![]() |
Mi se pare foarte ciudat cum se spune ca nu putem sa ne rugam pentru sinucigashi, eretici, shi cei de alta credintza, adica a-i pomeni in sfanta Biserica in rugaciunile noastre, ca shi cum Biserica nu s-ar ruga pentru totzi credincioashii dar binecuvantand shi iubind shi pe necredincioashi dar shi pe dushmani.... Cum se poate una ca asta?
Poi una este a te ruga pentru totzi, fie ei eretici shi sinucigashi sau altele lucru care eu cred ca ni se cere de catre Hristos, shi alta este de a te ruga impreuna cu ei, sau a-i marii sau a-i cinsti in sensul de a schimba adevarul adica Hristos shi sfiintzii parintzi a respins asha ceva prin cele 7 sinoade ecumenice... Cum adica sa nu ne rugam in Biserica pentru ei, shi cum sa nu pomenim tot pacatosul shi aproapele nostru? pentru a fi ajutat de Dumnezeu shi pentru a se indrepta shi a veni la Hristos? deci cred ca potzi sa te rogi pentru oricine... cerand de la Dumnezeu totushi sa fie Voia Lui... la fel cum cred ca rugaciunile comune cu ereticii sau sinucigashii sau ateii sau cu strainii de alte religii sunt bine oprite de sfintzii parintzi, in sensul ca sa nu modificam adevarul de credintza, sa nu fie considerate ca fiind bune shi cinstite shi adevarate shi drepte credintzele shi faptele lor dar shi aici fara a-i opri de la a veni sa se convinga, sa gaseasca shi sa vada ceea ce cauta poate... adica fara a le opri accesul la Hristos daca intentziile lor sunt oneste... dar respectind predaniile shi tipicul Bisericesc, in sensul ca nu au tocmai ei acces favorizat fatza de credincioshii statornici shi drept maritori... Deci cum este? Putem sa ne rugam in Biserica pentru oricine, pentru totzi parintzii shi prietenii shi dushmanii? dar fara sa facem rugaciuni comune cu acestia daca sunt eretici sau atei sau de alte credintze? Adica sa ne rugam pentru ei, pentru oricine ca sa lase pe diavol shi slujirea catre el shi sa vina la Hristos? fara a ne ruga impreuna cu ei ca shi cum ar fi dreptmaritori sau cinstite credintzele lor? Ca nu am intzeles de pe site ce spune Biserica shi cum se interpreteaza sfintele canoane date prin Sinoadele Bisericesti? Poi daca fratele tau se impushca in tampla shi ajunge in iad, nu se poate ca sa ma rog o viatza in Biserica (nu in particular) pentru el ca sa-i ushureze Dumnezeu starea in care a ajuns shi sa-l scoata? Asta nu inseamna ca fapta lui este demna de cinste ci dincontra.... Rugaciunea pentru ei nu inseamna ca este o lauda a lor, ci ca ne rugam sa-i scoata Dumnezeu shi sa-i aduca la Hristos, la bine... Trebuie verificat clar ce spun canoanele, ca mie imi pare ca ne putem ruga in Biserica, pentru oricine indiferent de statutul sau religios actual sau fost, astfel incat sa le fie mai bine dupa Voia lui Hristos, dar ca nu ne putem ruga decat impreuna cu credincioshii creshtin-ortodoxi fara totushi ai alunga sau scoate afara pe curioshi, pe cei ce vin sa se convinga, cu bune intentzii shi care sunt in cautarea lui Dumnezeu sau a adevarului... Ca doar cei nebotezati erau scoshi afara doar la savarshirea tainelor, in rest erau primitzi sa priveasca, sa se convinga despre ce este vorba.... sau cum era in vechime, ca shi acum este la fel, despre cine era vorba shi cum este defapt, ca ma cam indoiesc ca Biserica nu se poate ruga pentru oricine, shi ca nu poate inmormanta creshtineshte pe orice crestin al sau, ca un fel de rugaciune daca s-a sinucis sau a murit creshtin pacastos, dar nu este inmormantare de cinstire ca shi celor credincioshi, deci pentru ei nu este rugaciune de cinstire, ci doar rugaciune de milostivire, mai mult pentru iertare... totushi cum sunt lucrurile defapt ca aici nu intzeleg absolut deloc cum stau lucrurile....... ne putem ruga pentru eretici, strainii, dushmanii nostrii dupa Voia lui Hristos, in Biserica? dar fara a ne ruga impreuna cu ei ci pentru ei? Cum este defapt? CUM? Rog pe cine shtie clar sa-mi spuna, ca eu am avut un prieten sinucigash, shi bunici sau fratzi de alte credintze shi m-ash ruga pentru ei, nu in particular ci in Biserica, specificand pe biletul din acatist statutul lor.... am voie? |
Se spune ca Biserica se roaga pentru cei care fac parte din ea, sa se intareasca in Hristos. Pentru cei care sunt straini de ea - sa vina la dreapta credinta. Atat timp cat persoana a murit, de ex. s-a sinucis, Biserica nu se mai roaga pentru el, caci nu este fiu al ei.
