![]() |
O intrbare pentru voi
Buna ziua, eu sunt ateist (si nu sunt aici sa creez probleme ci doar sa port o discutie civilizata), provin dintr-o familie in care mama este catolica dar nu este o persoana religioasa desi crede in Dumnezeu, iar tata este ateist, a fost de cand il stiu. Nu am fost dus la biserica si nu am fost indoctrinat de parinti, am fost lasat sa-mi dezvolt singur parerile asupra religiei si stiintei.
Pe langa asta nu imi este rusine si nu ascund faptul ca sunt ateist chiar daca sunt scrutinizat si injurat din aceasta cauza. Acum am sa va intreb ceva, sa spunem ca exista rai si iad (teoretic vorbind), eu ca ateu si persoana bine educata care nu prea am obiceiul sa injur, nu consum alcool si nu fumez din principiu, n-am incalcat nici o lege in viata mea si am un bun comportament social, as ajunge in iad doar pentru ca sunt "necredincios" in timp ce majoritatea credinciosilor care merg la biserica doar sa barfeasca sau sa se roage sa moara capra vecinului, injura ca la usa cortului, fura si sunt violenti ar ajunge in rai daca merg la spovedanie? Care este logica aici. |
Nu e mai corect spus „ateu” decât „ateist”? În ultima vreme observ o tendință de înlocuire a primei forme cu cea de-a doua, explicabilă, probabil, prin influența lecturilor în limba engleză sau a traducerilor neglijente.
|
Citat:
Crestinilor, ii raspunde Sfantul, voi vorbiti despre mantuire, dar habar n-aveti ce este mantuirea, de ce au nevoie oamenii de mantuire si, in sfarsit, nu-L cunoasteti pe Hristos, singurul mijloc al mantuirii noastre! Iata adevarata invatatura despre acest obiect, invatatura Sfintei, Universalei Biserici: Mantuirea consta in restituirea partasiei cu Dumnezeu. Aceasta comuniune a fost pierduta de intreg neamul omenesc prin caderea in pacat a protoparintilor. Tot neamul omenesc e o categorie de fiinte pierdute. Pieirea este domeniul tuturor oamenilor, atat a celor virtuosi cat si a raufacatorilor. Ne zamislim in faradelegi, ne nastem in pacat. Coborau in iad, dupa sfarsirea pribegiei pamantesti, nu doar pacatosii, ci si dreptii Vechiului Testament. La atata se limiteaza puterea faptelor bune omenesti. Acesta este pretul virtutilor firii noastre cazute! Ca sa refaca comuniunea omului cu Dumnezeu sau, cu alte cuvinte, ca omul sa obtina mantuirea era necesara rascumpararea. Rascumpararea neamului omenesc a fost savarsita de Insusi nemarginitul Dumnezeu. Pedepsele, partea neamului omenesc, au fost inlocuite cu pedeapsa luata de El; lipsa meritelor omenesti a fost inlocuita de vrednicia Lui infinita. Toate faptele bune omenesti neputincioase, pogoratoare in iad, au fost inlocuite cu o singura fapta buna, plina de putere: credinta in Domnul nostru Iisus Hristos. Cand iudeii L-au intrebat pe Domnul: Ce sa facem ca sa facem lucrurile lui Dumnezeu? Domnul le-a raspuns: Acesta este lucrul lui Dumnezeu, sa credeti in Cel pe Care L-a trimis El. Un singur lucru bun ne e necesar pentru mantuire: credinta; dar credinta ca lucrare. Prin credinta si numai prin credinta putem intra in comuniune cu Dumnezeu, prin mijlocul Tainelor pe care ni le-a daruit El. In desert dar, si cu pacat cugetati si ziceti ca oamenii buni dintre pagani si mahomedani se vor mantui, adica vor intra in comuniune cu Dumnezeu!… Nu!