Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Despre Sfanta Scriptura (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5014)
-   -   Despre Sfanta Scriptura (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=18)

15.07.2005 10:41:52

Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

alecsandru 11.10.2005 17:28:37

Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

Nu m-as incumeta in ruptul capului sa comentez eu Sfanta Scriptura. Pot insa sa incerc sa traiesc dupa cum se propovaduieste in aceasta! Aceasta inseamna ca desi Cuvantul Lui Dumnezeu care este Scriptura poate fi citita ca o simpla carte pur si simplu lecturata!, sau studiata ca un document istoric, "nu trebuie niciodata sa devina pur si simplu un document istoric (si mai ales nu poate fi interpretat ca atare),caci forma lui exterioara, cu toate ca poarta caracterul unei anumite epoci istorice, inchide in sine Cuvantul Vietii Vesnice; in acest inteles este un Simbol, o Icoana, o Biserica un Univers metanoic, locul de intalnire al divinului cu umanul!"
Si inca ceva:[color=red]una dintre cele mai periculoase rataciri ale zilelor noastre, este interpretarea si chiar incercarea de traire a Sfintei Scripturi, in afara Bisericii si a talmacirii ei de catre preot in Biserica! pentru ca litera omoara, iar Dduhul da viata. Mantuitorul care este Calea, Adevarul si Viata, , a predicat Evanghelia Imparatiei, descoperind intelesul Scripturilor, anuntand invataturile de credinta despre El insusi, despre Tatal si despre Sfantul Duh , Biserica Sa face la fel. In Biserica, al liturghie, preotul il preinchipuie pe Mantuitorul Iisus Hristos, caci, "credinta este din auzire, iar auzirea prin Cuvantul Lui Hristos!"

mihaiporubin 12.10.2005 13:22:23

Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

eu cred ca poate fi o problema de cultura crestina faptul de a citi,cerceta,a te documenta si a cere lamururi asupra lucrurilor scrise in Biblie, partea cu a incerca sa aplici in viata ta cele invatate din Biblie tine de lumina primita de fiecare in parte...partea cu a crede invataturile Mantuitorului si a te baza pe ele in nadejdea ca vei fi inviat in ziua de apoi sau ca vei fi dus intrun loc pe care S-a dus sa-l pregateasca,iarasi tine de indrumarea fiecaruia...dar nu cred ca este un lucru gresit sa citesti si sa -ti spui parerea despre cele scrise in Biblie
mihaiporubin

Abell 13.10.2005 16:50:52

Cred ca Sfintele Scripturi dau viata si intelepciune
Cred ca ar trebui mai mult decat citite: ar trebui aprofundate, studiate pentru ca in ele sunt cuvinte care au viata, cuvinte inspirate rostite de oameni sfinti si de insusi Dumnezeu.

Mikhael 13.10.2005 18:51:03

Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

Sfanta Scriptura nu se comenteaza.
Sfanta Scriptura trebuie citita in amanunt. Pentru un crestin a sti ce este scris in Biblie este obligatoriu. Dar, din moment ce suntem oameni, inseamna ca putem gresi si putem persista in greseala. Biserica lui Hristos, pe termen lung, nu poate gresi. Prin urmare, ca sa intelegem cu adevarat Cuvantul Domnului, avem nevoie de asistenta din partea Bisericii. Sa fim atenti, caci de la interpretarea Bibilie pe cont propriu, pana la cadere in erezie nu e decat un pas.


alecsandru 17.10.2005 12:15:34

Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

Invatatura de credinta crestin-ortodoxa adica dreapte credinta presupune existenta, necesitatea si obligativitatea prezentei Sfinte Traditii, alaturi de Sfanta Scriptura.
Inclusiv textul Sfintei Scripturi arata existenta Sfintei Traditii alaturi de Biblie, avand in sine aceeasi cinstire si valoare ca Sfanta Scriptura!

Abell 11.11.2005 11:47:41

Sfanta Scriptura trebuie citita in amanunt pentru ca Biblia e cuvantul revelat al lui Dumnezeu si din ea:
1.Avem invatatura pentru viata crestina
2.Avem hrana spirituala(pentru suflet)
Chiar daca cunoastem in amanunt Scriptura tot trebuie citita pentru ca ea sunt cuvintele vietii care dau hrana sufletului. Cineva spune ca scriptura da lumina doar pentru un pas : Il faci si Dumnezeu da lumina si pentru al doilea, daca nu vei ramana doar la primul si asa mai departe. Scriptura este un izvor de viata si trebuie ca sa o lasi pe ea sa-ti dea ea invatatura. Altcineva spunea Biblia e ca o apa in care pot face baie pruncii si se pot ineca teologii. Cu alte cuvinte mesajul ei e atat de simplu ca si un copil il poate intelege, dar daca vii cu doctrine proprii pentru care vrei sa gasesti argumente din Scriptura te vei ineca cu siguranta.

alecsandru 11.11.2005 15:58:35

Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

Nu poti comenta tu nici o Sfanta Scriptura!
[color=red]Singura autoritate care poate interpreta Sfanta Scriptura este Preotul in Biserica, care este Insusi Mantuitorul nostru Iisus Hristos, Cel in Treime inchinat si marit impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, Treimea cea de o Fiinta si nedespartita![/color] Altfel devine pretext de cadere si sminteala si este ceva mai rau chiar decat Tanacu!
Sfantul Maxim Marturisitorul, spune ca la Sfanta Liturghie, cand Preotul citeste Sfanta Evanghelie, inseamna ca a venit sfarsitul lumii!
[color=red]Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie sunt cele doua izvoare ale revelatie, si care au aceeasi importanta, ca izvoare al revelatiei! Cine tagaduieste adevarurile Sfintei Traditii (inclusiv Sfintii Parinti!), tagaduieste si Sfanta Scriptura!

[/color]De aceea este evident ca in loc sa "comentam" cu nerusinare, Sfanta Scriptura, tot ceea ce am putea face ar fi ca tot ceea ce aducem pe forum din viata noastra, intamplari, fapte, intrebari, sa le raportam la Sfintii Parinti, la modul cum intelepciunea izvorata din Duhul Sfant a acestora, a deschis baierele milostivirii cerului, pacalind diavolul, rautatea si chiar moartea spre binele oamenilor si slava Lui Dumnezeu, Tatal, Fiul si Duhul Sfant! Acestea sunt intr-adevar invataturi, din invatatura de credinta ortodoxa, a Sfintilor Parinti!

Abell 21.11.2005 14:48:54

[color=red]Iosua 1:8 Sa nu se pogoare cartea legii acesteia de pe buzele tale, ci calauzeste-te de ea ziua si noaptea, ca sa plinesti intocmai tot ce este scris în ea; atunci vei fi cu izbanda in caile tale si vei pasi cu spor.[/color]

Sa "comentam" se poate inlocui foarte bine cu a medita - zi si nopte - pentru a intelege, pentru a sti, pentru a trai, pentru a aplica la viata noastra, asa cu Scriptura ne invata. Atunci cand meditezi, aprofuntezi cuvintele sfinte ale Scripturii Dumnezeu iti da intelegerea si puterea de a trai o viata sfanta.

verona 07.01.2006 22:21:37

[b]:thumbsup:sfinta scriptura e lumina ca prin ea vedem adevarul si intelegem lucruri care mergem pe calea mintuirii dar o si medicam sau ne indeamna sa facem lucruri bune[color=negru]

verona 07.01.2006 22:53:12

Citat:

În prealabil postat de alecsandru
Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

