![]() |
celibatar
Poate sa isi doreasca Domnul sa traiesti celibatar?
|
Dumnezeu vrea ca "toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta Adevarului sa vina".
|
Citat:
|
In ortodoxie nu este "celibat" pur si simplu.
Casatorie sau calugarie. Celibatul nu e un angajament clar, mai degraba opusul unuia. |
Citat:
|
Nu cred ca gresiti!
-Pentru calugarie trebuie sa ai inclinatie in acest sens, sa renunti practic la cele lumeste, ori nu toti oamenii pot face acest lucru. Apoi a te calugari doar ca urmare a unor dezamagiri sentimentale sau de alta natura mi se pare complet gresit. -Pentru casatorie - asa cum am mai spus si la alte topice- trebuie sa gasesti persoana potrivita, care sa-ti placa din toate punctele de vedere si reciproc. Bineinteles ca ideal ar fi una din aceste doua cai, dar sunt situatii in care o persoana pur si simplu nu simte nici o atractie spre calugarie, dar nu isi gaseste nici o persoana potrivita cu care sa se casatoreasca. |
Mai nene tu nu pricepusi inca cum sta treaba cu sexul inainte de casatoriaesi dai sfaturi la altii cum si cand sa se calugareasca?
Iar asta cu "atractia spre calugarie" e cu dus intors. Probabil o gramada n-ar simti atractie nici spre casatorie daca ar sti ce urmeaza de fapt. Mai ales cand e un hedonist ca tine care alegere in baza placerii care crede ca o va gasi in celalat. Ce sa-i faci, triumful imaginatiei/placerii asupra ratiunii.. |
Citat:
Ala duhovnicesc. Daca e o dezamagire temporara, conjuncturala o alegere din aceasta perspectiva a calugariei e gresita, categoric. Daca e o intelepciune castigata, pe viata, o alegere in consecinta poata fi mantuitoare. Pana la urma nici casatoria nici calugaria nu sunt scopuri in sine, ci mantuirea. |
Citat:
Iar in mod logic si normal- scopul oricarei casnicii este intradevar si mântuirea, dar si a fi fericit/fericita alaturi de persoana iubita. Nu am auzit pe nimeni- ar fi anormal- care sa se casatoreasca ca sa fie nefericit! Si in mod evident, atunci când esti alaturi de persoana iubita, este NORMAL sa te bucuri si sa fii fericit. Iar cu partea daca ar sti ce urmeaza- atata timp cat doi oameni maturi, cu o judecata sanatoasa, fara vicii grave de caracter sau comportament (bautura, infidelitate, caracter violent, consum de droguri, etc), si care au principii morale sanatoase, care impartasesc gusturi, pasiuni comune, care au si o atractie fizica reciproca si care sunt legati de sentimente autentice reciproce, decid sa se casatoreasca, in mod logic si firesc nu poate urma decat o casatorie reusita si o viata de familie armonioasa, echilibrata si fericita! Asta este convingerea mea ferma. |
Citat:
Intr-adevar, nu te casatoresti ca sa fii nefericit, te casatoresti ca sa te mantuiesti si sa lucrezi si la mantuirea celui de langa tine. De obicei, asta e un drum cu obstacole, deci daca tinta ta e satisfactia personala, ai sa cam fii dezamagit si ai sa cazi in nas la primul obstacol sau chiar mai devreme. Citat:
Sau ma rog, ai tu definitia adhoc care nu se potriveste de nici un fel cu lumea reala. Din cum vorbesti, se pare ca ti s-au servit multe perle de "intelepciune" dar de iesit nu prea ai iesit in lume. Hartie de turnesol pentru "sentimente autentice reciproce" ai? Si daca decid sa se casatoreasca, de ce sa nu astepte pana cand o fac? Tu cand ai de gand sa semnezi un contract, dai banii inainte sau dupa? Citat:
|
Citat:
Principii morale sanatoase cred ca ar fi in primul rand a aveea un caracter bun, a nu aveea vicii grave de caracter sau comportament (le-am enumerat anterior), a te comporta civilizat in societate, in familie, la locul de munca, a-ti indeplini atributiile de serviciu in mod corect si cat mai bine posibil, a nu face rau unui om care nu ti-a facut vreun mare rau, a cauta sa ajuti- in limita a ceea ce este omeneste fizic posibil pe ceilalti oameni, a fi o fire sociabila, vesela, etc. Si desi din pacate astazi sunt multi oameni care nu practica aceste principii, totusi pot spune ca am cunoscut personal si multi oameni jos-palaria care respecta aceste principii si au un comportament ireprosabil in societate si in familie. Multi din ei au fost ceferistii- iar la serviciu isi faceau datoria intr-un mod exemplar (cu pasiune si daruire pentru meserie), iar acasa si in societatea- cu vecinii de bloc, prietenii, cunoscutii se comportau ireprosabil, fiind si oameni veseli si sociabili. Asadar cred ca principiile morale expuse se potrivesc cu lumea reala. Sau dupa dumneavoastra, daca ce am spus eu este gresit, care ar trebui sa fie principiile morale pe care ar trebui sa le aibă un om ?! Si cred ca orice om, matur si cu o buna judecata, isi poate da seama atunci când iubeste cu adevarat pe cineva si când vrea sa fie impreuna toata viata si sa se casatoreasca cu cineva! |
Alin, daca ai tot ceea ce a enumerat Florin ca principii morale sanatoase, dar nu ai asteptat pana la casatorie ca sa ai relatii intime, inseamna ca toate celelalte principii suntinexistente, se anuleaza?