Pentru mine intrebarea este: de ce doar particular ma pot ruga pentru sinucigas, eretic...Daca Biserica nu se roaga, nu ar trebui ca nici eu sa nu ma rog? Nu duce acest indemn la o ruptura a mea de Biserica prin faptul ca fac ceva ce ea interzice? Explicatia mea ar fi ca intre persoana decedata ca eretic, sau ca sinucigas - daca este tatal meu - exista o legatura naturala de rudenie, pe cand intre el si Biserica nu exista nici un fel de rudenie. Astfel, nu ma despart prin acest act de lucrarea Bisericii. Astept si alte opinii. |
domnule poate mai sus nu am fost clar shi m-am revoltat un pic deci imi cer scuze, dar intrebarea ramane:
-pot sa dau acatist cu cine vreau eu dar specificandu-le eventual statutul si religia? sau ma pot ruga doar pentru fratzii din biserica creshtin-ortodoxa? Mi se pare dupa Hristos sa ma pot ruga in Biserica (inclusiv dand acatist) pentru oricine (sinucigash, eretic, de alta credintza....) dupa voia lui Hristos -am impresia ca nu este ingaduita de parintzi rugaciunea COMUNA cu alte culte, atei sau eretici, shi nici CINSTIREA celor ce au plecat sau cazut, crestini sinucigashi, convertitzi la alte religii, plecatzi, eretizatzi .... dar este permisa RUGACIUNEA PARTICULARA in Biserica pentru ei, adica probabil acatistul shi Pomenirea Particulara a acestora, deci nu se fac slujbe comune pentru acestia.... hai ca incep sa pricep...., deci rugaciune de cinstire comuna nu se face acestora, dar rugaciune particulara in Biserica e voie... asta e... dar trebuie confirmare de la cineva in masura.... scuze pentru mini-revolta din suflet shi textul anterior shi sper ca am intzeles.... deci slujbe comune de cinstire shi pomenire nu se fac acestora (eretici, sinucigashi, atei, plecatzi...), shi nici impreunea cu ei nu se fac slujbe sau liturghii... dar nu le este oprita intoarcerea nimanui la Hristos.... cred ca asha este.... sper sa nu ma inshel.... |
.Persoanele lipsite de inmormantare crestina sunt lipsite de rugaciunile Bisericii(atentie -nu ale noastre acasa)Asta se intampla si in cazul celor nebotezati,necredinciosi,care au murit in desfranare..pt.ca nu au facut canon de pocainta..nu au apucat sa-l faca,femeile care au murit facand avort..DESI MULTI PREOTI Le fac slujba inmormantarii in Biserica,ceea ce nu se cade sinucigasii se cade a nu fi pomeniti in acatist ..dar nici cei necununati,cei de alta religie,betivii,desfranatii...atunci pe cine sa mai trecem in acatist..acatistul meu ar fi cam gol.Am si eu o bunica care s-a sinucis si constiinta mea ma indeamna s-o trec in pomelnic de fiecare data,fac milostenie in numele ei,nu pot altfel m-a crescut 6 ani e o obligatie morala..sa ma ierte Dumenzeu.ma simt tare rau din aceasta cauza...mai ales ca eu am vazut cum in sufletul ei nu exista pic de ura si negativism...a fost o depresie care s-a trans in nebunie....si aici exista un semn de intrebare
II putem pomeni numai acasa daca cel mort a fost lipsit in timpul vietii de dispret fata de credinta ortodoxa,daca l-a iubi pe Dumnezeu si Biserica |
poi asta zic shi eu ca potzi trece pe pomelnic pe cine vrei ca asta este rugaciunea particulara, inclusiv pe cei ce s-au sinucis, au murit pierdutzi, plecatzi, eretici sau de alte credintza, sunt ai tai, deci te rogi shi pentru ei... dar nu se fac pentru ei rugaciuni comune, adica adunari pentru cinstirea sau rugaciune comuna pentru ei cum ar fi inmormantarea sau pomenirea intr-o adunare de credincioshi care totzi se roaga pentru acela care se shtie ca e pacatos, ca e eretic, ca a greshit, ca e sinucigash... mie asha mi se pare, shi nu ca ai voie sa te rogi doar acsa la tine, adica in rugaciunea ta.... ca aia inseamna rugaciune particulara ca o persoana se roaga pentru greshitzii sai apropiatzii sai sau ereticii si despartzitzii de biserica lui Hristos pe care ii iubeshte.... nu stiu sigur cum e, ca nu-s preot shi habar n-am dar mi se pare ca atat pe pomelnic cat si acasa la tine potzi sa te rogi la Hristos pentru oricine... eventual mai putzin pentru duhurile antihristice ale rautatzii din vazduhuri, pe astia nu-i voie a-i pomeni decat obligandu-i sa plece de la fatza lui Hristos shi a credincioshilor shi de la ai tai pe care i-a amagit...
