![]() |
Evreii traiesc in greseala? - Nelamurire
Fiind crestini, ne este spus in Noul Testament ca Dumnezeu si-a trimis fiul pentru a ne mantui si a ne salva pe noi oamenii, insa evreii nu l-au ascultat. Daca Dumnezeul evreilor (care este si Dumnezeul nostru, tatal lui Iisus Hristos) ne-a trimis fiul drept mantuitor, atunci evreii de astazi nu gresesc negand acest fapt in continuare? Nu este, atunci, religia evreiasca, una gresita?
|
Religia evreilor din Vechiul Testament era religia cea adevarata. Ei credeau in Dumnezeu Unul: Tatal, Fiul si Sfantul Duh. Dar, cand Dumnezeu, prin ipostasul Fiului, S-a incarnat, o buna parte dintre ei nu L-au cunoscut, au rejectat invatatura Lui, au rejectat Biserica intemeiata de El, au sfarsit prin a-L ucide pe Dumnezeu strigand "sangele Lui asupra noastra!", i-au persecutat si ucis pe primii papi si pe primii episcopi si chiar pe primii diaconi si credinciosi.
Urmasii acestor evrei, care L-au ucis pe Dumnezeu cu Biblia in mana, urmasii fariseilor, saducheilor, arhiereilor si carturarilor care au strigat atunci contra lui Dumnezeu sunt evreii de astazi, deci religia lor este gresita. Ei sunt urmasi ilegitimi ai evreilor Vechiului Testament (care a ajuns, la ei, o carte mai putin importanta decat tot felul de cartulii hasidice, kabbalistice, etc) Urmasii evreilor Vechiului Testament, urmasii lui Isus, a apostolilor Lui, a celorlalti ucenici, cu totii evrei sunt cei care astazi, raspanditi pe intregul pamant, formeaza Biserica, noul Popor Ales al lui Dumnezeu. Religia acestora este religia cea adevarata. Pe de alta parte, desi cu Noul Popor Ales Dumnezeu a facut un legamant nou, intarit cu sangele Lui si cu sangele Martorilor Lui, legamant care il anuleaza pe cel vechi, Dumnezeu nu-si uita nici primul legamant, nici promisiunile Sale. De aceea, El cultiva o relatie speciala chiar cu cei care astazi isi spun "evrei", care dealtfel vor avea un rol cheie, un loc privilegiat inainte de evenimentele finale care vor conduce la Dies Illa, la Ziua Aceea. Un mister aproape la fel de mare cu Misterul lui Isus este misterul Poporului Evreu, lucru confirmat prin atatea miracole. Noi nu cunoastem niciun alt popor, nici nu putem concepe ca, dupa 1900 de ani de dispersie, dupa 1900 de ani de la pierderea a propriei tari din cauza necredintei, sa subziste, totusi, ca popor. Noi nu cunoastem niciun alt popor, nici nu putem concepe ca unul care are populatia Romaniei sa aiba un rol atat de eminent in lume in cele mai diferite ramuri, de la finante si politica, la stiinta, cinematografie, mass-media etc. Noi nu cunoastem nici un alt popor, nici nu putem concepe unul care, dupa ce, timp de secole, a vorbit alta limba, sa reinvie o limba moarta care sa devina o limba vie, asa cum au facut evreii cu ebraica. Toate acestea, si inca multe altele, sunt minuni vizibile pe care oricine le poate constata, semne ale puterii lui Dumnezeu, ale legaturii speciale de iubire si a sperantelor pe care inca le are cu acest popor. |
Iti multumesc mult de lamurire!
|
Citat:
|
Primele persecutii impotriva crestinilor nu au venit de la paganii romani, ci de la evrei. Primul papa, Petru, a fost persecutat mai intai de evrei pentru a fi, mai apoi, ucis de romani. Toti primii episcopi au fost persecutati de evrei, unii doar chinuiti, altii omorati (precum Iacob al lui Zevedeu).
|
Cred că folosirea termenilor de papă și episcop atunci când facem referire la Sfinții Apostoli nu este potrivită.
