![]() |
Pușcării și mucegai
"Din bube, mucegaiuri și noroi/
Iscat-am frumuseți și prețuri noi." Tudor Arghezi * http://www.istorie-pe-scurt.ro/tudor...i-preturi-noi/ |
Mă număr printre pușcăriași. Mereu m-am simțit așa, nu știu dacă totdeauna pe bună dreptate...
Sunt pușcăriași și pușcăriași, fraților!.... Unii fac pușcăria luminii, alții temnița întunericului - fie și vremelnic. Eu sunt pe viață pușcăriaș, în tot chipul. Dacă e să mă spovedesc mai curat, apăi cu asta aș începe și cu asta aș termina. Viața de pușcărie nu-i a mai confortabilă dintre toate. V-o poate confirma tot omul liber...:) Dar eu așa m-am născut, cu păcatele, și tot așa am viețuit până azi. Și-oi tot viețui, slavă Domnului! Și poate tocmai de aceea, de-a lungul vieții, ori de-a latul/adâncul/înaltul m-am înțeles mereu cu pârnăiașii. Ăia urâții, jegoșii, înfricoșații!.... Urduroșii dracului, tare m-am frățit cu ei, mereu, spre groaza mamei mele mai întâi... Acu vreo doi ani îmi zise unul proaspăt liberat: "Bă, tu ești ca mine!" Fericit de descoperire, m-a pupat bălos. M-a scârbit. Atunci pupatul lui puturos, acum pârnaia mea cu mult mai îngrețoșată. Sunt pușcării și pușcării... Pârnăiași și pârnăiași... Unul dintre ei, drag mie, un fost întemnițat pe care l-am înțeles nițel mai bine ca pe alții. Dumnezeu știe de ce îl pricep eu mai bine pe omul ăsta! Uitați ce zice el: "Sunt unii, observ acum, câștigători datorită agitării lor și discursurilor pe care țin neapărat să le aibă în fața unui public cât mai larg și să-și câștige crezământ în cele ce spun. Însă eu văd în ei pe omul parșiv, omul care știe să lucreze în stil sovietic, pe dedesubt. Îți dă impresia că este cu totul altcineva decât ceea ce este și cine este." Vedeți cum zice pârnăiașul? Pupa-i-aș moaștele! Îl cheamă Octavian Anastasescu, pomeniți-l pe creștin! Fraților, voi scrie cât îmi va fi îngăduit, despre pușcăriași. Azi aleg pe unul dintre ei. Scriu, sau mai bine spus transcriu, neputincios și multîndatorat, ceea ce el a lăsat scris pentru noi. Domnul să îl țină printre luminători! |
Mai întâi, pușcăriașul Valeriu
Oamenii trebuie să fie sfinți.
* Cei ce m-au lovit m-au împins mai tare în brațele Domnului și pentru aceasta le mulțumesc. * Numai cine a gustat din bucuriile adânci ale sufletului le poate înțelege. * Nu doar în mânăstire e mântuit omul. Eu m-am pregătit și mă pregătesc mereu să devin creștin. * În toate împrejurările roagă-te lui Dumnezeu să se împlinească voia Lui. * Noi nu suntem creștini și de aceea nu ne cunoaștem sfinții. |
Citat:
|
Citat:
La o ancheta care a durat câteva ore. Inima lui Octav a început să cânte de la sine Rugăcinea lui Iisus. S-a simÈit înconjurat de o sferă protectoare. Devenise imponderabil. Era învăluit de o bună-mireasmă venită din altă lume. Anchetatorii îi puneau întrebări cu duiumul, Octav răspundea, fără să Ètie exact ce răspunde Èi în tot acest interval temporar inima lui cânta Rugăciunea lui Iisus. La sfârÈitul anchetei, plutonierul care asistase la ea i-a mărturisit: âÈefule, dacă ar fi numai o mie de inÈi ca dumneata în Èara asta, praful s-ar alege de securitate!â În închisoarea-spital de la Târgu Ocna se petrece una dintre cele mai frumoase Èi mai emoÈionante scene care vorbesc de la sine despre măreÈia Èi taina legăturii sufleteÈti dintre un om Èi alt om. Este noaptea Învierii. De pe dealul Măgurei coboară credincioÈii cu lumânări aprinse în mâini, cuprinÈi de bucuria învierii Domnului. Valeriu stă Èintuit pe pat de boală. Îl roagă pe Octavian să îi povestească la amănunt ce vede pe fereastră. La un moment dat, toate cuvintele seacă. Nu mai era nevoie de ele. Cuvintele îÈi pierduseră rostul. Octav tace, iar Valeriu priveÈte avid scena - cu mulÈimea credincioÈilor care coboară dealul, ducând la casele lor bucuria învierii lui Hristos- reflectată în ochii prietenului său. În ochii comuniÈtilor, Octav a rămas pe veci un âduÈman al poporului ireeducabilâ, el refuzând avansurile securităÈii de a-l face informator Èi de a-l trimite cu diverse misiuni în FranÈa. De aceea, el este un erou. Într-o epocă a coloanelor vertebrale curbate, Octavian Anastasescu a rămas un om drept. Deranjant - pentru unii- de vertical. Visul lui Octav a fost să treacă nevăzut prin lume. |
Tot Valeriu
Suferința, oricât ar fi de grea, nu are alt sens decât curățirea sufletului dornic de mântuire.
