![]() |
Biserica Greco-Catolica, biserica romaneasca
Stiati ca, in constitutia de la 1923, in Titlul 2, Art. 22 se zice ca biserica ortodoxa romana si cea greco-catolica sunt biserici romanesti?
Mai zice ca "biserica ortodoxa romana, fiind religia marei majoritati a Romanilor este biserica dominanta in Statul roman; iar cea greco-catolica are intaietate in fata celorlalte culte." Mi se pare foarte interesant sa vezi cum era organizat statul atunci. Constitutia in anul 1923: http://imgur.com/a/jHjtJ |
Păi, se pare că bisericile de rit bizantin au avut întotdeauna o aplecare către cezaro-papism.
|
Citat:
|
Citat:
E o bucatica de istorie a organizarii bisericii pe care am impartasit-o pe acest site. |
Da, inteleg ca Biserica Romana unita cu Roma are intaietate ca o biserica Catolica de rit oriental, dar, aia o fost toata postarea ta? Sa ne spui asta?
Daca eu ca roman, aleg sa fiu catolic, trebuie neaparat sa apartin de Biserica Romana unita cu Roma, nu pot fi romano-catolic direct? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dar, in practica, se trece de multe ori peste aceste prevederi. Mai intai, fiindca Biserica Greco-Catolica a fost interzisa in comunism, si singura posibilitate pentru romanii din Ardeal ca sa ramana catolici era sa mearga la romano-catolici. Pe urma, prevederea despre care v-am spus apare numai in codul canonic greco-catolic, asa ca multi preoti romano-catolici nu sunt la curent cu ideea ca ar trebuie ca cererea de schimbare de rit sa treaca pe la episcop. In sfarsit, unii sunt la curent, dar, ca romano-catolici, nu se simt legati de un canon greco-catolic. Si, in fond, au dreptate. |
Citat:
Și atunci, autoritatea eclesială, dacă și în măsura în care are ceea ce eu am numit tendințe cezaropapiste, poate să și le manifeste raportat la modul în care percepe guvernământul secular - făcând, de pildă, distincție între un regim ateu, impus cu forța armelor, și un principe creștin. |
Citat:
Citez: "Niciun concordat încheiat până atunci cu vreun alt stat nu impunea statului respectiv această renunțare la control, comunicarea clerului cu Vaticanul făcându-se numai prin mijlocirea Ministerului de Externe. Autoritățile s-au ferit să anunțe opiniei publice semnarea Concordatului pentru că doreau să ascundă pe cât posibil prevederile sale ostile și anti-suverane la adresa Statului român, care ar fi dus la declanșarea unui val de proteste în întreaga țară, împotriva semnării Concordatului. Nicolae Titulescu își dă seama că, așa cum s-a făcut, Concordatul reprezintă o mare greșeală politică a României și, în 1928, cere Vaticanului un număr de „declarații interpretative”, menite să atenueze gravitatea documentului, declarații fără de care, spune omul nostru politic, ratificarea e imposibilă. Vaticanul refuză, Titulescu continuă să insiste, dar monseniorul Doici, demnitar al cancelariei papale, îi spune confidențial „că este vorba de rezistența personală a papei. Cu toate acestea, Corpurile legiuitoare votează ratificarea, în urma unui cuvânt de ordine al lui Iuliu Maniu, transmis prin raportorul parlamentar al Concordatului." |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
E foarte simplu, Iuliu: oile Bunului Pastor sunt acelea pe care le paste Petru. Scrie chestia asta in Evanghelie. Lucru care ne ajuta enorm in caz de ambiguitate, sau daca i-ar da prin minte vreunui pastor sa intre in schisma. De aceea spunem: unde este Petru, acolo este Biserica. Oile bune stiu cine este pastorul lor: acela care le duce la Cristos, care din porunca Lui le pastoreste. Lupii in blana de oaie nu duc pe nimeni la Cristos. |
Era o vorbă de duh, de mare duh: hai bâști!
Mă scuzați. Continuați. |
Cu declaratia dl. Mihnea ar trebui inceput orice dialog ecumenic.
