Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Botezul (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5017)
-   -   "dezbotezare" (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=1909)

bego 17.06.2007 23:25:18

exista o astfel de procedura? nu stiu cum sa o numesc dar cred ca intelegeti despre ce e vorba ... un om botezat care alege sa renunte in mod oficial la "pecetea" care i-a fost pusa (tot in mod oficial) la inceputurile existentei sale, fara voia sa desigur
cum se procedeaza ? exista o astfel de posibilitate?
v-as ruga mult sa raspundeti doar daca aveti idee despre asa ceva, va rog sa nu postati lucruri de genu "nu stiu de ce ar vrea cineva sa faca asta" sau "pur si simplu sa nu se declare ortodox" pentru ca vreau cu adevarat sa aflu
multumesc

Ana_Oara 19.06.2007 19:11:11

"dezbotezarea" (termen cit se poate de nostim)are loc cind crestinul in cauza iese in afara Bisericii istorice si pierde legatura organica cu Biserica sau, pur si simplu, se dezice de credinta ortodoxa si devine np, musulman, evreu iudeu, etc. Nu e nevoie de un anume act "oficial" pentru a deveni eretic.
Faptul ca omul este botezat in BO nu garanteaza ca se va mintui, mai ales daca pierde legatura cu sursa de viata pe care o gaseste in Biserica lui Hristos.

consuela 22.06.2007 09:14:01

Dezbotezarea sau abandonarea omului de catre ingerul lui pazitor, intervine fara sa vrei asta in mod deosebit, daca te apropii de satan adica de vointa si faptele lui, cu stiinta sau fara, sau: la spiritism, la satanism sau chiar in cazul unor pacate grele repetate, gen viciu. Cred ca toti posedatii de diavol si-au pierdut ingerul, astfel nu se poate sa ajunga la cheremul spiritelor malefice din jur. Se pot considera si ei debotezati, la fel criminalii si sinucigasii.

ancah 23.06.2007 03:48:00

Bego, cred ca raspunsul ar trebui sa-l cauti in alta parte, nu pe acest site ortodox. Aici oamenii sunt interesati sa-si inmulteasca talantul primit la botez, nu sa il piarda si pe acesta. Dumnezeu, in marea Lui intelepciune, ne da har la botez, dar nu-l retrage i totalitate, indiferent de relele pe care le facem, tocmai pentru a putea sa ne ridicam din nou, atunci cand ajungem la ganduri mai bune.

THOT.ME 23.06.2007 14:38:32

Dihotomia pe care tu ne-o pui in fata opune botezul crestin cu de(s) botezul, la fel cum la vrajitoare exista "legaturile", farmecele si dezlegarile de ele...
Hm , certificat de botez ai ? Asta ar atesta sa zicem asa legatura ta tainica cu cristelnita.Rupe-l! Daca vrei sa nu mai porti pecetea ortodoxiei este alegerea ta, fireste...insa dezlegarea de taina botezului nu se certifica cumva.O sa pun problema invers si o sa intelegi sigur la ce ma refer:
daca un ortodox se boteaza la "pocaiti" , renuntarea la "pecetea" botezului ortodox se face prin insasi botezarea prin "Duh si Adevar" .INSA, atentie! Atunci cand acel crestin vrea sa se intoarca in ortodoxie i se citeste o rugaciune de dezlegare de botezul de la "pocaiti" , dar nu mai e botezat inca o data.Situatia inversa nu exista dintr-un motiv simplu:
-ortodoxul crede ca botezul pocaitilor este ceva rau si pentru redobandirea Duhului Sfant se cere o abolire a "raului" prin rugaciune , o lepadare de un pacat , you know;
-acceptarea botezului unor pocaiti( adopt acest termen comn , desi sunt si alte denumiri ... sorry) include si renuntarea la botezul crestin de la nastere.
Intrebare: resimti botezul ca o legatura cu ortodoxia?

danyel 25.06.2007 03:12:38

Cum s-a mai spus, botezul nu te mantuie, si daca nu esti rodnic in credinta el nu iti ofera nimic, iar ceea ce afirmi tu, este cel putin ciudat..niciodata n-am auzit pe nimeni ca vrea sa se "dezboteze" asa doar sa vorbim teorii si posibilitati..ne pierdem timpul, oricum daca prin purtarea ta ca om nu esti dupa dreapta cale te-ai dezbotezat automat, nu mai ai nevoie de nici un certificat, intelegi? Domnul sa ne ajute sa nu ne "dezbotezam" ci sa umblam pe calea Lui pt ca dupa cum a spus Pascal "daca eu cred in Dumnezeu si El nu exista nici eu nu pierd nimic nici voi cei care nu credeti nu castigati nimic, dar daca totusi exista atunci eu castig totul si voi pierdeti totul" Amin!

ancah 25.06.2007 14:44:52

Citat:

În prealabil postat de danyel
Cum s-a mai spus, botezul nu te mantuie, si daca nu esti rodnic in credinta el nu iti ofera nimic, iar ceea ce afirmi tu, este cel putin ciudat..niciodata n-am auzit pe nimeni ca vrea sa se "dezboteze" asa doar sa vorbim teorii si posibilitati..ne pierdem timpul, oricum daca prin purtarea ta ca om nu esti dupa dreapta cale te-ai dezbotezat automat, nu mai ai nevoie de nici un certificat, intelegi? Domnul sa ne ajute sa nu ne "dezbotezam" ci sa umblam pe calea Lui pt ca dupa cum a spus Pascal "daca eu cred in Dumnezeu si El nu exista nici eu nu pierd nimic nici voi cei care nu credeti nu castigati nimic, dar daca totusi exista atunci eu castig totul si voi pierdeti totul" Amin!

Cred ca ai auzit de ei, danyel, dar nu te-ai gandit ca sata fac. Le zice in mai multe feluri, printre care New Age si unii adera fara a sti ce fac. Iata unde duc patimile.

cristiboss56 02.07.2007 20:35:49

Citat:

În prealabil postat de bego
exista o astfel de procedura? nu stiu cum sa o numesc dar cred ca intelegeti despre ce e vorba ... un om botezat care alege sa renunte in mod oficial la "pecetea" care i-a fost pusa (tot in mod oficial) la inceputurile existentei sale, fara voia sa desigur
cum se procedeaza ? exista o astfel de posibilitate?
v-as ruga mult sa raspundeti doar daca aveti idee despre asa ceva, va rog sa nu postati lucruri de genu "nu stiu de ce ar vrea cineva sa faca asta" sau "pur si simplu sa nu se declare ortodox" pentru ca vreau cu adevarat sa aflu
multumesc

Te rog din suflet sa -mi ierti nedumerirea. A confunda Sfantul Botez cu un abonament telefonic unde intradevar poti sa te abonezi si sa te dezabonezi, mi se pare o ineptie. A te indeparta de credinta ta este o realitate si un mare pacat. A te indeparta de Ingerul pazitor ce ti s-a dat la SF.Botez, este o realitate si un mare pacat. Deci a nu confunda planurile !

