![]() |
Deconectarea de la aparate
eu nu sunt de acord cu deconectarea pt ca nimeni nu stie cat gandeste creierul acelui om in momentele acelea,daca omul acela asa cum este el se poate pocai in conditiile alea si astfel se mantuieste?nimic nu e intamplator in lume,si nici lucrul asta nu e intamplator si cred ca Dumnezeu le-a dat o ultima sansa de a se pocai pe patul de moarte ,si asta tot din iubirea LUI de oameni.
|
Este legal in Romania deconectarea de la aparate?
|
dar Dumnezeu ar vrea sa fii tinut cu ap alea pt ca te iubeste de aceea iti da timp de pocainta ca sa te mantuiesti ,eu cred ca tu ai prefera raiul in locul iadului
|
Tudor,esti sigur ca in acea situatie,tu mai poti lua o decizie referitoare le scurtarea sau prelungirea vietii...????
Nu trebuie sa urmarim decat PRELUNGIREA VIETII,oricat de GRAVA ar fi starea pacientului. |
Citat:
|
da mai.. io inteleg ce ziceti voi. dar nu cred ca as vrea sa fiu tinut inviata contrar legilor firii. adica daca creierul e mort. apai corpul sa fie tinut in viata de nish aparate facute de om? si ce face el(corpul)? cedeaza pe rand organele si incep sa putrezeasca. cat timp el este inca tinut in "viata". si nu, nu pot lua o decizie in acest sens cand sunt acolo. dar ma gandesc la cat sufera omul ala. din punct de vedere moral. ca daca o iau dupa conceptia mea despre suferinta si purificare prin suferinta, ma gandesc ca omului ii e bine ca sufera acolo, mantuindu-se. da nush ce sa mai zic. in privinta asta nu pot sa zic decat ca orice as zice ma autocontrazic. si asta inseamna ca o parte din ce cred e gresita. atat. nu mai zic.
|
Este parearea unor medici ca creierul este mort.
Acum cateva saptamani un polonez s`a sculat din coma dupa 20 de ani. El credea ca inca este in comunism!!!!! Voi aveti impresia ca un om este tinut de aparate in viata??? Pai nu e asa. Dumnezeu il tine in viata. Te culci sanatos, fara nici un aparat langa tine si nu te mai scoli. Crezi ca mori ca nu ai aparate sau ca ti s`a cerut sufletul? Nu sunt de acord cu aceasta asa zisa deconectare. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
NU aparatele fac sa bata inima.
Dumnezeu tine sufletul in trupul acela. De ce fii tu cel ce scoate sufletul? |
Citat:
acum no.. asta e interpretabil. oricum eu nu sunt pentru deconectatea de la aparate, asta sa fie clar, dar in unele situatii chiar nu se mai poate face nimic. si nu are rost sa tii persoana conectata doar pentru ca vrei sa o vezi miscandu-se, sau respirand. daca e sa se intample o minune se poate intampla chiar si daca e deconectat de la aparate,nu? |
Citat:
|
Ati auzit de acel om, care conectat fiind la aparate, si-a revenit dupa 16 ani de coma?
Cine mai spera ceva dupa un an, doi... Si iata ca se poate! Acest exemplu da atata speranta de viata! |
Scuze, vad ca a postat cineva inaintea mea si cu mai multe amanunte.
|
???Eu consider ca deconectarea de la aparate este o crima,atata timp cat inima inceteaza sa mai bata si creierul sa mai functioneze,asa ca se incalca clar,ca lumina zilei,porunca data de Dumnezeu lui Moise,pe Muntele cel sfant al Lui,si anume Muntele Sinai ma refer la porunca urmatoare: "SA NU UCIZI" .Atata timp cat luam viata cuiva,cu sau fara acordul acestei persoane,este si va ramane tot o crima pana la urma.:(Unde mai ramane atunci iubirea de aproapele daca ucidem?,chiar cu motivatia gresita si falsa,aceea de a nu mai suferi cel aflat in coma.