Nu m-as incumeta in ruptul capului sa comentez eu Sfanta Scriptura. Pot insa sa incerc sa traiesc dupa cum se propovaduieste in aceasta! Aceasta inseamna ca desi Cuvantul Lui Dumnezeu care este Scriptura poate fi citita ca o simpla carte pur si simplu lecturata!, sau studiata ca un document istoric, "nu trebuie niciodata sa devina pur si simplu un document istoric (si mai ales nu poate fi interpretat ca atare),caci forma lui exterioara, cu toate ca poarta caracterul unei anumite epoci istorice, inchide in sine Cuvantul Vietii Vesnice; in acest inteles este un Simbol, o Icoana, o Biserica un Univers metanoic, locul de intalnire al divinului cu umanul!"
Si inca ceva:[color=red]una dintre cele mai periculoase rataciri ale zilelor noastre, este interpretarea si chiar incercarea de traire a Sfintei Scripturi, in afara Bisericii si a talmacirii ei de catre preot in Biserica! pentru ca litera omoara, iar Dduhul da viata. Mantuitorul care este Calea, Adevarul si Viata, , a predicat Evanghelia Imparatiei, descoperind intelesul Scripturilor, anuntand invataturile de credinta despre El insusi, despre Tatal si despre Sfantul Duh , Biserica Sa face la fel. In Biserica, al liturghie, preotul il preinchipuie pe Mantuitorul Iisus Hristos, caci, "credinta este din auzire, iar auzirea prin Cuvantul Lui Hristos!"

:hmmm:zice e.la inceput a fost cuvintul si cuvintul era dzeu si cuvintul era la dzeu si prin ele toate s-au facut .dzeu de ieri ,de azi,si de miine,prin el se fac toate si la el toate sint vazute si nevazute,asa cum cerul si pamintul sint impreuna,nici o frunza nu se misca si nu cade fara stirea lui pt ca dzeu e totul si toate si toate sint impreuna cu el,ingerii,duhurile nevazute si pamintenii.omul trebuie sa vada toate acestea ca doar toate sint linga el si impreuna cu el,in lupta in incercari si in ispite,depinde de om de partea cui se alatura,a cerului ,dzeu s-au a stapinitorului acestei lumi diavolul.

verona 07.01.2006 23:00:56

Citat:

În prealabil postat de Abell
[color=red]Iosua 1:8 Sa nu se pogoare cartea legii acesteia de pe buzele tale, ci calauzeste-te de ea ziua si noaptea, ca sa plinesti intocmai tot ce este scris în ea; atunci vei fi cu izbanda in caile tale si vei pasi cu spor.[/color]

Sa "comentam" se poate inlocui foarte bine cu a medita - zi si nopte - pentru a intelege, pentru a sti, pentru a trai, pentru a aplica la viata noastra, asa cu Scriptura ne invata. Atunci cand meditezi, aprofuntezi cuvintele sfinte ale Scripturii Dumnezeu iti da intelegerea si puterea de a trai o viata sfanta.

vom pasi cu atentie citind din biblie si vom fi mai tari in suferinte[b]:dozingoff:dzeu e si mai aproape de noi citind ,ne si ghideaza cum sa facem.

10.04.2006 01:34:03

Sunt si eu de acord ca nu este potrivit sa comentam noi Sfanta Scriptura, dar este foarte important sa o studiem amanuntit.

Insa nu sunt de acord cu afirmatia lui Mikhael ca biserica nu poate gresi. Dovezile istorice arata ca pentru sute de ani biserica a avut preocupari care nu erau dupa voia lui Dumnezeu (cu totii am auzit de Evul Mediu Intunecat). A fost o perioada intunecata pentru ca lipsea Lumina. Unde era Lumina? Biserica o ascundea, ca sa nu ajunga in mainile poporului. Au murit milioane de martiri pentru ca noi sa avem astazi aceasta Lumina fiecare in casa lui. Insa tare mi-e teama ca pe Sfanta Scriptura, asezata cu grija in raft, se aseaza mult praf. Pericolul intunecimii exista si astazi, si poate fi invins numai prin studiu.

Maricica 14.04.2006 11:55:28

Imi dau si eu cu parerea. Da, poate ca nu ar trebui comentata Biblia, pentru ca s-ar putea ca unii sa o interpreteze gresit. Totusi, eu imi asum acest risc. Va place sau nu, eu chiar incerc sa o interpretez. Culmea e, ca desi nu am citit carti ortodoxe de specialitate, care sa ma convinga de adevarul spuselor din Biblie, am ajuns singura la aceasta concluzie. Tot ce trebuie sa faci, e sa fii obiectiv.
Si incercati sa aplicati ceea ce scrie acolo, doar teoria si vorbele in vant nu ajuta la nimic. Doar atunci, dupa ce aplici, incepi sa-ti dai seama de unele semnificatii. Oricum, Biblia e atat de complexa si poate fi privita din atatea perspective, incat n-ar trebui sa ne deranjeze faptul ca prezinta si o perspectiva istorica. Sa-i lasam pe cei care vor sa o cerceteze in acest sens, sa o faca. Oricum, nu cred ca ii putem convinge sa o cerceteze si altfel decat prin puterea exemplului. Vorbele goale nu ajuta la nimic. Cum ar fi fost ca Iisus sa apara in fata multimii si sa spuna: "Eu sunt Fiul lui Dumnezeu", nu l-ar fi crezut nimeni. Asa, prin exemple, ne-a dovedit-o.
Si, o intrebare. De ce isi spune Iisus "Fiul Omului"?
Cat despre Scriptura, sunt atatea lucruri de spus, incat ar trebui sa se scrie carti. Si, sa fim seriosi, nici exagerari de genul o carte pentru un verset. Ar trebui sa apara niste explicatii cu trimiteri la alte carti, pentru cei interesati. Traim intr-o lume in care nu mai avem timp sa citim carti intregi, o lume prea grabita careia trebuie sa-i facem fata.

Eugen 14.04.2006 23:35:53

Aici este un forum ortodox. De ce nu va mutati voi pe site-ul lui Abell sa comentati acolo?

spinu 15.04.2006 21:28:00

da exact .....Mikael are dreptate si anume faptul ca trebuie sa vorbim despre Sfanta Scriptura cu un calugar sau un preot, nu sa comentam pe un site unde fiecare isi da cu parerea si unde mai sunt si membri de alta religie a caror invatatura difera de cea Ortodoxa. Sfanta Scriptura trebuie citita si inteleasa ,iar unde nu se poate intelege ceva se intreaba duhovnicul!!

Eugen 17.04.2006 00:39:35

Citat:

În prealabil postat de slorandus
Sunt si eu de acord ca nu este potrivit sa comentam noi Sfanta Scriptura, dar este foarte important sa o studiem amanuntit.

Insa nu sunt de acord cu afirmatia lui Mikhael ca biserica nu poate gresi. Dovezile istorice arata ca pentru sute de ani biserica a avut preocupari care nu erau dupa voia lui Dumnezeu (cu totii am auzit de Evul Mediu Intunecat). A fost o perioada intunecata pentru ca lipsea Lumina. Unde era Lumina? Biserica o ascundea, ca sa nu ajunga in mainile poporului. Au murit milioane de martiri pentru ca noi sa avem astazi aceasta Lumina fiecare in casa lui. Insa tare mi-e teama ca pe Sfanta Scriptura, asezata cu grija in raft, se aseaza mult praf. Pericolul intunecimii exista si astazi, si poate fi invins numai prin studiu.

