Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Transformarea de dupa pocainta (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=17644)

Seraphim7 14.01.2015 17:12:19

Transformarea de dupa pocainta
 
As ruga membrii cultelor evanghelice sa ne dezvaluie transformarea lor in har prin pocainta,botez si viata in Hristos.Sunt curios ce a-ti simtit dupa botez?Cum a demers procesul convertirii?

Lucian008 14.01.2015 19:49:57

Eu i-as ruga sa nu ne "dezvaluie" nimic. I-as ruga sa isi pastraze parerile si trairile pur subiective pentru ei. Asa cum noi ortodocsii suntem convinsi ca avem dreapta credinta asa si ceilalti sunt convinsi, iar "dezvaluirile" lor nu ar aduce nici un plus informational sau duhovnicesc pentru nimeni, ci doar un nou prilej de cearta.

abaaaabbbb63 14.01.2015 20:00:21

Sugerez o discutie prin mesaje private ca sa fie impacata toata lumea.

Seraphim7 14.01.2015 23:20:41

Stiu ca cer niste trairi intime,dar vreau sa fiu convins ca exista pocainta adevarata.In Biserica ortodoxa monahismul ofera un Hristos real,o traire in har.Familia ortodoxa este in ruina.Nu cred ca Iisus a coborat pe pamant doar pentru a fi singuri.Ca tineri ne dezintegram in toxicitatea ce ne inunda sufletul peste tot.Vreau sa cred ca mantuirea se poate in doi.Nu discutam acum despre doctrina,istoricul sau orice alta sistematizare a cultelor.Vorbim despre traire.

Ioan_Cezar 15.01.2015 01:27:21

Citat:

În prealabil postat de abaaaabbbb63 (Post 577521)
Sugerez o discutie prin mesaje private ca sa fie impacata toata lumea.

Eventual prin telepatie, deși s-ar putea isca niscaiva harababură...:))

Ioan_Cezar 15.01.2015 01:39:16

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577550)
Familia ortodoxa este in ruina.

Dimpotrivă, în ruină sunt celelalte.
Din păcate, familiile ortodoxe sunt mai puține decât par sau decât sunt declarate pompos, de fațadă.

P.S. Ce-ar putea urma după pocăință? Mă gândesc la pocăință ca la un proces, nu ca la un moment. Așadar, mai degrabă e vorba despre ce se întâmplă în travaliul pocăinței, de-a lungul anilor - probabil asta ai vrut să întrebi, nu-i așa? În acest caz, ar fi multe de spus și de fapt s-au mărturisit deja multe pe forum, important fiind mereu ca în viața credinciosului să se întâmple îmbunătățiri concrete: de exemplu să nu mai trăiești în curvie și preacurvie, să te lași de băute și de alte droguri, să te spovedești, să te rogi și să postești, să fii mai cumsecade cu semenii, să Îl pomenești pe Dumnezeu în toată vremea cu umilință, nădejde, dragoste, recunoștință, să fii prezent la slujbe în Biserică (adică nici să nu stai închis în biserica ta imaginară și nici să nu stai de formă sau ca la vrăjitoare când te nimerești la vreo slujbă), să citești Scriptura și alte cărți ziditoare de suflet, să participi la nevoile semenilor/fraților de credință purtînd după puteri poverile unii altora etc. Să ai o oareșce rânduială bună în viața ta.

Seraphim7 15.01.2015 14:27:18

Nu ma refeream la generalizari:sa postesti,sa citesti Biblia,sa mergi la biserica etc..Asta e crestinismul formal.Ma refeream la transfigurarea interioara.Ce simti,nu cum te comporti.Si intrebarea vizeaza mai degraba crestinii neoprotestanti.Probabil din jena nu isi dezvaluie trairile,pentru ca imediat apar ultraortodocsii si ii jignesc.

dobrin7m 16.01.2015 00:45:54

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577618)
Nu ma refeream la generalizari:sa postesti,sa citesti Biblia,sa mergi la biserica etc..Asta e crestinismul formal.Ma refeream la transfigurarea interioara.Ce simti,nu cum te comporti..

O parere de rau, o mila si o iubire pentru toti oamenii de pe pamant, fie ei musulmani ucigasi, caricaturisti atei, ultraortodocsi sau fie ei ce or fi. Atata mila sa ai de ei incat sa plangi pentru fiecare si sa te rogi la Dumnezeu neincetat pentru ei ca sa poata si ei sa cunoasca iubirea lui Hristos. Asta simti.
De simti altceva nu esti decat un inselat in simturile tale si o dovada clara ca nu te afli pe calea ce te duce la iubirea desavarsita data de Dumnezeu.

"Semenii mei imi pun problemele cele mai complicate; intalnirile lor cu mine produc imprejurari mereu noi iar eu trebuie sa vad in acestea tot atatea chemari pe care Dumnezeu mi le adreseaza pentru a face sa sporeasca iubirea. Raspunzand acestor chemari eu accept un dialog mereu nou intre Dumnezeu si mine.
Punand, in toate situatiile in care ne aflam gandul despre aproapele meu in legatura cu Dumnezeu, eu ii raspund lui Dumnezeu nu numai multumindu-i pentru faptul ca mi l-a dat pe acest seaman pentru cresterea mea duhovniceasca, dar de asemenea si cerandu-i ajutorul pentru a raspunde nevoilor innoite ale aproapelui meu, nu numai pentru sporirea mea dar si pentru sporirea sa duhovniceasca.

Numai in chemarea pe care ti-o adreseaza celalalt prin durerea lui, adesea prin simpla lui prezenta, Dumnezeu Insusi te intalneste intr-un mod mai evident, iar in raspunsul tau la aceasta chemare cu deplina durere a inimii tale se manifesta sensibilitatea si puterea lui Dumnezeu ce se revarsa nu numai asupra celuilalt dar si asupra ta." Par. Dumitru Staniloaie - Rugaciunea lui IIsus si experienta Duhului Sfant

Transfigurarea interioara adusa de Har te conduce la a avea mintea mereu la Dumnezeu si la aproapele si te umple de iubirea lui Hristos.

Am raspuns desi vad ca asteptati raspuns de la neoprotestanti, insa ma gandesc ca e benefic sa aveti si un raspuns de la un ortodox.

Ioan_Cezar 16.01.2015 00:49:55

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577618)
Nu ma refeream la generalizari:sa postesti,sa citesti Biblia,sa mergi la biserica etc..Asta e crestinismul formal.

Iarăși sunt silit, îmi pare rău de situație, să nu fiu de acord: să postești, să citești Biblia și să mergi la biserică nu e creștinism formal, ci e însăși viața de credință. Doar din aceste practici (rugăciunea, postul, meditația etc.) vor veni și transformările /îmbunătățirile sufletești autentice. Aceasta este calea vieții în Biserică, aceasta este pocăința, ca proces de îmbunătățire a omului întru Hristos. Sau ca transfigurare, cum spuneai, prin Duhul.

Seraphim7 16.01.2015 01:14:24

Dobrin si Ioan cezar...Raspunsurile voastre sunt pe masura asteptarilor mele.Recunosc ca credinta mea este slaba acum.Caut raspunsuri de peste tot.Sunt pacatos si dezamagit de ortodoxie,crestinism,Dumnezeu,dar vreau sa cred ca pot merge mai departe,intarindu-ma cu marturiile voastre si nu numai.Doar eu sunt de vina pentru ca....Sunt prea slab.Renunt la lupta,renunt la credinta,ma reazim doar de bucuriile iluzorii ale lumii si inovatiile rationale ale omului asupra lui Dumnezeu.Vreau sa ma primieasca iar Iisus ,dar inca ma tine la usa.

Ioan_Cezar 16.01.2015 02:06:56

Vezi tu, cred că treptat vom fi ca Tom și Jerry, ne vom împotrivi permanent...:)
Păi, tu zici că Hristos te ține la ușă. După opinia mea, tocmai acest gând are darul să te țină la ușă.
Cred că mai degrabă ne e folositor să cugetăm taman invers: noi Îl ținem la ușă pe Hristos. Cum adică? Păi, simplu: refuzăm să dăm curs Învățăturii și Energiei Lui, adică păstrăm în camera minții noastre orice alți oaspeți (diverse filosofii, diverse tipare de gândire și simțire, diverse motive, simțăminte, dorințe etc.) dar pe cele care vin de la Hristos le ținem deocamdată pe lista de așteptare. Astfel, noi nu Îl primim, nu Îi acceptăm Duhul, Învățătura. Deschidem ușa cugetului către orice duh, dar nu Duhului.

Unii oameni (ferice de ei!) au simțământul prezenței lui Dumnezeu. Ei cred (și trăiesc aceasta) că Dumnezeu este pretutindeni (și așa se și roagă: "Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindenea ești..."), chiar aici aproape de mine, aproape de tine și chiar înlăuntrul nostru, în taina persoanei noastre, a fiecăruia. Mintea noastră, însă, adeseori ne ține sufletul ca într-o temniță (cineva se exprima inspirat chiar așa, zicînd: "pușcărie de sinapse" pentru obișnuita noastră minte lumească, iar psalmistul strigă "scoate din temniță, Doamne, sufletul meu"). Și prin pereții acestei temnițe noi nu voim să treacă altceva decât duhurile acestei lumi efemere, deșarte, pieritoare. În acest caz, spune și tu: ne ține Hristos la ușă? Ori, mai degrabă, noi refuzăm să Îi deschidem ușa sufletului nostru.

