![]() |
Kepler 452b
De cateva zile sunt invadat de articole care prezinta noua descoperire a NASA, planeta Kepler, care aparent este sora pamantului, unde exista sanse foarte mari sa se gaseasca viata.
Stau si ma intreb: oare chiar o sa gaseasca viata pe planeta respectiva? A facut Dumnezeu tot universul infinit si noi suntem singura forma de viata? De ce nu o fi facut Dumnezeu totul mai simplu sa nu ne punem noi oamenii atatea intrebari si sa acordam mai multa atentie sufletului? |
Păi cin' ne pune să ne împrăștiem?
Ce importană are, în economia mântuirii noastre, că undeva aiurea ar mai fi viață?? Ne-a promis nouă Domnul că suntem singurii Lui copii? |
Dumnezeu a luat trupul omuluicare sta pe tronul ceresc, teoretic n ar mai trebui sa fie alte fiinte mai intelegemte decat noi in univers. Oricum ei vor sa l excluda pe Dumnezeu din ecuatie, sa demonstreze ca toate s au creat singure, daca la boi pe pamant s a creat in urma unui big bang , la fel s ar fi putut intampla oriunde altundeva in univers.
|
Asta-i teoria noastră. Nu neapărat teoria Domnului.
|
Citat:
|
Posibil dar improbabil.
|
1% fapt, 99% fantezie.
|
totusi Dumnezeu nu ne a spus nimic in sensul asta, ca ar mai putea fi alta forma de viata sau nu in univers.
La cum prezinta oamenii de stiinta lucrurile , pare ca suntem pur si simplu aruncati undeva in univers pe langa alte milioane de planete pamant cu probabil alti oameni, mai mult sau mai putin evoluati. |
Citat:
De aceea eu resping pe baza invataturii noastre de credinta ca ar putea exista alte fiinte inteligente pe alte planete care sa nu fi fost atinse de coruptia adusa de pacatul omului. |
Bogdan, natura a fost afectata indirect de pacatul primior oameni si mai ales al genratiilor tot mai noi si decrepite. Si, daca e sa citim cu atentie Geneza, se refera doar la aceasta planeta.
Mie imi este, personal, absolut egal daca exista sau nu si alti sentienti in Univers, cum arata, cat de asemanatori ne sunt, sau ce limbaj si societate au. Ce nu imi este indiferent, este incrancenarea, pe de o parte a scientocratilor infuzati de ideologism ateist militant pana la prostie, care vor musai sa demonstreze ca da, exista "alienigeni", chiar scuipand pe ideea de Creator, si, pe de alta parte, incrancenarea a ceea ce eu numesc "bisericosi", care se agata de interpretari depasite ale textelor din Tanakh, sustinand ca aceasta coroana putreda a Creatiei, autodefinita, omul cazut, este unic in Univers. Cred sincer ca, aproape intotdeauna, adevarul, chiar Adevarul, este la mijloc. Chestia cu "creatie in sase zile si nu mai mult/putin" era, pentru cine priveste si credinta in mod realist si pragmatic, o gaselnita rabinica pentru a conferi shabbatului autoritatea suprema (aici bunii nostri colegi adventisti cred ca m-ar "pocni" de nu o sa ma vad). Tot asa, pretentia ca, vezi Domane, cumva pacatul primordial, ce mai curand e o bola decat o vina in conceptia ortodoxa (ceea e foarte corect) s-ar fi transmis totusi si naturii non-sentiente, care, spre deosebire de ingerii disidenti si omul cazut, nu pacatuise cu nimic, e o gaselenita a Bisericii, care sa arate ca, vezi Doamne, omul e vindecat prin pocainta si administrarea de euharistie si aceasta vindecare se transmite chipurile si Firii (cand istoria dovedeste ca practicile Tainelor nu au schimbat nimic in om si nici in natura, dimpotriva, Raul isi face de cap in continuare). E o anume megalomanie ideologica, atat in atitudinea scribilor iudaici, privitor la shabbat, cat si in a ideologilor eclesiali, numiti si sfinti parinti, de mai tarziu. |
Citat:
Si daca tot vorbim ca ar trebui sa existe viata inteligenta si pe alte planete, atunci de ce nu s-a gasit pana acum nimic in afara de speculatii, vorba lui Alin ? Ca singurele "dovezi" in favoarea extraterestrilor nu sunt decat pure speculatii. |
Si ca sa adaug o parere personala, cred ca rolul sfintelor taine este sa dea omului harul care il ajuta pe om sa se ridice din pacat. Insa el nu anuleaza legile fizicii ale acestei lumi, cel putin pana la eshaton, cand intreaga creatie se va transfigura. Harul se primeste prin taine, dar depinde si de vointa omului sa conlucreze cu el. Altfel harul nu forteaza vointa omului.
