![]() |
Ce cautam in Consilul Mondial al Bisericilor?
Ne-a cerut cineva parerea noua, crestinilor, daca vrem sau nu ca BOR sa faca parte din Consilul Mondial al Bisericilor? Ni s-a explicat ce implicatii are acest fapt? Biserica suntem si noi, credinciosii, de aceea trebuie sa ni se explice aceste lucruri, nu sa se ia hotarari peste capetele noastre.
Eu cred ca ar trebui de urgenta sa cerem sa iesim din CMB. Crearea unei asociatii in acest dens ar fi binevenita. De ce sa ne trezim ca nu stiu ce preot sau ierarh este silit sa faca niste compromisuri care sa-i puna pe credinciosi in incurcatura? De ce sa existe ierarhi care sa fie sminteala pentru credinciosi? FOR ar trebui sa se sesizeze si sa ia masuri penru apararea BOR. Sa ne vedem de ortodoxia noastra. Sufletele noastre nu sunt de vanzare, totusi. Dar si noua, credinciosilor, ar trebui sa ne pese in ce directie o ia Biserica. Sa ne informam si sa cerem revenirea la Traditie. http://www.atitudini.com/2010/01/par...a-la-traditie/ |
Citat:
Dar tu antonia, sa faci ordine: adica sa dai cu matura, sa dai cu aspiratorul. Iar daca sub covor gasesti un drac ascuns, da-i cu matura in cap,ca astia misuna precum gandacii.Fa ordine.Pune-i la punct si pe draci si pe gandaci.:16: Citat:
unde venise un tip(pastor baptist parca era... in fine) sa spuna ortodocsilor cum sta treaba cu Dumnezeu. Si era un puradel in primul rand.Si incepe pastorul sa le zica ortodocsilor cine este Dumnezeu, etc. La care, puradelul il intrerupe si il intreaba: "-Bine bre, noi stim cine este Dumnezeu.Dar tu cine esti si ce vrei ?" |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
tipul ala incerca sa-i prosteasca pe fatza si a avut curajul sa i-o spuna in fatza. Prin reducere la absurd, daca s-ar intampla ca intr-o biserica ortodoxa sa te pomenesti in loc de preot ortodox, cu ... o alta aratare, atunci tu avand trezvia mintii observi pe loc. Daca altii nu observa insa, atunci asta este plata pentru superficialitatea lor in credinta.Acolo unde este trezvia mintii acolo nu-i superficialitate si invers. Ai inteles ? :26: |
Citat:
|
Citat:
|
Prezența BOR în CMB este inerțială în acest moment. Instituția respectivă pare să fi eșuat în încercarea de a găsi numitorul comun al tuturor confesiunilor ce-și spun creștine, iar prezența ei în spațiul public nu mai atrage atenția nimănui. Ultimul mare pretext ideologic, alianța împotriva secularizării globaliste, a fost subminat de alegerea aripii protestante și neoprotestante de a se seculariza masiv.
O prezentare accesibilă, dar bine structurată, a istoriei CMB din multiple puncte de vedere găsiți în cartea lui Christos Yannaras, "Adevărul și unitatea Bisericii": http://www.librariasophia.ro/img/poz..._bisericii.jpg Unitatea Bisericii este Har – harismă a lui Dumnezeu pentru oameni: i se dăruiește omului, la fel cum i se dăruiește viața în fiecare clipă, existența prin nașterea firească, așa cum i se dăruiește lumea în toată splendoarea ei; toate sunt daruri potențiale. Unitatea Bisericii este har, harismă și posibilitatea ca omul să participe la viața lui Dumnezeu, înfăptuind, în acest fel, adevărul și autenticitatea lui existențială. Omul intră în realitatea comuniunii eclesiale prin intermediul marelui și inițiatorului dar al Botezului; participă la respirația trupului, care este rugăciunea Bisericii; se lasă condus de rugăciunea sfinților, se roagă cu rugăciunile lor... Se hrănește din potirul Cuminecăturii, din aceleași merinde cu care s-au hrănit mii de martiri și mărturisitori: darul Trupului și Sângelui lui Hristos, pâinea și vinul care unesc cerul cu pământul. Euharistia unește existența noastră dezbinată și firea noastră fărâmițată, viața noastră biologică și viața noastră duhovnicească, pe cei vii și pe cei adormiți, pe păcătoși și pe sfinți „într-o unitate dumnezeiască de cuget, într-o singură și unică suflare”. Analiza se oprește la nivelul anilor 80', dar este extrem de utilă pentru o bună introducere în problematica CMB, mai ales că include și argumente teologice profunde împotriva presupusei coerențe dogmatice pancreștine pe fundamentul căreia CMB și-a construit rațiunea de a fi. |
Citat:
Faceti o petitie catre Consiliul Parohial de care apartineti! Si rugati sa fie trimisa mai departe. |
C.M.B. sunt initialele exclamatiei unui arhicon: "Ce mai bordel!". Cemebeul este un bordel energetic pentru desfatarea arhiconilor de toate ereziile, care se odihnesc acolo de truda lunga de secole.
