![]() |
nunta in zi de post
Am o nedumerire si as avea nevoie de un sfat. Suntem invitati la o nunta de alta religie , nuntasii sunt maghiari, si culmea, nunta e in data de 29 august, zi de post la noi. Ce sa facem? Trebuie sa mergem pentru ca avem o datorie, dar mai departe cum ne comportam? Facem o exceptie de la post?
Va multumesc frumos. |
Citat:
numai ce este de post din toate cele ce sunt.Exemplu:bauturile.Dar aveti grija sa nu exagerati. |
Scrie ca este zi de post, este sarbatoare. Totusi este sambata.
Cel mai bine intreaba preotul cum sa faci. Daca petrecerea este seara poti sa faci asa: tii post ziua liturgica. Adica de seara pana seara. Vineri este oricum zi de post, deci tu tii practic de joi seara pana sambata seara si este suficient. Ziua liturgica incepe si se termina seara dupa slujba (cam ora 19;00h). Dar intreaba preotul. |
Din pacate nunta incepe la 14,00. As fi vrut sa tin post ca mare nevoie avem de milostivirea Celui de Sus. Va multumesc pentru sfaturi.
|
Unii tin chiar post negru pe 29 August - de Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul.
Băuturile sunt de post?? :) Cred ca la o nuntă doar pâinea e de post. Eu dacă as fi în locul vostru nu m-as duce la petrecerea de nuntă. Doar le-as trimite un dar mirilor. |
Aceasta este o zi destul trista in calendarul Ortodox ,ziua in care un om sfant(atat de sfant incat a avut intaietatea,onoarea sa-L boteze pe insusi Fiul lui Dumnzeu) ,bland cu firea-care nu omorase vreo musca in viata lui- isi gaseste moartea in mod violent.
Se cuvine sa-i aratam oarece respect deoarece este o figura importanta in Biserica(si pt a sublinia asta amintesc ca icoana sa sta intotdeauna de-a dreapta lui Iisus,caci asa se si cuvine). Cu nunta,puteti sa rezolvati usor.Obligatiile se rezolva cu atentii/bani. Trimite-ti darul sau si mai bine prezentati-va la cununia mirilor ,de la biserica;asta arata mai multa consideratie decat simpla trimitere a unor bani in plic sau a unor cadouri prin posta.Ati fost si prezenta si ati si contribuit la bunastarea mirilor. Nici eu nu m-as prezenta la petrecere intr-o zi atat de mare. Nu pierdeti nimic,vor mai exista destule ocazii. |
Dacă noi nu facem nunți/petrecei în zi de post, nici nu ne ducem la alte petreceri, indiferent de obligații.
Dar, cum au spus antevorbitorii mei, puteți trimite un dar, normal. |
Citat:
|
Citat:
În orice caz, nu exagerați! |
|
Of Doamne!
Nu cadourile sunt importante, ci sa fii alturi de oameni la momente mai vesele sau mai triste. Da, se poate duce la cununie si chiar la masa, dar sa manance lucruri mai de post eventual si fara dans. Dar aici ajungem iar la discutia de pe alt fir und sunt criticati musulmanii cu postul lor, fara a se vedea ce facem noi ortodocsii... Trebuie sa stricam mereu rostul si sa ne izolam si etc. Nu mai zic nimic. Daca lipseste unitatea si regula la toti... Si este zi de post pe 29 august, desi e sambata...Nu se mai intelege nimic. Sa ma ierte Dumnezeu. Revin la ideea cu intrebatul preotului, ca nu se stie. Iar maghiarii nu sunt catolici? Acum eu am fost foarte surprinsa ca la noi in biserica a fost azi o nunta dupa slujba. Si sarbatoarea de azi este una trista. Si s-a oficiat totusi cununie. Ei au noroc ca nu este zi de post in calendar. |
Și ce dacă-i sîmbătă ce soro?
|
Citat:
"Sfânta Maria, dupa ce a fost instiintata de Sfantul Arhanghel Gavriil ca va trece din lumea aceasta la viata vesnica, Fecioara Maria i-a intarit pe cei apropiati prin cuvintele: “Nu faceti din mutarea mea pricina de doliu, ci umpleti-va de bucurie si mai mare. Doresc sa merg la Fiul meu, Cel ce daruieste tuturor fiinta si viata. Si cand ma voi duce la El, nu voi inceta sa ma rog si sa mijlocesc pentru voi, pentru toti crestinii si pentru lumea intreaga, ca Cel ce o judeca in milostivirea Sa, sa se milostiveasca de toti credinciosii si sa-i intareasca si sa-i duca pe calea vietii, iar pe cei necredinciosi sa-i intoarca si sa-i faca pe toti o singura turma a Bunului Pastor care si-a dat sufletul pentru oile Sale si le cunoaste si ai Sai il cunosc!” http://www.argumentpress.ro/adormire...-la-multi-ani/ |
Citat:
Si asta este ideea cu care ati ramas ? Ca e o sarbatoare trista ? |
Pai atunci nici ziua de 29 august (Taierea Capului Sf. Ioan Botezatorul) nu este o zi trista! Sau cum? Tot moarte este si la Sf. Ioan.