(Îngăduiți o paranteză. Recent un cunoscut de-al meu și-a pierdut vederea. O nenorocire, cu adevărat - tată a doi copii mici, om la 45 ani să rămână așa, dintr-odată, complet orb. Nu spun câtă durere acolo... Cât sunt de speriați și de confuzi copilașii... Iar nevasta, sărmana, trebuie să le ducă acum pe toate. Ei, și de parcă nu era de-ajuns, omul a căzut copleșit de durere și s-a apucat să-și ia zilele. Nu a reușit, deocamdată dar sunt semne că perseverează... Fiind rugat să îl ajut cumva, în virtutea experienței mele cu acest gen de nenorociri - suicid, depresie majoră etc. - m-am trezit neputincios înaintea unui om care nu poate crede că există un sens în suferința lui. Asta îl omoară! Lipsa de sens. Și căutînd să îi amintesc de Bunul Dumnezeu am aflat că omul nu găsește sens în suferința lui raportată la Iubirea Domnului. Prin asta, cred, el este cu adevărat nenorocit. Ce-i de făcut în astfel de situații? Cum poți ajuta un om care nu voiește să își interpreteze necazul, pierderea, în cadrul învățăturii Duhului Bisericii? Eu cunosc un singur remediu: rugăciunea pentru acest om, ca Harul Domnului să îi dea adevărata vedere, cea a Soarelui Hristos. Vă rog să îl pomeniți, fraților, la rugăciune - îl cheamă Răzvan și e la ceas de mare deznădejde. Fie-vă milă de copilașii lui și rugați-vă să îi dea Dumnezeu duh de pocăință, inimă înfrântă și smerită...! * Sunt fericit, căci dacă mi-i îngrădită libertatea fizică de către legile omenești, prin zidurile închisorii, Dumnezeu mi-a dăruit libertatea sufletului prin trăirea Iubirii și această libertate este bunul suprem pe care l-aș fi putut câștiga în lumea aceasta plină de deșertăciuni. * Să nu așteptați fericirea să vină din altă parte decât dinlăuntrul vostru, unde sălăsluiește Hristos. |
Oamenii care au înțeles câte ceva pe lumea asta, dincolo de nimicurile zilei, au darul de a lămuri prin vorbele și faptele lor mulțime de lucruri în care alții s-au împotmolit, mereu.
