I...l-so-8483.html http://www.librariasophia.ro/carti-I...r-so-8618.html si de pe site-ul asta citeste de unde vrei articole http://www.sfintiiarhangheli.ro/ Suferința? Dar este singura cauză a conștiinței Dostoievski Suferința și durerea sunt întotdeauna obligatorii pentru o conștiință largă și o inimă profundă. După mine, oamenii cu adevărat mari încearcă o mare tristețe pe pământ... Dostoievski Ca tot am mentionat citeste si de Dostoievski: Crima si pedeapsa, Fratii Karamazov, Idiotul si restul cartilor care le mai are. Tipul e bun arata cum ajuta pe om suferinta :) Citeste si articolul de mai jos http://ortodoxiatinerilor.ro/analogi...rul-si-cescuta |
Citat:
http://www.ioanguradeaur.ro/551/desp...a-tristetii-i/ http://www.ioanguradeaur.ro/550/desp...-tristetii-ii/ |
Citat:
Aceste suferințe de care scrii sunt provocate de cei aflați sub inspirația diavolului, care Îl urăște pe Dumnezeu și creația lui, vrând s-o distrugă sub aspect spiritual. Și reușește să distrugă suflete în acest fel. Unele victime poate se vindecă chiar și de astfel de suferințe, dacă reușesc, prin harul lui Dumnezeu, să ierte, dacă întâlnesc oameni care să le poată ajuta. Când Hristos a fost între oameni i-a fost milă de ei și i-a vindecat. Nu i-a lăsat să-și poarte suferințele și bolile ca fiind mântuitoare. El este mântuitor și i-a mântuit de orice durere și boală. Paradoxal, însă, nu i-a scutit de suferință pe cei care L-au cunoscut cel mai bine, pe ucenicii săi, precum și pe toți credincioșii ce I-au urmat ulterior, până în zilele noastre. Pe aceștia i-a lăsat să-L cunoască și prin Cruce. Dar Crucea nu este orice suferință. E una în care nu ești singur, ci cu Cel răstignit pentru tine și care te înviază și pe tine după ce mori, prin acea durere, păcatului, egoismului, ție însuți. După ce, prin suferință, rămâi fără nimic, fără nicio putere, atârnând doar de Făcătorul tău. |
Multumesc tuturor pentru indrumari si lamuriri!Voi incepe sa citesc cartile recomandate ,pentru a-mi face o imagine mai clara asupra problemei.Ma intereseaza acest subiect in special pentru ca nu stiu ce sa ii raspund unei persoane care ma intreaba unde este pronia divina in cazul copiilor ucisi cu bestialitate .
|
Dumnezeu poartă de grijă făpturii Sale, dar nu încalcă libertatea niciunui om. Inclusiv pe aceea de a face rău cu bestialitate. Dumnezeu nu este un guvernator al lumii. Prin pronie el îl cheamă pe om la conlucrarea cu Sine; să facă, adică, binele, să creeze. În orice lucru bun pe care omul și-l propune, Îl are dinainte partener pe Dumnezeu.
