![]() |
Icoane
Buna ziua. Problema este in felul urmator. Am un prieten care ii face o deosebita placere sa cumpere icoane si sa le distruga. Ce se poate face crestinesc in astfel de situatie. Este pacat?
|
Citat:
|
Citat:
Spune-i sa se potoleasca... ca altfel are grija cel din icoana de povestea asta si o sa regrete toata viata ca s-a atins si a batjocorit pe Dumnezeu. |
Citat:
|
Citat:
|
Adică, Dumnezeu pedepsește?
|
Citat:
Orice tata pedepseste copiii. Judecata si dreptatea sunt componente ale acestei lumi. |
Necazurile vieții (pedespele) ne vin de la greșeli, nu de la Dumnezeu. El numai le îngăduie, din milă pentru noi, spălând astfel greșelile noastre. Dumnezeu este iubire.
|
Nu mai hrani trolli.
|
Citat:
Nu este asa. Ai gresit, este si mila pentru indreptare, dar este si dreptate la un moment dat. |
Citat:
Citat:
|
Sfantul Grigorie Dialogul afirma ca pedeapsa lui Dumnezeu " ne ofera mare mantuire a inimii, deoarece este in stare sa readuca pe om la cunoasterea de sine si sa-i aminteasca slabiciunile lui, de care atunci cand e sanatos uita adesea". Iar sfantul Marcu Ascetul adauga: "precum celor ce s-au hranit fara socoteaa le foloseste absintul amar, asa celor cu purtari pacatoase le e de folos sa patimeasca rele. Caci leacurile acestea pe cei dintai ii fac sanatosi, iar pe ceilalti ii pregatesc spre pocainta". In acelasi sens se pronunta si Sfantul Maxim Marturisitolul: "multe din cele ce ni se intampla, ni se intampla spre indrumarea noastra sau spre stingerea pacatelor trecute sau spre indreptarea neatentiei prezente sau spre ocolirea pacatelor viitoare". Sau, mai recent, incheie: Dumnezeu ingaduie "incercari, ocari peste capul nostru, cu rostul ca sa ne scarbim de noi insine si sa ni se toceasta tot gustul de cele de aici, caci altfel nu putem muri noua insine."
|
Mai putem citi despre pricina suferintelor si necazurilor noastre , in cele lasate de Parintele Arsenie Boca In acest link :http://www.nistea.com/boca-predici.htm
|
Citat:
Sfantul Grigorie Dialogul afirma la randul sau ca " ne ofera mare mantuire a inimii, deoarece este in stare sa readuca pe om la cunoasterea de sine si sa-i aminteasca slabiciunile lui, de care atunci cand e sanatos uita adesea"..... sursa: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ina-88264.html |
Dumnezeu a pedepsit păcatul la îngeri , fiindcă numai pentru un gând trufaș și hotărâtor al lor a prăbușit în iad o mulțime nenumărată a lor și n-a ținut seama că erau duhuri nemateriale în firea lor, nemuritoare după ființa lor, mai înțelepte decât toți oamenii, mai puternice decât toate făpturile cele mai de jos, nu a ținut seama nici de stirpea lor aleasă, nici de mintea lor prea subțire, nici de cunoașterea nematerială pe care o aveau, ci i-a osândit cu o pedeapsă veșnică, cu cele mai crâncene cazne ale iadului, ca să ne facă să înțelegem cât de mult urăște și, în același timp, pedepsește păcatul.
