Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Din Vechiul Testament (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5015)
-   -   De ce s-a odihnit Dumnezeu? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=2935)

Dia20_diana 05.01.2008 20:52:35

De ce a fost nevoie sa se odihneasca Dumnezeu?are un alt subinteles "odihna"?

georgeval 05.01.2008 21:46:48

"Odihna" (termenul ebraic sabat insemnand "a sta pe ceva" sau "a ramane un*deva") lui Dumnezeu nu e, de aceea, incetarea lucrarii divine, ci un, alt mod al prezentei active a lui Dumnezeu in univers (cf. Ioan, 5, 17). Dum*nezeu nici nu S-a retras din creatie, in sens dualist ori deist, in care transcendenta divina e interpretata ca absenta din cosmos, nici nu S-a confundat cu ea, in sens panteist, ci Se manifesta prin energiile Sale necreate ca Pantocrator sau Proniator al ei. Pe marginea textului biblic, Sfantul Atanasie noteaza ca "intelepciunea lui Dumnezeu (Logosul Crea*tor si Proniator, n.n.), purtand universul ca pe o lira si impreunandu-le pe cele din aer cu cele de pe pamant si pe cele din cer cu cele din aer, si unind intregurile cu partile si conducandu-le pe toate cu porunca si cu voia Sa, alcatuieste o singura lume si o unica randuiala frumoasa si ar*monioasa a ei" (Cuvant impotriva elinilor, XLII). Ba chiar aceasta odihna a lui Dumnezeu din ziua a 7a pregateste odihna creatie in Dumnezeu in ziua a 8a

MARIUS_DANIEL 06.01.2008 14:27:35

Dumnezeu s-a odihnit a saptea zi pentru a pune capat creatiei...nu pentru ca a obosit sau alte aiureli debitate de unii.

Dia20_diana 06.01.2008 17:52:18

:)de asta am intrebat si eu pentru am mai auzit si alte pareri si multi care ziceau ca Dumnezeu nu trebuie sa se odihneasca, el fiind atotputernic si ca e gresit din partea crestinilor sa creada asta

cristiboss56 06.01.2008 18:31:44

Citat:

Īn prealabil postat de MARIUS_DANIEL
Dumnezeu s-a odihnit a saptea zi pentru a pune capat creatiei...nu pentru ca a obosit sau alte aiureli debitate de unii.

Ziua a 7-ea este o zi a contemplarii, a realizarii, a implinirii, a bucuriei intru maretia si desavarsirii creatiei Lui Dumnezeu. Odihna ne trebuie noua celor in trup nu Duhurilor Sfinte .

MARIUS_DANIEL 08.01.2008 17:08:39

Citat:

Īn prealabil postat de cristiboss56
Citat:

Īn prealabil postat de MARIUS_DANIEL
Dumnezeu s-a odihnit a saptea zi pentru a pune capat creatiei...nu pentru ca a obosit sau alte aiureli debitate de unii.

Ziua a 7-ea este o zi a contemplarii, a realizarii, a implinirii, a bucuriei intru maretia si desavarsirii creatiei Lui Dumnezeu. Odihna ne trebuie noua celor in trup nu Duhurilor Sfinte .

Ai dreptate.

costel 08.01.2008 17:26:23

In Vechiul Asezamant, ca sarbatoare consacrata, Sabatul se impune odata cu revelatia de la Horeb-Sinai; odata cu incheierea Legamantului. Insa de la Horeb (alt nume pentru muntele Sinai), Dumnezeu i se descopera lui Moise, ca "Dumnezeul lui Avraam, al lui Isaac si al lui Iacob", ca existenta absoluta: "Eu sunt Cel ce sunt" (Iesire III, 14); deci ca Persoana si Fiinta, Creator si Proniator a toate. Atunci profetul primeste mesajul divin: "Am vazut necazul poporului Meu in Egipt si strigarea lui de sub apasatori si durerea lui o stiu. M-am pogorat dar sa-l izbavesc" (Iesire III, 7-8).

Incredintat si intemeiat pe aceasta descoperire, in numele, in puterea si sfintenia lui Dumnezeu, Moise infaptuieste opera de izbavire din robie a poporului ales, instituind in legatura cu eliberarea din robie, prin porunca dumnezeiasca, sarbatoarea Pastilor Vechiului Testament. Pana la eliberarea lui Israel din robie, nu se aminteste nicaieri, in Vechiul Testament de tinerea Sabatului.