Dar de atrocitatile comise de protestanti, dupa Reforma, ai auzit? De acelea era responsabila tot Biserica (Catolica)? Dar voi traiti intr-un spatiu ortodox, ati adoptat lupta cu morile de vant, cu fantomele trecutului, ca sa pareti mai interesanti? Ce martiri au fost aici in Rasarit ca voi sa aveti "lumina" care v-a venit prin incarnarea intr-un predicator care sa va invete cum si in ce sa credeti?
Si de ce folositi expresia "voia lui Dumnezeu"? V-a comunicat Dumnezeu, personal, care e voia Lui? Ca sa stii voia lui Dumnezeu, trebuie sa te afli in Duhul Sfant. Asta inseamna ca Dumnezeu iti descopera toate (vezi cazul parintelui Porfirie). Eu am cunoscut un singur preot care avea acest dar, am auzit si citit despre multi altii, dar, de la Luther incoace, pe ramura (neo)protestanta a disparut cu desavarsire. Asta arata ceva foarte important: lipsa sfinteniei sau "dupa roadele lor ii veti cunoaste". Neoprotestantii au abandonat cautarea sfinteniei pe care au inlocuit-o cu una rational-inchipuita. Lectura Bibliei nu confera sfintenie, ci numai iluzia ei. La prima incercare iti dai seama ca ai avansat, vorba lui Creanga "pana la genunchiul broastei".

esmeraldin 17.04.2006 11:44:20

Eugeeeeeeeeeeeeeeeeeen, te pierzi in multe cuvinte "sofisticate" si te "scarpini" deandoaselea,am citit multe mesaje ale tale si constat ca tu stii doar lucruri invatate frate, dar stii...? biblia e asa de frumoasa si de simpla daca ceri intelepciune de la Dumnezeu ca sa o intelegi si sa o traiesti, nu sa o vorbesti si cand e vorba sa treci la fapte.... e drum lung. De fapt asta spune Biblia " credinta fara fapte este MOARTA, nu intelegeti va consumati timpul si energia incercand sa dezbateti niste subiecte fara iesire si la final ajungeti doar sa va jigniti prin mesaje.
Conteaza ce crestin esti? in cer nu cred ca va va intreba cineva asta. Intrebarea este: CREZI CA ISUS HRISTOS ESTE FIUL LUI DUMNEZEU SI MANTUITORUL TAU PERSONAL? Isus mai spune in biblie: EU CALEA ADEVARUL SI VIATA, NIMENI NU VINE LA TATAL DECAT PRIN MINE va dau o veste proasta nu am gasit scris nicaieri in Biblie zicand: " nimeni nu vine la Tatal decat prin preoti.Ghinion, voi toti cei care credeti ca spovedania este aceea care te Sfinteste.

Chriss-tian78 17.04.2006 22:44:56

Nici o taina nu este mai viu discutata in lumea crestina de astazi ca Taina Pocaintei. Pacatosul se exclude din comunitate, se revolta impotriva ierarhiei, se simte nedreptatit, declara razboi tuturor, nu mai asculta de nimeni, pleaca din Biserica, se crede inselat de slujitori si de ceilalti credinciosi; mai mult cauta o "credinta" favorabila si peste noapte devine "pocait". In loc de marturisirea credintei, rasfoieste paginile unei Biblii sectare; in loc de spovedanie, accepta un dialog cu ceilalti "frati" de adunare; in loc de cainta-pocainta, se declara "sfant" si "ales".

Asaltul "pocaitilor" de astazi nu este altceva decat rabufnirea unor patimi si vicii neiertate la timp, dovada a unei lipse de vointa, a fugii de raspundere fata de propia constiinta. Mai grav, inconstientul unora este incarcat cu pacate grave, care in loc sa se spele prin spovedania fata de Mantuitorul se declara "pocaiti".

Taina Pocaintei este o necesitate a sufletului si o lucrare a harului mantuitor. Pocainta cu consecintele sau efectele ei: iertarea si sanatatea, este cunoscuta in toate religiile naturiste si se practica si astazi in toate religiile sub diverse chipuri.
O data cu chemarea lui Avraam si tuturor patriarhilor, darea Legii si inspiratia profetilor, Legamintele si Legea veche sunt bunatatile pocaintei si ascultarii. Deci taina se profileaza inca de la prima pereche de oameni.

Isusi ioan Botezatorul anunta venirea lui Mesia prin chemarea la pocainta; "...ca s-a apropiat Imparatia cerurilor..."(Matei3,2)si "Acesta este Mielul lui Dumnezeu care ridica pacatele lumii" (Ioan1, 29). Asadar nu dialogul, spusa Bibliei, iarta si da "pocainta", ci persoana (Iisus) Hristos si trimisii Sai, "carora veti ierta pacatele, iertate vor fi" (Ioan XX, 21-22)prin Sfantul Duh. In acest sens, Scriptura arata pocainta si prin alti termeni: marturisire, penitenta, al doilea botez (cu duh), spovedanie, iertare, dezlegare, impacare,linistire, reintrare in har, din nou fiu al Tatalui. (Luca XV, 21).

Cu toata claritatea acestei taine in Sfanta Scriptura, cu toata certitudinea practicarii Spovedaniei de la Mantuitorul prin Sfintii Apostoli, prin Biserica si ierarhie pana astazi, exista destui "pocaiti" care isi acopera amagirea cu diferite texte ale Bibliei lor si cauta sa ispiteasca si pe altii sa nu mai creada in ceea ce au mosii si stramosii lor.

Spovedania ca taina a fost anuntata de Mantuitorul, veti dezlega (Matei XVI, 19) si lega (Matei XVIII, 18), a fost savarsita in atatea situatii de Iisus Hristos:"Iertate iti sunt pacatele..." (Luca V, 20), a fost transmisa Sfintilor Apostoli (Ioan XX, 23); a fost experimentata (I Ioan I, 1) si daruita numai ierarhiei (I Timotei, 21-22), episcopului si prin el preotului.

Nimeni dintre episcopi sau preoti nu se subtituie lui Hristos, ci iertarea este data in virtutea faptului succesiunii apostolice si poruncii Mantuitorului (Luca V, 21). Preotii sunt iconomi ai tainelor lui Dumnezeu (I Cor. IV, 1-2).

Spovedania este deci taina Bisericii inainte de precizarea canonului N. Testament; Sf.Pavel a legat si dezlegat si nu se afla intre cei 12 Apostoli (I Cor. V, 5). "Crestinul trebuie sa-si marturiseasca pacatele" (Epistola lui Barnaba). "Este mai bine sa-ti marturisesti pacatele, decat sa-ti impietresti inima" (Sf. Clement Romanul).Sf. Parinti considera spovedania "mergerea la medic" pentru vindecare a sufletului si a trupului.

sursa: Calauza crestina-Sectologie- P.I. David

Eugen 17.04.2006 23:49:58

N-am folosit decat cuvinte cat se poate de simple. In fond ce vrei, ca pe un forum ortodox sa stam cu capetele plecate fiindca au "binevoit" sectarii sa ne invete ce si cum sa credem? Tu n-ai habar de preotie, de spovedanie, dar iti permiti sa dai lectii.
Iar eu am pentru tine o veste si mai proasta. "Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu are viaţă veşnică..." (Ioan 6,54), si nu se refera la simboluri, la paine si vin fara sfintire (iaca si rolul preotului, la care voi - dupa mintea voastra putina - ati renuntat). Felul cum eu cred, relatia mea cu Iisus Hristos, faptele mele s.a. nu te privesc pe tine, nu o sa fii tu etalonul judecatii mele, asta e sigur. Asa ca vezi-ti de ratacirea ta si analizeaza-ti primejdia pierderii mantuirii. Iar pentru cultura ta generala, spovedania nu te sfinteste, dar te ajuta sa scapi de pacate. Stiu ca voi, in mandria voastra, n-aveti nevoie de "mijlocitori", va spovediti direct la Dumnezeu, dar exista pericolul de a ramane in pacat (iaca de ce nu aveti sfinti), pentru ca nimic nu e mai usor decat autosugestia de a te ierta singur, ca nu trimite Dumnezeu un inger ca sa-ti spuna ca ai fost dezlegat si iertat. Asa ca las-o mai usor, cunosc Scriptura mai bine decat tine, chiar daca sunt ortodox. Citatul cu credinta fara fapte este din Iacov 2,17. Mai am un mesaj pentru tine si cei asemenea tie: "Şi de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ţi fie ţie ca un păgân şi vameş". (Mt. 18,17), iar un verset mai jos gasesti imputernicirea pentru taina spovedaniei. Noi, ortodocsii, spre deosebire de voi, acestea toate le-am primit direct de la Apostoli, n-am primit credinta de la alti oameni dupa cum au interpretat ei prin mintea lor si influentati de altii, ca si voi, litera Scripturii. Asa ca "frate" lasa-ne, lasa-ne.....