Si daca nu este o sarbatoare trista azi, atunci de ce (in unele) biserici se canta si prohodul? Daca nu sunt sarbatori triste atunci de ce toata discutia asta (nu facem nunta, nu mergem la nunta, nu mancam. Lipseste consecventa...Ori e trista si nu facem nimic, ori nu e si atunci ne vedem de treaba noastra. Lui Dragos: Sambata de obicei nu este zi de post. Mai multe nu mai spun. |
Citat:
Dar și de s-ar ține o sărbătoare a tristeții, tot ar fi un motiv de bucurie intricat pe-acolo: anume, că mai sunt oameni în viață care să aniverseze asta. Nu? Lăsînd gluma, Sophia, poate ai sesizat mișcarea dublă a vieții creștine: într-un plan coborâm, pentru ca să prindem nițică ascensiune în celălalt. E așa, ca într-o cumpănă, ca în leagănul copilăriei....:) P.S. Iartă-mă că întreb: tu ai avut o copilărie tristă? (sau, poate, ai învățat cine știe cum că atunci când mimai tristețea căpătai, în sfârșit, atenție... "Iubire"... În acest ultim caz, eu sunt gata să te înțeleg. Și să te trag de mânecă: Sophia, au trecut mulți, foarte mulți ani de atunci! E timpul de o nouă adaptare, de o nouă găselniță!) |
Citat:
|
Citat:
Sau cumva tu le-ncurci? Post vs post negru sâmbăta? |
Pentru Dragos:
Hai ca vorbim si ne intelegem paralel. In mod normal (cand nu sunt perioade post), zilele de post sunt miercuri si vineri (eventual si luni). Marti, joi, sambata si duminica nu se posteste. Sa nu-mi spui acum ca nu e asa. Da, stiu. Pentru cei care se impartasesc la slujba de duminica se tine post si sambata (sau numai de la ora 24, adica se ajuneaza) si duminica. Ioan_Cezar (si altii) - eu am mai spus: Pentru mine moartea cuiva este trista, este o pierdere. De aceea nu va inteleg. Voi va bucurati si sariti intr-un picior cand va moare mama, tatal, sau altcineva drag? Sau plangeti? Ca sa ne intelegem, sa vorbim de acelsi lucru. Da, am citit si texte ortodoxe in care moartea este descrisa ca fiind o bucurie, o alta viata. In fine. Ca sa-ti raspund la intrebare - copilarie trista? Mai degraba am avut (si am) tristeti multe de-a lungul intregii vieti. Nu capatam atentie cand vroiam si nu ceream. Si daca iniante mai stiam sa ma si bucur, acum nu prea. Mai ales ca ortodoxia te infraneaza mult la asta. De viata nu mai spun... De aceea sunt de parere ca trebuie sa ne mai si agatam de bucurii, de momente placute si vesele, de o bomboana, de o ciocolata, de o invitatie intre oameni. Cand vezi cati sufera de depresii si alte boli.... Daca tot ne incuiem si ne izolam si ne punem doar cenusa in cap si straie cernite si aia nu si aia nu, la ce mai traim. Pana si mantuitorul nostru s-a dus la o nunta si le-a si dat vin nuntasilor. Nu stiu daca a stat si a socotit ce zi este si ce are voie sa faca si sa manance. Vesel n-a fost El niciodata. Isi stia scrisul...dar a lasat oamenii si in pace. N-a strecurat elefantul nici El. Ne va socoti El altele cand va veni vreme, nu ziua aia in care am fost la nunta unor prieteni sau bucatica de mancare. Ci faptele. |
Așa e, cum zici tu. Da' vezi tu, 29 august e zi de post, indiferent că-i luni, marți sau sâmbătă. La fel ca 14.09.
