![]() |
Gruparea ”mărturisitorilor”
Cunosc vreo cîțiva oameni care după întîlnirea din Creta au considerat că trebuie să se desprindă de Biserica Ortodoxă, considerînd că doar ei sînt adevărații ortodocși. Printre ei sînt și preoți, foști călugări. Se întălnesc în diverse locuri pentru a se ruga împreună.
Ce aș putea să fac să-i conving să se întoarcă la ceea ce au fost înainte de a alege drumul ăsta? Vorbesc despre oameni foarte credincioși, serioși, dar care au fost tentați de duhovnici ca împreună cu ei să se desprindă de BOR ca să devină ”mărturisitori”. Au lăsat tot în urmă: serviciu, casă, părinți... ca să înceapă o altfel de viață, în altă localitate. |
Citat:
|
Le-am spus cît m-am priceput. Degeaba. Pentru ei cuvîntul duhovnicului este literă de lege, ”pînă la lepădarea de Hristos”. Cu toate astea ei nu mai fac parte din Biserică, deci nu mai au parte nici de Hristos.
Se folosesc de cazuri din trecut ale unor Sfinți ca Maxim Mărturisitorul care s-au lepădat de episcop și de credința generală care era greșită, acei Sfinți avînd dreptate în cele din urmă. Doar că acolo era vorba despre dogmă, nu de hotărîrile unui Sinod care se referă la alte lucruri. |
Citat:
|
Citat:
|
"Dintre noi au ieșit, dar nu erau de-ai noștri, căci de-ar fi fost de-ai noștri, ar fi rămas cu noi; ci ca să se arate că nu sunt toți de-ai noștri, de aceea au ieșit."
Ioan 2:19 |
Da, interesant e că la același duhovnic [actualmente alungat din mănăstire] se spovedește încă un preot din oraș, un om serios, cu capul pe umeri. Care bineînțeles că a fost invitat și el să nu-l mai pomenească pe episcopul locului și să li se alăture, indiferent ce va urma. Doar că preotul de mir a spus simplu că atîta vreme cît nu vede documentele oficiale și originale ale Sinodului care ar fi hotărît spre exemplu căsătoriile interconfesionale, ordodoxe - neoprotestante să zicem, el nu va renunța la poziția în care se află, așa, pe baza unor zvonuri. Dar dacă i se va porunci de sus să căsătorească ortodocși cu alte confesiuni, atunci se va lepăda și el de episcopul locului.
|
Citat:
Dar nu e de mirare, avînd în vedere că Tradiția are exemple chiar de pustinici și de călugări bătrîni care au căzut urît de tot după zeci de ani de luptă crîncenă. Totuși, chiar și așa, există cale de întoarcere pentru oricine are curajul și puterea de a pune din nou început bun. Deci dacă au ieșit pot să intre înapoi în corabie cît încă este spre seară și încă nu s-a plecat vremea. |
Sunt caderi de-a stanga dar sunt si caderi de-a dreapta.
Ca orice virtute, daca nu e insotita de si mai multa smerenie, duce sigur la mandrie si de la mandrie la orbire duhovniceasca. Ravna multa cu pricepere si cunostinta putina e paguboasa. Iesisera ei mai de mult pe aratura, cu gandul, cu fapta abia acum s-a vazut insa. |
Treaba asta cu "casatoriile interconfesionale", chipurile, "eretice", este o alta isterie stilistoida trasa de par. Conducatorii ortodocsi se casatoreau deseori cu persoane care, fie fusesera botezate in graba si politic, fie erau de alta confesiune, si nu a murit nimeni, duhovniceste adica, din asta.
Nemaipomenitii de nepomenitori au o viata fara griji si framintari. Cei ca persoanele de care pomeneste Florin-Ionut sint exceptii, care, ca orice exceptii, confirma regula. |
Citat:
|
S-avem pardon, dar spre deosebire de Arie, care o tinea tot pe a lui impotriva la un Sinod intreg ,Origen a spus in avans din cate stiu eu ,ca "Daca Biserica va considera ca una din invataturile sale e gresita isi retrage in avans invatatura gresita." Deci un om care isi retrage in avans ceva, nu cred ca poate fi pus pe acelasi plan cu Arie .Problema lui ca fiind foarte prolific, a mai facut si erori.
