![]() |
Propunere de acatist inchinat Sfantului Iuda Tadeu
Acatistul Sfântului Iuda Tadeul Data prăznuirii: 19 iunie Condacul I Icosul I Bucură-te, învățătorul smereniei; Bucură-te, îndreptătorul mândriei; Bucură-te, dascălul pocăinței; Bucură-te, stâlpul credinței; Bucură-te, înțelept slujitor al lui Hristos; Bucură-te, că ascultarea ți-a adus folos; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al II-lea Icosul al II-lea Bucură-te, râvnă aprinsă; Bucură-te, comoară necuprinsă; Bucură-te, mărturisitor înflăcărat; Bucură-te, luptător avântat; Bucură-te, biruință a patimilor; Bucură-te, bucuria îngerilor; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al III-lea Icosul al III-lea Bucură-te, dragoste nemăsurată; Bucură-te, evanghelie întrupată Bucură-te, învățătorul recunoștinței; Bucură-te, dascălul nevoinței; Bucură-te, cel ales și încercat; Bucură-te, al Preasfintei Treimi slujitor devotat; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! |
Condacul al IV-lea Icosul al IV-lea Bucură-te, că în puține cuvinte ai spus lucruri mari; Bucură-te, povățuitorul celor slabi și ai celor tari; Bucură-te, aprig luptător împotriva pacatului; Bucură-te, cel ce ne ocrotești de chinurile iadului; Bucură-te, apărător al valorilor creștine; Bucură-te, cinstitor al rânduielii divine; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al V-lea Icosul al V-lea Bucură-te, doctor al trupului; Bucură-te, vindecător al sufletului; Bucură-te, nădejdea celor deznădăjduiți; Bucură-te, apărarea celor asupriți; Bucură-te, dascăl al virtuții; Bucură-te, mustrarea necredinței; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VI-lea Icosul al VI-lea Bucură-te, slugă bună ce roade multe ai adus; Bucură-te, frate după duh a lui Iisus; Bucură-te, că voia Lui ai împlinit; Bucură-te, că, la fel ca El, în chip de cruce, pe lemn ai fost răstignit; Bucură-te, mucenic ce multe chinuri ai răbdat; Bucură-te, cel cu veșnica slavă încununat; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! |
Condacul al VII-lea Icosul al VII-lea Bucură-te, alungarea demonilor; Bucură-te, vindecătorul bolilor; Bucură-te, împăcarea celor despărțiți; Bucură-te, mângâierea celor asupriți; Bucură-te, mustrarea asupritorilor; Bucură-te, liniștea rugătorilor; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VIII-lea Icosul al VIII-lea Bucură-te, apărătorul cauzelor ce par a fi pierdute. Bucură-te, ocrotitorul celor aflați în examene; Bucură-te, cel ce îi ajuți pe cei din închisori; Bucură-te, vindecătorul celor bolnavi; Bucură-te, că aduci liniște în sufletele întristate; Bucură-te, ajutorul celor aflați în felurite necazuri; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al IX-lea Icosul al IX-lea Bucură-te, nădejde sfântă; Bucură-te, chemare neabătută; Bucură-te, chip al smereniei; Bucură-te, sălaș al evlaviei; Bucură-te, Levi, leu al rugăciunii; Bucură-te, Tadeu, izvor al înțelepciunii; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! |
Condacul al X-lea Icosul al X-lea Bucură-te, următor credincios al lui Hristos; Bucură-te, că asculți și înveți cele ce sunt de folos; Bucură-te, că ne înveți să iertăm pentru a fi iertați; Bucură-te, ne ajuți să-i fim lui Iisus prieteni și frați; Bucură-te, în via lui Hristos lucrător neobosit ; Bucură-te, mare apărător al creștinului oropsit; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XI-lea Icosul al XI-lea Bucură-te, slăvindu-l pe Dumnezeu; Bucură-te, rugându-te pentru sufletul meu; Bucură-te, mijlocitorul mântuirii mele; Bucură-te, apărătorul meu în ispite grele; Bucură-te, chipul milosteniei; Bucură-te, înfățișarea smereniei; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XII-lea Icosul al XII-lea Bucură-te, izgonitorul tristeții; Bucură-te, aducătorul blândeții; Bucură-te, împăcarea celor învrăjbiți; Bucură-te, salvare al celor năpăstuiți; Bucură-te, lauda apostoliei; Bucură-te, aflătorul bucuriei; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XIII-lea Acest condac se zice de trei ori, după care se zice Icosul I și Condacul I. |
|
Sfântul Iuda, ruda Domnului – ocrotitorul celor deznădăjduiți
De multe ori Dumnezeu îngăduie diferite încercări și ispite în viața noastră, întrucât „pașaportul spre rai are neapărată nevoie de viza încercărilor”, așa cum afirma Cuviosul Paisie Aghioritul. În necazuri cerem ajutor sfinților, căci ei se roagă pentru noi și rugăciunea lor este primită de Dumnezeu. Însă, de cele mai multe ori, nu conștientizăm ajutorul sfinților; considerăm depășirea ispitelor ca fiind lucru firesc. Unul dintre sfinții grabnic ajutători și pe care îi prăznuim în această lună (19 iunie) este Sfântul Iuda, ruda Domnului, a cărui icoană – singura din București – se află în Biserica Sfântul Dumitru Poștă, un loc cald și primitor, unde oamenii suferinzi își găsesc liniștea sufletească și alinare pentru durerile lor. Din Viețile Sfinților aflăm că Sfântul Iuda a fost unul din cei doisprezece Sfinți Apostoli ai lui Hristos, născut în Nazaretul Galileii, fiul lui Iosif, logodnicul Preacuratei Fecioare Maria, și al Salomeei. Sfântul Matei Evanghelistul îl numește Levi, care se tâlcuiește „împreunat” sau „din inimă” sau „ca un leu”, întrucât a stat lângă Hristos cu dragoste din inimă și ca un leu s-a nevoit cu bărbăție pentru El. Mărturisind pe Hristos și hrănind din învățăturile