|
Bogdan, cred ca este periculos, teologic vorbidn, sa punem un semn de, nu zic congruenta, dar macar asemnare, intre pacat si entropie. Eu as zice ca entropia este fatza cuanificabila a pacatului/bolii spirituale.
Actul alimentar insusi al erbivorelor, pe vremurile antediluviene universale, este provocator de entropia: structurile celulare ordonate ale organismului vegetal ingerat sunt supuse entropizarii si digestiei. Deci, entropie exista si atunci. Ca demonii au ridicat-o la rang de arta, iar oamenii la rang de deopotriva de arma, idol si mod de viata, este alegerea nefericita a unor sentienti, unii cu trup altii fara, cazuti din Har. |
Cu siguranta ca nu am dorit sa pun semn de egalitate intre pacat si entropie. Am vrut doar sa subliniez 2 lucruri de bun simt, zic eu:
1. ca legile acestei lumi sunt legi de dupa caderea in pacat si 2. ca aceste legi sunt aceleasi in tot universul. A spune ca stricaciunea si moartea sunt prezente doar pe planeta noastra inseamna a sustine existenta unui loc in univers unde legile lumii actuale, cazute, nu ar functiona, ceea ce este absurd. Antedeluvian este tot dupa caderea in pacat, nu inainte. |
Iar invatatura ca omul este coroana creatiei fiind dupa chipul lui Dumnezeu este o invatatura crestina fundementala. Daca nu o acceptam nu suntem crestini.
|
Eu sper sa gaseasca planete multe, identice cu a noastra si fara forme de viata intelegenta.
Poate e greseala noasta ca incercam mereu sa cautam in exterior in loc sa cautam in interior. Nici nu stiu daca e bine sa imi pun atatea intrebari, ma fac sa cred ca n am credinta... |
Citat:
Poate ca e timpul sa vedem si modul in care trufia umana, ca intreg si mai ales trufia grupurilor ideologice si religioase poate deforma pana si invatatura corecta primita de la Dumnezeu, pe care chiar cu logica de cazuti inca o putem susitine, pana nu ne alteram total, in aceste vremuri finalae, cu "ajutorul" nepretuit al vechii nostre cunostinte cornute de langa pomul cunoasterii. |
In privinta pacatului stramosesc, fiindca s-a mentionat aici. Este greu de spus ce semnifica el si ce anume mostenim noi, ca urmasi ai lui Adam. Daca mostenim doar urmarile pacatului adamic (stricaciunea si moartea), asa cum sustin sf. Chiril al Alexandriei si sf. Ioan Gura de Aur, sau daca mostenim si vina acestui pacat, asa cum sustin sf. Augustin, sf. Ambrozie cel Mare, sf. Ciprian al Cartaginei sau sf. Atanasie cel Mare ?