Atunci, însă, când alege să facă rău, este părăsit de Dumnezeu (sau el Îl părăsește, mai bine spus). Dumnezeu nu participă, evident, la răul pe care omul alege să-l facă. Lumea i-a fost dată omului. Dumnezeu îl asistă pe acesta dacă este rugat. Dacă nu, urmările sunt tragice. Dar asta este din cauză că fără El nu putem face nimic, după cum a spus Hristos. Nu suntem noi autori ai binelui („Bun este Unul Dumnezeu”). Răul pe care-l facem este consecința despărțirii noastre de El. Și îl suportăm în solidar, nu individual, inclusiv copiii nevinovați. Pentru răul pe care cineva îl comite asupra unui semen suntem vinovați cu toții, prin înrâuririle felurite exercitate asupra celui ce comite fapta. Toată răutatea, nepăsarea, necredința noastră ajunge să se reverse asupra unui nevinovat, după cum s-a revărsat asupra lui Hristos |
Citat:
Draga Bianca, Hristos zice asa: RUGATI-VA ca sa nu cadeti in ispita. Daca omul s-a departat de Hristos cu siguranta ca va cadea in MARI ispite in viata. Tu vorbesti despre mari, mari greseli in care nu se cade chiar oricum; astea nu sunt "ispite" ingaduite de Dumnezeu spre inteleptirea noastra. Astea sunt mari ispite si gropi in care cadem din cauza diavolului. De astfel de ispite ne ferim si ne pazim NUMAI daca stam prin rugaciune aproape de Dumnezeu si Biserica. Toate exemplele din pateric arata clar ca DUmnezeu ajuta grabnic in astfel de situatii. Suferinta este o suferinta grea, cauzata de caderea in ispita prin departarea de Dumnezeu. Nu ai ce sa intelegi din suferinta asta. Nu este suferinta pentru indreptare, nu este suferinta pentru folos. Este suferinta venita datorita vietii departate de Dumnezeu. S-a ajuns in situatia asta pentru ca oamenii au stat departe de Dumnezeu. Si ca sa fiu putin mai clar o sa-ti dau 2 exemple din Vietile Sfintilor: 1. Sfanta Iustina a fost chinuita trupeste de diavol fantastic de mult. Din ingaduinta lui Dumnezeu, spre folosul ei, a comunitatii, spre folosul Sf. Ciprian. A suferit cumplit de chinul acesta, dar PRIN RUGACIUNE SI POST a biruit diavolul. In cazul asta lucrurile pe scurt sunt: diavol, ispita mare trupeste, rugaciune, biruinta. 2. In viata Sf. Nectarie este urmatorul exemplu: un tanar grec urma sa se casatoreasca. Era marinar si pe mare s-a imbolnavit grav rau de tot cu 2 luni inainte sa se casatoreasca. A paralizat de la mijloc in jos, a orbit, cumplit pe scurt. S-a dus la Sf. Nectarie in Eghina (care era mort). Cand a ajuns in fata BIsericii, Sf. Nectarie il astepta in fata Bisericii, sus pe scarile. Doar omul bolnav l-a vazut, nu si cei care erau impreuna cu el. Sf. Nectarie i-a spus clar atunci: "AI CAZUT IN ACEASTA BOALA DEOARECE TE-AI DEPARTAT DE BISERICA SI NU TE-AI RUGAT LUI DUMNEZEU SI MIE". Punct si clar. Dupa 40 de zile si rugaciuni si masluri, Sf. Nectarie s-a mai aratat de 2-3 ori si baiatul ala S-A FACUT COMPLET SANATOS. Concluzie: 1. Daca traim dupa Dumnezeu, Dumnezeu este Tatal Nostru SI IN SUFERINTA. El stie de ea, are grija de noi. Iar suferinta ARE UN ROST. 2. Daca NU traim dupa Dumnezeu atunci suferinta este o intamplare nefericita cu consecinte tragice si grave. |
Îmi e greu să înțeleg cum puteți afirma că există și suferință fără folos.
Dimpotrivă, așa cum dealtfel ați arătat, folosul suferinței care vine ca urmare a îndepărtării de Dumnezeu este ca omul să înțeleagă ce i s-a întâmplat de fapt și de ce i s-a întâmplat. Și să cadă la Hristos. Cât suntem în trup avem prilejul, inclusiv prin suferință (sau mai bine spus în mod expres prin suferință) să ne întoarcem la Domnul, să ne căim și să cerem har de pocăință. Ce folos mai mare ca acesta poate aduce suferința? P.S. Din experiența personală/profesională cunosc faptul că oamenii înnebunesc, ucid sau se sinucid tocmai atunci când nu mai găsesc nici un sens suferinței. Vă rog respectuos, frățește, să reflectați cu atenție la legătura dintre suferință și sensul ei prin filtrul Iubirii lui Dumnezeu pentru oameni. |
Citat:
