Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Spiritualitatea ortodoxa (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5072)
-   -   Partea mai putin discutata a lui Hristos (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=18333)

Misuar 12.02.2016 12:26:49

Partea mai putin discutata a lui Hristos
 
34. Iar Iisus zicea: Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac. Și împărțind hainele Lui, au aruncat sorți.

De ce nu vedem si aceasta latura a lui Dumnezeu, intelegerea, compatimirea?

Copacel 12.02.2016 15:05:56

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613529)
De ce nu vedem si aceasta latura a lui Dumnezeu, intelegerea, compatimirea?

Dar Cine l-a trimis pe Fiul pe pamant ?

Misuar 12.02.2016 15:13:18

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613548)
Dar Cine l-a trimis pe Fiul pe pamant ?

Tatal? sau cine?

Copacel 12.02.2016 21:39:07

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613550)
Tatal? sau cine?

Aham

Icosul 2 :
Intelegerea cea neinteleasa cautand Filip sa o inteleaga, graia : Doamne, arata noua pe Tatal. Iar Tu ai zis catre dansul : Atata vreme fiind cu Mine, au n-ai cunoscut ca Tatal este intru Mine si Eu intru Tatal ? De aceea, Tie, Celui ce esti necuprins, cu frica Iti graim :

Iisuse, Dumnezeule cel mai inainte de veci;
Iisuse, Imparatule cel prea-puternic;
Iisuse, Stapane cel indelung-rabdator;
Iisuse, Mantuitorule cel preamilostiv;
Iisuse, pazitorul meu cel preabun;
Iisuse, curateste pacatele mele;
Iisuse, ridica faradelegile mele;
Iisuse, iarta nedreptatile mele;
Iisuse, nadejdea mea, nu ma lasa pe mine;
Iisuse, ajutorul meu, nu ma lepada pe mine;
Iisuse, Ziditorul meu, nu ma uita pe mine;
Iisuse, Pastorul meu, nu ma pierde pe mine;
Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma !



Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos din
Canonul de pocainta catre Domnul nostru Iisus Hristos

Misuar 13.02.2016 08:40:02

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613570)
Aham

Icosul 2 :
Intelegerea cea neinteleasa cautand Filip sa o inteleaga, graia : Doamne, arata noua pe Tatal. Iar Tu ai zis catre dansul : Atata vreme fiind cu Mine, au n-ai cunoscut ca Tatal este intru Mine si Eu intru Tatal ? De aceea, Tie, Celui ce esti necuprins, cu frica Iti graim :

Iisuse, Dumnezeule cel mai inainte de veci;
Iisuse, Imparatule cel prea-puternic;
Iisuse, Stapane cel indelung-rabdator;
Iisuse, Mantuitorule cel preamilostiv;
Iisuse, pazitorul meu cel preabun;
Iisuse, curateste pacatele mele;
Iisuse, ridica faradelegile mele;
Iisuse, iarta nedreptatile mele;
Iisuse, nadejdea mea, nu ma lasa pe mine;
Iisuse, ajutorul meu, nu ma lepada pe mine;
Iisuse, Ziditorul meu, nu ma uita pe mine;
Iisuse, Pastorul meu, nu ma pierde pe mine;
Iisuse, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma !



Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos din
Canonul de pocainta catre Domnul nostru Iisus Hristos

Aham.
Si ce legatura directa au acestea cu ce am postat eu?

Copacel 13.02.2016 19:55:49

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613529)
34. Iar Iisus zicea: Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac. Și împărțind hainele Lui, au aruncat sorți.
De ce nu vedem si aceasta latura a lui Dumnezeu, intelegerea, compatimirea?

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613570)
Icosul 2 :
: Atata vreme fiind cu Mine, au n-ai cunoscut ca Tatal este intru Mine si Eu intru Tatal ?

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613589)
Aham.
Si ce legatura directa au acestea cu ce am postat eu?

_______________________________

Misuar 13.02.2016 20:47:13

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613625)
_______________________________

Tu ai inteles care era intrebarea?

Copacel 13.02.2016 20:59:02

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613634)
Tu ai inteles care era intrebarea?

Tu ai inteles cine este Dumnezeu ?

Misuar 13.02.2016 21:05:09

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613638)
Tu ai inteles cine este Dumnezeu ?