… Biserica a recunoscut intotdeauna ca exista un singur mijloc de mantuire: Rascumparatorul! Ea a recunoscut ca cele mai mari virtuti ale firii cazute pogoara la iad. Daca dreptii adevaratei Biserici si facatorii de minuni, care credeau in Rascumparatorul ce urma sa vina, pogorau in iad, cum va inchipuiti ca paganii si mahomedanii si ateii, care nu au cunoscut si nu au crezut in Rascumparator vor capata mantuirea, numai pentru ca ei vi se par dumneavoastra draguti si buni, cand mantuirea nu se obtine decat printr-un singur, va repet, un singur mijloc, si acesta este credinta in Rascumparatorul." http://www.marturieathonita.ro/despr...redinciosilor/ Cel care nu crede in Dumnezeu nu va ajunge niciodata sa fie in comuniune cu Dumnezeu. Lipsa comuniunii, a trairii intru Hristos, inseamna iad. Multi traiesc iadul inca din aceasta viata. Si adevarat cuvantul acesta: cine nu cunoaste pe Hristos in aceasta viata nu va ajunge nici in viata de dincolo sa fie cu Hristos. |
Citat:
|
În ce privește întrebarea pe care o lansezi, ea a fost dezbătută de nenumărate ori pe nenumărate topice. Nu știu să-ți indic acum unul, însă cred că ai putea găsi la rubrica „Biserica ortodoxă în relația cu alte confesiuni” sau la „Teologie și știință”.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ca sa crezi trebuie sa ti se prezinte o dovada, nu poti doar sa crezi in ceva anume doar din auzite sau din carti scrise de oameni.
E de ajuns doar sa ma uit la istoria crestinismului ca sa vad ca a inceput ca o secta desprins din iudaism cu influente din filosofia si religia greco-romana, care la randul sau iudaismul provine din politeismul canaanit cu influente majore din religia babiloniana si zoroastrismul persan sin care sa desprins si islamismul. |
Citat:
Sau aveti o sarcina precisa de la ei sa veniti sa provocati? De ce nu lasati in pace niste oameni care nu v-au facut nimic? |
Citat:
|
Pai daca nu exista rai ai iad, o sa ajungem cu totii sub pamant si o sa ne manance viermii, indiferent daca suntem buni sau rai, nu?
|
Citat:
|
Foarte posibil sa fie si asa, insa ramane temerea ca " daca cred in Dumnezeu, rai, iad, si ele nu exista, la sfasit mor i gata, n-am pierdut nimic, pecand daca exista si n-am crezut in ele....ar putea fi cam nasol..."
|
Citat:
"Oamenii nu sunt capabili sa inteleaga ca" ... pur si simplu apar, precum pur si simplu dispar ....insa la nivel conventional. "Oamenii nu sunt capabili sa inteleaga ca" ... din punct de vedere profund, nu apar pur si simplu, precum nu dispar pur si simplu. |
Citat:
Din punctul meu de vedere aveti o problema in momentul incare provocati niste oameni din plictiseala sau pura rautate, frustrare etc. |
Citat:
Sau poate e influența următorilor termeni: mașinist, dinamovist, bonjurist, șahist, comunist, biblist, culturist. Greu de zis... |
Citat:
Chiar si intre credinciosi, interconfesional, exista diferende privind conditionarea iertarii; catolicii cred una, protestantii alta... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
* Pe de altă parte, o lege tare a inventicii (sau a imaginației) spune că nu poate fi creat nimic dacă nu a existat, într-o formă sau alta mai înainte. Ceea ce vezi desfășurîndu-se ca invenție efectivă a existat dintotdeauna ca invenție potențială. Trebuia doar să-i vină sorocul să apară la suprafață, ca să vedem și noi. Dar exista, latent, în germene, în embrion sau în întregime - ca potențial ascuns. La fel și cu Dumnezeu: faptul că unii L-au inventat din închipuire arată tocmai că El este, dinainte de închipuirea lor... A inventa înseamnă, printre altele, a re-cunoaște. A cunoaște din nou, în alt cod, sub alt aranjament, într-o altă orchestrație. Partea frumoasă e atunci când ajungi să cunoști și să folosești ceea ce ai inventat. Uite, a mai fost unul care L-a inventat pe Dumnezeu, nu îți zic numele. Dar toate s-au schimbat cu el în lumea lui după ce, inventîndu-L pe Dumnezeu, s-a pomenit că Îl și cunoaște, aievea... S-au schimbat dumnezeiesc de frumos, cât încă omul acela încă mai viețuia pe pământ. Așa că, inventivi ori nu, noi nu dispărem pur și simplu ci trecem în cunoaștere mai completă a ceea ce ni se părea cândva că inventam noi, ori alții. |