SHALOM!:) |
:)Eu cred ca atata timp cat acea persoana aflata in coma mai spera intr-o minune Dumnezeiasca in subconstientul sau,si isi pastreaza ultima speranta,aceea ca isi mai poate reveni,chiar daca se chinuie,are o sansa sa se schimbe mai apoi,caci eu am vazut destule cazuri la TV.pe internet,dar si am auzit si citit despre persoane aflate in coma sau moarte clinica,si care au vazut si vizitat,asadar,Raiul sau iadul,depinde de viata lor dusa pana atunci,pana in acel moment al suferintei lor si chinurilor lor,si care,atunci cand si-au revenit in simtiri si s-au intors la viata de aici,de pe pamant,s-au schimbat atat ele cat si persoanele cu care s-au aflat in contact,povestindu-le,sau nu,experienta lor de dincolo de viata aceasta cunoscutilor si apropiatilor prin ce au trecut,asa ca trebuie sa respectam si sa apreciem viata,indiferent daca persoanele aflate in chinuri cer sa fie deconectate de la aparate, daca mai au cum sa ceara aceasta,bineinteles,ele poate nu realizeaza,deci nu isi dau seama ca Dumnezeu asa ingaduie sa sufere pt.mantuirea lor si a altora.Cine ia viata cuiva,ca vrea bolnavul sau nu,este un criminal,categoric in conceptia crestina si autentic ortodoxa.
|
Eu nu "atarn" asa de mult de viata asta .
Nu mi-asi dori sa am parte de aparate . Daca ar fi grav , asi dori sa nu fie nimeni langa mine ,nici macar un medic , ca sa pot parasi in pace aceasta lume . Un crestin ar putea fi , dar care sa-mi respecte dorinta de ai da dreptul lui Dumnezeu sa hotarasca , caci el toate le poate chiar si fara aparate . Si , si acolo daca ar fi cineva , o intrerupere de curent sau orice e posibil ,important sa ai incredere in Dumnezeu .Lui nu-i sta nimic in cale , nici aparatele . Asa ca nu-mi fac griji , cat s-a dat atat avem , nici o zi in plus sau in minus . maria |
Pentru o mai buna intelegere a acestui subiect, voi reda un text care apartine lui Georgios Mantzaridis: "Biserica cinsteste moartea dureroasa, nu doar cand se intampla pentru marturisirea lui Hristos, dar si cand este legata de boli sau imprejurari dureroase, pe care omul le sufera cu rabdare si nadejde in Dumnezeu. Aici moartea cea buna nu consta in lipsa durerii, ci in infruntarea ei cu rabdare si nadejde in Hristos.
Moartea buna sau rea nu este determinata in cele din urma de forma ei exterioara, de usurinta sau greutatea cu care survine, ci de starea interioara cu care o abordeaza omul. Moartea buna nu este totdeauna usoara, nici moartea usoara nu este totdeauna buna. Sunt relevante intrebarile formulate pe aceasta tema de catre Sfantul Ioan Gura de Aur: Oare a fost rea moartea lui Ioan, fiindca i s-a taiat capul, sau a lui Stefan, fiindca a fost omorat cu pietre, sau a Mucenicilor, ca si-au sfarsit viata in chinuri? Si raspunde el insusi: Rea nu este moartea aceasta, ci moartea in pacat. Inacceptabila din punct de vedere crestin este eutanasia a) ca interventie intentionata pentru izbavirea omului de o boala incurabila sau de dureri insuportabile, trupesti sau sufletesti si b) ca intrerupere a acordarii de mijloace de supravietuire, in acelasi scop. Prima forma de eutanasie, numita si eutanasie activa, constituie o forma de sinucidere sau de sinucidere indusa, cand se face cu voia bolnavului, sau de omor, cand se face fara voia lui. Cea de-a doua forma, numita si eutanasie pasiva, nu se poate diferentia de prima. In fine, exista si c) eutanasia indirecta, care are loc ca efect colateral nedorit, in urma folosirii de medicamente pentru combaterea durerii insuportabile. Medicina contemporana face posibila mentinerea vietii prin mijloace artificiale, chiar si atunci cand nu mai exista nici o perspectiva pozitiva pentru bolnav. Mentinerea aceasta constituie, in ultima analiza, prelungire a procesului mortii. De aceea s-ar putea sustine ca abordarea etapelor finale ale vietii fara interventia acestor mijloace artificiale constituie abordarea simpla si naturala. Aceasta se intampla in trecut si aceasta o poate prefera cineva si in prezent. Simtindu-si relativitatea vietii pamantesti si incredintandu-se pe