seminaristul 05.07.2007 21:20:00

in favoarea botezului copiilor(pedobaptismul) va pot oferi eu o lucrare interesanta la id de mess viliga_valentinstloa

mirelat 31.07.2007 07:42:57

Citat:

În prealabil postat de danyel
dupa cum a spus Pascal "daca eu cred in Dumnezeu si El nu exista nici eu nu pierd nimic nici voi cei care nu credeti nu castigati nimic, dar daca totusi exista atunci eu castig totul si voi pierdeti totul" Amin!

interesant, nu stiam ca Blaise Pascal marele savant a zis asta... bine ar fi ca si savantii din ziua de azi sa se "molipseasca" de la el, atat in privinta realizarilor cat si a credintei.

deutza 06.10.2007 23:36:45

as avea si eu o intrebare in legatura cu botezul...nu stiu foarte multe ma 17 ani dar sunt foarte interesata....dak 2 pers cand se casatoresc sunt de religii diferite se face botezul unei dintre ele?pt ca totusi vb de 2 pers cu religii diferite

sofiaiuga 28.10.2007 20:30:15

lepadarea de botezul ortodox este EREZIE.,indoire de o taina bisericii si un pacat f. mare Trebuie consultat duhovnicul su dc nu il ai atunci un preot ortodox sau preot monah pt a te lamuri ce mare gresala esti pe cale de a face ,gresala ce te va arunca direct in brarele satanei.Doamne fereste!

sofiaiuga 28.10.2007 20:37:03

mesajulde maisus este pt bego,iar acesta pr deutza.Draga dc esti ortodoxa taina casatoriei prin biserica ortodoxa se poate face dc unul din cei doi care nu este ortodox sa treaca la ortodoxie. Altfel vei avea greutati si mari ispite.Apoi cel ortodox dc, se casatoreste doar la primarie,deci lumesc se considera DESFRINARE. Dc. esti ortodox si te spovedesti nu te poti impartasi pina nu trece celalt membru la ortodoxie ,caci nu permit canoanele Deci iata ca nu poti minca trupul FIULUI OMULUI si deci imparatia cerurilor va fi inchisa pt cel care pune pe om mai presus de DUMNEZEU,adcica isi face idol din el sau ea.ori ....ori.

marilena12 30.10.2007 22:01:58

Citat:

În prealabil postat de sofiaiuga
mesajulde maisus este pt bego,iar acesta pr deutza.Draga dc esti ortodoxa taina casatoriei prin biserica ortodoxa se poate face dc unul din cei doi care nu este ortodox sa treaca la ortodoxie. Altfel vei avea greutati si mari ispite.Apoi cel ortodox dc, se casatoreste doar la primarie,deci lumesc se considera DESFRINARE. Dc. esti ortodox si te spovedesti nu te poti impartasi pina nu trece celalt membru la ortodoxie ,caci nu permit canoanele Deci iata ca nu poti minca trupul FIULUI OMULUI si deci imparatia cerurilor va fi inchisa pt cel care pune pe om mai presus de DUMNEZEU,adcica isi face idol din el sau ea.ori ....ori.

Mare dreptate ai Sofia, mari ispite sunt in familiile mixte...cu cat exista un graunte de dragoste pentru Dumnezeu la ortodoxul casatorit cu un om de alta religie, cu atat ispitele vor veni mai mari. Si cand vor aparea si pruncii, va fi si mai greu...neortodoxul va vrea sa nu se boteze copiii ortodox, sau poate, Doamne fereste, deloc, ortodoxul va fi mustrat de constiinta, am vazut asemenea situatii...mari certuri si neintelegeri, si asta tocmai din motivul pe care l-ai expus mai sus: din cauza ca omul nu iubeste pe Domnul mai presus decat orice, mai ales cand vine vorba de relatia de cuplu si de un potential partener...Dumnezeu trebuie sa ocupe mereu primul loc, cu dragoste si nadejde, si El din multa Lui iubire se va ingriji de toate cele de trebuita, pt ca noua sa nu ne lipseasca nimic! Doamne ajuta!