În NT găsim alți termeni: apostol, frate, slujitor, sfânt, "martor dinainte rânduit de Dumnezeu", prooroc și învățător etc. * Suprapunerea unor termeni din limbajul BC de azi peste oamenii și realitățile istorice din Biserica Primară ce să însemne oare? Eu zic că e reducționism prin inflație de termeni, în ciuda scopului foarte transparent al folosirii lor (atragerea neofitului în BC la nivelul inițial, bazal, al terminologiei; agățare prin nada cea mai simplă, cea lingvistică). Păi, dacă o ții tot așa, nu mai e mult și vei spune și despre Domnul că a fost vreun cardinal al papei din ceruri... Ca să fie precum pe pământ așa și în ceruri, în loc de "precum în Cer așa și pe pământ"? * Cum ți-ar părea dacă aș scrie despre Chefa că a fost primul patriarh din istoria Bisericii și că toți ceilalți apostoli i-au fost episcopi? În Faptele Apostolilor (iar nu ale episcopilor sau ale papilor!) scrie cum au fost prigoniți apostolii dar nu suflă nici un cuvânt despre vreo sanctitate, eminență, papă, cardinal și preasfințit. Zice simplu: Pavel, Saul, Barnaba, Petru. Asta nu ne împiedică să înțelegem despre cine și despre ce anume e vorba ci, parcă, în virtutea legăturii dintre mădularele Bisericii, ne ajută să pătrundem încă și mai bine miezul lucrurilor. În Duh și Adevăr. |
Citat:
Eu zic sa nu transformam si acest topic intr-o disputa despre primatul petrin. Sfintii Parinti ai Bisericii Nedespartite il sustin prin citate prezentate in topicul adecvat, in vreme ce niciunul nu il contesta. Deci, pentru toti cei care ii urmeaza in credinta pe Sfintii Parinti si cred in tot ceea ce ei au crezut, faptul ca Biserica a fost intemeiata de Cristos pe Petru e suficient probat si deasupra oricarei discutii. Desigur, cei care au plecat din Biserica lui Cristos au in comun faptul ca il contesta, indiferent ca sunt monofiziti, ortodocsi sau penticostali. Iar faptul ca apostolii au fost episcopi este, iarasi, deasupra oricarei discutii. Scrie in Biblie. Nu se,foloseste, poate, termenul de "episcop", dar scrie limpede ca ei au consacrat alti episcopi si au ordinat preoti. Ei bine, asta inseamna sa fii episcop. Episcopii, si numai ei, fac asta. Apostolii au hirotonit episcopi si preoti. Prin urmare, apostolii au fost episcopi (si preoti). Spuneai ca ai urmat cursurile Facultatii de Teologie. Inteleg ca la facultatile acatolice nu se mai preda primatul petrin, dar nici ce e acela un episcop nu se mai preda ? |
Nu, Mihnea, nu te mai preface că nu înțelegi obiecția mea. Sunt sigur că ai priceput prea bine unde bat...:)
Reformulez: problema nu e termenul de papă, cardinal, episcop, mitropolit sau cuvios. Ci folosirea abuzivă a terminologiei de azi, aparținînd unei confesiuni sau a alteia, în detrimentul specificului ireductibil al acelor vremuri. Mitropolit sau papă sunt denumiri care astăzi au rostul lor. Indiscutabil, acești termeni desemnează într-adevăr ceva/ pe cineva, în cadrul unei ordini care, însă, astăzi are un anumit specific. Atunci, însă, nu exista așa ceva. Pur și simplu Biserica primară era altfel - inutil să o asimilăm, cel puțin în unele aspecte, la organizarea eclesială de azi. Iar Sfântul Petru Apostolul ori Sfântul Pavel Apostolul ori Sfântul Ioan Apostolul pur și simplu nu sunt Papa sau Patriarhul de astăzi. Deci să nu mai spunem că evreii au persecutat și ucis pe vreun papă. E caraghios! Faptele Apostolilor nu sunt nici faptele papei, nici faptele episcopilor nici toamna patriarhului... Deci să ne ținem la acuratețe, pentru a respecta adevărul istoric. Asta te rugam, nu fie cu supărare! |
Citat:
Citat:
Inclusiv Fer. Augustin, aflat la cea mai mare pretuire in Apus, afirma interpretarea ortodoxa, in privinta pietrei pe care e zidita Biserica. Este uimitor (si ilar, daca nu ar fi tragic pentru atatia oameni) cum dintr-o intereptare eronata a unui pasaj o fosta biserica si-a facut dogma de capatai. In acel pasaj Sfantul Apostol Petru e iertat pentru lepadarea sa si repus laolalta cu ceilalti Apostoli, in schimb catolicii au vazut exact invers, ca ar fi fost ridicat deasupra celorlalti Apostoli. Citat:
|
Dar daca evreii, pe vremea lui Iisus, n-au facut altceva decat sa respecte prima porunca? Asta ar insemna ca ei au pastrat credinta originala, nealterata, si nu s-au inchinat altor Dumnezei inafara de El (Tatal).