Se întâmplă să dai peste vreun cuvânt de-al unui astfel de om și dintr-odată, ceea ce îți stătea, parcă, pe limbă dar nu prindea deloc formulare, se găsește exprimat limpede, succint, înaintea ochilor tăi. E ca un popas de care ai parte, în sfârșit și oarecum surprinzător, după o lungă și anevoioasă căutare. Te odihnește vorba aceluia, te bucură, te izbăvește, cumva. Uneori te dezleagă de multe... * Dar nu se pot bucura de darul oferit de astfel de oameni decât cei care au nevoie de el. Numai călătorul însetat se bucură, într-adevăr, de răcoarea și dulceața izvorului. Doar cel care a trudit, înfometat, e fericit fie și de un codru de pâine. Altora, însă, aceste cuvinte le par goale și ei răspund cu nepăsare. Sau nu răspund în nici un chip. Nu au vreme, nu au dispoziție, sunt mânați sub alte zodii - mai norocoase, poate...:) * Mai spune, așadar, Valeriu: "Alta este viața decât cea pe care și-o închipuie omul. Altul este omul însuși decât ceea ce se închipuie el a fi. Altul este adevărul decât cel pe care și-l imaginează mintea omenească. Adevărul este Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu. Căutați să vă apropiați sincer de Hristos și lăsați lumea cu păcatele ei în pace." Dar vor fi mereu unii care vor vor spune "ba nu". Și "ăsta minte" sau "vorbe!". Nu de mult, la o vorbă asemănătoare a unui alt sfânt (anume Starețul Tadei) o cuconiță care se crede savantă în cele teologice și capabilă de argumentații înalte, analiza întreaga viață și operă a Bătrânului și, pe doar una-două pagini, înțeleapta posibil născătoare de prunci, conchidea despre Tadei: "un înșelat". Se întâmpla chiar aici pe forum. Ca urmare, și despre Valeriu și despre alți sfinți și mucenici se va găsi mereu careva dornic și capabil să răstălmăcească vorbele, faptele, viața lor și să îi vadă răsturnat cu totul. Și încă, acești oameni se prezintă ca oameni ai Bisericii, vajnici români, apărători de neam și țară, purtători ai făcliei credinței strămoșești etc. Cât îi va fi iubit unul ca Valeriu pe aceștia! Cu câtă neînțeleasă, cutremurătoare dragoste jertfelnică așa cum numai sfinții știu și pot să o facă. * "Păcatul este a doua răstignire adusă Mântuitorului; acum îl scuipă în față cei ce sunt botezați, acum cununa de spini I-o pun cei ce se numesc creștini, acum Îi dau palme, acum Îi bat piroanele, acum Îl împung cu sulița cei pentru care a suferit batjocoriri și bătăi și pentru care și-a dat sângele pe Golgota." Mă regăsesc ca răstignitor în acest pasaj. Dumnezeu să mă ierte și să ne miluiască pe toți! |
Citat:
Mulțumiri! |
Excelentă este, dacă voim să o numim așa, toată Scriptura.
Numai că folosul atârnă de ceea ce facem noi pe urma întâlnirii cu Scriptura. Folosul vine din lucrarea omului. Sunt atâtea învățături care ar putea fi de folos pe lume! Bunăoară, în pușcării: ce de știință, ce de cunoaștere se perinda pe-acolo... Erau pline temnițele de învățați, de oameni cu adevărat străluciți sau care își etalaseră erudiția și priceperea afară, în societatea pe care o pierduseră. Dar câți au strălucit în adevăr? Sau în Adevăr. Am sesizat la Valeriu Gafencu, la fel ca în cazul altor trăitori creștini, că atât viața cât și cugetările lor par copy-paste din Scriptură. A cunoaște un astfel de om înseamnă, cred, a cunoaște Scriptura vie, concretă, în carne și oase. Dar n-o poți face (cunoașterea asta) decât dacă ești din același aluat... * Ce folos are un om din citirea unor excelente selecții dacă viața lui rămâne captivă în aceleași coordonate lumești ca și înainte de lectură? Ce rol are lectura dacă ea nu declanșează în om o schimbare cât de mică? Lectura poate fi o armă mortală. Dar noi am învățat, se pare, să-i supraviețuim cu brio!....:) |
"Alta este viața decât cea pe care și-o închipuie omul. Altul este omul însuși decât ceea ce se închipuie el a fi."
Oare cum să înțelegem această afirmație a lui Valeriu Gafencu? |
"Cea mai mare greșeală care s-a făcut în Ortodoxia noastră a fost că politicul a arestat toată atitudinea Bisericii, adică Biserica s-a integrat perfect vieții politice, după cum au fost vremurile.
