![]() |
Imagini monumentale, Boboteaza pe faleza Tomisului!
https://youtu.be/7x26NfjRpfo?t=183
Mă uitam recent la imaginile de la Constanța, ÎPS Teodosie condus cu caleașca, flancat de George Simion care merge pe jos, cu 20.000 de mii de oameni în spate și cu alai cu care trase de boi și cu prapori bisericești. Parcă e o frescă a creștinismului în perioada lui primară, când se făceau multe minuni și se trăia foarte viu, iar basileul - conducătorul primea mirungere de la Patriarh în simfonia(înțelegerea) bizantină. |
Citat:
Am luat apa sfintita de la alta biserica si in urmatoarea zi am gustat, si chiar avea gust de apa sfintita. Nu mint, vorbesc ceea ce am simtit cand am gustat. Apa sfintita curata microbii, si purifica proprietatile apei, in niciun caz acea apa cu gust de canalizare (se simtea ca era de la robinet netratata). I'm sorry! La orice slujba de sfintire, preotul cere lui Dumnezeu sa trimita Harul sau (Duhul Sfant), dar daca de data asta Dumnezeu nu a vrut sa trimita Har la sfintirea apei de catre Teodosie in special? Nu vreau sa ajung sa judec, dar tot imi confirma teoria ca in functie de cat de curat e duhovnicul acolo Dumnezeu trimite Harul sau. Credeti ca un duhovnic care face pacate grele: coruptie, pedofilie, sodomie, alcoolist, Dumnezeu mai trimite har la slujbele lui (intrebare generala legata de toti preotii)? Sau un duhovnic care e smerit, curat cu duhul are sanse sa trimita Dumnezeu Harul sau mai mult? Intreb ca poate ma insel, si teoria mea ar putea fi falsa, dar ce am simtit la gust la apa aceea m-a determinat sa imi confirme teoria despre Teodosie. |
Citat:
Citat:
E adevărat că Sfințirea Aghiasmei Mari nu este Sfântă Taină ci ierurgie, dar ÎPS Teodosie are harul arhieresc, și nu m-aș băga la afirmații de tipul ăsta, contestând harul ierarhiei. Critica omului și acțiunilor sale e altceva, dar nu e bine să ne întindem mai departe, către lucrarea harului în Biserică. |
Citat:
Dar culmea ca se spune ca apa sfintita, inclusiv Aghiasma Mare curata toata apa de microbi dupa slujba, nu am explicatie pentru apa cu gustul aiurea. Ce are gust ciudat intr-o apa, inseamna ca inca exista bacterii. Eu apa asta o folosesc la stropit in casa, dar nu o mai beau, iau Aghiasma Mare de la alta biserica. Daca mai e cineva din Constanta si a simtit acest gust de la Teodosie sa spuna (in special de pe 5 ianuarie, din Ajunul Bobotezei, ca de atunci a fost luata apa). |
Citat:
Dacă în recipient rămâne chiar și puțină murdărie strică apa sfințită. Doi la mână, nu știu dacă a pus ÎPS Teodosie mâna în acel vas, eu vreau să iau dintr-un vas în care a pus Înalt Prea Sfinția Sa întreită invocare a Duhului Sfânt peste apă. Am văzut că s-a întors Iordanul înapoi când a făcut ÎPS Teodosie o slujbă acolo https://www.youtube.com/watch?v=7ecIWWlyMp8 Citat:
Nu cred presa când zice de Teodosie că ar avea păcate grele. Citat:
|
Citat:
Nu am avut probleme la gust cu alta Aghiasma de la cealalta biserica. |
Citat:
Eu cred că Theodosie are putere de a zgândări anumite duhuri rele în oameni, de aceea când a dat lumină de Paști la odovanie că atunci s-a putut, a făcut unul scandal, sau sunt diferiți oameni care au manifestări câteodată când citește el moliftele. Dacă era un sodomit cum îl acuza presa prin anii 2000, acum avea soarta episcopului Corneliu sau a altora, omul stă foarte mult în slujbă, călătorește mult fiindcă ține să ajungă la mănăstiri și parohii, doarme puțin, nu are stomacul mărit de îmbuibare, știe psaltirea pe de rost, a fost profesor deci citește în greacă texte sfinte, e mai aproape de sensurile originale. |
@Adr.iu91,
