![]() |
Arsenie Boca - 105 ani de la nastere
Astăzi se împlinesc 105 ani de la nașterea părintelui Arsenie Boca. Chiar dacă majoritatea românilor au auzit de el și mulți cred că a fost sfânt, puțini sunt cei care știu cine a fost și ce a făcut. În primul rând a fost un om cu o cultură vastă. A studiat medicina, teologia și artele. A încercat să se perfecționeze în fiecare zi și a fost un om care se inspira din culturile orientale. Cele mai multe informatii despre el LE gasesti in teancurile de dosare din arhivele securitatii. In repetate rânduri anchetatorii l-au pus sa isi scrie autobiografia.
În 29 septembrie 1910, în Vața de Sus, în județul Hunedoara, se năștea Zian Boca, fiul lui Iosif Boca și al Cristinei. 19 ani mai târziu, în curtea Liceului „Avram Iancu”, din Brad, șeful de promoție al absolvenților din acel an, același Zian Boca, planta, în cadru festiv, un gorun ce avea să se numească, prin hotărîrea tuturor, „Gorunul lui Zian”. În 1929 s-a înscris la Academia Teologică din Sibiu. După absolvirea Academiei din Sibiu, Mitropolitul Nicolae Bălan îl trimite, cu bursă, la Școala de Belle Arte din București, pentru a se pregăti ca pictor bisericesc. Tot aici va urma și studii de medicină, dezvoltând o pasiune pentru științe, ce-l va cuceri până la moarte. Încă din timpul studenției i se spunea „Sfântul”. Hirotonit diacon în 1935, iar în 1938 termină Belle Arte. Anul următor este trimis de mitropolitul Nicolae Bălan în Sfântul Munte Athos, pentru a deprinde viața călugărească. Revine în țară îmbogățit cu experiențe minunate și intră în obștea Mănăstirii Brâncoveanu, de la Sâmbăta de Sus. În Vinerea Izvorului Tămăduirii, din 1940, este tuns în monahism, primind numele Arsenie. În 1942 este ridicat la treapta preoțească și numit stareț al Mânăstirii Brâncoveanu pe care o renovează schimbându-i înfățișarea. Rapid, faima părintelui Arsenie Boca se răspândește în întreaga țară, devenind simbol al Sâmbetei de Sus. Faima sa s-a datorat în bună măsură trăirii cu consecvență a regulilor cele mai aspre ale monahismului. Tot mai mulți oameni vin să îl vadă și să îl audă pe „Sfântul de la Sâmbăta”,pe cel renumit ca mare duhovnic. Este arestat, pentru prima dată, sub suspiciunea de legături cu legionarii, în 1945. Dar este eliberat în absența unor dovezi clare. În mai 1948, este din nou arestat și anchetat, pentru vina de a-i fi ajutat creștinește cu hrană pe luptătorii anticomuniști din Munții Făgărașului. Pentru aceste bănuieli, cât și datorită notorietății sale printre credincioșii creștini, este schingiuit o lună și jumătate, silit să dea repetate declarații, fiind apoi eliberat. Mitropolitul Nicolae Bălan îl strămută de la Sâmbăta la Mănăstirea Prislop în noiembrie 1948, pentru a-l proteja. Securitatea continuă să îl hărțuiască, iar la 10 ianuarie 1951 este arestat din nou și dus la Ocnele Mari. Datorită influenței pozitive asupra deținuților, este trimis la șantierul Poarta Albă din cadrul șantierului deschis de regimul comunist pentru Canalul Dunăre Marea Neagră. Este eliberat, dar, pentru scurtă vreme. Prigoana continuă, astfel că, de Rusalii, în septembrie 1955 este din nou anchetat și arestat. Securitatea nu reușește să îi găsească o vină, pentru a-l închide mai mult timp. Așa că este pus în libertate și se întoarce la Prislop. În 1958, după impunerea unui nou regulament monahal, părintele Arsenie Boca și stareța Zamfira Constantinescu sunt nevoiți să părăsească mânăstirea, iar maicile sunt obligate să intre în lume. Mănăstirea devine cămin de bătrâni până în 1967. Din acest moment și până la moartea sa, în 1989, nu mai are voie să poarte haina călugărească. Patriarhul Iustinian reușește însă să îl aducă la atelierele de pictură ale Patriarhiei. Pentru a scăpa de teroarea regimului comunist și de oamenii Securității, părintele Arsenie acceptă să lepede haina duhovnicească și să o îmbrace pe aceea de mirean. Nu însă fără a renunța la stilul auster de viață trăit în mânăstire. A fost înmormântat, după dorința proprie, la mănăstirea Prislop, la 4 decembrie 1989, prorocind că aici va fi loc de pelerinaj. Mormântul părintelui Arsenie de la mănăstirea Prislop reprezintă în prezent unul din importantele locuri de pelerinaj din țară, zeci de mii de oameni venind în fiecare an, aici, pentru a se ruga la Sfântul Ardealului, una dintre marile figuri duhovnicești. |
Puțină lume știe că la Roman, în județul Neamț, trăiește o fostă ucenică a părintelui Arsenie, Aspazia Oțel Petrescu, și ea o eroină a închisorilor comuniste. Încarcerată încă de pe vremea studenției, deoarece aderase la Cetățuia (organizația de tineret a femeilor din Mișcarea legionară), Aspazia Oțel Petrescu a fost arestată pe 9 iulie 1948 și a stat 14 ani după gratii. Întâlnirea cu părintele Arsenie a avut loc în vremea studenției, lăsând în sufletul ei o amintire de neșters, care a pregătit-o pentru anii grei pe care avea să-i traverseze și pentru chinurile cumplite prin care avea să treacă.
