Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Romano-Catolica (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5029)
-   -   Papa - Biserica Catolica - Singura Biserica (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=2035)

legionar 15.07.2007 01:07:42

Papa - Biserica Catolica - Singura Biserica
 
Papa Benedict al 16-lea a făcut un gest care ar putea provoca tensiuni în întreaga lume creștină. Suveranul pontif a semnat un document care afirmă că unica și adevărata Biserică a lui Hristos e cea catolică. Biserica ortodoxă e calificată drept o biserică particulară. Cât despre cultele protestante, se spune că nu pot fi numite biserici. Documentul a fost elaborat de Congregația pentru Doctrina Credinței, care a fost condusă de Benedict înainte să fie ales papă.

Suveranul pontif și-a asumat astfel responsabilitatea de a corecta așa-zisele interpretări eronate ale Conciliului Vatican 2. Acestea susțineau că, alături de Vatican, și celelalte culte creștine sunt îndreptățite să se numească Biserici ale lui Hristos.

bmd 15.07.2007 09:20:40

Mie mi se pare ca a facut ce trebuia de pe pozitia lui!
Mi-asi dorii ca si noi sa facem acelasi lucru. Daca ne credem (cum se cred si ei) singura biserica adevarata sa o sustinem indiferent de consecinte.Desigur catolicii sint mult mai puternici economic si isi pot permite luxul acesta dar noi avem adevarul si ar trebuii in ciuda tuturor dezavantajelor sa o facem si noi.Din pacate noi ne cam vindem.

moro.d 15.07.2007 14:32:03

mda? sa inteleg k, din punctul lor de vedere, pana acum nu s-au considerat unici?
acum gata, k a zis Papa, sunt unici... asa, dintr-o data.
nici nu ma mira... catolicii au adus mereu cate ceva nou... numai la ineptii ma astept de la ei.

moro.d 15.07.2007 14:58:57

dmb, noi deja ne consideram unici ... in mod normal, Biserica Ortodoxa considera k Ea insasi este unik Biserica autentik. dak mai sunt unele fete bisericesti kre sustin contrariul si induc lumea in eroare e altceva.
presupun k multi dintre voi spuneti Crezul si... nu stiti ce spuneti, de fapt. acest Crez, Simbol al credintei, a fost modificat si rasmodificat de catre Sfintii Parinti pana l-au adus la cea mai buna forma cu cel mai bun continut. astazi, din fericire, ink mai avem acelasi Crez pe kre ei ni l-au transmis si contine toata credinta noastra in cuvinte bine alese. fiecare cuvant din Crez e important si fiecare inseamna ceva.. scoaterea vreununui cuvant modifica si intelesul adanc al Crezului...
am mai spus aceasta pe forum, am s-o mai spun. in Crez spuneti foarte clar "Cred intr-una sfanta soborniceasca si apostoleasca Biserica" (cred intr-UNA, nu in doua, trei sau mai multe. cred numai intr-UNA). numai UNA este autentica.
si catolicii spun la fel in Crezul lor...
insa acest document (kre este egal cu 0 in fata lui Dumnezeu... infiferent cine il semneaza, catolicii, ortodocsii sau altii) are un scop bine determinat ink de dinainte. un scop politic, evident. pe kre il va atinge... pt k, dak in fata lui Dumnezeu hartia (documentul) nu are valoare, nu la fel stau lucrurile in fata oamenilor.

bmd 16.07.2007 06:56:53

Se pare ca mesajele mele "se topesc" pe forumul asta!??? Scriu-dispare; scriu-dispare! Ma rog.
Eu unul nu inteleg ce vrei sa spui cu crezul! Este adevarat ce spui nici vorba dar legatura cu topicul sau cu ce am spus eu inainte ...nu o vad! E drept ca-s mai neluminat de fel!
O sa vorbesc mai "deschis" ca sa nu fie dubii, Pina acum catolici faceau o politica de pace.Fara sa-si piarda linia incercau sa nu calce tare pe picioare pe ceilalti in special pe protestanti.Declaratia Papei (care sta in fata a toata lumea catolica si nu poate fi gresita,combatuta...)pune un zidintre ei si restul lumii. Este antiecumenica daca vrei. Asa ar trebuii sa facem si noi, dar fiind saraci ne place sa primim daruri si cind primesti daruri nu poti sai spui celui care ti le daruieste ca-i un eretic!

philalex 16.07.2007 10:42:48

da ce chestie....unica biserica.....cat de echilibrat era vechiul papa....asta e prea radical

monicutza 16.07.2007 10:58:00

ar fi interesant sa cititi cartea parintelui Arsenie Papacioc-Singur Ortodoxia si atunci discutiile ar fi mai interesante si in cunostiinta de cauza

moro.d 16.07.2007 12:07:10

ne dispar mesajele pentru ca sunt offtopic :D
legatura cu Crezul este urmatoarea: noi deja spunem in Crez k ne consideram unica si adevarata Biserica.
nu avem nevoie sa semnam un act, o spunem deja in Crez k alte biserici nu sunt adevarate.

dan73 16.07.2007 12:41:59

In primele trei secole, Biserica nu a fost nevoita sa prezinte formulari teologice ale adevarului. Ea a trait adevarul la nivelul experientei de viata. Ceea ce numim dogma apare numai atunci cand trairea adevarului este amenintata de erezie. Biserica Ortodoxa, trebuie sa dea un comunicat vis a vis de cele petrecute. Daca ereticii absolutizeaza un anumit aspect al realitatii, relativizand celelalte aspecte, spusele papei sunt opusul integritatii. Daca in vechime Biserica a luat act, consider ca acelasi lucru ar trebui sa se petreaca si acum. Oare ne temem de ceva? Nu detinem plenitudinea adevarului? Sau Biserica a luat act si eu nu stiu.