Clar ca n-ai inteles. Poate n-am explicat eu destul de bine. Intrebarea era:
De ce punem in fata numai judecata aspra a lui Dumnezeu. De ce ne facem ca nu vedem si latura sa intelegatoare, toleranta, compatimitoare?
Vedem clar ca pe aceia care Îl rastigneau ii iertase fara ca aceia sa se caiasca, spunand cuvintele "iarta-i, caci nu stiu ce fac", cumva le intelege nestiinta.

Copacel 13.02.2016 21:32:59

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613640)
Clar ca n-ai inteles. Poate n-am explicat eu destul de bine. Intrebarea era:
De ce punem in fata numai judecata aspra a lui Dumnezeu. De ce ne facem ca nu vedem si latura sa intelegatoare, toleranta, compatimitoare?

Pai asta-i altceva frate.
Pai raspunsul este urmatorul:Depinde de relatia personala cu Dumnezeu.
Puteam avea:
indiferenta => nu-l intereseaza Dumnezeu si putin ii pasa de El

conflict => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista dar mai dragi ii sunt
pacatele decat pararea lui Dumnezeu.Se teme de Dumnezeu sa nu-l trazneasca.Omul se teme de pedeapsa lui Dumnezeu

respect => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista si incepe sa tina
seama mai mult de parerile lui Dumnezeu decat de ale sale. Se teme ca
nu cumva datorita actiunilor sale sa-l dezamageasca pe Dumnezeu.
Omul se teme ca nu cumva sa-l dezamageasca pe Dumnezeu. Ca nu cumva
sa-si calce respectul pe care il are fata de Dumnezeu.

dragoste =>il recunoaste pe Dumnezeu, tine seama numai de parerile lui
Dumnezeu si vrea sa-i dovedeasca lui Dumnezeu, ca el omul este
vrednic a fi si a se numi : fiu al lui Dumnezeu(caci Dumnezeu are doi fii: Hristos -Dumnezeu Fiul si fiul ratacitor)
Omul se teme ca nu cumva sa-si piarda iubirea fatza de Dumnezeu.
In acest caz omul pune mai inainte de toate dragostea pe care o are fatza
de Dumnezeu si nimic altceva nu mai conteaza.

Misuar 13.02.2016 21:42:32

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613644)
Pai asta-i altceva frate.
Pai raspunsul este urmatorul:Depinde de relatia personala cu Dumnezeu.
Puteam avea:
indiferenta => nu-l intereseaza Dumnezeu si putin ii pasa de El

conflict => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista dar mai dragi ii sunt
pacatele decat pararea lui Dumnezeu.Se teme de Dumnezeu sa nu-l trazneasca.Omul se teme de pedeapsa lui Dumnezeu

respect => il recunoaste pe Dumnezeu, stie ca El exista si incepe sa tina
seama mai mult de parerile lui Dumnezeu decat de ale sale. Se teme ca
nu cumva datorita actiunilor sale sa-l dezamageasca pe Dumnezeu.
Omul se teme ca nu cumva sa-l dezamageasca pe Dumnezeu. Ca nu cumva
sa-si calce respectul pe care il are fata de Dumnezeu.

dragoste =>il recunoaste pe Dumnezeu, tine seama numai de parerile lui
Dumnezeu si vrea sa-i dovedeasca lui Dumnezeu, ca el omul este
vrednic a fi si a se numi : fiu al lui Dumnezeu(caci Dumnezeu are doi fii: Hristos -Dumnezeu Fiul si fiul ratacitor)
Omul se teme ca nu cumva sa-si piarda iubirea fatza de Dumnezeu.
In acest caz omul pune mai inainte de toate dragostea pe care o are fatza
de Dumnezeu si nimic altceva nu mai conteaza.

Si aceia pe care Hristos ii iarta, din care categorie de relatie crezi ca faceau parte?

Copacel 13.02.2016 21:46:41

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613648)
Si aceia pe care Hristos ii iarta, din care categorie de relatie crezi ca faceau parte?

Hristos ii iarta pe toti daca acestia se pocaiesc.Pt ca daca liberul arbitru al omului nu doreste o relatie cu Dumnezeu atunci nu-l intereseaza nici iertarea
lui Dumnezeu.