Evocarea întâlnirii cu părintele Arsenie și a discuțiilor purtate cu acesta completează portretul „călugărului de foc”, la mormântul căruia se petrec și astăzi nenumărate minuni… „Un albastru infinit, așa erau ochii Părintelui!” „Și, în atmosfera aceasta, (…) aud o voce foarte blândă, cu un accent puternic ardelenesc, care mă întreabă: «No, ce s-o întâmplat?» Eu m-am întors, să văd de unde vine vocea și m-am speriat! M-am speriat atât de tare, încât era să cad pe spate! Dar Părintele – că el era – prevăzuse lucrul acesta, pentru că mâna lui îndată m-a atins și m-a redresat, m-a adus direct pe picioare înapoi. De ce m-am speriat eu? Lângă mine era o siluetă înaltă, îmbrăcată în alb. Părintele purta de multe ori rantia albă. Îmbrăcat în alb, foarte subțire, foarte înalt. Un bărbat deosebit de frumos! Foarte frumos! O frumusețe care nu e pământeană! Nu puteai să-i spui un bărbat frumos. Puteai să spui un bărbat scânteietor, strălucitor în toată înfățișarea lui. Era foarte aproape de mine, mă privea foarte de aproape, serios și atent. Dar ceea ce m-a speriat pe mine nu era seriozitatea cu care mă privea, ci privirea în sine. Ochii… Erau de un albastru… Un albastru infinit, așa erau ochii Părintelui! Nu aveau spate! Era o privire cu prelungire undeva, departe. Așa cum se pierdea în vastitatea cerului fumul albăstrui, tot așa, privirea Părintelui nu avea obstacol de care să se oprească. Și era de o luminozitate și de o căldură nemaipomenite! Simțeai fiorul acela de sfințenie care te străbate din cap până în picioare! E un lucru care te sperie, mai ales când vii – cum spunea Părintele mai pe urmă – din Vavilonul care se înhoalbă la voi! Când veneai din Babilon… Și ziceam: Doamne Dumnezeule, unde am venit eu? Mi-a pierit tot curajul! Îmi ziceam: La ce om am venit eu? La un om care mă privește cu infinitul! Mă privește cu veșnicia! Părintele a continuat: «De ce te-ai speriat? Nu așa ai cerut să mă cunoști?» Ei, când a mai spus și lucrul acesta, m-am topit cu totul! Am zis: Doamne, Doamne, nu mă lăsa! Dă-mi curaj! Simțeam, pur și simplu, că mă dezagreg! Mi-am simțit, într-o clipită, în clipa aceea, toată nevrednicia, dar mi-am simțit și talanții; am știut și talanții pe care mi i-a dat Dumnezeu și pe care am obligația să nu-i îngrop, ci să-i dezvolt, și eram uluită, că nu era unul singur. În același timp, am simțit o spaimă nemaipomenită! În clipa aceea, mi-am văzut într-o străfulgerare de secundă, de clipă, nu pot să vă spun, doar două greșeli care erau, la ora aceea, esențiale în viața mea. Le-am văzut clar și am zis: Dacă nu le-ai fi avut, ai fi putut să stai frumos în fața Părintelui! Cu ele, nu știu cum ai să faci… Și Părintele mi-a spus în continuare: «Deci așa ai vrut să mă cunoști… Eu sunt acela și sunt pregătit să te ajut să rupi zapisul cu nenumitul și să mergi pe Calea care se cheamă Adevăr și Viață, Care este Mântuitorul nostru. Deci ne vom împrieteni cu Mântuitorul nostru. Te voi ajuta! Dar nu trebuie să-ți fie frică! Trebuie să știi că, dacă începi un astfel de drum, începi o cursă cu obstacole. Va trebui să ai curaj, ca să poți să treci peste aceste obstacole. Viața noastră dintre cele două capete – naștere și moarte – este un test. Este o cursă cu obstacole. Este o cursă cu examene, pe care noi le putem lua sau le putem pierde. Pentru asta, îți trebuie curaj. Chiar dacă pe undeva mai este câte o greșeală…» Și atunci am luat contact cu felul Părintelui de a vorbi, cu totul neobișnuit! Părintele vorbea puțin, nu era sfătos, cum era Părintele Cleopa, de pildă, la care nu se mai terminau vorbele. Nu! Nu era sfătos! Vorbea puțin. Eu am zis că cuvintele Părintelui nu sunt cuvinte pe care să le percepi cu înțelesul lor semantic. Erau cuvinte-portret. Te făceau să vezi. Să vezi ceva, nu numai să auzi și să înțelegi cu mintea, ci să vezi. Să vezi cu inima, să vezi cu sufletul. Să vezi printr-o categorie de cunoaștere care mai târziu mi-am dat seama că se numește iubire. Deci să cunoști prin iubire, nu prin rațiune.” |
Cu voia Domnului, se pare că oficial a început procedura de canonizare a părintelui.