A pedepsit păcatul la oameni , fiindcă pe cel dintâi om, pe Adam, îndată după ce a călcat porunca Lui, l-a izgonit din rai și l-a osândit, pe el și pe noi toți, urmașii săi, să trăim pe acest pământ blestemat, cu sărăcie, cu boli, cu suferințe, cu suspine, cu nefericiri și, în sfârșit, să înfruntăm o moarte dureroasă și în afara firii. A pedepsit păcatul , fiindcă pe oamenii păcătoși din vremea lui Noe i-a înecat într-un potop de apă care s-a întins peste toată lumea; fiindcă a pârjolit Sodoma și Gomora cu un alt și nou potop, de pucioasă și de foc și, în sfârșit, fiindcă i-a osândit pe păcătoșii nepocăiți să ardă de-a pururi în focul iadului. Diavolii nu vor osteni niciodată să-i chinuie și Dumnezeu nu se va milostivi niciodată de nenorocirea lor, nu va asculta niciodată plânsetele lor, ci mai degrabă îi va lovi și-i va urî în veci. Fiindcă aceștia sunt acel nefericit popor de care vorbește Maleahi: „Poporul împotriva căruia Domnul S-a mâniat pentru totdeauna ” ( 1, 4). Aceste pedepse pentru păcat ți se par mari, frate al meu, dar să știi că nici un păcat nu se pedepsește de Dumnezeu după cum ar merita, ci cu milostivire. Și un păcătos, chiar dacă se pedepsește pe vecie, totuși se pedepsește mai puțin decât s-ar cuveni. Și ar putea și el să spună cuvântul acela al lui Iov: „ Câte am săvârșit! Și (Domnul) nu m-a încercat după cât am păcătuit ” (33,27). ( Sfântul Nicodim Aghioritul , Carte foarte folositoare de suflet, Editura Fotini, 2007, p. 198) |
Citat:
《Pentru necazurile voastre osteniți. Căci numai prin necazuri scoate Dumnezeu pe oameni din țepeneală, din uscăciunea vieții. Iar necazurile te vor ustura tot mai tare până când vei căuta să te tămăduiești. Căci iată ce pricină are cu noi Dumnezeu. Nu cu noi căci doar suntem fiii Lui ci cu relele noastre. Asupra relelor, păcatelor, fărădelegilor noastre atârnă sabia lui Dumnezeu. Necazurile acestea vă ustură și din pricina lor vine apoi și uscăciunea vieții voastre. Dacă necazurile sunt pricina pentru care veniți aici, apoi pricina pentru care vi le trimite Dumnezeu sunt fărădelegile voastre. Cum să scăpăm de sabia lui Dumnezeu care atârnă asupra noastră sau de păcatele nemărturisite căci pe acestea le urmărește sabia lui Dumnezeu? Proorocul și împăratul David zice: “<<Mărturisi-voi Domnului fărădelegea mea>> și îndată a ridicat - a înlăturat - pedeapsa păcatului meu”. Ce trebuie să facem? Să ne mărturisim toate fărădelegile noastre fără nici o ascundere și-ndată va înlătura Dumnezeu osânda, și-ndată sabia nu va mai atinge viața ta. Însă luați seama că pentru aceea atinge Dumnezeu viața ta cu necazuri, pentru că nu te-ai mărturisit. Dacă zici că-ți merg în curte și-n viață toate rău, apoi înseamnă că ai păcate de care Dumnezeu vrea să te desfacă. De aceea să vrei și tu ce vrea Dumnezeu, să te desfaci de rele, căci Dumnezeu nu vrea ca să atârne în veac sabia Sa asupra ta.》 |
Sau altfel spus tot de Părintele Arsenie Boca:
Nouă, toate necazurile vieții ne vin de la greșeli, nu de la Dumnezeu. El numai le îngăduie, și spală cu ele vinovățiile noastre. Oamenii însă tare greu pricep, că ispășirea prin necazuri dovedește, nu părăsirea lui Dumnezeu, ci milostivirea Lui. Fiecare creștin care dorește mântuirea sufletului este dator să fie gata a suferi cu dragoste și cu răbdare toate necazurile și durerile vieții, îngăduite de Dumnezeu pentru mântuirea lui „Precum focul curăță arama de rugină, așa boala curăță păcatul omului”. |
Încetați, babelor! (mă rog, și voi - moșilor)
Suferința e Taină mare. |
Citat:
Prea putini isi pun problema la modul: oare nu s-a intampla asta pentru ca n-am facut asta mai devreme, din lene, necunostinta, orbire, incapatanare, etc? Sunt canoane mari care ni se dau pentru ca noi insine n-am binevoit sa alergam cu pocainta spre a lua la timp unele mult mai mici. |
