![]() |
Partea mai putin discutata a lui Hristos
34. Iar Iisus zicea: Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac. Și împărțind hainele Lui, au aruncat sorți.
De ce nu vedem si aceasta latura a lui Dumnezeu, intelegerea, compatimirea? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Icosul 2 : Intelegerea cea neinteleasa cautand Filip sa o inteleaga, graia : Doamne, arata noua pe Tatal. Iar Tu ai zis catre dansul : Atata vreme fiind cu Mine, au n-ai cunoscut ca Tatal este intru Mine si Eu intru Tatal ? De aceea, Tie, Celui ce esti necuprins, cu frica Iti graim : Iisuse, Dumnezeule cel mai inainte de veci; Iisuse, Imparatule cel prea-puternic; Iisuse, Stapane cel indelung-rabdator; Iisuse, Mantuitorule cel preamilostiv; Iisuse, pazitorul meu cel preabun; Iisuse, curateste pacatele mele; Iisuse, ridica faradelegile mele; Iisuse, iarta nedreptatile mele; Iisuse, nadejdea mea, nu ma lasa pe mine; Iisuse, ajutorul meu, nu ma lepada pe mine; Iisuse, Ziditorul meu, nu ma uita pe mine; Iisuse, Pastorul meu, nu ma pierde pe mine; Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma ! Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos din Canonul de pocainta catre Domnul nostru Iisus Hristos |
Citat:
Si ce legatura directa au acestea cu ce am postat eu? |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
De ce punem in fata numai judecata aspra a lui Dumnezeu. De ce ne facem ca nu vedem si latura sa intelegatoare, toleranta, compatimitoare? Vedem clar ca pe aceia care Îl rastigneau ii iertase fara ca aceia sa se caiasca, spunand cuvintele "iarta-i, caci nu stiu ce fac", cumva le intelege nestiinta. |
Citat:
Pai raspunsul este urmatorul:Depinde de relatia personala cu Dumnezeu. Puteam avea: indiferenta => nu-l intereseaza Dumnezeu si putin ii pasa de El conflict => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista dar mai dragi ii sunt pacatele decat pararea lui Dumnezeu.Se teme de Dumnezeu sa nu-l trazneasca.Omul se teme de pedeapsa lui Dumnezeu respect => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista si incepe sa tina seama mai mult de parerile lui Dumnezeu decat de ale sale. Se teme ca nu cumva datorita actiunilor sale sa-l dezamageasca pe Dumnezeu. Omul se teme ca nu cumva sa-l dezamageasca pe Dumnezeu. Ca nu cumva sa-si calce respectul pe care il are fata de Dumnezeu. dragoste =>il recunoaste pe Dumnezeu, tine seama numai de parerile lui Dumnezeu si vrea sa-i dovedeasca lui Dumnezeu, ca el omul este vrednic a fi si a se numi : fiu al lui Dumnezeu(caci Dumnezeu are doi fii: Hristos -Dumnezeu Fiul si fiul ratacitor) Omul se teme ca nu cumva sa-si piarda iubirea fatza de Dumnezeu. In acest caz omul pune mai inainte de toate dragostea pe care o are fatza de Dumnezeu si nimic altceva nu mai conteaza. |
Citat:
|
Citat:
lui Dumnezeu. |
Citat:
|
Citat:
Felicitari pentru aceasta ascutime a mintii. Dumnezeu ne iarta chiar daca nu ne caim (Iarta-i ca nu stiu ce fac! Nu se roaga - Nu-i ierta pentru ca gresesc amarnic!). Ne intelege perfect conditia umana. Asa ar trebui sa procedam si noi cu gresitii nostri, intelegand ca natura umana este firava spiritual, slaba, usor coruptibila, anchilozata in fixatii de tot soiul, usor aprinsa spre violenta... Insa, in acest caz chiar daca suntem iertati, pacatul ramane asupra noastra (continua sa produca efecte in constiinta noastra). Acesta se ridica efectiv numai atunci cand recunoastem ca gresim si iL recunoastem pe Dumnezeu - capabil sa anihileze viitoarele efecte teribile ale acestuia. Dumnezeu nu poate face nimic in ajutorul nostru, daca noi insine nu ne deschidem inima sa fie luminata si curatata. Pacatul continua sa lucreze in noi inertial si cumulativ. |
Citat:
|
Citat:
1) nădejdea prea mare în mila lui Dumnezeu; 2) deznădejdea cu privire la mântuirea noastră; 3) împotrivirea clară față de adevăr și lepădarea de credința ortodoxă; 4) invidia cu privire la acele bunuri duhovnicești pe care le dobândește aproapele de la Dumnezeu; 5) aflarea în păcate și stăruința în răutate; 6) nepăsarea față de pocăință până la sfârșitul acestei vieți. Citat:
|
Citat:
Totusi, s-ar parea ca e nevoie de o rugaciune, cu atat mai viabila cu cat sursa rugaciunii e mai vrednica. Cam la fel e pomelnicul, sau grupul de rugaciune, nu-i asa? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Iar ghidurile de spovednie ni sunt transmise de la sfintii parinti. |
Citat:
relatiile. |
Citat:
Dumnezeu iartă orice, însă nu te poate împiedica să-I întorci spatele, să-L hulești, să-I refuzi dragostea, jertfa, mântuirea. Nu te poate împiedica să te autodistrugi, să te sinucizi, să mergi în iad. Suferința Lui pe cruce nu este pentru Sine, ci pentru noi și mai ales pentru cei care-L răstignesc. Rugăciunea Lui acolo, răstignit fiind, arată că mai mare decât chinurile fizice pe care le îndura este această durere pentru cei care nu cred în El, pentru cei care se pierd. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Să ierți înseamnă să continui să-l iubești pe cel care ți-a greșit, care ți-a făcut vreun rău. Nu ții seama de acel rău.
Totuși, nu-l poți face pe celălalt să te iubească, nu-l poți face mai bun. Asta ține de el, dacă răspunde iubirii tale, părându-i rău pentru că te-a rănit. Răul este în inima celui care-l produce, măcinându-l și omorându-l sufletește, ca un vierme. El e de plâns mai mult decât cel asupra căruia se exercită acest rău, dacă acesta din urmă nu-l primește în inima sa, iertând. |
Citat:
|
Nu a zis tot Cel care s-a rugat pentru iertarea lor că judecata i-a fost dată lui de către Tatăl? Deci va fi o judecată. Dar va fi dumnezeiască, nu după cum gândim noi. Ea ar putea să însemne pur și simplu a fi pus față în față cu propriile pacate, in lumina extrem de limpede a Dumnezeirii, pe care poate ai refuzat să o cunoști în această viață.
|
Iertarea s-a dat tuturor oamenilor pe Cruce, nu doar celor care au pus la cale și au executat deicidul.