Eugen 17.04.2006 23:59:27

Scuze, Criss-tian78, ceea ce am postat e raspunsul pentru "esmeraldin".

Chriss-tian78 18.04.2006 00:16:54

nu oricine este crestin cu adevarat decat numai cel care are credinta cea adevarata, sanatoasa, care este marturisita de Biserica de 2000 de ani. Credinta trebuie sa fie universala, adica sa cuprinda toate adevarurile revelate de Dumnezeu si marturisite de Biserica; sa fie statornica si marturisitoare, si nu in ultimul rand sa fie vie si lucratoare in dragoste. Caci cel care are o credinta trunchiata nici faptele sale cele "bune" nu-i vor folosi la nimic, mai ales daca acesta a rupt legatura cu Biserica cea adevrata si cu Tainele ei sfintitoare.

Taina Preotiei isi are originea in slujirile Mantuitorului si implineste mai ales chemarea arhiereasca, vocatia slujirii. "Precum M-a trimis pe Mine Tatal; va trimit si Eu pe voi... Luati Duh Sfant (Ioan XX, 21-22) si mergand invatati toate popoarele, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh" (Matei XXVIII, 19).

Asadar, Taina Peotiei este taina vocatiei speciale, harice, prin transmiterea succesiunii apostolice si succesiunii in credinta prin punerea mainilor arhiereului, prin invocarea Sfantului Duh asupra unei persoane, barbat anume pregatit in Biserica si pentru Biserica.

Chriss-tian78 18.04.2006 00:19:43

Citat:

În prealabil postat de Eugen
Scuze, Criss-tian78, ceea ce am postat e raspunsul pentru "esmeraldin".

mi-am dat seama :)

esmeraldin 18.04.2006 11:37:30

Draga Eugen, imi pare rau ca nu faci diferenta intre religii si nu le mai dau nume ca sunt prea multe, cert este ca ptr. tine, tot ce nu este "ortodox" este secta, reese foarte clar din mesajul tau,eu nu am mentionat ce religie am, dar fratilor stiti care este problema... va este frica sa va rupeti de traditie rataciti pe acest pamant si va pierdeti in traditii este un lucru foarte grav, traditia nu va lasa sa fiti liberi si stiti de ce ptr. ca puneti un pret mai mare pe sfinti, pe preoti pe traditii si pe Acela care a facut gestul suprem si a indurat chinul si moartea ptr. noi pacatosii, il ignorati si aproape ca anulati ceea ce El a facut pentru noi, Ioan 3:36.Tot in Ioan 10 :9 spune clar EU SUNT USA DACA INTRA CINEVA PRIN MINE VA FI MANTUIT, de ce nu se spune: Preotii sunt usa si prin ei sa veniti la D-zeu? Dati-mi va rog un verset din Bilie prin care D-zeu ii numeste pe preoti Calea ,adevarul si Viata sau Usa prin care intram la D-zeu? Eu nu inteleg (spovedania la preot) cum se poate ca pe un pacatos, sa il ierte un pacatos poate mai mare ca el, de unde stiti voi ce viata duc preotii, uitati-va pe la stiri si vedeti cati preoti sunt care fac atatea murdarii si pacate grave, cum sa ma ierte pe mine un alt om la fel de neputincios ca si mine ? taina spovedaniei este un sfanta, cum sa incredintez eu ceva asa de sfant, unui murdar de pacate ca si mine? Fratilor Sfant este numai unul: Isus Hristos( sau Sfanta Treime) care tot una este.Biblia spune: EL a trait far de pacat si tot Biblia spune ca numai El are puterea sa ierte pacatul. Preotii sunt: Cum spune Isus "Pastorul turmei", in nici un caz nu iarta pacate. Sunt asa de multe lucruri de spus... Ma rog ca in aceasta saptamana a Patimilor, D-zeu sa va lumineze si ca va deschideti inima Acelui care a facut gestul cel mai suprem si mai minunat ptr. noi, a murit si A Inviat ca noi sa avem trecere inaintea lui D-zeu. ioan 3:16

phradmon 18.04.2006 14:25:58

Intrebare: Ce cauta sectantii pe un forum crestin ortodox? Nici aici nu avem liniste? Asa vi se cere in congregatie, sa intrati pe forumuri crestin-ortodoxe si sa va certati cu cei carora le sunt adresate? Faceti-va si voi forumuri si "luptati-va" in citate din Biblie acolo, nu aici!

Eugen 18.04.2006 22:11:42

Citat:

În prealabil postat de esmeraldin
Draga Eugen, imi pare rau ca nu faci diferenta intre religii si nu le mai dau nume ca sunt prea multe, cert este ca ptr. tine, tot ce nu este "ortodox" este secta, reese foarte clar din mesajul tau,eu nu am mentionat ce religie am, dar fratilor stiti care este problema... va este frica sa va rupeti de traditie rataciti pe acest pamant si va pierdeti in traditii este un lucru foarte grav, traditia nu va lasa sa fiti liberi si stiti de ce ptr. ca puneti un pret mai mare pe sfinti, pe preoti pe traditii si pe Acela care a facut gestul suprem si a indurat chinul si moartea ptr. noi pacatosii, il ignorati si aproape ca anulati ceea ce El a facut pentru noi, Ioan 3:36.Tot in Ioan 10 :9 spune clar EU SUNT USA DACA INTRA CINEVA PRIN MINE VA FI MANTUIT, de ce nu se spune: Preotii sunt usa si prin ei sa veniti la D-zeu? Dati-mi va rog un verset din Bilie prin care D-zeu ii numeste pe preoti Calea ,adevarul si Viata sau Usa prin care intram la D-zeu? Eu nu inteleg (spovedania la preot) cum se poate ca pe un pacatos, sa il ierte un pacatos poate mai mare ca el, de unde stiti voi ce viata duc preotii, uitati-va pe la stiri si vedeti cati preoti sunt care fac atatea murdarii si pacate grave, cum sa ma ierte pe mine un alt om la fel de neputincios ca si mine ? taina spovedaniei este un sfanta, cum sa incredintez eu ceva asa de sfant, unui murdar de pacate ca si mine? Fratilor Sfant este numai unul: Isus Hristos( sau Sfanta Treime) care tot una este.Biblia spune: EL a trait far de pacat si tot Biblia spune ca numai El are puterea sa ierte pacatul. Preotii sunt: Cum spune Isus "Pastorul turmei", in nici un caz nu iarta pacate. Sunt asa de multe lucruri de spus... Ma rog ca in aceasta saptamana a Patimilor, D-zeu sa va lumineze si ca va deschideti inima Acelui care a facut gestul cel mai suprem si mai minunat ptr. noi, a murit si A Inviat ca noi sa avem trecere inaintea lui D-zeu. ioan 3:16