|
Citat:
"Eu inca nu am auzit nimic si nu cred ca ar fi ceva oficial. Asa ca sunt niste ganduri, dar oficial, ceva demersuri oficial nu s-au inceput. Majoritatea doresc acest lucru, mai sunt si altii care se opun. Eu personal, personal am impresia ca o sa se mearga inainte. Probabil o sa fie cu vremea canonizat", a declarat Arhim. Gherontie Ciupe |
si totusi parerile sunt impartite
Alte marturii despre ratacirile parintelui Arsenie Boca : http://cartearomaneasca.blogspot.ro/...atacirile.html |
Citat:
|
Pr. Constantin Necula - despre pesonalitatea Părintelui Arsenie Boca: https://www.youtube.com/watch?v=qd8Eru_PaHM&t=0m49s
Cercetați cine este Părintele Necula. |
Întrebat când ar putea avea loc canonizarea, ÎPS Laurențiu Streza a răspuns: „Poate să fie rapid, poate să mai treacă timp, depinde de voia lui Dumnezeu. Îmi cereți un lucru.... Eu pot să fac această mărturisire, că aș fi cel mai fericit om din lume, membru al Sfântului Sinod, cu atât mai mult că l-am cunoscut pe părintele, să pot să semnez și eu pe actul de canonizare”
|
Citat:
|
Mitropolitul Ardealului despre canonizarea părintelui Arsenie Boca: Biserica nu se opune
Vorbeați despre două fenomene înregistrate în rândul celor care îl caută pe părintele Arsenie Boca. Care sunt acestea? ÎPS Laurențiu Streza: Sunt două fenomene, un fenomen firesc, al oamenilor credincioși, al oamenilor echilibrați, care nu se duc acolo nici să arunce un ban undeva, ca să câștige nu știu ce, nici să își pună un pomelnic ca să aibă un folos imediat, ci se duc pentru bucuria de a face un pelerinaj la un loc binecuvântat, la o mănăstire care e un loc sfințit și sfințitor și se întorc cu bucuria aceasta, a unui pelerinaj, cu atât mai mult, dacă se duc într-o zi de sărbătoare și sunt atâtea mii de oameni acolo, toate acestea sunt niște lucruri firești pe care Dumnezeu le binecuvântează și la care contribuie și personalitatea respectivă (a părintelui Arsenie Boca n.r.). A doua categorie sunt curioșii și între aceștia și curiozitatea are două nuanțe. Cei care doresc să caute peste tot, poate nu sunt mulțumiți de ce au găsit, dar vor să găsească ceva mai mult. Mai sunt și curioșii care vin indecent îmbrăcați, care vin fără niciun fel de sentiment, care sunt totuși atinși de curentul acesta spiritual, simt ei că e ceva deosebit de discoteca de noapte. Credincioșii nu vă cer și dumneavoastră personal, canonizarea părintelui? ÎPS Laurențiu Streza: Am primit de la unii credincioși bine intenționați, adeziuni prin care spun: Vrem canonizarea Sfântului Arsenie! Am primit scrisori. Am spus să fie liniștiți, manifestați-vă credința așa cum se cuvine, că Dumnezeu, la vremea potrivită, El va hotărî. L-ați cunoscut pe părintele Arsenie Boca. Cum a fost întâlnirea cu el? ÎPS Laurențiu Streza: Nu oricine și dintre cei care ar fi dorit să se ducă, ar fi putut să ajungă acolo. Părintele se ferea. Părintele a pictat ani de zile la o biserică, la Drăgănescu, a tot lungit-o, numai ca să stea de vorbă cu oamenii. Prima dată când am fost la părintele, am fost înainte de a mă căsători. Eram proaspăt absolvent de facultate. După aceea, am mers la părintele, când am fost să vin la facultate ca profesor și i-am spus că diferența dintre mine și magistrul meu este ca între Dealul Ocna și Muntele Everest. Și a zis: Lasă, du-te tu acolo ca să faci lucruri pe care trebuie să le faci și pe care nu le-a făcut magistrul tău. Nu v-a surprins ce v-a spus? ÎPS Laurențiu Streza: M-a surprins, dar am zis să ascult și când am venit, după Revoluție, la facultate, s-a transformat catedra mea, care era de Liturgică, Pastorală și Artă Creștină, s-a despărțit în trei discipline și s-a transformat în Teologie Liturgică și a trebuit să adaug și eu ceva din partea spirituală. Iar când am fost la doctorat, am mai fost de câteva ori. Dânsul picta, mi-a