Negroponte 16.07.2007 23:06:17

:)Suntem Biserica"una,sfanta,soborniceasca.si apostoleasca"asa cum marturisim in crez.Nu trebuie sa ascundem adevarul de dragul dialogului a diplomatiei sau a avantajelor materiale.

06dec 19.07.2007 08:45:36

Spunea un parinte a doua zi dupa acea declaratie a infailibilului papa:"Bine a facut ca a declarat aceasta,macar preotii ortodocsi care simpatizaeza cu legea papala au sa se dumireasca,,,cei care sunt de dumirit."Multumesc,Doamne ajuta.

sofiaiuga 04.08.2007 21:04:17

pt.B.M.D.BISERICA CE SUSTINE SUS SI TARE CA E SINGURA ADEVARATA SI UNICA O FACE CA ARE mindrie!priveste la rezultatele ei unde a ajuns credinta catolica actual in occident. A aj la racirea credintei ,la rarirea preotilor [1 la 10 sate],la putini crestini in multe din bisericile lor occidentale.Priveste la bisericile ortodoxe - au sporit si ele si ppreotii si monahii s-au inmultit si bisericile din tarile ortodoxe sint pline ca si manastirile .Asa ca FAPTELE VORBESC DESPRE CARE ESTE BISERICA ADEVARATA.ESTE MAI BINE SA ARATE PRIN FAPTE BISERICA ORTODOXA CA ESTE CEA ADEVARATA NU PRIN DECLARATII POMPOASE! E UN FEL DE SMERENIE SI ASTA.

bmd 05.08.2007 09:53:30

Dna Sofia Iuga se pare ca va casunat pe mine! Cu ce v-am gresit????
Da bisericile orodoxe din occident sint pline.Diaspora se aduna pe linga biserica, templu indiferent de ce confesiune/religie este ea.Nu doar de acum ci de cind lumea.
Bisericile din Romania sint pline? Nu va imbatati cu apa rece. Luati un oras care doriti dumneavoastra din Romania si impartiti nr. de locuitori pe bisericile existente in respectivul oras. Si apoi numarati citi sint in biserica duminica!
Si asta in conditiile saraciei.Daca vreodata se va ajunge la bunastarea occidentala nu o sa mai numarati nici atitia!
Biserica adevarata nu are de aface cu numarul credinciosilor ci cu calitatea lor.
La citi din FRATII de credinta din biserica dumneavoastra va puteti incredinta viata?
Pe citi ii cunoasteti cu adevarat?
Faptele?
Faptele arata ca noi ortodocsii sintem alaturi de neotodocsi in razboaie, impotriva ortodocsilor! Impotriva fratilor. Pt bani facem orice!
Mie mi-ar convenii mai putina smerenie din partea noastra (din asta de care vorbiti dumneavoastra)si o declaratie ca noi sintem biserica cea adevarata si ca nu vom ceda nimic din linia ortodoxa. Dar nu riscam asa ceva ca pierdem pomana.

cosmin_lovin 12.08.2007 21:19:11

Citat:

În prealabil postat de bmd
Dna Sofia Iuga se pare ca va casunat pe mine! Cu ce v-am gresit????
Da bisericile orodoxe din occident sint pline.Diaspora se aduna pe linga biserica, templu indiferent de ce confesiune/religie este ea.Nu doar de acum ci de cind lumea.
Bisericile din Romania sint pline? Nu va imbatati cu apa rece. Luati un oras care doriti dumneavoastra din Romania si impartiti nr. de locuitori pe bisericile existente in respectivul oras. Si apoi numarati citi sint in biserica duminica!
Si asta in conditiile saraciei.Daca vreodata se va ajunge la bunastarea occidentala nu o sa mai numarati nici atitia!
Biserica adevarata nu are de aface cu numarul credinciosilor ci cu calitatea lor.
La citi din FRATII de credinta din biserica dumneavoastra va puteti incredinta viata?
Pe citi ii cunoasteti cu adevarat?
Faptele?
Faptele arata ca noi ortodocsii sintem alaturi de neotodocsi in razboaie, impotriva ortodocsilor! Impotriva fratilor. Pt bani facem orice!
Mie mi-ar convenii mai putina smerenie din partea noastra (din asta de care vorbiti dumneavoastra)si o declaratie ca noi sintem biserica cea adevarata si ca nu vom ceda nimic din linia ortodoxa. Dar nu riscam asa ceva ca pierdem pomana.

