![]() |
călugăria pe viață, cât de serios e respectată
Un călugăr s-a lăsat de mânăstire după 15 ani de viețuire monastică, a revenit în lume și s-a căsătorit.
Acesta a mai trecut și la Mânăstirea Putna, unde a fost om de încredere al starețului și se stabilise pe Athos de câțiva ani, iar caracterizarea lui era a unui om liniștit, solemn și serios, așadar un fel de a fi potrivit cu călugăria. S-a mai dovedit încă odată dacă era cazul că în vremurile noastre e cu anevoie de rezistat, dacă pică și oameni cu 15 ani de experiență monahală dobândită în mânăstiri cu tradiție și cu o așezare sufletească de bun simț. stirea pe subiect E un semnal de alarmă pentru toți cei care se văd în viața monahală, dar nu realizează ce înseamnă o viețuire de acest fel pentru un interval între 30 și 60 de ani de la vârsta alegerii. Nu ajunge să fii evlavios, liniștit, împăciuitor, de încredere și de caracter sau să renunți la mulți bani pentru a reuși în monahism, chiar dacă la prima vedere o mare parte din oameni (printre care și îndrumători duhovnicești) ar vedea în aceste trăsături, potențial, nu vă jucați cu monahismul ! |
E un subiect extrem de serios, poate e si aiurea ca indraznesc sa vorbesc despre asta.
Eu crred ca omul asta totusi nu este impacat inlauntrul lui. Eu sunt convins ca omul vroia sa slujeasca lui Dumnezeu, ma rog nu il cunosc personal da asa parca ma gandesc.Parca erau caazuri de printi care au refuzat un regat ptr o femeie. Probabil trebuiau sa ia pe cineva de sange imparatesc si ei nu au vrut femeia respectiva, ci pe cea care o iubeau. Ptr o femeie frumoasa omul se poate pierde usor daca e mai sanguin. Parerea mea,cred ca ar fi bine ca pana la 35 de ani ,sau uneori mai mult, sa ramana ca frati calugarii,sa nu fie tunsi in monahism, ma rog in functie de caz special, sa se dea voie mai iute.DEci ierarhi sa nu incurajeze tunderile in monahism pana in 35 de ani.Parerea mea ca cu trupul nu e de glumit. Parca si in vremurile parintelui Cleopa, dura vreo 10 ani pana sa fie tunsi in monahism.Imi aduc bine aminte? ... Adica omul sa fie luptat bine,incercat bine si doar apoi ca asa cum ai spus promiti lui Dumnezeu. De pe link-ul ce l-ai dat am remarcat urmatoarele:"Apropo, dacă o să-l căutați în pozele de bucurie de după promovarea cu Bucovina Rădăuți, n-o să-l găsiți pe Edi! Nu bea sampanie, nu fumează, are acea solemnitate în toate gesturile. Aproape că e la fel ca acum 20 de ani: “Eu nu vreau să supăr pe nimeni, nici măcar pe adversarii mei!”. Peste Bandi au trecut ani de călugărie. A renunțat la haina monahală, dar sigur e mai înțelept. El e Bandi, Eduard Bandi!" |
Citat:
Renuntarea la haina monahala nu are cum sa fie semn de intelepciune. |
Citat:
|
E o ispita, o cadere? Categoric.
Si e bine ca cei care se gandesc la monahism sa aiba si exemplul asta ca reper in alegerile lor. Calugaria reala, din vremurile noastre, nu e ca in Pateric, in ziua de azi calugarul e mai aproape de lume decat de pustie, si ca urmare si ispitele au un anumit specific, care nu e usor de prevazut si infruntat. Ca e bun sau rau ca om, se mantuieste sau nu in conditiile astea, nu e cazul sa judecam noi.. Mai ales ca nu se stie daca peste cativa ani nu are sa fie inapoi in manastire. |
Viata in singuratatea monahala nu este pentru oricine.