sale apostolești ca prin niște sâni de lapte pe cei ce erau prunci în credință, Sfântul Iuda a fost numit și Tadeu a cărui tâlcuiri sunt: „lăudător”, „mărturisitor” sau „sânii laptelui”. În Faptele Apostolilor este numit Sfântul Iuda Varsava, adică „fiul întoarcerii”, întrucât s-a întors la El prin pocăință, cu credință și cu dragoste. Din Rugăciunea către Sfântul Iuda reiese că este ocrotitorul celor aflați în „pragul disperării”: Tu ai dobândit de la Dumnezeu darul de a ajuta îndeosebi pe aceia care au pierdut orice speranță și se află în pragul disperării. Mărturisesc că și eu mă număr printre cei care au primit ajutor de Sfântul Iuda Tadeu. Trecând printr-o perioadă destul de dificilă, am început să mă rog și Sfântului cu toată speranța și încrederea, să mă ajute și să-mi dea putere să depășesc încercările vieții. Sfântul este lângă noi și nu ne cere decât credință și rugăciune, după îndemnul Mântuitorului: „Toate câte veți cere, rugându-vă cu credință, le veți și primi“ (Matei, 21, 22). Cel care se roagă Sfântului Iuda, „puternic în minuni, credincios și grabnic ajutător”, simte o bucurie și o pace în suflet. Propovăduind pe Hristos în multe țări și întorcând pe mulți de la înșelăciunea idolească la Hristos, Sfântul Iuda îi tămăduiește pe cei care i se roagă, așa cum subliniază și condacul Sfântului: „Cu minte tare ucenic ales tu te-ai arătat și stâlp neclintit Bisericii lui Hristos, neamurilor ai propovăduit cuvântul lui Hristos, învățându-le să creadă într-o Dumnezeire, din care pricină ai și fost preamărit și ai primit harul vindecării, ca să vindeci neputințele celor ce aleargă către tine, Apostole Iuda întru tot lăudate”. Vă îndemn să cereți ajutorul Sfântului Iuda în orice încercare pe care o aveți. Articol scris de Monica Damian pentru nr. 76 al Revistei Dimitrios. Sursa: http://sfantuldumitruposta.ro/2015/0...deznadajduiti/ |
Mai bine spune-i Sfantul Tadeu , chit ca-l cheama Iuda.
|
Citat:
http://www.doxologia.ro/viata-sfant/...-apostol-tadeu |
Citat:
|
Asa cum reiese din Vietile Sfintilor, el insusi se numea "Iuda, sluga lui Iisus Hristos si fratele lui Iacov..." :
Sfantul Apostol Iuda, ruda Domnului ,,Sfantul Apostol Iuda a fost unul din cei doisprezece Sfinti Apostoli ai lui Hristos, tragandu-se din semintia lui David si a lui Solomon. El s-a nascut in Nazaretul Galileii, din tatal sau, Iosif teslarul - care a fost dupa aceea logodnicul Preacuratei Fecioare Maria - si din maica sa Salomeea, nu cea din Betleem, ci alta, care a fost fiica lui Agheu, fiul lui Varahie si fratele lui Zaharia. Pe ea a luat-o Iosif in insotire legiuita si i-a nascut pe acesti fii, care sunt pomeniti in Evanghelia lui Matei: Iacob, Iosie, Simon si Iuda. insa acest Sfant Iuda se numeste Iuda al lui Iacov - adica fratele lui Iacov cel numit fratele Domnului -, caci pentru smerenie, singur se facea nevrednic sa se numeasca fratele Domnului dupa trup, de vreme ce la inceput a gresit din nestiinta fata de El, pe de o parte pentru necredinta, iar pe de alta pentru neiubirea de frate. Cu necredinta a gresit, precum adevereste despre aceasta Sfantul Ioan, zicand: Nici fratii lui nu credeau in El. Talcuind aceasta, Sfantul Teofilact spune ca feciorii lui Iosif sunt frati ai Lui si zice: "Il ocarasc fratii lui, feciorii lui Iosif, intre care este si acest Iuda. Insa de unde aveau ei aceasta necredinta? Din socoteala cea putreda si din zavistie, pentru ca obiceiul rudeniilor este ca totdeauna sa urasca mai mult pe ai sai, decat pe cei straini". Deci este aratat ca Iuda de la inceput a gresit intru nestiinta catre Hristos, cu necredinta si cu zavistia. El a mai gresit si cu neiubirea de frate, precum se scrie despre aceasta in Viata Sfantului Iacov, fratele Domnului, pentru ca Iosif - dupa intoarcerea din Egipt - impartind pamantul sau fiilor lui cei firesti, pe care i-a avut cu femeia cea dintai, a voit sa faca parte si Domnului nostru Iisus Hristos, Cel nascut fara de stricaciune, mai presus de fire, din Preacurata Fecioara, fiind Acela atunci inca prunc mic, iar ceilalti fii ai lui Iosif - intre care si acest Iuda - nu voiau sa-L primeasca la mostenire impreuna cu ei, ca pe Cel ce nu era nascut din aceeasi maica. Iar Iacov L-a primit pe El impreuna mostenitor la partea sa, si de aceea Iacov s-a numit dupa aceea "fratele Domnului". Deci Sfantul Iuda, stiind greselile sale cele mai dinainte, nu indraznea sa se numeasca fratele Domnului, ci numai al lui Iacov, precum scrie si in scrisoarea sa, zicand: "Iuda, sluga lui Iisus Hristos si fratele lui Iacov...". Acest sfant apostol are inca si alte felurite numiri. Astfel, Sfantul Matei Evanghelistul il numeste Levi sau Tadeu si aceasta nu fara oarecare taine, pe care le putem cunoaste in parte din talcuiri, pentru ca Levi se numeste "impreunat" sau "din inima" sau "ca un leu". Deci Sfantul Iuda s-a numit Levi, pentru ca dupa greseala lui cea mai dinainte, ce o facuse din nestiinta, dupa ce a cunoscut ca Iisus este adevaratul Mesia, s-a alaturat langa Dansul cu dragoste din inima si ca un leu s-a nevoit cu barbatie pentru El. Drept aceea, cu dreptate si cu cuviinta s-au zis despre dansul aceste cuvinte, care oarecand s-au zis si despre Iuda cel dinainte, fiul lui Iacov si stramosul lui Hristos: ludo, pe tine te lauda fratii tai; culcandu-te, ai dormit ca un leu si ca un