Film inspirat dupa fapte reale . Un tânar băiat (Tyler Doherty), care suferă de cancer, îi scrie scrisori lui Dumnezeu, zilnic . El este iubit de comunitatea in care traiește și de catre familia sa. Scrisorile sale ajung in mâna poștașului Brady McDaniels care crede că scrisorile nu sunt o coincidența deși la început era confuz și nu știa ce să facă cu ele . Brady se imprietenește cu familia băiatului si totul ia un efect miraculos, împotriva tuturor șanselor. |
Citat:
|
Citat:
Este eronat sa gandim ca Dumnezeu ingaduie tuturor criminalilor sa se manifeste ca intr-un aberant legamant sau invoire ce ar avea-o cu acestia.Bineinteles ca nu! Multi nemultumiti si neintelesi(confuzi spiritual)Il fac pe Dumnezeu vinovat de relele intamplate in lume ca si cum s-ar face cu semnatura Sa! Pamantul este dimensiunea in care avem onoarea sa ne manifestam liber numai ca aceasta libertate este prost manageriata de altii si practic oamenii nevinovati traiesc la mana agresorilor,ca in vb aia "a fost acolo intr-un ceas nepotrivit"! Daca toti oamenii ar fi treji duhovniceste,ar crede in Dumnezeu,s-ar ruga si ar pazi poruncile nu ar fi nimeni cine sa mai faca raul.Este de la sine inteles... Cine doreste sa fie aparat de rele si necinste,sa aibe o relatie activa cu ingerul lui pazitor,sa se roage,sa tina post, sa traiasca in curatie,sa frecventeze biserica,sa nu faca rau altora. Si atunci cand un rau este pe cale sa se intample Dumnezeu va gasi in marea Sa putere o cale sa te salveze de la agresiune! |
Citat:
Se nasc asociatii si colective,fronturi de sustinere pt abuzati,ceva ce nu a existat in precedent. Activitatatile acestea fac ca lumea sa se mobilizeze,sa vorbeasca,sa-si exprime solidaritatea si empatia ceea ce teoretic ar trebui sa duca la reducerea acestor orori in mentalul colectiv. Despre boli,nu prea inteleg ceea ce nu intelegi tu :) Bolile fie se mostenesc pe linie stramoseasca fie le construim noi prin actiunile noastre zilnice. Bolile nu vin asa prin posta,la colet trimise tam-nesam de Dumnezeu. Multi oameni traiesc fara noima fara a se ingriji de suflet si de trup si apoi sunt foarte socati ca s-au imbolnavit.Ce credeai ca toata viata te vei simti ca in copilarie? Ca sa reiau exemplul tau,trebuie sa cauti in istoria familiei care are un copil bolnav de cancer sa vezi ce anume a dus la asta...Intotdeauna exista cauza si efect. Copilul cu cancer este doar un efect al unei cauze,al unei actiuni. Ceva a fost gresit, a fost facut gresit. In neamul meu,am avut un caz de leucemie la o fata adolescenta;ea nu era vinovata de nimic,ba din contra era un copil model,foarte precoce si inteleapta pt varsta ei,nu cred sa fi suparat niciodata pe nimeni in cei 16 ani cat a trait si totusi a fost lovita de aceasta catea de boala! Se prea poate ca intamplarea sa fie datorata infidelitatii tatalui ei,care era un om bun luat ca atare,dar nu putea sa fie de loc fidel sotiei lui si mereu facea nefacute incat pana si sotia s-a imbolnavit de suparare. Nu poti sa fi casatorit cu un infidel si sa nu te imbolnavesti de inima rea; te raneste,te apasa,te invinovateste,te face incomplet... Totusi boala si moartea acestei fete a adus mult bine pe termen lung deoarece mama ramasa singura si neconsolata,si-a dedicat viata altora,s-a pocait, a devenit de nelipsit de la biserica,a tinut posturi o viata intreaga,a crestinat multi copii din familie,a crescut doua generatii de orfani/lepadati si s-a mantuit. Mult a mai suferit aceasta femeie,poate mai mult decat o bolnava de leucemie. Mereu suntem victime colaterale ale actiunii altora;sa-i iertam noi cat mai avem timp caci daca ar stii ei cat rau fac si pe cati ii nenorocesc ar plange cu amar! |
Citat:
Dpdv crestin este o taina. In taina nu poti sesiza si explica relatii de cauzalitate. Sunt "intelesuri si sensuri de nepatruns". Oricat vei citi ce ti-au recomandat colegii de forum nu vei putea identifica sensul uciderii cu bestialitate a unui copil nevinovat. Parere personala. Ceea ce cauti este un sens care sa indice, sa dezvaluie un "mecanism pozitiv" la care apeleaza Dumnezeu - o procedura mantuitoare chiar in cazul atrocitatilor. Sunt copii sau suflete nevinovate care sunt zdrobiti chiar inainte de a fi invatat sa vorbeasca, daramite sa citeasca sau sa auda cuvintele biblice - sa-si formeze o conceptie ontologica crestina asupra existentei. Este o taina a Lui Dumnezeu. Ramai cu aceasta si fii o buna crestina. Eu, de dragul logicii, am calcat peste linia trasata de crestinism. Nu stiu daca este bine sau rau. Dumnezeu stie. |