Intai ar trebui ca TU sa te debarasezi de ceea ce v-au invatat "acolo" cu privire la Ortodoxie. Vezi ce inseamna sa nu-ti cunosti si sa nu-ti practici religia in care te-ai nascut? Ar trebui sa te intrebi retoric, de cand dateaza "confesiunea" mea? Cine a intemeiat-o? Ce inseamna (neo)protestant? Impotriva cui protesteaza (din nou)? Nu cumva impotriva Bisericii intemeiate de El? Care sunt diferentele dintre crestinismul primar si cel practicat de mine? Aveau primii crestini episcopi, preoti, se savarsea frangerea painii, era aceasta Trupul si Sangele Domnului, sau era numai un simbol? (1Cor. 10,15-17) Se mai savarsc in "confesiunea" mea si alte taine precum ungerea cu ulei sfintit (Iacov 5,14)? Aceasta si altele au importanta, sau "ne pierdem in ele", dupa cum te-ai exprimat? Nu cumva alcatuiesc ele ceea ce voi numiti traditii omenesti, iar noi Sfanta Traditie, in care s-a scris si Noul Testament, desfigurat de catre voi prin interpretari proprii?
Nici nu era nevoie sa-mi spui ca esti de alta confesiune, se simte un alt duh. Cum de esti asa de naiv sa crezi ca Il ignoram pe Acela care s-a rastignit pentru noi? Nu ne impartasim cu el la fiecare Cina? Nu este El cu noi in toate zilele (pentru ca in toate zilele se face Liturghie si se jertfeste pentru noi, spre iertarea pacatelor) dupa promisiunea: "...si iata, Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului. Amin." (Mt.28,20)? Si cine vrei sa-L aduca pe Hristos, daca nu preotii pe care-i huliti voi? Pentru ca diavolul stie f. bine ca daca se renunta la preoti, nici cele savarsite de catre ei nu se mai pot face. Preotul este si el slujitorul lui Hristos, iar preotia nu depinde de vrednicia preotului. Nu vezi ca si in viata civila sunt destui guvernanti nevrednici, dar pun stampila pe un act si e valabil. Asta inseamna sa nu confunzi omul cu functia, sau preotul cu preotia. Preotul, din nefericire, poate fi pacatos, dar preotia lui e valabila. Si de iertat, iarta prin imputernicirea data lui de catre Hristos, asa ca nu NUMAI El are putere sa ierte pacatul, ci si TOTI aceia care au fost chemati la demnitatea preotiei si carora El le-a dat aceasta imputernicire: "Si Iisus le-a zis iarasi: Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal, va trimit şi Eu pe voi. Si zicand acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luati Duh Sfant; Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute" (Ioan 20, 21-23). Vezi ca si Apostolii si prin ei, pe linie harica, episcopii si preotii au puterea sa ierte pacatele?
Sper ca nu contesti ceea ce e scris atat de clar! "Pastorul turmei" ca persoana fara sfintire (ungere) il gasesti numai la neoprotestanti, adica un fel de doctor care te sfatuieste sa te vindeci singur, el neavand nici medicamente si nici stiinta vindecarii, ci doar o "patalama" data tot de niste neaveniti. Iar in Saptamana Patimilor (de unde ati luat-o, apropos de "Sola Scriptura"), nu te mai obosi sa te rogi pentru noi, roaga-te pentru tine, ca tu ai mare nevoie sa-ti lumineze Dumnezeu mintea intunecata de interpretari straine.

20.04.2006 20:20:49

Phradmon si Eugen, care este diferenta dintre secta si religie? Daca un lucru marunt e greu de inteles, nici nu ma mira faptul ca lucrurile mari sunt mult ascunse in intuneric.

Eugen, ti se pare ca tonul folosit de tine pentru a raspunde celor care nu au aceleasi pareri ca si tine este unul crestinesc? Asa vorbeste un crestin? In raspunsurile tale te folosesti de citate din Sfanta Scriptura care nu au nici o legatura cu subiectul, si doresti sa impresionezi prin a arata ca esti in cunostinta de cauza.

Sa stii ca in alte religii, oamenii nu sunt invatati anumite lucruri despre ortodoxie. Insa in biserica ortodoxa, preotul isi sfatuieste enoriasii sa nu aiba de-a face cu baptisti, cu adventisti, cu penticostali, sa nu se duca la programele lor ca sa nu cada in ratacire. Deci lucrurile stau cam invers decat le stii tu.

Referitor la iertarea pacatelor, desi nu m-am gandit niciodata la asta din acest punct de vedere, sunt intru totul de acord cu esmeraldin. Un preot, care, poate este mai pacatos decat mine (asta numai Dumnezeu stie), poate sa-mi ierte mie pacatele? Mi se pare absurd. Cand Dumnezeu este la distanta de o rugaciune, eu sa cer iertarea pacatelor unui pacatos?

Si sunt multe alte lucruri care, desi nu au nici o baza in Sfanta Scriptura, se pastreaza ca Sfanta Traditie, pe care chiar Mantuitorul a condamnat-o. Marcu 7,9: "Ati desfiintat frumos porunca lui Dumnezeu, ca sa tineti datina voastra". Nu conteaza ca aceste cuvinte erau adresate fariseilor si carturarilor, pentru ca daca le erau adresate doar lor, nu avea rost sa mai ramana scrise pentru noi astazi. Cuvintele ni se adreseaza si noua, se adreseaza oricui. Nu traditia, nu datina este cea care tine in viata credinta noastra, ci porunca lui Dumnezeu.

Desi porunca spune "sa nu-ti faci chip cioplit... sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti...", viata crestinului ortodox este plina de icoane si cruci inaintea carora ne inchinam si facem un adevarat cult al icoanelor. Preotul mi-a raspuns la intrebarea asta ca noi de fapt ne inchinam sfantului din spatele icoanei, si nu icoanei in sine. Dar nu vad de ce sa ma inchin unui mort, cand am un Dumnezeu si un Mantuitor viu in cer?

Desi porunca spune sa ma inchin in ziua a saptea, eu ma inchin in ziua intai, pentru ca bisericii i s-a parut mai important faptul ca Domnul a inviat in ziua intai, decat ca acelasi Domn a dat porunca sa ma inchin in ziua a saptea, si nu si-a schimbat niciunde aceasta porunca.

Desi botezul inseamna o recunoastere a lui Isus ca Mantuitor personal si un angajament ca voi duce o viata dupa exemplul Mantuitorului, noi botezam copiii la varsta de nou nascut cand nici nu stie ce inseamna acest lucru, facand prin aceasta ca inca un suflet sa fie scris in registrul bisericii.

Desi porunca spune "sa nu iei in desert Numele Domnului", folosim Numele Sau in cele mai josnice injuraturi. Si este curios ca nu vei auzi un protestant injurand, ci ne auzi tot pe noi ortodocsii.

Desi sunt oameni care duc o viata de mizerie, din viol in viol, din furt in furt, din crima in crima, pana infunda puscaria, iar cand iese o ia de la capat, iar cand moare, preotul il baga direct "in sanul lui Avraam". Iar apoi ne mai rugam pentru sufletul lui sa ajunga in Rai.

Dupa toate astea ma intreb, oare aceasta este biserica pe care si-a dorit-o Hristos si pe care tinem sus si tare ca au intemeiat-o apostolii? Te mai intrebi impotriva cui au protestat protestantii sau neoprotestantii?

Suntem orbiti de atata traditie si obiceiuri, si nu mai putem vedea ce scrie in Sfanta Scriptura. Ne multumim cu ceea ce stim, si nu mai citim nimic. Iar daca citim ceva, luam totul litera cu litera, fara sa citim in context. Asa ajungem la rataciri, si ni se pare ca tot noi avem dreptate.

Incearca sa privesti pe toti oamenii egali. Pe pamant nu este nici un om mai sfant decat celalalt. In fata lui Dumnezeu toti suntem egali, iar la Ziua de Apoi fiecare va fi tras la raspundere individual, nu va raspunde preotul pentru mine.