-Biserica Catolica a recunoscut ca are totul:putere politica, financiara,organizare etc.dar
ii lipseste un singur lucru pe care insa il gasim in Biserica Ortodoxa:"Adevarul".
-Cum ar fi sunat o declaratie din partea Bisericii Ortodoxe ca e singura biserica adevarata
intemeiata de Iisus Hristos in care lucreaza harul Sfantului Duh,cand toata lumea crestina stie asta!
-Cred ca Papa Benedict insusi stie cum sta Biserica Catolica si care-i sunt lipsurile,si ca are nevoie sa se realipeasca de Trupul lui Hristos care este Biserica Ortodoxa cea vie poate acesta e un pas spre reconsiderarea propriilor principii,dar din mandrie nu poate vorbi din poitie secunda.

cosmin_lovin 12.08.2007 21:24:05

-Biserica Catolica a recunoscut ca are totul utere politica, financiara,organizare etc.dar
ii lipseste un singur lucru pe care insa il gasim in Biserica Ortodoxa:"Adevarul".
-Cum ar fi sunat o declaratie din partea Bisericii Ortodoxe ca e singura biserica adevarata
intemeiata de Iisus Hristos in care lucreaza harul Sfantului Duh,cand toata lumea crestina stie asta!
-Cred ca Papa Benedict insusi stie cum sta Biserica Catolica si care-i sunt lipsurile,si ca are nevoie sa se realipeasca de Trupul lui Hristos care este Biserica Ortodoxa cea vie poate acesta e un pas spre reconsiderarea propriilor principii,dar din mandrie nu poate vorbi din poitie secunda.

ROBUR 13.08.2007 00:39:41

Sa respectam mostenirea sfintilor parinti din primele sapte sinoade ecumenice.Numai astfel vom fi crestini adevarati.Si dealtfel,in vremurile din urma omul va fi judecat dupa fapta nu dupa nume.Degeaba ne numim cumva anume,daca numele nostru nu e indreptatit de fapte pe masura.Pentru ortodocsi,ca unicii pastratori ai credintei crestine nealterate,faptele ar trebui reflectate de cele randuite de sfintii parinti in cele sapte sinoade ecumenice.

bmd 13.08.2007 07:05:56

Tare naivi sinteti.Chiar credeti ca Papa si toti catolicii stiu ca ortodoxia are adevarul dar din mindrie nu vor sa se intoarca? Enoriasii majoritatea lor nici macar n-au auzit de ortodoxie! Iar Papa o fii stiind care-s greselile in catolicism (la fel de bine cum se stiu greselile in ortodoxie de catre ierarhii nostrii) dar sint convins ca faptul ca exista anumite greseli nu inseamna ca nu-i biserica adevarata pt el.
Pe undeva este ca in spalarea creierului de catre Ceausescu prin care am invatat toti ca Romania este buricul pamintului si ce avem noi nu mai are nimenea. Odata ajuns in occident am constatat cu uimire ca majoritatea nici nu stiu de o tara Romania (nici chiar acum) si mai au si altii munti, ape, mare si paduri:)

cosmin_lovin 15.08.2007 18:03:59

-Asa o fi,dar Sfanta Lumina de la Ierusalim,Sf.aghiasma,minunile si vindecarile autentice,etc.,ne arata ca Duhul Sfant este prezent si lucreaza doar in Biserica Ortodoxa si nicaieri in alta parte.
-Biserica este una si capul ei este Hristos-Dumnezeu si nu omul.

bmd 15.08.2007 18:21:55

Bai frate Cosmin nu spune nimeni ca ortodoxia nu-i adevarata ci faptul ca nici pe departe nu incearca catolicii sa ne asimileze sau sa ne convinga de altceva. Le este egal mai ales ca majoritatatea nici n-au auzit de ortodoxie! Iar chestia cu lumina este lipsita de importanta pt majoritatea lumii. Crezi ca ii convinge pe islamici existenta ei intr-atita incit sa se converteasca? De ce i-ar convinge atunci pe catolici care au un pas mai mic de facut?

stanislau 15.08.2007 18:41:46

Biserica este Una,Sfanta,Soborniceasca,sau Universala,sau Catolica si Apostoleasca.
Aceasta este definitia generala a Sfintei Biserici,formulata la Sinodul Ecumenic de la Niceea si Constantinopol.
Termenul de sobornicesc,sinonim cu universal si sinonim cu cel de catolic,inglobeaza in ea pe toata omenirea,caci Biserica se intinde peste intreg Pamantul.

cristiboss56 15.08.2007 19:53:29

Citat:

În prealabil postat de bmd
Bai frate Cosmin nu spune nimeni ca ortodoxia nu-i adevarata ci faptul ca nici pe departe nu incearca catolicii sa ne asimileze sau sa ne convinga de altceva. Le este egal mai ales ca majoritatatea nici n-au auzit de ortodoxie! Iar chestia cu lumina este lipsita de importanta pt majoritatea lumii. Crezi ca ii convinge pe islamici existenta ei intr-atita incit sa se converteasca? De ce i-ar convinge atunci pe catolici care au un pas mai mic de facut?

Draga Marius, nu inteleg pana la urma framantarea noastra pana la urma urmei. Sa ne vedem de ale noastre, precum ai spus si ei le vad pe ale lor, fara se ne afecteze catusi de putin. Noi trebuie sa ne intarim prin ortodoxie si ortodoxia prin noi.

bmd 15.08.2007 21:00:24

Acum Crisi eu poate ma cred mai destept decit altii:rolleyes: Nu prin stiinta ci prin locatia mea. Eu traiesc intr-o alta tara cu catolici /evanghelici ca majoritate. STIU (nu mi s-a spus) ca nu au habar de ortodoxie si ca atare nici dorinta de a ne convertii.
Pe mine ma framinta conceptia falsa a romanilor nostrii ortodocsi!

cosmin_lovin 29.08.2007 22:19:02

Citat:

În prealabil postat de bmd
Acum Crisi eu poate ma cred mai destept decit altii:rolleyes: Nu prin stiinta ci prin locatia mea. Eu traiesc intr-o alta tara cu catolici /evanghelici ca majoritate. STIU (nu mi s-a spus) ca nu au habar de ortodoxie si ca atare nici dorinta de a ne convertii.
Pe mine ma framinta conceptia falsa a romanilor nostrii ortodocsi!