Daca zici ca apa sfintita avea gust de canalizare, e strict problema Duhului Sfant caci am vazut cu ochii mei pe TV ca Teodosie nu si-a bagat mainile in apa ci doar sf. Cruce si busuiocul cu care a facut cruce in butoaiele alea mari tinand mainile deasupra apei sau punandu-le pe butoi. Toate se sfintesc prin simpla rugaciune a preotilor, deci daca ar pune sau ar baga mainile atunci s-ar sfinti mai tare. Mai mult ca sigur gustul era de la lemnul ciuberelor, de acolo e gustul si in mintea ta seamana cu gustul de canal dar nu e gust de canal ci de ciubar. Gusta putin pe limba, miroase si ia desluseste sa vezi daca nu cumva e gust de ciubar de lemn care te duce cu gandul la canalizare. @Iorest, De ce faci dumneata din Teodosie un idol? Oare nu crezi ca si noi suntem in stare sa vedem, sa auzim si sa pricepem ca sa ne facem o parere despre el? Pe Teodosie il ridici in slavi si pe Banescu il defaimi, cu unul esti muma si cu altul ciuma. Ai oare ceva interese idolesti pana acolo incat vrei sa iti urmam politicilor tale pro sau contra ecumenism? Un crestin-ortodox trebuie sa fie un om drept si sa nu faca exagerari ca sa ne luam pastori dupa interes sau dupa poftele si placerile inimii. Pastorii si slujitorii ne sunt dati de Dumnezeu asa dupa cum vrea El si nicidecum dupa cum ne-ar place noua sa ni-i luam. Pe de alta parte, ai dreptate, Teodosie, a priceput mesajul cu trena imparateasca si a luat in caleasca poporul credincios pe care il slujeste, am vazut pe TV cum a venit pe faleza, deci iata e deschis la critici si astfel dovedindu-se smerit, deci poate fi linistit crezut si urmat caci calauzeste pe calea cea buna... la fel ca domnul Vasile Banescu insa pus pe alt domeniu de slujire. |
Citat:
Citat:
Sile Bănescu e doar un bugetar de lux din banii Trinitas tv și ai Patriarhiei române, are nevoie să provoace disensiuni și dihonii ca să se vorbească despre el în presă, cu cât e mai ritos contra Theodosie, capătă mai multă vizibilitate. Nu cred că Sile Bănescu e altceva decât un oportunist, l-am văzut live la Gojira pe youtube, se apucase să facă politică cu tentă anti-AUR că el a avertizat de pericolul populismului. E treaba lui asta, cine ajunge la guvernare ? Citat:
https://www.activenews.ro/opinii/Lim...aralele-186755 Sunt deja câteva articole pe activenews, mi-era mie scârbă să vin să mai postez, mi-e rușine de cum se face de râs unul care se crede mai mult decât e, doar pt că are preocupări livrești. |
Citat:
pai Teodosie si unii calugari uUultra ”canonisti” se afla in gresala pe tema fumatorilor, betivilor, a femeii la ciclu sau a binecuvantarii homosexualilor... Toti pacatosii au dreptul la a lua apa sfintita si de a se impartasi zilnic cu ea chiar daca se afla la ciclu si au dreptul de a fi binecuvantati... pentru ca nu a lor ci a Domnului este lupta cu pacatul=moartea, si lupta se face prin Biserica si Cuvant, prin mijloacele si metodele consacrate, rugaciune, stropire cu apa, prin a da de baut apa sfintita celor insetati de curatire, a binecuvanta orice pacatos indiferent de cat e de mare si de grav pacatul sau, caci e vorba de iubirea de vrajmasi in timp ce urasti si condamni pacatele lor, nicidecum si pe ei odata cu pacatele lor. Practic binecuvantare, apa sfintita, impartashanie, Cuvantul mangaietor si prin Duhul ajuns in omul pacatos primitor Domnul va lupta si-l va salva si mantui pe pacatos, il va intoarce din caile sale cele rele si astfel el se va putea pocai cu timpul prin rebotezul lacrimilor si al parerilor de rau si-si va schimba viata prin ascultare caci omul este neputincios. A nu se confunda binecuvantarea pacatosilor, a homosexualilor cu aprobarea vietuirii pacatoase, e doar o binecuvantare aducatoare de viata si sanatate, o binecuvantare de prelungire a vietii lor asa cum e ea in timp ce pacatele savarsite in astfel de cupluri aduc moartea mai departe si aduc iadul pentru acele cupluri care cauta sa mai supravietuiasca cersind binecuvantare si mijloace sfintitoare si curatitoare insa nelepadand pacatul, neascultarea prin pacat, si tot primind mila si nu se schimba atunci va fi lor tot mai rau, mergand din rau in mai rau insa Domnul ii va scapa pe ei daca striga Lui si asculatandu-L se vor salva si indrepta prin Credinta. Deci oricat ar fi unii de mari ierarhi si de mari duhovnici ai neamului si de mari calugari, nu pot sa mint pentru ei ci dau dreptate, cred, asa ca Vasile Banescu si Patriarhia si ca Dumnezeu, caci El are dreptate. Sigur ca cu timpul, pacatosul se va opri sau nu (prin canon de pocainta dat de preot) de la impartasanie, de la consum de anafura si aghiasma, ca masura de indreptare, adica pentru