Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Calugarul (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5013)
-   -   MAI E ORTODOXIA DE ACTUALITATE? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=2126)

cezar73gl 05.08.2007 13:28:34



Merg destul de des la Biserica si ascult cu interes predica care se citeste duminica in Biserica Ortodoxa,vreu sa precizez de la inceput ca sunt ortodox,o predica utila si educativa zic eu,numai ca la telivizor vad tot mai des despre pornografie ca fiind o virtute (vezi reportaj difuzat pe postul PRO tv.in mai 2006 despre cum un doctor psiholog german sustinea prelegeri prin liceele bucurestene despre sexul oral intre adolescenti ,explica teroretic chiar cum se face si ce beneficii au tinerii nostri daca opteaza pentru acest mod de relatie),atunci revin si zic de ce pe langa predica normala duminicala nu credeti ca ,clerul din biserici si manastiri ar trebui sa fie primii si cei mai ferventi contestatari ai acestor porcarii?dar,stupoare ,duminica de duminica aceasi predica linistita si atat.De ce ?Nu stiu probabil imi veti raspunde dumneavoastra,poate nu ,de ce nu se pomeneste nimic despre acest VERIcip care a aparut deja in lume pe buletinele de identitate care contine cod de bare cu 666?De ce nu se spune nimic despre semnele apocalipsei care sunt foarte clare pentru un om obisnuit dar pentru un teolog?Nu v-ati intrebat niciodat ca poate unii preoti considera sa ramana in "banca"lor fara sa faca tulburare?Oare asta inseamna tulburare?si daca ar fi asa pe cine ar tulbura ?pe crestinii ortodocsi?nu,ar tulbura acesti oameni ai "fiarei"care lucreaza neincetat la lucrarea lor de a pierde omenirea.Oare frica ii indeamna pe clerici sa nu spuna nimic sau poate li se spune de la Patriarhie sa nu vorbeasca despre asa ceva ?Mi-a spus un preot ca nu a sosit timpul ,dar cind va fi acest timp?dupa ce se vor insemna toti?Eu zic ca e momentul ca noi crestinii ortodocsi sa ne unim si sa demascam acesta lucrare a satanei si sa ne avertizam prin orice mijloace pe toti oamenii despre semnele si pericolul care se apropie ,aricum as dori sa discutam despre acest subiect .

mirelat 09.08.2007 06:32:34

Citat:

În prealabil postat de cezar73gl
Nu v-ati intrebat niciodat ca poate unii preoti considera sa ramana in "banca" lor fara sa faca tulburare? [...]Oare frica ii indeamna pe clerici sa nu spuna nimic sau poate li se spune de la Patriarhie sa nu vorbeasca despre asa ceva ? Mi-a spus un preot ca nu a sosit timpul ,

Mi se pare normal ca predica sa aduca liniste in suflete, nu tulburare. Oricum, la noi parintele tine niste predici foarte ziditoare, nu sunt deloc rupte de realitate - uneori mai comenteaza si dansul unele lucruri care apar in mass-media, dar fara sa faca circ - si cred ca multi s-au folosit din ele.

Intrebarea cu Patriarhia ma depaseste, dar probabil ca preotul acela stia el ce spune, nu vorbea gura fara el...

PS: de curiozitate, de ce ai deschis acest topic pe sectiunea "Calugarul", ce are a face?!

ion52 22.08.2007 15:21:53

Se gasesc predici si pe internet.

rebellu007 23.08.2007 00:29:54

sunt lucruri pe care nu ai timp sa le explici la predici draga frate. pentru astfel de lucruri trebuie sa ne pregatim fiecare in parte. sa citim, sa ne documentam. daca vrei sa vezi pozitia ortodoxiei vis-a-vis de cipuri citeste-l pe parintele paisie aghioritul. iti recomand cartea "marturii ale inchinatorilor" acolo ai sa gasesti cuvinte despre aceste lucruri. o carte care se citeste in cateva zile bune, avand vreo 470 de pagini. cum crezi ca ar rezuma un preot toate astea la o slujba. nu neg ca avem nevoie de predicatori mai buni. si sunt inca, Slava lui Dumnezeu. eu unul sorbesc predicile in multe locuri in care merg. se pare doar ca tu esti printre ghinionisti. insa partea cu cipurile si conspiratiile masonilor e cam grea pentru majoritatea enoriasilor. sunt oameni pe care ii intereseaza doar daca e harti miercurea care vine sau cand se face sf. maslu. sunt obositi dupa sfanta liturghie si au tot felul de ispite. ba ca au uitat lumina aprinsa in debara sau ca au uitat oala cu ciorba pe foc sau pur si simplu le este foame... predica trebuie tinuta pentru toti enoriasii si pentru ca toti sa inteleaga.
cred ca esti un caz izolat si nu trebuie sa generalizezi sau sa te sperie. tu sa fii vrednic. ortodoxia se traieste individual. vezi de tine si de sufletul tau. gaseste-ti locul unde te simti bine si te folosesti de predici si o sa fie ok.
Doamne ajuta!