|
Antonia, te agiti degeaba.
Arhiereii vor da seama pentru ce fac. Multi arhierei nu au treaba cu traditia si cu credinta ci doar cu jocurile lumesti si cu etica morala lumeasca. Nu inteleg curatenia Ortodoxiei si vor sa o desfraneze cu restul lumii. O sa ridice Dumnezeu oameni sa lupte impotriva CMB si a uniatiei pentru ca toate proorocirile spun ca se va incerca o unire cu Catolicii, o unire falsa. Eu zic sa lupti pentru mantuirea ta intai si de restul are grija Dumnezeu la timpul lor. Mantuirea ta este prima ta grija. @oaie_cugetatoare - chiar vrei ca toti de pe forum sa-ti spuna ca posturile tale nu sunt ok, sa nu spun altfel ? Parca esti atatator de zazanie si nu crestin. Ai o optica foarte ingusta pe fiecare problema dar o expui de parca ar fi singura. Nemultumirile si obiectiile tale la fiecare problema nu sunt "CALEA" ci sunt gandurile unui suflet care nu s-a eliberat de patimi si care mai are de progresat duhovniceste. ------------------------------------------------------------------- Legat de CMB - este o carte aparuta recent scoasa de Danion Vasile in care ii ia interviu unei femei crestine din Romania, casatorita, care locuieste cu sotul in Grecia. Femeia aia spune ca i-a aparut in vis Sf. Cosma Protosul si care i-a cerut sa-i faca o icoana in Romania, sa ia o particica din sfintele moaste si sa-l faca cunoscut si in Romania. Motivul: sfantul i-a spus in vis de mai multe ori ca in Romania trebuie sa LUPTAM si sa REZISTAM impotriva incercarii de uniatie care va urma. A mai spus ca el a fost omorat de catolici tocmai pentru ca luptat impotriva ereziilor lor. Bine ar fi sa citesti cat poti pentru ca doar citind vei aflat TOTUL. Dumnezeu descopera totul dinainte Bisericii; bine ar fi ca Biserica sa aiba "urechi de auzit" si sa nu fie inmormantata in griji... |
Citat:
Parintele Cleopa: Sa nu judecam preotii ! „In anul 1954, am fost invitat la Bucuresti la un profesor universitar, Alexandru Mironescu, sa vorbesc intr-o sala, unde erau peste 50 de persoane, numai ministri, generali, colonei, profesori, doctori, ingineri , farmacisti, numai oameni din clasa de sus. Era si parintele Daniil Tudor. El a aranjat ca sa predic, impreuna cu parintele Benedict Ghius si parintele Petroniu Tanase. Dupa ce-am intrat acolo, intalnirea religioasa a inceput, asa cum se cuvenea, cu rugaciune. La un moment dat, se ridica o doamna si spune : - Prea Cuvioase parinte, eu nu pot pune in acelasi cantar pe toti preotii ! - Dar cine esti dumneata de cantaresti preotii ? Ai stat pe scaunul lui Hristos ? - Dar, Prea Cuvioase, parintele cutare-i sfant, parintele cutare, care a fost la inchisoare, a fost un sfant, dar ceilalti preoti care nu poarta uniforma, care se barbierese, care fumeaza, eu nu-i pot pune in acelasi cantar. - Dar, cine ti-a dat voie sa-i pui in acelasi cantar dumneata si sa cantaresti preotii ? Ca n-ai voie sa cantaresti pe nimeni, ca zice asa Scriptura : Nu judecati, si nu veti fi judecati ( Matei 7, 1 ). Eu pe nimeni n-am voie sa judec, pentru ca judecatorul nostru este Hristos. - Vreau sa va spun, ca eu mi-am pierdut evlavia la unii preoti si eu cred ca n-au toti acelasi har. - Rau ai gandit ! Dumneata trebuie sa stii e daca ar fi asa cum zici, n-ar mai fi preoti pe fata pamantului, fiindca toti gresesc. Dar nu-i asa. Zic Sfantul Ioan Gura de Aur : " A preotului este numai a deschide gura, si harul lucreaza ". De vei vedea preot beat, cazut in sant, du-te si-i saruta mana si indata te-ai umplut de harul lui Dumnezeu !” |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu numai din asta. E chiar minor acest aspect, îmi pare.