.... ei nu pot promova acești sfinți, pentru că nu-și pun ei pielea în saramură..." (Părintele Justin Sârbu - "Despre canonizarea sfinților închisorilor") |
Craciunul in inchisorile comuniste - Teodor Danalache - http://www.crestinortodox.ro/craciun...te-127924.html
Nasterea Domnului s-a facut simtita intotdeauna, pretutindeni, indiferent de conditiile sociale exterioare. Astfel, in mari sali de concerte si pe ulite inguste, in marete catedrale si in chilii smerite, in case boieresti si in bordeie de pamant, inaintea sobei sau in temnite inghetate, vestea Nasterii Domnului a strabatut dintotdeauna lumea, intarind pe cei slabi si inviind inimi moarte. Deodata, in aceasta perioada, aproape toti credem ca avem nevoie de mult mai multe lucruri decat in lunile trecute; aceste nevoi inchipuite, care incep inca din vremea postului, incetand abia dupa Boboteaza, ne impiedica adesea sa ne bucuram dupa cuviinta de marele praznic al Nasterii Domnului. In contrast cu lumea noastra, marturisitorii crestini din inchisorile comuniste aveau inainte numai marele praznic. Craciunul in inchisorile comuniste http://www.orthphoto.net/photo/201305/78849.jpg http://www.orthphoto.net/photo/201305/78847.jpg Inchisorile din perioada comunista, renumite pentru sistemul lor ateu de conducere, au fost si ele locuri pe unde sarbatoarea Nasterii Domnului nu a trecut fara de urma. Detinutii dreptcredinciosi, iubitori de Biserica si de neam, au fost rupti din familiile lor din motive politice, fiind aruncati in temnite alaturi de ceilalti detinuti de drept comun. Departe de familie si de cunoscuti, unii au trecut la cele vesnice in celulele intunecoase, in vreme ce altii au fost eliberati abia dupa multi ani. Urand cu toata puterea credinta crestina, in preajma sarbatorilor, conducerea inchisorilor si tortionarii se comportau ca niste indraciti, cautand sa distruga pana si cea mai firava urma de demnitate din cei prigoniti. Daca pana in postul Craciunului torturile administrate detinutilor de tortionarii nemilosi cunosteau o oarecare masura, in apropierea marelui praznic si, mai ales, in ajun, acestea deveneau insuportabile, tinzand parca spre nebunie si satanizare. O astfel de tortura aminteste Dumitru Bordeianu, zicand: "In dimineata Craciunului, indata ce a sunat desteptarea la ora sase, Zaharia, unul din tortionarii-pedagogi ai reeducarii a dat ordin ca, de acum incolo, in fiecare dimineata, sa luam pozitie fixa pe prici, iar cei care aveau nevoie sa iasa la urina si scaun, nu o vor mai face la tineta, ci in propria lor gamela pentru mancare." Intre cei condamnati la ani grei de inchisoare s-au numarat si foarte multi copii. Daca cei mai in varsta puteau gasi mai usor puterea de a birui singuratatea si torturile de tot felul, copiilor le-a fost insa cu mult mai greu sa faca acest lucru, trezindu-se deodata singuri, departe de mama si de tata. Desi inofensivi, copiilor li se impunea un program asemanator cu cel al celor mari, avand voie numai o data pe saptamana sa ii vada pe cei veniti in vizita si, doar o data pe luna, sa scrie acasa. Pe cand avea numai cincisprezece ani, Flor Strejnicu se afla pe sine aruncat in inchisoarea de minori din Sibiu. O scrisoare trimisa de acesta mamei sale cu ocazia Craciunului marturisea urmatoarele: "Mama draga, dintre gratii, printre lacrimi si suspine, sarutand nebun, zabrele, cred ca te sarut pe tine; dar, de-odata, fierul rece-l simt pe buze: vai, ce grea este soarta ce desparte pe copil de mama sa." Indiferent de varsta, de sentinta si de locatie, marturisitorii din inchisorile comuniste erau aflati de Craciun luptandu-se mai ales cu gerul si cu foamea. In general, Nasterea Domnului in