|
Citat:
Cred ca rationamentul lor a decurs cam asa: ,,Acest om spune ca este Fiul lui Dumnezeu intr-un mod pe care noi nu-l putem accepta,el greseste iar Scripturile nu-L sustin.Insa datorita predicilor si miracolelor Sale atrage oameni care il pot considera Mesia,pot crede ca a venit clipa sa se ridice contra romanilor.Intrucat nu este Mesia romanii ne vor sterge de pe harta.Mai bine il eliminam si il asteptam pe adevaratul Mesia.So..Jesus must die" |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Iisus a propovaduit iubirea si smerenia, iar invatatura Lui desfiinta "cultura" poporului pastorit de ierarhi in scop de ze-ciu-ia-la; de aceea a fost rastignit. Niciun cercetator nu va ajunge la concluzia asta decat prin credinta, adica daca se smereste (converteste), ceea ce nu-i convenabil(profitabil) fiindca s-ar nega pe "sine". |
Sa nu te superi pe mine dar este cea mai lipsita de argumente concluzie care mi-a fost dat sa o aud pe aceasta tema.Am zis sa ma exprim bland.Zeciuiala este reglementata in VT,nu au inventat-o evreii de pe vremea lui Iisus.De altfel nicaieri nu este spus,in NT,ca a fost rastignit din cauza zeciuielii,este mult prea derizorie acuzatia.Acuzatiile la adresa Lui a fost de: a).blasfemie si ducerea poporului in ratacire din partea evreilor si b)pretentii mesianice contrare legii romane din partea romanilor.
|
Citat:
|
Ecuatia uciderii lui Iisus are doua elemente: evreii( o parte dintre ei) si romanii. Evreii au dorit moartea Lui sub pretextul ca fac ascultare de Lege.Pliat l-a executat ca sa-si salveze cariera.Stia foarte bine ca daca nu ar fi executat un evreu despre care se spunea ca are pretentii de lider politic si religios atunci evreii ar fi trimis o delegatie la Roma,nu era prima data cand ar fi facut asta,si l-ar fi acuzat pe el ca il submineaza pe Caesar.Si in acest caz el ar fi fost un om mort.Intrucat, sursele istorice arata asta,Pilat era un om crud,brutal si corupt nu a riscat si a dispus crucificarea unui evreu care pt el nu insemna nimic.Putea sa nu-L execute dar era un om mult prea compromis ca sa se fi riscat,sa fie el supus unei judecati ulterioare.Scena spalarii pe maini este o cumplita ipocrizie,Pilat avea toata puterea sa se opuna.In general pe romani nu-i interesa nici cat negrul sub unghie de problemele religioase interne ale popoarelor cucerite cat timp nu le puneau in pericol dominatia.Cat despre evrei in raport de Iisus problema este mult mai complicata.Ei ( ierarhia Templului) au considerat ca efectul actiunilor lui Iisus este periculos pt ei in principal si pt restul evreilor in secundar.Nici una dintre acuzatiile care I s-au adus nu a fost reala ci doar simulate ca fiind reale.Modul cum a fost judecat incalca insasi regulile lor pentru judecarea unui om, este un caz clasic de eroare judiciara insa cu intentie.Prin modul cum au instrumentat totul nu i-au lasat nici o sansa,si-au luat toate masurile necesare,religioase si politice,ca sa fie siguri ca-L elimina.
|
Citat:
|
Citat:
Mi se pare ca spun lucruri mult prea evidente aici... |
Citat:
Să nu ai alți dumnezei afară de Mine!" Nu vad sa scrie de Dumnezeu Tatal. Vad ca zice aici de Dumnezeu Unul, in afara de care nu trebuie sa avem alt dumnezeu. Dar, in fine. Poate o fi ceva si nu pricep eu. |
Citat:
Mai mult, îmi pare cu totul necesar să luăm aminte la cuvintele Domnului Însuși - când le vorbește ucenicilor despre moartea Sa. Scrie tot acolo, în Scriptură. |
Citat:
Imi pare rau, doar; pentru tine. |
Dacă reducem rațiunea și toată măreția Lucrării lui Hristos (cu punctul culminant în Jertfa pe Cruce) la meschinele probleme financiare, din două musai să alegem una: ori suntem cu totul corupți (în duh, în înțelegere) de încropeala lui Mamonna în jurul banilor, ori suntem pur și simplu răuvoitori.