Nu e indiferent ce conținuturi "rumegă" mintea noastră. Ce idei, ce simțăminte, ce imagini, ce atmosferă. Una e să primești (și să primenești) în minte cuvintele unei rugăciuni, alta e să "rumegi" un banc sau o socoteală de afaceri.
De aceea îți spuneam că, deja, când noi începem să ne rugăm, când citim un verset din Scriptură și ne simțim atinși și începem să medităm, să întregim înțelesul și cu alte versete - deja Îl primim pe Hristos și începe în noi lucrarea Duhului. La fel, când la slujbă lăsăm alte gânduri la ușa conștiinței iar atenția o dedicăm în întregime rugăciunilor, cântărilor, întregii atmosfere din lăcaș, atunci se cheamă că am deschis ușa lui Hristos. Primim energia Lui, primim harul, primim ceea ce sufletul nostru (hărăzit să fie mireasă a Domnului) năzuiește cel mai mult să aibă: împărtășirea de Hristos, Care ni Se oferă manifestat în miezul cântărilor, rugăciunii etc. Cu atât mai mult în Sfânta Împărtășanie. Bună-voința noastră de a participa sufletește la aceste manifestări ale Lui înseamnă că am deschis ușa.

În final, aș vrea să extind opinia mea cu o afirmație ce poate părea exagerată sau chiar nepotrivită. O fi, eu îți spun ce cred. Când Domnul ne vorbește despre ochi, acela ce poate fi murdar/întunecat și ne îndeamnă să îl scoatem, găsim aici o învățătură foarte prețioasă referitoare la conștiința noastră, la "ochiul minții", la paza gândurilor și, mai exact, la focarul minții care este atenția. În raport cu câmpul mai larg al conștiinței (care pe la periferie poate fi insuficient de clară), atenția este centrul de maximă claritate al conștiinței, centrul de lumină. E ca și cum ar fi un ochi. Organul părtășiei noastre cu lumina, prin care de fapt și cunoaștem.
Ei bine, ochiul acesta poate să nu fie curat, adică, înțeleg eu, în conștiința noastră să fie amestecate și gânduri, amintiri, imagini, senzații care nu ne fac bine, nu ne țin în unitate cu Dumnezeu, ne scot din har și ne duc în rătăcire, ne îndepărtează de drumul și menirea naostră. În acest caz, Domnul spunem să scoatem ochiul, adică, înțeleg eu, să nu mai privim unde nu ne e de folos, să fim ca orbul față de acele false lumini care sunt gânduri dăunătoare etc. A scoate, cu sensul de a îndepărta o astfel de cugetare, o astfel de atenție. Și să ne recentrăm atenția (ochiul minții) pe ceea ce merită să trăim, adică pe tot ce ne învață Hristos. Iată deci ce este o viață de credință, iar nu formalism, cum îți părea. Formalism sunt, da, toate celelalte, care se dau drept adevăruri.

Seraphim7 16.01.2015 09:40:29

De multe ori tocmai acesta cale ”murdara” ne duce spre Adevar,si chiar Dumnezeu ne ”forteaza” sa pasim pe ea.Probabil ca usile sunt deschise pentru toti,si sunt convins ca toate drumurile duc in final la o singura usa.Insa unsa e sa vezi clar intrarea,sa pasesti,sa fi constient de ce e inauntru,sa-L vezi pe Stapan,sa fi capabil sa_i duci si pe altii acolo,si alta e sa ratacesti pe drumul spre imparatie,sa fi distras si sa construiesti tu usi spre cer,ratacindu-i pe altii.

anita 16.01.2015 10:12:58

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577618)
Nu ma refeream la generalizari:sa postesti,sa citesti Biblia,sa mergi la biserica etc..Asta e crestinismul formal.Ma refeream la transfigurarea interioara.Ce simti,nu cum te comporti.Si intrebarea vizeaza mai degraba crestinii neoprotestanti.Probabil din jena nu isi dezvaluie trairile,pentru ca imediat apar ultraortodocsii si ii jignesc.

Daca implinesti cele spuse de Ioan-Cezar cu timpul va veni si transformarea.
Pe aici neoprotestanti nu intra sau daca vin vor sa demoleze ceea ce reprezinta ortodoxia.O pocainta fara iertarea pacatelor savarsita prin oameni alesi ai lui Dumnezeu -preotii se transforma in remuscari ,deci la protestanti pocainta e de fapt o parere de rau care ramane la acest nivel.
Iertrea pacatelor se savarseste si prin sfanta Taina a Euharistiei sau Impartasanie in termeni mai pe inteles.
De ortodoxie nu ar trebui sa fii dezamagit ci poate de ortodocsi ,dar asta nu trebuie sa afecteze relatia ta cu Dumnezeu.Un Dumnezeu viu nu poti gasi decat in ortodoxie.
Noi ortodocsii simtim o bucurie dupa ce ne spovedim ,dupa ce ne impartasim.Simtim ca am scapat de o greutate .

anita 16.01.2015 10:26:00

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577715)
De multe ori tocmai acesta cale ”murdara” ne duce spre Adevar,si chiar Dumnezeu ne ”forteaza” sa pasim pe ea.Probabil ca usile sunt deschise pentru toti,si sunt convins ca toate drumurile duc in final la o singura usa.Insa unsa e sa vezi clar intrarea,sa pasesti,sa fi constient de ce e inauntru,sa-L vezi pe Stapan,sa fi capabil sa_i duci si pe altii acolo,si alta e sa ratacesti pe drumul spre imparatie,sa fi distras si sa construiesti tu usi spre cer,ratacindu-i pe altii.

Sa-l vedem pe Dumnezeu nu ne este dat noua ,muritorilor. Nu asta e important ci cum ne prezentam noi in fata tronului ceresc ,candela de care vorbeste Hristos in Evanghelie.Candela este lucrarea pe care trebuie sa o savarsim in timpul vietii noastre pamantesti prin implinirea celor spuse de Hristos la Matei ,cap.5,6 si 7.

Seraphim7 16.01.2015 11:25:19

Anita,eu stiu ca ortodoxia e cel mai plenar tezaur crestin.Dar majoritatea oamenilor,in special cei care sunt in varful ei pamantesc o neglijeaza,o fac de rusine,concret.Si e pacat ca o asemenea cale spre cer,e prafuita,neingrijita,ici colo,mai apare cate o lumina,o adiere mistica,o voce calda o muzica de ingeri.Acesta ortodoxie a cerului,devine una lumeasca.Si ne miram de succesul neoprotestant.Sa nu ne trezim cu darul furat,cu talantii neinmultiti.Dumnezeu nu e legat de religii,ci de suflete,chiar daca a intemeiat o Biserica pe pamant,nu e aceeiasi cu cea din Ceruri.

anita 16.01.2015 12:55:26

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577725)
Anita,eu stiu ca ortodoxia e cel mai plenar tezaur crestin.Dar majoritatea oamenilor,in special cei care sunt in varful ei pamantesc o neglijeaza,o fac de rusine,concret.Si e pacat ca o asemenea cale spre cer,e prafuita,neingrijita,ici colo,mai apare cate o lumina,o adiere mistica,o voce calda o muzica de ingeri.Acesta ortodoxie a cerului,devine una lumeasca.Si ne miram de succesul neoprotestant.Sa nu ne trezim cu darul furat,cu talantii neinmultiti.Dumnezeu nu e legat de religii,ci de suflete,chiar daca a intemeiat o Biserica pe pamant,nu e aceeiasi cu cea din Ceruri.

Eu nu am auzit de succesul neoprotestant.Dimpotriva ,in strainatate unde sunt neoprotestanti nici macar nu se mai cunoaste semnificatia Craciunului.
Parintele meu duhovnic spune ca aurul straluceste si in gunoi si intre flori.Sa nu ne uitam la oameni ci sa ne aplecam asupra neputintelor si pacatelor noastre si sa ne indreptam.Unde e curatie sufleteasca vine si harul.
Si daca vrem sa ne sfintim sa cautam oameni sfinti ,mai exista duhovnici cu mult har ,si sa ii cercetam ,exista carti sfinte.Protestantii la ce sfinti se roaga ,ce carti sfinte au ?

Ioan_Cezar 16.01.2015 13:19:30

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577725)
...chiar daca a intemeiat o Biserica pe pamant,nu e aceeiasi cu cea din Ceruri.

Este Una și Aceeași Biserică, în cer ȘI pe pământ. Este o comunitate cu două moduri de manifestare: văzută și nevăzută (pentru noi cei de pe pământ).
Noi cei din trup, care năzuim să rămânem în Biserică și după momentul morții (să nu fim duși în întunericul iadului), avem conștiința / credința că Vița este Una, iar mlădițele sunt multe, unele dintre ele nefiind vizibile pentru toți.

Dacă Biserica nu ar fi Una, atunci ar fi mai multe organisme și nu Unul, al cărui Cap este Hristos.
Biserica este Una, Sfântă și Sobornicească, iar sobornicitatea ei nu constă numai în orizontalitatea organizării pământești ci și în verticalitatea dată de unirea dintre pământ și Cer.
Comuniunea este duhovnicească, nu trupească. Când spunem "Tatăl nostru" ne referim și la cei din cer și la cei de pe pământ și voim, în mod expres, ca viața din Cer să fie împlinită și pe pământ. Așa ne rugăm.

Apoi, noi ne rugăm pentru cei care s-au mutat la Domnul, prin aceasta arătînd credința că suntem uniți în aceeași Casă, în același Duh, în același Organism. Iar acesta nu e altceva decât Biserica - unii alcătuind partea triumfătoare iar ceilalți partea care mai luptă, încă, împotriva păcatului și a morții.
Duhul Sfânt viază și pe pământ.
Hristos lucrează și pe pământ.
Sfinții ne ajută și pe noi, cei încă trăitori în trup.
Biserica e Una, în Cer ȘI pe pământ. Suntem în Ea aici, pe pământ și năzuim să rămânem, prin Mila lui Dumnezeu, tot în Biserică și atunci când sufletul nostru va fi despărțit de trup.

Seraphim7 16.01.2015 14:22:22

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 577732)
Eu nu am auzit de succesul neoprotestant.Dimpotriva ,in strainatate unde sunt neoprotestanti nici macar nu se mai cunoaste semnificatia Craciunului.
Parintele meu duhovnic spune ca aurul straluceste si in gunoi si intre flori.Sa nu ne uitam la oameni ci sa ne aplecam asupra neputintelor si pacatelor noastre si sa ne indreptam.Unde e curatie sufleteasca vine si harul.
Si daca vrem sa ne sfintim sa cautam oameni sfinti ,mai exista duhovnici cu mult har ,si sa ii cercetam ,exista carti sfinte.Protestantii la ce sfinti se roaga ,ce carti sfinte au ?