|
Eventual, cred ca asha ar fi cel mai bine, specifici pe pomelnic cum au murit (sinucigash, ateu...) sau credintza lor (musulman, reformat, ateu...) shi atunci va shti preotul cum sa-i pomeneasca sau ce sa faca...
|
vsovi,clar preotii nu accepta conform canoanelor rsa se roage pentru ei,trebuie sa ne rugam doar noi,cel care s-a sinucis fiind bolnav are circumstante cel carec s-a sinucis din mandrie nu mai are partasie cu harul Sau.....trei lucruri ne vor uimi peste masura dupa moarte:1.daca vom primi imparatia lui Dumnezeu ,daca vom trai vesnic in dragostea LUi,2.nu vom intalni acolo pe cine asteptam sa intalnim printre cei mmantuiti3.vom intalni pe cine nu asteptam sa intalnim(sustine un parinte contemporan)
logica omeneasca este nula acolo unde se termina logica incepe adevarul ...Sf.Siluan Atonitul ii compatimea si pe draci(dobandise harul duhului Sfant)..iata incununarea smereniei si a iubirii,..sa ne rugam pentru toata faptura..cunoscuti,necunoscuti |
Citat:
|
Nu am timp sa caut canonul dar exista in cartea arhid.prof.dr.Ioan N.Floca Canoanele Bisericii Ortodoxe-note si comentarii..te anunt cumva..intreb specialistul cand vine.
|
Nu se pomenesc in biserica sinucigasii sau cei de alta religie, considerandu-se ca sunt certati cu Hristos. Deasemenea, la pomelnicul de Sfanta Liturghie nu se trec cei care savarsesc curvie (traiesc in afara casatoriei), vrajitorii, cei care injura de cele sfinte, etc. Acestia se pomenesc la alte slujbe, sau la rugaciunea zilnica, pana cand revin la calea cea buna, dupa invataturile lui Hristos.
Putem aprinde lumanare si ne putem ruga insa, pentru toti, inclusiv pentru sinucigasi. Insa biserica nu ii pomeneste. |
Ovidiu,
l-am intrebat pe Pr. Paraian daca ma pot ruga pentru neamurile de alta confesiune.M-a intrebat ce-mi spune inima mea.La raspunsul meu ca inima imi spune sa o fac a spus "Atunci fa-o!" Si cind am intrebat de ce se spune sa nu o facem dumnealui mi-a raspus : "cine spune asa ceva inseamna ca nu a iubit niciodata1" Sper ca te ajuta:) |
Citat:
|
Sint, sint! E drept ca nu peste tot. Din fericire la noi da. Adica Iisus spune sa ma rog pentru dusmani iar preotul zice doar daca-s ortodocsi?
Atita gresala sa avem noi ca ne-am rugat prea mult si pentru neortodocsi! |
bmd esti cumva frate cu jenica? Ganditi la fel, scriti la fel. Este un alt subiect mai jos pe la rugaciuni, unde ea face acelasi pogoramant ca si tine. Eu nu am auzit ca ar fi voie sa scoti particele pentru cei nebotezati ortodox.