-Oamenii,cred ca ar putea invata multe din modul de viata al furnicilor( care in caz de inundatii de ex. fac pod viu din trupurile lor si mor innecate pentru salvarea grupului)si sa inteleaga ca nu se poate mantui omul singur,in afara grupului.
-Putem fi recunoscuti ca suntem in biserica cea adevarata daca avem iubire de aproapele,iubire care nu o poti trai si intelege decat in ortodoxie ,ori tocmai din acest motiv ne framantam oarecum ,nu ca suntem mai buni sau inaintea altor confrati ci pentru ca atunci cand afli adevaratul izvor de apa vie suferi pentru cei nestiutori si te simti datorsa-i ajuti,desigur fara prozelitism.
-Pentru lucruri "lipsite de importanta" mii de martiri si-au dat viata, ca sa ne lase noua o credinta curata,neschimbata,nemodernizata si neactualizata,suntem datori s-o pastram asa mai departe pentru copiii nostri in primul rand si pentru toti cei ce vor sa se mantuiasca,nu cred ca trebuie sa existe o dorinta de convertire,mai degraba una de mantuire mai intai si pe urma daca e cazul convertirea.

Ratacitorul 25.10.2008 23:28:53

Unica Biserica este aceea al carei cap este Mantuitorul.biserica al carui cap este un om este o biserica eretica!

MOLDOVANIOAN85 07.08.2009 23:19:26

salut
 
Citat:

În prealabil postat de moro.d (Post 35461)
dmb, noi deja ne consideram unici ... in mod normal, Biserica Ortodoxa considera k Ea insasi este unik Biserica autentik. dak mai sunt unele fete bisericesti kre sustin contrariul si induc lumea in eroare e altceva.
presupun k multi dintre voi spuneti Crezul si... nu stiti ce spuneti, de fapt. acest Crez, Simbol al credintei, a fost modificat si rasmodificat de catre Sfintii Parinti pana l-au adus la cea mai buna forma cu cel mai bun continut. astazi, din fericire, ink mai avem acelasi Crez pe kre ei ni l-au transmis si contine toata credinta noastra in cuvinte bine alese. fiecare cuvant din Crez e important si fiecare inseamna ceva.. scoaterea vreununui cuvant modifica si intelesul adanc al Crezului...
am mai spus aceasta pe forum, am s-o mai spun. in Crez spuneti foarte clar "Cred intr-una sfanta soborniceasca si apostoleasca Biserica" (cred intr-UNA, nu in doua, trei sau mai multe. cred numai intr-UNA). numai UNA este autentica.
si catolicii spun la fel in Crezul lor...
insa acest document (kre este egal cu 0 in fata lui Dumnezeu... infiferent cine il semneaza, catolicii, ortodocsii sau altii) are un scop bine determinat ink de dinainte. un scop politic, evident. pe kre il va atinge... pt k, dak in fata lui Dumnezeu hartia (documentul) nu are valoare, nu la fel stau lucrurile in fata oamenilor.

in crezul de la catolici se spune:ÎNTRUNA SFÂNTĂ, CATOLICĂ SI APOSTOLICĂ BISERICĂ.
SA AVEM GRIJA DE CE ANALIZAM!
PARINTELE CLEOPA FACEA UN LUCRU SIMPLU SI FOARTE CORECT II DECLARA ERETICI SI ATÂT!

cristiboss56 07.08.2009 23:25:24

Citat:

În prealabil postat de MOLDOVANIOAN85 (Post 158963)
in crezul de la catolici se spune:ÎNTRUNA SFÂNTĂ, CATOLICĂ SI APOSTOLICĂ BISERICĂ.
SA AVEM GRIJA DE CE ANALIZAM!
PARINTELE CLEOPA FACEA UN LUCRU SIMPLU SI FOARTE CORECT II DECLARA ERETICI SI ATÂT!

Sau "biserică incompletă" D. Stăniloae

ihodios 22.02.2010 01:55:11

Citat:

În prealabil postat de legionar (Post 35424)
Papa Benedict al 16-lea a făcut un gest care ar putea provoca tensiuni în întreaga lume creștină. Suveranul pontif a semnat un document care afirmă că unica și adevărata Biserică a lui Hristos e cea catolică. Biserica ortodoxă e calificată drept o biserică particulară. Cât despre cultele protestante, se spune că nu pot fi numite biserici. Documentul a fost elaborat de Congregația pentru Doctrina Credinței, care a fost condusă de Benedict înainte să fie ales papă.