Cine alege calea asta ar fi bine sa gaseasca un povatuitor bun, un indrumator care sa stie ce sa-l invete si sa-l masoare corect, sa-i vada masura. Iar despre cadere. Cu totii cadem in fiecare zi poate mai rau decat el. Poate ca in cazul lui caderea este plina de simbolism, este caderea unui inger, si de asta ne sare rau de tot in ochi. E interesant, sa mergi 15 ani de zile pe un drum si la un moment dat sa spui: numai pot continua pe drumul asta, nu il mai suport, nu mi-l mai pot asuma. Vreau atlceva, vreau usurare, vreau mai putin, vreau liniste. Care o fi fost oare ratiunea ultima din spatele acestei caderi? |
Citat:
|
Citat:
Cum sa fie egale viata daruita lui Dumnezeu in comparatie cu vointa fiecaruia dupa plac? |
Citat:
|
Citat:
Demetrica,stiai ca toti sfintii au mamici? |
Citat:
Unui credincios ca tine ii spune Ap Pavel pentru mantuire: 1. Cât despre cele ce mi-ați scris, bine este pentru om să nu se atingă de femeie.(1Cor7,1) Dar tu, pentru aceeasi mantuire, faci invers? Inseamna ca arabii, cei cu mai multe neveste "legale" si copii(!!!) sunt mai avantajati fata de tine. |
Citat:
|
Citat:
Si, dupa logica lui Demetrius, niciun preot de mir nu poate spera la mantuire, daca e casatorit. Cum era aia cu strugurii cei acrii ? |
Citat:
N-a spus nimeni ca preotii de mir sau alti oameni casatoriti nu se mantuiesc.Nu despre mantuire era vorba, ci despre sfinti.Sfintii n-au neveste. Deci omul insurat poate si el sa ajunga la mantuire, dar la sfintenie... mai greu.Greu spre imposibil. |
Citat:
|
Citat:
Daca se mantuiesc cei fara neveste la fel ca si cei cu neveste, atunci cei cu mai multe neveste de sa nu se mantuiasca? |
Citat:
Mai intreb odata: sunt acrii strugurii ? |
Citat:
La prima parte ai raspuns regulamentar(protocolar). |
Citat:
Partea bună e că el se poate pocăi până la sfârșitul vieții și întoarce la mânăstire chiar și la 70 de ani , eu doar l-am perceput ca pe un om de bază în călugărie acum niște ani când citeam despre el că e apropiat de stareț și văd cât de mare poate fi greșeala de evaluare chiar și atunci când evaluezi în sens pozitiv pe cineva. Că dacă și-ar fi luat de la început soție n-ar fi fost nicio treabă de discutat. |
Citat:
|
Cum a spus:
Citat:
Citat:
Citat:
Si cei care le aplica, "judeca"? Fiecare din noi avem dreptul de a judeca, dar nu spre osandire ci luare aminte. Cum zicea cineva, viata e prea scurta sa faci toate greselile, mai trebuie sa inveti si din ale altora. |
Citat:
Dacă vine un călugăr bătrân și zice „călugării să nu aibă internet la chilie”, „să nu umble pe drumuri aiurea”, „să nu facă alte escale cu mașina în afară de ascultările în care sunt trimiși ca șoferi”, „să nu stea la discuții cu femei străine”, se găsesc alții să zică că e nebun sau exagerat, uite că nu era exagerat ci vedea că dracul pe unde i se face loc intră. Chiar și inocenții sunt ispitiți, cu atât mai mult cei care suflă cu sârg în ațâțarea neputințelor proprii chiar prin Pateric era cazul unui călugăr bătrân căruia i s-a descoperit în rugăciune că ucenicul își ațâța singur gândurile de desfrânare de care se plângea la bătrân. Citat:
Orice ortodox poate enunța orice canon, e chiar bine când oamenii se autodisciplinează după canoane care de asta sunt puse să ajute omul. Când vorbim de monahism și preoție obligațiile devin foarte mari pentru că nu orice mirean poate fi preot sau călugăr de aia aspiranții la viețuirile astea trebuie să fie atenți dacă se califică mai întâi. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Buba este ca e greu de ajuns la ei. |
unii dintre voi traiesc pe o alta planeta sau va faceti ca nu stiti ce se intampla prin unele manastiri.
|
Citat:
|
Pai da, daca se intampla cevarau lume, ce misto, sa-i aplaudam, daca se intampla intr-o manastire, vai ce naspa, e rea credinta, e rea..