Parerea mea e ca e preferabil sa ai acele principii morale eumerate de Florin, decat doar sa astepti pana la casatorie si in rest sa nu ai cine stie ce principii morale.... Chiar nu consider ca sunt amorala sau imorala doar pentru ca nu am asteptat pana la casatorie, atata timp cat stiu bine ca nu am avut relatii decat cu cel care mi-a devenit sot si nu am aut relatii intime doar ca sa "fiu in rand cu lumea/gasca/whatever". |
Citat:
Ca trebuie sa fie? Sau tu gasesti morale justificari de genul "Ce daca i-am dat o palma, doar nu l-am omorat?" De altfel "principiu moral" cel mai evident in discursul lui a fost "cat de placut iti este celalalt". Citat:
|
Citat:
|
Stiu de unde ai ales asta dar referinta era la Legea Veche.
Dar intr-adevar, cine persista intr-un pacat, incercand chiar sa apere acel pacat ca pe o virtute, se lipseste pe sine de Har iar fara Har oricare alt pacat este imediat dupa colt. Nu imediat, pentru ca o constiinta socata de un pacat mare si evident risca sa se trezeasca dar in timp.. Da, e adevarat, multi nu asteapta pana la casatorie, pentru o parte din ei ( o mica parte cred) nu apare un conflict direct cu scopul final, dar de aici pana a apara acest lucru (aproape) ca pe o virtute e o cale cam lunga (in jos). |
Citat:
|
Citat:
Sigur ai fost intrebata daca ati intretinut relatii pana atunci si cum normal ca raspunsul a fost da,preotul ti-a dat iertarea.Iertarea te asuma sa recunosti ca ai gresit. Corinusha,ma uit la ce ai scris mai sus,la fel i-ai spus si preotului?Daca da,problema voastra,daca nu,vezi ca e mare pacat sa minti la spovedanie. |
Citat:
|
Citat:
Cand vorbiti de persoana iubita cu care doriti sa va casatoriti o idealizati, o faceti un soi de semi sfanta, dar ea e doar o fiinta umana care nu ofera nici o garantie la fericire pana cand moartea va va desparti. Aveti muuulte asteptari dar trebuie sa va ganditi si invers, dvs ce oferiti? |
Buna remarca :)
|
Citat:
Infantilisme, soro, patologii banale care s-ar vindeca repejor dacă omul (tot omul care suntem, frățește) ar avea măcar un strop de punere în paranteză. De sine. Domnul să ne miluiască! |
Citat:
Insa ceea ce sustin este faptul ca doi oameni maturi, cu credinta in Dumnezeu, care nu au vicii grave de caracter (din cele enumerate) , si care sunt legati de sentimente autentice reciproce, vor sti si vor putea sa depaseasca orice neintelegere, cearta, greutati, etc- care inevitabil pot aparea in orice casnicie, si aceea casnicie va putea dura toata viata. Este adevarat ca atunci cand ne casatorim cu cineva trebuie sa fim ferm convinsi ca vrem sa fim impreuna cu aceea persoana toata viata, este adevarat ca trebuie sa ne gandim foarte bine inainte de a face acest pas, insa nici nu trebuie sa nu ne casatorim de frica a ceea ce ar putea merge rau, dupa "principiul" drobului de sare! |