sine lui Dumnezeu, renunta de a mai recurge la astfel de mijloace si lasa in voia lui Dumnezeu evolutia starii lui de sanatate. Cu toate acestea, insa, caracterul sacru al vietii si reala neputinta a omului de-a aprecia cu exactitate fiecare situatie in parte nu indreptatesc totdeauna refuzul interventiei mijloacelor artificiale, mai ales cand aceasta se face de catre cei apropiati ai bolnavului, fara incuviintarea lui. Totodata, insa, trebuie marturisit si faptul ca, prin folosirea mijloacelor oferite de stiinta si tehnologia contemporana, problema eutanasiei se complica si intra intr-un cerc vicios. Adica adesea bolnavul este supus unei chinuitoare prelungiri a vietii, care in esenta este echivalenta cu prelungirea procesului mortii. Dar si eventuala interventie de intrerupere a folosirii mijloacelor acestora constituie intrerupere a vietii. Apare astfel si o problema secundara a eutanasiei, care fara interventia stiintei si tehnologiei nu ar fi fost generata. Iar cand mentinerea pe mai departe sau, dimpotriva, ne-mentinerea vietii bolnavului este legata de necesitatea transplanturilor sau de incetarea folosirii mijloacelor medicale in vederea salvarii altor bolnavi, problema devine si mai acuta si capata noi dimensiuni, care nu se pot controla cu usurinta." |
Inainte de a se produce conectarea la aparate in vederea mentinerii functilor vitale, trebuie multa chibzuinta si discernamant medical. Ce vreau sa spun, nu conectam pe cineva pentru a face experiente, ci pentru ai salva viata. Nu inseamna ca atunci cind ne plictisim il deconectam si-l aruncam la groapa. Cu VIATA nu ne jucam , este un bun ce ni s-a dat . Deci cind se decide o conectare se face pentru salvarea vietii, deci se considera utila acea conectare, altfel nu s-ar efectua. Deconectarea ulterioara este echivalentul crimei. Sunt persoane, OAMENI , care dupa 9- 18 si-au revenit din coma, find conectati la astfel de aparate. Deci inaintea unei decizii de conectare, mult discernamant .
|
|
salut,iuda
Citat:
personal,nu doresc si nu vreau sa fiu agatat de nici un aparat. |
Citat:
O problemă mult mai complicată decât decizia punerii pe aparate este decizia scoaterii de pe aparate, odată ce cineva a fost pus pe ele. Despre asta, eventual în postările viitoare, fiindcă acest dificil aspect de morală nu poate fi epuizat, cu ușurătate, într-o singură postare. |
Citat:
lucrurile nu stau chiar asa ... |
Citat:
|
Citat:
sau ... daca apartinatorii aleg sa defavorizeze un copil, de ex., si o comisie medicala decide asta ... se poate trece peste decizia apartinatorilor pentru a salva viata pacientului legislatia e putin mai complexa, dar nu este aici locul de dezbatere pentru asa ceva |
Citat:
si cam ce valoare are acea bratara sau colier? zerooo as vrea sa vad cum se justifica un angajat SMURD ca a refuzat resuscitare unui pacient pentru ca purta un colier pe care scria DNR nu e bine sa inducem oamenii in eroare |
salut,daniil96
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
nu exista o reglementare care sa spuna ca pacientii cu medalion/bratara pe care scrie DNR ... nu trebuie resuscitati/transfuzati etc. "medicii crestini" ... trebuie sa incalce legea? e o portita pentru abuzuri imense |
Citat:
|
Citat:
resuscitarea nu este totuna cu conectarea la aparate ceea ce faci tu e o manipulare ... nu era vorba de "administrarea de tratamente în contra voinței oamenilor " ... era vorba de salvarea unei vieti tu ce ai face daca ai vedea un om cazand intru-un rau? il lasi sa moara sau il ajuti? daca dupa ce l-ai scos din apa vezi ca are un medalion cu DNR ... il arunci inapoi in apa? este crestineste sa te uiti la un om cum moare ... cand ai putea sa il ajuti? |
Citat:
|
Citat:
ce spune bioetica despre DNR ... in Romania? edit: este penibil sa eviti discutia pe fondul problemei ... pe motive de pudibonderie ... daca aveti argumente raspundeti la subiect |
In primul rand nu stiu daca la noi in tara este reglementat legal acel "DNR". Daca nu este (ceea ce banuiesc), va certati degeaba. Nu poti sa faci ceva ce nu e legal.