Deci in aceasta privinta parerile sunt impartite chiar si intre sfintii parinti. Din punctul meu de vedere, dar subliniez ca e o parere strict personala, as inclina sa cred ca noi mostenim si vina pacatului, nu doar urmarile sale. Argumentele mele sunt urmatoarele: 1. textul sf. Pavel care vorbeste despre aceasta este mai plauzibil de interpretat in acest sens 2. daca nu s-ar fi transmis si o oarecare "vina", inteleasa ca o separatie intre Dumnezeu si om, atunci Maica Domnului de exemplu ar fi fost exclusa de la mantuirea adusa de Hristos, fiindca Maica Domnului nu a avut pacate personale. Insa noi stim ca jertfa rascumparatoare a Mantuitorului se extinde si asupra ei, ceea ce inseamna ca ea a avut totusi pacatul stramosesc 3. numarul parintilor si al sinoadelor din vechime care sustin ca noi am mostenit totusi si vina pacatului adamic este covarsitor mai mare decat al celor ce sustin contrariul. 4. firea omeneasca fiind una, asa cum explica sf. Nicolae Velimirovici, fiecare este responsabil pentru toti. Regasim aceasta frumoasa si profunda idee si la Dostoievski, in Fratii Karamazov. Deci fiecare purtam in noi insine responsabilitatea acestui pacat adamic. |
Citat:
De ce scriu asa? "Frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii". Oamenii vor trebui fie sa ajunga in genunchi, sa se smereasca ca la Inceput, fie Cel de Jos va fi liber sa exercite partea intunecata la parametrii cei mai puternici ingaduiti de Dumnezeu asupra noastra. |
Citat:
Cei de la NASA nici măcar nu știu compoziția sau masa planetei respective, sunt șanse ca planeta nici să nu fie solidă ci gazoasă. Citat:
Citat:
Motivul principal pentru care nu s-a descoperit încă viață sau că nu avem dovezi este tocmai mărimea universului. Gândește-te că nu au trecut nici 100 de ani de când am început să transmitem unde radio, iar diametrul universului observabil este estimat undeva la 93miliarde ani lumină. |
Este improbabil sa fim unici numai daca nu credem in Dumnezeu si in revelatia crestina.
Daca luam in calcul doar marimea universului este improbabil intr-adevar. Daca insa luam in calcul si revelatia crestina, atunci sunt cu adevarat unici, ceea ce nu este un motiv de trufie, ci de responsabilitate. |
Citat:
Cazuti, adica "mutanti spiritual", NU (mai) suntem, pana la Parusie, "coroana creatiei". Poate una de spini, totusi. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Digestia, precum și alte funcții ale organismului prin care se întreține, sistemic (corelații mediate nervos, hormonal, umoral și prin factori locali tisulari) viața, trebuie mai întâi musai corelată cu metabolismul. Privită în sine, ruptă de rostul ei în organism și de legătura ei cu procesele metabolice mai cuprinzătoare, digestia poate fi act distructiv, da, unul entropic. Cu toate acestea, dacă privim organismul ca sistem, sesizăm mai întâi că viața organismului (să ne limităm deocamdată la corpul omenesc) se menține prin conclucrarea a două procese de tip opus: catabolismul și anabolismul. Astfel, deși într-o primă etapă, digestia realizează acte de distrugere a hranei (masticație, formarea bolului alimentar, acțiunea enzimatică hidrolitică a sucurilor digestive - saliva, sucul gastric, sucul intestinal, sucul pancreatic etc.), până la nivelul "analitic" de obținere a produșilor simpli asimilabili prin pereții mucoaselor digestive (aminoacizi, monozaharide, triglicerol și acizi grași, ioni, apă), ulterior tabloul metabolismului se completează cu procese de sinteză când, la nivel celular încep formarea proteinelor, a lipidelor și a macromoleculelor de tip glucidic precum și a unor compuși micști cu natură multiplă. Iată așadar că tocmai în corpul nostru găsim, dacă ducem investigarea până la capăt, nu numai entropie ci și procese de sens invers, al