Pai asta e problema.In ortodoxie exista putini oameni care o traiesc.Si acei duhovnici cu har duc tot neamul pacatos in spatele lor.Si chiar daca nu vrem sa recunoastem,stilul de viata (neo)protestant e mult superior din toate punctele de vedere.Ei se roaga lui Dumnezeu si au Biblia.Ce altceva mai trebuie?Una e sa admiti valoarea unor oameni sau a unor carti si alta e sa cadem intr-un adevarat politesim.Sa nu se inteleaga ca ortodoxia este asa ceva,dimpotriva.Dar sa nu uitam ca Dumnezeu are grija de toti.

Seraphim7 16.01.2015 14:29:42

Citat:

În prealabil postat de Ioan_Cezar (Post 577734)
Este Una și Aceeași Biserică, în cer ȘI pe pământ. Este o comunitate cu două moduri de manifestare: văzută și nevăzută (pentru noi cei de pe pământ).
Noi cei din trup, care năzuim să rămânem în Biserică și după momentul morții (să nu fim duși în întunericul iadului), avem conștiința / credința că Vița este Una, iar mlădițele sunt multe, unele dintre ele nefiind vizibile pentru toți.

Dacă Biserica nu ar fi Una, atunci ar fi mai multe organisme și nu Unul, al cărui Cap este Hristos.
Biserica este Una, Sfântă și Sobornicească, iar sobornicitatea ei nu constă numai în orizontalitatea organizării pământești ci și în verticalitatea dată de unirea dintre pământ și Cer.
Comuniunea este duhovnicească, nu trupească. Când spunem "Tatăl nostru" ne referim și la cei din cer și la cei de pe pământ și voim, în mod expres, ca viața din Cer să fie împlinită și pe pământ. Așa ne rugăm.

Apoi, noi ne rugăm pentru cei care s-au mutat la Domnul, prin aceasta arătînd credința că suntem uniți în aceeași Casă, în același Duh, în același Organism. Iar acesta nu e altceva decât Biserica - unii alcătuind partea triumfătoare iar ceilalți partea care mai luptă, încă, împotriva păcatului și a morții.
Duhul Sfânt viază și pe pământ.
Hristos lucrează și pe pământ.
Sfinții ne ajută și pe noi, cei încă trăitori în trup.
Biserica e Una, în Cer ȘI pe pământ. Suntem în Ea aici, pe pământ și năzuim să rămânem, prin Mila lui Dumnezeu, tot în Biserică și atunci când sufletul nostru va fi despărțit de trup.

Biserica este formata din toti cei care cred in Iisus,indiferent de religia lor.Nu putem admite ca doar cei ce sunt in BO,vor merge in Biserica cereasca.La asta ma refeream.Da ai dreptate, Biserica este Una,formata din toti credinciosii.Iar cel ce lucreaza in noi este Duhul,fiindca noi formam Biserica,toti cei uniti in EL.

Ioan_Cezar 16.01.2015 14:38:35

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577750)
Biserica este formata din toti cei care cred in Iisus,indiferent de religia lor.Nu putem admite ca doar cei ce sunt in BO,vor merge in Biserica cereasca.La asta ma refeream.Da ai dreptate, Biserica este Una,formata din toti credinciosii.Iar cel ce lucreaza in noi este Duhul,fiindca noi formam Biserica,toti cei uniti in EL.

Ai scris cu referire la două probleme distincte: 1) cine face parte din Biserică (toți care cred în Hristos sau numai cei din BO); 2) Biserica e Una, în Cer Și pe pământ.
Mă bucur că ești lămurit în privința unicității și unității Bisericii, în Cer și pe pământ.

Cât privește prima problemă (a componenței Bisericii), s-au purtat deja numeroase discuții pe forum, poate le revezi.
Toate cele bune!

anita 16.01.2015 20:49:48

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577748)
Pai asta e problema.In ortodoxie exista putini oameni care o traiesc.Si acei duhovnici cu har duc tot neamul pacatos in spatele lor.Si chiar daca nu vrem sa recunoastem,stilul de viata (neo)protestant e mult superior din toate punctele de vedere.Ei se roaga lui Dumnezeu si au Biblia.Ce altceva mai trebuie?Una e sa admiti valoarea unor oameni sau a unor carti si alta e sa cadem intr-un adevarat politesim.Sa nu se inteleaga ca ortodoxia este asa ceva,dimpotriva.Dar sa nu uitam ca Dumnezeu are grija de toti.

De unde stii ca sunt putini cei care traiesc credinta ?Sf.Ioan Rusul a trait printre musulmani si nu si-a pus intrebarile tale. Noi nu avem Biblia? Parintii ne sfatuiesc sa citim zilnic din Evanghelie pt a ne sfinti.De rugat ne rugam zilnic ,dimineta si seara ,citim acatiste ,mergem la slujbe.
Stilul de viata e ceva care nu trebuie sa ne preocupe ,daca suntem crestini.
Mai multa pocainta vei vedea la ortodocsi decat la protestanti ,pt ca ereticii nu au taina sfintei spovedanii.
La ortodocsi se fac parastase pt adormiti ,pomeniri care le ajuta celor plecati in lumea de dincolo ,ii pot scoate din iad pe cei care nu s-au mantuit.

Seraphim7 16.01.2015 21:34:00

Citat:

În prealabil postat de anita (Post 577778)
De unde stii ca sunt putini cei care traiesc credinta ?Sf.Ioan Rusul a trait printre musulmani si nu si-a pus intrebarile tale. Noi nu avem Biblia? Parintii ne sfatuiesc sa citim zilnic din Evanghelie pt a ne sfinti.De rugat ne rugam zilnic ,dimineta si seara ,citim acatiste ,mergem la slujbe.
Stilul de viata e ceva care nu trebuie sa ne preocupe ,daca suntem crestini.
Mai multa pocainta vei vedea la ortodocsi decat la protestanti ,pt ca ereticii nu au taina sfintei spovedanii.
La ortodocsi se fac parastase pt adormiti ,pomeniri care le ajuta celor plecati in lumea de dincolo ,ii pot scoate din iad pe cei care nu s-au mantuit.

Adevarul este ca toti avem o relatie cu Dumnezeu:credinta,negare,revolta,ignoranta etc.Difera doar nivelul de apropiere,distantare de El.Diferentele dintr-e noi referitator la raportarea noastra fata El sunt normale,pentru ca Dumnezeu ne-a facut unici pe fiecare.Avem liber-arbitru,avem libertate si ratiune.Si ne atasam de idei si atitudini standard despre EL,ceea ce nu e un lucru rau,insa sa nu uitam ca fiecare isi gaseste singur drumul spre Cer,chiar daca de cele mai multe ori este el cel gasit.

dobrin7m 16.01.2015 21:40:27

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577704)
Dobrin si Ioan cezar...Raspunsurile voastre sunt pe masura asteptarilor mele.Recunosc ca credinta mea este slaba acum.Caut raspunsuri de peste tot.Sunt pacatos si dezamagit de ortodoxie,crestinism,Dumnezeu,dar vreau sa cred ca pot merge mai departe,intarindu-ma cu marturiile voastre si nu numai.Doar eu sunt de vina pentru ca....Sunt prea slab.Renunt la lupta,renunt la credinta,ma reazim doar de bucuriile iluzorii ale lumii si inovatiile rationale ale omului asupra lui Dumnezeu.Vreau sa ma primieasca iar Iisus ,dar inca ma tine la usa.

Toata lumea este pacatoasa. Toti purtam pacate. Si logic ar fi sa fim dezamagiti de noi insine nu de Dumnezeu. Cum sa fi dezamagit de Dumnezeu cand noi suntem , ca si stare sufleteasca, rezultatul propriilor noastre dorinte si alegeri? Noi, cu ratiunea noastra, decidem in fiecare clipa, decidem ce gandim si cum gandim, ce facem si cum facem.

Oamenii astazi, cad in mari greseli pentru ca nu sunt invatati sa fie atenti la propriile ganduri si judecati. Orice gand il ia in seama si si-l insuseste fara sa il analizeze daca este un gand bun sau nu. Mai grav este ca de foarte multe ori nici macar nu isi da seama cand un gand este inutil. Sta ceasuri, omul, si deapana ganduri desarte. Si apoi cade in dezamagiri si deznadejdi. Asta este lipsa rugaciunii, lipsa gandului la Dumnezeu.

O alta cauza a caderii este si influenta nefasta a societatii din ce in ce mai secularizate. Omul este atat de slab incat la vederea pacatului celorlalti , el insusi cade in pacat, smintindu-se. Singura cale de a sta neclintit in credinta este rugaciunea. Oamenii astazi nu se mai roaga. Nu se mai roaga din suflet, cu convingerea ca Dumnezeu il vede si il aude.

Iata ce spune acelasi parinte Dumitr Staniloaie in cartea sa Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant:

"Nevoia de rugaciune a omului credincios este in afara de orice indoiala. Cu cat este mai puternica credinta, cu atat este mai puternica si nevoia sa de rugaciune. Pe de alta parte, credinta unei persoane este sustinuta de credinta altor persoane. In aceasta apare importanta Liturghiei si a fiecarui cult public.
Dar in societatea de astazi constatam o slabire a credintei. Prin urmare si un fel de indiferenta fata de rugaciune. Poate ca notiunea de societate secularizata nu indica o societate total necredincioasa, ci o societate in care majoritatea mnembrilor nu mai practica rugaciunea decat foarte rar, in momente exceptionale.
Pentru cel care doreste sa-si mentina vigoarea credintei prin rugaciune se pune deci astazi o dubla problema: aceea de a-si apara credinta impotriva influentei nefaste a unui mediu slabit in credinta si aceea de a apara practica rugaciunii in cadrul unei societati care a pierdut in mare parte uzul rugaciunii.
Astazi omul credincios trebuie sa caute intr-o mare masura , el insusi motivatii care sa ii poata sustine credinta si propria sa practica a rugaciunii. Si tocmai aceasta ar putea face credinta sa mai profunda si rugaciunea sa mai fierbinte, dat fiind ca, intr-o mare masura, ele nu mai sunt sustinute de mediul social.
Prin urmare, omul care reuseste sa isi intareasca credinta si rugaciunea prin motivatii personale, reflectate, poate deveni el insusi un focar pentru intarirea credintei si innoirea rugaciunii in mediul sau social. Prin aceasta, el poate ajuta societatea sa iasa din viata superficiala, saturata de plictiseala, care este cauza slabirii credintei si a rugaciunii."