|
Ei atunci e altceva! Daca n-ai auzit tu, e clar!:)
|
sotul meu s-a sinucis in februarie
impreuna avem un baietel de 4 ani prin care Dumnezeu m-a ajutat sa nu imi pierd mintile sinuciderea este rezultatul unei copilarii traumatizante desi sunt inmarmurita de durere pentru ca la multe din partea lui ma asteptam dar la gestul asta nu eu inteleg de ce biserica zice prin canoane ca nu ii pomeneste 1. pentru ca sa nu incurajeze astfel de fapte care aduc celor din jur o suferinta de nedescris 2. stiu in sinea mea ca Dumnezeu pedepseste de fapt tocmai aceasta suferinta pe care sinucigasii o aduc celor din jur - parinti, sotie, copii, prieteni - NIMIC nu justifica o astfel de fapta. NICIO suferinta, NICIO deznadejde, NICIO dezamagire. sotului meu nu i s-a facut slujba religioasa pentru ca eu nu am avut act la mana ca ar fi avut probleme psihice desi eu stiu mai bine cum era. nu a acceptat niciun tratament, niciun sfat, nu mi-a acceptat nici iubirea. a avut o putere fantastica de disimulare si eu nu mi-am seama de problemele lui decat foarte foarte tarziu cand nu mai puteam face nimic. poate multi ma vor crede inconstienta si ma vor judeca pt faptul ca am facut familie cu un astfel de om dar L-AM iubit si m-am zbatut pt el 5 ani. nu am reusit nici sa il fac sa lupte cu viata nici cu el insusi desi am dorit cu disperare acest lucru. preotul meu duhovnic atat mi-a spus cand m-a vazut la granita dintre nebunie disperare si durere "roaga-te pt el . e tot ceea ce mai poti face. Dumnezeu stie ce face." aceste cuvinte au contat enorm in suferinta mea si desi m-a durut ca nu am putut sa il inmormantez crestineste pe tatal copilului meu eu continui sa ma rog pentru el desi de multe ori sunt asa furioasa pe el ca nu pot nici sa ma rog. daca as face-o as fi o ipocrita. tot acest preot imi primeste si pomelnicul pe care il scriu separat. nu stiu daca in altar il pomeneste sau nu dar mi-l primeste. am inghetat de frica atunci cand am citit ca nu e bine ce fac ....ca il scriu in biserica pe pomelnic. dar asa imi dicteaza fiinta mea, inima mea, nu il pot da uitarii, sa zic ca nu a existat, cum as putea? ochii copilui care ii sunt copie fidela parca cer indurare pt tata. in durerea mea pote nu sunt coerenta ....va cer scuze si va astept parerile...eu vreau din tot sufletul sa mai pot face ceva pt el. nu il pun pe pomelnic sa fiu contra canoanelor. Dumnezeu care cunoste inima mea si cata durere e inauntru poate se milostiveste si pt sufletul lui. imi pare rau daca v-am retinut cu suferinta mea dar durerea urla in mine si as dori sa vorbesc cu voi. |
Citat:
|
durerea alina.. e vie si acum in sufletul meu,desi cineva drag mie s-a sinucis in aceleasi conditii si eu cred ca in marea Lui indurare Dumnezeu nu se va mania prea tare..bunica mea zic eu ca avea circumstante atenuante..depresia ei era undeva la granita cu nebunia..nu cred ca ea mai avea avea control asupra mintii si trupului. desi se ruga mult inainte sa se petreaca schimabarea in rau cu ea .de aceea o pomenesc si m-ar durea sa nu o fac..desi in sufletul meu exista indoiala..sotul meu ma linisteste spunandu-mi ca are Dumnezeu caile si legile Lui nedescoperite noua..daca ne luam dupa canoane,nici unu la 1oooooo nu ar fi vrednici sa se impartaseasca..sper ca nu v-am suparat cu postarea mea..ca nu veti sari in capul meu.O pun la acatist si o sqa trec in dreptul numelui ei sinucigasa ca parintele care pomeneste la biserica de cartier sa stie..o idee buna Vsovi..nu sunt prea bine informata cam atat am inteles eu.
|
da urzicuta ce ma sperie pe mine e REFUZUL lui de a-mi accepta ajutorul. 5 ani de zbucium si chin sa ii fac bine si el fugea si se se indeparta din ce in ce. in ultima faza nici nu ne mai suporta langa el. pana am cedat nervos si am plecat cu copilul de mana. nu mai stiam ce sa ii fac. si atunci cand l-am parasit a facut gestul asta de neinchipuit. uneori aveam impresia ca de asta zbiera si urla la noi sa ma sperii sa plec unde vad cu okii si sa isi poata duce la bun sfarsit intentia.