Important cu adevărat este că omul credincios, care a înțeles și experiat rolul DUHOVNICESC al preotului, vede în acesta pe Hristos. Țăranii nu stau în genunchi la Liturghie atunci când preotul, rostind psalmul 50, cădește - din respect pentru un îndrumător în ale satului, ci din convingerea cutremurătoare că printre ei UMBLĂ Smeritul Hristos. Babele din satul meu nu au nici o îndoială că în Biserică le vorbește Hristos, prin preot. Când se spovedesc, ele vorbesc cu Dumnezeu. Când spun la Spovedanie "Părinte..." ele se adresează Părintelui Ceresc. La fel, când sărută mâna popii, ele sărută Dreapta lui Dumnezeu. Cândva pentru mine aceste lucruri păreau încadrabile la capitolele propuse de isteții lumii (filosofii și ateii, în genere necredincioșii, adică risipitorii de minte): superstiții și băbisme. Între timp, am căutat și caut mai departe să învăț de la moșii și babele satului meu (și nu numai) cum poate prinde în suflet deschiderea tot mai largă a inimii către aceste porți strămoșești spre o lume despre care cuvântul nu mai poate să vorbească. Harul lui Dumnezeu lucrează în cel mai bicisnic om, deschizîndu-i noi ferestre ale sufletului cu alte lumini și tâlcuri, atunci când acel om voiește să își pună în paranteză măreața iubire de sine, de propria minte, pentru a privi dincolo de ea. (Precum a făcut un tâlhar din cei doi crucificați.) Curios lucru, uneori trăim zeci de ani privind și contemplînd cu încântare geamul prin care trece lumina (geamul fiind mintea) în loc să primim ceea ce vine prin geam: lumina. Și să ne împlinim, hrănindu-ne, prin Ea. (Comentăm la nesfârșit semnul văzut - persoana preotului, în loc să ne contopim cu Cel de dincolo de semn - Hristos. Astfel, din Trandafir, prin istorii, a rămas doar ... Numele. "Numele Trandafirului", cum ar zice Umberto Eco, de pildă.) |
Citat:
pe de altă parte, toti au postări bune si mai putin bune, nu ne apucăm acum să clasificăm si să calificăm.. |
Citat:
Nu mai este si un "va urma" - despre anii tulburi care ne bântuie în prezent !? :) În altă ordine de idei, Yannaras este pro CMB ? De pe ce pozitie face analiza? |
Citat:
Sunt 2 pacate pe care preotul le poate face: 1. Pacate personale - astea le lasi in grija lui Dumnezeu. 2. Erezie si abatere de la legea lui Dumnezeu. Aici ai obligatia sa stii despre ce este vorba si sa treci prin filtrul gandirii ce se intampla. Daca arhiererul tau iti zice sa hulesti si sa schimbi invatatura Bisericii, ca o oaie "nejudecatoare" cum esti atunci ce faci, faci ce zice arhiereul? Nu prea stii ce inseamna "judecata si osandire a pacatelor persoanale" si judecata sanatoasa duhovniceasca. Trebuie sa intelegem ce se intampla in jurul nostru. Hristos nu ne-a zis sa fim struti. A zis sa stim ce este acolo dar unele probleme sa le lasam in seama lui Dumnezeu. Iar harul lucreaza si prin preotul cu pacate personale dupa cum ai zis, eu nu am contestat asta. |
Citat:
Dupa parerea ta, pana la urma nu trebuie sa asculti ce iti spune Biserica ci sa le judeci tu ca le stii mai bine. Crezi ca judecata si aprecierea mea sunt mai ascutite decat ale preotului? Dupa tine, fiecare ortodox ar trebui sa fie un "papa infailibil"? Nu ar fi mai bine sa fim supusi si ascultatori Bisericii si preotilor ei? Citat:
Poate ca eu nu stiu cu adevarat invatatura Bisericii si ceea ce eu consider a fi invatatura Bisericii e doar "superstitia babelor care m-au invatat pe mine". Sau poate e doar "invatatura mea". Sau e "doar atat cat am reusit eu sa pricep". Nu crezi ca imi ceri sa am mai multa incredere in mine decat in Biserica si arhiereii Ei? |
Citat:
|
Citat:
Invatatura Bisericii este clarificata in momentul asta. Sunt 2000 de ani de lupte pentru invatatura, din care 1000 de ani numai pentru pastrarea ei curata si fara adaugiri. Iar daca zici ca "nu stii" invatatura Bisericii, ce Dumnezeu nu stii, Tatal Nostru, Crezul, putina si clara invatatura dogmatica? Poate ca exagerezi foarte foarte mult in dorinta ta de a justifica o "ascultare" fata de Biserica si arhierei. Datoram ascultare, dar trebuie sa avem si un dram de minte. Daca un arhiereu iti cere sa impartasesti un eretic, CE FACI ? O faci pe ..., ca nu stii, ca esti oita in turma, ca etc ? Nu vei da seama in fata lui Hristos pentru tine ? Daca tu dai seama pentru tine in fata lui Hristos atunci ar fi bine sa ai si cap sa gandesti si sa bagi suficiente in cap. Ascultarea o datoram asa: fata de Dumnezeu intai, fata de Scriptura si Biserica si Invatatura Sfintilor Parinti, fata de Arhierei si cler. Iar daca ultimii gresesc si se ridica impotriva lui Dumnezeu atunci ce faci, te faci ca nu vezi ? Toti sfintii zic acelasi lucru: pentru toate sa taci si sa rabzi, dar pentru adevar sa lupti, pentru adevarul Bisericii, pentru care NU AVEM DREPTUL sa tacem, dar cu echilibru si aici. Eu nu stiu de unde iti culegi tu invataturile dar eu stiu ca asta e invatatura Sfintilor Parinti care ti-o zic eu. Si zice Sf. Ioan Iacob Hozevitul ca la sfarsitul veacurilor multi vor vrea sa se mantuiasca dintre calugari dar nu vor fi lasati de egumeni si de mai mari care vor pune in spatele lor multe griji. Asa ca inainte sa lansezi teoria oitei ascultatoare fara minte care nu judeca ci doar asculta supusa si se duce in iad mai bine mai citeste din ce zic Sfintii Parinti ca sincer nu stiu ce citesti tu si vezi si ce zice Sf. Ioan Iacob Hozevitul mai sus. Sunt pentru ascultare, dar asa cum zic Sfintii Parinti. Sunt pentru acrivie si intelepciune duhovniceasca. Fac ascultare de duhovnicul meu. Dar chesti cu asculta si nu cerceta nu tine, ca mergi in iad. |
Citat:
Eu stiu si Evanghelia si Canoanele si Sinoadele si pe Sfintii Parinti. Probabil ca pe toate acestea le stiu mai bine decat tine. Dar NU mai bine decat le stiu Biserica, Arhiereii, sau Duhovnicul meu. Citat:
Sfantul Ignatie al Antiohiei dadea urmatoarea indrumare: "Ascultati toti de episcop ca de Hristos, iar de preoti ca de apostoli. Fara episcop nimeni sa nu faca ceva din cele ce tin de domeniul bisericesc. Unde este Episcopul, acolo trebuie sa fie si ceata credinciosilor". Dar daca tu vrei sa faci dupa capul tau, dupa cum iti dicteaza tie ratiunea, fa cum crezi! Gandeste-te totusi ca noi nu suntem infailibili. Eu cred ca ierarhia Bisericii este coloana vertebrala a trupului lui Hristos. Pe razvratiti, pe nesupusii randuielii, Hristos ii aseaza in randurile celor mai pacatosi. "Cel ce nu asculta nici de Biserica sa-ti fie ca un pagan si vames" (Matei 18,17). Cu mentalitatea ta, fiecare credincios e un mic papa infailibil, care hotaraste dupa mintea lui cand arhiereii si Biserica fac bine si cand nu. |
Citat:
Cam asta este cazul cu Consiliul Mondial al Bisericilor si cu participarea la rugaciunea impreuna si cu impartasirea la catolici si cu ceilalti. Daca iti zice ierarhul trebuie sa faci ascultare altfel nu te mantuiesti, chiar daca te pune sa te impartasesti cu musulmanii..... Ascultarea inainte de orice; fara minte, doar ascultare. Vezi ca parintii zic ca echilibrul in toate este bun. Adica sa faci ascultare cum trebuie si sa iei pozitie cand trebuie. Tu o tragi cu ascultarea. Dar ascultare, ascultare, dar ce cautam noi in CMB si in rugaciunea cu ereticii ? Adica toti sunt in ascultare numai ca de fapt nu sunt in ascultare. Cu mentalitatea