Acu' ne-am înțeles? Adicătelea e o perioadă de postire de o zi. Decât. |
Citat:
Că tristețea și bucuria sunt legate între ele și că pot trece una în alta? Prin firul tainic de legătură numit credință? Care e mare cât un univers și unde vin, uneori, unul sau mai mulți ghizi și îl conduc pe om, sufletește sau aievea, în călătorii de necuprins cu mintea și cu taromu? Ortodoxia te înfrânează de la un singur lucru: de la nebunie-și-moarte. Dacă alegi să te înfrânezi și tu, desigur, pe cât poți. Desfrînîndu-ți măcar un pic voia proprie, care deocamdată te împiedică să îi deschizi, o dată pentru totdeauna, ușa. Ușa aia sufletească pe care s-au strâns, grămadă, nesfârșite ziduri de plase de păianjeni ai memoriei, ai gândurilor însingurate foarte... |
Citat:
Ce inseamna asta? Nu inseamna ca este cineva apropiat,din familie,sau prieteni la catarama ,unde nu exista scuze. Daca sunt doar cunostiinte prezenta nu conteaza atat cat conteaza lipsa de profit,cadourile si banii. Nuntile nu se fac fara profit;oamenii platesc restaurante/locatii,menu-uri,ospatari ,toate astea ca prietenii si familia sa se imbete bine pe socoteala lor,de drag ca s-au casatorit? De aceea este bine sa trimiti cadou sau bani daca nu te duci,si chiar mai bine sa trimiti raspuns la invitatie,sa nu plateasca 1 loc in plus pt tine,daca nu te prezinti. Chestie de caracter si de maniere. Ce inseamna asta sa te duci in zi de post la nunta si sa atragi toata atentia asupra ta printr-un stil cu totul opus fata de tonul locului? Ce o sa faci?O sa mananci paine goala pe tot timpul mesei,in timp ce la masa se aduc pe rand,aperitive,friptura,peste,salmale,tort si prajituri? Si o sa inchini mirilor cu un pahar de apa chioara? Zicand ce? Hai noroc si casa de piatra cu apa chiara,imi pare rau ca la noi,la ortodocsi este post astazi,dar am venit totusi sa te sustin...si sa par ridicola alaturi de toti acestia care petrec,danseaza,mananca friptura si beau sampanie! Este foarte important sa te sustin,nu puteam sa lipsesc si sa nu arat tuturor ca am venit sa fac"opinie separata"si atrag atentia a 200 de persoane asupra mea ca astazi este zi de post! Si toata lumea va vorbi inca 3 ani dupa aceasta nunta despre ciudatii care au venit,au mancat paine goala cu apa si au stat pe scaune tristi,desi venisera la o nunta,nu la o inmormantare.... Gresit,daca este zi de post,este post si de atitudine nu numai de mancare si bautura.Asta exclude starea de petrecere-care este o stare laxa,cu muzica,dans,glume(nimic gresit dar nu in post). Nu stiu,tot vb adeoseori despre tristetea din religia noastra;eu nu inteleg,nu o vad atat de prezenta incat sa ma plang de ea.Este si tristete dar este si bucurie cat incape,trebuie sa ne adaptam evenimentelor. Tristetea este ceruta uneori de imprejurari importante-ca aici,in ziua taierii capului unui om sfant care (repet)a fost tratat pe nedrept cu o moarte violenta. |
Citat:
Plangem pt ca toate acestea nu ni se mai vor intampla in viitor,deoarece persoana care ne adora a disparut din peisaj. Deci exista o componenta egoista atunci cand plangem dupa cineva,atasamentul nostru are de suferit,copilul cu nevoi din noi. La fel,ne pare rau dupa un sef bun cand se transfera(altfel de ce ne-ar pare rau daca omul este transferat la un loc mai bun si asta inseamna mai bine pt el ????). Si raposatii se duc intr-o lume mai buna;daca ii iubim atunci sa ne bucuram deci pt ei ca au scapat de lumea asta plina de dureri,de caderi,de infrangeri si de chin. |
Citat:
"Neamurile toate te fericesc pe tine, una, de Dumnezeu Nascatoare! Biruiescu-se hotarele firii intru tine, Curata Fecioara, ceea ce esti dupa nastere fecioara si dupa moarte – vie. Mantuieste pururea, Nascatoare de Dumnezeu, mostenirea ta" Citat:
Pai, mai mare bucurie ca asta nici ca i se putea intampla Maicii Domnului! Pierdere? Din contra! Maica Domnului nu ne-a parasit! Troparul asta l-ati cantat azi? "Întru naștere Fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la Viață, fiind Maica Vieții și cu rugăciunile tale, izbăvești din moarte sufletele noastre." Pai, ori credem realitatea exprimata prin cuvintele astea, ori le cantam doar asa somnambulic, ca o arie de opera in latina fara sa pricepem o iota. Ca atunci, suntem orice: soprano, alto, tenori, basi, baritoni, dar nu credinciosi. |
Citat:
Nu pot bah, ca nu-i de post. Ioane mananca o friptura. Nu pot bah ca nu-i de post Ioane mananca o merdenea. Nu pot bah ca nu-i de post. Ioane mananca branza. Nu pot bah ca nu-i de post. Ioane mananca oua atunci. Nu pot bah ca nu-i de post.Am in schimb langa mine apa. Atunci Ioane mananca apa. |
Citat:
|
Citat:
Usor, usor te dai tu pe brazda. :105: |
Citat:
Hîk-hîk! |
Citat:
Din Catehism "Cele 9 porunci bisericesti 1. Sa ascultam cu evlavie Sfanta Liturghie in fiecare Duminica si sarbatoare. 2. Sa tinem toate posturile de peste an. 3. Sa cinstim fetele bisericesti. 4. Sa ne spovedim si sa ne impartasim in fiecare din cele patru posturi mari de peste an, ori, daca in fiecare post nu putem, cel putin odata pe an, in Postul Pastilor. 5. Sa ne rugam pentru cei ce stau in fruntea tarii. 6. Sa tinem posturile pe care le-ar orandui episcopul sau mitropolitul locului in vreme de primejdii, de molime sau alte necazuri. 7. Sa nu citim carti eretice sau ale sectarilor. 8. Sa nu instrainam, nici sa folosim, spre scopuri straine, lucrurile bisericesti sau averea Bisericii. 9. Sa nu facem nunti si ospete, sau alte petreceri, in timpul posturilor. Ce invata aceasta porunca? Biserica a randuit anumite zile in care crestinii sa praznuiasca cele mai insemnate evenimente din viata Mantuitorului si a sfintilor. Acestea, fiind unele de bucurie, iar altele de intristare, de buna seama ca cele dintai vor fi praznuite cu bucurie sufleteasca, iar celelalte, cu intristare si cu infranare trupeasca si sufleteasca. Prin porunca aceasta, Biserica cere crestinului ca in zilele de intristare aratate de ea, in zilele de post, sa nu faca nunta si petreceri, care sunt prilej de veselie si, in genere, sa nu ia parte la distractii si petreceri. Implinirea acestei porunci sporeste crestinului evlavia si dragostea fata de Dumnezeu. " |
Pentru Delia si Mihnea (si altii):
Uite tot din catehism citez si eu ceva, de la cele 9 porunci: "Biserica a randuit anumite zile in care crestinii sa praznuiasca cele mai insemnate evenimente din viata Mantuitorului si a sfintilor. Acestea, fiind unele de bucurie, iar altele de intristare, de buna seama ca cele dintai vor fi praznuite cu bucurie sufleteasca, iar celelalte, cu intristare si cu infranare trupeasca si sufleteasca. Prin porunca aceasta, Biserica cere crestinului ca in zilele de intristare aratate de ea, in zilele de post, sa nu faca nunta si petreceri, care sunt prilej de veselie si, in genere, sa nu ia parte la bucurii si placeri. Implinirea acestei porunci sporeste crestinului evlavia si dragostea fata de Dumnezeu." Acum va rog pe voi sa definti care sunt acele zile de intristare si care cele de veselie. Ca sa stim despre ce vorbim. Pe urma: La noi ieri s-a cantat axionul obisnuit (Cuvine-se....) si o priceasna speciala dedicata sarbatorii. Am auzit-o prima data si n-am retinut cuvintele. Eu stiu ce spuneti voi, dar sunt doua lucruri amestecate: o data este tristetea despartirii si apoi este si bucuria ca se duc la cer. Sf. Apostoli au fost tristi si cand a murit Iisus si cand a murit Maica Sa. In Saptamana Mare umblam in haine cernite, nu avem voie sa nici sa auzim muzica, se preinchipuie in Vinerea Mare si punerea in mormant, se cand prohodul. Dar in fine poate definiti voi ceea ce scrie in citatul meu din catehism. Pentru Yasmina (si altii) Sunt socata si vad ca aici de fapt este o mare deosebire de gandire aici, pe forum. Iata ca se mai limpezesc niste lucruri. Exista intelegeri aparte ale elementelor de credinta (sarbatori triste sau nu, moartea etc.) dar si a oamenilor si avietii in general. Daca voi vedeti o nunta numai ca pe un motiv de desfranare si betie, de profit, de cadouri, imi pare rau. Numai raul il vedeti. Eu