explicat toată pictura. Am mai stat uneori alături și îmi spunea: Stai și ascultă! Îmi dădea și sfaturi practice, îmi spunea dacă există o acțiune împotriva bisericii, cea mai periculoasă e cea din interior, promovarea în interiorul bisericii a persoanelor care nu sunt demne. De aceea mi-a zis când e un băiat cuminte și bun, nu îl lăuda în școală, că îl dărâmă toți. Spune: E de treabă! Îmi aduc aminte de lucrurile acestea. Întâlnirile acestea au fost pentru mine, în momentele cruciale ale vieții de preot și profesor de teologie, au fost providențiale. Pentru că îmi spunea că vin mulți și nu ascultă. E adevărat că putea citi omul? ÎPS Laurențiu Streza: Da, însă faptele prețioase ale lui au fost cele ale vieții sale, viața de creștin, ca un teolog. Ce îi sfătuiți pe credincioșii care merg și de Paști la mănăstirea Prislop sau la alte mănăstiri unde acesta a fost? ÎPS Laurențiu Streza: Fiecare să meargă în suflet cu rugăciunea pe care o înalță acolo, la mănăstire, către Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este autorul minunilor, a faptelor minunate care vin. Dumnezeu știe cum ne ajută. Nu le-am permis nici preoților să ajungă a face icoane sau a alcătui acatiste, pentru că deja există un acatist (al părintelui Arsenie Boca n.r.) care nu corespunde, el trebuie revizuit, sunt niște lucruri aberante trecute acolo de oameni nepricepuți, care poate au avut intenții bune. Acatistul părintelui Arsenie Boca nu e lăsat de părintele? ÎPS Laurențiu Streza: E făcut de un părinte de la Sâmbăta, care nu știu câte clase avea, care îl confundă pe cel lăudat în paraclis, cu Hristos. Și alte lucruri care sunt făcute doar așa, din exces. Părintele nu permitea...Am văzut odată când, o persoană, când trăia părintele, a luat piatra cu care părintele ascuțea coasa, că el cosea, și i-a zis: Părinte, piatra asta o duc acolo și ...! La care părintele i-a spus: Măi, arunc-o jos! Dacă cuvintele pe care ți le-am spus eu, care sunt cuvinte dumnezeiești inspirate nu te-au transformat pe tine, nu te face piatra asta! Bigotismul e o boală. Deci "testamentul părintelui" a fost ca noi să credem în Dumnezeu? ÎPS Laurențiu Streza: "Testamentul" lui a fost ca oamenii să fie credincioși, cu o credință puternică, vie, o viață credincioasă, nu o credință declarativă, pentru că Dumnezeu există și dacă noi nu credem. Era un om foarte echilibrat, un om care diferenția cele spirituale de cele materiale, nu le-a amestecat niciodată și a reușit prin tot ce a făcut și ce a lăsat, ca cele materiale să vorbească acum despre spiritual. Câtă modestie! Părintele și-a scris pe cruce, el și-a făcut o cruce de lemn simplă, pe care a scris: Monahul Arsenie. Ce vreți mai mult? Dacă nu, știți ce era acum acolo?! Cel mai grozav monument. A rămas ca monumentul în sine să fie florile cinstirii, aduse de credincioși, îngrijite de maici. Biserica se opune canonizării lui Arsenie Boca? ÎPS Laurențiu Streza: Biserica nu se opune (canonizării n.r.). Noi respectăm slujirea pe care a avut-o el. Noi îl cinstim și la Sâmbăta o să facem un parc în fața altarului făcut de dânsul, acolo cine vrea poate să stea. Deja am pus piatra de temelie și pentru o bisericuță, un schit la izvorul părintelui, o fântână a părintelui. La Sâmbăta, mai există sus o chilie săpată în piatră, va trebui să controlăm fenomenele acestea, să fie cu o rânduială. Acolo s-a apucat unul la fântâna părintelui, a pus niște bănci și lua banii oamenilor că stăteau pe bancă și i-am spus: Măi nene, dacă iasă o dată părintele la tine, pe unde fugi? Ce faci? |
Citat:
-asa si aici pot sa faca o canonizare formala, a unui ecumenist (p Boca care a pictat 2 eretici) |
Citat:
"Ortodocsii din Beius considera participarea celor doi preoti la astfel de evenimente neoprotestante, tocmai in Duminica Ortodoxiei, ca fiind o sfidare a canoanelor si invataturilor Sfintilor Parinti, martiri si marturisitori, care au murit pentru dreapta credinta de-a lungul istoriei Bisericii. Nu stim daca cei doi preoti au binecuvantarea ierarhilor lor, sau macar a ierarhului locului, dar daca s-ar respecta canoanele Bisericii Ortodoxe, acestia ar fi trebuit depusi din treapta preotiei sau macar sanctionati (conform Constitutiilor Apostolice VI, 18). Anunturile facute de organizatori spun ca se va vorbi despre ortodoxie. Ne intrebam care ortodoxie va fi marturisita de catre cei doi preoti, fara a se discuta despre pururea fecioria Maicii Domnului, cinstirea icoanelor si a Sfintei Cruci, importanta traditiei, botezul copiilor si alte chestiuni de credinta, de care secta penticostala s-a lepadat prin reformele sale religioase. Sau, marturisirea ortodoxiei celor doi, se va limita doar la un impresionant discurs protocolar in care “toate adevarurile sunt adevarate” astfel incat toata lumea sa fie incantata, iar participantii sa se bucure de aplauze in timp ce organizatorii se vor folosi din plin de popularitatea acestora." Pe afisul de prezentare al conferintei se anunta: “Depasind barierele confesionale ne vom ruga impreuna si vom canta din cantarile Oastei Domnului”. Amintim preotului profesor dr. Constantin Necula ca prin canonul 45 al Sfintilor Apostoli este interzisa comuniunea cu ereticii: “Episcopul sau preotul daca numai s-a rugat impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca…” iar canonul 64 Apostolic spune: “Daca vreun cleric sau laic ar intra in sinagoga (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, sa se si cateriseasca sis a se si afuriseasca”. |
...:))) de toată jena interpretarea făcută de cei de la saccsiv...la stuf și cu Părintele Necula.
Strădania Părintelui Necula este de a-i aduce pe calea cea dreaptă pe cei de la Oastea Domnului, pe penticonstali sau pe cei de altă confesiune. E greu de înțeles acest lucru de cei pentru care singura preocupare este ce fac alții. Pr. Constantin Necula la penticostalii din Beius, de Duminica Ortodoxiei: https://www.youtube.com/watch?v=rtfTONbSZkk |
Citat:
|
Citat:
Nenea , nu a pactizat cu nici un sectar, ci s-a dus la altii sa vesteasca adevarara Evanghelie.Of,of,of... |
Pr. Anițulesei Gheorghe - Fenomenul Arsenie Boca
http://www.scribd.com/doc/271060731/...l-Arsenie-Boca ",Săracul Boca a fost un înșelat. Dacă înșelările și învățătura lui neortodoxă nu ar fi afectat Biserica aș fi tăcut. Ucenicilor și fanilor lui le spun să treacă peste simpatia lor personală și să analizeze, să judece în duhul învățăturii de credință ortodoxă dacă eu am greșit sau opera lui A. Boca nu se conformează cu învățătura Bisericii Ortodoxe. Nu vă grăbiți să dați certificate de sfințenie, fără o cercetare în duh ortodox. Știu că astăzi dă bine să vorbești laudativ la adresa lui Boca, dar îmi asum riscul spunând adevărul.,,...,,Ca să fie canonizat Boca, trebuie scoși din calendar Sf. Ignatie Briancianinov, Ioan lacob, Iustin Popovici, care au înfierat catolicismul și îndrăcirea lui Francisc de Assisi, ce se vedea pe sine în locul Iui Hristos. Atenție! Și Boca afirma că la Judecată va sta de-a dreapta Tatălui. Iată credința lui Boca în sfințenia ereticului Francisc de Assisi, exprimată în pictura de la Drăgănescu, unde îl găsim pictat cu aureolă și pe episcopul semiarian Ulfila. Spun unii, chiar clerici, că lumea se întoarce la credință la Prislop. întreb ce fel de credință? Cea a lui A. Boca, nu cea a Bisericii, se vede după cum se exprimă. Majoritatea ucenicilor cred cu tărie că ce a spus Boca este adevărat, adică biserica ortodoxă și erezia catolică sunt cele două strane ale aceleiași biserici, Francisc și Ulfila sunt sfinți. Pentru ei Biserica este judecată după etalonul lui Boca, nu invers.,," |
Cine este omul din spatele brandului ARSENIE BOCA?