nu voia nici doctor, nici Dumnezeu, nici pe mine si pe copil aproape....nu mai stiam ce sa mai fac, tin minte ca odata am tipat de neputinta printre lacrimi zicandu-i ce mai pot face OMULE sa te vad fericit? ce ai? ce vrei? el in prima faza a fost socat de reactia mea si in final a zis "nimic" oare chiar asa era nu mai puteam face nimic? ma lupt cu durerea, cu vinovatia care e inevitabila, zic eu, in astfel de cazuri si cu povara vietii de zi cu zi. doar Dumnezeu si glasul copilului ma mai tin in picioare. |
ma indoiesc ca tu ai vreo vina in toata aceasta tragedie..dimpotriva ai facut tot ce ti-a stat in putinta..cine stie ce s-a scurtcircuitat in sufletul lui.de dragul copilului tau trebuie sa mergi mai departe...sa te ajute bunul Dumnezeu si Maica Domnului
|
Mai fratilor acum va vorbesc ca unul care s-a sinucis si prin voia lui Dumnezeu traieste inca! In momentul cind o faci nu mai esti tu ci cel rau in tine care striga FA-o! Arata-le la toti! Fa-o! Acum cel care se arunca (il arunca) in foc si-n apa nu incerca sa se sinucida daca facem abstractie de cel rau din el? Iisus l-a vindecat, l-a ajutat fiind acolo inainte sa reuseasca sa se sinucida. Dar daca Iisus nu era? Nu sariti cind te calareste afurisitul fug ingerii si ramii singur!
Iar urmasii daca nu se straduiesc sa ne scoata din iad...la ce mai sint buni? Pt un nume? |
Ne putem ruga pentru orice OM de pe aceasta planeta, indiferent de ce religie este, de faptele si pacatele lui . Toti suntem creatia Lui Dumnezeu . Astfel si pentru desfranati, sinucigasi si alti pacatosi putem a ne ruga Lui. Nu suntem noi cei in masura sa judecam pacatele altora facute cu voie sau fara voie, cu vorba, cu gandul sau cu fapta. Fiecare va raspunde pentru faptele lui si ar trebui sa ne preocupe mai putin sa-i judecam noi pe altii. Putem daca simtim acest lucru, sa ne rugam pentru un musulman , pentru un ateu, pentru oricine care ne-a fost sau ne este drag sau apropiat noua. A crea bariere , standarde , oprelisti de orice fel intre noi oamenii cand este vorba despre rugaciune catre Bunul DUMNEZEU, mi se pare cel putin deplasat. Superioritatea nu ne-o demonstram intorcand spatele cuiva, ci din potriva, prin dragoste, intelegere si multa iubire.
|
un prieten a stat de vorba cu par.Rafail Noica cateva ceasuri a avut aceasta sansa..a facut o afirmatie interesanta pe care cred ca o veti gasi in scrierile lui ;"crestinul
ajunge la starea de conlucrare cu Hristos atunci cand din perspectiva omeneasca (vis avis de puterea omului de a face ceva singur)nu-ti mai ramane nimic de facut decat sa-ti iei viata..deci cam atat putem noi intelege cu puterea noastra,asa intelegem viata fara credinta,nici nu ne imaginam noi cat ne ajuta rugaciunile parintilor ale prietenilor,ale calugarilor,preotilor de mir .Imaginati-va in ce lume traiesc cei care refuza sa creada in Hristos..ei nu simt bucuria vietii ca si noi..si atunci ..datori suntem sa-i intelegem in cautarile lor .. si cum spune Mantuitorul viata noastra sa fie curata si faptele noastre bune ca oamenii vazandu-ne faptele sa slaveasca pe Tatal nostru Cel din ceruri. |
Citat:
|
deci concluzionand, din ce atzi spus shi asha cum banuiam shi eu, pastrand intacta shi perfecta valabilitatea canoanelor shi dupa cum spun sfintzii pe care i-atzi amintit, inseamna ca:
-e voie sa treci pe pomelnic pentru rugaciune pentru vi sau mortzi orice persoana, inclusiv ereticii, alte culte sau religii (dar de aici cred ca se exclud duhurile rautatzii antihristice din vazduh care amagesc pe oricine) shi aceasta cred ca se socoteshte Rugaciuna Particulara, adica a unei persoane particulare, shi nu cred ca inseamna doar sa te rogi singur ci te ajuta shi Biserica... deci cred ca potzi sa treci pe oricine, dar poate ca este bine sa specifici daca e vorba despre un viu sau mort dar care nu face parte din biserica , de alt cult, un sinucigash poate ca sa nu-l insheli cumva pe preot sau sa ai impresia ca s-ar putea sa gresheshti... eu ma gandesc ca defapt shtie oricum Dumnezeu la cine te referi... -NU e voie, conform canoanelor, [rugaciune, liturghie, pomenire...] COMUNA adica adunare ca shi cum i s-ar acorda respect comun (ingropare cu lauda, cu stima, cu calde aduceri aminte) tuturor ereticilor, de alte culte creshtine sau alte religie, ateilor shi libercugetatorilor sau care au murit printr-un pacat de moarte (sinucigashi...) deci nu se poate face inmormantare traditzionala shi cu pomenire cu pomeni shi altele shi nici alte rugaciuni la care participa mai multe persoane, deoarece s-ar putea crede ca acestia se cinstesc... shi nu au cum sa se cinsteasca din moment ce... deci pentru ei se pot face doar rugaciuni particulare de multa milostivire shi de scoatere din iad sau ushurarea pedepsei... daca ingaduie preotul... dupa Voia Domnului.... deci urzicutza draga, canoanele am impresia ca sunt valabile... chiar daca au fost date acum 1000 de ani... |