strajeru 26.11.2007 00:51:47

Botezul este Taina in care, prin intreita cufundare in apa, in numele Sfintei Treimi, cel ce se boteaza se curateste de pacatul stramosesc si de toate pacatele facute pana la botez, se naste la o viata spirituala noua si devine membru al trupului tainic al Domnului, al Bisericii lui Hristos.
Botezul din apa si din Duh isi are originea in profetiile Vechiului Testament, deoarece Domnul nostru Iisus Hristos a venit sa implineasca tot ce s-a proorocit in Lege si in prooroci (Matei 5, 17). Incepandu-si lucrarea Sa mesianica, Domnul nostru Iisus Hristos a facut o multime de semne si minuni dumnezeiesti, tamaduind bolile si scotand demonii din cei ce Il rugau. Vestea minunilor s-a dus departe, punand pe ganduri pe multi, caci asa ceva nu se mai pomenise (Matei 9, 32–38; Ioan 9, 32–33), si in acest context de imprejurari, Sfanta Scriptura ne spune ca intre farisei era un om cu numele Nicodim, un fruntas al iudeilor. Acesta a venit noaptea la Iisus si I-a zis: Invatatorule, stim ca esti invatator venit de la Dumnezeu, caci nimeni nu poate face semnele pe care le faci Tu, daca nu este Dumnezeu cu el. Drept raspuns, Iisus i-a zis: Adevarat, adevarat zic tie, de nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada Imparatia lui Dumnezeu. Nicodim I-a zis: Cum poate un om batran sa se nasca din nou? Poate el oare sa intre a doua oara in pantecele maicii sale si sa se nasca? Iisus a raspuns: Adevarat, adevarat zic tie, de nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre intru Imparatia lui Dumnezeu. Caci ce este nascut din trup, trup este... (Ioan 3, 1–6).
Deci nasterea din nou inseamna nu a intra din nou in pantecele maicii, ci a avea botezul din apa si din Duhul Sfant, pe care l-au primit si il dau apostolii Domnului, carora le-a zis Domnul dupa Invierea Sa: Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura. Cel ce va crede si se va boteza se va mantui, iar cel ce nu va crede se va osandi (Marcu 16, 15–16) si botezandu-i in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, invatandu-i sa pazeasca toate cate am poruncit voua; si iata, Eu cu voi sunt in toate zilele, pana la sfarsitul veacului. Amin. (Matei 28, 19–20).
Iata dar ca botezul cu apa si cu Duhul Sfant este obligatoriu pentru «orice faptura» si nu numai pentru unii, cum spun sectarii cei rataciti.
Sectarul: In Sfanta Scriptura numai doua Taine sunt pomenite: Botezul si Cina Domnului; celelalte pe care le-ai insirat dumneata pana acum sunt niste nascociri omenesti si de aceea noi nu le putem admite. Iar cat priveste botezul, nu este o taina, ci un simbol, o lucrare simbolica in care se inchipuieste curatirea de pacate si prin care numai se intareste credinta, fiind doar o dovada pe care o da cineva in afara, pentru faptul ca a facut pocainta, sau este o mostenire, o pecete a pocaintei. Dar curatirea pacatelor nu o face botezul, ci credinta, care prin botez este pecetluita si confirmata.
Credinta si nu botezul este agentul care transforma pe om in faptura noua, mantuindu-l, dupa cum rezulta din cuvintele ingerului catre Corneliu, ca prin credinta in cele ce ii va spune Apostolul Petru, se va mantui cu toata casa sa (Fapte 11, 14), sau din cuvantul Apostolului Pavel catre temnicerul din Filipi: Crede in Domnul Iisus si te vei mantui tu si casa ta (Fapte 16, 31). Deci credinta este cea care a adus mantuire, iar botezul i-a urmat numai ca un simbol al convertirii si al credintei sau ca o pecete a terminarii pocaintei.
Preotul: Botezul crestin este o Taina sfanta, iar nu un simbol, deoarece Mantuitorul a numit Botezul «nastere de sus», in urma caruia omul se curateste de pacate si se sfinteste (Ioan 3, 3–7). Sfantul Apostol Pavel il numeste «innoire» a vietii (Rom. 6, 3–5), facuta prin lucrarea Sfantului Duh (Tit 3, 5). Apostolul Petru spune si mai lamurit ca botezul este impartasit spre iertarea pacatelor (Fapte 2, 38) si ca nu este numai un simbol sau o spalare a trupului care sa inchipuiasca spalarea sau curatirea sufletului – cum vi se pare voua sectarilor – ci este o nastere adevarata. Botezul, zice el, va mantuieste astazi si pe voi nu ca stergere a necuratiei trupului, ci ca deschiderea cugetului bun catre Dumnezeu (I Petru 3, 21).
Chiar si daca nu ni s-ar spune, ar fi totusi de la sine inteles ca toate aceste urmari ale botezului se fac prin lucrarea Sfantului Duh, si astfel Botezul nu este un simbol, ci o Taina.
Despre Botez ni se mai spune ca poate fi savarsit numai de apostoli sau de cei ce au darul preotiei, pentru ca numai apostolilor le-a poruncit Mantuitorul sa boteze (Matei 28, 19) si numai despre ei si despre persoane care au avut darul preotiei ni se spune in Sfanta Scriptura ca au botezat (I Cor. 1, 16; Fapte 8, 36–38; 16, 12–15; 16, 32–33 s.a.). Iar despre cele sapte Taine iti voi raspunde mai pe larg dupa ce voi vorbi mai intai despre fiecare Taina in parte.
Sectarul: Botezul trebuie sa fie aplicat numai adultilor, pentru ca, pe de o parte, cei ce-l primesc trebuie sa aiba mai intai credinta si pocainta si abia apoi sa se boteze, iar, pe de alta parte, cei ce il aplica trebuie mai intai sa propovaduiasca credinta si pocainta si abia apoi sa boteze. Caci iata ce spune Sfanta Scriptura propovaduitorilor: Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh, invatandu-le sa pazeasca toate cate v-am poruncit voua (Matei 28, 19–20). Deci intai trebuie sa propovaduiasca si abia apoi sa boteze. Iar despre cel ce voieste sa primeasca Botezul, zice: Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui, iar cel ce nu va crede, se va osandi (Marcu 16, 16). Alta data li se adreseaza direct si le zice: Pocaiti-va si sa se boteze fiecare dintre voi in numele lui Iisus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre si veti primi darul Duhului Sfant (Fapte 2, 38). Deci cel ce vrea sa primeasca botezul, trebuie mai intai sa aiba credinta si sa faca pocainta.
Preotul: Nu este deloc asa cum rau cugeti dumneata. Am spus de la inceput ca Botezul crestin isi are originea in Vechiul Testament. Astfel, Dumnezeu i S-a aratat lui Avraam cand acesta era in varsta de 99 de ani si, intre altele, i-a spus ca pe toata partea barbateasca sa o taie imprejur, iar pe copiii de parte barbateasca ce se vor naste de aici incolo, sa-i taie imprejur in a opta zi de la nastere. Iar cel ce nu se va taia imprejur sa fie nimicit (Fac. 17, 10–14). Deci Dumnezeu nu i-a zis lui Avraam pentru copii si tineri, sa se taie imprejur cand vor fi maturi, sau ca el, de 99 de ani, ci toata partea barbateasca, de orice varsta ar fi, sa o taie imprejur, iar pe nou-nascuti, a opta zi dupa nasterea lor. Voi sectarilor ziceti ca botezul pruncilor nu are valoare, caci ei nu stiu cand au fost botezati. Dar ce stia Isaac, pruncul lui Avraam, la opt zile? Desigur, nimic. Dar stiau tatal si mama sa si de aceea Isaac, cand s-a facut mare, n-a spus ca el nu stie cand l-au taiat imprejur si ca trebuie sa-l taie din nou imprejur, ci i-a crezut pe parintii lui. Asa trebuie sa fie si Botezul – cum de fapt practica Sfanta Biserica Ortodoxa –, stiut fiind ca taierea-imprejur inchipuia Botezul din Legea Noua (Col. 2, 11–13). Insusi Mantuitorul nostru Iisus Hristos S-a botezat cu botezul Legii Vechi, la opt zile dupa nasterea Sa (Luca 2, 21).
Alta preinchipuire din Vechiul Testament prin care se arata ca la plinirea vremii trebuie sa se boteze si copiii, este scoaterea israelitilor din Egipt si trecerea lor prin Marea Rosie, de la batran pana la cel mai mic prunc. Ca aceasta inchipuie botezul tuturor, adevereste si marele Apostol Pavel, zicand: Caci nu voiesc, fratilor, ca voi sa nu stiti ca parintii nostri (israelitii) au fost toti sub nor si ca toti au trecut prin mare, si toti, intru Moise, au fost botezati in nor si in mare (I Cor. 10, 1–2). Va sa zica «toti», deci si copiii, caci Moise spunea lui Faraon: Vom merge cu copiii nostri si cu batranii, cu fiii si cu fiicele noastre, cu oile si cu boii nostri (Ies. 10, 9). Asa incat norul si marea (apa) insemnau «apa si Duhul Sfant», in care trebuie sa fie botezat oricine (Ioan 3, 5).
Trecand la Noul Testament, auzim pe Domnul nostru Iisus Hristos spunand apostolilor, inainte de rastignirea Sa, ca Tatal le va trimite pe Mangaietorul, adica pe Duhul Sfant, in numele Fiului si ii va invata toate lucrurile (Ioan 14, 16–17, 26). Si venind Duhul Sfant in ziua Cincizecimii (adica Duminica), la ora 9 dimineata, peste apostoli, ei au propovaduit poporului ceea ce-i invata Duhul Sfant, spunandu-le sa se pocaiasca si fiecare din ei sa fie botezat in numele Domnului nostru Iisus Hristos, ca a voastra si a copiilor vostri este aceasta fagaduinta. Si au fost botezati ca la trei mii de suflete (Fapte 2).
Auziti voi sectarilor si sa va intre in urechi adevarul acesta: A voastra si a copiilor vostri este fagaduinta aceasta, a Botezului. Deci si a copiilor, nu cum ratacit invatati voi pe oameni. Si cand spune ca s-au botezat, nu spune ca au botezat trei mii de barbati si de femei, ci «trei mii de suflete», ceea ce inseamna ca au fost si copii de ai celor botezati. Desigur, apostolii predicau celor mari, insa, fiind ei inspirati de Duhul Sfant, spuneau ca si a copiilor este «fagaduinta», si ascultatorii credeau, ca si Avraam lui Dumnezeu.