pui de leu. Iar Tadeu se talcuieste "laudator" si "marturisitor" sau "sanii laptelui". Deci Sfantul Iuda a fost numit Tadeu, caci, laudand si marturisind pe Hristos Dumnezeu, hranea din invataturile sale apostolesti ca prin niste sani de lapte pe cei ce erau prunci in credinta, adica pe cei dintai credinciosi ai Bisericii. Mai sunt inca si unii care socotesc cum ca acest Sfant Iuda, iar nu altul, este numit Varsava in Faptele Apostolilor. Acolo se zice: Au voit apostolii si batranii cu toata adunarea sa aleaga pe un barbat dintr-insii si sa-l trimita in Antiohia cu Pavel si cu Varnava, anume pe Iuda, care se numea Varsava. Deci Varsava se talcuieste "fiul intoarcerii" si de aceea se numeste Sfantul Iuda Varsava, fiindca, dupa greselile sale cele de mai inainte catre Hristos, s-a intors la El prin pocainta, cu credinta si cu dragoste. Caci, in cele ce gresise mai mult, in acelea a aratat mare indreptare. El gresise mai intai prin necredinta, dupa aceea a crezut intr-insul fara indoiala si s-a facut Apostolul si propovaduitorul Lui. Gresise catre Hristos si prin neiubire, iar dupa aceea atat L-a iubit, incat si-a pus si sufletul pentru Dansul, pentru ca avea mare ravna pentru Hristos si dorea ca toata lumea sa-L cunoasca pe Hristos, adevaratul Dumnezeu, sa creada intr-insul, sa-L iubeasca si sa-si castige mantuirea. Aceasta ravna a lui este povestita si in Sfanta Evanghelie. Caci, pe cand Domnul graia catre ucenicii Sai: Cel ce ma iubeste pe Mine, va fi iubit de Tatal Meu si Eu il voi iubi pe el si singur Ma voi arata lui... atunci Iuda -nu Iscarioteanul, ci acest frate al Domnului dupa trup - a zis catre dansul: Doamne, ce este ca ai sa Te arati noua, si nu lumii? Ca si cum ar fi zis: "Doamne, nu numai noua sa ne dai cunostinta Ta, ci la toata lumea. Nu numai noua singuri sa ne arati mantuirea Ta, ci si la tot neamul omenesc, ca nu numai noi, robii si ucenicii Tai, ci si toata lumea, cunoscandu-Te pe Tine Facatorul si Mantuitorul sau, sa Te iubeasca cu caldura, sa-Ti slujeasca cu credinta si sa Te proslaveasca in veci". Iar dupa inaltarea Domnului, Sfantul Apostol Iuda a propovaduit pe Hristos in felurite tari. Despre aceasta ne spune Nichifor, istoricul bisericesc, zicand despre dansul astfel: "Dumnezeiescul Iuda, nu Iscarioteanul, ci altul, care avea doua nume, Tadeu si Levi, fiul lui Iosif si fratele lui Iacov, cel aruncat de pe aripa bisericii, a propovaduit mai intai Evanghelia in Iudeea, Galileea, Samaria, si Idumeea, apoi in cetatile Arabiei, in partile Siriei si ale Mesopo-tamiei; iar mai pe urma, s-a dus in Edesa, in cetatea lui Avgar, unde mai inainte propovaduise pe Hristos alt Tadeu, care era unul din cei saptezeci de apostoli. Acolo, daca lipsea ceva din slujba acelui Tadeu, acest Iuda Tadeu le-a implinit bine". Inca sa se mai stie ca Sfantul Iuda a binevestit cuvantul mantuirii si in Persia, iar de acolo a scris in limba greceasca Epistola soborniceasca catre toti credinciosii, care, desi este scrisa pe scurt, este insa de mare intelegere si plina de invataturi folositoare. Unele cuvinte din acea scrisoare sunt dogmatice, adica despre taina Prea Sfintei Treimi si a intruparii lui Hristos, despre deosebirea ingerilor buni de cei rai si despre infricosata judecata ce va sa fie; iar altele sunt invatatoare de obiceiuri, care sfatuiesc pe oameni a fugi de necuratiile pacatelor trupesti, de huliri, de mandrie, de neascultare, de zavistie si de uraciune, de mestesugiri si de viclesuguri, ca fiecare sa fie statornic in chemarea sa, in credinta, in rugaciune si in dragoste. Asijderea, ele mai invata a se ingriji de intoarcerea celor rataciti la adevarata credinta si a se pazi de eretici, ale caror obiceiuri vatamatoare de suflet le-a vadit luminos, iar pierzarea lor a aratat-o asemenea cu a sodomitenilor. In scrisoarea sa arata inca si aceasta, ca nu este destul pentru mantuire, ca sa se lepede cineva de paganatate si sa fie chemat la sfanta credinta, ci se cuvine ca, pe langa credinta, sa faca si fapte bune cuviincioase chemarii si vrednice de mantuire. Pentru aceasta el aduce spre pilda pe ingerii si oamenii pedepsiti de Dumnezeu. Pe ingerii rai Dumnezeu i-a legat in intuneric cu legaturile cele vesnice si spre judecata Sa ii pazeste, deoarece nu si-au pazit randuiala lor. Pe oamenii cei scosi din Egipt i-a pierdut in pustie, deoarece n-au umblat dupa chemarea lui Dumnezeu, ci s-au abatut la indaratnicii. Astfel Sfantul Apostol Iuda a aratat in trimiterea sa prin cuvinte scurte lucruri mari. El a suferit multe dureri si osteneli, trecand prin multe tari, propovaduind pe Hristos, botezand si incredintand popoarele si pova-tuindu-le la mantuire. Apoi, dupa ce s-a dus in partile Araratului, intorcand multime de popor de la inselaciunea idoleasca la Hristos, a fost prins de inchinatorii la idoli si, dupa ce l-au muncit mult, l-au spanzurat pe un lemn in chip de cruce. Si fiind strapuns cu sageti de cei necredinciosi, si-a sfarsit nevointa si alergarea sa, si a trecut la Hristos Dumnezeu, ca sa-si ia cununa cea vesnica a rasplatirii aposto-lesti la ceruri." Sursa: http://www.crestinortodox.ro/calenda...are-36181.html |
O formula mai reverentioasa ar putea fi: Propunere de acatist inchinat Sfântului Apostol Iuda Tadeu, ruda Domnului. As vrea chiar sa modific asa titlul topicului, daca ma ajuta adminul.