Citat:
|
Citat:
Receptivitate sau, cum să zic... o disponibilitate latentă înlăuntrul tău, una care a început să "miște", să caute împlinire, să aspire. Exact cam ce se întâmplă când vine primăvara și semințele încep să se "foiască" sub zăpadă... Dar dacă sămânța a murit de prea mult ger, n-o să crească niciodată nimic din ea. Gerul, ca să încerc să îl traduc nițel în termenii viețuirii noastre, e de obicei lipsa afecțiunii în mediul unde crește copilul/tânărul/omul, ori precumpănirea unor modele agresive și găunoase, ori lipsa activităților care dezvoltă cugetul, voința, însușirile pro-sociale (alternativa sunt însușirile de gașcă sau clică, subculturile etc.) etc. Gerul e împietrirea inimii și întunecarea minții. E persistarea în răutate și gustul prost educat de oameni deja înrăiți. Dar când vine primăvara, primăvara credinței și a vieții duhovnicești, toate ale sufletului încep să curgă vesel precum pâraiele pe munte (asta poate însemna chiar și lacrimile, deși ar putea însemna șuvoaie de gânduri noi, înnoire a cugetului), semințele care au rezistat iernii caută spre soare, mugurii se desfac ș.a.m.d. Iar cerbul însetat aleargă la izvor să se adape... Vezi? Ăsta-i semnul și mișcarea vieții. Restul e putreziciune și beznă... Zic și io, nu te supăra de părere.... |
Citat:
|
Citat:
Din pacate, cu totii avem momente de indoiala. Poate si ateii au momente in care se tem ca ar putea exista totusi rai si iad, si o forta superioara care sa judece faptele omului, si poate ca si credinciosii au momente cand se tem ca acestea ar putea sa nu existe.... Si apoi, diferentele interconfesionale sunt o reala problema. Omul care nu a fost educat intr-o credinta ( doctrina) anume, sau alta, pe cine ar trebui sa creada? Pe ortodocsi, catolici, luterani, penticostali, adeventisti, mormoni sau martorii lui Iehova? Pe evrei sau pe musulmani? Fiecare sustine dreptatea lui, cu argumentele proprii, mai mult sau mai putin credibile....( pe care daca nu ai oarece nivel de cultura si educatie, nu le poti discerne, deosebi intre ele, cae sunt credibile si care nu...si daca ai sau crezi ca ai prea multa, nu ti se mai par credibile nici unele, cunosc f multi oameni inteligenti care sustin ca nu pot crede argumentele nici unei religii, dupa cum cunosc si oameni care se mira ca altii pe care ii considerau inteligenti pot crede unele " aberatii"...stau si ma intreb dc nu cumva sunt care renunta la serviciile unui anume specialist - avocat, profesor, medic, etc-din cauza convingerilor religioase ale acestuia, care le inspira neincredere in capacitatile sale intelectuale.... |
Citat:
Credinta nu se bazeaza doar pe argumente, totusi. |
Citat:
Daca esti ateu ce conteaza ce se intampla dupa moarte? Eu stiu ca exista Dumnezeu, cred in existenta Fiului, prin urmare cred in Cuvintele din Noul Testament...mai rau este ca nu sunt un crestin ortodox model...incerc sa nu fac unele pacate...pentru altele am slabiciuni...ce sa zic? poate in timp am sa fiu un crestin-ortodox mai bun...nu ma gandesc prea mult la Rai sau Iad si nu asta ma motiveaza...ci faptul ca prin pacate ma indepartez de calea buna si ajung sa "nu mai vad" cum trebuie ce e in jur, sa fac pacate si mai multe si sa ajung ceea ce nu-mi place sau nu place celor din jur |
Citat:
|
Citat:
Mantuirea nu e legalista, nu e o treaba de simpla apartenenta.(vezi: http://ro.orthodoxwiki.org/%C3%8Endumnezeire). |
Citat:
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 02:15:37. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.