Iata cateva cazuri de familii botezate cu copiii lor: Lidia a fost botezata – ea si casa ei (Fapte 16, 14–15); Temnicerul i-a luat la sine (pe Pavel si pe Sila) in acel ceas al noptii, a spalat ranile lor si s-a botezat si el si toti ai lui indata (Fapte 16, 33); Dar Crispus, fruntasul sinagogii, a crezut in Domnul, impreuna cu toata casa lui (Fapte 18, 8). Iarasi zice Sfantul Apostol Pavel: Am botezat si casa lui Stefana (I Cor. 1, 16). Cand zice «toata casa», se intelege de la sine ca este vorba de toata familia, pana la cel mai mic, dupa cum zice Isus Navi: Eu si casa mea voi sluji Domnului (Iosua 24, 15).
Domnul Hristos a aratat, de asemenea, ca trebuie botezati copiii de mici, deoarece atunci cand I-au adus niste copilasi ca sa Se roage pentru ei, iar apostolii opreau pe cei ce i-au adus, Domnul i-a certat, zicandu-le: Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, ca a unora ca acestora este imparatia Cerului. Si dupa ce si-a pus mainile peste ei, s-a dus de acolo (Matei 19, 13–15). Deci, daca Dumnezeu cheama si pe copii de mici la mantuire, pentru ce voi sectarilor rataciti va lepadati de ei si ii opriti de a veni la Dumnezeu prin Sfantul Botez? Vai de cei carora le mor copiii nefiind botezati prin apa si prin Duhul Sfant, caci cei ce nu au fost botezati se vor osandi (Marcu 16, 15–16).
Sectarul: Da, dar copiii numai cu Botezul fara credinta, nu se pot mantui! Scriptura spune nu numai despre Botez, ci si despre credinta ca este trebuitoare spre mantuirea cuiva. Auzi ce zice: Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui. Iar cel ce nu va crede se va osandi (Marcu 16, 15–16). Deci este clar: copiii neavand credinta, nu au nici dreptul de a fi botezati.
Preotul: Nu este deloc adevarat ceea ce spuneti voi sectarilor rataciti de la adevar si orbi la intelegere. Intr-adevar, copiii nu pot crede la varsta cand sunt botezati, dar nici nu pot tagadui si nici nu pot refuza pe Hristos. Nu se mantuieste numai acela care crede, ci el trebuie sa se si boteze. Asa cum in Vechiul Testament taierea imprejur se facea in baza credintei parintilor, tot asa Botezul se face pe temeiul credintei parintilor sufletesti, care sunt nasii (Marcu 9, 36–37). Copiii nu au credinta, dar au nasii lor. Nasii sunt persoane in varsta care insotesc pe prunc la botez si fac cuvenita marturisire de credinta in locul lor. Nasii sunt parintii sufletesti ai pruncilor care se boteaza si care se nasc prin Botez la o viata noua in Duhul.
Asa cum parintii trupesti ai pruncului l-au nascut pe el spre viata trupeasca, dupa cum scrie: Ce este nascut din trup, trup este (Ioan 3, 6), tot asa nasii sunt parintii sufletesti ai pruncilor care se boteaza, garanti si chezasi in fata lui Dumnezeu si a Bisericii Sale, garantand ca pruncul (finul) va fi crescut in credinta crestina si va fi un bun credincios .
Sectarul: Dar unde scrie in Sfanta Scriptura ca nasii pot fi chezasi pentru mantuirea altora si ca prin credinta lor se pot mantui copiii?
Preotul: Mantuitorul spune: ...din gura a doi sau trei martori sa se statorniceasca tot adevarul (Matei 18, 16; I Tim. 5, 19). Deci, pe baza credintei parintilor, a nasilor si a celorlalti martori care sunt la botezul pruncului, preotul boteaza pruncul. Iar fiindca ai intrebat unde se gasesc in Sfanta Scriptura marturii prin care sa se arate cum credinta unora a mantuit pe altii, din cele multe, iti voi spune unele:
Prin credinta sutasului roman s-a vindecat sluga sa (Matei 8, 13). Robul nu credea, dar prin credinta stapanului sau a dobandit de la Mantuitorul sanatatea sa.
Patru oameni aduc la Mantuitorul un slabanog: Si vazand Iisus credinta lor, a zis slabanogului: «Fiule, iertate iti sunt pacatele tale!» Apoi a zis: «Scoala-te, ia-ti patul tau si mergi la casa ta!» (Matei 9, 2, 6-7; Marcu 2, 3–12). Deci credinta era a celor patru, nu a slabanogului.
Pe temeiul credintei lui Iair, Domnul a inviat copila de 12 ani (Matei 9, 18–25). Pe temeiul credintei altora, Domnul a vindecat pe un mut si indracit (Matei 9, 32–34; 12, 22). Pentru credinta cananeencei, Mantuitorul a vindecat pe fiica sa, scotand demonul din ea (Matei 15, 22–28). Tot astfel, pe baza credintei unui tata, Domnul i-a tamaduit copilul lunatic (Matei 17, 14–18). Asadar, acestea si inca alte multe marturii ale Sfintei Scripturi ne dovedesc ca, pe temeiul credintei parintilor, a nasilor si a martorilor care sunt la botez, Dumnezeu le da copiilor sfintire si mantuire, dupa cum adevereste acest lucru si marele Apostol Pavel, zicand: Caci barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa..., femeia necredincioasa se sfinteste prin barbatul credincios (I Cor. 7, 14).
Sectarul: Nici Hristos n-a primit botezul decat ca adult, la varsta de 30 de ani, si nici Ioan Botezatorul nu a botezat decat adulti. Deci nici noi nu trebuie sa aplicam botezul decat adultilor.
Preotul: La aceste afirmatii ti-am raspuns la intrebarea de mai inainte, cand ai sustinut de asemenea ca Botezul trebuie aplicat numai adultilor. Iar la cele ce intrebi acum, deosebit de cele de mai sus, si completand raspunsul de mai inainte, iti raspund urmatoarele: Mantuitorul a primit botezul la 30 de ani, pentru ca abia atunci si-a inceput activitatea publica, la o varsta cand cineva era socotit capabil – potrivit socotintei acelei vremi – sa paseasca in public si sa invete pe altii o noua invatatura. Dar botezul primit de El n-a fost acelasi cu al nostru, deoarece n-a avut acelasi efect, acela fiind numai un botez cu apa, un botez al «pocaintei», al lui Ioan, iar nu cu «apa si Duh», ca botezul crestin, instituit de Hristos mai tarziu. Prin acel Botez, Mantuitorul, in loc sa Se curateasca de pacate, dimpotriva, S-a incarcat cu pacate, luand asupra Sa pacatele omenirii intregi. El nu S-a botezat spre a fi curatit de pacate – cum facem noi in botezul nostru –, pentru ca El nu avea pacate si, deci nici trebuinta nu avea ca mai intai sa se pocaiasca. Altul era rostul acelui botez si altul este al botezului nostru .
Iar daca este vorba de varsta, pentru ce voi sectarii insiva nu respectati varsta de 30 de ani? Mantuitorul n-a stabilit nici o varsta sau limita de varsta. El insa, cand a vorbit despre Botezul pe care il va aseza, a aratat marea importanta pe care o va avea lucrarea acelui botez si de aceea n-a mai fost nevoie sa spuna ca va trebui aplicat tuturor, deci si copiilor. Iar daca n-a spus-o direct, a spus-o indirect, cu toata claritatea, prin cuvantul «cineva» cuprinzandu-i pe toti.
Cat despre Sfantul Ioan Botezatorul, este adevarat ca el predica pocainta si ca ii boteza numai pe cei ce facusera pocainta si ca acestia nu puteau fi decat adulti. Dar botezul lui nu era identic cu al nostru, ci era numai un botez pregatitor, un rit simbolic sau ceremonial – cum am aratat si mai sus –, nefiind de neaparata trebuinta tuturor. De aceea era de prisos a se aplica si copiilor.
In privinta nebotezarii copiilor, as fi si eu de parere sa se boteze cand vor ei, daca ar trai orice parte barbateasca sau femeiasca cat ar vrea, pana la adanci batraneti. Dar ce zici dumneata, suntem noi siguri ca traim 30, 50 sau 100 de ani? Nu auzi ce spune Sfanta Scriptura? Voi nu stiti ce aduce ziua de maine (Iacov 4, 14); si iarasi: Nebune, in noaptea aceasta ti se va lua sufletul (Luca 12, 20); si iarasi: Fiti gata, caci nu stiti ziua, nici ceasul (Matei 24, 44).
Sectarul: Copiii se pot mantui si fara botez fiindca sunt sfinti si, ca atare, n-au trebuinta sa-si curete pacatele – pe care nu le au. Asa invata Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, ca a unora ca acestia este Imparatia cerurilor (Matei 19, 14). Deci copiii pot intra si fara botez intru Imparatia cerurilor. In acelasi inteles a mai grait Mantuitorul si alta data: De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru Imparatia cerurilor (Matei 18, 3; Marcu 10, 15; Luca 18, 15–17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa, prin barbatul credincios. Altfel, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti (I Cor. 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.
Preotul: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca ce este nascut din trup, trup este (Ioan 3, 6); deci copiii nascuti numai din trup, nu si din «apa si Duh», sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac. 3). Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea – si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit (Rom. 5, 12). Iar acum: Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat (Gal. 3, 27) si iarasi: Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat? (Rom. 6, 3).
Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei 28, 19), inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom. 6, 4–23; 7, 1–6). Si prin Cruce noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.
Inca sa stii si aceasta, ca nimeni nu are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi si dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele Apostol Pavel: un Domn, o credinta, un botez (Ef. 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou

Glamorous_witch 29.11.2007 22:55:04

De fapt,este o intrebare foarte buna.Sincer,nu inteleg de ce ptr multa lume,daca te-ai botezat inseamna ca trebuie sa fi neaparat crestin-ortodox.Altfel esti tradator(de dumnezeu,familie,tara,nu conteaza).Am auzit de sute de ori intrebarea "nu esti crestina?Dar esti botezata.Asta ramane pe viata".Nu m-a intrebat nimeni daca vreau sa urmez Biblia,nu am facut personal niciun juramant,si mi se pare ciudat sa mi se spuna ca "trebuie" sa merg la Biserica,sa ma rog decatre unii oamenii(care se si enerveaza daca le dai de inteles ca nu o vei face).doar ptr ca parintii si nasii mei au fost prea politicosi ptr a le spune prietenilor si unor rude indepartate ca nu sunt crestini si prin urmare nu vor sa ma boteze.

ancah 30.11.2007 12:40:06

Glamorous_witch: Nu ne surprinde opinia exprimata mai sus, avand in vedere nick-name-ul tau de "vrajitoare glamuroasa". Sa speram totusi, ca dupa ce va trece acesta etapa din viata ta, vei reveni la linia de plutire. Nu uita, ca Celui Care te iubeste, Iisus Hristos, nu trebuie sa-I intorci spatele. Ai mare nevoie de El, ca stii sau ca nu stii acest lucru.

anita 30.11.2007 13:17:12

Citat:

În prealabil postat de Glamorous_witch
De fapt,este o intrebare foarte buna.Sincer,nu inteleg de ce ptr multa lume,daca te-ai botezat inseamna ca trebuie sa fi neaparat crestin-ortodox.Altfel esti tradator(de dumnezeu,familie,tara,nu conteaza).Am auzit de sute de ori intrebarea "nu esti crestina?Dar esti botezata.Asta ramane pe viata".Nu m-a intrebat nimeni daca vreau sa urmez Biblia,nu am facut personal niciun juramant,si mi se pare ciudat sa mi se spuna ca "trebuie" sa merg la Biserica,sa ma rog decatre unii oamenii(care se si enerveaza daca le dai de inteles ca nu o vei face).doar ptr ca parintii si nasii mei au fost prea politicosi ptr a le spune prietenilor si unor rude indepartate ca nu sunt crestini si prin urmare nu vor sa ma boteze.

Pai daca parintii tai nu sunt crestini e normal sa gandesti asa.
Dar ce rau ti-a facut botezul?
Te-a aparat de multe boli ,ca sa nu mai spun ca ai primit pe sfantul duh si un inger care sa te apere de rele.
Cand erai mica si parintii iti dadeau medicamente sa te faci bine ,te-au intrebat daca vrei sa le iei?
Cam asa ne-a explicat parintele ,nu sunt gandurile mele ,dar cam asa se raspunde unuia care se intreaba de ce nu a fost intrebat la botez.