Iti recomand sa citesti aceasta carte, incearca sa o gasesti, ca te va ajuta foarte mult in neintelegerile tale.

Seraphim7 16.01.2015 21:55:03

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 577783)
Toata lumea este pacatoasa. Toti purtam pacate. Si logic ar fi sa fim dezamagiti de noi insine nu de Dumnezeu. Cum sa fi dezamagit de Dumnezeu cand noi suntem , ca si stare sufleteasca, rezultatul propriilor noastre dorinte si alegeri? Noi, cu ratiunea noastra, decidem in fiecare clipa, decidem ce gandim si cum gandim, ce facem si cum facem.

Oamenii astazi, cad in mari greseli pentru ca nu sunt invatati sa fie atenti la propriile ganduri si judecati. Orice gand il ia in seama si si-l insuseste fara sa il analizeze daca este un gand bun sau nu. Mai grav este ca de foarte multe ori nici macar nu isi da seama cand un gand este inutil. Sta ceasuri, omul, si deapana ganduri desarte. Si apoi cade in dezamagiri si deznadejdi. Asta este lipsa rugaciunii, lipsa gandului la Dumnezeu.

O alta cauza a caderii este si influenta nefasta a societatii din ce in ce mai secularizate. Omul este atat de slab incat la vederea pacatului celorlalti , el insusi cade in pacat, smintindu-se. Singura cale de a sta neclintit in credinta este rugaciunea. Oamenii astazi nu se mai roaga. Nu se mai roaga din suflet, cu convingerea ca Dumnezeu il vede si il aude.

Iata ce spune acelasi parinte Dumitr Staniloaie in cartea sa Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant:

"Nevoia de rugaciune a omului credincios este in afara de orice indoiala. Cu cat este mai puternica credinta, cu atat este mai puternica si nevoia sa de rugaciune. Pe de alta parte, credinta unei persoane este sustinuta de credinta altor persoane. In aceasta apare importanta Liturghiei si a fiecarui cult public.
Dar in societatea de astazi constatam o slabire a credintei. Prin urmare si un fel de indiferenta fata de rugaciune. Poate ca notiunea de societate secularizata nu indica o societate total necredincioasa, ci o societate in care majoritatea mnembrilor nu mai practica rugaciunea decat foarte rar, in momente exceptionale.
Pentru cel care doreste sa-si mentina vigoarea credintei prin rugaciune se pune deci astazi o dubla problema: aceea de a-si apara credinta impotriva influentei nefaste a unui mediu slabit in credinta si aceea de a apara practica rugaciunii in cadrul unei societati care a pierdut in mare parte uzul rugaciunii.
Astazi omul credincios trebuie sa caute intr-o mare masura , el insusi motivatii care sa ii poata sustine credinta si propria sa practica a rugaciunii. Si tocmai aceasta ar putea face credinta sa mai profunda si rugaciunea sa mai fierbinte, dat fiind ca, intr-o mare masura, ele nu mai sunt sustinute de mediul social.
Prin urmare, omul care reuseste sa isi intareasca credinta si rugaciunea prin motivatii personale, reflectate, poate deveni el insusi un focar pentru intarirea credintei si innoirea rugaciunii in mediul sau social. Prin aceasta, el poate ajuta societatea sa iasa din viata superficiala, saturata de plictiseala, care este cauza slabirii credintei si a rugaciunii."

Iti recomand sa citesti aceasta carte, incearca sa o gasesti, ca te va ajuta foarte mult in neintelegerile tale.

Sa stii ca am mare nevoie de o literatura duhovniceasca adecvata necesitatilor mele,bineinteles pe langa rugaciune,marturisire...Simt o sete a Duhului,intrucat i-am refuzat din incapatanare,ignoranta etc,apa vie,l-am hranit doar cu iluzii,otravuri .

Ioan_Cezar 17.01.2015 01:12:15

Citat:

În prealabil postat de Ioan_Cezar (Post 577709)
În final, aș vrea să extind opinia mea cu o afirmație ce poate părea exagerată sau chiar nepotrivită. O fi, eu îți spun ce cred. Când Domnul ne vorbește despre ochi, acela ce poate fi murdar/întunecat și ne îndeamnă să îl scoatem, găsim aici o învățătură foarte prețioasă referitoare la conștiința noastră, la "ochiul minții", la paza gândurilor și, mai exact, la focarul minții care este atenția. În raport cu câmpul mai larg al conștiinței (care pe la periferie poate fi insuficient de clară), atenția este centrul de maximă claritate al conștiinței, centrul de lumină. E ca și cum ar fi un ochi. Organul părtășiei noastre cu lumina, prin care de fapt și cunoaștem.
Ei bine, ochiul acesta poate să nu fie curat, adică, înțeleg eu, în conștiința noastră să fie amestecate și gânduri, amintiri, imagini, senzații care nu ne fac bine, nu ne țin în unitate cu Dumnezeu, ne scot din har și ne duc în rătăcire, ne îndepărtează de drumul și menirea naostră. În acest caz, Domnul spunem să scoatem ochiul, adică, înțeleg eu, să nu mai privim unde nu ne e de folos, să fim ca orbul față de acele false lumini care sunt gânduri dăunătoare etc. A scoate, cu sensul de a îndepărta o astfel de cugetare, o astfel de atenție. Și să ne recentrăm atenția (ochiul minții) pe ceea ce merită să trăim, adică pe tot ce ne învață Hristos. Iată deci ce este o viață de credință, iar nu formalism, cum îți părea. Formalism sunt, da, toate celelalte, care se dau drept adevăruri.

Eu îți vorbisem mai sus, cu riscul declarat și asumat, ca psiholog, în baza cunoștințelor mele despre atenție și conștiință. Desigur, ca psiholog creștin (cu o foarte săracă experiență duhovnicească, din păcate). Iată însă și cuvântul cu totul vrednic de crezare, al unui om duhovnicesc. Starețul Haralambie:
"Hristos a spus că dacă te smintește ochiul tău, să-l scoți, nu a spus să-l scoți pe al semenului tău. Vezi, de pildă, o femeie îmbrăcată necuviincios. Ea își face treaba ei, iar tu să îți faci treaba ta. A scoate ochiul înseamnă a-l coborî în jos, a nu privi cu atenție." http://www.doxologia.ro/cuvinte-duho...haralambie-iii

Doriana 25.01.2015 21:30:38

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 577618)
Nu ma refeream la generalizari:sa postesti,sa citesti Biblia,sa mergi la biserica etc..Asta e crestinismul formal.Ma refeream la transfigurarea interioara.Ce simti,nu cum te comporti.Si intrebarea vizeaza mai degraba crestinii neoprotestanti.Probabil din jena nu isi dezvaluie trairile,pentru ca imediat apar ultraortodocsii si ii jignesc.

Nu este vorba de trairile crestinilor dintr-un anume cult ci de trairea cu Hristos. In orice cult sunt crestini transformati de intalnirea cu El si crestini care vorbesc din auzite; plus cei pe care nici nu ii intereseaza aspectul. Cele din urma categorii sunt responsabile in general cu pietrele, dar au si pietrele rostul lor.

Intalnirea cu Hristos transforma deoarece deschide o viziune noua. E ca si cum ai intelege in sfarsit cum gandeste Dumnezeu (cel putin in cazul tau), ca si cum ai privi de sus "the big picture". Esti in sfarsit impacat cu tine si cu Dumnezeu si hotarasti sa asculti orice ar spune si sa Il urmezi oriunde va merge. Esti implinit pentru ca in sfarsit ai gasit ce ai cautat si intri in odihna de care spune in Evrei 4, caci vei uita de oboseala pricinuita de pacatul atat de greu de purtat, pe care l-ai lasat la picioarele crucii Lui. Esti ca o apa linistita, plin de pace si bucurie in Duhul Sfant. Inima este atinsa si ea cu o dulce pocainta, cu nepretuita mangaiere de a fi alaturi de Hristos, de a-L simti langa tine, de a-i vorbi deschis, stiind ca asculta si ca nu te judeca, ci te intelege. De acum stii ca nu mai esti singur, ca Dumnezeu are privirea indreptata asupra ta ca sa-ti faca bine, stii ce vei face maine si ce drum vei apuca, deoarece El ti l-a aratat. Este atingerea unei tinte de mult cautate si in acelasi timp inceputul unui drum cu mult mai frumos si maret; este intalnirea cu Adevarul.

dobrin7m 25.01.2015 23:57:00

Nu in orice cult crestin te intalnesti cu Hristos cel adevarat. Unul singur este Hristos cel adevarat si multi sunt hristosii mincinosi. Daca nu ar fi asa, inseamna ca am desconsidera Scriptura. Iar daca este asa, atunci nu putem spune ca in orice cult este acelasi Hristos. Caci iarasi ne-am contrazice pentru ca se cuvine sa punem intrebarea: daca toti se intalnesc cu Hristos cel adevarat atunci unde sunt hristosii cei mincinosi?