|
S-au efectuat cateva corecturi, astfel:
Propunere de acatist închinat Sfântului Apostol Iuda Tadeu, ruda Domnului Data prăznuirii: 19 iunie Condacul I Icosul I Bucură-te, învățătorul smereniei; Bucură-te, îndreptătorul mândriei; Bucură-te, dascălul pocăinței; Bucură-te, stâlpul credinței; Bucură-te, înțelept slujitor al lui Hristos; Bucură-te, că ascultarea ți-a adus folos; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al II-lea Icosul al II-lea Bucură-te, râvnă aprinsă; Bucură-te, comoară necuprinsă; Bucură-te, mărturisitor înflăcărat; Bucură-te, luptător avântat; Bucură-te, biruință a patimilor; Bucură-te, bucuria îngerilor; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al III-lea Icosul al III-lea Bucură-te, dragoste nemăsurată; Bucură-te, evanghelie întrupată; Bucură-te, învățătorul recunoștinței; Bucură-te, dascălul nevoinței; Bucură-te, cel ales și încercat; Bucură-te, al Preasfintei Treimi slujitor devotat; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al IV-lea Icosul al IV-lea Bucură-te, că în puține cuvinte ai spus lucruri mari; Bucură-te, povățuitorul celor slabi și ai celor tari; Bucură-te, aprig luptător împotriva pacatului; Bucură-te, cel ce ne ocrotești de chinurile iadului; Bucură-te, apărător al valorilor creștine; Bucură-te, cinstitor al rânduielii divine; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al V-lea Icosul al V-lea Bucură-te, doctor al trupului; Bucură-te, vindecător al sufletului; Bucură-te, nădejdea celor deznădăjduiți; Bucură-te, apărarea celor asupriți; Bucură-te, dascăl al virtuții; Bucură-te, mustrarea necredinței; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VI-lea Icosul al VI-lea Bucură-te, slugă bună ce roade multe ai adus; Bucură-te, frate după duh al lui Iisus; Bucură-te, că voia Lui ai împlinit; Bucură-te, că, la fel ca El, în chip de cruce, pe lemn ai fost răstignit; Bucură-te, mucenic ce multe chinuri ai răbdat; Bucură-te, cel cu veșnica slavă încununat; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! |
Condacul al VII-lea Icosul al VII-lea Bucură-te, alungarea demonilor; Bucură-te, vindecătorul bolnavilor; Bucură-te, împăcarea celor despărțiți; Bucură-te, mângâierea celor asupriți; Bucură-te, mustrarea asupritorilor; Bucură-te, liniștea rugătorilor; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VIII-lea Icosul al VIII-lea Bucură-te, apărătorul cauzelor ce par a fi pierdute. Bucură-te, ocrotitorul celor aflați în examene; Bucură-te, cel ce îi ajuți pe cei din închisori; Bucură-te, vindecătorul celor bolnavi; Bucură-te, că aduci liniște în sufletele întristate; Bucură-te, ajutorul celor aflați în felurite necazuri; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al IX-lea Icosul al IX-lea Bucură-te, nădejde sfântă; Bucură-te, chemare neabătută; Bucură-te, chip al smereniei; Bucură-te, sălaș al evlaviei; Bucură-te, Levi, leu al rugăciunii; Bucură-te, Tadeu, izvor al înțelepciunii; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al X-lea Icosul al X-lea Bucură-te, următor credincios al lui Hristos; Bucură-te, că asculți și înveți cele ce sunt de folos; Bucură-te, că ne înveți să iertăm pentru a fi iertați; Bucură-te, ne ajuți să-i fim lui Iisus prieteni și frați; Bucură-te, în via lui Hristos lucrător neobosit ; Bucură-te, mare apărător al creștinului oropsit; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XI-lea Icosul al XI-lea Bucură-te, slăvindu-L pe Dumnezeu; Bucură-te, rugându-te pentru sufletul meu; Bucură-te, mijlocitorul mântuirii mele; Bucură-te, apărătorul meu în ispite grele; Bucură-te, chipul milosteniei; Bucură-te, înfățișarea smereniei; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XII-lea Icosul al XII-lea Bucură-te, izgonitorul tristeții; Bucură-te, aducătorul blândeții; Bucură-te, împăcarea celor învrăjbiți; Bucură-te, salvare al celor năpăstuiți; Bucură-te, lauda apostoliei; Bucură-te, aflătorul bucuriei; Bucură-te, Sfinte Iuda, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XIII-lea Acest condac se zice de trei ori, după care se zice Icosul I și Condacul I. [COLOR=black][/COLOR] |
Citat:
Dar chiar asa sa fii orb la puterea simbolisticii ? Cand toti prin Iuda inteleg, acel Iuda iscarioteanu, fraze ca genul de mai sus sunt sminteala pura. pe de alta parte insa daca zicem: Citat:
|
Multumesc. Intr-adevar suna mai bine!