Misuar 13.02.2016 21:53:17

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613649)
Hristos ii iarta pe toti daca acestia se pocaiesc.Pt ca daca liberul arbitru al omului nu doreste o relatie cu Dumnezeu atunci nu-l intereseaza nici iertarea
lui Dumnezeu.

De ce nu raspunzi la intrebarea mea concret? :)

florin.oltean75 13.02.2016 21:57:36

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613640)
Clar ca n-ai inteles. Poate n-am explicat eu destul de bine. Intrebarea era:
De ce punem in fata numai judecata aspra a lui Dumnezeu. De ce ne facem ca nu vedem si latura sa intelegatoare, toleranta, compatimitoare?

Vedem clar ca pe aceia care Îl rastigneau ii iertase fara ca aceia sa se caiasca, spunand cuvintele "iarta-i, caci nu stiu ce fac", cumva le intelege nestiinta.

O observatie subtila - de mare insemnatate teologica.

Felicitari pentru aceasta ascutime a mintii.

Dumnezeu ne iarta chiar daca nu ne caim (Iarta-i ca nu stiu ce fac! Nu se roaga - Nu-i ierta pentru ca gresesc amarnic!). Ne intelege perfect conditia umana. Asa ar trebui sa procedam si noi cu gresitii nostri, intelegand ca natura umana este firava spiritual, slaba, usor coruptibila, anchilozata in fixatii de tot soiul, usor aprinsa spre violenta...
Insa, in acest caz chiar daca suntem iertati, pacatul ramane asupra noastra (continua sa produca efecte in constiinta noastra). Acesta se ridica efectiv numai atunci cand recunoastem ca gresim si iL recunoastem pe Dumnezeu - capabil sa anihileze viitoarele efecte teribile ale acestuia.

Dumnezeu nu poate face nimic in ajutorul nostru, daca noi insine nu ne deschidem inima sa fie luminata si curatata.

Pacatul continua sa lucreze in noi inertial si cumulativ.

Copacel 13.02.2016 22:13:29

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613650)
De ce nu raspunzi la intrebarea mea concret? :)

Ti-am raspuns destul de concret

Copacel 13.02.2016 22:19:32

Citat:

În prealabil postat de florin.oltean75 (Post 613651)
Dumnezeu ne iarta chiar daca nu ne caim

Pacate impotriva Duhului Sfant:

1) nădejdea prea mare în mila lui Dumnezeu;

2) deznădejdea cu privire la mântuirea noastră;

3) împotrivirea clară față de adevăr și lepădarea de credința ortodoxă;

4) invidia cu privire la acele bunuri duhovnicești pe care le dobândește aproapele de la Dumnezeu;

5) aflarea în păcate și stăruința în răutate;

6) nepăsarea față de pocăință până la sfârșitul acestei vieți.


Citat:

Pacatul continua sa lucreze in noi inertial si cumulativ.
Odata spovedit inceteaza a mai lucra.

Demetrius 13.02.2016 22:20:44

Citat:

În prealabil postat de florin.oltean75 (Post 613651)
Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613651)
...
Vedem clar ca pe aceia care Îl rastigneau ii iertase fara ca aceia sa se caiasca, spunand cuvintele "iarta-i, caci nu stiu ce fac", cumva le intelege nestiinta.

O observatie subtila - de mare insemnatate teologica.

Dumnezeu ne iarta chiar daca nu ne caim (Iarta-i ca nu stiu ce fac!......

Intr-adevar, foarte buna observatie.

Totusi, s-ar parea ca e nevoie de o rugaciune, cu atat mai viabila cu cat sursa rugaciunii e mai vrednica.
Cam la fel e pomelnicul, sau grupul de rugaciune, nu-i asa?

Misuar 13.02.2016 22:21:14

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613652)
Ti-am raspuns destul de concret

Aceia despre care Hristos spune "iarta-i Parinte, caci nu stiu ce fac" (soldatii romani, multimea iudeua care l-a condamnat, arhiereii, etc), ce fel de relatie crezi ca aveau cu Dumnezeu?