Dezavantajul randuielilor canonice este acela ca linisteste constiinta acelora care pot sa le pazeasca si le dau sentimentul ca sunt mantuiti. Aceasta este o gandire foate naiva. Fariseii, ascetii, rabinii Vechiului Testament posteau de asemenea si ei, dar aceasta nu era suficient. Hristos a spus: Daca nu intreceti virtutile fariseilor, nu veti putea sa va mantuiti. Sfantul Pavel, acest mare geniu pe care ni l-a dat pronia divina, afirma ca nici o lege nu a dus vreodata pe nimeni la mantuire. Acestea fiind spuse, regulile Bisericii pot sa fie, pentru inceput, un ajutor. Intr-adevar, daca de la inceput suntem lasati liberi, de capul nostru, putem sa ne pierdem.Omul care a reusit sa se ridice deasupra oricarei legi a atins starea de indumnezeire, adica mantuirea. Este mult mai important sa fii constient si responsabil de fiecare miscare a inimii si a mintii, decat de a avea o regula.[/b] Pentru ca ceilalti sa traiasca, noi trebuie sa murim noua insine. Hristos a spus: Sa nu va fie frica ca va veti perde sufletul in aceasta slujire. Cel care slujeste aproapelui isi castiga sufletul pentru viata vesnica.A ne ruga pentru altul, inseamna, datorita unei bune dispozitii a inimii noastre cu privire la el, a-l ajuta sa reziste gandurilor rele pe care poate, nu fara de motiv, sa le aiba cu privire la noi. In schimb, a nu ne ruga pentru altul, inseamna a justifica, prin lipsa noastra de iubire, gandurile urate pe care poate sa le aiba impotriva noastra.Noi oficiem Liturghia impreuna. Dar platim pretul: fiecare dintre noi trebuie sa se preocupe de mantuirea tuturor. Viata noastra este un martiriu fara sfarsit...... D-zeu nu are nevoie de suflete de tabla in cer....“Doamne, voi avea prea mult de lucru; pot sa Te uit, dar Tu nu ma uita.”.. |
Dacă cineva mi-ar da o palmă, nu stiu dacă as fi în stare să întorc obrazul celălalt. Dacă cineva m-ar blestema, nu stiu dacă as fi în stare să îl binecuvântez. Dacă cineva mi-ar spune că drumul pe care este merg este gresit, si dacă mi-ar aduce argumente pentru aceasta, cred că as avea puterea să îmi recunosc greselile, chiar dacă acest lucru m-ar durea mai tare decât o palmă si chiar dacă m-ar umili mai mult decât o jignire....
Suntem oameni, suntem plini de iubire de sine, chiar dacă ne dăm sau nu ne dăm seama. Totusi, nici unul dintre noi nu cred că ar alege în deplină cunostintă de cauză nici iadul, nici minciuna, si nici întunericul vesnic... |
Citat:
Jenica draga... chiar shi in harul Domnului se vorbeshte despre legea cea noua a harului, a Duhului, a iubirii shi credintzei... care nu ingaduie gresheala shi pacatul... dar nici exaltarea nerespectarii cerintzelor... ei bine Jenica draga, considera ca te-am palmuit... shi am sa intorc shi obrazul celalalt :) |
Ovidiu mie explicatiile tale imi sint prea complicate asa ca o sa fiu direct. Eu trec pe pomelnic pe toti indiferent de confesiune (la multi nici nu o stiu si nici nu ma intereseaza) Tu cum faci? Raspunde-mi direct : Da trec pe pomelnic pe protestanti sau nu, nu o fac! Si mai mult decit argumentatia comform carui canon o faci sau nu, m-ar interesa care-i parerea ta ca om.
|
Da Ovidiu, nu contest Doamne fereste canoanele!!! Dar ceea ce am postat mai sus Nu sunt cuvintele mele ci ale sfantului Siluan:) As mai vrea sa adaug din scrile unui alt sfant drag mie, Sf Paisie Olaru:). Undeva intr-o carticica exsita o istorioara care suna cam asa. Avva avea un ucenic care se lepadase de Hristos si se casatorise cu o evreica. Desi CUNOSTEA CANOANELE:D continua sa se roage pentru el. Intr-o noapte se auzi un glas: Paisie de ce te rogi pentru ucenicul tau oare nu stii ca el s-a lepadat de Mine? Avva a raspuns, da Doamne dar Tu ne-ai invatat sa ne rugam pentru semenii nostri. Atunci Dzeu a spus, paisie prin dragostea ta te-ai asemanat Mie!! Fie tie cum voiesti si a mantuit pe ucenicul sau.