rebellu007 23.08.2007 00:32:02

si inca ceva. titlul e prrost ales. grozav de prost.
ortodoxia e singura de actualitate. ramane s-o traim nu doar s-o mimam.

cristiboss56 07.10.2007 20:53:38

Citat:

În prealabil postat de rebellu007
si inca ceva. titlul e prrost ales. grozav de prost.
ortodoxia e singura de actualitate. ramane s-o traim nu doar s-o mimam.

Apropo de titlu, probabil a vrut sa sugereze ca suntem pusi in umbra de bazaconile si aberatiile difuzate pe tot felul de canale media. Vrajmasul lucreaza neancetat si de aceea ortodoxia este mai actuala ca oricand, prin luciditatea si echilibrul ei. Ortodoxia este o necesitate , face parte din finta noastra.

cozia 07.10.2007 22:15:34

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56
Ortodoxia este o necesitate , face parte din finta noastra.

...dar din pacate, NUMAI DIN FIINTA NOASTRA, pentru ca restul lumii nu au nici un habar de noi si de Ortodoxie....dar ma rog, se pare ca nu cantitatea ci calitatea conteaza:)

georgeval 07.10.2007 22:35:11

Cred ca o potrivita "definitie" a ortodoxie o da Parintele Rafael Noica atunci cand spune ca este "firescul firii". Este impropriu sa o definim pentru ca este o stare care se traieste si scapa unei definitii complete

ancah 07.10.2007 22:42:09

Órtodoxia nu este numai de actualitate, ci si de viitor. Toti cei de alte confesiuni, care descopera ortodoxia inteleg ca doar aici se afla adevarul. Suna bine discursul ortodox in limba engleza. iata, deci ca poarta catre lume s-a deschis.

cristiboss56 07.10.2007 23:37:29

Citat:

În prealabil postat de cozia
Citat:

În prealabil postat de cristiboss56
Ortodoxia este o necesitate , face parte din finta noastra.

...dar din pacate, NUMAI DIN FIINTA NOASTRA, pentru ca restul lumii nu au nici un habar de noi si de Ortodoxie....dar ma rog, se pare ca nu cantitatea ci calitatea conteaza:)

Cu atat mai bine, avem vrajmasi mai putini. Sa ne vedem in liniste de ale noastre. Multe lucruri in asta lume au fost nestiute, neansemnate pentru unii ! Timpul le va cerne si le va aseza pe toate. Deci raman la parerea, apropo de ce ai spus, cu cat mai putini prieteni. . . . . . .

cristiboss56 20.10.2007 16:12:34

Ortodoxia, se indreapta direct spre sufleul omului, al celui mai amarat pana la cel cu stare. Ea, ortodoxia in simplitatea ei este facuta sa aline in suferinte pe toti deopotriva. Nu e facuta numai pentru elite si nu are nimic pompos, precum Biserica Catolica si cele asemanatoare. Biserica Ortodxa, e simplu, ORTODOXA !

mihnea45 09.06.2009 13:23:34

Citat:

În prealabil postat de rebellu007 (Post 39821)
si inca ceva. titlul e prrost ales. grozav de prost.
ortodoxia e singura de actualitate. ramane s-o traim nu doar s-o mimam.