Florin, din postările sale repetate reiese că Bianca nu cere opinii despre "sensul uciderii cu bestialitate a unui copil nevinovat"
ci despre SENSUL SUFERINȚEI în situații de extremă/bestială violență asupra unor copii. Să păstrăm subiectul logic al discuției, te rog (altminteri ne încurcăm în vorbe): sensul suferinței. Aceasta e tema, acesta e titlul topicului. Are suferința acestor copii vreun sens? Dacă are, care ar fi acela? - asta cred că ne întreabă Bianca, dacă nu cumva mă înșel. Eu aș aborda problema pe două direcții: - ce sens are pentru copiii respectivi această suferință (nu știm, putem face doar presupuneri; iar eu sper că psihoterapeutul și duhovnicul îl ajută pe copil să elaboreze un sens folositor pentru personalitatea și viața copilului, întru mântuirea lui) - ce sens are pentru ceilalți oameni suferința copiilor (în primul rând mă gândesc la părinți, rude, prieteni precum și la orice alt om, de pildă mă gândesc la sensul pe care îl are suferința acelor copii pentru noi, cei care discutăm aici). |
Citind aceste framantari, ma gandeam: cu adevarat, suferinta este o taina. O taina pe care, poate, nu o vom deslusi de-a lungul intregii vieti. Pentru suferinta ticalosilor putem gasi repede explicatii facile, dar suferinta dreptului: aceea care ridica probleme de intelegere.
Dar pe cine stiu eu sa fie drept si nevinovat ? Si asa am ajuns la Isus. La suferinta Lui. Pentru ce a suferit El, drept si nevinovat, ATAT de mult ? Teoria ca a facut-o ca sa rascumpere pacatele oamenilor nu tine decat pana la un punct. Fiind Dumnezeu, adica insusi Infinitul, cea mai mica suferinta pe care oamenii i-ar fi provocat-o Fiului Omului ar fi fost destul ca sa rascumpere intreaga omenire. Este un "fenomen de limita" aici. Putea foarte bine sa fi suferit mai putin decat a facut-o. Biciuirea din Pretoriu era arhisuficienta. Chiar si un scuipat aruncat de ai Lui, ca sa nu mai vorbesc de mistocareala soldatilor romani care L-au imbracat in purpura era destul. Putea sa nu urce Calvarul. Putea sa nici nu moara, ci sa treaca la capitolul urmator, direct la Inaltare. Cel putin, daca a ales sa moara, putea sa nu o faca asa cum a facut-o. Agonizand, lent, pe cruce. Ca un talhar, intre talhari. Taina suferintei oricarui copil, ca si a oricarui om drept, nu isi poate gasi ecoul decat in taina suferintei Domnului nostru. Si, fara indoiala, acolo isi poate gasi si rostul. Vedem in jurul nostru cat de multi oameni sufera. Sensul suferintei lor si-l pot gasi intr-un singur fel: sapand la piciorul Crucii. A Crucii pe care Domnul a luat-o. Pe care a sarutat-o. Sub povara careia a cazut si s-a ridicat. Sapand la piciorul Crucii, acolo vor afla craniul si oasele vechiului Adam, acela plamadit din pamant, peste care au fost turnate sangele si lacrimile lui Dumnezeu. Si numai atunci cuvintele pe care le spune Dumnezeu capata sens: "Veniți la Mine toți cei osteniți și împovărați și Eu vă voi odihni pe voi. Luați jugul Meu asupra voastră și învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima și veți găsi odihnă sufletelor voastre. Căci jugul Meu e bun și povara Mea este ușoară". Sa fie vreo legatura intre aceste trei versete si cele de imediat dinainte, in care Domnul ne spune: "nimeni nu cunoaște pe Fiul, decât numai Tatăl, nici pe Tatăl nu-L cunoaște nimeni, decât numai Fiul și cel căruia va voi Fiul să-i descopere" ? Sa nu ne iluzionam, crezand ca vom impartasi gloria lui Dumnezeu, dar fara sa impartasim suferinta lui. Aici trebuie sa fie sensul suferintei: descoperirea lui Dumnezeu. Numai punand suferinta noastra la piciorul Crucii si amestecand sangele si lacrimile noastre cu sangele si lacrimile lui Dumnezeu putem fi una cu El. |
Cain l-a omorat pe Abel.