inchisorile comuniste insemna foamete, frig, murdarie, chinuri trupesti si boli. In pofida tuturor lipsurilor insa, Mantuitorul Iisus Hristos a fost prezent intre detinuti. Precum s-a nascut in ieslea saraca din Betleem, in vremea ce lumea acelei vremi dormea in paturi calde, tot asa, Mantuitorul s-a nascut si in celulele inghetate din inchisorile comuniste, pe cand cei de afara stateau langa sobe si mese calde. Parintele Zosim Oancea, amintindu-se despre un Craciun petrecut in inchisoare, spune: "Iisus a fost totuti prezent in celule: in colindele murmurate, in stransul mainilor, in glasurile tremurande ce rosteau urarea: La multi ani! Pe la ceasul vecerniei din ziua intai de Craciun, cand paznicii au intarziat ceva mai mult pe la caminele lor, a inceput sa rasune, ca intr-o catedrala pravoslavnica, intai mai incet, apoi tot mai plin, Irmosul Nasterii: Ingerii cu pastorii maresc, iar magii cu steaua calatoresc." Atanasie Berzescu, amintindu-se de Craciunul din anul 1952, marturiseste: "In sfarsit semnalul de colinde s-a dat. Noi toti cei din celula, patru la numar, cu expresia fetei din copilarie, cu inima svacnind in piept, cu mainile infipte in zabrele, cu ochii aprinsi scanteind in noapte, incepem colindul "O, ce Veste minunata!", continuand pe aceeasi melodie cu "A venit si-aici Craciunul", colindul lui Radu Gyr. Gardienii bateau disperati cu pumnii si cu picioarele in usi, amenintandu-ne si ordonandu-ne sa incetam. Populatia din Aiud s-a adunat in jurul inchisorii; ascultau uimiti colindul, ca la urma sa cante si ei cu noi. Am trait si am simtit adanc aceste momente sublime. In acele clipe puteau sa se deschida usile toate, gardienii sa ne ucida, ca noua nu ne mai era frica de nimic. Eram in Dumnezeu si Dumnezeu in noi." Cantarile bisericesti si colindele au fost printre singurele izvoare de bucurie si intarire din care detinutii au putut gusta in aceste zile sfinte. Cantarile nu au putut fi oprite prin nici un mijloc de tortura. Amintindu-si de acestea, marturisitorul Dumitru Bordeianu, afirma: "Nu voi uita niciodata clipele de duiosie si de inaltare sufleteasca, cand, din fiecare celula de fete, incepand cu apusul soarelui si pana la stingere, ocupantele ieseau pe rand la geamul celulei si cantau. Nu mi s-a parut vreodata un cantec mai dulce, mai suav, mai inaltator spre cer, decat vocea acestor privighetori inchise dupa gratii. Ceea ce a impresionat pana la lacrimi pe toti arestatii erau cantecele de leagan pe care le cantau mamele ai caror copii nu mai stiau de ele." Ion Ioanid, amintindu-si de Craciunul anului 1952, petrecut in mina Cavnic, marturiseste: "Cand am intrat in mina, in galeriile intunecate care ne devenisera prietene, toata mina a inceput sa rasune de colindele pe care le cantam. Mai bine de o jumatate de ora, nimeni n-a plecat la locul lui de munca si s-au cantat colindele cunoscute de tot romanul, dar si cele cunoscute numai de lumea inchisorilor." La randul sau, parintele Dimirie Bejan, retraind ajunul unui Craciun petrecut in lagar, departe de tara, spune: "In lagarul de la Manastarca, in toate bordeiele ardeau festile, intre ramurile pinilor, pe care atarnau jucarii confectionate din placaj si carton. Pentru cine erau toate aceste nimicuri? Inimile celor ce impodobisera bradul le inchinasera copiilor care, in coltul de sub icoana, alaturi de mamica lor, il implorau pe Mos Craciun sa-l aduca pe taticul inapoi. In lumina opaitului, cantam colindele Pruncului nascut in Betleemul Iudeii. Usor, linistit, ca intr-o poveste spusa de bunic, se depana firul sfintelor amintiri. Ultimul colind aducea roua in ochii tuturor robitilor: Sub fereastra amintirii ne-adunam, sufletul de altadata-l