Ei bine, drept este ca, oare cati avem asemenea iubire?? Eu una nu o am, si nu e smerenie!! Ai si tu dreptatea ta, dar eu am spus clar! ca te poti ruga in rugaciunea particulara daca inima iti cere asta.. cat de pomenit la sf Liturghie, cred ca cel mai in masura sa iti raspunde este chiar un preot! Atata stiu ca la sf m-re Sihastria Nu sunt pomeniti decat la rugaciunile speciale dar, Nu li se scot particele sub nici o forma! Acum depinde de preot, fiecare va da seama la judecata pentru ale sale. |
Stii tu ovidiu..cand ti-e inima plina de iubire....palngi si pentru deminozat desi el te loveste..plangi ovidiu, plangi pentru ca si cel prins in ghearele lui este faptura Lui Dzeu. Despre o astfel de iubire cred ca vorbea sf Siluan... Nu contestam canoanele, dar nici nu pot sa spun unuia de o alta credinta ca nu se va mantui..pentru ca imi amintesc de pacatele mele..si suspin spunand: Dumnezeule milostiv fii mie...
|
Citat:
eu pe care ii trec pe pomelnic shi sunt din alta credintza le scriu in dreptul lor Greco-Catolic si Reformat... ca pentru altzii nu m-am rugat, shi il pun in cutie, apoi e treaba parintelui daca spune vre-o rugaciune pentru ei, eu pun deasupra si pentru ce rog sa se roage.... jenica, sunt convins ca respectzi canoanele shi cuvintele lui Dumnezeu adica respectzi poruncile, poate am exagerat ca mie imi reieshea din text ceva in neregula, te rog nu te supara, shi ce vrei sa spui cu "Nu li se scot particele sub nici o forma"? Shi cum adica rugaciuni speciale? poi eu in Duminica in care merg la Biserica dau cate un pomelnic spre rugaciune mai mult pentru iertare, dar ma scriu shi pe mine, adica la Liturghie, shi nu la rugaciuni speciale... o fi rau? ca mai pun cate un mort de al meu de alt cult creshtin? Ash fi vrut sa pun si un prieten care s-a aruncat in apa shi a murit, intr-un rau, era asha un creshtin bun, un fel de cantor era shi canta bine shi frumos... m-am temut sa-l trec... dar tare ash fi vrut sa-l pun macar odata shi pe el pentru o iertare sau o ushurare de muncile iadului...??? |
E in ordine Ovidiu acum am inteles.
Am o alta intrebare. Daca biserica ar spune in intregul ei NU VA MAI RUGATI PENTRU NEORTODOCSI ! Ai face-o? Sau pe scurt ti-ai risca mintuirea pentru altul? |
Citat:
e o ispita groanica si mii de lacrimi de orgoliu shiroiesc pe baza ei... vai vai cata impresionare... defapt e infaptuirea unui pacat shi nu are nimic romantic shi nici o jertfa sfanta in el deci nu are nimic de apreciat.... Raspuns clar: Sa-mi ajute Domnul sa nu fac asha ceva! |
Ovidiu, eu iti voi da ex. m-rea Sihastria. Intamplator (sau poate nu:)) adesea stateam in chilie la pr. Cleopa si transcriam pomelinicele date de oameni. Unii scriu atat de urat incat parintii de straduiesc sa descifreze cele scrise. Crede-ma ce am putut citit acolo...sa ma fereasca Dzeu. De foarte multe ori gaseam scris pe pomelnic, nebotezat, de alt credinta, sinucis, mort fara lumanare samd. Cei care erau "cu probleme" parintele m-a invatat sa le scriu in drept F.P. adica fara particele. Bineinteles curioasa din fire cum sunt:D am intrebat de ce? Parintele mi-a explicat asa: Cand cineva are prob. speciale ( bolnav, exemen etc) solicita sa fie pomenit la sf Proscomidie. Particica ce se scoate pentru respectivul va fi pusa in Sfantul Potir si transformat in Sfantul Trup al Domnului nostru Iisus Hristos. Daca omul nu este botezat, esste in afara Turmei nu se poate uni cu Hristos prin aceea particica nu? Oricum eu nadajduiesc ca ma va corecta eventual bunul nostru Negroponte daca am scris ceva gresit, ca Nu e joaca! Cat despre rugaciunile speciale, sf Liturghie este impartita in 2 parti. Pentru vii si morti. La un moment dat preotul spune, "cei chemati iesiti ca nimeni din cei chemati sa nu ramana" acel cuvant se refera la cei nebotezati. Daca am gresit undeva nadajduiesc ca ma va corecta un TEOLOG:)
|
multzumesc frumos pentru lamuriri...