De ce ? De invidie, zice clar in Scriptura. Omul ESTE LIBER PE PAMANT, sa faca dreptate sau PACAT. Dumnezeu are grija de noi, dar noi, oamenii avem si libertatea de a pacatui sau de a face dreptate. |
Citat:
Ati mai spus ca bolile se mostenesc pe linie genetica.Nu ma pricep la acest domeniu,stiu ca unele boli se mostenesc,dar nu cred ca si cele letale(cum ar fi cancerul)Asta iar ar fi o mare nedreptate,caci nimeni nu alege familia in care se naste. Ati mai spus si ca femeia aceea a suferit mai mult decat un bolnav de leucemie.Serios?Suferinta ei a fost provocata de alegerile ei ,putea pur si simplu sa se desparta de sotul infidel,pe cand chinurile bolii nu cred ca ar putea fi exmprimate.Putini crestini isi pastreaza nadejdea si chiar credinta in Dumnezeu in acele momente. |
Citat:
|
Citat:
|
Exista situatii in care noi oamenii pur si simplu nu gasim un sens logic al suferintei. Si totusi, la Dumnezeu toate au un sens:
http://ortodox.md/articole/despre-ne...-lui-dumnezeu/ |
Uitasem de astea
http://www.librariasophia.ro/carti-E...V-so-7424.html http://www.librariasophia.ro/carti-D...V-so-1234.html http://www.librariasophia.ro/carti-P...V-so-2275.html http://www.librariasophia.ro/carti-G...V-so-3371.html Pacatele parintilor se rasfrang asupra copiilor, de exemplu daca tata a fost un alcoolic, sau un drogat si copii pot deveni asta, ei mostenesc inclinatia spre acest pacat sau catre alte dependente, dar nu inseamna ca vor deveni la fel , aici sunt vorba de mai multi factori: situatia familiala, grupul de prieteni, scoala, biserica, educatia s.a.m.d |
Pentru noi, oamenii post-Decartes, logica a devenit un fel de zeu. Unul cu multe fețe, adaptabil la mintea fiecăruia, la logica personală.
Tindem ca urmare, în mod firesc, să considerăm sensul unui lucru ca pe ceva legat de logică. Dacă nu e logic, nu e bun sau nu există. Și totuși, realitatea arată că multe lucruri și sensuri sunt bune și există, deși scapă logicii noastre momentane - a unora dintre noi sau a tuturor împreună. Bunăoară dogmele creștine: nu sunt logice, iar dacă ar fi nu s-ar mai odihni neliniștita minte omenească în limanul lor. Asta o confirmă experiența tainică și descoperirea Dumnezeiască. Și dimpotrivă, când crezi că ai "găsit" logica unei dogme tocmai atunci te afli cel mai departe de adevăr și de Adevăr, pentru că ai "închis" Necuprinsul în cămara minții și ai acoperit Lumina cu luminița, Oceanul cu picătura. Te situezi astfel în gândirea luciferică, cu tot calabalâcul mândriei și ignoranței personale. Cred că fiecare dintre noi a experimentat aceasta... Cunoașterea nu se reduce la logică. Creștinismul nu e logic, e nebunesc față de ceea ce numim îndeobște logic sau rațional. Raționalismul nu e compatibil cu sensul tainic și cu bogăția Ireductibilului, oricât de "luminat" ar fi el. Inutil să mai cităm pe toți cugetătorii creștini în legătură cu acest aspect fundamental. Sfântul Pavel punctează odată pentru totdeauna că propovăduirea lui Iisus Cel Răstignit și Înviat este nebunie pentru unii, sminteală pentru alții... Tainele nu sunt logice ci, înaintînd înlăuntrul lor, viind în ele, descoperim lucruri precum acesta: vezi Răstignitul pe lemn și înțelegi, complet ilogic dar cu adâncul cutremurat al sufletului, mântuirea oamenilor, Iubirea lui Dumnezeu pentru noi, viață veșnică. Vezi înfrângere (într-un