Suveranul pontif și-a asumat astfel responsabilitatea de a corecta așa-zisele interpretări eronate ale Conciliului Vatican 2. Acestea susțineau că, alături de Vatican, și celelalte culte creștine sunt îndreptățite să se numească Biserici ale lui Hristos.


http://www.youtube.com/watch?v=B1RIG...eature=related

ihodios 22.02.2010 01:57:23

Citat:

În prealabil postat de bmd (Post 35437)
Mie mi se pare ca a facut ce trebuia de pe pozitia lui!
Mi-asi dorii ca si noi sa facem acelasi lucru. Daca ne credem (cum se cred si ei) singura biserica adevarata sa o sustinem indiferent de consecinte.Desigur catolicii sint mult mai puternici economic si isi pot permite luxul acesta dar noi avem adevarul si ar trebuii in ciuda tuturor dezavantajelor sa o facem si noi.Din pacate noi ne cam vindem.

http://www.tuberoze.com/watch?v=B1RI...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=NMbEvFupbMk

hmiron 22.02.2010 03:20:36

Stie cineva sa-mi spuna ce se intelege prin "biserica particulara"? Mersi.

Mihnea Dragomir 22.02.2010 08:44:02

În dreptul canonic al Bisericii Catolice, prin "Biserică Particulară" se înțelege o unitate eclezială condusă cel puțin de un episcop. Deci, o Biserică Particulară este o episcopie sau asocieri de mai multe episcopii (mitropolii, patriarhii). De exemplu, Biserica Română Unită este Biserică Particulară, fiind condusă de Sf. Sinod al BRU. În "Scrisoarea către Efeseni" să zicem, Apostolul se adresează unei Biserici Particulare: cea din Efes.
Este un model eclezial în care avem, deci, o Biserică Universală (=Catolică) și mai multe Biserici Particulare, ca un trunchi din care pleacă ramuri (parabola măslinului). Bisericile Particulare care își mențin legătura cu trunchiul sunt Biserici Particulare Catolice. Bisericile Particulare care au rupt legătura cu trunchiul, sunt Biserici Particulare în stare de schismă (=rupere). Ele rămân Biserici Particulare, fiind conduse de episcopi adevărați, care au descendență apostolică validă. De aceea, pentru noi, catolicii, Bisericile Ortodoxe sunt Biserici Particulare, chiar dacă în stare de schismă.
Comunitățile ecleziale, așa cum sunt cele protestante, care nu numai că au pierdut legătura cu trunchiul, dar s-a pierdut și descendența apostolică nu mai pot fi numite Biserici. Episcopii lor, chiar dacă își iau acest titlu, nu sunt episcopi adevărați, adică nu au descendență apostolică, nu sunt urmași legitimi ai apostolilor.

Diferența este enormă: ceea ce fac episcopii ortodocși este valid: când ei hirtononesc, e o hirotonie validă. Când împărtășesc, Prefacerea este reală. Dacă cineva se împărtășește cu Sfintele Daruri de la un preot ortodox și moare în această stare, neconștientizând că Biserica Ortodoxă este în schismă, atunci nu face el însuși un act schismatic și, acela fiind chiar Trupul și Sângele Mântuitorului, se împărtășește cu vrednicie. În acest fel, Bisericile Ortodoxe pot avea funcție mântuitoare, deși sunt în stare de schismă.
Nu același lucru putem spune despre comunitățile ecleziale protestante. Acolo nici hirotonia, nici împărtășania nu sunt reale. Cine se "împărtășește" acolo, mănâncă pâine și vin. Au și ele un anumit grad de putere salvifică în virtutea faptului că Botezul lor este, de regulă, valid. În principiul, dacă cineva se botează la protestanți și după aceea duce o viață curată, nu mai are nevoie de Sfântul Trup și Sânge și va fi mântuit.

iana 22.02.2010 09:58:56

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 215049)
În dreptul canonic al Bisericii Catolice, prin "Biserică Particulară" se înțelege o unitate eclezială condusă cel puțin de un episcop. Deci, o Biserică Particulară este o episcopie sau asocieri de mai multe episcopii (mitropolii, patriarhii). De exemplu, Biserica Română Unită este Biserică Particulară, fiind condusă de Sf. Sinod al BRU. În "Scrisoarea către Efeseni" să zicem, Apostolul se adresează unei Biserici Particulare: cea din Efes.
Este un model eclezial în care avem, deci, o Biserică Universală (=Catolică) și mai multe Biserici Particulare, ca un trunchi din care pleacă ramuri (parabola măslinului). Bisericile Particulare care își mențin legătura cu trunchiul sunt Biserici Particulare Catolice. Bisericile Particulare care au rupt legătura cu trunchiul, sunt Biserici Particulare în stare de schismă (=rupere). Ele rămân Biserici Particulare, fiind conduse de episcopi adevărați, care au descendență apostolică validă. De aceea, pentru noi, catolicii, Bisericile Ortodoxe sunt Biserici Particulare, chiar dacă în stare de schismă.
Comunitățile ecleziale, așa cum sunt cele protestante, care nu numai că au pierdut legătura cu trunchiul, dar s-a pierdut și descendența apostolică nu mai pot fi numite Biserici. Episcopii lor, chiar dacă își iau acest titlu, nu sunt episcopi adevărați, adică nu au descendență apostolică, nu sunt urmași legitimi ai apostolilor.