a-l ajuta sa se posteasca si sa nu tot amestece pe Domnul cu femeia sau cu viciili si spurcaciunile lumii, cu necuratiile pacatoase. Dar masura asta nu este o masura generala legislativa ci preotul vazand starea pacatosului al carui duhovnic este poate lega sau dezlega de la impartasit. Dar a spune ca e cineva exclus de la curatire si inviere pentru ca e pacatos sau e la ciclu sau e homosexual e o jidolveala-calugareasca-arhiericeasca, o sminteala! Oricat mi-e de drag Teodosie ca fiind un mare luptator si slujitor al Domnului aflat intrun punct cheie pentru Crestinismul Ortodox nu pot de data asta sa fiu de partea lui sau a simpaticului si preainteleptului parinte Calistrat care si el a sustinut astfel de lucruri false, in ceva videoclip amintind de femeia la ciclu ca cica n-are voie sa intre in biserica sau sa se impartaseasca cu ce i se da pe acolo in starea asta! Candva si io credeam asa insa era gresit!! Nu-s ecumenist ci contra tuturor corcelilor cu minciuna, barfa, erezia sau pacatul=moarte, contra neascultarii de Dumnezeu prin ele, si sunt pentru o viata traita in maxima curatenie si ascultare de Credinta insa aici Patriarhia are dreptate si Banescu, ei sunt cu adevarul de la Dumnezeu in polemica (barfa printre stiri la rubrica noutati) data in linkul tau. Asta cred! Ideal divin ar fi sa se impartaseasca omul in stare de maxima sfintenie, (insa toti suntem pacatosi pana la unul), acolo trebuie sa se ajunga in final si apoi sa se vegheze sa nu se cada caci dragostea nu cade niciodata, insa nicidecum nu se incepe cu asta si nu se instituie o regula, o lege ci doar o Cale crestin-ortodoxa de DOR pana acolo SUS si pe Cale doar Duhul si Cuvantul te poate duce in spate ca pe o oaie pacatoasa pierduta si ratacita! |
Citat:
Chiar mă bucur că există emisiunea Cuvântul Ierarhului, Citat:
Am văzut în Grecia ce relata Danion Vasile că fumătorii se împărtășeau fără nicio mustrare de conștiință și mulți au făcut cancer de plămâni, chiar nu e amuzant. Iar dacă există rugăciuni speciale pt primire a femeii după perioada de lăuzie, e clar că Biserica a lăsat cu o rațiune învățătura legată de ferirea de a atinge lucruri sfințite în perioada lunară. Citat:
|
Nu știu despre Aghiazma Mare , dar Sf. Împărtășanie spre exemplu, intr-adevăr nu se da la fumători, la desfrânați, alcoolisti, și la oricine care inca au patimi și nu s-au lepădat de ele fără canon.
Păcatele care te scot de la Împărtășanie sunt desfrânarea, mândria, lenea, alcoolismul, țigară, drogurile, certuri in familie (aproapele), etc. Însă de Aghiazma nu știu , știu doar că se ia pe stomacul gol in fiecare dimineață înainte de masă. |
Citat:
De aceea e important un astfel de mesaj curajos, fiindcă pune pe gânduri și începe un proces de conștiință spre îndreptare. |
Citat:
|
Pr Ioan Istrati despre ÎPS Teodosie
https://www.activenews.ro/opinii/Pr....ericile-187094 Ierarhul nostru se roagă. „Mă culc mult după miezul nopții. El e acolo, în Biserică, la Acatist. Mă trezesc la 7, e acolo la Liturghie. Își frânge ființa înaintea Celui frânt pe Cruce pentru viața noastră. Nu mai e nimic de spus. * E mereu în rugăciune. Slujește noaptea, dimineața, peste câteva ore e în celălalt capăt al țării, liturghisind zilnic de ani întregi. Ațipește în mașină câte un minut, șoptind psalmi. Se roagă îndelung, nu sare nicio silabă, lăcrimează, se frânge ca o lumânare la slujbă. Stă în picioare cu zece kilograme de veșminte sfinte ore și ore. Nimeni dintre preoți și diaconi, nimeni nu poate să slujească atât de mult și de simțit. Noi mai fugim pe o băncuță, mai mișcăm picioarele, ne mai foim. El e acolo, slujind neînfricat, cu o atenție totală, vorbind cu Dumnezeu, căci Împăratul e de față. E atent la fiecare cuvânt, la fiecare gest liturgic. Știe totul pe de rost, sute de rugăciuni și de versete, totul într-o galaxie de Jertfă integrală pe Altarul iubirii. Rostește zeci de Psalmi din memorie, molitfele sfinților, cântări, rugăciuni, sute, totul din minte. Miruiește oamenii, înafara slujbelor vorbește cu toți, răspunde la două telefoane care zumzăie într-una. Știe sute de numere de telefon pe de