Satana a cazut pentru ca din mandrie a vrut sa fie ca Dumnezeu. Si de atunci asta face , incearca sa insele oamenii facandu-i sa creada ca el e Hristos. Si imbraca diferite fatete si umple mintea omului cu diferite inchipuiri. Cele mai indemana inchipuiri si stari - trairi sunt cele de bine pentru sine, (omul in egoismul sau cauta sa ii fie lui bine: si astfel daca se linisteste si are starea lui de bine socoteste ca l-a gasit pe Hristos). Diavolul stie foarte bine ce cauta omul. Cu atat mai mult cu cat omul este obosit de greutati, necazuri si suferinte. Diavolul stie ca omul cauta sa se linisteasca, sa se simta bine si confortabil in sinea lui. Diavolul insa stie tot atat de bine ca omul , uzat sufleteste de suferinte, este egoist in sine. Voieste tot binele in acel moment, caci e satul de suferinta si nu mai are rabdare. Si vine si inseala omul, dandu-i o aparenta liniste si bunatate, insa unde: in alta parte, in barca pierzaniei, facandu-l sa se abata de la calea cea dreapta.
Uite, ii spune, aici e blandetea si ajutorul, aici e pacea si sfarsitul suferintei. Si omul, inselat in simturile sale crede si se pierde.

"Ti-a venit vreun gand bun? Opreste-te: sa nu tinzi spre implinirea lui fara chibzuiala, pe negandite. Simti in inima vreo insuflare buna? Opreste-te, nu indrazni sa te lasi dus de ea. Ia Evanghelia ca indreptar. Cerceteaza: se potrivesc oare gandul tau cel bun si insuflarea cea buna a inimii tale cu atotsfanta invatatura a Domnului? Curand vei vedea ca nu este nici o potrivire intre binele evanghelic si binele firii omenesti cazute. Binele firii noastre cazute este amestecat cu raul, si de aceea insusi acest bine s-a preschimbat in rau, la fel cum se preface in otrava mancarea gustoasa si sanatoasa , atunci cand este amestecata cu otrava. Pazeste-te de a savarsi binele firii cazute! Savarsind acest bine, vei hrani caderea ta, vei hrani in tine parerea de sine si trufia, vei atinge cea mai apropiata asemanare cu demonii.
Dimpotriva, savarsind binele evanghelic, ca un ucenic adevarat si credincios al Dumnezeului-Om, te vei face asemenea Dumnezeului-Om. Cel ce isi iubeste sufletul sau - a zis Domnul - si-l va pierde iar cel ce isi uraste sufletul sau in lumea aceasta il va pastra in viata vesnica." Sf. Ignatie Briancianinov - Despre inselare

Iata ca transformarea de dupa pocainta nu inseamna liniste si pace ci plans pentru pacatele ce le-ai facut si pe care le ai in mintea ta mereu. (4. Că fărădelegea mea eu o cunosc și păcatul meu înaintea mea este pururea.) . De ai trait starea de pocainta , atunci pacatele ce le-ai savarsit iti sunt povara vietii tale, spre pocainta ta continua , spre smerenia ta. Ce simplu inseala diavolul: gata oameni, ati desertat pacatele la cruce, sunteti liberi si fericiti. Vai aici e pierzania: libertatea aceasta nu e libertate ci lant greu de fier ferecat.
Transformarea de dupa pocainta inseamna iubirea lui Hristos pentru oameni: acesta este binele evanghelic pe care trebuie sa il infaptuim.
Transformarea de dupa pocainta inseamna iubirea si smerenia.

crinrin 26.01.2015 00:12:53

Dar bucuria unde e? Ce bucurie poate fi mai mare ca aceea ca L-am gasit pe Hristos?!
Sa ne bucuram, deci!

dobrin7m 26.01.2015 00:30:49

Citat:

În prealabil postat de crinrin (Post 578936)
Dar bucuria unde e? Ce bucurie poate fi mai mare ca aceea ca L-am gasit pe Hristos?!
Sa ne bucuram, deci!

Sigur, ne bucuram, dar oare stim sa pastram ce am gasit?

Nu poate fi bucurie in lumea aceasta, unde vesnic pacatuim. Bucuria cea mai mare este atunci cand traim intru Hristos. Dar traim intru Hristos?

Cand Il gasesti pe Hristos, simti o mare recunostiinta si o mare iubire pentru El. Bucurie? cand stiu si sunt constienta de starea mea? Bucuria vine la liman de drum. Cred ca adevarata bucurie este doar sus in cer daca ne-om invrednici de mantuire.

Imi amintesc ca plangeam incontinuu, fara oprire, mai ales in Biserica, la Sfanta Liturghie, plangeam mereu. Era coplesitor: eu marunta si nenorocita, si El Bunul Cel desavarsit.
Acum nu mai plang, si acesta este semnul meu ca sunt intr-o mare cadere. Am pierdut ce-am avut, din nevrednicia mea. Deci a gasi pe Hristos nu e totul. A-L pastra cu tine, aceasta este totul.
Sunt bucurii si bucurii. Insa bucuria cea trecatoare aceea este omeneasca, bucuria cea vesnica aceea trebuie cautata.

dobrin7m 26.01.2015 01:00:30

http://www.teologie.net/2015/01/26/c...spre-pocainta/

ovidiu b. 26.01.2015 01:08:18

dobrin7m,

Probabil că ai ai trăit acea perioadă de har pe care Dumnezeu o dă pentru început omului aflat în pocăință. Lucrarea harului ți-a dat acel plâns. Apoi urmează o perioadă de părăsire a harului. Dumnezeu ridică harul pentru a ne lăsa să vadă cum înclinăm, ne întoarcem la cele vechi și nefolositoare sau ne continuăm drumul spre cele noi și de folos, și în funcție de cum înclinăm, ne vom reîntâlni sau nu cu acea lucrare a harului.

“Oamenii din Vest nu cunosc taina părăsirii dumnezeiești, a pedagogiei lui Dumnezeu, de aceea și cad în achedie. În viața monahilor ortodocși se repetă continuu această taină a părăsirii dumnezeiești, a smeririi, a chenozei. Însă ei cunosc această taină și cum s-o înfrunte. Micșorarea conduce către slavă, dacă o poate omul răbda.” - Pr. Sofronie Saharov

Ioan_Cezar 26.01.2015 01:15:47

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 578941)
Acum nu mai plang, si acesta este semnul meu ca sunt intr-o mare cadere. Am pierdut ce-am avut, din nevrednicia mea.

Răbdare, Mihaela!...
Orice creștere are niveluri și niveluri, etape cu conținut diferit, experiențe variate. Cineva voiește să interpretăm uneori catastrofic, dar Domnul ne învață prin Sfântul: "... și nu deznădăjdui!"
Cert e că avem de lucru mereu (slavă Domnului!), iar perioadele de "răcire" sunt, poate, etape de acumulare pentru venirea următoarei primăveri duhovnicești. La un alt nivel, mai bogat, mai apropiat de Dumnezeu.
Răbdare, așadar, cu nădejde mare. Iubirea are multe nuanțe...:)
Doamne ajută!

Ioan_Cezar 26.01.2015 01:17:11

Citat:

În prealabil postat de ovidiu b. (Post 578945)
dobrin7m,

Probabil că ai ai trăit acea perioadă de har pe care Dumnezeu o dă pentru început omului aflat în pocăință. Lucrarea harului ți-a dat acel plâns. Apoi urmează o perioadă de părăsire a harului. Dumnezeu ridică harul pentru a ne lăsa să vadă cum înclinăm, ne întoarcem la cele vechi și nefolositoare sau ne continuăm drumul spre cele noi și de folos, și în funcție de cum înclinăm, ne vom reîntâlni sau nu cu acea lucrare a harului.

“Oamenii din Vest nu cunosc taina părăsirii dumnezeiești, a pedagogiei lui Dumnezeu, de aceea și cad în achedie. În viața monahilor ortodocși se repetă continuu această taină a părăsirii dumnezeiești, a smeririi, a chenozei. Însă ei cunosc această taină și cum s-o înfrunte. Micșorarea conduce către slavă, dacă o poate omul răbda.” - Pr. Sofronie Saharov

Întocmai!
Mulțumesc, frate.

crinrin 26.01.2015 02:46:16

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 578941)
Sigur, ne bucuram, dar oare stim sa pastram ce am gasit?

Nu poate fi bucurie in lumea aceasta, unde vesnic pacatuim. Bucuria cea mai mare este atunci cand traim intru Hristos. Dar traim intru Hristos?

Cand Il gasesti pe Hristos, simti o mare recunostiinta si o mare iubire pentru El. Bucurie? cand stiu si sunt constienta de starea mea? Bucuria vine la liman de drum. Cred ca adevarata bucurie este doar sus in cer daca ne-om invrednici de mantuire.

Imi amintesc ca plangeam incontinuu, fara oprire, mai ales in Biserica, la Sfanta Liturghie, plangeam mereu. Era coplesitor: eu marunta si nenorocita, si El Bunul Cel desavarsit.
Acum nu mai plang, si acesta este semnul meu ca sunt intr-o mare cadere. Am pierdut ce-am avut, din nevrednicia mea. Deci a gasi pe Hristos nu e totul. A-L pastra cu tine, aceasta este totul.
Sunt bucurii si bucurii. Insa bucuria cea trecatoare aceea este omeneasca, bucuria cea vesnica aceea trebuie cautata.

Adevarat, pierdem foarte repede ce am primit, dar tot ramane ceva menit sa ne atraga ca un magnet. Sufletul simte diferenta intre ce a inseamnat viata fara Hristos si cum e acum, alaturi de El. De aceea, nici momentele mai grele care urmeaza dupa nu le mai resimtim atat de puternic fiindca de acum nu mai suntem singuri, nici lipsiti de ajutor, nu ne mai apasa haina grea a pacatelor nemarturisite si avem atatea mijloace prin care ne putem ridica.

Uitati-va la preotii nostri ce cruce grea au, cata suferinta vad cu ochii lor duhovnicesti, cate nenorociri aud la spovedanie, dar cu ce fata senina ne intampina, ce liniste degaja, ce blandete si ce bucurie au pe chip.