Citat:
|
Citat:
|
http://deveghepatriei.files.wordpres...eg?w=500&h=669
Știu, Doamne, că păcatele mele sunt nenumărate, și nu pot să privesc către a Ta bunătate, dar știu că și milostivirea îndelung răbdătoare și noianul iubirii Tale de oameni sunt nemărginite: că, deși am întrecut cu răutatea pe toți oamenii, însă nu am întrecut îndurările Tale, nici am uscat izvoarele cele pururea curgătoare ale iubirii Tale de oameni! Căci, fărădelegile noastre de s-ar înmulți mai mult decât stelele cerului și nisipul mării, încă atât de biruite vor fi de către blândețile și milostivirile Tale, cât și faptele noastre pe care le socotim de bine, încă au trebuință de dreptatea Ta. Pentru aceasta, îndrăznind, alerg la milostivirea Ta cu frică și cu cutremur, rugându-mă ca fiul cel risipitor, oricât am greșit Ție cu voie sau fără voie, cu fapta și cu cuvântul, cu aducerea aminte și cu gândul, cu știință și cu neștiință, cele din noapte și din zi, cele din vârsta copilăriei mele și până acum, toate să mi le ierți și să le ștergi, și în haina nepăcătuirii și a curățirii să mă îmbraci. Am păcătuit, singur mărturisesc, am greșit, nu tăgăduiesc: Poruncile Tale n-am păzit, judecățile și dreptățile Tale le-am călcat, am urmat rău amăgitorul vrăjmaș, m-am supus trupului și patimilor, m-am făcut rob dulceților vieții și casă a toată necurăția. Asemănarea chipului Tău, pe care mi L-ai dat, nu-L am curat și neschimbat, și pecetea dumnezeiescului Botez am întinat-o. Am stricat pe cea dintâi zidire și pe cea de a doua, toate le-am tulburat, toate le-am întinat cu păcatele pe care le-am făcut în toată vremea și în tot ceasul. Mărturisesc că sunt vinovat focului de veci, viermilor neadormiți; recunosc că sunt vrednic de toată munca cea rea și înfricoșată, și nu aștept decât răspunsul Tău cel neînfricoșat care trimite pe cei păcătoși în focul gheenei. Eu însumi îmi hotărăsc osânda, însumi mă judec vinovat. Aducerile aminte de păcatele pe care le-am făcut și mustrările de cuget îmi stau pururea înainte, și parcă văd pe cumpliții pârâtori aducând și arătând în scris păcatele mele la judecată, și parcă mă răpesc dinaintea scaunului judecății și mă târăsc ca să mă arunce la chinuri, fără să pună cineva un cuvânt pentru mine să mă părtinească. Vai, dar, ce voi face! Când voi fi cercetat și osândit în ziua Judecății, cine mă va îndrepta? Că toate păcatele mele cele ascunse și făcute întru întuneric vor ieși și se vor da înaintea a milioane de îngeri. O, de trei ori ticălosul! Altă nădejde de mântuire nu am, fără numai iubirea și milostivirea Ta de oameni, Doamne, care nu voiești moartea păcătoșilor, nici ca să piară vreunul din cei mai mici, ci să se întoarcă la pocăință și să se mântuiască. Iartă-mă, dar, și pe mine, care însumi mă osândesc și propovăduiesc păcatele mele după cuvântul Tău, Care prin prorocul ai zis: “Mărturisește-ți tu însuți păcatele tale ca să te îndreptezi”. Fă ca și eu, prin aceasta, să dobândesc iertarea și mântuire; ajută-mi mie, necredinciosului, și mă fă nevinovat. Primește mijlocirile Născătoarei de Dumnezeu și pururea Fecioarei Maria și ale tuturor sfinților care neîncetat se roagă pentru noi; că Ție se cuvine toată slava, cinstea și închinăciunea în vecii vecilor. Amin. |
https://lh4.googleusercontent.com/-_.../1LKaz-11A.jpg
Vă urez multa sănătate, zile senine și multe bucurii, pe care să le împărtășiți cu familia și cu toți cei dragi. Un bun inceput de an cu mult spor si ajutor in tot ce va-ti propus! La multi ani ! |
adica le cumpara iar apoi le taie cu foarfecul sau pur si simplu cu mainile sale
|
Citat:
Oricum sunt de folos si astfel de "navaliri", fiecare culege ce ii este spre folosul lui :25: |
Mariane , Mariane . . .