căror efect este nu doar supraviețuirea, întreținerea scânteii de viață dar, lucru impresionant, creșterea și dezvoltarea organismului. Altminteri nici nu am putea noi să trecem de la stadiul de morulăși blastulă la ditamai corpul omului adult, capabil printre altele să răstoarne și munții...:) Dar de ce să ne oprim aici cu cugetarea? Să trecem oleacă și la analiza celeilalte componente a omului - sufletul. Și aici, măcar cât a descoperit psiholoogia, dacă de teologie putem face pentru o clipă abstracție, găsim aceeași împletire: pe de o parte disoluție și moarte, pe de alta dezvoltare și creștere. Mugurele psihologic al omului, care începe să se manifeste prin rudimentarele mișcări psihomotorii specifice bebelușului, cunoaște o complicare și dezvoltare uluitoare manifestată în planul operațiilor mintale (de la analiză și sinteză la raționamente analogice de mare complexitate și frumusețe), de la reacția elementară la un stimul până la fabricarea de teorii complexe ori paradigme extrem de abstracteși generale. Ce să mai spun de uriașa activitate de sinteză și germinație transfigurativă care este activitatea creatoare? Pentru unii dintre creatori, aceasta echivalează, pe drept cuvânt, cât o sfântă Liturghie. Poetul Vasile Voiculescu, de pildă (deși găsim exemple încă mai copleșitoare în literatura lumii ori în muzică etc.) așa și făcea poezie: liturghisea. În concluzie, nu găsesc nici un motiv să reducem jocul vieții, mirabila și tainica împletire de forțe ale stihiilor puse de Dumnezeu în Creația Lui, la componenta entropică. Ea face parte din jocul vieții, da, însă e doar o latură, o dimensiune, cu rostul și cu limitele ei. P.S. Accentul pus de om pe componenta entropică a existenței însemană, pentru mine ca psiholog, un semn al depresiei ori, în planul credinței, de obicei necredință (și, vai, akedia) iar la cei care au experiat Harul, înseamnă, poate, deznădejde. Un proces de descompunere interioară până la faza cu defecația, se exprimă și în atitudinile mintale, proiectîndu-se asupra vieții și cosmosului. Nihilismul, legat de aceasta, așa ceva a și fost, printre altele: expresia oceanului descompunerii interioare în valuri de caca, formalizabile în limbaj filosofic. |
Citat:
Pana la urma, asa cum stim si constatam cu totii, organismele biologice imbatranesc si mor, efect, spunem noi, al acelui cataclism de la inceput pe care il numim pacat. |
Citat:
|
Și tocmai pentru că organismul moare, într-un sfârșit, reîntorcîndu-se la substanțele din care a fost constituit și reintrînd în marele circuit al vieții naturale,
omului îi rămâne a doua șansă: Botezul, prin care omul se naște a doua oară, în Duh și toate câte urmează. Doamne ajută! |
Citat:
|
Citat:
|
Einstein pana la urma credea in Dumnezeu? Modelele societatii moderne pare ca n au nicio treaba cu Dumnezeu, in loc sa se minuneze de creatie o percep ca fiind creatorul insusi.
Ce parere aveti ? De ce nu vor sa L accepte ? Oare spera sa l gasesca pe kepler? :23: |
Einstein avea un simt religios dar nu credea intr-un dumnezeu personal. El credea in dumnezeul lui Spinoza, dupa cum singur marturisea intr-una din scrisorile sale. Era adica un panteist, mai degraba. Se extazia in fata legilor naturii pe care o confunda cu dumnezeu. Pentru Einstein, dumnezeu era insasi natura si legile ei. In acest sens putem spune ca NU era credincios. Dar nu are nici o relevanta daca Einstein era sau nu credincios. Nu avem nevoie de nici o autoritate in spatele nostru care sa ne garanteze credinta. Credinta este un act unic si personal. Unamuno avea o vorba: "Cei care cred fara sa sufere, fara sa se framante, aceia NU cred de fapt in Dumnezeu, ci in cei care i-au invatat ca Dumnezeu exista, care la randul lor cred in ideea de dumnezeu, iar nu chiar in Dumnezeu."