Glamorous_witch 30.11.2007 14:33:26

Nu ma intereseaza prea mult faptul ca am fost botezata.Sincer,ma puteau dedica si zeilor hindusi sau sumerieni,nu m-ar fi deranjat.Ce ma deranjeaza este insa mentalitatea ca "te-au botezat,trebuie sa fi crestin(ce conteaza ca ai alta viziune asupra vietii,ca nu crezi in doctrina crestina).Cred ca omul ar trebui sa fie liber sa decida daca vrea sa urmeze aceasta religie,nu sa i se impuna,doar ptr ca nasii au zis cateva cuvinte la botez(in cazul meu,nici ei nu credeau in ce promiteau,avand in vedere ca sunt o familie musulmano-atee).

ancah 30.11.2007 15:28:33

Musulmani, care au zis "Crezul"? Interesant... Nu ma mira rezultatul. Noroc, ca Dumnezeu Cuvantul se indura la unmoment dat de noi, cei rataciti, si ne arata CALEA. Stai linistita, va veni si pentru tine acel moment binecuvantat, cand vei regreta timpul pierdut.

cozia 30.11.2007 19:43:40

Citat:

În prealabil postat de Glamorous_witch
mi se pare ciudat sa mi se spuna ca "trebuie" sa merg la Biserica,

Desi ACUM crezi ca "mi se pare ciudat" vine de la tine , mai tirziu o sa vezi ca este de la draci

Glamorous_witch 30.11.2007 19:53:19

De ce?Daca eu nu cred in existenta lui Dumnezeu,nu cred in Biblie(nu ca fiind cuv lui dumnezeu),si nici in multe puncte din doctrina crestina,cu ce m-ar ajuta sa merg pe la biserica,sa sarbatoresc pastele si craciunul doar ptr ca toti din jur o fac?Sau ptr ca "traim intr-o tara majoritar crestina"?

ancah 30.11.2007 20:25:55

Celor ce au mult, li se va mai da; iar celor ce au putin, li se va lua si ceea ce au.
Sa ne rugam pentru acestia din urma.

georgeval 30.11.2007 22:58:26

Citat:

În prealabil postat de mirelat
Citat:

În prealabil postat de danyel
dupa cum a spus Pascal "daca eu cred in Dumnezeu si El nu exista nici eu nu pierd nimic nici voi cei care nu credeti nu castigati nimic, dar daca totusi exista atunci eu castig totul si voi pierdeti totul" Amin!

interesant, nu stiam ca Blaise Pascal marele savant a zis asta... bine ar fi ca si savantii din ziua de azi sa se "molipseasca" de la el, atat in privinta realizarilor cat si a credintei.

Taranul nostru a transpus acest pariu al lui Pascal in urmatoarea cugetare:"Daca Dumnezeu exista si tu nu crezi, sa Te fereasca Dumnezeu".

Glamorous_witch 30.11.2007 23:04:46

dar uita un lucru........daca nu crezi,asta e,nu crezi.nu poti,in general,schimba asta,atunci cand vine vorba de religie.As putea sa imi spun o zi intreaga ca nu pierd nimic daca voi crede ca Ishtar exista,oricum nu voi putea sa schimb faptul ca eu nu cred in asta.

Luly 01.12.2007 13:26:31

"DEZBOTEZAREA"

Acest cuvant nu exista si nici nu poate fi folosit in nici un context.Botezul este doar unul si cu acest botez mergi pana la moarte.Botezul nu te mantuieste, ci iti da sansa sa te mantuiesti.Indiferent de greseala, erezia in care a cazut un crestin ortodox cu botez valid, el nu trebuie rebotezat. Botezul este unul singur si nu se repeta.

"In cazul revenirii celor din prima categorie(a ereticilor care primisera Botezul in mod valid si devenisera membrii ai Bisericii, iar apoi au cazut in erezie), ei nu mai sunt rebotezati, ci li se cere doar sa se lepede de erezie, dand anatemei impreuna cu Biserica toata ratacirea si marturisind in scris credinta pe care o marturiseste Biserica, dupa care sunt unsi cu Sf. Mir (can. 7, II ec.;can 95, VI ec.)" "Drept canonic ortodox"- Arhid.Prof.Dr.Ioan N Floca, Vol II, ed. Inst. Biblic si de Misiune al BOR-Bucuresti,1990, pag. 32

anita 04.12.2007 13:34:05

Revin ,cand am zis distreaza-te cum vrei am vrut sa spun petrece-ti timpul cum doresti ,petrecere in adevaratul sens al cuvantului nu iti recomand ,chiar daca nu esti credincioasa.
Si in nici un caz nu e bine sa iti bati joc de cele sfinte ,chiar din acelasi motiv ,pentru ca nu esti credincioasa.
Dumnezeu ne da liberul arbitru ,nu ne sileste sa mergem la El.

consuela 07.12.2007 10:16:34

Nu prea cred ca D-zeu ii arunca in iad pe cei care nu sunt crestini, daca au fost corecti si nu au facut nenorociri altora.
Poate ei chiar nu cred in crestinism sau chiar nu cred in nimic (aici e clar prostie si limitare zdravana a mintii) si nu inteleg niste chestii, nu din rautate sau ca ar fi prea comozi si nedrepti, egoisti etc, ci din cauza ca logica lor e limitata, atata poate capul lor in domeniul spiritual, sau poate ca i-a dus cat de cat capul si cred in ceva dar mai vor mai multe dovezi si nu au avut parte de ele inca, si sunt in cautare (astia nu sunt atei). D-zeu a zis sa cautam adevarul in domeniul spiritual. Pentru ca e clar ca degeaba stii multe lucruri si esti inveti anumite chestii ce tin de lumea asta vazuta, pe care nu o controlam noi total orice am face, oricand se poate intampla orice. E logic sa te intrebi de ce ai aparut fara sa ceri tu lucrul asta, nu alegem nici tara, nici parintii, nici cum suntem si ce mostenim e clar ca ne conduce ceva sau cineva. Si cum nu a depins de noi inainte de a ne naste si ne trezim deodata in fata faptului implinit, tot asa vom fi (depinzand de ceva sau cineva) si dupa ce murim. Si e normal sa te gandesti la tine macar din instinct de conservare. Numai o prostie imensa te poate face sa nu iti pui probleme referitoare la viitorul tau si situatia ta, si sa te axezi exclusiv pe ce vezi cand e clar ca nu suntem noi in pozitia de control al vietii noastre, cu atat mai putin a altora sau a situatiilor. Pe unii D-zeu ii judeca dupa legea bunei morale, si cred ca si pe ateii care nu sunt rau intentionati si au o bunatate si corectitudine a lor, fara sa il marturiseasca clar pe D-zeu, ca nu il inteleg. Alti atei am observat ca au o mare rautate cand se vorbeste de D-zeu, astia clar ajung in iad daca nu isi revin la timp. Dar ura lor e indreptata contra lui D-zeu, deci ei cred ca exista si spun ca nu cred, ca altfel cum sa urasti ce nu exista?