Si mai e ceva,Origen daca nu ii lua mama sa hainele, cand era o prigoana impotriva crestinilor, era un martir si nu mai avea nici o scriere.Ori Arie daca prigoanele existau pe vremea lui, nu isi scoatea capul, el si l-a scos cand era liniste in Biserica.Daca traia la 200-250 ca si Origen nu cred ca auzeam de el, ca nu era interesanta Biserica ptr el. |
Citat:
Eu le-as zice "Ceata somnorosilor" sau "Ceata ratacitilor".Eu m-as uita la ce au facut acesti duhovnici in jurul lor.Au creat o comunitate?... Au creat incredere?...Ca e usor sa "construiesti"rebeliuni,desprinderi,fractiuni. Toata Societatea(lumea) are o tendinta centrifuga ,nimeni nu mai asculta de nimeni. Mai greu e sa construiesti ,sa fii un model.Sa dai incredere celor din jur.Sa faci o comunitate reala atunci cand in jur retelele sociale se diminueaza. |
Citat:
Citat:
În rest și aspiranții la călugărie își părăsesc familia și serviciul. Citat:
Ei deja își asumă duhovnicește ce fac, tu discuți despre ce fac ei și mai faci și un telefon fără fir. Citat:
Citat:
Călugării nu sunt așa șantajabili, doar dacă urmăresc funcții și distincții bisericești. Altora nu le pasă pur și simplu de nimic, n-au mustrări de conștiință, au „studii ecumenice” știu ei mai bine cum stă treaba. Citat:
Dacă vrei îți aduc și articolul din regulament, condiția în unele cazuri ar fi fost să fie botezați copiii ortodox, numai că nu mai scrie ce se-ntâmplă dacă totuși copii nu devin ortodocși, vezi asta înseamnă o Sfântă Taină coborâtă marginal la nivel de contract uman. Ce aduce nou Creta la căsătorii interconfesionale e că acum pogorământul devine ușor, ușor dogmă, iar când excepția devine regulă se subminează de fapt canonul însuși. Citat:
Până acum din 2 clerici anti-creta pe care i-am auzit în diferite conjuncturi, niciunul dintre ei nu a fost repetentul clasei, nu e vreun ignorant, grandoman, pietist, ori nesimțit de pleznește cu privire la învățătura de credință, nasol pentru cei care încearcă să-i portretizeze altfel decât sunt ei, la Judecata lui Dumnezeu nu vor avea cuvânt în ce-i privește pe aceștia doi. Ba și mai mult spun ei că între colegii lor sunt multe voci critice cu privire la Sinod, dar se tem, chiar de la un preot care pomenește am auzit că nu e niciun sfânt sinod acesta din Creta. Citat:
E clar că ereziile avansează fulminant pe măsură ce nu mai există rezistență, câtă vreme există rezistență e complicat pentru că trebuie date explicații, tipărite broșuri, făcute depuneri din treaptă și preluate lăcașuri, e greu când trebuie coborât din jilț ca să se explice „prostimii”, mai trebuie să moară niște generații. Bine că nu s-a pus în aplicare tot ce s-a hotărât pe vremea lui Athenagoras se puteau schimba și mai multe decât calendarul și secularizarea în Biserică era și mai accentuată azi, Biserica nu are nevoie de aplaudaci ca la plenara comunistă. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Dacă deschideai topicul ăsta prin septembrie anul trecut când subiectul se aprindea, era oarecum logic în cronologia evenimentelor acum care e sensul ? Citat:
Mâine poimâine o să vină alții că nu știu ce persoane din anturajul lor nu se mai operează ori nu mai mănâncă gluten și sigur e din cauza sinodului și a „duhovnicului nepomenitor”, musai vreun călugăr alungat care-i sfătuiește. Citat:
Oricum dacă ei nu citesc aici, la ce-i ajută să-i faci „mărturisitori” pe forum ? Măcar spune-le în față prietenește ce ai de spus și lasă-i în plata Domnului așa ar fi cel mai onest tu ți-ai liniștit conștiința, ei au luat la cunoștință și după nu te împiedică nimeni să-i porți în rugăciuni. Citat:
Cât privește preotul de mir fiecare să-și facă cercetarea dacă nu poate să nu pomenească, când slujește cu nepomenitori la altar(care n-au fost caterisiți) să-i lase pe ei să spună ecteniile respective așa recomanda prof. univ. Theodoros Zisis care chiar spunea că nu e rău să rămână pomenitori dar antiecumeniști la altare. Oricum eu de la duhovnic de mir, pomenitor, cu trei copii acasă, șoție și socrii bătrâni, am auzit că nu a fost un mare și sfânt sinod la Creta, că s-a exagerat cu sinodul acela, așa că fiecare preot are raportarea lui chiar dacă nu are curajul să atace în predică publică ecumenismul. Pe mine mă deranja imaginea asta că „vai călugării ce fac!” spre deosebire de duhovnicii de mir, dacă tăcerea e din frică ori interes nu faceți virtute din ea! Deocamdată nu în mânăstire se ține „săptămâna de rugăciune ecumenică” ci în parohia de mir, deci încă nu e rușinea călugărilor asta, așa cum or fi ei. La Sihăstria când P.S Daniel ca Mitropolit al Moldovei a trimis niște călugări catolici să țină o misă prin anii 90, li s-a închis ușa bisericii în nas și au slujit în trapeză, voi asta nu știți sau vă faceți că nu vedeți când dați în călugări. Citat:
[...]r) acordã dispense bisericești de cãsãtorie și recãsãtorire pentru credincioșii mireni, în limita prevederilor canonice;”[/...] Statutul Pentru Organizarea și Funcționarea Bisericii Ortodoxe Române. Fiind un regulament e formulat la obiect, tu ai impresia că în special în diaspora nu se fac astfel de „uniuni” ortodocși - alte confesiuni care revendică creștinismul, ce nu se permite - încă! e căsătoria cu non-creștini. Chiar Serafim Joantă a cununat pe mulți așa, de altfel și vorbește nonșalant despre asta prin unele conferințe ca și cum ar fi ceva banal. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Un fel de super-extra-plus. |
Citat:
Pai de ce a deschis, pentru ca omul s-a simtit nitel smintit de asa ceva, si pe buna dreptate. Si stii ce este scris? Sminteala trebuie sa vina, dar vai de cei prin care vine.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
http://adevarul.ro/locale/arad/cleop...ec2/index.html Am impresia ca in secta acestor antiecumenisti s-au adunat cele mai retrograde si mai inculte elemente din BOR. E doar o impresie. Dar de obicei mirosul specific al fundamentalismului religios il simt de la mare distanta. Iar prima nuanta in acest miros e antiintelectualismul. Iar a doua, pierderea simtului realitatii. Citat:
Dar pana la urma nici ei nu fac altceva decat sa respecte niste dogme cu o strictete dusa pana in panzele albe. Si nu e vorba aici de niste dogme straine de ortodoxie. Daca ortodoxia ii numeste pe cei de alta confesiune eretici, e normal ca nu e in regula sa te rogi impreuna cu cei de alta confesiune. Nu e normal, dar sinodul din Creta permite, la fel cum face mai facila casatoria, care cica e taina, a unui ortodox cu un eretic, o incoerenta doctrinara care poate da nastere la tot felul de monstruozitati. Cine i-a pus pe ortodocsi sa elaboreze canoane atat de restrictive, pentru ca mai apoi sub presiunea unei societati in schimbare, sa trebuiasca sa le mai indulceasca? Mai bine nu zic cine! Dar consecintele se vad foarte limpede. Si pentru ca lumea aceasta nu se opreste aici vom asista probabil in viitorii ani la fenomene si mai extraordinare decat explozia "nemarturisitorilor". Oricum, de fundamentalism nu vom scapa prea usor. Televiziunea ne tembelizeaza in mod constant, internetul e plin de toti ciudatii pamantului care s-au gasit sa ne dea lectii, iar la scoala omul nu se mai duce din curiozitatea de a invata lucruri noi, ci pentru a capata o diploma. Am uitat sa mai gandim echilibrat si deviem in tot soiul de extremisme. Am uitat pur si simplu de lucrurile simple: ca pentru a fi bun trebuie sa faci lucruri bune, ca pentru a fi intelept trebuie sa iti antrenezi mintea cu tot ce misca in lumea asta, ca e mai bine sa asculti decat sa vorbesti, iar daca vorbesti e bine sa cunosti lucrurile despre care vorbesti, precum si multe alte lucruri de bun simt pe care pana si polinezianul din insulele Tonga le cunoaste, numai ca ca romanii se pare ca le-au cam uitat. |
Citat:
"Ascultatorii" cred ca toate basinile duhovnicilor lor, pe care ii venereaza precum neanderthalii pe samanii lor, purced (numai) de la duhul sfint, iar "conformistii" cred orice basina de ierarh pute a Bvlgari (tot de la sfintul duh, inutil de precizat, mno). E de ris ce a ajuns eclezialitatea in autocefalia romana: simtul critic/obiectivitatea este "soldatul necunoscut" la al carui mormint nu plinge nimeni, desi el e singura victima in tot caftul aista. In rest, fie razvratire oarba, fie ascultare oarba. Adica aglutinare-sub-steag (ma rog, patrafir). |
Un astfel de tembel nepomenitor si marturisitor scria ca...duhovnicul poate cere "ucenicului" sa...isi schimbe meseria, de pilda sa nu mai fie farmacist/a, pentru ca... (poate ca) vinde anticonceptionale!!!
Fatala mai e prostia la ciudatii astia! Sa ai obsesia sinodului din Creta si sa iti organizezi si, eventual, schimbi viata in functie de ce au zis sau de ce se interpeteaza ca au zis niste mosi nespalati in rasa neagra acum multe secole, e chiar ridicol. Astia aduc tulburare in viata ecleziala si deriziune si ridicol in cea sociala. |
Citat:
Ce frumos, ne spui nimic. Generalitati si povesti. |
Acesti imbecili zelotisti au ajuns pina acolo, incit s-au destramat familii pe motivul stupid al credintei, anume pe "ingradirea de erezie"/"(ne)pomenirea ereticilor".
Sa iti modulezi si viata familiala pentru idiotenii abstracte si aiureli organizationale, iata o forma de sclavie a mintii, pe care putini o denunta ca atare. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 19:47:35. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.