|
Citat:
Sa stii ca raspunsul la intrebarea asta este si o parte a raspunsului la intrebarea ta. |
Citat:
Citat:
Daca Universul ar fi fost plin de oameni, caderea doar a celor de pe Pamant ar fi fost un lucru minor, n-ar fi fost loc de atatea regrete si nici nu se investea atata energiei in salvarea Creatiei din acest loc Pamant si mai tarziu in mantuirea urmasilor lui Noe. |
Citat:
Simplificand in stilul tau, practic la ora actuala un procesor inseamna siliciu. Ce spui tu, e ca si cand ai pune un pahar de nisip pe masa (siliciu) si ai astepta ca din el sa apara un procesor. Oricate miliarde de ani ar trece, nisipul va trece prin diverse transformari, dar niciodata una din ele nu va fi procesorul. Citat:
Pentru ca omul in loc sa se ingrijeasca de soarta omului de langa el, prefera sa investeasca resurse si energie in credinta ca ar putea descoperi alti oameni la cativa ani lumina. Ca in ceea ce priveste pe cei la zeci si sute, nemaivorbind de mii si miliarde, nici o sansa. Civilizatia actuala care poate emite unde radio si ajunge in spatiu abia are cateva decenii si din pacate la cat de "inteleapta" s-a dovedit pana acum, s-ar putea sa nu mai prinda mai mult de inca cateva decenii sau chiar mai putin. |
In primul rand ca si daca ar fi adevarat ca planeta respectiva e un fel de Pamant mai mare ( adica sa aiba apa, atmosfera si tot ceea ce face Pamantul sa fie Pamant), de aici pana la a spune ca exista viata acolo e o cale lunga.
Sigur ca un ateu care crede ca la inceput nu a fost nimic dupa care a aparut hidrogenul si ...uite viata, ar putea crede ca hidrogenul nu s-a transformat in forme de viata doar aici pe planeta noastra. Un crestin nu are nici un motiv sa creada acelasi lucru. E bine sa-i lasam pe atei sa bata campii si noi sa ne vedem de ale noastre. |
Viața atârnă nu doar de substanțe chimice (carbon, oxigen, azot, ...siliciu!) ori de mediul fizic. Acestea sunt doar o parte din factorii care asigură condițiile vieții. Dovadă că un corp omenesc, deși intact, poate fi mort. Nu-i lipsește nimic, material vorbind, și totuși e fără suflare de viață.
De aici concluzia că teoriile care susțin că viața a apărut ca urmare a unor "inginerii" fizico-chimice nu pot sta în picioare. Viața nu este o însușire sau un fenomen care emerge din complicarea sau "evoluția" structurilor fizico-chimice. Oricât de complex ar fi un obiect, el nu va deveni în veci o ființă. Care să fie diferența? - e întrebarea. Materialiștii se încăpățânează să susțină că diferența dintre viu și neviu stă în structurile fizico-chimice. Ei reduc bio-chimia și bio-fizica la chimie-fizică. Refuză să ia în calcul acel "ceva" care face ca un obiect să fie însuflețit, devenind astfel ființă. Un prim pas în depășirea acestei mentalități a fost făcut, mai întâi, luînd aminte la conceptul de "informație" sau "program" ori, mai general spus, la control și conducere. Fără un reglaj al proceselor metabolice un corp nu poate fi niciodată viu. După cum, programul care rulează în celulele și sistemele lui hotărăște ce fel de viață va avea, cât va trăi, cum va muri. La om, programul acesta (sau sistemul de control și comandă) este mai complicat, el avînd o componentă nouă, cea psihică. Programul "corporal" este dublat și intricat cu programul psihic. Astfel, asistăm la un fapt uimitor: unii oameni reușesc, conștient și voluntar, să trăiască mai mult decât le-ar permite, la o primă analiză, corpul. Sau invers, să moară