Misuar 13.02.2016 22:22:28

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613654)
Pacate impotriva Duhului Sfant:

1) nădejdea prea mare în mila lui Dumnezeu;

2) deznădejdea cu privire la mântuirea noastră;

3) împotrivirea clară față de adevăr și lepădarea de credința ortodoxă;

4) invidia cu privire la acele bunuri duhovnicești pe care le dobândește aproapele de la Dumnezeu;

5) aflarea în păcate și stăruința în răutate;

6) nepăsarea față de pocăință până la sfârșitul acestei vieți.



Odata spovedit inceteaza a mai lucra.

Astea sunt din filozofia parintelui Cleopa nu?

Copacel 13.02.2016 22:25:55

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613657)
Astea sunt din filozofia parintelui Cleopa nu?

Astea-s din ghidul de spovedanie.Nu exista "filosofia parintelui x" ca virgula Cleopa nu era asa singurel si-isi facea el propriile filosofii.
Iar ghidurile de spovednie ni sunt transmise de la sfintii parinti.

Copacel 13.02.2016 22:28:29

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613656)
Aceia despre care Hristos spune "iarta-i Parinte, caci nu stiu ce fac" (soldatii romani, multimea iudeua care l-a condamnat, arhiereii, etc), ce fel de relatie crezi ca aveau cu Dumnezeu?

Asta o stia fiecare din ei.Dar se poate intuii dupa actiunile lor cam care au fost
relatiile.

CristianR 13.02.2016 22:35:06

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613656)
Aceia despre care Hristos spune "iarta-i Parinte, caci nu stiu ce fac" (soldatii romani, multimea iudeua care l-a condamnat, arhiereii, etc), ce fel de relatie crezi ca aveau cu Dumnezeu?

Hristos se roagă pentru iertarea tuturor, inclusiv a celor care Îl răstigneau. Le găsește scuze: nu știu ce fac. Și era adevărat că nu știau pe Cine răstigneau, pe Cine huleau și, mai ales, nu știau de Cine se lipseau.

Dumnezeu iartă orice, însă nu te poate împiedica să-I întorci spatele, să-L hulești, să-I refuzi dragostea, jertfa, mântuirea. Nu te poate împiedica să te autodistrugi, să te sinucizi, să mergi în iad. Suferința Lui pe cruce nu este pentru Sine, ci pentru noi și mai ales pentru cei care-L răstignesc.

Rugăciunea Lui acolo, răstignit fiind, arată că mai mare decât chinurile fizice pe care le îndura este această durere pentru cei care nu cred în El, pentru cei care se pierd.

Misuar 13.02.2016 23:32:36

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613654)
Pacate impotriva Duhului Sfant:

1) nădejdea prea mare în mila lui Dumnezeu;

2) deznădejdea cu privire la mântuirea noastră;

3) împotrivirea clară față de adevăr și lepădarea de credința ortodoxă;

4) invidia cu privire la acele bunuri duhovnicești pe care le dobândește aproapele de la Dumnezeu;

5) aflarea în păcate și stăruința în răutate;

6) nepăsarea față de pocăință până la sfârșitul acestei vieți.



Odata spovedit inceteaza a mai lucra.

Punctul 3) este invalidat de insusi Hristos, care ii iarta pe cei responsabili cu rastignirea, adica cei care se impotriveau insusi Adevarului.

Pelerin spre Rasarit 13.02.2016 23:56:43

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613529)
34. Iar Iisus zicea: Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac. Și împărțind hainele Lui, au aruncat sorți.De ce nu vedem si aceasta latura a lui Dumnezeu, intelegerea, compatimirea?

Ar fi interesanta o comparatie Luca 23.34/FA 7.60

Misuar 14.02.2016 09:31:56

Citat:

În prealabil postat de CristianR (Post 613664)
Hristos se roagă pentru iertarea tuturor, inclusiv a celor care Îl răstigneau. Le găsește scuze: nu știu ce fac. Și era adevărat că nu știau pe Cine răstigneau, pe Cine huleau și, mai ales, nu știau de Cine se lipseau.

Dumnezeu iartă orice, însă nu te poate împiedica să-I întorci spatele, să-L hulești, să-I refuzi dragostea, jertfa, mântuirea. Nu te poate împiedica să te autodistrugi, să te sinucizi, să mergi în iad. Suferința Lui pe cruce nu este pentru Sine, ci pentru noi și mai ales pentru cei care-L răstignesc.