"Tată, iartă-i că nu știu ce fac" se referă la toată umanitatea răscumpărată de Domnul cu jertfa Sa. Evangheliile ne lasă să înțelegem că nici măcar ucenicii lui Hristos nu prea știau ce făceau, ei care au văzut atâtea minuni și au făcut la rândul lor minuni cu o Putere nemaipomenită primită de la Cel ce agoniza pe Golgota. Aproape nimeni nu știe ce face în lumea asta, în afara creștinilor, evident... aceștia din urmă nu fac ceea ce știu că trebuie să facă! Iertarea e la îndemâna oricui, Dumnezeu o dă tuturor, dar puțini sunt cei ce o primesc și o fac lucrătoare, fiindcă iertarea aceasta nu e o simplă grațiere juridică după care ai liber la neleguiri din nou. Nu-ți folesește la nimic dacă n-o asumi și refuzi să devii o icoană a măreției ei. Încă ceva: nu pocăința atrage iertarea ci iertarea declanșează pocăința (metanoia). |
Citat:
|
Citat:
in exemplul dat, iarta-i ca nu stiu ce fac este foarte clar ca Dumnezeu, in procesul de iertare si in consecintasi de mantuire, tine cont de absolut toate : capacitate de a intelege si primi Adevarul, informatia primita, etc. nu poti cere cuiva mai mult decat poate intelege. altceva este cand tu intelegi, cunosti, dar te impotrivesti si chiar te lepezi. am studiat un pic acest aspect in discutiile mele cu niste prieteni hindusi. Nu le-am dezvaluit intentia mea, insa discutand despre relatia cu Dumnezeu de fapt am realizat ca ei nu au capacitatea de intelegere a ce inseamna de fapt a crede in Hristos si a-L primi ca Mantuitor. Pur si simplu, modul de viata, de educatie , de crestere, informatia primita, chiar si gena mostenita nu este la nivelul de a primi adevarul care este Hristos. Ei , altceva este cand Insusi Dumnezeu lumineaza. Insa El lumineaza cand voieste, si pe cine voieste in planurile Sale dumnezeisti. |
Citat:
|
Da, așa cum spunea Mihailc: Nu pocăința atrage iertarea, ci iertarea declanșează pocăința (metanoia). Deci așa ne schimbă Dumnezeu și ne trece de la moarte la viață: iertându-ne. Și tot așa oricare dintre noi poate fi de folos duhovnicesc celui care-i greșește.
Însă Misuar mi se pare că ar înțelege că dacă Hristos iartă necondiționat, atunci n-ar mai fi loc de pedeapsă. Or, pedeapsă e clar că va fi. Dar cred că noi înșine ne pedepsim, nu Dumnezeu. Dumnezeu n-a făcut nici moartea și nici iadul; și nu vrea ca cineva să se chinuiască, indiferent de păcatele pe care le-a făcut. Dar suferința veșnică e o consecință inevitabilă a depărtării și neascultării de Dumnezeu. |
Citat:
Eu zic ca pentru a ajunge la iertare trebuie sa treci prin pocainta si prefacere a sufletului. Caci prin iertare apoi vine binecuvantarea lui Dumnezeu invatand sa iubesti. numai un suflet pocait poate ierta, numai un suflet care s-a smerit poate ierta. neiertatea vine din mandrie. si pana nu pleaca mandria nu vine nici sentimentul iertarii si al iubirii. altfel, este ea iertare? sau doar un exercitiu al mintii , sau mai bine zis un exercitiu al mandriei de sine. |
acesta este si motivul pentru care sunt atat de multi oameni care nu iarta. pentru ca nu trec prin procesul pocaintei, al smeririi de sine, a recunoasterii cine sunt de fapt.
neconstientizand starea proprie, nu iarta , socotindu-se indreptatit. Ori iertare inseamna renuntare la indreptatire in primul rand. |
Adică până nu ai intrat în rânduială nu ai iertat niciodată? Eu cred că pocăința a declanșat o conștientizare mai clară a iertării, dar de iertat ai iertat și înainte. Și mai cred că sunt oameni care iartă, deși nu sunt credincioși practicanți. Nu de puține ori mi se întâmplă să iau lecții de la acest gen de oameni. Mi se pare greșită ideea că numai cel care este într-o stare de pocăință poate să ierte.
|
Citat:
iata, cineva mi-a facut mie un mare rau, o suferinta ingrozitoare cu consecinte pe zeci de ani. sunt indreptatita in suferinta mea sa zic: mi-a facut rau acest om, cum pot sa il iert? insa vine Hristos , atinge inima si zice: smereste-te, tu nu ai pacatele tale? tu nu ai gresit deloc? iata cate pacate duci, iata ai facut si asta, si asta, si iti arata in inima toate cate le-ai facut in viata , smerindu-te. le vezi, realizezi, plangi, se indoaie inima in suferinta pocaintei, apoi simti blandetea lui Dumnezeu, care schimba inimi si suflete si astfel zici: din toata inima iert, pot ierta si pot uita. sa analizam procesul nostru propriu de iertare. Fara pocainta nu exista iertare decat mandrie de sine. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 20:10:08. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.