Diferența este enormă: ceea ce fac episcopii ortodocși este valid: când ei hirtononesc, e o hirotonie validă. Când împărtășesc, Prefacerea este reală. Dacă cineva se împărtășește cu Sfintele Daruri de la un preot ortodox și moare în această stare, neconștientizând că Biserica Ortodoxă este în schismă, atunci nu face el însuși un act schismatic și, acela fiind chiar Trupul și Sângele Mântuitorului, se împărtășește cu vrednicie. În acest fel, Bisericile Ortodoxe pot avea funcție mântuitoare, deși sunt în stare de schismă.
Nu același lucru putem spune despre comunitățile ecleziale protestante. Acolo nici hirotonia, nici împărtășania nu sunt reale. Cine se "împărtășește" acolo, mănâncă pâine și vin. Au și ele un anumit grad de putere salvifică în virtutea faptului că Botezul lor este, de regulă, valid. În principiul, dacă cineva se botează la protestanți și după aceea duce o viață curată, nu mai are nevoie de Sfântul Trup și Sânge și va fi mântuit.

Cred ca inaintasilor vostri greco-catolici le-ar fi rusine de ineptiile pe care voi cei care va spuneti azi greco-catolici le sustineti. Taiati greco macar din respect pt cei care erau candva.

AlinB 22.02.2010 11:11:17

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 215049)
În dreptul canonic al Bisericii Catolice, prin "Biserică Particulară" se înțelege o unitate eclezială condusă cel puțin de un episcop. Deci, o Biserică Particulară este o episcopie sau asocieri de mai multe episcopii (mitropolii, patriarhii). De exemplu, Biserica Română Unită este Biserică Particulară, fiind condusă de Sf. Sinod al BRU. În "Scrisoarea către Efeseni" să zicem, Apostolul se adresează unei Biserici Particulare: cea din Efes.
Este un model eclezial în care avem, deci, o Biserică Universală (=Catolică) și mai multe Biserici Particulare, ca un trunchi din care pleacă ramuri (parabola măslinului). Bisericile Particulare care își mențin legătura cu trunchiul sunt Biserici Particulare Catolice. Bisericile Particulare care au rupt legătura cu trunchiul, sunt Biserici Particulare în stare de schismă (=rupere). Ele rămân Biserici Particulare, fiind conduse de episcopi adevărați, care au descendență apostolică validă. De aceea, pentru noi, catolicii, Bisericile Ortodoxe sunt Biserici Particulare, chiar dacă în stare de schismă.
Comunitățile ecleziale, așa cum sunt cele protestante, care nu numai că au pierdut legătura cu trunchiul, dar s-a pierdut și descendența apostolică nu mai pot fi numite Biserici. Episcopii lor, chiar dacă își iau acest titlu, nu sunt episcopi adevărați, adică nu au descendență apostolică, nu sunt urmași legitimi ai apostolilor.

Diferența este enormă: ceea ce fac episcopii ortodocși este valid: când ei hirtononesc, e o hirotonie validă. Când împărtășesc, Prefacerea este reală. Dacă cineva se împărtășește cu Sfintele Daruri de la un preot ortodox și moare în această stare, neconștientizând că Biserica Ortodoxă este în schismă, atunci nu face el însuși un act schismatic și, acela fiind chiar Trupul și Sângele Mântuitorului, se împărtășește cu vrednicie. În acest fel, Bisericile Ortodoxe pot avea funcție mântuitoare, deși sunt în stare de schismă.
Nu același lucru putem spune despre comunitățile ecleziale protestante. Acolo nici hirotonia, nici împărtășania nu sunt reale. Cine se "împărtășește" acolo, mănâncă pâine și vin. Au și ele un anumit grad de putere salvifică în virtutea faptului că Botezul lor este, de regulă, valid. În principiul, dacă cineva se botează la protestanți și după aceea duce o viață curată, nu mai are nevoie de Sfântul Trup și Sânge și va fi mântuit.

Faina pozitie, chestiunea e exprimata cu destula delicatete (fata de ortodocsii nostri "anti-ecumenisti") insa e bine in orice caz, pentru ca in felul asta nu se va mai putea spune ca doar ortodocsii sunt "extremisti" si au pretentia ca sunt singura Biserica adevarata, restul fiind schismatice.

Deci daca lumea occidentala si mai ales lumea protestanta poate inghiti aceasta pozitie si primi in continuare biserica R-C la dialogul "ecumenist", e un mare pas inainte spre clarificarea unor aspecte.

Pacat ca nu l-au facut ortodocsii mai inainte dar ma rog, nu ca astfel de atitudini ar fi lipsit, romano-catolicii au o pozitie privilegiata prin faptul ca totul se invarte in jurul Papei iar ce pleaca de acolo ii reprezinta practic pe toti..

Mihnea Dragomir 22.02.2010 12:09:35

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 215103)
insa e bine in orice caz, pentru ca in felul asta nu se va mai putea spune ca doar ortodocsii sunt "extremisti" si au pretentia ca sunt singura Biserica adevarata, restul fiind schismatice.


Principiul că Biserica Catolică este Biserica lui Cristos a fost mereu menținut și, prin acest document care ridică atâtea discuții, papa nu a făcut decât să reafirme același vechi adevăr de credință pe care îl știm de la sfinții părinți și doctori ai Bisericii. Acest principiu, Extra Ecclesiam nulla salus este de nivel dogmatic, adică are cea mai înaltă autoritate și este ireformabil în esența sa, neputând fi modificat nici chiar de autoritatea supremă: papa sau conciliul ecumenic. A afirma adevărurile de credință dintotdeauna nu cred că înseamnă a fi extremist. Dealtfel, acest adevăr este printre cele care ne unesc, și ortodocșii au (sau ar trebui să aibă) aceeași credință. Singura diferență este ce anume se înțelege prin "Biserică" astăzi. Din punctul lor de vedere, Biserica catolică este cea care s-a rupt (e în schismă), astfel încât Biserica zidită de Cristos mai subzistă doar în Biserica (Bisericile) ortodoxă. Din punctul nostru de vedere, se vede invers, dar principiul e același.

