![]() |
Dupa moarte
Odata ce ai ajuns in iad mai este vreo sansa sa scapi de acolo ?
Aveti vreo idee despre cum iti vei petrece timpul daca ajungi in rai ? Odata ce ai ajuns in rai , vei mai fi bantuit de "gandurile negre " ? Daca exista iadul in care ar trebuii sa fie diavolul , cum poate diavolul sa-ti aduca tie ganduri negre sau chiar sa intre in tine ? scuze daca am pus niste intrebari stupide dar ma macina curiozitatea si speram ca poate aveti vreun raspuns macar la unele din ele :D |
Citat:
|
Citat:
Citat:
In rai vom avea (cei de care se va indura Domnul sa avem) o stare de fericire care nu poate fi pe deplin inteleasa (dar a fost experiata de multi mistici, incepand cu Sf Pavel). Personal, am avut de cateva ori intuitia fericirii din rai la Sfanta Liturghie. Ceea ce stim despre starea de fericire din rai: -este supranaturala, incomparabila cu starea de fericire de pe pamant, care e o fericire naturala -este infuza, altfel spus: cumva este o stare care se revarsa inauntrul nostru -este pleromica, adica o fericire impartita cu toti cei de acolo: Dumnezeu, ingeri, sfinti, fara ca aceasta impartire sa o diminueze -este in legatura cu viziunea beatifica (=vederea lui Dumnezeu). Aceasta vedere permanenta "fata catre fata", aceasta contemplare permanenta este ceea ce genereaza fericirea din rai. Sau, cum formula Sf Toma Aquinas "mantuirea este viziunea beatifica". Citat:
Citat:
Prin urmare, nici chiar in iad (ca sa nu mai vorbim de rai) diavolul nu poate intra in tine, fiindca nu poate un spirit sa intre in alt spirit, ci numai intr-un trup. |
Eu as vrea sa stiu de unde vin teoriile acestea?
Ca doar n-a venit inca nimeni de dincolo sa povesteasca ce s-a intamplat cu el/ea si unde a ajuns si cum este. De unde provin imaginile astea despre iad si rai? Si poate ca multi nu ajung in iad. De unde stim noi cum ne judeca Dumnezeu? |
Păi după spusele Lui.
|
Citat:
"Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin." Acum ce să credem: că bogatul nu se afla în iad? Sau că în iad sunt, totuși, posibile gânduri bune? Sau că gândul bogatului pentru frații săi nu este un gând bun? 2) Relația dintre spirite/duhuri nu este un spațială, în sensul concret al unei realități obiectuale. Gândirea de acest tip este obiectualistă și nu are de-a face cu natura însăși a celor duhovnicești. Duhurile nu se judecă/înțeleg/cunosc în mod obiectualist, naturalist, concret (ca natură opusă celei abstracte). Așadar un spirit poate să se contopească cu alt spirit, să se "amestece" prin interinfluență, prin comunicarea însușirilor, prin contagiune etc. |
Citat:
E vorba despre Revelație. (Pe de altă parte, în Biserică vorbim și despre o "taină a morții".) Scrie, așadar, în Evanghelie (am pus în postarea precedentă, către Mihnea, un exemplu), în textele care alcătuiesc Noul Testament și în cărțile din Tezaurul Bisericii (opera patristică și alte cărți ziditoare de suflet). Mai este exprimat și în pictura bisericească precum și în cântările care alcătuiesc slujbele Sfintei Biserici. O mai spun și sfințiții slujitori, preoții, păstorii noștri duhovnicești. Mai sunt și alte surse... Apar date în împărtășirile dintre noi, uneori, deși nu toate sunt credibile. O carte folositoare pentru aprofundarea subiectului ar fi lucrarea lui Serafim Rose, "Sufletul după moarte". Iată aici o serie de trimiteri care te pot ajuta să te lămurești: http://int.search.tb.ask.com/search/GGmain.jhtml?searchfor=via%C5%A3a+de+dup%C4%83moar te+serafim+rose&tpr=hpsb&p2=^AYZ^xdm007^YYA^ro&n=7 81b8aba&st=hp&ptb=6EC42238-0654-4EE5-9FDB-9B2D7FB90331&qs=&si=CLi8sJqvzsYCFUnItAodErgCBQ&ts= 1437337222673 |
Lucifer a decazut din rai , si a ajuns in iad, pentru el de ce a fost posibil sa aiba ganduri intunecate .