plan) și înțelegi victorie, izbândă definitivă în alt plan. Vezi moarte și înțelegi Viață. Nu-i așa că-i nebunesc și cam fără logică? Când încercăm să elaborăm un sens al unui lucru, de pildă sensul suferinței, avem nevoie de harul Dumnezeiesc și de un anumit mod de așezare sufletească, nu de logică omenească. Iubirea lui Hristos dă sens în mod infinit mai roditor decât logica lui Ion. Să nu ne poticnim, așadar, de logică în căutarea sensului suferinței, că riscăm să ne învârtim în cerc la infinit... A descoperi și trăi sensul nu înseamnă a face logică. Cocoțat doar pe calul logicii, făt-frumos face un salt, ce-i drept, însă unul nedeplin (nesalvator) către cer și astfel îl cam prinde și îl papă gheonoaia...:) Mai trebe ceva de aruncat peste umăr - un pieptene, o batistuță udată cu lacrimi și lavandă fină, o aripioară de furnicuță salvată de la înec, oleacă de lemne sparte pe la Maica Vineri etc..... |
Citat:
Tu il vezi pe Dumnezeu ca pe un razbunator,te rog nu-mi pune vorbe straine in gura! Cum adica sa-L vad ca pe un razbunator daca strabunii mei au dus o viata destrabalata si au stricat banca genetica a familionului prin pacatele lor de toate felurile? Daca nu cunosti unele domenii sau altele atunci citeste intai si pregateste-te si apoi deschide threaduri de discutii in care sa faci negari de toate genurile. Mai citeste despre cancer,mai informeaza-te chiar daca nu lucrezi in domeniul medical,asa pur informativ. Nu inteleg de ce privesti ca pe o nedreptate faptul ca ai aparut intr-o familie care sa zicem are predispozitie spre afectiuni de circulatie...?? Si mai ales de ce este o nedreptate facuta de Dumnezeu?Depinde ce asteptari ai tu de la viata,pt ce scop crezi ca ai aparut aici etc... Celebra actrita Angelina Jolie a ajuns la inlaturarea totala a sanilor dupa ce anul trecut i-a dat prin cap sa faca niste investigatii genetice sa vada daca mosteneste pe linie materna aceiasi bola crutatoare care a luat-o pe mama ei(cancer ovarian). Astfel a descoperit ca este "pozitiva"pt gena care produce cancerul de san(dar o mutatie a acestei gene poate produce si cancerul ovarian). Cat priveste matusa mea...te rog s-o lasi sa se odihneasca in pace! Nu-mi veni cu tot felul de povete moderniste de schimbare in ceea ce ce o priveste;eu nu am dat exemplul ca sa-i tulbur memoria intr-o conversatie virtuala cu oameni pe care nu-i cunosc ci doar sa tragem impreuna niste concluzii. Chiar crezi ca divortul de un barbat infidel lasa numai fericire si zambet in sufletul tau? Ca iti rezolva toate problemele existentiale? Cunosc doamne divortate care numai fericite nu sunt! Eu nu fac apologia divortului ci a fidelitatii;tocmai ca vreau sa pun accent pe raul pe care il facem altora tradandu-le dragostea,ranindu-i de moarte,aducandu-i pana la anularea fiintei. Divortul nu face nimic,nu-ti aduce inapoi increderea de sine,nu te face din nou un om fericit ci doar te desparte de omul care ti-a produs raul.Dar raul este deja facut,esti deja vatamat iar refacerea este grea si dureroasa. Cam atat,nu trebuie neaparat sa-mi raspunzi la asta,nu simt nevoia sa discut in contradictoriu cu nimeni,desi cam asta se face zilnic pe forumul orthodox! |
Citat:
Si ,in ultimul rand, am deschis acest topic pentru a-mi clarifica anumite framantari,nu pentru a ma certa cu cineva cum spuneti ca se obisnuieste pe aici. |