|
Am corectat: Propunere de acatist închinat Sfântului Apostol Iuda Tadeu, ruda Domnului Data prăznuirii: 19 iunie Condacul I Icosul I Bucură-te, învățătorul smereniei; Bucură-te, îndreptătorul mândriei; Bucură-te, dascălul pocăinței; Bucură-te, stâlpul credinței; Bucură-te, înțelept slujitor al lui Hristos; Bucură-te, că ascultarea ți-a adus folos; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al II-lea Icosul al II-lea Bucură-te, râvnă aprinsă; Bucură-te, comoară necuprinsă; Bucură-te, mărturisitor înflăcărat; Bucură-te, luptător avântat; Bucură-te, biruință a patimilor; Bucură-te, bucuria îngerilor; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al III-lea Icosul al III-lea Bucură-te, dragoste nemăsurată; Bucură-te, evanghelie întrupată; Bucură-te, învățătorul recunoștinței; Bucură-te, dascălul nevoinței; Bucură-te, cel ales și încercat; Bucură-te, al Preasfintei Treimi slujitor devotat; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al IV-lea Icosul al IV-lea Bucură-te, că în puține cuvinte ai spus lucruri mari; Bucură-te, povățuitorul celor slabi și ai celor tari; Bucură-te, aprig luptător împotriva pacatului; Bucură-te, cel ce ne ocrotești de chinurile iadului; Bucură-te, apărător al valorilor creștine; Bucură-te, cinstitor al rânduielii divine; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al V-lea Icosul al V-lea Bucură-te, doctor al trupului; Bucură-te, vindecător al sufletului; Bucură-te, nădejdea celor deznădăjduiți; Bucură-te, apărarea celor asupriți; Bucură-te, dascăl al virtuții; Bucură-te, mustrarea necredinței; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VI-lea Icosul al VI-lea Bucură-te, slugă bună ce roade multe ai adus; Bucură-te, frate după duh al lui Iisus; Bucură-te, că voia Lui ai împlinit; Bucură-te, că, la fel ca El, în chip de cruce, pe lemn ai fost răstignit; Bucură-te, mucenic ce multe chinuri ai răbdat; Bucură-te, cel cu veșnica slavă încununat; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! |
Condacul al VII-lea Icosul al VII-lea Bucură-te, alungarea demonilor; Bucură-te, vindecătorul bolnavilor; Bucură-te, împăcarea celor despărțiți; Bucură-te, mângâierea celor asupriți; Bucură-te, mustrarea asupritorilor; Bucură-te, liniștea rugătorilor; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VIII-lea Icosul al VIII-lea Bucură-te, apărătorul cauzelor ce par a fi pierdute. Bucură-te, ocrotitorul celor aflați în examene; Bucură-te, cel ce îi ajuți pe cei din închisori; Bucură-te, vindecătorul celor bolnavi; Bucură-te, că aduci liniște în sufletele întristate; Bucură-te, ajutorul celor aflați în felurite necazuri; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al IX-lea Icosul al IX-lea Bucură-te, nădejde sfântă; Bucură-te, chemare neabătută; Bucură-te, chip al smereniei; Bucură-te, sălaș al evlaviei; Bucură-te, Levi, leu al rugăciunii; Bucură-te, Tadeu, izvor al înțelepciunii; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al X-lea Icosul al X-lea Bucură-te, următor credincios al lui Hristos; Bucură-te, că asculți și înveți cele ce sunt de folos; Bucură-te, că ne înveți să iertăm pentru a fi iertați; Bucură-te, ne ajuți să-i fim lui Iisus prieteni și frați; Bucură-te, în via lui Hristos lucrător neobosit ; Bucură-te, mare apărător al creștinului oropsit; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XI-lea Icosul al XI-lea Bucură-te, slăvindu-L pe Dumnezeu; Bucură-te, rugându-te pentru sufletul meu; Bucură-te, mijlocitorul mântuirii mele; Bucură-te, apărătorul meu în ispite grele; Bucură-te, chipul milosteniei; Bucură-te, înfățișarea smereniei; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XII-lea Icosul al XII-lea Bucură-te, izgonitorul tristeții; Bucură-te, aducătorul blândeții; Bucură-te, împăcarea celor învrăjbiți; Bucură-te, salvare a celor năpăstuiți; Bucură-te, lauda apostoliei; Bucură-te, aflătorul bucuriei; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XIII-lea Acest condac se zice de trei ori, după care se zice Icosul I și Condacul I. [COLOR=black][/COLOR] |
Dumnezeu sa te ajute, Copăcel! M-ai ajutat mult prin interventia ta. Am mai facut cateva modificări:
Propunere de acatist închinat Sfântului Apostol Iuda Tadeu, ruda Domnului Data prăznuirii: 19 iunie Condacul I Icosul I Bucură-te, învățătorul smereniei; Bucură-te, îndreptătorul mândriei; Bucură-te, dascălul pocăinței; Bucură-te, stâlpul credinței; Bucură-te, înțelept slujitor al lui Hristos; Bucură-te, că ascultarea ți-a adus folos; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al II-lea Icosul al II-lea Bucură-te, râvnă aprinsă; Bucură-te, comoară necuprinsă; Bucură-te, mărturisitor înflăcărat; Bucură-te, luptător avântat; Bucură-te, biruință a patimilor; Bucură-te, bucuria îngerilor; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al III-lea Icosul al III-lea Bucură-te, dragoste nemăsurată; Bucură-te, evanghelie întrupată; Bucură-te, învățătorul recunoștinței; Bucură-te, dascălul nevoinței; Bucură-te, cel ales și încercat; Bucură-te, al Preasfintei Treimi slujitor devotat; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al IV-lea Icosul al IV-lea Bucură-te, că în puține cuvinte ai spus lucruri mari; Bucură-te, povățuitorul celor slabi și ai celor tari; Bucură-te, aprig luptător împotriva pacatului; Bucură-te, cel ce ne ocrotești de chinurile iadului; Bucură-te, apărător al valorilor creștine; Bucură-te, cinstitor al rânduielii divine; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al V-lea Icosul al V-lea Bucură-te, doctor al trupului; Bucură-te, vindecător al sufletului; Bucură-te, nădejdea celor deznădăjduiți; Bucură-te, apărarea celor asupriți; Bucură-te, dascăl al virtuții; Bucură-te, mustrarea necredinței; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VI-lea Icosul al VI-lea Bucură-te, slugă bună ce roade multe ai adus; Bucură-te, frate după duh al lui Iisus; Bucură-te, că voia Lui ai împlinit; Bucură-te, că, la fel ca El, în chip de cruce, pe lemn ai fost răstignit; Bucură-te, mucenic ce multe chinuri ai răbdat; Bucură-te, cel cu veșnica slavă încununat; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! |
Condacul al VII-lea Icosul al VII-lea Bucură-te, alungarea demonilor; Bucură-te, vindecătorul bolnavilor; Bucură-te, împăcarea celor despărțiți; Bucură-te, mângâierea celor asupriți; Bucură-te, mustrarea asupritorilor; Bucură-te, liniștea rugătorilor; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al VIII-lea Icosul al VIII-lea Bucură-te, apărătorul cauzelor ce par a fi pierdute. Bucură-te, ocrotitorul celor aflați în examene; Bucură-te, cel ce îi ajuți pe cei din închisori; Bucură-te, vindecătorul celor bolnavi; Bucură-te, că aduci liniște în sufletele întristate; Bucură-te, ajutorul celor aflați în felurite necazuri; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al IX-lea Icosul al IX-lea Bucură-te, nădejde sfântă; Bucură-te, chemare neabătută; Bucură-te, chip al smereniei; Bucură-te, sălaș al evlaviei; Bucură-te, Levi, leu al rugăciunii; Bucură-te, Tadeu, izvor al înțelepciunii; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al X-lea Icosul al X-lea Bucură-te, următor credincios al lui Hristos; Bucură-te, că asculți și înveți cele ce sunt de folos; Bucură-te, că ne înveți să iertăm pentru a fi iertați; Bucură-te, că ne ajuți să-I fim lui Iisus prieteni și frați; Bucură-te, în via lui Hristos lucrător neobosit ; Bucură-te, mare apărător al creștinului oropsit; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XI-lea Icosul al XI-lea Bucură-te, slăvindu-L pe Dumnezeu; Bucură-te, rugându-te pentru sufletul meu; Bucură-te, mijlocitorul mântuirii mele; Bucură-te, apărătorul meu în ispite grele; Bucură-te, chipul milosteniei; Bucură-te, înfățișarea smereniei; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XII-lea Icosul al XII-lea Bucură-te, izgonitorul tristeții; Bucură-te, aducătorul blândeții; Bucură-te, împăcarea celor învrăjbiți; Bucură-te, salvare a celor năpăstuiți; Bucură-te, lauda apostoliei; Bucură-te, aflătorul bucuriei; Bucură-te, Sfinte Tadeu al Galileii, mare Apostol al lui Hristos! Condacul al XIII-lea Acest condac se zice de trei ori, după care se zice Icosul I și Condacul I. |
Habar n-aveam ca oricine poate formula/propune acatiste. Acum inteleg si de ce avem cate doua variante diferite de acatiste/paraclise ale unor sfinti. Mi se pare o aiureala.
|
Citat:
la acatiste recunoscute de biserica.Asta este altceva.De obicei daca un acatist trece de comisia bisericeasca si este validat el poate fi publicat in masa atunci si folosit cu binecuvantarea bisericii. |
Pentru mine, aceasta initiativa este inca o dovada ca am ajuns sa relativizam totul. Poate gresesc, pentru ca din moment ce sunt destui insi care picteaza icoane oricum, numai sa arate bine, de ce n-ar fi si dintre aceia care compun acatiste oricum, numai sa sune bine.