https://lh5.googleusercontent.com/-u...h587-no/a1.jpg
"Eu sunt prietenul tau, capul tau, sunt fratele tau, sora , mama, toate , si nu voiesc alta decat sa fii si tu prietenul Meu. Eu am fost sarac pentru tine, cersetor pentru tine, am fost rastignit pentru tine, am fost pus in mormant pentru tine, in Cer ma rog Tatalui pentru tine si am venit pe pamant mijlocitor pentru tine la Tatal. Tu esti Mie totul, frate impreuna mostenitor, prieten, membru. Ce doresti mai mult ? Pentru ce tragi indarat de la Acel ce atat de mult te iubeste? Pentru ce lucrezi tu numai pentru lumea aceasta? Pentru ce torni tu apa intr-un vas fara fund? Caci aceea face pentru cel ce lucreaza pentru lumea cea de acum. Pentru ce voiesti tu sa apuci focul si sa abati aerul? Pentru ce alergi in zadar? Toate au sfarsitul lor; arata-mi, deci, si sfarsitul ravnei tale pentru lume. Dar tu nu poti acestea. Toate sunt desertaciune. Sa mergem la morminte; arata-mi pe tatal tau, arata-mi pe nevasta ta cea moarta. Unde este cel ce purta haine impletite cu aur, cel ce sedea in trasura pompoasa , cel ce avea putere pe viata si pe moarte ? Eu nu vad nimc alta decat oase si viermi. Toate acele sunt pulberi si vis si umbra, un chip sec, ba nici macar un chip. Si dea Dumnezeu ca la sfarsit numai acesta sa fie raul. Cinstea, traiul bun si bogatia sunt, negresit, aici o umbra, dar cele ce au fost legate cu ele, cele ce au urmat din ele : zgarcenia, desfranarea, acestea nu sunt umbre, ci sunt scrise in cer, fie cuvinte , fie fapte. Cu ce ochi vom privi noi la Hristos in Ziua Judecatii? " (Sfantul Ioan Gura de Aur -" Cuvinte pentru vremurile din urma") |
Citat:
De fapt aici intram intr-o discutie asupra dreptatii si proniei Creatorului. La botez ne asumam sa-L urmam. Ne asuma o CRUCE, adica un model de viata in jerfta continua in care si Dumnezeu isi permite sa ne daruiasca CRUCI, SUFERINTE fie pe dreptate pentru pacatele noastre fie fara motiv, insa cu scop. Chiar daca nu au un motiv sesizabil, exista un scop de la Dumnezeu pentru necazuri. Iov nu pacatuise si era drept in fata lui Dumnezeu. Si s-a ingaduit sa fie luat si aruncat in fundul iadului. Sa fie incercat daca huleste, deznadajduieste, daca se leapada de Dumnezeu. De fapt incercarea maxima a fost a lepadarii, asta a fost tainica incercare. Pronia lui Dumnezeu este ajutorul si dreptatea si calauzirea pe care Dumnezeu ne-a da in viata, atunci cand suntem langa El. |
Citat:
Alin si simpllu au pus punctul pe I , si cred ca discuția este deja pierdere de timp atâta timp cât topicul este o mare cacialma :) Un nou an cu bucurii si multă sănătate tuturor :) |
Citat:
|
Citat:
|
Daca si cu parca si cu poate ... :)
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:16:12. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.