Ca sa se evite inutila pierdere de timp pana se ajunge acolo. |
Sunt de acort. :66: Hâc.
|
Citat:
|
Citat:
|
Biserica greco-catolica nu este altceva decat un cal troian al papistasilor de la Vatican pentru a-i baga in confuzie pe ortodocsi, lucru care s-a si intamplat in unele cazuri.
|
Citat:
Păstoriți turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o, nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câștig urât, ci din dragoste; Nu ca și cum ați fi stăpâni peste Biserici, ci pilde făcându-vă turmei. Iar când Se va arăta Mai-marele păstorilor, veți lua cununa cea neveștejită a măririi. Chestia asta cu loctiitorul ... :71: Petre tu du-te la Roma. Si fa acolo o stana mare si cei care se vor perinda la conducerea acelei stani vor fi urmasii tai - loctiitorii Mei pe pamant. |
Citat:
|
bine zicea Parintele Arsenie Papacioc - "As desfiinta catolicismul":
https://www.youtube.com/watch?v=tqB9lHSKKTg |
Citat:
Din filmulețul de mai sus: "Ei nici n-au Proscomidie, la urma urmei, pentru că n-au cultul morților". Două greșeli majore într-o singură frază. O să mă rezum la o demonta pe prima; în ce privește ideea că în catolicism nu există cultul morților, cred că eroarea este de domeniul evidenței. Deci, există Proscomidie în Liturghia Romano-Catolică ? Să vedem mai întâi ce este Proscomidia. Citez de pe OrthodoxWiki: " Ce este Proscomidia? Proscomidia, în esența ei, constă în punerea înainte a darurilor pentru jertfa liturgică, însăși denumirea de Proscomidie venind de la cuvântul grecesc ÏÏÎżÏÎșÎżÎŒÎčΎη care înseamnă a pune înainte, a aduce, a oferi, a face dar. Mai precis slujba Proscomidiei constă în alegerea, pregătirea și afierosirea de către preot a darurilor de pâine și vin aduse de credincioși la altar. Astfel darurile sunt ridicate la calitatea de Cinstite Daruri, gata pentru a fi sfințite și prefăcute în Trupul și Sângele Domnului în cadrul Sfintei Liturghii. " Avem, deci, aducerea darurilor la altar, punerea lor înainte, oferirea lor, afierosirea lor de către preot, în Liturghia Romano Catolică ? Iată: Oferirea darurilor P. Binecuvântat ești, Doamne, Dumnezeul universului, fiindcă din dărnicia ta am primit pâinea, pe care ți-o oferim, rod al pământului și al muncii oamenilor, care va deveni pentru noi pâinea vieții. C. Binecuvântat să fie Dumnezeu în veci! P. Binecuvântat ești, Doamne, Dumnezeul universului, fiindcă din dărnicia ta am primit vinul, pe care ți-l oferim, rod al viței de vie și al muncii oamenilor, care va deveni pentru noi băutură spirituală. C. Binecuvântat să fie Dumnezeu în veci! P. Rugați-vă, fraților, pentru ca jertfa mea și a voastră, să-i fie plăcută lui Dumnezeu, Tatăl atotputernicul. C. Să primească Domnul jertfa din mâinile tale, spre lauda și mărirea numelui său, spre folosul nostru și al întregii sfinte sale Biserici. După cum se poate vedea, ritualul punerii-înainte a darurilor există bine-mersi în Liturghia Romano-Catolică. De altfel, pentru acest ritual, numit în BRC Offertorium, există o întreagă pagină pe wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Offertory |
Citat:
la faptul ca preotii care fac asta n-au harul de la Dumnezeu.Adica nu-s preoti sunt oameni obisnuiti imbracati altfel, care nu fac Proscomidie ci doar simuleaza Proscomidia, pt ca acolo unde nu este Dumnezeu, este intuneric. |
Hai să fim serioși. Părintele spune ce spune în mod foarte clar și neechivoc. Dacă ar fi vrut să spună ceea ce susții tu, ar fi spus.