Citat:
Nu vedeți că exagerați cu presupusul și cu normativul, ca și când ați avea vreo minimă experiență în căsnicie? Dumneavoastră vă exprimați aici, cu carul, doar prejudecățile - să mă iertați vă rog! Normativitatea asta e colosal de apăsătoare. De ce nu voiți să vă eliberați de ea și să încercați marea căsniciei măcar cu degetul, mai întâi...:) De ce, frate, nu scrieți despre ce cunoașțeți din experiență, din încercări etc.? Eu sunt sigur că ați avea multe lucruri folositoare și interesante de împărtășit, sunt absolut sigur de asta deoarece aveți multă bunăvoință, în general, pentru expunerea celor dinlăuntru... Haideți, Florin, centrați-vă pe împărtășirea a ceea ce cunoașteți! Sau menționați că dați cu ipoteza, pentru cazurile când nu cunoașteți. Doar nu mai debitați afirmații categorice în cestiuni pe care nu le-ați experiat un strop! Va fi bine și frumos pentru toți și mai întâi pentru dvs., de veți face acest exercițiu de onestitate și simplitate. Doamne ajută! P.S. Eu cred că v-ați obișnuit să puneți carul înaintea boilor, apoi vă mirați că teleguța nu înaintează... Păi cum ar putea s-o facă? |
Citat:
|
Calea cea dreapta....
Calea cea buna este calea cea dreapta. Scurt spus, este de ales intre calugarie sau casatorie. Dar daca, nu alegi nici una, exista si a treia cale...Celibatul. Desigur, fiecare cale aleasa are dificultatile ei si nimeni nu le poate intelege mai adanc decat duhovnicul. Aceste cai de(ne)desavarsire trebuie alese cu mare atentie si dupa o lunga perioada de cantarire a alternativelor si sfatuire (cu duhovnicul, de obicei). Calea cea dreapta...este personala/personalista si nu trebuie teoretizata pe forumuri...
"Cred Doamne, ajuta necredintei mele." |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Este adevarat ca nu sunt inca casatorit, dar toate aspectele si opiniile pe care le-am despre casatorie si viata de familie tin de bunul simt omenesc, de firescul lucrurilor, ori pentru ca sa stii aceste aspecte nu este obligatoriu a fi intai casatorit! Iar ca o concluzie la acest topic- este de preferat ca omul sa aleaga una dintre cele doua cai in viata- casatoria si întemeierea unei familii sau calugaria. Insa in cazuri deosebite- când un om nu simte nici o aplecare spre calugarie, dar nici nu-si gaseste pe cineva cu care vrea sa se casatoreasca- atunci intradevar poate ranmane si celibatar. |
Citat:
|
Citat:
|
1. Cât despre cele ce mi-ați scris, bine este pentru om să nu se atingă de femeie.
2. Dar din cauza desfrânării, fiecare să-și aibă femeia sa și fiecare femeie să-și aibă bărbatul său. 3. Bărbatul să-i dea femeii iubirea datorată, asemenea și femeia bărbatului. 4. Femeia nu este stăpână pe trupul său, ci bărbatul; asemenea nici bărbatul nu este stăpân pe trupul său, ci femeia. 5. Să nu vă lipsiți unul de altul, decât cu bună învoială pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea, și iarăși să fiți împreună, ca să nu vă ispitească satana, din pricina neînfrânării voastre. 6. Și aceasta o spun ca un sfat, nu ca o poruncă. 7. Eu voiesc ca toți oamenii să fie cum sunt eu însumi. Dar fiecare are de la Dumnezeu darul lui: unul așa, altul într-alt fel. 8. Celor ce sunt necăsătoriți și văduvelor le spun: Bine este pentru ei să rămână ca și mine. 9. Dacă însă nu pot să se înfrâneze, să se căsătorească. Fiindcă mai bine este să se căsătorească, decât să ardă. 10. Iar celor ce sunt căsătoriți, le poruncesc, nu eu, ci Domnul: Femeia să nu se despartă de bărbat! 11. Iar dacă s-a despărțit, să rămână nemăritată, sau să se împace cu bărbatul său; tot așa bărbatul să nu-și lase femeia. 12. Celorlalți le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, și ea voiește să viețuiască cu el, să nu o lase. 13. Și o femeie, dacă are bărbat necredincios, și el binevoiește să locuiască cu ea, să nu-și lase bărbatul. 14. Căci bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voștri ar fi necurați, dar acum ei sunt sfinți. 15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legați; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace. 16. Căci, ce știi tu, femeie, dacă îți vei mântui bărbatul? Sau ce știi tu, bărbate, dacă îți vei mântui femeia? 17. Numai că, așa cum a dat Domnul fiecăruia, așa cum l-a chemat Dumnezeu pe fiecare, astfel să umble. Și așa rânduiesc în toate Bisericile. 18. A fost cineva chemat, fiind tăiat împrejur? Să nu se ascundă. A fost cineva chemat în netăiere împrejur? Să nu se taie împrejur. 19. Tăierea împrejur nu este nimic; și netăierea împrejur nu este nimic, ci paza poruncilor lui Dumnezeu. 20. Fiecare, în chemarea în care a fost chemat, în aceasta să rămână. 21. Ai fost chemat fiind rob? Fii fără grijă. Iar de poți să fii liber, mai mult folosește-te! 22. Căci robul, care a fost chemat în Domnul, este un liberat al Domnului. Tot așa cel chemat liber este rob al lui Hristos. 23. Cu preț ați fost cumpărați. Nu vă faceți robi oamenilor. 24. Fiecare, fraților, în starea în care a fost chemat, în aceea să rămână înaintea lui Dumnezeu. 25. Cât despre feciorie, n-am poruncă de la Domnul. Vă dau însă sfatul meu, ca unul care am fost miluit de Domnul să fiu vrednic de crezare. 26. Socotesc deci că aceasta este bine pentru nevoia ceasului de față: Bine este pentru om să fie așa. 27. Te-ai legat de femeie? Nu căuta dezlegare. Te-ai dezlegat de femeie? Nu căuta femeie. 28. Dacă însă te vei însura, n-ai greșit. Ci fecioara, de se va mărita, n-a greșit. Numai că unii ca aceștia vor avea suferință în trupul lor. Eu însă vă cruț pe voi. 29. Și aceasta v-o spun, fraților: Că vremea s-a scurtat de acum, așa încât și cei ce au femei să fie ca și cum n-ar avea. 30. Și cei ce plâng să fie ca și cum n-ar plânge; și cei ce se bucură, ca și cum nu s-ar bucura; și cei ce cumpără, ca și cum n-ar stăpâni; 31. Și cei ce se folosesc de lumea aceasta, ca și cum nu s-ar folosi deplin de ea. Căci chipul acestei lumi trece. 32. Dar eu vreau ca voi să fiți fără de grijă. Cel necăsătorit se îngrijește de cele ale Domnului, cum să placă Domnului. 33. Cel ce s-a căsătorit se îngrijește de cele ale lumii, cum să placă femeii. 34. Și este împărțire: și femeia nemăritată și fecioara poartă de grijă de cele ale Domnului, ca să fie sfântă și cu trupul și cu duhul. Iar cea care s-a măritat poartă de grijă de cele ale lumii, cum să placă bărbatului. 35. Și aceasta o spun chiar în folosul vostru, nu ca să vă întind o cursă, ci spre bunul chip și alipirea de Domnul, fără clintire. 36. Iar de socotește cineva că i se va face vreo necinste pentru fecioara sa, dacă trece de floarea vârstei, și că trebuie să facă așa, facă ce voiește. Nu păcătuiește; căsătorească-se. 37. Dar cel ce stă neclintit în inima sa și nu este silit, ci are stăpânire peste voința sa și a hotărât aceasta în inima sa, ca să-și țină fecioara, bine va face. 38. Așa că, cel ce își mărită fecioara bine face; dar cel ce n-o mărită și mai bine face. 39. Femeia este legată prin lege atâta vreme cât trăiește bărbatul ei. Iar dacă bărbatul ei va muri, este liberă să se mărite cu cine vrea, numai întru Domnul. 40. Dar mai fericită este dacă rămâne așa, după părerea mea. Și socot că și eu am Duhul lui Dumnezeu. (Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel, cap. 7) |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 02:37:28. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.