In general, in tarile in care exista aceasta reglemantare legala, decizia de a nu fi resuscitat o ia de obicei un om care deja se afla intr-o stare grava, are o boala incurabila, etc. Nici un om normal la cap, tanar, sanatos, nu ar trebui sa zica "daca eu cumva ma inec, sau ma calca o masina, va rog fumos sa nu ma resuscitati, ca mie mi s-a urat cu binele, si daca Dumnezeu imi da o sansa sa mai fac ceva pe lumea asta, eu n-am nevoie". O alta problema de ordin etic, moral, este intr-adevar aceea ca de multe ori omul sau familia lui nu alege sa faca ceea ce este mai bine pentru el. Si asta este marea drama a multor practicanti, ca nu pot trece peste decizia pacientului sau a "apartinatorilor". Ce ciudat suna... inteleg sa ia decizii altcineva cand e vorba de un animal, dar de un om, in ce calitate e invrednicit sotul, mama, tata, fiul sa decida in locul meu? A, daca am 99 de ani, si sunt in grija lor, nu mai am nici o putere fizica pe lumea asta, sa zicem, dar nici chiar asa... e cam imoral sa spui "lasati-o pe mamaia sa moara, ca noi nu mai avem chef sa ne mai ingrijim de ea". Parerea mea e ca orice om sau familie responsabila ar trebui sa tina cont de ce spun medicii, pentru ca ei sunt in masura sa aiba cea mai obiectiva parere. Omul e dator sa faca tot ce e omeneste posibil ca sa salveze o viata, nu avem dreptul sa judecam noi cine merita si cine nu. Doar daca, Doamne fereste, e razboi si avem raniti pe banda rulanta, si trebuie sa stabilim o ordine a prioritatilor. Daca am de exemplu un singur "aparat" in tot spitalul, la care e conectat I.P.S. Patriarhul sau Mitropolitul, de 99 de ani, in moarte cerebrala ( = leguma, pentru profani) si vine un politist de 20 de ani, impuscat, cu familie si copii? Pe cine aleg? Raspuns corect : pe cel care are, cel putin teoretic, cele mai multe sanse de supravietuire si recuperare. Cum iti dai seama cine le are? Aici e mai complicat, trebuie sa ai cunostinte medicale temeinice, si tot nu poti fii 100% sigur. Nu trebuie sa va temeti ca ati face ceva impotriva vointei lui Dumnezeu, pentru ca chiar daca ati vrea, nu puteti face asa ceva. Un singur lucru e cert : daca tu nu-i dai nici o sansa omului, nici Dumnezeu n-are ce-i face, decat in cazuri exceptionale. De cele mai multe ori, insa, Dumnezeu actioneaza pe principiul "ti-am trimis o barca de salvare, de ce nu te-ai urcat in ea?" |
Citat:
|
Citat:
|
Un miracol din zilele noastre!
|
Citat:
De fapt, problema e ca rareori ajungi "la aparete". Avem medici clarvazatori care stiu ca sfarsitul este aproape deci nu mai implica inutil fonduri si aparatura sofisticata. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 17:10:25. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.