colindam. Cad nametii si pierim, fara cruce, fara tara, velerim! Brazii ard in vatra vechiului catun, noi pornim colindul unui nou Craciun." Chiar si asa, prigoniti, amenintati si torturati, detinutii nu au incetat sa creada si sa nadajduiasca in Dumnezeu. Cum aproape in fiecare celula era inchis cel putin un preot, mirean sau calugar, detinutii puteau cu usurinta sa se spovedeasca, asteptand in curatenie Nasterea Domnului. Cei care nu aveau langa ei un preot se spovedeau in chip minunat, dupa cum marturiseste Ioan Ianolide, zicand: "In ajunul Craciunului ma marturisisem, la semnalul dat in teava caloriferului dintr-o celula unde era un preot. Bucurii ma inundau in cele din adancuri, intelesuri noi se desluseau si cerurile se deschideau uimitor." Colindul "In inima robului", alcatuit de Valeriu Gafencu Pe malul Trotusului canta robii Domnului, injugati la jugul Lui. Dar cantarea lor e muta, ca-i din suferinta multa si-i cu lacrimi impletita. In inima robului, Domnu-si face ieslea Lui, in noaptea Craciunului. Flori de crin din ceruri ploua peste ieslea Lui cea noua si din flori picura roua. Sta un copilas in zare si priveste cu mirare la fereastra de-nchisoare. Langa micul copilas s-a oprit un ingeras, ce-i sopteste dragalas: "Azi, Craciunul s-a mutat din palat, la inchisoare, unde-i Domnu-ntemnitat." Si copilul cel din zare a venit la inchisoare, sa traiasca praznic mare. http://www.orthphoto.net/photo/201003/52635.jpg http://www.orthphoto.net/photo/201005/54464.jpg |
La Biserica „Sfinții Împărați Constantin și Elena“ din Târgu Ocna, în ziua de 20 februarie, va avea loc o slujbă de pomenire a martirilor din închisorile comuniste.
Preoții și credincioșii care vor participa la acest moment comemorativ se vor afla uniți în rugăciune la parastasul oficiat pentru odihna sufletelor tuturor celor care și-au pierdut viața în închisorile comuniste, pentru că și-au păstrat dreapta credință și dragostea față de Hristos și de Biserică. Ca și anul trecut, slujba va fi organizată din inițiativa și cu binecuvântarea IPS Părinte Arhiepiscop Ioachim, care a delegat pentru acest moment pe părintele arhimandrit Andrei Ioniță, mare eclesiarh al Catedralei Arhiepiscopale „Sf. Parascheva“ din Roman. Momentul de aducere-aminte este prilejuit de împlinirea, la 18 februarie 2016, a 64 de ani de la trecerea la cele veșnice - în Penitenciarul din Târgu Ocna - a lui Valeriu Gafencu, unul dintre cei mai cunoscuți martiri din perioada prigoanei comuniste. Valeriu Gafencu, alături de alți foști deținuți politici care au murit în timpul detenției în Penitenciarul Spital de la Târgu Ocna, a fost înmormântat în cimitirul din curtea Bisericii „Sfinții Împărați Constantin și Elena“, motiv pentru care aici a fost ridicată o troiță în memoria eroilor și martirilor din închisorile comuniste. |
Tortionarul visinescu condamnat definitiv. Un criminal odios, o bestie fara chip uman, fiu al satanei, sluga a altor bestii.Dupa zeci de ani de la crimele lui primeste 20 de ani. Prea putin, prea tarziu aici.Nici macar la final nu si-a recunoscut crimele, distrugerea unor generatii de nevinovati. Am sperat ca macar acum va avea macar o remuscare. Nici un regret, nici o urma de pocainta. Doar lasitate si dementa, crezand pana si acum ca nu a facut nimic rau, ca a fost chiar uman si drept.Acest individ nu ar trebui ingropat, cand ii va veni ceasul, cu slujba religioasa. Ar fi o oribila jignire adusa tuturor martirilor fara nume sau mormant pe care ii are pe constiinta. Judecata va continua in fata lui Dumnezeu.Unde Domnul nu da pocainta si indreptare din pacat, inseamna ca si-a intors fata cu manie si ceea ce Domnul nu schimba in bine va distruge.