Daca esmeraldin a zis ca se va ruga pentru tine, lasa-l sa se roage. Il vad ca pe un crestin care citeste Sfanta Scriptura si stie ce spune, pe cand tu ai multe idei preconcepute, fara baza in Sfanta Scriptura, sau te bazezi pe pasaje scoase din context.

Va doresc si eu tuturor zile frumoase in aceasta perioada!

Eugen 21.04.2006 16:18:36

Uite ce e, eu nu fac decat ceea ce face Biserica Apostolica de 2000 de ani, imi apar credinta stramoseasca pe care au avut-o bunicii, stra-bunicii, stra-stra-bunicii..., Constantin Brancoveanu, Stefan cel Mare, Mihai Viteazul si toti romanii. Ai vrea ca preotul sa-si invete enoriasii sa se duca la altii cu alte invataturi, dupa principiul ca "tot Dumnezeu e si acolo"? [i]Sancta simplicitas[/u] sau ce sfanta prostie mai e si la noi la romani. Atunci unde ar fi deosebirea intre adevar si minciuna, intre Biserica intemeiata de Apostoli si cele ale lui Luther, Calvin, Zwingli, Pusen, Smith, Williams, Snew, White, Rowen, Russel...? Iar ce fac altii, in alte religii, ii priveste direct si personal.
Imi pare rau ca n-ai citit ceea ce am postat anterior pentru "esmeraldin", referitor la preotie, si nu ma mai obosesc sa postez din nou, dupa proverbul "popa nu toaca de doua ori..." ca oricum "aveti urechi si nu auziti, ochi si nu vedeti" (Mt. 13,14) asta fiindca tot ma acuzi ca ma folosesc de citate din Sf. Scriptura fara nici o legatura cu subiectul?! (ar fi bine sa te uiti mai intai), ca doresc sa impresionez?! (pe cine?). A, mai e chestia aia care iti place cum suna, din moment ce ai repetat-o de doua ori, cu citatele desprinse din context... pai asta e acuza care vi se aduce voua.
In ceea ce priveste Sfanta Traditie este adevarat ca anumite pasaje pe care le cunoastem condamna traditiile oamenilor, dar în general se ignora alte pasaje cu acelasi subiect.
"Deci, dar, fratilor, stati neclintiti si tineti predaniile pe care le-ati invatat, fie prin cuvant, fie prin epistola noastra." (2 Tes. 2,15)
Cuvantul tradus aici drept “predanie” sau “traditie” este cuvantul grecesc paradosis – care desi este uneori tradus diferit in anumite traduceri protestante, inseamna, in mod literal "ceea ce este transmis". Este acelasi cuvant care este folosit in sens negativ cu privire la invataturile fariseilor (Marcu 7:3, 5, 8), sau cu privire la invataturile crestine corecte (1 Corinteni 11:2, 2 Tesaloniceni 2:15). In cazul acesta, ce face ca traditia fariseilor sa fie falsa, iar a bisericii adevarata? Sursa! Hristos a aratat clar sursa traditiei fariseilor atunci cand o numeste “datini omenesti” (Marcu 7:8). Dar Apostolul Pavel, referindu-se la Traditia Crestina, spune, “Fratilor, va laud ca in toate va aduceti aminte de mine si tineti predaniile cum vi le-am dat.” (1 Cor. 11,2). De unde a preluat el aceasta traditie? “Caci eu de la Domnul am primit ceea ce v-am dat si voua” (1 Cor. 11,23). La aceasta se refera Biserica Ortodoxa atunci cand vorbeste despre Traditia Apostolica – “Credinta data (paradotheise) odata pentru totdeauna sfintilor” (Iuda 3). Sursa ei este Hristos, Care a dat-o in mod personal Apostolilor prin tot ce a spus si facut, cu un continut atat de vast incat “lumea intreaga nu ar cuprinde cartile” (Ioan 21:25). Apostolii au transmis aceasta cunoastere intregii Biserici, care, fiind cea care inmagazineaza aceasta cunoastere, a devenit "stalpul si temelia adevarului” (1 Timotei 3:15).
“Fiti urmatori ai mei, precum si eu sunt al lui Hristos. Fratilor, va laud ca în toate va aduceti aminte de mine si tineti predaniile cum vi le-am dat.” (1 Cor. 11,1-2)
“Deci, dar, fratilor, stati neclintiti si tineti predaniile pe care le-ati invatat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastra.” (2 Tes. 2,15)
“Fratilor, va poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, sa va feriti de orice frate care umbla fara randuiala si nu dupa predania pe care ati primit-o de la noi.” (2 Tes. 3:6) (I-auzi!)
Nu numai ca Biblia nu condamna Traditia, ci chiar ne indeamna sa o tinem. Aceasta idee este exprimata in întreaga Scriptura, inclusiv in Vechiul Testament:
“Nu muta hotarul stravechi pe care l-au insemnat parintii tai.” (Proverbe 22,28). Intreaga Scriptura este plina de indemnuri de a transmite Intelepciunea de la tata la fiu, de la Adam pana la noi, atat prin viu grai cat si prin scris.
Traditiile exista, indiferent de confesiune. Aceste traditii se refera, printre altele, la conducerea bisericii, administrarea sacramentelor, felul de inchinare in biserica. Aceste practici sau credinte ni s-au transmis de la “parintii” nostri in credinta, care si ei le-au primit de la altii.
Indiferent cine esti si ce crezi, nu poti sa eviti traditia. Intrebarea este... practici Traditia Apostolilor? Cele mai multe traditii si invataturi neoprotestante nu dateaza de mai mult de unul sau doua secole.
Nu vreau sa postez mai mult, dar vreau sa-ti atrag atentia ca te contrazici singur. Ma sfatuiesti sa privesc pe toti oamenii egal, da? Atunci tu de ce arunci cu pietre in oamenii pacatosi? Faci aceeasi greseala pe care au facut-o si inaintasii tai, care, in loc sa lupte impotriva pacatului, au luptat impotriva oamenilor.
"Fratii" te-au invatat ca un pacatos caruia i se face slujba de inmormantare, cu rugaciunile cuvenite, este trimis direct "in sanul lui Avraam"? Nimeni nu afirma asa ceva, tu de unde le-ai luat? Nu stii unde este locul hulitorilor? Te-a pus pe tine cineva judecator? De ce-i condamni tu pe altii ca sunt asa cum sunt, nu stii ca unde este pacat poate fi si pocainta? Te-a pus Hristos sa imparti tu dreptatea? Nu stii ca batjocoritorii nu vor mosteni Imparatia (1 Cor. 6,10)? Daca pe pamant nu e nici un om mai sfant decat altul, de ce "sfintii vor judeca lumea" (1 Cor. 6,2) ?
Ar fi foarte multe de scris, e plin de interpretari gresite si tendentioase in ceea ce priveste cinstirea sfintilor, a icoanelor, ziua de inchinare si multe altele, dar nu meriti atata atentie, iti meriti exact locul in care esti. Si nu te mai obosi sa postezi, nu faci decat sa te umpli de pacate si n-are cine sa te dezlege de ele, oricum n-am sa-ti mai raspund; am altceva mai bun de facut in aceste zile sfinte.