Citat:
Si cineva de 20 de ani, si cineva de 40 va intelege ce trebuie atunci cand fa renunta sa Ii aplice logica umana lui Dumnezeu. Cand vom invata ca Dumnezeu este mai presus de fire, nu ii vom mai aplica cele ale firii. Cand ne vom da in voia lui, cand vom face voia lui vom putea incepe sa intelege randuiala Sa pentru lume. |
Citat:
|
Poate găsiți ceva folositor și aici:
https://www.google.ro/search?q=taina...K4L4yQPwx4HgBA |
Numeroase accepțiuni pentru cuvântul "sens": http://dexonline.ro/definitie/sens
Lexical, logic, matematic, lingvistic, semiotic etc. Constat însă că lipsește un înțeles al termenului: cel ontologic. Care este sensul ontologic al suferinței? Cel dincolo de Dex. |
Citat:
Atunci cand am copilul grav bolnav pot sa ma gandesc ca am gresit undeva si copilul plateste pt pacatele mele. Suferinta copilului este pt parinte mai mare decat daca ar suferi el. In cazul de accidente putem presupune ca prin pacatele noastre am izgonit pe ingerul pazitor trimis de Dumnezeu sa ne apere.In Psaltire scrie ,cititi psalmul 90 ,dar gasiti referinte de acest fel si in alti psalmi. |
Citat:
Logica suferintei este una din intrebarile existentiale fundamentale pe care si-o pune fiecare om atunci cand sufera. De ce eu sufar aceasta? De ce mie mi se intampla aceasta? De ce suferi tu? suferiti voi? De ce sufera el/ea/ei? Este firesc sa incercam sa cautam o explicatie logica la un fenomen atat de prezent in viata noastra. Asa cum incercam sa ne dam seama de ce ploua sau fulgera. Sau de ce avem pe cerul noptii superluna. A lasa aceasta intrebare fara niciun raspuns logic este ca si cum am ignora intelegerea trasnetelor. Orice nu este inteles adecvat ne poate lovi in orice moment. Crestinismul afirma ca suferinta a intrat in lumea oamenilor prin naivitatea lui Adam. Daca n-ar fi fost naiv, Adam nu cadea in neascultare. Astfel, un principiu esential al crestinismului este faptul ca Dumnezeu pedepseste o persoana pentru greselile savarsite de alta. Aceasta pedeapsa se propaga de la caderea protoparintilor pana la Inviere si continua cu miliarde de suflete si dupa Inviere. Invierea nu a putut restaura trupurile fizice in trupuri edenice asa cum au fost ele inainte de Amagire. Acestea continua sa flamanzeasca, sa inseteze, sa ispiteasca sufletul, sa se imbolnaveasca si sa putrezeasca. Spre deosebire de crestinism, budismul postuleaza ca orice suferinta ar resimti o persoana, oricat de insignifianta, aceasta se datoreaza ei si numai ei in exclusivitate. Un suflet schimba neincetat trupuri, nu neaparat pamantene, pot fi trupuri de iad sau edenice. Atata vreme cat sufletul nu cunoaste Adevarul, acesta nu va afla niciodata odihna, este condamnat la suferinta neintrerupta, pentru ca toate trupurile pe care le imbraca sunt in fapt in natura suferintei, nu in natura Nepatimirii/Adevarului. Deci budismul afirma ca orice suferinta am resimti aceasta nu este altceva decat efectul unui pacat personal anterior. "Plata pacatului este suferinta". ====================== Toti copiii sufera fara exceptie. Pentru ca fiecare batran are in sufletul lui copilul care a fost candva. |
De aceea creștinismul este comunitar, în timp ce budismul este individualist. În Adam toți am greșit și în Hristos toți ne mântuim întrucât există o unitate: în primul caz după fire, în cel de-al doilea după har.