http://cotidianzilnic.ro/2015/08/cin...-arsenie-boca/ "Care este reteta succesului în social media pentru brandul vostru? B.O.R. este un client relativ nou al agentiilor, cu un produs clasic, traditional dacă vrei, care nu a avut niciodată nevoie de publicitate. Au venit la noi pentru un redesign. Trebuie sa intelegeti că Dumnezeu, Iisus, Sf. Duh sunt campanii puternice, de încredere, dar publicul de azi are nevoie de ceva mai mult, de o figură mai accesibilă, down to earth (râde) dacă vrei. Acesta este Arsenie Boca, care pur si simplu a explodat în social media. Cum ati stabilit traseul pe care trebuie să-l parcurgă brandul A.B. pentru a se sedimenta atât de repede în cultura consumatorului român? În primul rând trebuie să găsesti nisa care nu este satisfăcută, acea nevoie a publicului de care nici acesta nu este constient. Apoi a fost destul de straight forward: logoul de tip Eminescu, o singură fotografie cu Arsenie Boca care circulă pe toate canalele. Un push de tip trinket, breloace, calendare, magneti si tot felul de souveniruri, după care minunile au început să vină singure. Totul a mers în paralel cu dezvoltarea si extinderea activitătii PARCULUI DE DISTRACÈII MĂNĂSTIREA PRISLOP. Brandul este pur si simplu suficient de bun încât să meargă singur, oricum regula noastră este să crezi în brandul tău, iar în Arsenie Boca este usor să crezi!" |
Se pare că "sfințișorii" ăștia modoveni nu mai au nimic altceva de făcut decât să arate cu degetul.
|
Citat:
is vai de capul lor.Habar n-au pe ce planeta sunt.Este clar ca nu stiu in ce s-au bagat si nici nu inteleg ce fac ei mai exact. Sa etichetezi manastirea de la Prislop drept "parcul de distractii de la Prislop" de catre harbanistul si ignorantul ala biped de la "advertising" este de-a dreptul demonic.Astia nu-s advertiseri, astia-s decupatori de hartie cu foarfeca care au facut cunostiinta cu pc-ul, evident nu si cu inteligenta. Insa eu te intreb urmatoarea: Vrei sa platesti si tu cu ei ? Sa imparti nota de plata ? Daca nu, du-te si spovedeste-te. |
Citat:
-de ce nu-i intrebi pe cei din BOR care au comandat asa ceva: "B.O.R. ...Au venit la noi pentru un redesign." |
Sunt curios dacă cineva ascultat înregistrarea cu Părintele Necula și dacă una din acuzațiile aduse de cristirg la adresa Părintelui Necula sunt fondate. Cum este posibil să scrii minciuni la nesfârșit (acuzațiile nu bat deloc cu realitatea) fără să fii sancționat?