Tin sa spun ca ai mare dreptate prin cele scrise.Asa cum spun si sfintii parinti nu e cale de mantuire fara de Hristos.Trairea noastra sa fie respecatand poruncile Lui Dumnezeu,asta sa dovedim prin fapte nu prin graiere desarta.

mihnea45 09.06.2009 13:27:04

Despre Ortodoxie-Pr. EFREM ATHONITUL
 
Iubitii mei fii, ce este Ortodoxia? Suntem ortodocsi si in general nu cunoastem inaltimea, profunzimea, largimea Ortodoxiei. Va trebui sa o vedem in toata sfintenia ei.
Ortodoxia este adevarul despre Dumnezeu, despre om si despre lume, asa cum ni l-a dat Insusi Dumnezeu Cel Intrupat prin invatatura Sa desavarsita. Asa cum l-a exprimat mai tarziu cugetul si inima dumnezeiescului Pavel. Asa cum l-a descris ucenicul iubirii si alti apostoli si evanghelisti cu lumina cereasca a Sfantului Duh. Ortodoxia este acea sinteza minunata dintre dogma si obiceiuri, dintre teorie si practica, asa cum ne-a fost predanisita de catre parintii duhovnicesti ai Alexandriei, Constantinopolului, Capadociei, Siriei si, mai tarziu, ai Sfantului Munte.
Toti acestia, de la Sf Ierarh Policarp, care a fost, dupa cum stiti, ucenicul apostolilor si pana la Sf Nicodim Aghioritul, care a adormit la inceputul sec al XIX-lea, cu intelepciunea si sfintenia lor, cu jertfele si nevointele pe care le-au indurat, ne-au inmanat pretioasa mostenire a credintei si vietii drepte, comoara traditiei ortodoxe. Ortodoxia este ceea ce au exprimat oficial Sfintele Sinoade, acele adunari binecuvantate formate din membrii ai Bisericii lui Hristos veniti din toata lumea. Acei purtatori de Dumnezeu parinti "inzestrati cu totii cu stiinta sufletului si Duhul Dumnezeiesc" au discutat despre marile probleme care il preocupa pe omul duhovnicesc si au asezat postamentul, temelia civilizatiei duhovnicesti.
Ortodoxia a fost pecetluita cu sange de mucenicii tuturor vremurilor. De toata oastea sfanta formata din milioane de eroi si marturisitori, barbati, femei si copii. De la arenele Romei pana in lagarele de concentrare din Rusia, toti au dovedit ca invatatura crestina nu este o simpla teorie, ci adevar si viata. Cel mai frumos eroism, izbanda impotriva violentei crude si a puterii materiale, domnia si Imparatia Duhului.
A venit apoi sa laude Ortodoxia cultul bisericesc, cu minunata sa poezie si imnografia sa insuflata de Dumnezeu, care imbiba firescul cu suprafirescul, lumescul cu cerescul, individualul cu obstescul, familiarismul cu respectul profund, ceea ce este vadit cu ceea ce este tainic. Intr-o atmosfera de inaltare si sfintenie este infatisata in cult jertfa Dumnezeului-om, drama dumnezeiasca a Liturghiei, la fiecare Liturghie la care participa credinciosii. De asemenea, acolo sunt laudate si slavite izbanzile mai-marilor credintei si ale Stapanei asezamantului bisericesc, Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara Maria. Acolo este preamarita dogma, nu numai ca adevar, ci si ca raspuns la chemarea oamenilor.
Dar nici idealul pentru care s-a luptat monahismul nu este diferit de rostul Ortodoxiei. Dupa cercetatorii de specialitate, monahismul ortodox a constituit oastea duhovniceasca ce s-a luptat pentru dobandirea libertatii duhovnicesti, pentru desavarsirea omului. Scopul lui a fost sa dea chip sufletului pentru innoirea mintii.
Exact in acest punct este inima duhului monahal, este scopul si izbanda monahismului. Nevointele duhovnicesti ale ascetilor sunt noile lupte duhovnicesti ale duhului. Il conduc pe om intru totul spre viata iubitoare de intelepciune, spre indumnezeire. Drumul monahismului este drumul curatirii si intoarcerii la Dumnezeu. Ortodoxia a dat semnificatia sfinteniei nu numai ascetilor, ci intregii lumi crestine.