mai repede decât ar fi permis corpul să trăiască. În cocnluzie, oriunde în univers sunt condiții fizico-chimice pentru viață, aceasta va fi. Cu condiția unor programe pentru viață, așadar a informației și a proceselor de control și reglaj. Dar s-a mai cunoscut, cu anii, că și aceste programe și procese atârnă de alte influențe, supraordonate lor. Astăzi sunt destule date care să demonstreze fără echivoc că energia și informația de tip psihic, care contează atât de mult în desfășurarea vieții, atârnă de o energieși informație mai înaltă pe care unii oameni o numesc Forță, alții Putere Superioară, alții Divinitate. Noi creștinii vorbim despre Dumnezeu Cel din Sfânta Treime, despre Duhul Sfânt "Dătătorul de viață". Deși la început cibernetica părea a face un mare deserviciu filosofiei creștine, reducînd explicațiile la sistemele cu autoreglaj și părînd a sugera că atât supraviețuirea cât și creștereași dezvoltarea sunt proprietăți intrinseci ale unui sistem, astăzi tocmai evoluția ciberneticii, a informaticii și a psihologiei au adus ipoteze noi care par a arăta, cu toate, într-un singur punct: Cineva hrănește și conduce toate procesele autoconduse din univers. Există un Programator care are grijă de toate programele și de toți programatorii. Există un Izvor din care izvorăsc toate izvoarele. Acest Programator ar putea, dacă ar voi, să pună viață oriunde în Cosmos. Poate că o va și face, undeva, cândva... Deocamdată separe că așteaptă să ne dăm seama mai bine, mai limpede că, de voim viață pe planeta Kepler sau într-un univers paralel, nu avem de făcut decât un singur lucru: să Îl rugăm, cu credință. Și, poate, să Îi arătăm cum anume ne-ar fi nouă de folos, pentru îmbunătățirea vieții noastre, această năzdrăvană nouă "colonizare". P.S. Cândva, Stăpânul nostru a îngăduit ca unii dintre noi să cucerească pe alții. Coloniștii au pornit din Europa, de pildă, și au cucerit America, Africa, Australia. Acolo, în numele Stăpânului, cuceritorii au ucis milioane de oameni, au distrus civilizații și culturi pe care Stăpânul le lăsase să înflorească, să rodească. Eu cred că Lui nu prea I-au plăcut toate acestea. El fiind Iubire. Astfel, deduc eu cu mintea mea naivă, eu cred că El ne va da șansa de a descoperi și cuceri "lumi noi și ciudate" doar când vom învăța să iubim ca El și, în orice caz, când vom fi pregătiți să cooperăm fără abatere cu Voința Lui. Adică, după umila mea părere, niciodată. Omenirea, pe ansamblu, nu pare a fi dispusă și capabilă să conviețuiască pașnic și fertil cu Creatorul ei. Abia ici-colo, câte un om sau câte un grup restrâns de oameni izbutesc, prin nevoință și har, să se ridice la nivelul cerut pentru a fi "parteneri" cu Dumnezeu. Unul ca Noe, ca Moise, ca Avraam, ca Ilie iar astăzi ca aceia pe care îi numim cuvioși și sfinți, da, ar putea fi coloniștii unei lumi noi. Cum dealtfel și sunt! Dar lumea aceasta nu este din carbon și hidrogen, nu se întinde în spațiu și timp, nu se numește Kepler, Alfa sau Centaur. Poartă deja un nume - Împărăția lui Dumnezeu. Și se întinde pe dinăuntru, nu pe dinafară. Începe dincoace, nu dincolo. Luminătorii ei nu sunt la miliarde de ani lumină de noi, ci la "deîndată Lumină", în noi. |
Un adevărat tratat de mecanică cerească. :))
Mulțumesc, frate Cezar. |
Citat:
Hai sa lasam ideologia si sa luam istoria asa cum e ea. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:11:24. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.