Dublu standard, aka ipocirize e ceva normal la atei. |
Citat:
Așa n-ar mai trebui să cităm nicio învățătură, cam tot ce enunțăm noi s-a scris și gândit deja într-o formă de către alții și în teologie și în alte domenii. Când vine vorba de niște principii într-un domeniu eu mă uit la practicanții experimentați. E și logic că toate omiliile și învățăturile lor teologice sunt făcute să fie transmise. |
Fostul fotbalist a renunțat la haina monahală deoarece vârsta fragedă nu este compatibila cu viata monahala, azi. O intrare în monahism la o vârstă fragedă si fără un duhovnic în adevărat sens al cuvântului (adică îndumnezeit) reprezintă o eroare mare. Mănăstirile, ușor, ușor, s-au îndepărtat de scopul pentru care s-au constituit. Scopul, modul de existență treimic. Poate că omul în speță a realizat că mănăstirea, modul de viață de acolo, nu exprimă modul de existență descris de vestea cea buna (evanghelia), și anume existența în dragoste (comuniune) spre cunoaștere. Poate că mănăstirea, azi, reprezintă doar o instituție juridică, urmând modului omenesc (juridic) de existență, cu reguli stricte, naturale, instinctuale, reguli care omoară duhul (fără roade duhovnicești). În mănăstiri azi se pune accent pe viața morală (nu duhovnicească), iar călugării au impresia că o viață morală strictă (nu bei, nu furi, nu desfrânezi, etc) reprezintă o garanție a unei vieți veșnice mult așteptate. Așa nu înțelegem de ce nu au rămas în lume, lume în care poti să ai o viață morală aproape impecabilă. Poate că astăzi nu este bine să îndemnăm pe nimeni să intre în monahism la o vârstă fragedă, ci să amâne până realizează faptul că manăstirea azi este departe de scopul pentru care s-a constituit, familia creștină.
|
Citat:
"Pana nu le dai oamenilor puterea ,nu le cunosti caracterul " Asta a spus-o unul mai destept ca noi doi ,"conferentiare"... |
Citat:
|
Citat:
|
iata ce se intampla in manastiri
Citat:
Se munceste fizic zi-lumina iar dimineata si seara sunt slujbe f frumoase. M-a impresionat f mult ceea ce se citeste pe la Vecernie si Utrenie - din psalmi care sunt un fel de poezie scrisa de David sau alti autori sub influenta duhului sfant, iar cantarile sunt extraordinare. In ce priveste calugarii, o parte sunt veniti acolo din chemare si o parte din alte motive, dar Sfintii Parinti spun ca Dumnezeu ne primeste pe toti, chiar daca initial ne indoim sau nu prea stim ce facem... Cine vrea sa afle mai multe despre calugarie gaseste totul in cele 5 volume ale Sfantului Cuvios Paisie Aghioritul, care a fost invatat de insusi Dumnezeu care i-a imprimat in memorie toate raspunsurile la viitoarele intrebari ale inchinatorilor ce aveau sa le puna de-a lungul a vreo 20 de ani in viitor... Povesteste chiar sfantul cum a fost in rapire invaluit de lumina necreata si i-a aparut in fatza ca la televizor, intrebarea si raspunsul una dupa alta timp de cateva ore si tot ce a vazut n-a mai uitat vreodata, adica i s-a imprimat in memorie totul. In manastire gasesti oameni mai calmi, mai calzi si mai intelepti decat in lume pt ca sunt potoliti si invatati de duhul sfant si traiesc in pace cu ei insisi si cu ceilalti din jur. Pacea asta vine de la faptul ca nu vor nimic de la nimeni, in lume toti se zbat si concureaza intre ei pt aceleasi resurse si astfel ajung sa-si piarda echilibrul, se enerveaza usor etc. oricum mai sunt multe de spus dar si mai multe de trait, probabil ca orice om ar trebui sa stea 2-3 saptamani intr-o manastire ca sa poata face o comparatie cu viata din lume... |
Citat:
oricum ar fi toate sunt cu un scop Daca Dumnezeu isi retrage harul de la cineva o face din mai multe motive dar in primul rand il ajuta pe acel om la mantuire si probabil si pe altii prin acea cadere a lui... povesteste Sf Cuv Paisie Aghioritul un episod asemanator intamplat siesi. |
Citat:
Cel mai urât păcat la un monah nu e neapărat beția, ci sodomia, curvia, erezia și arivismul fuga după funcții bisericești, intrarea în monahism cu gând viclenesc de a fi stareț, episcop, mitropolit, căutarea de prieteni influenți care să-l propulseze spre scaune mari. Apoi ar mai fi și zgârcenia să nu se facă milostenie, mănăstirile care nu fac milostenie se ridică Harul de la ele. |
Citat:
La mănăstirile lipite de oraș gen Radu Vodă, Antim în București nu cred că se lucrează în agricultură că n-ar avea unde, depinde unde e situată mănăstirea și dacă are teren agricol, cât pământ are. Citat:
Citat:
Citat:
Oameni nervoși mai găsești la mănăstiri, dar sunt mai rari. |
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 19:56:33. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.