niciodata nu ma gandesc asa. Obligatie pentru mine inseamna ceva sufletesc, si cineva din familie, sau prieteni. Eu stiu ca inviti la nunta oameni cu care ai o legatura afectiva. Nu inviti oameni de pe strada. Ii inviti sa fie cu tine, sa se bucure cu tine. Autoarea firului a spus ca are o datorie de a merge acolo. Asta poate insemna inclusiv a fi nasa, sau poate fi o ruda, prieteni, colegi cu care are o anumita legatura. Acum este drept ca noua ne spune preotul la biserica si altceva si aici am o nelamurire mare: Ne spune sa ramanem la parastase (aici este de obicei problema, ca pleaca lumea), pentru ca trebuie sa fim impreuna cu cei care trec prin momente triste. Binele de obicei il impartim (nunta, botez), dar sa fim si la parastas, mai ales ca lumea se pregateste special. Cumva se intelege ca avem obligatia de a ramane la parastase. La nunti si botezuri...nu. Mi se pare ciudat cumva. Cu trimisul cadourilor: eu nu stiu ce sens are sa trimiti cadou, dar sa nu te duci. Acum inchipuiti-va un cuplu care se casatoreste si in loc de cei dragi, au langa ei numai un munte de cadouri. Se simt ei bine? O invitatie trebuie respectata. Oamenii aceia fac un sacrificiu, au bucuria sa fie impreuna cu invitatii lor. Pregatesc gustari, fac niste cheltuieli. Ori anunti din timp ca nu te poti duce, ori te duci si respecti pe oamenii aceia si te incadrezi. In fond este vorba de o zi. Daca in rest tii posturile si faci tot ce trebuie, o zi nu este o nenorocire. Daca chiar nu vrei, atunci nu te duci si gata. Si nu mai ai nici alte pretentii. Ca da ca azi faci asa la unul, maine la altul si tot asa, atunci se cheama ca-ti bati joc de oameni si iti vor inchide toti usa. Sigur, in cadrul credintei tale ar trebui ca si ceilalti sa respecte niste reguli bisericesti. Dar de la altii nu poti avea aceste pretentii. Sau se face odata pentru totdeauna o singura biserica crestina cu aceleasi reguli si gata. In general este foarte greu in ziua de azi sa organizezi ceva. Parca in trecut nu erau asa probleme, sau erau mai ascunse. Azi unul posteste, altul nu mananca porc, altul nu mananca vita, altul e vegan, altul vegetarian, altul are alergie la gluten, altul la lactate, si uite asa. Si tu spui ca plangem din egoism la moartea unui om drag. Mai intai ca nu stium unde ajung raposatii nostri. Pe urma suntem oameni si traim atata amar impreuna cu ei, a-i plange cand pleaca este ceva normal, omenesc. Asa suntem facuti. Nu dam petreceri cu lautari cand moare mama, tata, sau altcineva drag. Daca voi vreti brusc sa schimbati omenirea, sa faca asa, nu cred ca o sa reusiti. Ma intreb daca voi insiva puteti. Da, uneori ne bucuram ca cineva a scapat de o suferinta si l-a luat Dumnezeu. Dar asta este altceva. Si s-au intristat unii cand a plecat si Iisus de la ei. Si Maica Lui. Nu se spune ca a trecut sabie prin inima ei? De bucurie oare? Cata nevoie ar mai fi avut oamenii sa fie El cu ei pe pamant, sa-i mai invete, sa-i mai aline. E trist sa maoara cineva, mai ales in chinuri si pe nedrept (cum au murit Iisus, Sf. Ioan Botezatorul, etc.). Maica Domnului a murit lin, luata de ingeri la cer. Pt. Ioan-Cezar Stiu ce spui. Inteleg ca in credinta este si bucurie si tristete. Eu n-as numi-o insa bucurie, ci poate mangaiere, bine. Pentru om credinta este ceva infranator. Trebuie tot timpul sa-ti infranezi trairi, sentimente, neputinte, oboseala, foame, sete, etc. In loc sa te duci la plimbare sau sa faci altceva te duci la biserica, sau te rogi, nu ai voie sa te duci la petrecere, sa fii cu cei dragi. Uite trebuie sa renunti la a te duce la nunta cuiva drag. Da, o faci de buna voie, o faci cu pace. Alegi tu singur drumul. Dar nu este usor. Este numai renuntare. Si pentru un om nu este usor. Nu e nevoie sa ne tot ascundem dupa deget. Daca credinta ar fi fost voie buna si usoara ca fulgul, atunci toti ar fi fost in ea si lumea asta ar fi fost Raiul. Dar nu e asa. Nu pot si nu vor toti infranarile acestea, mai ales daca nu le inteleg rostul. Am un mare respect pentru cei care se duc la manastire, care aleg aceasta cale si renunta la tot. Absolut la tot. Nici in lume nu este usor, nici in casnicie. Sa impaci si credinta, rugaciunea si familia si serviciul si pe cei din jur. Ieri ne spunea parintele la predica despre Marta si Maria. (M-a surpins si asta, ca nu exista in Sf. Evanghelie un capitol dedicat Adormirii Maicii Domnului.9 Marta si Maria sunt simbolurile credintei in lume (in viata lumeasca, spre deosebire de manastire). Amandoua trebuie sa fie si nici una nu este suficienta... |