Din ce am observat la persoanele mai sensibile, in timp ce traiesc o stare de pocainta, diavolul le ispiteste cu pacate de dreapta dandu-le stari de tristete, aproape de descurajare. Si nu e in regula. Este timp si pentru jale, dar si pentru bucurie!
Noi de acum suntem cu Hristos si nimeni impotriva noastra!! :) Sa ne bucuram in Hristos!

dobrin7m 26.01.2015 22:43:12

Multumesc tuturor pentru gandurile bune.
Cezar ai dreptate. Am invatat rabdarea si totusi uneori o mai pierd. Asa ca... rabdare... rabdare... rabdare cum spunea Par. Cleopa. Mult m-au ajutat cuvintele Sf. Siluan Athonitul: tine mintea in iad si nu deznadajdui.

Ovidiu si tu ai dreptate. Da, am fost in perioada de inceput si gandul la aceea perioada a fost pentru mine sprijinul meu acum , aici la Londra. Aici au venit ganduri de indoiala, insa constiinta imi spunea: ai si uitat? si eu atunci ma indreptam si spuneam: nu Doamne nu am uitat si mai tare ma ancoram in credinta si mai tare simteam ca iubesc pe Dumnezeu.

Crinrin te gandesti poate ca traiesc o stare de tristete si descurajare. Nu sunt trista sau descurajata ci doar ca uneori am senzatia ca bat pasul pe loc si asta ma intristeaza.
Vedeti voi, in lume, noi mirenii casatoriti, inaintam mai greu pe calea asta spre Dumnezeu. Uneori astepti doi sa trei ani, ca sa faci un pas inainte impreuna cu jumatatea ta. Caci , degeaba esti pregatit tu sa pasesti daca celalalt inca nu e pregatit.
Asa este, pierdem repede ce am primit si adevarat ca ramane ceva ce ne atrage ca un magnet: amintirea Harului si dulceata rugaciunii.

Domnul sa va mangaie si Maicuta Domnului sa va ocroteasca!

crinrin 27.01.2015 00:53:17

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 579081)
Multumesc tuturor pentru gandurile bune.
Cezar ai dreptate. Am invatat rabdarea si totusi uneori o mai pierd. Asa ca... rabdare... rabdare... rabdare cum spunea Par. Cleopa. Mult m-au ajutat cuvintele Sf. Siluan Athonitul: tine mintea in iad si nu deznadajdui.

Ovidiu si tu ai dreptate. Da, am fost in perioada de inceput si gandul la aceea perioada a fost pentru mine sprijinul meu acum , aici la Londra. Aici au venit ganduri de indoiala, insa constiinta imi spunea: ai si uitat? si eu atunci ma indreptam si spuneam: nu Doamne nu am uitat si mai tare ma ancoram in credinta si mai tare simteam ca iubesc pe Dumnezeu.

Crinrin te gandesti poate ca traiesc o stare de tristete si descurajare. Nu sunt trista sau descurajata ci doar ca uneori am senzatia ca bat pasul pe loc si asta ma intristeaza.
Vedeti voi, in lume, noi mirenii casatoriti, inaintam mai greu pe calea asta spre Dumnezeu. Uneori astepti doi sa trei ani, ca sa faci un pas inainte impreuna cu jumatatea ta. Caci , degeaba esti pregatit tu sa pasesti daca celalalt inca nu e pregatit.
Asa este, pierdem repede ce am primit si adevarat ca ramane ceva ce ne atrage ca un magnet: amintirea Harului si dulceata rugaciunii.

Domnul sa va mangaie si Maicuta Domnului sa va ocroteasca!


2. Mare bucurie să socotiți, frații mei, când cădeți în felurite ispite,
3. Știind că încercarea credinței voastre lucrează răbdarea;
4. Iar răbdarea să-și aibă lucrul ei desăvârșit, ca să fiți desăvârșiți și întregi, nelipsiți fiind de nimic. (Epistola soborniceasca a Sfantului Apostol Iacov, 1)


1. Ridicat-am ochii mei la munți, de unde va veni ajutorul meu.
2. Ajutorul meu de la Domnul, Cel ce a făcut cerul și pământul.
3. Nu va lăsa să se clatine piciorul tău, nici nu va dormita Cel ce păzește.
4. Iată, nu va dormita, nici nu va adormi Cel ce păzește pe Israel.
5. Domnul te va păzi pe tine, Domnul este acoperământul tău, de-a dreapta ta.
6. Ziua soarele nu te va arde, nici luna noaptea.
7. Domnul te va păzi pe tine de tot răul; păzi-va sufletul tău.
8. Domnul va păzi intrarea ta ieșirea ta de acum și până în veac. (Psalmul 120)


1. În ce chip dorește cerbul izvoarele apelor, așa Te dorește sufletul meu pe Tine, Dumnezeule.
2. Însetat-a sufletul meu de Dumnezeul cel viu; când voi veni și mă voi arăta feței lui Dumnezeu?
3. Făcutu-mi-s-au lacrimile mele pâine ziua și noaptea, când mi se zicea mie în toate zilele: "Unde este Dumnezeul tău?"
4. De acestea mi-am adus aminte cu revărsare de inimă, când treceam cu mulțime mare spre casa lui Dumnezeu,
5. În glas de bucurie și de laudă și în sunet de sărbătoare.
6. Pentru ce ești mâhnit, suflete al meu, și pentru ce mă tulburi?
7. Nădăjduiește în Dumnezeu, că-L voi lăuda pe El; mântuirea feței mele este Dumnezeul meu.
8. În mine sufletul meu s-a tulburat; pentru aceasta îmi voi aduce aminte de Tine, din pământul Iordanului și al Ermonului, din muntele cel mic.
9. Adânc pe adânc cheamă în glasul căderilor apelor Tale.
10. Toate talazurile și valurile Tale peste mine au trecut.
11. Ziua va porunci Domnul milei Sale, iar noaptea cântare Lui de la mine.
12. Rugăciunea Dumnezeului vieții mele, spune-voi lui Dumnezeu: "Sprijinitorul meu ești Tu, pentru ce m-ai uitat?"
13. Pentru ce umblu mâhnit când mă necăjește vrăjmașul meu?
14. Când se sfărâmau oasele mele mă ocărau asupritorii mei.
15. Când îmi ziceau mie în toate zilele: "Unde este Dumnezeul tău?"
16. Pentru ce ești mâhnit, suflete al meu, și pentru ce mă tulburi?
17. Nădăjduiește în Dumnezeu, că-L voi lăuda pe El; mântuirea feței mele este Dumnezeul meu. (Psalmul 41)

:1:

Mosh-Neagu 27.01.2015 14:47:15

Marturisirea unui fost sectar
 
M-am născut într-o familie numeroasă de penticostali. Părinții mei sunt foarte râvnitori și de nezdruncinat în credința lor. Însă eu dintotdeauna am simțit că ceva nu este în regulă cu credința aceasta. Acest sentiment a evoluat până când în urmă cu doi ani s-a umplut paharul. Mă aflam la Viena și mi-am zis că nu mai calc în veci la ei. Am simțit așa, pur și simplu, o presiune încât am zis că dacă mai merg mă autodistrug. Uitându-mă în urmă îmi dau seama că Dumnezeu a pregătit calea pentru ca eu și soția mea să ajungem la Ortodoxie. Eu am fost făcut pionier la Putna când eram în clasa a doua. Apoi, ca să vedeți ce important este, după 1990 s-a introdus religia în școală. Și cum pe atunci nu aveam posibilități de a chiuli de la oră ca acum, chiar dacă nu eram obligați să rămânem la ora de religie ortodoxă – noi făceam sâmbătă religia noastră –, rămâneam de plictiseală. Pe atunci venea preotul la oră, câteodată însoțit și de preoteasă. Noi sectarii, deși eram în minoritate, râdeam de colegi: „Uite, mă, ce fraieri sunt ăștia
”, mai ales că noi eram mai buni la muzică. Dar, de exemplu, Sfinte Dumnezeule de acolo îl știu. Îmi dau seama că acele ore de religie au avut efectul lor asupra mea, efect care a rămas în timp.
În credința penticostală, de îndată ce te-ai maturizat în credință – părinții decid acest moment – trebuie să „stărui” ca să primești Duhul Sfânt. „Primirea Duhului Sfânt” este echivalentă la ei cu primirea „darului vorbirii în limbi” – glosolalia. Aceasta se întâmplă în grupuri speciale, numite stăruințe – întâlniri de stăruință pentru primirea Duhului Sfânt, care se țin în special iarna, la care sunt prezenți tinerii care „stăruie” și persoane „experimentate”, care au primit deja „darul” și care îi ajută pe începători să-l primească la rândul lor. Eu m-am dus obligat fiind de părinți. Când am mers pentru prima dată la stăruință, aveam 16-17 ani, am venit acasă după jumătate de oră. N-am reușit să stau. Era ceva de speriat. Ei spun că acolo nu trebuie să vină un om din „lume”, pentru că nu înțelege „lucrarea Duhului Sfânt”, că acolo sunt „taine”, este „mâncarea cea tare” care nu se potrivește pentru oricine. Era o gălăgie
 Fiecare urla, țipa! Acolo trebuie să te rogi, să strigi foarte tare – toți răgușesc după experiența asta –, să repeți anumite cuvinte încontinuu, pe care ți le șoptesc ei la ureche – de exemplu: „botez, botez, botez
” În acea gălăgie, în acea atmosferă, la un moment dat pare că se ajunge la rezultatul dorit, adică la glosolalie – care este de fapt o bolboroseală, o încurcătură de sunete, în care se repetă anumite silabe, pe care nici tu nu le înțelegi. Ei le numesc limbi îngerești, limbi pe care oamenii nu pot să le înțeleagă. Unii chiar cred cu sinceritate în fenomenul acesta. Se întâmplă că unii mai și tremură în timpul ăsta, spun ei, din cauza „prezenței Duhului Sfânt”. Mama m-a certat că de ce am plecat, că o fac de rușine: „Ce o să zică frații?” „Trebuie să stăruiești, să ai Duhul Sfânt!” „Ai rămas nebotezat, fără Duhul Sfânt? Nu ești mântuit!” Până la urmă am prins „șmecheria” și am zis și eu câteva cuvinte acolo, ca să scap de ei.
Este o mare diversitate de practici și chiar de doctrină în cadrul cultului penticostal. Penticostalii mai spun: „Uite, ortodocșii vin la biserică și stau supărați. Noi aici ne bucurăm, avem bucurii duhovnicești, sărim în sus”. Dar la o adunare bate mai tare toba, la alta nu este voie să cânte toba, în schimb pastorul urlă mai tare pentru că zice că este în extaz, că vorbește în limbi; Penticostalii tradiționaliști, cum sunt cei din Bucovina, îi critică pe cei moderni pentru muzica pe care o folosesc și pentru atmosfera de concert din cadrul slujbelor. Iar cei moderni spun despre cei tradiționaliști că sunt înguști. De multe ori se contrazic între ei, mai ales la orașe: Adunarea nr. 1 zice într-un fel, Adunarea nr. 2 altfel; unii spun că este bine așa, ceilalți că nu-i bine așa. Și atunci nu mai înțelegi nimic. Pe mine cel mai mult m-a deranjat lipsa de dragoste de la ei, deși nu numai la ei este această lipsă. Însă în cadrul cultului penticostal ți se dă foarte mult în cap. Vedeți, Biserica Ortodoxă are dragoste, îți dă multe șanse. Ei nu au asta. Dacă ai greșit cu ceva sau nu ai primit „Duhul Sfânt” te duci direct în iad. Din adolescență începi să vezi că ceva nu e în regulă, că nu ne comportăm firesc. Se vede că suntem foarte încordați; pentru că ți se spune întruna: „Aia nu ai voie, cealaltă nu ai voie
” Și am crescut cu încordarea aceasta. În general există multă nemulțumire printre credincioșii penticostali. Însă puțini sunt dispuși să facă pasul și să se desprindă. Majoritatea se complac.
Dumnezeu a rânduit ca eu să fac facultatea la Oradea. Am locuit acolo o perioadă de 8 ani, răstimp în care m-am împrietenit cu tot felul de oameni, printre care și ortodocși și catolici. Dintre toți, pentru mine cel mai mult a contat întâlnirea cu un regizor, originar din Bucovina, ortodox, pictor de icoane. Era tăios, îți spunea verde-n față ce avea de spus. El tot mă făcea sectar, tot îmi zicea: ,,Măi, te autodistrugi!” Eu nu prea credeam și încercam să nu-l bag în seamă. În schimb era foarte generos, dădea și cămașa de pe el, dacă era nevoie. Ne invita la el pe toți colaboratorii, ne punea la masă, vorbeam. Cu felul lui de a fi mi-a stârnit oarecum dorința de a găsi frumusețea Ortodoxiei. Deja eram atras să citesc despre ea. La un moment dat mi-a zis: „Dacă vrei, poți să vii cu mine la biserică”. Și am fost o dată sau de două ori. Mi-a venit greu, nu-mi plăcea la început. El era documentat. Și mai găsea despre penticostali, că nu știa înainte să ne întâlnească pe noi, și ne zicea: „Uite, măi, ce zice de penticostali, de baptiști, uite cine sunteți voi, uite cum ați apărut
” Eu am studiat muzica și având și ceva talent, m-am ocupat de departamentul muzical din cadrul adunării. Am mai imprimat cântece și eram invitat să fac turnee. În felul acesta am ajuns să cunosc situația adunărilor din țară, cu multe lucruri ascunse la prima vedere. Însă faptul că depindeam material de ei m-a făcut să mă și desprind foarte greu, altfel cred că aș fi făcut-o mai demult.
Eu deja căutam de unul singur să citesc încet, încet despre Ortodoxie. Îi spuneam soției: „Eu nu m-aș mai duce la nici o biserică. Dacă vrei, eu m-aș duce mai degrabă la ortodocși.” Soția, mai ales, nu era obișnuită mai deloc. Eu deja mă obișnuisem un pic, spre mirarea prietenilor mei protestanți care mă știau mai modern, mai rocker, mai liber: „Cum poți tu să te conformezi acolo?” La un moment dat, am avut posibilitatea să-mi iau un an concediu fără plată. Era în anul 2010. Și am decis să mergem la Viena, eu având și câțiva frați acolo. La Viena am avut timp mai mult ca să citim, să cugetăm, să căutăm. Primele slujbe ortodoxe la care am mers regulat au fost la biserica rusă din Viena. Mă gândeam ce va spune soția. Ei însă i-a plăcut din prima. Ne-au impresionat muzica, seriozitatea, somptuozitatea slujbelor, cu toate că nu înțelegeam nici un cuvânt. Se slujea în rusă și puțin în germană. Însă nu era nevoie de cuvinte pentru a simți puterea care emana din rugăciuni și cântări.
La Viena am început să citim mai multe materiale despre Ortodoxie pe internet. Foarte mult ne-au ajutat cuvintele Părintelui Arsenie Papacioc, apoi Filocalia, mărturiile altor convertiți, conferințele, filmele ortodoxe Țarul, Ostrov. Pe rând, unul din noi citea cu voce tare iar celălalt asculta. Tot de pe internet am aflat ce trebuie să facem ca să devenim ortodocși. Am fost sfătuiți să ne botezăm la o mănăstire de călugări. Am scris la Putna, pentru că despre ea știam mai multe încă de copil, și părinții ne-au răspuns. Apoi la sfârșitul lui august 2011 am venit și toate au decurs de la sine: spovedania, nașii, botezul, cununia
Spovedania a fost foarte interesantă pentru noi. Și la penticostali se mai practică mărturisirea, către pastor sau altă persoană mai cu experiență. Dar foarte rar. A fost cazul cu mine când nu primeam Duhul Sfânt la stăruință: „De-aia n-ai primit, că nu te-ai mărturisit. Ia să te mărturisești!” Problema este că nu este confidențial. Imediat află părinții. Și soția mea simțea din adolescență nevoia să se mărturisească. Ea tot timpul zicea că-i spune lui Dumnezeu, dar își dorea să-i spună și unui pământean mărturisirea.
Am simțit o ușurare, o eliberare. Eram încordați, împovărați, cu o presiune pe noi care a dispărut după ce ne-am spovedit. Apoi însăși viața noastră familială s-a îmbunătățit, s-au vindecat niște răni. Simțim foarte multă binecuvântare. La început, de atâta bucurie și acea liniște căzusem într-o lene, parcă mă desfătam așa, prea tare, și mi-am zis: „Stai, măi, că de fapt trebuie să faci mai mult acum!” Ne-am întors acasă cu o mare bucurie, bucurie care nu se poate descrie în cuvinte. În plus s-a schimbat atitudinea noastră față de oameni, felul cum vedeam oamenii. Eram parcă normali acum. Noi, când am venit la Biserica Ortodoxă ne-am simțit acasă, asta deși ne-am născut în familii de penticostali. Când mergeam acolo simțeam că nu aparțin acelei comunități, că n-am ce căuta acolo, simțeam că nu am legătură cu ei. Pe când aici, ne-am simțit acasă. Am găsit ce căutam. Rugăm pe bunul Dumnezeu să ne păstreze setea aceasta. Am luat de la Putna „ceva” ce nu putem defini. După aceea au mai venit lupte, dar acel „ceva” a rămas, și amintirea acelor momente nu ni se poate șterge. Când văd cât de mult pierd, de câte se lipsesc cei care nu vor să cunoască adevărul, ce putere au rugăciunile ortodoxe, ce mesaj, cât har, îmi vine în minte rugăciunea Sfântului Siluan Athonitul: „Milostive Doamne, dăruiește tuturor popoarelor pământului să Te cunoască pe Tine, prin Duhul Tău Cel Sfânt.” Amin.


Sursa: http://ortodox.md/articole/54583/

Seraphim7 29.01.2015 01:41:54

Au fost momente cand seductia neoprotestanta,ateismul,ignoranta,revolta,pareau solutii pentru a ”scapa” de ortodoxie.Marcat si indragostit de ea inca de la 15 ani prin:Parintele Cleopa,Parintele Porfirie si Urmarea lui Hristos,aceste trei carti care au aprins flacara Duhului in mine.Totul a durat pana la vreo 18 ani,primele indoieli,dezamagiri,Nietzche si realitatea dura au sfarmat incet tot ce cladisem in sufletul meu.Dar un glas mereu ma chema, nici acum nu-l deslusesc,stiu doar ca ma cheama mereu.E greu sa traiesti cu o durere in suflet,sa nu-ti gasesti locul nicaieri,sa fi mereu trist si neinteles,extrem de sensibil.Sa stii ca poti face orice,dar mereu sa astepti.Sa incerci sa gasesti in tine dorinta de a trai,perosana pentru care sa traiesti,sau sa te retragi inafara lumii.O cautare ce se duce dincolo de ganduri,cuvinte sau realitati,scrisa frumos,dar simtita-n durere.