Maricica 27.04.2006 18:35:25

Pentru Esmeraldin

Dupa cum am mai spus, nu am citit carti religioase, decat Biblia, dar experienta mea imi spune ca, de fapt, Spovedania, Marturisirea este foarte importanta. Si, poate n-ar trebui sa o priviti strict religios. Poate ca unii nu ii accepta importanta in felul acesta. Dar, daca o luam stiintific, ganditi-va ca psihologia moderna s-a inspirat din Spovedanie. S-a observat ca te ajuta sa te eliberezi de ceea ce tii in tine. Apoi, tot logic ar trebui gandit: daca reusesti sa vezi unde ai gresit stii ce sa corectezi ca sa mergi spre mai bine. Cum vei sti sa rezolvi o problema daca tu nu o definesti? Pentru ca e clar ca omul nu e perfect, dar pana nu constientizeaza ceea ce ar trebui sa mai faca, nu-mi spuneti ca se va indrepta. Nu va sti ce sa indrepte. Apoi, inveti curajul de a fi sincer cu tine insuti si de a fi sincer cu ceilalti. Stiti, m gandeam, cati dintre cei care si-au dat seama ca au gresit chiar incearca sa se indrepte? Avem mentalitatea, daca celalalt n-a observat e de bine: asa, in przenta unei alte persoane, macar de rusine si tot incerci sa faci ceva sa te schimbi in bine. Si ar mai fi de spus faptul ca daca tot iti propui sa te schimbi - daca - vei cauta solutii sa nu mai repeti acele fapte a doua oara si vei capata experienta. Credeti ce doriti, dar eu cred ca spovediania e o experienta necesara, pentru ca "pacatele" sunt incalcarea unor lucruri de bun-simt. Cati dintre noi nu ne simtim enervati cand vedem un om ingamfat?

Maricica 27.04.2006 19:50:14

Pentru Slorandus

Cu tonul intepat al lui Eugen aveti dreptate. Ar trebui sa invatam sa avem rabdare si sa incercam sa ne argumentam opiniile, nu doar sa acuzam: "esti sectant".
Cu faptul ca preotul isi sfatuieste enoriasii sa stea departe de sectanti aveti dreptate: asta denota ca nici preotul si nici enoriasii nu sunt pregatiti sa isi argumenteze alegerea, pe cand sectantii da. Mi se pare grav pentru religia noastra majoritara.
Cu spovedania nu prea aveti dreptate. Nu va obliga nimeni sa va napustiti la primul preot si sa va marturisiti. Aveti dreptul sa vi-l alegeti. Gasiti pe unul care vi se potriveste. Apoi, nu stiu daca avem dreptul sa judecam pe altii, pentru ca numai Divinitatea va stabili cine este mai vinovat: aparentele insala. Atunci cand ati vorbit de un preot foarte pacatos nu cumva ati fost ingamfat? V-ati considerat mai presus decat omul acela? Unde e smerenia de care se vorbeste in Biblie? Apoi, ce importanta are pentru spovedanie daca preotul e pacatos? Se spune, dupa cate am invatat eu la scoala - pentru ca singurele notiuni de religie le am de acolo - ca te spovedesti lui Dumnezeu si o faci pentru tine, nu sa te ierte preotul: preotul e doar un mijlocitor, asta e teoria: nu vreau sa ma pronunt mai mult despre ce se face in practica, pentru ca e alta poveste. Spuneati ca nu o considerati necesara pentru ca Dumnezeu e aproape, la distanta de o rugaciune. Va asigur ca e mai departe decat credeti si pana la El e un drum extrem de lung de parcurs, iar constientizarea greselilor si smerenia sunt etapele esentiale, pasii atat de greu de facut. Ca sa ajungi la Dumnezeu trebuie sa te cunosti sincer pe tine insuti, dar mandria nu prea scapi de ea decat prin Spovedanie, de cele mai multe ori e atat de greu sa o constientizezi.
"Nu traditia, nu datina e cea care tine in viata credinta noastra" - pe jumatate corect; cealalta jumatate, gresita; daca o datina are semnificatie, iar cel care o respecta o respecta pentru acea semnificatie, pentru ce sa il condamnam? La acelasi lucru s-a referit si Iisus cand a a rostit vorbele pe care le-ati citat. Ca nu privim la fondul gestului persoanei. Si aici - nu e legat de traditie, dar e legat de vorbele lui Iisus - va dau exemplul clasic al clovnului care, neavand bani, a hotarat sa-i dea lui Dumnezeu ceea ce avea: un spectacol de circ: pentru ca a facut-o din toata inima, cand a ajuns preotul in biserica, hotarat sa-l dea afara pe clovn, a constatat ca Maica Domnului radea iar pruncul batea din palme.
Legat de icoane nu aveti dreptate. Nu te inchini unui mort. Pana sa Il vezi pe Dumnezeu din cer, care nu e ceva abstract, iti vine mai usor sa te concentrezi in rugaciune daca ai o reprezentare a lui. Sa nu-mi spuneti ca L-ati vazut pe Dumnezeu? Ne concentram mai bine cand vedem pe cineva nu, decat atunci cand nici nu-l auzim nici nu-l vedem. Asa, desi departe de realitate, e o reprezentare. Si yoghinii o folosesc.
Cu botezul, nu aveti dreptate. Nu am auzit ca biserica ortodoxa sa ii oblige pe toti sa vina la slujbe, sa respecte absolut toate regulile ei; daca cineva vrea sa se convertesca mai tarziu la alta religie, o poate face; nu il obliga nimeni sa ramana. Ati putea sa-mi spuneti ca e amenintat, da, dar asta se intampla in orice religie, fiecare spune ca are dreptate. Cel putin, cu botezul imediat dupa nastere, daca un copil moare, e, totusi, botezat. Nu mi se pare asa de rau. Oricum botezul si-a atins scopul, eliberarea sufletului de pacatele pe care le-a mostenit.
Cu injuraturile, nu stiu daca aveti sau nu dreptate. E o opinie bazata pe ce am vazut la televizor. Dar cred ca se intampla la fel in interiorul oricarei religii care e majoritara intr-o anumita tara. Si ma gandeam la scandalurile dintre catolici si protestanti in Irlanda- cred.
Cu faptul ca biserica se roaga pentru cei care au omorat, au violat etc. toata viata, iar nu va dau dreptate. Nu vem dreptul sa judecam. Avem o sansa pana in ultima clipa. Ar trebui sa recititi pilda fiului risipitor. Si apoi, chiar pe acest site am gasit o povestioara, chiar daca nu e adevarata, dar cuprinde un mare adevar: Dumnezeu l-ar ierta pana si pe diavol daca el ar recunoaste ca a gresit. Povestioara spunea ca o maica a prins un diavol, dupa care l-a legat si nu s-a lasat pana cand nu l-a obligat sa rostesca din cantarea "Sfinte Dumnezeule" cuvantul "miluieste-ne". Cand a facut-o s-a transformat in inger.
Daca asta e biserica dorita de Hristos, probabil ca nu . Dar El era constient ca se va ajunge aici. Nu am dreptul sa judec, dar mai e mult pana sa se ajunga la ce a vut El. Oricum, cu riscul de a supara pe multi, parafrazez cateva cuvinte dintr-o carte a lui Savatie Bastovoi: un filozof ateu - nu-i mai tin minte numele - a spus ca la cat se chinuie preotii si episcopii sa distruga biserica, dar ea rezista, atunci Dumnezeu exista. Si, daca inca mai apar sfinti, ar trebui sa va dea de gandit ca unele reguli sunt chiar aplicabile.

ATENTIE: Aceasta este o opinie personala. Dumneavoastra veti lua in considerare ceea ce veti crede de cuviinta.

28.04.2006 00:18:41

Este Sfanta Traditie mai importanta ca Sfanta Scriptura ? Mereu la biserica se vb. de Sfanta Traditie si de Sfanta Scriptura. Mai exact se inseamna Sfanta Traditie ? Este o carte la fel ca biblia sau...?