rost. Răspunde la avalanșa de întrebări la radio. E tuturor toate, strecoară bani la studenți săraci, ajută mame cu copii mulți, întreține călugări prăfuiți de nevoință, sună doctori, salvează oameni, salvează bebeluși sfinți de la avort, merge la toate înmormântările de preoți, scoate din moarte muribunzi, pomenește sute sute de pomelnice cu voce tare. Stă pe piatra înghețată din Peștera mântuirii neamului românesc ceasuri întregi și se roagă. Predă fără curs în față ore întregi dogmatică. Tâlcuiește Noul Testament ca nimeni altul. E slab dar mai puternic decât toți, în dăruire. În pandemie a răsturnat cu rugăciunea toate tarabele fricii imbecile și a sfărâmat încuietorile cu care ferecaseră Bisericile. Noi, preoții, la slujbe, mai pierdem șirul, mai schițăm un gest, mai căscăm alene, mai ațipim cu capul pe carte la ore minuscule din noapte. El e acolo, cu ochi de vultur. Se roagă. Pentru o mulțime enormă de oameni. Mereu. Doamne, Dumnezeule. * Dacă privim cu atenție, vedem că lumea a luat-o la vale spre iad în ultimii 10 ani cu o iuțeală uriașă. Lucruri de neconceput acum un deceniu, acum sunt declarate firești. Jumătate de planetă a fost înțepată cu ceva necunoscut și netestat. Pământul a devenit o închisoare a fricii. Controlul demonic a devenit lege. Papa binecuvintează Sodoma cea mai neagră. Patriarhul ecumenic acordă autocefalie unei facțiuni necanonice, de strânsură, fără succesiune apostolică, politice, în dauna existenței unei Biserici canonice recunoscute chiar de el. Grecia, leagănul ortodoxiei, urgentează căsătoriile strigătoare la cer. Războiul înfierbântă mințile elitelor drăcești. Fitilul care ne desparte de sfârșit se scurtează. Nu vreau să devin defetist sau lacrimogen. Dar Hristos este singura noastră scăpare. Să ne rugăm neîncetat.” |
Citat:
Ar putea exista ceva beneficii la mijloc, sau...? |
Citat:
https://www.facebook.com/reel/987498642747931 |
Citat:
Dacă într-un an nu s-ar mai ține acea sfințire cu 5.000 de oameni a falezei Tomisului oamenii ar simți un gol, când nu va mai fi Teodosie mulți vor compara ierarhul succesor cu el și cu acțiunile lui. Tomisul nu e singurul oraș care are faleză, dar totuși mulți din afara Tomisului mărturisesc că n-au mai simțit nicăieri așa de Bobotează ca la Tomis. Plus că la Tomis densitatea de credincioși ortodocși e mult mai mică decât în Mitropolia Moldovei că sunt mulți de alte confesiuni, dar Teodosie a reușit să fie comparabil cu o slujbă ținută de ÎPS Teofan ca nr de enoriași, poate chiar îl depășește de Bobotează. Și la înmormântarea lui Arsenie Papacioc au fost unii care s-au smintit de mașina cu care a fost condus pe ultimul drum, deși niște enoriași insistaseră în semn de prețuire, nu s-au alocat fonduri din surse bisericești. |
Un nou sezon de Bobotează superb la Tomis
ÎPS Teodosie oficiază slujba de Sfințire Mare a Apei! Aghiasma Mare va fi îmbuteliată La ora 5.15, IPS Teodosie începe marea sărbătoare a Botezului Domnului în Arhiepiscopia Tomisului. Duminică, slujbe și procesiune la Dunăre, de Bobotează la Marea Neagră. 200.000 de sticle cu Aghiasmă pentru credincioși Luni, 6 ianuarie - Botezul Domnului - ora 7.30, va oficia Sfânta Liturghie la Catedrala arhiepiscopală „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Constanța, urmată, de la ora 11.00, de tradiționala procesiune de Bobotează, de la catedrală până în Portul Turistic Tomis, unde, împreună cu un sobor de preoți și diaconi, va oficia slujba de Sfințire Mare a Apei. La sfârșitul acesteia, IPS Teodosie va arunca trei cruci în apele mării, ce simbolizează Arătarea Sfintei Treimi la apa Iordanului; - de la ora 14.45, va oficia slujba de Sfințire Mare a Apei la debarcaderul din localitatea Ovidiu; - de la ora 17.00, va oficia slujba Vecerniei cu Litie la biserica „Sfântul Ioan Botezătorul” din localitatea Techirghiol (str. Plantelor, nr. 3, lângă Grădinița nr. 2). |
|
Sărbătoarea de Bobotează alături de credincioși la Constanța – tradiție și binecuvântare
E consecvent până acum. |
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 10:49:20. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.