,,Ii placea blestemul:sa cada asupra lui.Nu-i placea binecuvantarea: sa se departeze de el! Se imbraca cu blestemul cum se imbraca cu haina lui,ii patrundea ca apa inlauntrul lui,ca undelemnul in oase! De aceea sa-i slujeasca de vesmant ca sa se acopere, de cingatoare cu care sa fie totdeauna incins.Aceasta sa fie din partea Domnului plata vrajmasilor mei" (Psalmul 109:17-20) |
Citat:
Da, e foarte târzie condamnarea asta, și până acum singulară. Era nevoie de o delimitare clară față de relele trecutului, imediat ce a fost posibil. Ce este cel mai trist, însă, este că Vișinescu pare a se îndrepta către sfârșitul vieții sale și către Judecată la fel de încrâncenat, întunecat și nepocăit cum a trăit. Vai de el dacă nici măcar în ultimele clipe ale vieții nu i se va despietri inima și nu va vărsa lacrimi pentru crimele făcute! |
Citat:
|
Nu-ți doresc decât ca Dumnezeu să-i odihnească pe cei duși ai tăi, iar ție să-ți vindece rănile.
|
Dumnezeu sa-ti rasplateasca gandul cel bun!
|
Dumnezeu sa ii odihneasca pe cei dragi tie, si sa ii aduca pe toti, absolut toti tortionarii si sustinatorii lor in fata justitiei, si aici pe Pamint, si in Ceruri. Incep sa te inteleg din ce in ce mai bine. Si da, iti dau dreptate.
S-a spus, si nu stiu daca e adevarat, ca cica MRU tinea mult la portretul catelei de Pauker, o alta bestie stalinista, si nu a lasat sa fie scos parca de prin cabinetul sau. Acum, nu stiu daca nu cumva ziaristii romani spun timpenii, caz in care imi cer scuze pentru dezinformare. Sa ne gindim putin la inventia sadica numita "dosar". Daca aveai origine "nesanatoasa", si mai ales cu ceva antecedente in stiinta/publicistica/arta "burgheze", adio cariera in ce voiai tu; deveneai un sclav al sistemului la nivel de studii medii, in mod fortat. Nu mai vorbesc de plecat peste granite, viata publica, etc. In acest context, faptul ca unii fii de nomenclaturisti (se stiu cine sint aia) maninca ceva infierind ipocrit sistemul in care babacii lor taiau si spinzurau, e deosebit de revoltator. |
Asa cum cunosc eu raul si rautatea, as dori sa imi ingaduiti cateva randuri.
Raul e pretutindeni, cred, si lucreaza neincetat. Cand sunt conditii sa se manifeste, o face. Uneori se exprima prin oameni care, pana la un punct, nu isi dau seama ce fac. Sunt cuprinsi in itele raului si fac ce fac. Asa se manifesta rautatea. Unii se trezesc apoi, isi dau seama si regreta ca au slujit raului. Incearca sa indrepte cumva, incearca sa se intelepteasca. Altii se trezesc mai greu, dupa ani si ani. Altii nu reusesc sa se trezeasca... Pe cei considerati rai, dupa faptele lor, trebuie sa ii iertam. Eu cred ca ei sunt victimele raului. Cum adeseori suntem si noi, fiecare avind participarea lui la rau, in rau. Daca nu ii iertam, lasam raul sa patrunda si in noi si devenim rai si noi. Iar ei raman in rautatea lor, fara a avea, prin replica iertarii, o alternativa. Sa multumim lui Dumnezeu pentru toate! |
Imi pare rau , dragul meu Pelerin...trebuie sa gasesti in tine puterea sa ierti..nu sa uiti, dar sa ierti, pentru ca daca nu, tie singur iti faci rau. Uite, Corneliu Coposu a reusit.
"Dacă vreodată ajungi la judecată, să mă chemi martor și am să spun că nu erai în deplinătatea facultăților mintale, că dumneata nu trebuie să ajungi la pușcărie, ci la spitalul de nebuni", i-ar fi spus liderul taranist tortionarului lui intr-o intrevedere. Intr-adevar pedeapsa lui nu rezolva nimic, nu suplineste bataile, frigul, umilinta si moartea detinutilor...e asa ca sa ia ochii lumii si sa se spuna ca s-a rezolvat ceva, au gasit un "tap ispasitor"...ca Visinescu mai sunt si altii, care mai mult ca sigur ca se bucura de tihna si pensie buna. Doar Dumnezeu daca e sa echilibreze balanta si sa-i faca sa plateasca pt atrocitatile comise... |
Ora este GMT +3. Ora este acum 20:36:53. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.