Glamorous_witch 14.12.2007 14:14:42

Nu il urasc pe d-zeu,pur si simplu nu cred ca exista.Si chiar daca as crede ca exista,tot nu as fi o buna credincioasa.eu nu pot sa ascult neconditionat de nimeni,sunt independenta,iar cand intr-adevar ascult de cineva o fac numai daca respect si apreciez acea persoana.Si nu suport sa imi spuna cineva ca trebuie sa fac un anumit lucru,daca nu vreau sa fiu intr-un fel sau altul pedepsita.Mai mult ca sigur nu o sa il fac.asa a fost si la scoala......ma straduiam mult sa invat,sa ma documentez in plus fata de ce ni se preda,la acele materii unde ni se explica de ce avem de facut un anumit lucru,profesorii ne tratau cu respect,ne ascultau ideile so opiniile.este peste putinta mea sa inteleg ideea aceasta,atat de raspandita in aproape toate religiile.Fa asa si ajungi in rai.Gresesti,arzi in iad.

cristiboss56 14.12.2007 21:59:25

Citat:

În prealabil postat de Glamorous_witch
Nu il urasc pe d-zeu,pur si simplu nu cred ca exista.Si chiar daca as crede ca exista,tot nu as fi o buna credincioasa.eu nu pot sa ascult neconditionat de nimeni,sunt independenta,iar cand intr-adevar ascult de cineva o fac numai daca respect si apreciez acea persoana.Si nu suport sa imi spuna cineva ca trebuie sa fac un anumit lucru,daca nu vreau sa fiu intr-un fel sau altul pedepsita.Mai mult ca sigur nu o sa il fac.asa a fost si la scoala......ma straduiam mult sa invat,sa ma documentez in plus fata de ce ni se preda,la acele materii unde ni se explica de ce avem de facut un anumit lucru,profesorii ne tratau cu respect,ne ascultau ideile so opiniile.este peste putinta mea sa inteleg ideea aceasta,atat de raspandita in aproape toate religiile.Fa asa si ajungi in rai.Gresesti,arzi in iad.

Asta este voia ta si trebuie respectata ca atare, pentru ca El ne-a dat libertate deplina. In ceea ce priveste raiul si iadul este universal valabil si logic, bine faci, bine primesti, rau faci, rau primesti. Oricum, Dumnezeu sa te lumineze !

Glamorous_witch 22.12.2007 22:56:29

Nu e chiar asa de simplu.

1)In mod logic,de ce un d-zeu binevoitor ar tortura ptr o eternitate milioane de oameni,cand ar fi mai simplu sa le distruga sufletele pur si simplu.
2)De ce ar tortura in acest iad milioane de oameni ptr ca au urmat o religie gresita,cand putea f bine sa apara pe pamant,sa strabata intreg pamantul si sa le spuna tuturor ce religie vrea sa urmeze lumea(si astfel,nu ii mai incurca cu mii de religii si credinte)
3)in toata ideea de justitie este ca primesti o pedeapsa care sa fie in raport direct cu fapta comisa.....nimeni nu o sa te condamne vreodata la inchisoare pe viata ptr ca ai mintit odata sau de doua ori......in niciun caz o eternitate de tortura.

cristiboss56 23.12.2007 00:10:30

Citat:

În prealabil postat de Glamorous_witch
Nu e chiar asa de simplu.

1)In mod logic,de ce un d-zeu binevoitor ar tortura ptr o eternitate milioane de oameni,cand ar fi mai simplu sa le distruga sufletele pur si simplu.
2)De ce ar tortura in acest iad milioane de oameni ptr ca au urmat o religie gresita,cand putea f bine sa apara pe pamant,sa strabata intreg pamantul si sa le spuna tuturor ce religie vrea sa urmeze lumea(si astfel,nu ii mai incurca cu mii de religii si credinte)
3)in toata ideea de justitie este ca primesti o pedeapsa care sa fie in raport direct cu fapta comisa.....nimeni nu o sa te condamne vreodata la inchisoare pe viata ptr ca ai mintit odata sau de doua ori......in niciun caz o eternitate de tortura.

DUMNEZEU nu tortureaza. Tortura noi cei cazuti, am inventato. De noi si numai de noi depinde ce alegem :vesnicia in lumina sau vesnicia in intuneric. Dupa cate vad cu mintea ta intunecata, alegerea nu-i decat una singura.

lincol 23.12.2007 02:54:52

Stimati Domni,doresc sa ma botez la biserica baptista;mentionez ca am fost botazata ortodox cand eram mica.Inainte de a ma alatura unei biserici protestante as vrea sa imi dati cateva citate macar din literatura patristica privind cultul fecioarei si rugaciunile catre sfinti.Eu nu am gasit deocamdata.Membrii bisericii baptiste mi-au spus ca sigur nu exista asa ceva,abia dupa secolul 4 dH a aparut acest fapt,ca si botezul copiilor mici.Din punct de vedere al bisericii ortodoxe eu am inteles ca o fata nu are voie sa mearga la medic,dar eu am mers la dentist pt ca aveam o infectie foarte grava.Daca am o fetita si face pneumonie am voie sa o duc la spital?Poate fi mantuit un copil nascut prin cezariana,daca era singura solutie pt supravietuirea mamei si a copilului?Stiti,eu asa m-am nascut si mi s-a spus ca sunt creata de diavol si ca Dumnezeu nu a vrut ca eu sa traiesc,de aceea am ajuns in pragul sinuciderii,dar nu mi-a reusit.daca as mai face o data experimentul cand am ajuns la 31 de kg si as depasi limita as muri destul de usor,senzatia de foame dispare dupa vreo 4-5 zile cand incep sa amortesc si sa nu mai vad bine.Ce ma sfatuiti sa fac .cu stima lili

cristiboss56 23.12.2007 20:00:29

Citat:

În prealabil postat de lincol
Stimati Domni,doresc sa ma botez la biserica baptista;mentionez ca am fost botazata ortodox cand eram mica.Inainte de a ma alatura unei biserici protestante as vrea sa imi dati cateva citate macar din literatura patristica privind cultul fecioarei si rugaciunile catre sfinti.Eu nu am gasit deocamdata.Membrii bisericii baptiste mi-au spus ca sigur nu exista asa ceva,abia dupa secolul 4 dH a aparut acest fapt,ca si botezul copiilor mici.Din punct de vedere al bisericii ortodoxe eu am inteles ca o fata nu are voie sa mearga la medic,dar eu am mers la dentist pt ca aveam o infectie foarte grava.Daca am o fetita si face pneumonie am voie sa o duc la spital?Poate fi mantuit un copil nascut prin cezariana,daca era singura solutie pt supravietuirea mamei si a copilului?Stiti,eu asa m-am nascut si mi s-a spus ca sunt creata de diavol si ca Dumnezeu nu a vrut ca eu sa traiesc,de aceea am ajuns in pragul sinuciderii,dar nu mi-a reusit.daca as mai face o data experimentul cand am ajuns la 31 de kg si as depasi limita as muri destul de usor,senzatia de foame dispare dupa vreo 4-5 zile cand incep sa amortesc si sa nu mai vad bine.Ce ma sfatuiti sa fac .cu stima lili

Stimata doamna, atata vreau sa va spun: RAMANETI LA CREDINTA ORTODOXA. Cat priveste problema de sanatate a dvs. , mergeti de cate ori doriti la doctori, pentru ca nimeni nu va interzice asa ceva. Intaritiva in rugaciuni si lasati alte ganduri si mai ales sectantii, care va vor termina sufleteste definitiv. ORTODOXIA sa ramana pana in ultima clipa religia dumneavoastra. SA LUAM AMINTE ! ! ! .