Sunt de parere ca un acatist de slava trebuie sa tasneasca dintr-o inima plina de evlavie pentru sfantul respectiv. Intr-un fel transmite un om ce a fost atins de Har, pentru ca vorbeste dintr-o inima miscata, intr-altul o face cel care vorbeste bazandu-se pe sine, pentru ca o face dupa mintea lui sau dupa tipare. La fel si cand e vorba sa simta sau sa se roage. Inteleg ca antoniap nu se multumeste ca rugacinunea ei personala, avand compozitie proprie, sa ramana ca atare ci doreste sa poarte forma si denumirea specifica a ceea ce stim cu totii ca se cheama a fi un acatist. Ca forma da, arata ca oricare acatist. Cu duhul insa nu transmite, pentru ca este doar o insiruire de cuvinte seci, golite tocmai de continutul care i-ar da puterea unui acatist. Mai mult, desi vrea sa il slaveasca pe Sfantul Apostol Iuda, ruda Domnului, in putine cuvinte de lauda, nu a ratat prilejul sa-si puna si amprenta proprie. Curat-murdar! |
Citat:
Aceasta e o propunere de acatist, nu cer drepturi de autor și nici nu am semnat cu numele adevărat, ca sa mă acuzi de slava deșartă. Cine dorește poate sa scrie altul ori sa-l modifice pe acesta pentru a-l propune apoi unei comisii de validare. Mai exista sfinți care au câte doua sau chiar trei acatiste. Ceea ce mă interesează pe mine este ca acest sfânt sa aibă un acatist, pentru ca ortodocsii care vor sa-i ceara ajutor acestui sfânt sa nu fie nevoiți sa apeleze la rugăciunea catolica prezenta pe internet. Iar la noi, la ortodocși, o asemenea propunere nu mi se pare deloc deplasata, avand în vedere ca este vorba despre un sfânt cunoscut. Cred ca cineva în măsura va prelua ideea, si ii va face un acatist mai bun acestui sfant, spre slava lui Dumnezeu și spre cinstirea Sfântului Iuda Tadeu. Atunci când critici ceva, trebuie sa vii cu soluții. Te aștept sa vii cu propuneri pentru îmbunătățirea acestui acatist. Asa cum a facut Copacel. Îmi spui care expresie nu-ti place și ce propunere ai. În acest fel, demersul nostru este unul constructiv. O atmosfera de cenaclu, daca vrei. Ai putea sa-l prezinți duhovnicului tău și sa-i ceri părerea. Poate ca va prelua ideea. |
Deci este nevoie de cineva in masura care sa faca un acatist acestui sfant. Si atunci ce este cu compozitia de mai sus? Te simti in masura?
Daca ti-am criticat indrazneala de a creiona un acatist, nu am facut-o pentru ca mi-as dori sa fac acelasi lucru. Iti spun doar ca ti-ai depasit rolul. Sau poate ma insel. Cine esti, ce relatie ai cu sfantul, cum ai scris acele randuri? Ai consultat pe cineva avizat? Nimeni mai potrivit nu a dorit sa-l faca si n-ai avut de ales? |
Citat:
|
Precizare
În ziua în care am scris acatistul mă simțeam foarte rău. Nu dau detalii. Primisem în dar o icoană a Sfântului Iuda Tadeu, ruda Domnului. Știam de la cineva ca e grabnic ajutator în situații disperate. Am citit si eu de cateva ori o rugaciune adresata sfantului care circula pe internet, dar mi s-a parut ca nu e scrisa de cineva ortodox.
L-am rugat pe sfânt sa mă binecuvânteze sa-i scriu un acatist. Mi-am propus sa nu mănânc pana nu termin acatistul. Am citit Viata Sfântului și câteva articole și comentarii de pe internet. Am simțit cum cuvintele se insiruiau cuminți unele lângă altele, de parcă cineva mi le dicta. Pana seara, acatistul a fost gata. Aveam o bucurie nespusa, dar și un strop de neliniște care a dispărut după ce acatistul a fost corectat. Mulțumesc încă o data ușerului Copacel pentru ajutor. M-am simțit din ce în ce mai bine pe măsură ce scriam. Mai întâi, m-am gândit sa îl citesc doar eu, dar, în cele din urma mi-am dat seama ca nu e corect așa. Eu îl citesc cu mare drag fără sa mă mai gândesc cine l-a scris. Sa fie spre slava Preasfintei Treimi și spre cinstirea Sfântului Iuda Tadeu! |
Multumesc!
Am exagerat cand am afirmat ca acatistul pe care l-ai scris ar fi doar o insiruire de cuvinte goale. Habar n-am eu ce inseamna rugaciunea, cu atat mai mult sa-mi dau seama care sunt scrise in duh si care nu. Multumesc pentru ca mi-ai explicat mai multe in ultima postare. Te cred. In seara zilei cand am facut primul comentariu, legat de faptul ca mi s-a parut ciudat ca oricine poate scrie acatiste, am mers intr-o biserica unde se citea un acatist. La un moment dat, un copil m-a intrebat ce acatist se canta. N-am apucat sa-i raspund pentru ca mama lui l-a indemnat - asculta, ca zice! Deci asta e tot ce conteaza - sa ascultam cuvintele acatistelor, pentru ca ele canta imnuri de slava sfintilor! Cat timp spunem - Bucura-te, Sfinte... - nu are ce sa fie gresit! Simteam ca nu trebuie sa comentez mai mult, dar totusi am facut-o si te rog sa ma ierti!. Acum am inteles ca acatistul tau e ok iar intamplarea cu copilul a fost practic ca sa inteleg ce rol au acatistele. Sa-i slavim pe sfinti! Inca o data, multumesc! |
Citat:
Fiti binecuvantate! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
M-am gandit (si asta reiese clar din mesaj) ca e nepotrivit sa soliciti o atmosfera de ... cenaclu cand compui un acatist.
Dar poate ai uitat cum era la cenaclu, Antonia... In fine, poate ca se compun acatiste si la cenaclu. Eu nu gasesc firesc asta dar daca tu crezi ca se poate si asa..., ce sa zic..., Doamne ajuta! P.S. M-as bucura sa renunti la obiceiul prost de a-i pune tu pe forumisti in conflict cu sfintii ori cu Dumnezeu. Nu stii tu ce raport are un forumist sau altul cu Dumnezeirea decat daca el sau ea se exprima clar, explicit in acest sens. Si poate nici atunci nu cunoastem... Ca urmare, cand fac un comentariu, fie si sub forma de repros, intelege prin asta ceea ce fac de fapt: vorbesc cu tine despre ce scrii tu, iar nu despre sfinti sau relatiile tale cu Dumnezeirea. Daca iti spun de pilda ca textul tau e o prostie (sa zicem ca iti scriu asta), accepta ca asta iti spun si nu te mai preface ca ti-am jignit idolul sau sfantul. Nu e sfantul de vina ca tu scrii prostii sau ca mie mi se par prostii cele scrise de tine. E un dialog strict intre noi doi si nu are rost sa deviezi discutia spre zari nevinovate... Fii un pic mai onesta, Antonia, daca nu-ti cer prea mult! |
Citat:
Cred ca esti psihologul cu care m-am certat adesea. Ti-ai schimbat numele, dar naravul ti-a ramas acelasi. Scrii cu ura. Asadar nu pot tine seama de parerea ta. |
Ura este in tine. Proiectezi, Antonia, proiectezi... E trasatura centrala a personalitatii tale, se pare.