Citat:
Intrebari: 1. Adormirea Maicii Domnului este sau nu este zi de post ? Daca nu este, atunci va pot invita la un vals. 2. Taierea capului sf Ioan Botezatorul este sau nu este zi de post ? Daca este, atunci valsul din acea zi va trebui sa-l amanam pentru cand se va putea. De ce spuneti ca e complicat, cand e asa de simplu ? Acuma, renuntarile de care vorbiti: din cauza consecintelor temporale ale lacomiei mele, practic a trebuit sa renunt la paine. In primele doua zile a fost teribil. Id-ul din mine se revolta contra superego-ului, care ii spunea "Nein! Kein mehr Brot essen!" Dupa o scurta abreactie, nu numai ca m-am obisnuit, dar am constatat ca mancarea are un cu totul alt gust fara paine. Mai precis, am realizat cat de mult painea egalizeaza gusturile diferitelor mancaruri, facand ca toate sa para la fel. Inainte, era ca si cum, pe acelasi fond de zgomot, ascultam un solo de oboi, apoi unul de saxofon. Nu le puteam deosebi. Acum, fara paine, am aflat ca intre hatmantuchi si marar este o deosebire enorma, precum intre oboi si saxofon. Ei bine, sunt fericit ca am renuntat la paine. Si inainte ma bucuram cand imi umpleam burdihanul, dar, fara sa realizez, ma simteam greu si ma tragea la somn, ajungand sa sufar de boala porcului. Acum, bucuria mea este de o natura mult mai rafinata. Mananc pe saturate si ma simt usor si in forma. Nu realizam aceste lucruri inainte, ci eram convins ca, daca nu ai paine la fiecare masa, atunci nu ai ce manca. Este atat de bine acum, incat in niciun caz nu m-as mai intoarce la o franzela si jumatate pe zi. |
Pour le non connaisseurs, boala porcului e: mananci, dormi, faci cácäta si o iei de la capát.
|
Dar pana la urma de ce nu le spui adevarul ? Spune-le adevarul si du-te la
nunta lor ca sa-ti indeplinisti "obligatiile" iar la petrecere daca te intreaba de ce nu mananci le spui adevarul. S-ar putea sa exagerez insa tare imi este ca acest eveniment este de fapt o incercare a Lui Dumnezeu.Dumnezeu va testeaza credinta marturisitoare fata de alti oameni din alta religie. Daca n-o s-o treceti cred ca va veni la scurt timp un alt eveniment care o sa va puna iarasi la testare credinta marturisitoare. Sau s-ar putea sa nu fie nimic din cele ce-am spus. |
Citat:
Citat:
Parerea mea e ca tinand post in ziua de 29 august, de Taierea capului Botezatorului, cand intr-adevar e o zi de intristare, asa cum a randuit Biserica, nu sfantului ii facem vreun favor, nici lui Dumnezeu, ca ei n-au ce sa faca cu amaratul noastru de post, ci noua insine ne facem un bine. Postul (mai ales cel negru) e un instrument exceptional de curatire interna (trupeasca) si interioara (sufleteasca). Netinand post, nu altii au ceva de pierdut, ci doar noi insine. Din experienta nerespectarii lui si a randuielilor de capul meu, iti spun. Suntem liberi sa sfidam Biserica, sa mergem la orice nunta in post, sa facem petreceri cu cei carora oricum nu le pasa de randuiala Bisericii, putem sa incalcam orice porunca bisericeasca, dar nu numai ca nu ne e de folos, ci noi insine singuri ne vatamam sufleteste. Tot pe topicul acela, aveam asa o premonitie, si tot atunci l-am intrebat pe dl. Mihnea Dragomir Citat:
Citat:
Cu toate astea, ziua de 16 august nu e zi de post. Si se pot face si nunti (daca nu cade intr-o zi de miercuri sau vineri). De ce Biserica n-a stabilit sa fie zi de post? Plus ca aproape in fiecare zi e pomenirea vreunui sfant mucenic ucis in chinuri groaznice. Cu toate astea, Biserica n-a randuit sa fie zile de post. Oare de ce? In schimb de marile praznice, cand oricum nu e post (Pasti, Craciun, Adormirea Maicii Domnului etc.) nu se fac nunti. De ce crezi? Bine, la biserica ta, ziceai ca ieri s-a facut. De Inaltarea Sfintei Cruci, in 14 septembrie, Biserica a randuit sa fie post. Cum iti explici motivatia? Ce eveniment trist sarbatorim atunci? Dar de ajunul Bobotezei? Cumva, cred ca la tine ideea de post se suprapune exclusiv peste un eveniment trist. Ziceai si altadata, ca nu intelegi de ce se tine post inainte de Craciun. Ca doar nu e vorba de nicio tristete. Or, postul e ceva mult mai subtil: ne ajuta sa fim mai receptivi fata de evenimentul exceptional din preajma lui. Intr-un fel se vede lumea printr-un geam murdar si intr-alt fel se vede prin unul ceva mai curat. Or, postul tocmai de asta e randuit, sa ne ajute sa ne curatim cat mai bine lentila cu care vedem si intelegem lumea. Si ca sa-ti raspund totusi la intrebare Citat:
Pentru cei care vor sa-si faca propriile lor randuieli, separate si in raspar cu cele ale Bisericii, lucrurile se complica. |
Citat:
Fiindca fiecare optiune o exclude automat pe cealalta. Yasmina nu sta la disectii hamletiene sterile si interminabile. Acuma, bineinteles, tu faci cum vrei. Fiecare cum il imboldeste inima. Cu Hristos sau cu lumea? This is the question. Iar raspunsul l-a anticipat Hristos cand a zis: "Nimeni nu poate sluji la doi stapani, căci sau pe unul îl va urî și pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va alipi și pe celălalt îl va disprețui"(Matei 6,24) Citat:
Ok, nu-mi bat joc de oameni ca sa nu-mi inchida usa, da' apoi, sa mai am alte pretentii daca incalc sistematic poruncile bisericesti? Oare si la asta se referea Hristos prin cuvintele de mai sus? Citat:
Cum sa nu te intristezi la inmormantarea cuiva despre a carui viata stii ca a fost si cu bune si cu rele, amestecate? Din contra! Plangi ca nu stii starea lui de dincolo dar nadajduiesti sa se milostiveasca Hristos, stiind "ca nimic necurat nu intra in Imparatie". La trecerea sfintilor in cealalta lume, ziceam ca nu e cazul sa ne jelim degeaba. Nu la oamenii cu credinta si fapte, si asa, si asa, cum de fapt suntem marea majoritate. |
Citat:
Spicuiri din Slujba Prohodului Maicii Domnului, de unde se poate vedea...nici urma de tristete Cine dar va spune Bucuria multa Ce-a cuprins pe Maica Domnului Iisus Cand i sa vestit mutarea Ei la cer. Mult dumnezeiescul David s-a bucuratPsalmi cantand scularii tale celei din morti, O, Tu al lui Dumnezeu sicriu sfintit. De a ta mutare Salta firea acum, Veselindu-se cu ingerii, oamenii, ingroparea ta de obste savarsind. Fericimu-te toti, Maica lui Dumnezeu, Pe care te-a inchipuit stalpul cel de foc Si pe noul Israil povatuiesti. Fericimu-te toti, Maica lui Dumnezeu, Pe care Moisi de mult te-a vazut in rug Ce nears ardea in muntele Sinai. Fericimu-te toti, Maica lui Dumnezeu, Scara-nalta insuflata, ce oarecand S-a vazut de catre dreptul Iacov. Fericimu-te toti, Maica lui Dumnezeu, Cea pe care Ghedeon te-a inchipuit Lana uda ce pamantul rourezi. Te marim, Lumina Cea in trei straluciri Pe Parintele, pe Fiul si Duhul Sfant, Pe Treimea cea atotputernica. Fericimu-te toti Credinciosii tai fii, Caci purtasi pe Dumnezeu cel neincaput Ce in tine-a incapea a primit. Te marim pe tine, Preacurata Maica, Si prea sfanta adormirea ta o cinstim, Si mutarea ta de pe pamant la cer. Astea au fost doar din starea I. Din starea a II-a si a III-a nu mai adaug ca-s prea multe strofe care sugereaza doar bucuria de negrait a unui asemenea eveniment. Deci nu stiu ce-ai sarbatorit ieri la biserica ta, ca atat axionul, cat si troparul (foarte cunoscut, de altfel "Intru nastere, fecioria ai pazit", intru adormire lumea nu ai parasit...") rezuma tot continutul sarbatorii cuprins mai pe larg in stihurile Prohodului. Inchei tot cu un stih din Prohod, sugestiv si el: "Cete tineresti, Cu fecioarele drept credincioase, De petrecere cantare strigati acum, Pentru Maica sfant-a lui Emanuil." |
Delia, hai ca suntem chit.