Prin aceasta semnificatie a inaltat obiceiurile societatii. Vedem acest lucru indeosebi in perceptia sociala. Elementul de baza al Ortodoxiei este iubirea de oameni luata in cel mai profund sens al ei. Nu numai ca milostenie ci in general, ca afectiune. Ocrotirea sociala este descoperita in ultimele decenii. Dar a luat nastere la Ierusalim, dupa Invierea Mantuitorului. Acolo s-au facut primele cantine, in care au slujit primii 7 diaconi, dupa cum apare in Faptele Apostolilor. Apostolul Neamurilor, Pavel, a fost totodata si primul lucrator social.Odata cu propovaduirea Evangheliei, a infaptuit si cheta dragostei,numita in multe feluri. Lucratori sociali au fost si urmasii Apostolilor, Episcopii. Nu exista o sugrumare mai crunta a adevarului decat sa sustina cineva ca Parintii Bisericii s-au ocupat doar cu dogma si nimic altceva. In timpul sinoadelor, in Cezareea a aparut, dupa cum se stie, Vasiliada, sub calauzirea Sf Vasile cel Mare. In Constantinopol functionau cantine pentru 7 mii de saraci, iar in Alexandria s-au intemeiat primele maternitati. Nu numai episcopii ci si imparatii si chiar monahii participau la astfel de lucrari ale dragostei. Pentru toti acestia, Ortodoxia a fost in acelasi timp si dreapta lucrare.
Un alt element important al Ortodoxiei a fost intotdeauna eroismul pe care il vedem in mucenicie.
Dar nu s-a oprit numai la jertfa sangelui. Fiiii Ortodoxiei au aratat mereu curaj si vitejie in fata oricarui fel de samavolnicie, fie ca provenea de la Iulian, Imparatul cel nelegiuit, fie de la arieni si monofiziti ori de la iconoclasti si de la monahi atrasi de ratacirile latinilor. Aceasta multime de eroi ai Bisericii Ortodoxe nu-i cuprinde doar pe Sf Atanasie, Sf Vasile si Sf Ioan Gura de Aur, ci si pe Sf Teodor Studitul, egumenul manastirii Studion, impreuna cu toti monahii ei , pe Maxim Marturisitorul si pe marele erou - Sf Marcu Eugenicu, Mitropolitul Efesului.
O caracteristica a Ortodoxiei a fost dintotdeauna si ierapostolia catre barbari, combinata cu civilizarea. Biserica noastra, fara sa faca vreodata prozelitism, a raspandit lumina Evangheliei si a scrierilor, a iubirii si a blandetii. Aceasta cale spre invatatura si civilizare ne este aratata indeosebi de Sfintii trei ierarhi praznuiti astazi, care au iluminat toata faptura cu razele vii ale dreptei invataturi despre Dumnezeu si om. Sfintii trei ierarhi sunt marii astri ai taramului duhovnicesc al Bisericii.
Ortodoxia a fost intotdeauna calea imparateasca a Evangheliei. A pastrat curat si autentic duhul crestinismului in fata misticismului intunecat al ereziilor din Rasarit, a centralizarii papalo- cezareene a latinilor si a subiectivismului rationalist al protestantismului. A pastrat mereu masura si armonia, n-a facut nimic gresit. Pentru ca Parintii au fost miscati de duh, au fost calauziti de Dumnezeu in chip sfant si duhovnicesc.
Ortodoxia nu a nesocotit omul, nici intelepciunea, nici natura, nici arta, nu a fost neomenoasa. Le-a explicat pe toate si a creat cultura. Dupa cum spune troparul Sf Trei Ierarhi, a intarit firea celor ce sunt si obiceiurile oamenilor le-a indreptat.
Ortodoxia este marsul omului catre Facatorul lui, catre indumnezeire. Il conduce pe om la dezvoltarea lui deplina intru Hristos si pentru Hristos.
Ortodoxia nu este numai teologie, este totodata si adevarata psihologie si umanism autentic si sociologie. Este un diamant care reflecta prin toate laturile adevarul.
Sa cunoastem deci Ortodoxia noastra.
Nu teoretic ci sa o simtim si sa o traim in toata profunzimea si largimea ei. Doar asa vom putea sa o provocam si sa-i aratam valoarea.
Ortodoxia noastra nu este muzeu, nu este trecut, ci viata, creatie si stralucire. Este marele nostru ideal, este nadejdea pretioasa a mantuirii noastre. Este mandria noastra intru Hristos sa o propovaduim cu eroism si slava, ca niste fii adevarati ai marilor eroi ai Ortodoxiei.
Ortodoxie preafrumoasa, mireasa impodobita a lui Hristos, sa nu te tagaduim noi, nevrednicii, ci daca vremurile si imprejurarile o vor cere, invredniceste-ne sa varsam pentru tine si ultima picatura de sange din noi!


Ora este GMT +3. Ora este acum 04:53:08.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.