Rugăciunea Lui acolo, răstignit fiind, arată că mai mare decât chinurile fizice pe care le îndura este această durere pentru cei care nu cred în El, pentru cei care se pierd.

Ce intelegeti prin iertare? Care sunt consecintele iertarii?

CristianR 14.02.2016 13:07:01

Să ierți înseamnă să continui să-l iubești pe cel care ți-a greșit, care ți-a făcut vreun rău. Nu ții seama de acel rău.
Totuși, nu-l poți face pe celălalt să te iubească, nu-l poți face mai bun. Asta ține de el, dacă răspunde iubirii tale, părându-i rău pentru că te-a rănit.

Răul este în inima celui care-l produce, măcinându-l și omorându-l sufletește, ca un vierme. El e de plâns mai mult decât cel asupra căruia se exercită acest rău, dacă acesta din urmă nu-l primește în inima sa, iertând.

Misuar 14.02.2016 13:12:16

Citat:

În prealabil postat de CristianR (Post 613686)
Să ierți înseamnă să continui să-l iubești pe cel care ți-a greșit, care ți-a făcut vreun rău. Nu ții seama de acel rău.
Totuși, nu-l poți face pe celălalt să te iubească, nu-l poți face mai bun. Asta ține de el, dacă răspunde iubirii tale, părându-i rău pentru că te-a rănit.

Corect. Dar te intreb din perspectiva "datoriei" celui ce ti-a gresit. Daca tu il ierti, el va mai fi judecat pentru greseala respectiva, chiar daca nu ii pare rau? Sau iertarea ajuta doar pe cel care iarta, nu si pe cel iertat?

CristianR 14.02.2016 14:23:15

Nu a zis tot Cel care s-a rugat pentru iertarea lor că judecata i-a fost dată lui de către Tatăl? Deci va fi o judecată. Dar va fi dumnezeiască, nu după cum gândim noi. Ea ar putea să însemne pur și simplu a fi pus față în față cu propriile pacate, in lumina extrem de limpede a Dumnezeirii, pe care poate ai refuzat să o cunoști în această viață.

Mihailc 14.02.2016 15:47:17

Iertarea s-a dat tuturor oamenilor pe Cruce, nu doar celor care au pus la cale și au executat deicidul.
"Tată, iartă-i că nu știu ce fac" se referă la toată umanitatea răscumpărată de Domnul cu jertfa Sa.

Evangheliile ne lasă să înțelegem că nici măcar ucenicii lui Hristos nu prea știau ce făceau, ei care au văzut atâtea minuni și au făcut la rândul lor minuni cu o Putere nemaipomenită primită de la Cel ce agoniza pe Golgota.

Aproape nimeni nu știe ce face în lumea asta, în afara creștinilor, evident... aceștia din urmă nu fac ceea ce știu că trebuie să facă!

Iertarea e la îndemâna oricui, Dumnezeu o dă tuturor, dar puțini sunt cei ce o primesc și o fac lucrătoare, fiindcă iertarea aceasta nu e o simplă grațiere juridică după care ai liber la neleguiri din nou. Nu-ți folesește la nimic dacă n-o asumi și refuzi să devii o icoană a măreției ei.

Încă ceva: nu pocăința atrage iertarea ci iertarea declanșează pocăința (metanoia).

ovidiu b. 14.02.2016 19:52:59

Citat:

În prealabil postat de Copacel (Post 613654)
Odata spovedit inceteaza a mai lucra.

Asta se întâmplă doar în mintea ta.

dobrin7m 14.02.2016 21:21:40

Citat:

În prealabil postat de Misuar (Post 613671)
Punctul 3) este invalidat de insusi Hristos, care ii iarta pe cei responsabili cu rastignirea, adica cei care se impotriveau insusi Adevarului.

gresit.

in exemplul dat, iarta-i ca nu stiu ce fac este foarte clar ca Dumnezeu, in procesul de iertare si in consecintasi de mantuire, tine cont de absolut toate : capacitate de a intelege si primi Adevarul, informatia primita, etc. nu poti cere cuiva mai mult decat poate intelege.

altceva este cand tu intelegi, cunosti, dar te impotrivesti si chiar te lepezi.