Ioan_Cezar 29.01.2015 02:22:57

"Pocăința pornește dintr-o pornire interioară și personală a omului, dar rezultatul ei depinde de capacitatea omului de a se integra în comunitatea euharistică. Retragerea pustnicilor pentru lucrarea pocăinței nu seamănă, ba chiar este contrarie, izolării omului modern. Izolarea duce la păcat și la aprofundarea păcatelor în om, pe când deschiderea prin iubire către Dumnezeu și către oameni, vindecă și transfigurează natura umană, readucându-l pe om în comunitatea euharistică în care s-a integrat prin botez și trebuie să rămână până la moarte și chiar după moarte. Nu este posibil ca omul să-și construiască propria relație cu Dumnezeu, ocolind Biserica și izolându-se de ea. Omul cade din cauza izolării sale, dar se pocăiește numai prin integrare în Biserică, căci și Biserica este într-o permanentă stare de pocăință. Ea zilnic, de sute de ori, strigă „Doamne, miluiește”, iar Dumnezeu, iubindu-și Mireasa care stă curată înaintea Lui, își revarsă harul Său sfințitor. Acest har este capabil să spele necurăția oricărui membru al Bisericii, dacă aceștia vor să fie fii ai lui Dumnezeu și ai Bisericii. Iată de ce, în sec. III, scriitorul latin Lactanțiu (despre care am mai amintit), considera că pocăința adevărată e posibilă doar în Biserică și aceasta este una dintre caracteristicile Bisericii adevărate."
(Din linkul oferit de Mihaela)

Cred că aici e într-adevăr surprinsă o notă esențială a vieții în Biserică. Cine a cunoscut ambele ipostaze (a însingurării respectiv a comuniunii) e lămurit de adevărul afirmațiilor P. Pruteanu.
Comuniunea duhovnicească nu se reduce numai la a rosti rugăciuni împreună cu frații de credință, la a cânta sau la a face diverse activități împreună. Însă aceasta e temelia, e partea foarte concretă de care avem nevoie ca să nu simțim că ne fuge pământul de sub picioare și că am zburat deja prin ceruri...:)
Concretețea simțită a acestor acte comune, a celor săvârșite în comuniunea liturgică, ne ajută să frânăm tendința uneori poate foarte puternică de a ne izola în închipuire și părere de sine. Noi încropim cu ușurință lumi imaginare pe care le luăm drept "adevăr". Așa suntem noi, oamenii, se pare...
Greu le-o fi celor care trăiesc în alte țări, între oameni de alte credințe, fără biserici de-ale noastre... Greu trebuie că le este dar mi se pare că nouă celor de acasă ne e și mai greu din moment ce, în ciuda nenumăratelor lăcașuri de cult din jurul nostru și a numeroaselor comunități parohiale, mulți dintre noi ne menținem în izolare, din varii motive... Cred că tocmai aceasta ne aduce multă suferință și lungi perioade de uscăciune și sterilitate. De-ar fi, măcar, o suferință cu valoare pedagogică... Care să ne convingă, adică, odată pentru totdeauna că nu câștigăm nimic din prelungirea stării de izolare. Și care să ne redea încrederea în rostul vindecător și sfințitor al comuniunii sufletelor care alcătuiesc viața de credință.
Doamne ajută!

dobrin7m 29.01.2015 22:49:39

Citat:

În prealabil postat de Ioan_Cezar (Post 579378)
"Pocăința pornește dintr-o pornire interioară și personală a omului, dar rezultatul ei depinde de capacitatea omului de a se integra în comunitatea euharistică. Retragerea pustnicilor pentru lucrarea pocăinței nu seamănă, ba chiar este contrarie, izolării omului modern. Izolarea duce la păcat și la aprofundarea păcatelor în om, pe când deschiderea prin iubire către Dumnezeu și către oameni, vindecă și transfigurează natura umană, readucându-l pe om în comunitatea euharistică în care s-a integrat prin botez și trebuie să rămână până la moarte și chiar după moarte. Nu este posibil ca omul să-și construiască propria relație cu Dumnezeu, ocolind Biserica și izolându-se de ea. Omul cade din cauza izolării sale, dar se pocăiește numai prin integrare în Biserică, căci și Biserica este într-o permanentă stare de pocăință. Ea zilnic, de sute de ori, strigă „Doamne, miluiește”, iar Dumnezeu, iubindu-și Mireasa care stă curată înaintea Lui, își revarsă harul Său sfințitor. Acest har este capabil să spele necurăția oricărui membru al Bisericii, dacă aceștia vor să fie fii ai lui Dumnezeu și ai Bisericii. Iată de ce, în sec. III, scriitorul latin Lactanțiu (despre care am mai amintit), considera că pocăința adevărată e posibilă doar în Biserică și aceasta este una dintre caracteristicile Bisericii adevărate."
(Din linkul oferit de Mihaela)

Cred că aici e într-adevăr surprinsă o notă esențială a vieții în Biserică. Cine a cunoscut ambele ipostaze (a însingurării respectiv a comuniunii) e lămurit de adevărul afirmațiilor P. Pruteanu.
Comuniunea duhovnicească nu se reduce numai la a rosti rugăciuni împreună cu frații de credință, la a cânta sau la a face diverse activități împreună. Însă aceasta e temelia, e partea foarte concretă de care avem nevoie ca să nu simțim că ne fuge pământul de sub picioare și că am zburat deja prin ceruri...:)
Concretețea simțită a acestor acte comune, a celor săvârșite în comuniunea liturgică, ne ajută să frânăm tendința uneori poate foarte puternică de a ne izola în închipuire și părere de sine. Noi încropim cu ușurință lumi imaginare pe care le luăm drept "adevăr". Așa suntem noi, oamenii, se pare...
Greu le-o fi celor care trăiesc în alte țări, între oameni de alte credințe, fără biserici de-ale noastre... Greu trebuie că le este dar mi se pare că nouă celor de acasă ne e și mai greu din moment ce, în ciuda nenumăratelor lăcașuri de cult din jurul nostru și a numeroaselor comunități parohiale, mulți dintre noi ne menținem în izolare, din varii motive... Cred că tocmai aceasta ne aduce multă suferință și lungi perioade de uscăciune și sterilitate. De-ar fi, măcar, o suferință cu valoare pedagogică... Care să ne convingă, adică, odată pentru totdeauna că nu câștigăm nimic din prelungirea stării de izolare. Și care să ne redea încrederea în rostul vindecător și sfințitor al comuniunii sufletelor care alcătuiesc viața de credință.
Doamne ajută!

Ma bucur mult ca ai subliniat acest aspect. Si este de asemenea foarte important pentru ca fiecare om care traieste pocainta si care incearca sa inainteze pe aceasta cale ajunge la un moment dat la acest prag, cand oscileaza intre comuniune si insingurare, sau izolare. Ajunge la momentul in care vede in comuniunea din Biserica aspectele exterioare si deci pe oamenii care raman agatati in aceste aspecte si atitudini exterioare si astfel decide o retragere, o izolare. Aici intervine pragul ce urmeaza sa il treaca. Unii depasesc acest prag , altii nu. Si aici vine si ispita. Vazand comuniunea lui cu Dumnezeu , legatura lui personala cu Dumnezeu, chiar Harul simtit, ajung sa se izoleze , sa se retraga chiar si pana la nivelul de a nu mai merge la Biserica (unii continua sa mearga la Biserica insa devin sobrii, rigurosi, inchisi si uneori netoleranti). Sunt foarte multe cazuri de persoane care au inaintat duhovniceste si care au cazut in ispita aceasta , crezand ca rugaciunile personale, chiar viata crestineasca traita in intimitatea sa si in spatiul sau personal sunt suficiente. Insa , pe negandite, acestia de fapt au cazut in inselare. Au fost prinsi in propriile lor inchipuiri si pareri de sine. Caci aceasta atitudine nu este altceva decat mandria de sine.
Ei bine, cand ajungi la acest moment, trebuie sa te smeresti, si aceasta o faci , doar plecand capul si mergand la Biserica , acolo, in genunchi in fata duhovnicului, sa marturisesti acest gand de mandrie. Sa mergi la Biserica , si acolo , alaturi de ceilalti asa cum sunt, sa te bucuri de Sfanta Liturghie, este si aceasta o smerenie, a fi langa ceilalti , a-i intelege, a-i simti, a-i asculta, a-i privi.

Deseori, in acesti ani de cand sunt la Londra am fost ispitita astfel. Insa m-am tinut ca scaiul de un singur gand: fara Tainele din Biserica, fara Sfanta Liturghie nu atingi smerenia. Si fara smerenie nu reusesti. La toate gandurile ispititoare am pus gandul acesta.

Apoi am incercat sa inteleg comuniunea. Da, comuniunea nu inseamna un fel de spovedanie fata de ceilalti credinciosi ci inseamna dragostea si iubirea. Unii oameni inteleg comuniunea ca un fel de spovedanie: povesteste despre tine, hai spune-ne ce-ai mai facut, ce suferinte ai, etc. Ne rugam impreuna , dar ne si spovedim unii altora asa inteleg unii oameni comuniunea. Iarasi aici imi vin in minte cuvintele duhovnicului: la toti sa spui: sunt bine Slava lui Dumnezeu. Arata veselie, impacare si dragoste si e suficient sa fii in comuniune cu ceilalti. Fi ajutatoare cat sta in puterile tale.
Ei da, cu cat te plangi mai mult cu atat mai departe esti de Dumnezeu, cu cat ai gasit impacarea si linistea cu atat esti mai aproape de Dumnezeu.
Comuniunea trebuie sa fie in Duh Sfant nu in duh lumesc. Rugaciunea in Duh dar si comunicarea in Duh. Acum inteleg de ce duhovnicul imi spunea: vorbiti prea mult, fiti mai tacuta, fiti atenta la vorbirea in desert.

Exista interiorul nostru adevarat la care sa luam aminte, dar acesta trebuie sa fie plin de Dumnezeu si atunci nu mai este in izolare caci nu are cum sa nu razbata in afara catre ceilalti, iubirea care face comuniunea sa existe.

Trebuie sa Il gasim pe Hristos , sa ne umple inimile si astfel izolarea va disparea.

Cred ca ar fi binevenit deschiderea unui topic nou, despre comuniunea in Biserica , ce intelegem noi prin comuniune si cum trebuie sa fie ea ca sa sporim duhovniceste. Sa dezbatem subiectul acesta izolarea, si semnele care ne arata clar ca suntem niste izolati si prinsi in propriile noastre pareri de sine.
Rigurozitatea unora fata de cei care incalca canoanele ajungand astfel sa fie numiti de acestia ultraortodocsi sau habotnici, este semn de izolare?


Ora este GMT +3. Ora este acum 16:43:35.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.