mea - nu este mentalitatea mea, noi suntem si putin oameni nu oi fara minte. Iar daca ascultam, ne zice HRistos si sa intelegem putin si sa ascultam si sa intelegem ce zic Sfintii Parinti si cartile duhovnicesti. Iar daca tot tii placa asta cu ascultarea si lipsirea totala de orice ratiune atunci pentru ce mai esti judecat de HRistos, daca in firea ta esti o oaie fara minte si fara ratiune si fara putere de decizie ? Stii care este de fapt logica ascultarii ? Sa omori toate gandurile aiurite si lumesti, sa educi duhul si sa-l supui unui duh duhovnicesc si sa inveti de la acela duhovnicia, echilibrul si semerenia, si sa poti fi luminat de harul lui Dumnezeu. Iar dupa ascultare vine ratiunea duhovniceasca si dumnezeiasca. Asta este sensul ascultarii si ratiunea duhovniceasca. Iar lipsirea totala de ratiune pentru noi cei din lume nu este "CALEA" ci este "infundarea". Pentru ca omul in lume trebuie sa stie si el sa se fereasca de rele iar clerul trebuie sa-i invete asta. Iar cei din manastire trebuie la fel sa aiba si ei putin minte sa-si aleaga bine un parinte "duhovnicesc" de care sa faca ascultare. Vezi tu ascultare, ascultare, dar putina ratiune trebuie peste tot inclusiv in ratiunile Bisericii. Asa ca, Sf Antonie cel MAre zice ca discernamantul este virtutea maxima. Nici la stanga nici la dreapta. |
Citat:
Citat:
Nici mie nu-mi convine treaba asta ca CMB-ul, normal. Dar de aici si pana la a judeca si a face petitii si gasti pe forumuri pentru a-i vorbi de rau si a-i "aduce la adevar pe ierarhi" e cale lunga, baiete. Cale care duce la razvratire de biserica si la iad. Citat:
Esti pe o panta abrupta, eu te sfatuiesc sa iti opresti caderea si sa urci inapoi treptele ascultarii de Biserica si ierarhii ei! Altfel vei ajunge sa crezi ca ratiunea ta e infailibila. |
Citat:
Nu prea identifici corect problema si le incurci si amesteci argumente cand vorbesti din toate partile sa dea bine la socoteala. Problema este de greseli facute de ierarhi in pofida invataturii Bisericii si cum te raportezi la ele. Greseli evidente si mari. Pe care si un copil le zice ca sunt greseli. Cu astea ce faci ? Bagi capul ca strutul in nisip baiete ? Si zici ca nu s-a intamplat si nu ai vazut si Biserica e necinstita si tu faci ascultare ? OK, e o varianta. Baiete, nu e chiar asa. M-ai transformat intr-un radicalizat ceea ce nu sunt; din nou, iti confectionezi plasmuiri si le transformi in argumente foarte favorabile tie. Sunt mai multe pareri ale multor duhovnici destul de mari ca ce se lucreaza in CMB nu prea are treaba cu crestinismul corect, iar pozitia Ortodoxie nu este reprezentata corect in CMB. Iar un alt lucru sunt abaterile de la Ortodoxie pe care DA, ierarhii le fac, din marea iubire pentru CMB. Acum raspunde si tu baiete, te duci sa te rogi cu catolicii si sectarii daca iti zice episcopul pe temeiul ascultarii ? Si sa stii ca DA, o sa vina momentul sa-ti ceara episcopul sa te impartasesti cu ereticii. Si sa te vad atunci la ascultare ce faci. Nu imi mai pune codite pe care nu le am pentru ca nu ma cunosti. Nu promovez neascultarea ci in cazul asta promovez constientizarea unor abateri de la invatatura Bisericii, abateri pe care nu le putem baga sub pres pe motiv ca: harul lucreaza, sunt oameni, stiu ei mai bine, stie Dumnezeu. Da, Dumnezeu stie, dar si noi stim, si noi suntem aici sa lucram. Din pozitia mea de "oaie fara minte" nu prea am ce sa fac. Dar trebuie sa inteleg ca e o greseala mare, iar daca trebuie sa ma pozitionez fata de lucrul asta, trebuie sa ma pozitionez ca fata de o greseala si nu sa o bag sub pres. Greselile de credinta sunt o cu totul alta categorie de greseli, nu sunt pacate personale la care "Dumnezeu stie". Dupa cum zici si tu, aroganta si nestiinta pierd pe multi. Dar si ascultarea gresita. |