Si voi exagerati si poate si eu. Ca nu se duce nimeni in fiecare zi la o nunta sau la o petrecere. Eu spun ca trebuie vorbit cu duhovnicul si tinut masura. S-ar putea sa existe situatii in care ne trimite chiar el sa iesim in lume, sa nu cadem in despresie sau alte probleme. Dupa Yasmina (si poate si dupa tine) ar trebui sa nu ne ducem niciodata nicaieri. Ne izolam, nu ne trebuie prieteni si nici rude sau colegi. Ne incuiem in casa si gata. Asta este problema. Si am spus ca eu nu sunt de acord cu trimisul cadourilor. Ori ne ducem cum trebuie, ori nu ne ducem deloc. Acum fiecare face cum vrea. Si Delia, in lume esti printre oameni, esti casatorit si ai credinta ta. Trebuie sa ne ocupam de toti, sa ne impartim la toti. Pana si preotul spune asa. Altfel cum ai vrea sa faca un om casatorit? Sau zici ca daca esti casatorit nu mai ai credinta? Tu esti casatorita? Daca da, cum faci sa tii si om si credinta? Cred ca la alti stapani se referea Hristos in citatul ala, ca stia cum e cu cei casatoriti. |
Citat:
Poate Dumnezeu vrea sa vada daca tu chiar crezi ceea ce canti la cor. |
Citat:
Ma duc soro peste tot,si aproape tot timpul-cu mici exceptii in functie de unele trieri si socoteli. Chiar crezi ca locuiesc intr-o vagauna? Insa pt cineva care locuieste la 20 de minute de Malibu si 40 de Los Angeles,chiar am o viata linistita,destul de retrasa si meditativa-in raport cu viata locala. N-am eu traba,fiecare cu ale lui iar eu cu ale mele. Daca exista un conflict de interese trebuie sa fiu de partea celui/celei care este mai aproape de mine;in cazul acesta,Dumnezeu. Au mai fost si incercari grele cand nu am avut de ales(nu am vrut sa supar capra)si a trebuit sa ma duc intr-o calatorie de nunta,a unor apropiati la Las Vegas,chiar in Vinerea Mare... Daca stiam sa scriu puteam sa scriu o carte despre toate pataniile petrecute acolo,incercand sa ma tin de post in postul mare,in vinerea Mare,in Las Vegas!!!! Cu toate incercarile mele si cu toate socotelile de acasa,nu s-a putut. Macar am invatat din asta si acum stiu bine ca daca este post,atunci calatoriile de placere,petrecerile si sezatorile se exclud reciproc. Este o vorba"sa nu te gaseasca timpul nepotrivit in locul nepotrivit"! Cam asa cu Las Vegas... Acum sa nu intelegeti ca este iadul pe pamant...dar nici coltul potrivit pt a te gasi acolo in Vinerea Mare,sau oricare alta zi de meditatie si post :) Acum gandesc si eu cu intelepciunea celui care a facut numai nepotrivite si nu a trecut niciun test,sau le-a trecut cu greu. Si eu imi spuneam ca nu este pacat sa te duci la o petrecere in post daca mananci numai morcovi acolo. Nu mai conteaza celelalte ce se petrec acolo,important este ca am mancat morcovi si am dansat pana am facut bataturi,de distrat nu mai vb... Mama,ce mai post! Pe cinste! Apoi tot eu nu intelegeam de ce nu pot avansa si duhovniceste.Chiar asa ce-mi lipsea? Tineam postul ca la carte,Doamne fereste sa mananc ceva de dulce dar nu pierdeam nici o petrecere! Poate cel devreme pe la 80 de ani,m-oi dumiri in sfarsit cu postul asta si cu ce vrea Dumnezeu de la mine! Sunt optimista,avansez ca racii :) |
Sofia,imi pare rau ca nu ai inteles ce am vrut sa exprim,pt ca nu am rabdare s-o fac frumos si cu claritate.
Citeste ce a scris Delia. Ea o face mult mai bine decat mine. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:44:13. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.