La stuf cu PF Daniel, cu Părintele Arsenie, cu Părintele Necula și mulți alții. |
parintele Necula este cu ecumenismul
http://comorinemuritoare.ro/bLOGOS/?p=3130 „Facultatea de Teologie «Andrei Șaguna» din Sibiu, a găzduit, la sfârșitul săptămânii trecute (13 mai 2010) un dialog între studenții anului al III-lea și Frere James din partea Comunității Taizé – Franța. Din partea Facultății de Teologie din Sibiu a participat pr. conf. univ. dr. Constantin Necula. Invitatul le-a prezentat studenților Comunitatea Taizé, a vorbit despre pedagogia micilor grupuri de studiu biblic din comunitate și de vocația surorilor și a fraților implicați. Pr. Constantin Necula a prezentat personalitatea lui Frere Rogers, fondatorul Comunității Taizé [eretici catolici]. http://www.apologeticum.ro/2010/05/a...nitatii-taize/ "Sibiul nu se dezmite de rolul sau in propovaduirea ereziei ecumenismului, chiar prin reprezentantii Bisericii Ortodoxe din acea zona. Despre C-tin Necula se stie de mult timp ca este un pro-ecumenist notoriu si ca are un limbaj “colorat” si bombastic chiar si cand vorbeste de cele sfinte. La Taize este o mica comunitate de calugari protestanti ce practica o dubla identitate: sunt in acelasi timp catolici si protestanti, dar doctrina lor e de fapt protestanta. Cat despre “fratele” Roger, iata ce ne spune Parintele Gheorghe Calciu: … eu m-as gandi la Roger, “fratele” Roger, care era un demonizat, era cel mai mare pacatos. El a fost un cuib al diavolilor. Si toata Biserica plange, si se lamenteaza, si vai, ce ne facem, ca nu o sa mai fie acolo, ca sa mai trimitem tinerii astia din Romania, din ortodoxie sa ii trimitem la pierzare, acolo era pierzare. Acolo era un demon foarte mare. El isi facuse asa, o chestie demonica, un fel de administrator al tainelor, aparea in alb… Cel mai mare pacatos a fost el. Era pur si simplu un new age-ist. Toata chestia asta era New Age. Si bisericile de aici isi trimiteau copii lor la pierzare.– Deci este o mare greseala… Si ca dracul sa fie si mai negru, mai avem si Asociatie “ortodoxa” pentru o Lume Noua (New World…), deci un fel de new-age-ism ortodox. Slava lui Dumnezeu ca am avut si avem Parinti care ne-au vorbit despre toate aceste pericole si sa ne tina bunul Dumnezeu in ascultare fata de invataturile lor. Sa lepadam pe invatatorii mincinosi, ce amesteca intunericul cu Lumina." |
Părintele Necula - Despre activități ecumenice : https://www.youtube.com/watch?v=u6LwJ39Gaak
|
Citat:
Sper să nu fie o problemă că nu a amintit de Sfinții Părinți și de Sfintele Canoane...:)) Și ascultă și despre conferința de la Beiuș (că înregistrarea e clar că nu ai ascultat-o): https://www.youtube.com/watch?v=0feoBAbpp00&t=26m58s Un răspuns la ce înseamnă antiecumenism: https://www.youtube.com/watch?v=0feoBAbpp00&t=28m15s |
Petitie online impotriva canonizarii ratacitului parinte Arsenie Boca: http://www.petitieonline.net/petitie...p40293146.html
S-a inceput procesul canonizarii parintelui Arsenie Boca. Invatatura parintelui protosinghel Arsenie Boca are grave rataciri. El ii socotea pe papistasi in Biserica, credea in reincarnare, se ocupa cu vrajitoria si hipnoza, era plin de mandrie si slava desarta, iar in pictura sa necanonica de la biserica din Draganescu i-a pictat pe papistasul Francisc de Assisi si pe ereticul arian Ulfila ca si sfinti etc. Curentul arsenist este ratacit ca si idolul curentului: Arsenie Boca. Ii rog din toata inima pe toti traditionalistii sa semneze aceasta petitie online ca sa nu ajunga in calendar ratacitul parinte Arsenie Boca. Daca parintele Arsenie Boca ce a fost si ecumenist va fi canonizat ecumenistii vor avea un mare atu in sustinerea cauzei lor ecumenisto-francmasonice. Marea erezie eclesiologica a ecumenismului este creatia francmasoneriei(ce este o secta satanica mondiala).Vedeti blog-ul OPRITI RATACIRILE DE LA PRISLOP! si brosura parintelui Gheorghe Anitulesei FENOMENUL ARSENIE BOCA. |
Citat:
ps: eu personal nu sunt un "fan" al lui Arsenie Boca |
Citat:
-arat ce au zis niste parinti,ca Arsenie Boca a fost in inselare si nu trebuie canonizat http://opritirataciriledelaprislop.blogspot.ro/ http://www.scribd.com/doc/271060731/...l-Arsenie-Boca |
Petitiile online sunt ridicole, la fel si cei care apealeaza la ele.
Si mai ridicol va fi cand dupa cateva luni, petitia nu va strange mai mult de o suta de semnaturi, asta binenteles daca nu se apeleaza la diverse dedesupturi. Eu unul n-as avea incredere intr-o petitie din asta daca nu se afiseaza si o statistica GeoIP a sursei semnaturilor + semnaturile duplicat de pe aceeasi adresa de IP. Deja mi se pare amuzant ca din 15 comentarii, 12 sunt ale aceluiasi "Adin Lucian Roman". Nu m-ar mira ca lucrurile sa stea la fel si cu cele 19 semnaturi. criststiann: Ragleanu Cristian tu esti? Nici eu nu sunt un mare fan al canonizarii dar pot sa cred ca sunt altii care stiu mai bine cum stau lucrurile. |
Citat:
|
El e Alin.
|
nume de familie nu are ?