am studiat un pic acest aspect in discutiile mele cu niste prieteni hindusi. Nu le-am dezvaluit intentia mea, insa discutand despre relatia cu Dumnezeu de fapt am realizat ca ei nu au capacitatea de intelegere a ce inseamna de fapt a crede in Hristos si a-L primi ca Mantuitor. Pur si simplu, modul de viata, de educatie , de crestere, informatia primita, chiar si gena mostenita nu este la nivelul de a primi adevarul care este Hristos.
Ei , altceva este cand Insusi Dumnezeu lumineaza. Insa El lumineaza cand voieste, si pe cine voieste in planurile Sale dumnezeisti.

ovidiu b. 14.02.2016 21:29:05

Citat:

În prealabil postat de CristianR (Post 613686)
Să ierți înseamnă să continui să-l iubești pe cel care ți-a greșit, care ți-a făcut vreun rău. Nu ții seama de acel rău.
Totuși, nu-l poți face pe celălalt să te iubească, nu-l poți face mai bun.

Asta ține de el, dacă răspunde iubirii tale, părându-i rău pentru că te-a rănit.

Iertarea cu siguranță va produce o schimbare și în inima/sufletul celui iertat, nu neapărat imediat, ci în veșnicie. Iertarea devine lucrătoare, nu doar asupra celui care iartă, ci și asupra întregului Adam din care face parte. Iertarea oprește propagarea răului.

CristianR 14.02.2016 21:42:35

Da, așa cum spunea Mihailc: Nu pocăința atrage iertarea, ci iertarea declanșează pocăința (metanoia). Deci așa ne schimbă Dumnezeu și ne trece de la moarte la viață: iertându-ne. Și tot așa oricare dintre noi poate fi de folos duhovnicesc celui care-i greșește.

Însă Misuar mi se pare că ar înțelege că dacă Hristos iartă necondiționat, atunci n-ar mai fi loc de pedeapsă. Or, pedeapsă e clar că va fi. Dar cred că noi înșine ne pedepsim, nu Dumnezeu. Dumnezeu n-a făcut nici moartea și nici iadul; și nu vrea ca cineva să se chinuiască, indiferent de păcatele pe care le-a făcut. Dar suferința veșnică e o consecință inevitabilă a depărtării și neascultării de Dumnezeu.

dobrin7m 14.02.2016 21:46:18

Citat:

În prealabil postat de CristianR (Post 613704)
Da, așa cum spunea Mihailc: Nu pocăința atrage iertarea, ci iertarea declanșează pocăința (metanoia). Deci așa ne schimbă Dumnezeu și ne trece de la moarte la viață: iertându-ne. Și tot așa oricare dintre noi poate fi de folos duhovnicesc celui care-i greșește.

Însă Misuar mi se pare că ar înțelege că dacă Hristos iartă necondiționat, atunci n-ar mai fi loc de pedeapsă. Or, pedeapsă e clar că va fi. Dar cred că noi înșine ne pedepsim, nu Dumnezeu. Dumnezeu n-a făcut nici moartea și nici iadul; și nu vrea ca cineva să se chinuiască, indiferent de păcatele pe care le-a făcut. Dar suferința veșnică e o consecință inevitabilă a depărtării și neascultării de Dumnezeu.

la mine a fost taman invers pana ce nu m-a facut Dumnezeu sa imi vad pacatele si sa le plang si sa le spovedesc , nu am putut ierta.

Eu zic ca pentru a ajunge la iertare trebuie sa treci prin pocainta si prefacere a sufletului. Caci prin iertare apoi vine binecuvantarea lui Dumnezeu invatand sa iubesti.

numai un suflet pocait poate ierta, numai un suflet care s-a smerit poate ierta. neiertatea vine din mandrie. si pana nu pleaca mandria nu vine nici sentimentul iertarii si al iubirii.

altfel, este ea iertare? sau doar un exercitiu al mintii , sau mai bine zis un exercitiu al mandriei de sine.

dobrin7m 14.02.2016 21:54:06

acesta este si motivul pentru care sunt atat de multi oameni care nu iarta. pentru ca nu trec prin procesul pocaintei, al smeririi de sine, a recunoasterii cine sunt de fapt.

neconstientizand starea proprie, nu iarta , socotindu-se indreptatit. Ori iertare inseamna renuntare la indreptatire in primul rand.