Maricica 28.04.2006 17:23:31

Ceea ce stiu eu... Dar nu bag mana in foc. Sfanta Traditie sunt invataturile ramase de la Iisus si transmise prin viu grai, care n-au fost scrise in nici o carte, dar s-au pastrat. Din cate stiu eu, Sfanta Scriptura e alcatuita din Biblie si Sfanta Traditie.
Dar repet, nu bag mana in foc. Aici trebuie sa va raspunda cineva care are cunostinte teologice.

Macarie 09.05.2006 16:03:02

Asta ar fi foarte important, sa intelegem ce inseamna Sfanta Traditie si Sfintele Scripturi ca parte parte integranta a ei.

Am scis la subiectul Calugarie, Biserca e “stalpul si temelia adevarului”. Iisus si apostolii nu au scris carti ci au invatat neamurile prin cuvint si exemplu de viata, au botezat si au facut ucenici, asta e esenta transmiterii invataturii spirituale si a harului. Aceasta o numim Sfanta Traditie, sau Traditia Apostolica, o mostenire prin care Biserica are mult mai multe cunoastinte decat sint cuprinse in Biblie.

Textele pe care azi le consideram Scripturi au fost scrise in cadrul Bisericii, au avut scopuri particulare in Biserica si au fost scrise in lumina invataturii Bisericii, nu sint relatari exterioare.
Luca 1:3 “am găsit şi eu cu cale, prea alesule Teofile, după ce am făcut cercetări cu deamăruntul asupra tuturor acestor lucruri dela obîrşia lor, să ţi le scriu în şir unele după altele”
deci aceasta a fost adresata unei anume persoane.
Nimeni nu a scris o carte sistematica, care sa ramana peste veacuri ca referinta pentru credinta, sau ca legi fixe, asa cum a fost in Vechiul Testament, pe care neobosit Sf. Pavel le numeste “blestemul legii”.

Tot Biserica a hotarit la un moment dat sa aleaga din multele texte care circulau atunci pe cele care prezinta cel mai curat invatatura Bisericii, si sa le grupeze in ceea ce azi avem ca Noul Testament.
Deci Noul Testament este incontestabil o parte, o componenta a Sfintei Traditii. (Aceata concluzie a fost recunoscuta si in urma unui congres al Bisericilor Apostolice -Catolica, Ortodoxa- si Protestante, am sa cat documentul, ca sa fiu mai precis )

Tudor 24.05.2006 16:12:41

Sfanta Scriptura nu este numai o carte in care pastram in memorie ce a facut Dumnezeu, ci o carte in care ne spune ce face si ce va face Hristos pana la sfarsitul veacurilor. Fara Scriptura credinta ar slabi, continutul ei ar deveni nesigur in cadrul Bisericii. Daca Scriptura nu ar avea decat un inteles ingust, limitat, static, ea nu ar avea nevoie de Traditie, de o explicare care sa-i pastreze nealterate intelesurile apostolice.
Catolicismul prin papa a ridicat magisteriul deasupra Scripturii, ceea ce a dus la introducerea de noi invataturi, care nu se regasesc in Scriptura(infailibilitatea papala, imaculata conceptie, etc).
Protestantii au trecut la cealalta extrema - au asezat Scriptura deasupra Bisericii si au transformat constiinta ficarui credincios in criteri de interpretare a Scripturii. Ei au eliminat capitole importante de credinta: traditie, faptele bune, ...
Pentru noi criteriul de interpretare nu este nici papa, nici credinciosul ci Biserica "stalp si temelie a adevarului".

Andrei_sunt 31.05.2006 22:06:41

Cred ca in biblie trebuie gasita divinitatea, altfel ramane o simpla carte, dar in asa fel incat sa ramai in toate cele ale ortodoxiei, cel mai important este sa pui in practica si sa traiesti Cuvantul, asa vei intelege cel mai bine. Sa nu ramane doar la nivel teoretic, mintal, etc.

MMihail 16.06.2006 22:14:24

Stiam ca Sfanta Traditie reprezinta si totalitatea scrierilor Sfintilor Parinti ai Bisericii.

barboneii 20.06.2006 21:37:21

:)DUMNEZEU IUBESTE OAMENII

Daniel.F 14.08.2006 12:46:38

Citat:

În prealabil postat de Mikhael
Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

Sfanta Scriptura nu se comenteaza.
Sfanta Scriptura trebuie citita in amanunt. Pentru un crestin a sti ce este scris in Biblie este obligatoriu. Dar, din moment ce suntem oameni, inseamna ca putem gresi si putem persista in greseala. Biserica lui Hristos, pe termen lung, nu poate gresi. Prin urmare, ca sa intelegem cu adevarat Cuvantul Domnului, avem nevoie de asistenta din partea Bisericii. Sa fim atenti, caci de la interpretarea Bibilie pe cont propriu, pana la cadere in erezie nu e decat un pas.

Frate asta insemna ca Cuvantul Domnului te poate duce foarte usor la ratacire, pierzare, in loc sa-ti dea viata, sa te indrepte. Nu ne putem baza pe Biblie? Ne bazam pe ceea ce au spus altii? Fii mai concret.

Daniel.F 14.08.2006 12:54:20

Citat:

În prealabil postat de alecsandru
Citat:

În prealabil postat de ionut
Sa comentam despre Sfanta Scriptura si invataturi.

Nu poti comenta tu nici o Sfanta Scriptura!
[color=red]Singura autoritate care poate interpreta Sfanta Scriptura este Preotul in Biserica, care este Insusi Mantuitorul nostru Iisus Hristos, Cel in Treime inchinat si marit impreuna cu Tatal si cu Duhul Sfant, Treimea cea de o Fiinta si nedespartita![/color] Altfel devine pretext de cadere si sminteala si este ceva mai rau chiar decat Tanacu!
Sfantul Maxim Marturisitorul, spune ca la Sfanta Liturghie, cand Preotul citeste Sfanta Evanghelie, inseamna ca a venit sfarsitul lumii!
[color=red]Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie sunt cele doua izvoare ale revelatie, si care au aceeasi importanta, ca izvoare al revelatiei! Cine tagaduieste adevarurile Sfintei Traditii (inclusiv Sfintii Parinti!), tagaduieste si Sfanta Scriptura!

[/color]De aceea este evident ca in loc sa "comentam" cu nerusinare, Sfanta Scriptura, tot ceea ce am putea face ar fi ca tot ceea ce aducem pe forum din viata noastra, intamplari, fapte, intrebari, sa le raportam la Sfintii Parinti, la modul cum intelepciunea izvorata din Duhul Sfant a acestora, a deschis baierele milostivirii cerului, pacalind diavolul, rautatea si chiar moartea spre binele oamenilor si slava Lui Dumnezeu, Tatal, Fiul si Duhul Sfant! Acestea sunt intr-adevar invataturi, din invatatura de credinta ortodoxa, a Sfintilor Parinti!

Pot sa te intreb? Care este sursa credintei tale? Unde isi are ea radacinile? Pe ce temelie zidesti? Pe temelia Sfintilor Parinti, sau pe Cuvantul Domnului? Nimeni nu poate pune o alta temelie decat cea pusa de Mantuitorul Iisus Hristos. La cine te raportezi tu in viata de credinta? Cine a murit pentru pacatele tale? Cui trebuie sa i te inchine in duh si-n adevar?
Sfintii Parinti si-au ales temelia pe care au zidit. A ta care este?

Daniel.F 14.08.2006 13:06:13

Citat:

În prealabil postat de Eugen
Aici este un forum ortodox. De ce nu va mutati voi pe site-ul lui Abell sa comentati acolo?

Scuze de interventie. La ce te-ai referit cand ai spus: "Aici este un forum ortodox." Pe acest forum nu se discuta despre Cuvantul lui Dumnezeu, sau... ?


Ora este GMT +3. Ora este acum 22:34:21.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.