Veniamin 23.12.2007 22:02:38

Eu v-am raspuns in privat. Daca mai aveti nelamuriri va rog sa ne intrebati, eventual sa urmati link-ul pe care vi l-am dat. Cunoasteti bine ortodoxia inainte de a lua decizii gresite.

Veniamin 23.12.2007 22:14:53

Cultul Fecioarei http://www.profamilia.ro/maria.asp?braniste

Veniamin 23.12.2007 22:23:27

Despre botez http://www.sfaturiortodoxe.ro/invatatura-crestina-ortodoxa/catehism-invatatura-credinta-crestina-ortodoxa-taina-sfantului-botez.htm
,,Dacă sunt unii crestini din afara Bisericii Ortodoxe care spun că nu trebuie să botezăm pe prunci, pentru că ei nu au păcate si, mai ales, pentru că nu pot să mărturisească credinta lor, noi rămânem la practica noastră, veche cât Biserica, de a boteza pe prunci, practică întemeiată si pe Sfânta Scriptură si pe Sfânta Traditie si pe ratiune. Aceasta, pentru că Taina Sfantului Botez este absolut necesară pentru mantuire, de la care nu pot fi exclusi nici copiii. Primitorii Tainei Sfântului Botez sunt toti cei nebotezati, de orice vârstă ar fi ei, toti fiind întinati de păcatul strămosesc (Fapte XVI, 14—15; XVI, 33; 1 Cor. I, 16, 14—15 ; XVI, 23). Necesitatea Botezului pentru toti este arătată de Mântuitorul prin cuvintele: «Adevărat zic, de nu se va naste cineva din apă si din Duh, nu va putea să intre în impărătia lui Dumnezeu» (Ioan III, 5). Chiar din timpul sfintilor apostoli se săvârsea botezul copiilor : Lidia si casa ei (Fapte XVI, 15) ; temnicerul si casa lui (Fapte XVI, 33) ; Crispus si casa lui (Fapte XVIII, 8) ; Stefanas si casa lui (1 Cor.I, 76).
Potrivit rânduielilor sale, Biserica noastră botează pe prunci, curând dupa nasterea lor. Asa a făcut ea dela început.
Dacd botezul ne curăteste în primul rând de păcatul strămosesc, oare trebuie să uităm că si copiii se nasc cu acest păcat ? Stim ce spune psalmisitul: «Intru fărădelegi m-am zămislit si în păcate m-a născut maica mea» (Ps. L, 6). Stim ce spune si sfântul apostol Pavel : «De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume si prin păcat moartea, asa moartea a trecut la toti oamenii, prin acela în care toti au păcătuit» (Rom. V, 12). Acest lucru cunoscându-l, că toti ne nastem cu păcatul strămosesc, avem noi siguranta că un prunc va trăi până la vârsta când poate să cunoască si să mărturisească credinta în Hristos, pentru ca atunci să-l botezăm ? Putem noi să riscăm ca el să moară nebotezat, sub osânda păcatului strămosesc ?
Iar dacă ne referim la vremurile străvechi, la Traditia Bisericii, vedem că de atunci, din secolele I—II si III se practica botezul copiilor. Sfintii părinti arată în scrierile lor că Biserica a primit de la apostoli obisnuinta de a administra botezul si pruncilor.
In ceea ce priveste faptul că pruncii nu pot să-si mărturisească credinta crestină, Biserica are ca garant pe nasii care-i primesc la botez, care mărturisesc pentru acestia credinta crestină rostind Crezul si care îsi iau indatorirea ca finii lor să fie crescuti de ei în credinta Bisericii"

Veniamin 23.12.2007 22:24:35

http://www.crestinortodox.ro/Taina_Sfantului_Botez-64-5626.html

oni91 23.12.2007 22:27:23

Lincol, inainte de a trece la aceasta credinta te rog sa citesti cartea parintelui Cleopa "Calauza in credinta ortodoxa"...macar sa nu zici ca nu ai cunoscut si argumentele credintei ortodoxe prezentate de acest sfant as putea spune care a trait izolat o perioada lunga de vreme si a cercetat cartile sfinte...te rog eu, citeste cartea asta si daca vrei poti sa cauti si alte carti de ex de parintele Dumitru Staniloae("Dogmatica ortodoxa").Nu zic sa nu devii baptista, e decizia ta, dar e bine sa cunosti mai intai la ce renunti;).

alynna 25.12.2007 01:41:45

"eu nu pot sa ascult neconditionat de nimeni,sunt independenta,iar cand intr-adevar ascult de cineva o fac numai daca respect si apreciez acea persoana."
1. Sa stii ca sfintii n-au fost niste roboti care au ascultat neconditionat de Dumnezeu. Daca ar fi fost asa, am fi ajuns cu totii in rai. Insa Dumnezeu ne-a dat un dar extraordinar: libertatea.

2. Cum nu-L poti aprecia pe Dumnezeu Care a facut cerul, pamantul, marea, muntii si ne-a facut si pe noi? El e Cel Care, din dragoste a ales sa se nasca nu in hotel, palate, ci intr-o pestera saracacioasa, unde era frig si nu avea nici macar hainute.

De multe ori noi nu ne gandim la acest aspect. Insa, e adevarat. Dumnezeu a venit din Slava Sa, pe pamant, ca sa fie batjocorit de oameni, sa traiasca printre viclesugurile si clevetirile fariseilor si, in cele din urma, sa moara pentru noi.
A facut asa ca sa ajungem in rai, pentru ca stii, dupa caderea lui Adam, raiul era inchis. Nici dreptii Vechiului Testament nu puteau intra in el.

Deci, sa stii un lucru: ascultarea de Dumnezeu este de fapt o libertate, o ridicare din robia pacatului, si nu o supunere de robot. Pacatul este cel care ne leaga.
Ai vazut, fumatorul zice: nu ma pot lasa, ce sa fac, betivul, la fel...desi vor sa se lase de fumat, baut etc...insa ei NU POT. Pacatul i-a legat si numai Dumnezeu poate sa-i dezlege si sa-i ridice din aceasta sclavie.


Ora este GMT +3. Ora este acum 10:52:32.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.