poi inseamna ca daca nu specifici si treci doar asha pe totzi la gramada pe pomelnic se poate sa greshesti, din ce spui dumneata Jenica, shi mi se pare corect cum spui... inseamna ca trebuie sa specificam prin plasare fie pe un pomelnic separat fie sa scriem in dreptul lor ca nu fac parte din Creshtin-Ortodoxie sau la mortzi (suicid sau alt cult) adica nu sunt ca ceilaltzi creshtini care cer ajutor in diferite trebuintze... deci din pomelnicele speciale nu se pun particele (FP) :) |
referitor la sinucigasi mie mi-a zis un preot ca sa pun pe pomelnic numele altui mort din neamul sinucigasului si la acea persoana sa spun cu tot neamul adormit (ctn)si astfel va ramane l;a atitudinea lui Dumnezeu ce va face cu el si daca se va milostivi de el.
|
Da, Iuda acum depinde de preot. Ceea ce te-a sfatuit parintele tau este tot o dovada de iubire pentru cel care a fost inselat de satana.
Ovidiu, e bine de trecut cand cineva este de alta credinta DACA proetul nu cunoaste deja pers respectiva si o pomeneste dupa cum crede sfintia sa de cuviinta. Si ca sa inchei intr-un spirit de gluma iti spun draga Ovidiu cum suna un acatist citit acolo la iubituul meu parinte Cleopa. Scria "crestinul" asa: Doamne Dumnezeul meu, Maicuta Domnului, Ingerasii mei buni, va rog sa ma ajutati sa ma miluiti, sa ma sprijiniti sa distrug pe nenorocitul ala de Gheorghe care mi-a furat masina un BMW si sa ii dati ingerasii mei scumpi cele mai grele pedepse, cele mai grele boli si sa il aduceti in sapa de lemn.. Si asta dragul meu Ovidiu e doar inceputl..m-am crucit crede-ma... Daca uneori spun ca Dzeu nu are nevoie de suflete de tabla in cer ...poate ca am putintica dreptate:D iertati-mi va rog mandria... |
poi fiecare cu necazul lui.... ala o poate ca avea mare necaz pe... BMV :p... oricum macar a fost sincer in sufletul sau :)... numai sa nu ai impresia ca daca e rau shi bolovanos atunci inseamna neaparat ca e sincer adica chiar bun cum s-ar zice shi astfel sa crezi ca daca se preface foarte bine ca nu se preface atunci chiar nu se preface.... cam ca actorii..... ca astia de aia sunt asha mari ca au un talent enorm sa se prefaca incat sa crezi ca ei chiar nu se prefac... shi apoi uneori intri singur in rol.... nici tu nu-tzi dai seama ca defapt te prefaci ca nu te prefaci... chiar shi pe tine te pacaleshti... poi daca e asha atunci mai bine te faci actor... oricum sa nu crezi ca daca reusheshti sa te pacaleshti shi pe tine inseamna ca shi pe altzii vei reushi sa-i pacaleshti... cred ca jucam prea mult jocul asta romanesc PACALICI.... iar am deviat... de la un BMV am ajuns la pacalici... ce mai... bine totushi ca am ajuns ca puteam sa raman shi pe drum.... oricum aia cu BMV nu te iau daca stai cu degetu intins la ia-ma nene... deci bine o fi trecut ala pe pomelnic ca astia nu te ia daca esti autostopist... shi o fi zis "Da doamne sa-i sara capacele de la rotzi, sa-i crape pielea de pe canapele, sa-i zgarie aia mici vopseaua de lac, sa-i murdareasca pasarile parbrizul, ca m-a vazut la stop si nu m-a luat..." cine stie ce cere fiecare in sufletul sau :)
|
Jenica,!1. Miridele semnifica intradevar trupul intreg al Bisericii al carei cap este Insusi Hristos ,dar<acestea nu se prefac in Trupul Domnului nostru Iisus Hristos ci doar Sf.Agnet se preface.
2.Sf. Liturghie se imparte in 3 parti a)Proscomidia b)Liturghia celor chemati c)Liturghia credinciosilor. 3. Atit cei vii cat si cei morti sunt pomeniti in rugaciuni speciale din cadrul Proscomidiei cand se scot miridele. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 08:10:20. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.