ovidiu b. 14.02.2016 21:55:59

Adică până nu ai intrat în rânduială nu ai iertat niciodată? Eu cred că pocăința a declanșat o conștientizare mai clară a iertării, dar de iertat ai iertat și înainte. Și mai cred că sunt oameni care iartă, deși nu sunt credincioși practicanți. Nu de puține ori mi se întâmplă să iau lecții de la acest gen de oameni. Mi se pare greșită ideea că numai cel care este într-o stare de pocăință poate să ierte.

dobrin7m 14.02.2016 22:01:35

Citat:

În prealabil postat de ovidiu b. (Post 613707)
Adică până nu ai intrat în rânduială nu ai iertat niciodată? Eu cred că pocăința a declanșat o conștientizare mai clară a iertării, dar de iertat ai iertat și înainte.

ce este iertarea daca nu smerire? ori daca tu nu esti pocait cum ierti nesmerindu-te?

iata, cineva mi-a facut mie un mare rau, o suferinta ingrozitoare cu consecinte pe zeci de ani. sunt indreptatita in suferinta mea sa zic: mi-a facut rau acest om, cum pot sa il iert?

insa vine Hristos , atinge inima si zice: smereste-te, tu nu ai pacatele tale? tu nu ai gresit deloc? iata cate pacate duci, iata ai facut si asta, si asta, si iti arata in inima toate cate le-ai facut in viata , smerindu-te. le vezi, realizezi, plangi, se indoaie inima in suferinta pocaintei, apoi simti blandetea lui Dumnezeu, care schimba inimi si suflete si astfel zici: din toata inima iert, pot ierta si pot uita.

sa analizam procesul nostru propriu de iertare.

Fara pocainta nu exista iertare decat mandrie de sine.

Misuar 14.02.2016 22:21:03

Citat:

În prealabil postat de CristianR (Post 613704)
Da, așa cum spunea Mihailc: Nu pocăința atrage iertarea, ci iertarea declanșează pocăința (metanoia). Deci așa ne schimbă Dumnezeu și ne trece de la moarte la viață: iertându-ne. Și tot așa oricare dintre noi poate fi de folos duhovnicesc celui care-i greșește.

Însă Misuar mi se pare că ar înțelege că dacă Hristos iartă necondiționat, atunci n-ar mai fi loc de pedeapsă. Or, pedeapsă e clar că va fi. Dar cred că noi înșine ne pedepsim, nu Dumnezeu. Dumnezeu n-a făcut nici moartea și nici iadul; și nu vrea ca cineva să se chinuiască, indiferent de păcatele pe care le-a făcut. Dar suferința veșnică e o consecință inevitabilă a depărtării și neascultării de Dumnezeu.

Eu cred ca atunci cand iertam, greseala nu i se mai socoteste celui iertat, chiar daca el nu intelege ca a gresit, nu si-a cerut iertare. Asta nu exclude pedeapsa pentru greselile neiertate.

ovidiu b. 14.02.2016 22:23:52

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 613708)
Fara pocainta nu exista iertare decat mandrie de sine.

Un părinte doar dacă se află în pocăință își iartă copilul? Dar un copil pe părinții lui?

Misuar 14.02.2016 22:26:34

Citat:

În prealabil postat de dobrin7m (Post 613705)
la mine a fost taman invers pana ce nu m-a facut Dumnezeu sa imi vad pacatele si sa le plang si sa le spovedesc , nu am putut ierta.

Eu zic ca pentru a ajunge la iertare trebuie sa treci prin pocainta si prefacere a sufletului. Caci prin iertare apoi vine binecuvantarea lui Dumnezeu invatand sa iubesti.

numai un suflet pocait poate ierta, numai un suflet care s-a smerit poate ierta. neiertatea vine din mandrie. si pana nu pleaca mandria nu vine nici sentimentul iertarii si al iubirii.

altfel, este ea iertare? sau doar un exercitiu al mintii , sau mai bine zis un exercitiu al mandriei de sine.

Fiecare are motivele lui pentru care iarta. Nu exista un singur motiv pentru care iertam. Poti sa ierti fiindca iubesti pe cel care ti-a gresit. Nu cred ca trebuie neaparat sa te autoflagelezi si sa te consideri campionul rautatii si neputintei, ca sa ierti pe ceilalti.


Ora este GMT +3. Ora este acum 20:10:08.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.