Citat:
Toata lumea stie(sau se prespune implicit a sti) ca ascultarea se face atat timp cat nu se incalca dogma ortodoxa. De aici rezulta faptul, ca si crestinul(mirean) trebuie sa cunoasca invataturile Evangheliei, dar crestinul mai trebuie sa aiba si trezvia mintii.Asta se obtine numai daca te rogi la Dumnezeu, sa-ti dea trezvia mintii.Daca te rogi la Dumnezeu sa te pazeasca si sa-ti dea trezvia mintii, atunci cand va sosi clipa, ingerul tau pazitor te va "bate" pe umar atragandu-ti atentia ca esti pe cale s-o iei cu pianul pe scari sau ca cel de care faci ascultare a luat-o cu pianul pe scari. Asa cum ii spueam si Antoniei, va agitati ca un pepsi din orice.Ba consiliul asta gen ONU, ba cardul de sanatate, ba smartphone-ul, etc. Frate, voi faceti din orice tzantzar o adevarata herghelie de armasari. Mai usor cu pianul pe scari.:105: |
Citat:
Repet: daca sunt cu adevarat greseli. Pentru eu, in realitate nu stiu mai bine ca Biserica. Citat:
Parca ascult o predica a lui Core, Datan sau Abiron. Tu crezi ca stii mai bine decat Biserica si Ierarhii ei ceea ce este abatere si ce nu? |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Individul se roaga lui Dumnezeu, ingerul ii spune lui, personal, cand un ierarh greseste, individul hotaraste cu mintea lui si prin revelatie directa de la Dumnezeu ce e bine si ce-i gresit. Cred ca ceva e putred in aceasta mentalitate. Noi trebuie sa ascultam de Biserica, de preot, de ierarh. Noi nu avem dreptul sa hotaram singuri, cu ratiunea noastra, ca un ierarh s-a abatut de la dogma. Habar n-avem noi de finetea si complexitatea intrinseca a dogmei. Ni se pare ca stim multe dar cunoastem superficial. Si, natural, cunoastem dogmatica in ansamblul ei mult mai putin decat un ierarh. De aceea nu putem decide singuri, in forul nostru interior: „aceasta e o abatere” si sa procedam in consecinta. Daca avem o suspiciune trebuie in primul rand sa verificam daca nu cumva vine de la satana. Apoi trebuie sa ne rugam. Si apoi sa mergem si sa impartasim gandul cu un om al Bisericii. Daca chiar si dupa asta persista gandul ca episcopul s-a abatut, impartasim gandul cu alti oameni ai Bisericii, gandind mereu ca de fapt noi insine putem sa ne fi abatut si sa fim inselati de cel rau. Eu cand ii vad pe micii papi cum, in infailibilitatea lor, decid după mintea lor: "Biserica a gresit acolo si acolo!", "cutare ierarh a luat-o razna", "stiu eu mai bine decat episcopii ca x e in erezie si abatere de la randuiala Bisericii", ma apuca groaza. Avem noi dreptul sa decidem in forul nostru interior ce e corect si ce e gresit in Sfanta Biserica? Citat:
|
Citat:
relatia mirean-Dumnezeu, ca parte integrata a relatiei mirean-preot-Dumnezeu. Preotul nu poate sa fie toata ziua langa mirean(nici n-are cum) si atunci in astfel de cazuri, omul comunica direct cu Dumnezeu prin intermediul rugaciunii.Relatia mirean-Dumnezeu este parte integrata a relatiei om-preot-Dumnezeu(adica n-o substituie). Citat:
o tanara a fost sfatuita de un ierarh sa-i aduca pamant de la mormantul mortului(tatalui sau), astfel incat acel ierarh "sa deschida cartea" "ca sa vobeasca cu mortii." Cine are trezvia mintii, si stie ce spune Dumezeu in Scriptura, automata i se aprinde ledul rosu: necromantie, pericol. Deci vezi tu, depinde foarte mult de ierarh dar la fel de mult depinde si de mirean. Chiar parintele Iustin, spunea sa fim cu ochii in patru, pentru ca in ziua de azi, exista pastori care-si vand turma lupilor. Citat:
Daca un ierarh sfideaza Evanghelia pe fatza, atunci categoric trebuie sa te opui.Ierarhul pana la urma este si el om care la randul lui are ispite si poate gresi.Asa cum ierarhul ii atrage atentia mireanului atunci cand greseste, asa si mireanul atunci cand are nedumeriri sau intrebari trebuie sa i le adreseze ierarhului.Iar cand ierarhul greseste flagrant pe fatza , mireanul trebuie sa-l traga de maneca. Citat:
in cazul unor probleme de dogmatica foarte profunde,probleme teologice extrem de complexe.Dar acest tip de probleme, este un tip specific de probleme.Eu nu ma refer la acest tip de probleme. Eu ma refer la probleme referitoare la "a,b,c-ul" dogmei.La lucruri simple. Asta il privesc pe mirean. Citat:
dreptate.Dar insa exista si probabilitatea ca ierarhul sa se insele si ceilalti sa aiba dreptate. Acest balans "fin" al relatiei mireni-ierarhi depinde foarte mult cat de sporiti sunt in lucrearea duhovniceasca atat ierahi dar si mirenii. |
<<Atunci când Credința e primejduită, poruncă Domnului este de a nu păstra tăcere. Dacă e vorba de Credință, nimeni nu are dreptul să zică: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cârmuitor? Nici acesta nu dorește să aibă vreun amestec. Sau un sărac care de-abia își câștigă existența? … Nu am nici cădere, nici vreun interes în chestiunea asta. Dacă voi veți tăcea și veți rămâne nepăsători, atunci pietrele vor striga, iar tu rămâi tăcut și dezinteresat? >>
(Sfantul Teodor Studitul) |
Nu ne învață sfinții sa ne răzvrătim fata de preoți și episcopi. Nu Dumnezeu incurajeaza rebeliunea. Ci vrasmasul. Nu Evanghelia ne cere sa ne indoim de ierarhi. Dimpotriva sf Apostoli ne indeamna sa ascultam de preoti... "Tot așa și voi, fiilor duhovnicești, supuneți-vă PREOTILOR și toți, unii față de alții, îmbrăcați-vă întru smerenie, pentru că Dumnezeu celor mândri le stă împotrivă, iar celor smeriți le dă har. " ( I Petru 5, 5)
Ai voie sa vorbesti cand crezi ca e un pericol in biserica. Vorbesti cu duhovnicul si cu slujitorii bisericii. Dar nu sa faci tulburari, nu infiintezi asociatii, faci proteste, mitinguri si revolutii. Acestea sunt metodele celui rau. Tu ai l-ai intrebat pe duhovnicului tau daca vrea sa intre in asociatia impotriva ierarhilor? Ce ti-a raspuns? |
Citat:
refeream ca atunci cand sesizezi anumite "derapaje pe fatza" te duci la persoana cutare si o atentionezi discret. |
Draga oaie (:1:) nu îți scriam ție ci Antoniei, care in prima postare ne indemna
sa facem o asociație care sa militeze împotriva CMB. |
Citat:
Poziția lui Yannaras nu este favorabilă CMB, dar el preferă abordarea ecleziologică cu argumente solide apologeticii superficiale, arătând convingător că unitatea creștinilor nu se poate realiza sacrificând adevărul credinței revelat de viața teandrică Bisericii lui Hristos. Fără să fie un apărător al ortodoxismului de ghetou specific antiecumenismului contemporan, el pledează pentru iconicitatea adevărului Bisericii și nu pe argumentele raționaliste rigide folosite de apologeți în dezbateri interconfesionale, avertizând că ortodoxia nu este o ideologie printre altele, ci unicul mod de existență în măsură să ridice ontologic umanitatea la demnitatea împărătească instituită prin Întrupare. De-a lungul timpului, tezele profesorului grec au fost confirmate cu asupra măsură de convertiți, în marea lor majoritate atrași de experiența Bisericii în toate formele ei și nu de propaganda apologetică sau de expuneri savante în măsură să satisfacă logica veacului acestuia. |
|
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 19:47:13. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.