Asemenea deosebiri de vederi nu înseamnă să nu facem ecumenism și să nu încercăm să Îl urmăm pe Cristos în dorința Sa ca toate să fie o turmă și un păstor. Iar până la unirea Bisericilor, avem multe de făcut în ecumenismul practic, al vieții de zi cu zi, începând prin a învăța să fim politicoși unii față de ceilalți și a învăța că celălalt nu este neapărat "agent papist" sau "agent al Moscovei" având scopul de a ne dori pedeapsa veșnică. Pe urmă, nu este necesar să se unească Bisericile pentru a da aceleași răspunsuri la care ne îndeamnă Domnul nostru provocărilor de azi în lume. Nu este necesar să așteptăm unirea Bisericilor pentru a da același răspuns Irozilor de azi care îi trimit pe copii în avortoare. Nici pentru a face opoziție celor care, în numele libertății și egalității, cer ca propoziția "Baal este Dumnezeu" să aibă același drept la afirmare publică în cetate cu propoziția "Cristos este Dumnezeu" și să fie în mod egal susținută de programele școlare.

AlinB 22.02.2010 13:40:16

Da, frumos raspuns.

Sa vedem ce zic "anti-ecumenistii" ;)

Lavrentiu 22.02.2010 14:50:07

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 215162)
Da, frumos raspuns.

Sa vedem ce zic "anti-ecumenistii" ;)

Da, sa vedem. Ne-am luat popcorn si cola, am apasat butonul, hai sa ne uitam cum se cearta ortodocsii intre ei.

Oare nu v-oti fi saturat de atata atatare? Cu asemenea atitudine, nu sunteti departe de "Acces direct".

voxdei55 22.02.2010 16:03:52

Citat:

În prealabil postat de cosmin_lovin (Post 39066)
-Asa o fi,dar Sfanta Lumina de la Ierusalim,Sf.aghiasma,minunile si vindecarile autentice,etc.,ne arata ca Duhul Sfant este prezent si lucreaza doar in Biserica Ortodoxa si nicaieri in alta parte.
-Biserica este una si capul ei este Hristos-Dumnezeu si nu omul.

Lociuesc in Italia de multi ani si va confirm ca cei catolici,in marea majoritate simuleaza credinta,dar asta nu inseamna ca nu sant si exceptii.Cred ca ati auzit de padre Pio,sau de Thereza D,Avilla.In orice religie pot fi oameni sfinti,..inclusiv la budisti sau musulmani,

FiulRisipitor 22.02.2010 17:01:59

Citat:

În prealabil postat de voxdei55 (Post 215214)
In orice religie pot fi oameni sfinti,..inclusiv la budisti sau musulmani.

Mda.... intr-un fel si vrajitorii din africa sunt sfinti, si cei care practica voodoo in jamaica...

Gandesti inainte sa scrii?? Mai citesti inca odata inainte sa postezi??? Daca spuneai ca pot deveni sfinti respingand ereziile te credeam...

orthodoxia.i.thanatos 23.02.2010 00:55:54

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 215130)
Principiul că Biserica Catolică este Biserica lui Cristos a fost mereu menținut și, prin acest document care ridică atâtea discuții, papa nu a făcut decât să reafirme același vechi adevăr de credință pe care îl știm de la sfinții părinți și doctori ai Bisericii. Acest principiu, Extra Ecclesiam nulla salus este de nivel dogmatic, adică are cea mai înaltă autoritate și este ireformabil în esența sa, neputând fi modificat nici chiar de autoritatea supremă: papa sau conciliul ecumenic. A afirma adevărurile de credință dintotdeauna nu cred că înseamnă a fi extremist. Dealtfel, acest adevăr este printre cele care ne unesc, și ortodocșii au (sau ar trebui să aibă) aceeași credință. Singura diferență este ce anume se înțelege prin "Biserică" astăzi. Din punctul lor de vedere, Biserica catolică este cea care s-a rupt (e în schismă), astfel încât Biserica zidită de Cristos mai subzistă doar în Biserica (Bisericile) ortodoxă. Din punctul nostru de vedere, se vede invers, dar principiul e același.

Asemenea deosebiri de vederi nu înseamnă să nu facem ecumenism și să nu încercăm să Îl urmăm pe Cristos în dorința Sa ca toate să fie o turmă și un păstor. Iar până la unirea Bisericilor, avem multe de făcut în ecumenismul practic, al vieții de zi cu zi, începând prin a învăța să fim politicoși unii față de ceilalți și a învăța că celălalt nu este neapărat "agent papist" sau "agent al Moscovei" având scopul de a ne dori pedeapsa veșnică. Pe urmă, nu este necesar să se unească Bisericile pentru a da aceleași răspunsuri la care ne îndeamnă Domnul nostru provocărilor de azi în lume. Nu este necesar să așteptăm unirea Bisericilor pentru a da același răspuns Irozilor de azi care îi trimit pe copii în avortoare. Nici pentru a face opoziție celor care, în numele libertății și egalității, cer ca propoziția "Baal este Dumnezeu" să aibă același drept la afirmare publică în cetate cu propoziția "Cristos este Dumnezeu" și să fie în mod egal susținută de programele școlare.