Din moment ce el a ajuns in iad din rai , de ce nu e posibil sa se intample asta si cu noi , sau viceversa ? De ce dam tot timpul vina pe el atunci cand avem ganduri intunecate , lui cine i-a adus gandurile intunecate din moment ce gandurile noastre intunecate trebuie sa fie aduse sigur de diavol ? A urma calea diavolului e una , dar a da vina pe el pentru fiecare gand negru cred ca-i alta . |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Simt analitic, curaj de a rationa. Bravo. |
florin.oltean75 nu incerc sa pun la indoiala ce scrie in Biblie si n-o sa-mi slabeasca credinta nici o intrebare la care eu nu-mi pot raspunde legat de Dumnezeu si Biblia Ortodoxa ( vechiul testament ma depaseste complet) . Ma gandeam ca cineva cu mai multe cunostinte decat mine imi poate explica pe intelesul meu anumite curiozitati pe care le am .
De exemplu tata a incercat sa-mi explice azi cum ca lucifer era un inger ( asta logic ca stiam ) dar un inger nu este acelas lucru ca si sufletul unui om fie ca e mort sau viu ( asta nu am luat in in calcul cand mi-am pus anumite intrebari ) Mi-a reamintit si ca , noi atunci cand ne botezam primim un inger pazitor, si tot cand suntem mici suntem insotiti si de unul rau . Si-am inteles ca nu putem creea noi raul sau binele , e gresit sa ne comparam cu ingerii fie ca sunt rai sau buni , si ca noi putem doar alege dintre stanga sau dreapta . |
Citat:
Pentru oameni, perioada de probare e in timpul vietii lor pe pamant. Asa cum copacii, in ce directie se apleaca, in aceea vor cadea si in ce parte vor cadea, in aceea vor ramanea, tot asa si oamenii vor ajunge in starea lor definitiva, fie in rai, fie in iad. Citat:
|
Am citit despre ispitele diavolului si despre asocierea lui cu fiecare gand rau si ori ce alt pacat .
N-am vazut nicaieri sa se precizeze despre generarea unui gand rau fara sa i se atribuie " meritele" diavolului . Sau cel putin am trait mereu cu ideea formata ca gandurile rele vin de la diavol , excluzand astel posibilitatea de a creea un gand rau fara ajutorul diavolului , si am interpretat ca atare de fiecare data cand auzeam de ganduri rele . |
Pai daca ar fi asa ce rost ar mai avea judecata ? Daca omul nu ar fi responsabil pentru gandurile si faptele sale ? Ar fi usor, am arunca totul in carca dracului si gata. :71:
|
ma gandeam ca noi avem libertatea de a alege dintre gandurile alea rele sau gandurile bune si de a le inlatura pe cele care le dorim
rolul pe care si l-a creat diavolul este de a te ispitii in cele rele , nu ? chestiile astea ma depasesc ori cum la partea cu iesitul din iad , ce parere aveti despre marturia asta ? http://www.ganduridinierusalim.com/d...a-lui-din-iad/ |
Citat:
Noi insine, adica pulsiunile noastre rele, puternica aplecare pe care o avem fata de pacat (="concupiscenta", cum e denumita in teologia apuseana). Lumea inseamna nu lumea cu frumusetile ei, cu comorile ei de arta, etc, ci oameni, uneori apropiati noua, care ne insufla credinte gresite despre Dumnezeu, sau credinta ca Dumnezeu nu ar exista si sunt rele exemple pentru noi. Sa revenim mereu la studiul pacatului ancestral, fiindca e paradigmatic pentru toate pacatele. Diavolul nu apare de la inceput in arena. Eva singura s-a plasat intr-un loc in care nu trebuia sa se plaseze: in vecinatatea pomului oprit, in singurul loc rau din acel rai pe pamant. Diavolul a aparut dupa aceea, pe cand statea ea asa, si se uita la roadele rele, contempland deja ideea de a gusta din ele. Iar diavolul actioneaza prin clatinarea credintei. "A spus Dumnezeu ca veti muri ?" intreaba el insidios. "Nu, nu veti muri" raspunde tot el, un verset mai incolo. Dupa care il vedem teolog, explicand Evei de ce ar fi dat Dumnezeu aceasta porunca foarte simpla. Vedem, deci, ca diavolul are, in pacatul originar, un rol in acelasi timp fundamental si accesoriu. Fundamental, fiindca "justifica" incalcarea poruncii, o face sa para normala, ba chiar omul are mult de castigat incalcand-o: va fi asemenea lui Dumnezeu. Accesoriu, fiindca rolul lui este de "trigger factor" in raport cu ceva ce Eva era oricum pe cale de a face. In speranta ca ajuta, M.D. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:38:35. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.