Chiar crezi că totul pe lumea asta s-a învârtit mereu în jurul banilor? Ei bine, în ciuda lăcomiei lor care o fi atins cote însemnate, evreii aceia aveau totuși moștenirea unei credințe, aveau o tradiție, o conștiință (fie și sluțită/căzută) de urmași ai lui Avraam. Erau poporul păstorit odinioară de Moise. Iar printre ei se aflau și oameni drepți, curați la inimă și liberi în duh. Tensiunea evenimentelor Mântuirii crește progresiv, pe măsură ce Domnul le dezvăluie starea duhovnicească și le contrazice prejudecățile și așteptările căzute. Învățătura și faptele Mântuitorului sunt o descoperire atât de adâncă și necruțătoare încât acei oameni pur și simplu nu îi fac față. Toate reperele lor de neclintit, tot modul confortabil în care se așezaseră, toată ordinea lor interioară și încrederea în rânduiala pe care o construiseră - toate sunt dezvăluite de Hristos într-o nouă lumină, în Lumina Dumnezeiască. Și, nesuportînd această Lumină care le venea ca o necruțătoare Judecată, oamenii aceia pur și simplu au avut de ales să se pocăiască deîndată, conștientizîndu-și eroarea cumplită și nădăjduind la Milă sau, așa cum din păcate pentru ei au făcut, să nege evidența și să refuze salvarea și îndreptarea. Motivul nu sunt banii ci neputința sufletului pervertit de a mai năzui și purcede la Înviere. Îmi par cu totul cufundați și pierduți în deznădejde. Iar când un om sau mai mulți capătă convingerea totală că este pierdut definitiv, va alege mereu să ucidă pe acela care vine să îi descrie boala cumplită de care suferă și care îi oferă vindecarea. Nu mai e pic de speranță, pic de lumină. Ca urmare, în acest întuneric total Salvatorul este perceput ca Înșelător. Orbirea, moartea, nebunia lor este proiectată, printr-un gest uriaș, asupra Celui Viu. Gestul lor, prin urmare, vădește cine erau, îi exprimă. Pentru că erau morți înlăuntru, L-au voit mort în afară pe Cel Viu. Astfel Hristos devine un fel de actor care joacă desăvârșit la vedere acea desăvârșită moartea lăuntrică a lor. Ca ea să devină evidentă, expresivă, incontestabilă. Însuși Domnul îi descrie ca morți, ca orbi și nebuni. Tocmai moartea, orbirea și nebunia lor L-au ucis pe Hristos. Și peste toate, cred eu, frica îngrozitoare, insuportabilă, că Acela le-a vădit Adevărul, în lumina Căruia se vedeau, ca într-o oglindă desăvârșită, așa cum erau de fapt. Groaza lor trebuie să fi fost nesfârșită, cu mult mai puternică decât iubirea de arginți presupusă de importanța acordată zeciuielii. S-au eliberat de această groază cumplită, pregustare a iadului, răstignindu-L. Au scăpat pe moment de ceea ce devenise o frică și o suferință vie, de neîndurat. (s-ar fi putut însă elibera cu adevărat și pentru totdeauna, pocăindu-se; dar pentru aceasta ar fi trebuit ca, mai întâi, inimile lor de piatră să devină permeabile la Iubire) |
Citat:
Citat:
11. Nu este cel ce înțelege, nu este cel ce caută pe Dumnezeu. 12. Toți s-au abătut, împreună, netrebnici s-au făcut. Nu este cine să facă binele, nici măcar unul nu este.(Rom3, 10-12) N-am observat reavointa, poate doar ignoranta. Citat:
37. Ierusalime, Ierusalime, care omori pe prooroci și cu pietre ucizi pe cei trimiși la tine; de câte ori am voit să adun pe fiii tăi, după cum adună pasărea puii săi sub aripi, dar nu ați voit.(Mt23,37) Citat:
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.(In3,19) Intunericul inseamna bani, trup, lume, materie. |
Citat:
|
Citat:
P.S. Banii au început să ne preocupe și să ne subjuge din ziua a șasea a Facerii?..........:)))) Și de ce crezi că materia, lumea și trupul, în fond lucrări ale Dumnezeirii, ar fi întuneric? Oare Domnul a creat întunericul? Demetrius, nu banii/trupul/lumea și materia sunt întunericul. Ci atașamentul idolatricesc al omului față de acestea. Materia, lumea și trupul, precum și banii, nu sunt lucruri rele în sine. Însă proasta/întunecata lor întrebuințare poate deveni rea, într-adevăr. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 06:19:29. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.