Daca Biserica Romano – Catolica este preocupata in a da un inteles la ceea ce inseamna “Biserica” astazi (n-am inteles rostul ghilimelelor!), Biserica Ortodoxa este complet lipsita de astfel de preocupari pentru ca Biserica este aceeasi ca si ieri si va ramine neschimbata pina la sfirsitul Lumii. Iar cind spun Biserica Ortodoxa nu ma refer in nici un caz la Bisericile locale ecumeniste in comuniune cu Patriarhul Ecumenic, cele care au subscris complet nejustificat la ridicarea anatemei de la 1054.

Notiunea de Biserica locala (particulara) nu are nimic de a face in Ortodoxie cu intrepretarea pe care i-o da Papa. In Ortodoxie fiecare Biserica locala este completa, nu-i lipseste absolut nimic, este Trupul lui Hristos, iar comuniunea dintre Bisericile locale este mai mult decit declarata, se face in chip mistic prin euharist. Chiar denumirea de particulara preferata celei de locala are o tenta ecumenista pentru ca lasa loc sa se insinueze ideea existentei in Biserica a unor traditii distincte, mai mult decit savoarea locala pe care o recunoste Biserica Ortodoxa. Diferenta intre cum vede Biserica Romano – Catolica si cea Ortodoxa Biserica Catolica, Trupul lui Hristos este fundamentala. Pentru noi, asa cum am aratat, fiecare Biserica locala este Trupul lui Hristos, pe cind la Romano – Catolici, toate Bisericile Particulare la un loc alcatuiesc, prin consimtire la apartenenta la un “trunchi comun” Biserica lui Hristos, ceea ce face ca o Biserica Particulara sa-si pastreze catolicitatea atita timp cit recunoaste autoritatea Papei. Cit priveste pozitia Romano – Catolica cu privire la Bisericile aflate in schisma (si practic si in erezie, cum este cazul Bisericii Ortodoxe care nu admite multe din invataturile Papei) conform careia tainele schismaticilor (si a ereticilor, pentru ca, inca odata, nu ne despart probleme administrative, si, atentie, nu discut aici pozitia Bisericilor ecumeniste aflate in comuniune cu Istanbulul!) ar fi valide nu inseamna decit erezie de cea mai pura factura, dar deja sintem obisnuiti, Biserica Papei are o traditie de o 1000 de ani in inovarea Adevarului lui Dumnezeu.

Mihnea Dragomir 23.02.2010 02:07:58

Citat:

În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos (Post 215476)
In Ortodoxie fiecare Biserica locala este completa, nu-i lipseste absolut nimic, este Trupul lui Hristos, iar comuniunea dintre Bisericile locale este mai mult decit declarata, se face in chip mistic prin euharist.

Așa este: fiecare Biserică locală este completă. Episcopul este Cristos în eparhia (dieceza) lui. Numai dispersia geografică a oamenilor face să fie mai multe Potire.

Citat:

Chiar denumirea de particulara preferata celei de locala are o tenta ecumenista pentru ca lasa loc sa se insinueze ideea existentei in Biserica a unor traditii distincte, mai mult decit savoarea locala pe care o recunoste Biserica Ortodoxa.
Aceste denumiri, de Biserică locală și Biserică particulară, pot desemna noțiuni distincte. Biserică locală este întotdeauna o eparhie (sau o structură asimilabilă, cum este un exarhat autonom), pe când o Biserică particulară poate fi alcătuită dintr-o singură eparhie condusă de un episcop (cum e Biserica Greco-Catolică din Grecia, din câte îmi amintesc) sau din mai multe eparhii, având în frunte un arhiepiscop, un mitropolit, un arhiepiscop major, sau un patriarh.

Pe urmă, în Biserica Catolică tradițiile sunt de multe feluri, din cauza caracterului universal. Una e tradiția noastră catolică bizantină și alta este tradiția catolică a indienilor din India. Alte obiceiuri, alte practici liturgice, alte feluri de icoane (sau colaje de bambus ori ce au ei acolo). De referință nu sunt aceiași sfinți. Deosebirile sunt mult mai mari decât simpla "savoare locală". Toate tradițiile sunt egale în rang și la fel de venerabile. Apostol a fost Sf Andrei, apostol a fost și Sf Toma. Dar nu suntem aceeași Biserică Particulară din cauza moștenirii culturale deosebite. Noi suntem din familia greco-catolică, ei sunt din familia siro-malankareză ori cum se numesc ei (parcă așa).

andreicozia 23.02.2010 03:05:53

Citat:

În prealabil postat de voxdei55 (Post 215214)
Lociuesc in Italia de multi ani si va confirm ca cei catolici,in marea majoritate simuleaza credinta,dar asta nu inseamna ca nu sant si exceptii.Cred ca ati auzit de padre Pio,sau de Thereza D,Avilla.In orice religie pot fi oameni sfinti,..inclusiv la budisti sau musulmani,

Poate ne dai si modalitatea in care reusesti cu raze gama sa patrunzi in sufletul italienilor si sa vezi cum simuleaza si poate si exemple de minciuna si necredinta direct din viata lor.
Ce impresionant!
Nici nu stiau italienii pe cine au in mijlocul lor.
S-ar face coada la tine acolo unde locuiesti!

Dar daca tot esti dotat,... la romani, ce vezi, simuleaza sau nu?


Ora este GMT +3. Ora este acum 14:06:59.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.