|
Ce, vrei sa ne inrudim? :21:
|
Tristețe
Când tu și eu și el și fiecare La rugăciune ne plecăm, în gândul nostru, Când cerem multe, dar puțin : „ Iertare!" Vorbim cu Tatăl meu, cu-al tău sau cu al Nostru? Iar dacă-i Tatăl Nostru – suntem frați, firește! Frați de țărână și-ndumnezeire! Același lut și-aceeași taină ne unește: Toți din iubire-am fost lăsați, pentru iubire! Dar noi, cu-a noastră veche cerbicie, Ne desfiem, sinucigaș, de tot înaltul... Deși egali întru nimicnicie, E unul mai țărână decât altul! Ne înălțăm, ieșim din ale firii, Ieșim viclean de la frățeasca cină, Vrăjmași apoi, pârâm lipsa iubirii Și-ntotdeauna-i celălalt de vină!... Când, lacomi de păcat, ca orice om, Uitând că vine ultima strigare, Luăm al vrajbei măr din vechiul pom - Mai este vreo nădejde de iertare?!? Când, viermănoși și colcăind de ură, Ne credem drepți și vrem dreptatea noastră, Când ne rugăm și blestemăm cu-aceeași gură – Cui trebuie îngenuncherea noastră? de Paraschiva Rădoi |
Citat:
|
Arsenie Boca se picta pe el in icoane: https://888adevarul8despre8arseniebo...senie-boca.pdf
|
Citat:
Poate ai vrut sa spui ca si-a folosit portretul ca model, ca de inteles se intelege altceva. Ma, dar ce ofensiva ati pornit.. Materialul e plin de sublinieri care il face ridicol. La unele chestii e chiar greu de inteles ce vreti sa spuneti de fapt, cuvinte si imagini buluc dar ideea enuntata nu rezulta de nicaieri. Nu fara o doza de reavointa, desigur. |
Ideea e simpla dar nu intelegi tu
-deci p Boca se zice ca era vazator cu duhul dar in loc sa-i picteze pe sfinti sau pe Hristos se picta pe el, -ce fel de duh il inpira daca se picta pe el in locul sfintilor, si cand a pictat 2 eretici cu aureola de sfinti ? |
Sunt pictori care folosesc chipurile unor oameni reali pentru icoane, nimic ciudat in asta.
Dar altfel, eu unul n-as baga mana in foc pentru asemanare. |
-nu ai inteles ideea, el era "vazator cu duhul", nu un pictor obisnuit
-el zice ca pictura toata e inspirata de un duh, dar ce fel de duh o fii daca a pictat 2 eretici cu aureola de sfinti ? |
"...de la un anumit moment, când părintele Arsenie a adoptat alt mod de a vedea lucrurile, relațiile dintre ei s-au răcit, tata [parintele Staniloae] nu i-a mai aprobat felul de viață, iar părintele Arsenie n-a vrut să accepte critica și observațiile tatei. Și sentimentele lui Stăniloae în urma acestei îndepărtări se pot descrie printr-un singur cuvânt: dezamăgire profundă"
Lidia Stăniloae Ionescu, Lumina faptei din lumina cuvântului: împreună cu tatăl meu, Dumitru Stăniloae, Ed. Humanitas, București, 22010, "Părintele Arsenie Papacioc mărturisește că a auzit aceasta chiar de la Părintele Arsenie Boca care o striga în gura mare, să o audă cât mai mulți, să-l laude, să-l iubească și să i se închine ca unui prooroc sfânt aflat în viață: Părintele Arsenie Papacioc nu mințea când ne spunea (scriu din cele ce îmi aduc aminte): „Eu care l-am cunoscut pe Arsenie, acum când sunt întrebat de credincioși dacă este bine să-i citească Acatistul vreau nu vreau trebuie să le spun câte ceva, ca să nu se smintească, să nu-și pervertească credința. Eram odată mai mulți tineri la el, la Sâmbăta de Sus, și ne-a spus, printre alte: „Vedeți locurile acestea, pe aici am fost acum 300 de ani cu duhul lui Ilie”. Pentru că am văzut și auzit atâtea lucruri neortodoxe de la el când am fost călugărit și mi s-a pus numele Arsenie m-am întristat, înțelegând că mulți mă vor lua drept ucenicul lui. Apoi când m-am întâlnit cu el în București, când era dat afară din mănăstire, și mi-a spus: „- Acum tu rămâi în locul meu!” Eu i-am răspuns: „- Nu! fiecare cu locul lui” Cuvânt al Părintelui Iachint, ucenicul de chilie al Părintelui Cleopa Ilie. Din DVD-ul dat nouă, de către sfinția sa, la Sfânta Mănăstire Pavel, din Sfântul Munte, în Joia Mare, 2015 |
Ora este GMT +3. Ora este acum 07:10:28. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.