Ti-o spun cu bunavointa, nu cu ura. Doamne ajuta! |
Citat:
Daca ti-a dat el insusi binecuvantarea, atunci nu mai am ce spune. Deja asta e treaba de duhovnic, nu de coleg de forum. Dar daca nu ti-a raspuns, atunci ai fi putut sa ceri binecuvantare de la duhovnic. Ca asa e in Biserica, nu? Dar sa nu uit: parca tu esti agitatorul principal contra Ierarhiei aici pe forum. Parca tu esti ce care sa straduieste sa ne convinga ca Sinodul, de pilda, e talharesc si deci ca Ierarhia Bisericii noastre e in inselare. In acest caz, Antonia, cum sa ceri binecuvantare de la unul dintr-o ierarhie pe care o contesti? Mai bine iti imaginezi ca porti discutii cu sfintii, asa direct, dupa placul imaginatiei... Si totusi, hai sa acceptam ca ai scris un acatist. Foarte bine, daca asa te-a indemnat inima, evlavia. Dar sa scrii ca vrei o atmosfera de cenaclu si sa spui celui care te-a indemnat sa lasi cenaclul, ca nu asa se scriu acatistele - sa ii spui deci acestuia ca scrie cu rautate... Asta e deja altceva. Dupa opinia mea e incapatanare infantila si proiectia starii de ura asupra celuui care te-a povatuit de bine. Nu era bine sa fii mai discreta cu acatistul si sa ramai in ascultare fata de un duhovnic din BOR? De ce nu era bine, Antonia? |
Citat:
Pentru linistea ta, îti spun că duhovnicul meu a văzut acest acatist. Stiu ca nu sunt perfecta si nici vrednica sa fac astfel de lucruri. Roaga-te sa mă ierte Dumnezeu pentru indrazneala mea. |
Am citit candva o istorisire despre un calugar care si-a sfarsit viata rau, in rataciri si inselari diavolesti. Se povestea despre el ca fusese candva un calugar bun ce compusese un acatist, daca nu ma insel, in cinstea Maicii Domnului. M-am mirat de o asa cadere, de vreme ce in mintea mea de copil acela trebuie ca fusese un om cu viata sfanta.
Fara smerenie, nimic din ce facem bun pe lumea asta nu ne sustine mantuirea. "Așa și voi, când veți face toate cele poruncite vouă, să ziceți: Suntem slugi netrebnice, pentru că am făcut ceea ce eram datori să facem." |
Citat:
Imi place poezia, imi place sa discut cu prietenii in marginea poeziei si a literaturii in general. Gasesc ca 3 sunt marile daruri pe care un barbat tanar (am fost si eu asa) merita sa le guste: poezia, vinul, femeia. Sa se bucure de frumusetea lor... Numai ca, odata cu varsta, "degustarile" astea trebe sa se aseze si ele intr-o ordine mai serioasa, mai responsabila, mai matura... Incepi sa fii mai critic cu propriile inclinatii si chiar sa le cenzurezi. Ajungi chiar sa renunti cu totul la ele, uneori dintr-o forma curioasa de respect sau din iubire ceva mai intelegatoare... Dar la poezie nu putem renunta! Face parte din natura lumii, se afla ca si legile fizicii in tot universul, in tot omul... Spre deosebire de celelalte doua. Asa ca mie mi-a placut de la inceput faptul ca ai scris un acatist, macar ca e o poezie, cumva... Imi place si continutul, desi poate ar mai fi loc de unele imbunatatiri, pe ici pe colo. M-am bucurat si ca ai avut acest mod de traire. Apoi am zis "him"... Deh, batranetea nu tolereaza entuziasmul nesfarsit. Stie ea ce stie. Si m-am intrebat cum e cu acatistele astea. Si ti-am scris ce ti-am scris si-ai raspuns cum ai raspuns (destul de previzibil, marturisesc). Nu vreau sa iti stanjenesc lucrarea. Vroiam doar sa te ajut sa o inalti, in felul meu de a contribui la asemenea demers aparte. E un lucru special, o exprimare a credintei, a ravnei, a cugetarii smerite, a dragostei; acatistul nu e chiar orice fel de poezie si nu cred ca merge iesit cu el la cenaclu. E doar opinia mea, Toate cele bune! |
Citat:
Sublim si genial instrument de control al tineretului, de catre Securitate.Adevarat psihoza in masa.O replica(mica) adevarata de punere in practica a unei clone de MK Ultra.Ca la vremea aia serviciile erau foarte incantate de acest "laudat" program de spalare si docilitatate a creierelor.Fiecare serviciu l-a pus in practica in tara sa ca sa vada daca treaba chiar merge cum era laudat.Si a mers nu ?! Dap. Cumva "baietii destepti" din zilele noastre ? Neah, oare ?! Aham...tocmai aia. |
Citat:
Cuvântul ,,cenaclu,, a fost utilizat impropriu. Știam ca exista ispite în cuvânt și voiam sa existe niște ochi critici care sa mă cenzureze. Și nici nu voiam sa fiu singura autoare, ca nu cumva sa cad în mândrie. Știu cum e când mă las răpusă de mândrie.... Voiam doar ca acest sfânt sa aibă un acatist. Nu contează cine îl scrie. Asadar, sa uitam pentru totdeauna cine l-a scris și sa ne gândim la acest sfânt minunat. Doamne ajuta. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 11:27:01. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.