Spune că "ei nu au Proscomidie", și apoi dă și explicația (în opinia sa, evident greșită), "pentru că nu au cultul morților"; deci, nu spune că nu au Proscomidie pentru că nu au preoți, sau har, așa cum fals susții tu, ci pentru că nu au cultul morților. Este evident că părintele nu avea cunoștințe de liturgică romano-catolică. |
Citat:
faptul ca rugaciunile pt morti sunt doar cuvinte frumoase, spuse de oameni imbracati diferit fata de ceilalti ? |
Citat:
"- În Biserica Catolică, am înteles că nu mai există epicleza. În azima si în vinul lor mai există Hristos? - Dacă îmi îngăduiti, dacă ar fi posibil să întreb pe Hristos lucrul acesta, v-as spune." Deci, Părintele spune că nu știe. " De ce s-au despărtit la anul 1054? Si au început cu interpretări proprii. Au schimbat Crezul. Nu sunt eretici pentru noi, pentru că au sapte Taine; cum le au ei, cu aspectele lor simbolice - dar le au. Dacă n-ar avea aceste sapte Taine ar fi eretici. Este numai o greseală confesională. Dar ne despart foarte importante lucruri de dogmă. Referitor la sfintii catolici, ei nu făceau dogmatică când trăiau. Dacă am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugăciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rău. Ei rămân de valoare." Deci, Părintele spune că nu sunt eretici catolicii, că au cele șapte Taine, și că au sfinți. |
Botezul latinilor (catolici),si a celorlalti eretici [protestanti,neoprotestanti..] este minciuno botez: http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...atolicisi.html
CANONUL 46 - al sfintilor apostoli Episcopul, sau prezbiterul, ereticesc botez primind, sau jertfă, a se caterisi poruncim. Că ce conglăsuire este lui Hristos cu veliar? Sau ce parte Credinciosului cu necredinciosul? Dreptslăvitorii creștini se cuvine a se feri de eretici, și slujirile lor a le urî. Iar mai vârtos însuși ereticii se cuvine a se mustra și a se înțelepți de către episcopi și prezbiteri, doar cumva vor înțelege și se vor întoarce, din rătăcirea lor. Pentru aceasta și canonul acesta rânduiește, că, oricare episcop, sau prezbiter, ar primi ca de drept și adevărat botezul ereticilor sau jertfa ceea ce se proaduce de dânșii, unul ca acesta, poruncim ca să se caterisească. Fiindcă ce conglăsuire are Hristos cu diavolul? Sau ce parte are credinciosul cu cel necredincios? -dacă una este soborniceasca biserică, și unul este botezul cel adevărat, cum poate fi adevărat botezul ereticilor, și al schismaticilor, de vreme ce ei nu sunt înlăuntru în biserica cea sobornicească ci s-au rupt dintr-însa prin eres? Iar de este adevărat botezul ereticilor și al schismaticilor, și este adevărat și cel al drept slăvitoarei și al soborniceștii biserici, apoi nu este un botez, precum Pavel strigă, ci două. Care este prea cu necuviință. Zice încă și Dumnezeiescul Hrisostom (în voroava cea la început, era Cuvântul) „Nu te amăgească pe tine o ascultătorule adunările ereticilor, că au botez dar nu luminare. Și se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează.” Ci și Sfântul Leon în epistolia cea către Nichita zice: „Nici un eretic dă sfințenie prin taine.” Iar Ambrosie în cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: „botezul celor rău cinstitori de Dumnezeu, nu sfințește.” |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Off, iar deviem de la subiect. Hai sa ne intoarcem la istorie. |
Același concurs de pocneli confesional-subiective, care nu conving pe nimeni aflat de partea "cealaltă", adică partea făcută albie de porci în stilul "elegant" al agentului țarist Velicikovsky și altor moși frustrați și certați cu apa și săpunul. Miza, evident, nu are cum să fie apologetică; evident nu are cum, dat fiind că e un forum, ci este...spargerea în figuri.
|
Citat:
|
Citat:
|
Adevărul e ÎNTOTDEAUNA la mijloc. În altă ordine de idei, liderii BRU postbelice au murit cu fruntea sus pentru Cristos; s-au dus la închisoarea de exterminare ca la trapeză. Ovis Cogitor, dacă te pune careva cu oareșce părți moi într-o menghină, și zice scurt "scuipă pe Dumnezeu, sau strâng utilajul la maxim într-o secundă", ești sigur că ai avea tăria să faci ce trebuie? Tu esti tânăr. Ei, acei episcopi erau mai în vârstă. Și uite că nu au apostaziat în pârnaia politică, inclusiv sub torturi relativ similare celei descrise succint de mine mai la deal.
|
Citat:
Deci unde este problema ? |
Citat:
|
Ovis, stii ce simbol are freebsd-ul? Da'pcbsd-ul? Sa nu îmi zici că nu le foloseÈti. Mie îmi plac, inter alia, tocmai pentru că acele simboluri sunt simpatice.
Remus, tu ai telefon? Vezi că are microcip. Te-ai ars! |
Citat:
Fedora Core (care este o palarie), intamplator sau nu, nu am folosit freebsd, implicit nici dracusorul. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 17:31:36. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.