Când Adam s-a despărțit de Dumnezeu prin neascultare, și eu m-am despărțit pentru că eram cuprins în Adam. Dacă Hristos a biruit moartea, și eu o pot birui, dacă rămân întru El. |
Citat:
In ultima parte ati spus ca sufletul imbraca mai multe trupuri.Va referiti aici la reincarnare ? |
Citat:
Insa, in postare este descrisa o realitate care ne inconjoara nu o atitudine launtrica deliberata prin cultivarea invataturilor crestine. Budismul nu este individualist. Pentru ca un budist considera fiecare faptura ca fiind propria mama. O alta atitudine launtrica deliberata prin cultivarea invataturilor budiste de aceasta data. De aceea, un budist cauta sa aline suferintele tuturor mamelor (Bodhisattva). Nu este atitudinea unui "individualist". Asa cum crestinul se simte solidar cu ceilalti crezand in Geneza si NT (Adam si Hristos), asa si budistul se simte legat afectiv de toate celelalte fapturi crezand ca fiecare in parte i-a fost candva mama. Caci ceea ce conteaza cu adevarat este cata iubire purtam celorlalti si nu cum rationam. Insa, indubitabil, trebuie sa rationam intr-un anumit fel pentru a aprinde focul dragostei |
Citat:
Este o "pedeapsa mostenita". Eufemistic putem spune ca atunci cand a gresit Adam am gresit si noi impreuna cu el, pentru a "salva" principiul juridic fundamental. Insa aceasta cugetare are doar o valenta "poetica", pentru ca noi nu am decis nici sa muscam din mar, nici sa ascultam de porunca Lui Dumnezeu. Toate sufletele oamenilor, prin trupurile pe care le imbraca, sunt pedepsite pentru neascultarea lui Adam. Citat:
re-"fantomizare" daca trupul va fi unul al unei naluci re-"demonizare" daca trupul va fi unul suferind in iad .... Aceste trupuri au diferite consistente. Ele sunt baza manifestarii suferintelor ca efecte ale pacatelor anterioare. |
Citat:
Pentru ca toti suntem legati unul de altul prin Adam. |
Dacă putem vorbi de o cunoaștere, eu cred că este prin Descoperire de Sus. O altă cunoaștere e cel mult o gnoză, adică o iluzie fabricată din abaterea consecventă de la calea Crucii, a Evangheliei.
Nu cred că ajută să căutăm sens logic suferinței, dar să găsim fiecare sensul ontologic al suferinței personale sau/și colective. Sensul care învie, omorâre a morții din noi. Suferința prilejuiește (dacă e asumată în Duhul lui Hristos) o deșertare de sine, o kenoză și o înaintare în devenirea întru Ființă. Iată câteva gânduri despre suferință ale unui bărbat înduhovnicit: "Inima îmi era ca ceara înfierbântată. Însă durerea-i era, în chip curios, de viață făcătoare. O oarecare moarte scârboasă se mistuia de către lacrimile fierbinți, așa cum se mistuia murdăria..." "Nu este lipsă mai cumplită decât a nu cunoaște pe Adevăratul Dumnezeu. În întunerecul necunoașterii (lui Dumnezeu - n.m.), nu numai durerile și suferințele, ci până și bucuriile și mulțumirile, și îndeobște totul își pierde sensul. Dimpotrivă, un dar mai mare ca întâlnirea cu Dumnezeul Cel Viu nu există. În lumina acestei cunoașteri, nu numai stările plăcute, ci și cele întristătoare și chinuitoare sunt pline de sens, și drept aceea devin cu putință a le purta, se îndreptățesc." (Arhim, Sofronie Saharov - "Vom vedea pe Dumnezeu precum Este.") |
"Adevaratul Dumnezeu" - La gust este iubire iar la vedere este adanc necuprins.
Suferinta este plina de sens doar atunci cand este rabdata din dragoste pentru altcineva: fie Dumnezeu, fie faptura. |
Citat:
|
Citat:
Desi pt starea decazuta a societatii de azi toti suferim : cataclisme ,boli ,etc. In Scripturi scrie :"parintii mananca agurida si la copii se strepezesc dintii". Dumnezeu nu pedepseste ,in psalmi scrie "Domnul m-a certat dar mortii nu m-a dat" .Mai grav e cand il maniem pe Dumnezeu. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:23:34. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.