Instituind sarbatoarea Pastilor, Moise spune: "Ziua aceea sa fie spre "pomenire si sa praznuiti intr-insa ziua Domnului din neam in neam. In ziua intaia sa aveti adunare sfanta, in ziua a saptea iar adunarea sfanta, si in acele zile sa nu faceti nici un fel de lucru, decat numai cele ce trebuie fiecaruia de mancat. Paziti sarbatoarea Azimilor, ca in ziua aceea am scos taberele voastre din pamantul Egiptului." (Iesire XII, 16-17). "Sapte-zile sa mananci azime, iar in ziua a saptea este sarbatoarea Domnului" (Iesire XIII, 6). Iinca si mai precis vorbeste Moise , despre ziua a saptea ca zi de odihna, dupa trecerea prin Marea Rosie si hranirea poporului cu mana in pustie. In legatura cu acest fapt, Moise le porunceste sa adune fiecare mana numai pentru cate o zi. In ziua a sasea insa trebuiau sa adune de doua ori mai mult - "cate doua omere mai mult de fiecare". Si Moise le arata: "Iata ce a zis Domnul: maine e zi de odihna, odihna cea sfanta in cinstea Domnului: ce trebuie copt, coaceti; ce trebuie fiert, fierbeti astazi, si ce va ramane pastrati pentru a doua zi. Sase zile sa adunati, "iar ziua a saptea este zi de odihna si nu veti afla din ea in aceasta zi. Si s-a odihnit poporul in ziua a saptea" (Iesire XVI, 23, 26, 30).

costel 08.01.2008 17:32:26

Daca Sabatul nu este pasivitate pentru credinciosul Vechiului Testament "Sase zile, spune el, sa mananci paine nedospita iar in ziua a saptea este incheierea sarbatorii Domnului Dumnezeului tau; sa nu lucrezi in acele zile nimic, fara numai cele pentru suflet. (Deut. XVI, 8), cu atat mai mult el nu poate semnifica inactivitatea, lipsa lucrarii dumnezeiesti. "Dumnezeu nu oboseste si nu isi sleieste puterea. Ca intelepciunea Lui este "nemarginit de adanca" zice Proorocul (Isaia XL, 28).

vsovi 08.01.2008 18:02:29

Ca sa le sfintzeasca. subantzelesul odihnei este, am impresia, impacarea totala shi definitiva cu Dumnezeu in Hristos, ziua 8-a. :)

veilur 10.01.2008 15:48:40

Da si eu m-am intrebat asta mai demult, iar acum mi-am adus aminte citind in acest topic, gasind si raspuns in acelasi timp la intrebarea ce ma framanta atunci, :)

sofiaiuga 26.01.2008 21:43:21

SI IISUS HRISTOS s-a odihnit de lucrarea LUI in ziua de sabat,dar de fapt a coborit sufletul la IAD pt a elibera pe unii detinuti de acolo ,ADAM,EVA,,,ETC.Trupul LUI a stat in mormnt pina in dimineata primei zile a saptaminii,adica ziua in care prin inviere a devenit inceputul mintuirii oamenilor din robia pacatului.

elisa 18.06.2008 19:29:49

:)Am citit raspunsurile voastre la aceasta intrebare privind odihna lui Dumnezeu,dar cu parere de rau, nu am regasit ceea ce simt in adancul inimii mele.
Eu cred ca Dumnezeu, s-a "odihnit" in ziua a saptea, din iubire pentru cea mai desavarsita creatie a Sa. A creat o zi numai pentru comunicarea cu aceasta minunata faptura, alcatuita "dupa chipul si asemanarea Sa".
Ziua a saptea este ziua in care Domnul se intalneste cu toti cei care Il iubesc, cu toti cei care sufera,se bucura si ii asteapta pe toti cei ce nu Il recunosc ca si Creator. Se odihneste din creatia materiala, dar munceste din greu pentru creatia duhovniceasca, nevazuta in chip material.
Eu cred ca Dumnezeu "odihnindu-Se", dupa desavarsirea Creatiei Sale, face ceea ce ne-a promis: "Iata Eu stau la usa si bat. Daca aude cineva glasul Meu, si deschide usa, voi intra la el, voi cina cu el si el cu Mine."

Dia20_diana 21.06.2008 00:44:03

nu cred ca sunt 7 zile literare, cercetatorii au demonstrat in atatea randuri ca pamantul s-a format a evoluat si s-a modifica in milioane de ani, iar daca este asa atunci ce facem cu "ziua" a 7? daca celalte zile reprezinta de fapt milioane de ani, atunci ziua a 7-a ce este????

sofiaiuga 23.06.2008 17:43:27

Citat:

Īn prealabil postat de Dia20_diana
De ce a fost nevoie sa se odihneasca Dumnezeu?are un alt subinteles "odihna"?

Dumnezeu s-a odihnit de lucrarea pe care a inceput-o si a terminat-o ,pina sa inceapa alta lucrare duhovniceasca cu noi. Cred ca urmatoarea lucrare f. importanta alui Dumnezeu a fost sa-l trimita pe FIUL SAU IN lume la propovaduire si la jertfa pt noi.


Ora este GMT +3. Ora este acum 18:02:44.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.