![]() |
nu se supara Dumnezeu ca ne inchinam la Sfinti si la moastele lor?de unde s-a dedus ca Sfintii trebuie venerati?nu este ca si cum ne facem idoli?
|
Citat:
|
BA NE INCHINAM SI LA SFINTI ,LE CEREM AJUTORUL SI CITIM ACATISTE INCHINATE LOR ,CACI ZICE PSALMISTUL DAVID:minunat este Dumnezeu intru sfintii saiAsa ca daca EL,DOMNUL vrea sa le dea aceasta cinste prin puterea de a face minuni si dupa moartea lor ,cine sintem noi sa ne opunem?!!
|
La sfinti ne rugam,ne inchinam numai lui Hristos si Dumnezeu,caci a lor este slava in vecii vecilor.Daca ne-am inchina si lor chiar ca i-am transforma in niste idoli,cum spunea initiatorul topicului.
|
Ei sunt mijlocitori si prin harul pe care l-au dobandit de la Bunul Dumnezeu prin jertfa lor in credinta, ne sunt de mare folos in intarirea noastra , in vindecarea noastra, trupeasca si sufleteasca. Ei sunt bine placuti Lui si ajutatori noua.
|
Citat:
1 Timotei 2,5 : "Căci unul este Dumnezeu, unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus" nu am citit si de alti mijlocitori |
Citat:
|
Citat:
apropo de "largirea orizontului cunoasterii" : sti ce i-a zis sarpele Evei?mai bine sa iti dau tot citatul din Facerea : "Atunci șarpele a zis către femeie: "Nu, nu veți muri!" si rezultatul il sti si tu. prefer ca ochelarii mei de cal sa fie Sfanta Scriptura. |
Simpla copiere si citarea unor texte este specifica celor in necunoastere. Tu nu sti JEANE sa dezvolti o idee, sa judeci cu a ta minte, sa dezbati o tema. Stai si dai cate un citat , copiezi cate ceva, dar mintea si cunoasterea ta sunt zero.
|
am invatat asta de la administratorii forumului.daca incep sa vb fara citate risc sa fiu banat.
da nu mi-ai raspuns totusi la treaba cu orizontul cunoasterii |
Citat:
dar nu iti fa tu probleme de cunostintele mele pentru ca s-ar putea sa ai etaloanele gresite.poate....nu stiu sigur |
Citeste Jeane despre cultul sfintilor in topicul secte.Documenteaza-te frateee.Te rog din inima.
|
Citat:
|
nu imi amintesc ca Apostolii sa fi incurajat sau practicat Cultul Sfintilor.
Zi si mie ....erau sau nu Sfinti inainte de Iisus? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jean, atunci cand esti legat la ochi nu ai cum sa vezi. Ce sa cunosti din ortodoxie, daca tu intri in ea cu ochii inchisi. Ar fi bine sa mergi la Siloam, sa-ti recapeti vederea si dupa aceea sa vezi ce chipuri minunate avem.
|
Un temei pentru cinstirea moastelor si al credintei in puterea ce iradiaza din ele ni-l da Sfanta Scriptura prin invierea unui mort aruncat peste osemintele proorocului Elisei (IV Regi 13,21). Dar nu orice trup care nu se descompune poate fi considerat trup sfintit, fiindca uneori lipsa de descompunere este rezultatul pacatului, si nu al virtutii. De aceea, la slujba inmormantarii se citeste rugaciunea de dezlegare a trupului, pentru ca trupul sa se elibereze din legatura pacatului si sa se intoarca in pamantul din care a fost facut. Cu adevarat sfinte sunt moastele sfintilor care au fost canonizati ca atare de Biserica soborniceasca si care s-au dovedit ca facatoare de minuni. Incoruptibilitatea sfintelor moaste nu este rezultatul unor fenomene naturale, ci este darul lui Dumnezeu fata de cei care L-au preamarit prin viata lor sfanta si curata.
Puterea dumnezeiasca ce lucreaza prin trupurile Sfintilor dupa moartea lor e o continuare, dar si o intensificare a puterii ce lucra prin trupurile lor cat au fost in viata. Chiar umbra trupului lui Petru avea puterea sa vindece pe bolnavii peste care trecea (Fapte 5, 15). Unii bolnavi se vindecau prin simpla atingere de stergarele folosite de Sfantul Apostol Pavel (Fapte 19, 11). Men¬tinerea osemintelor lor in stare de incoruptibilitate este o arvuna a viitoarei incoruptibilitati a trupurilor dupa inviere si dupa deplina lor indumnezeire. Ele se mentin incoruptibile pentru ca in efe se mentine o putere dumnezeiasca din vremea cand trupurile lor erau unite cu sufletul. Ba, mai mult, asupra lor se prelungeste starea de indumnezeire sporita a sufletelor lor din starea actuala. Aceasta se datoreaza faptului ca puterile sufletului si harul dumnezeiesc din el isi prelungesc lucrarea si in trup, infaptuind si in acesta o stare de sfintenie, cat timp sfantul traieste pe pamant, si un fel de stare de incoruptibilitate, dupa trecerea sufletului sfantului, prin moarte, la o stare mai accentuata de indumnezeire. Mentinandu-se incoruptibile, osemintele Sfintilor arata ca sufletul lor si harul Sfantului Duh din ei raman mai departe intr-o legatura cu trupurile lor, asa cum arata si Sfantul Grigore de Nyssa. De aceea, cei ce se roaga langa osemintele sfantului nu se adreseaza propriu zis acestor oseminte, ci persoanei sfantului. Cinstirea trece la persoana, ca si in cazul cinstirii icoanelor. Moastele sunt astfel o anticipare a trupului pnevmatizat de dupa inviere. Cultul sfintelor moaste pastreaza vie in constiinta credinciosului ideea ca trupul n-a fost facut sa moara, ci sa invieze si sa se invesniceasca in Hristos. |
lucyan si costel....ma asteptam sa veniti cu argumente din Sfanta Scriptura pentru supravenerare,preacinstire sau cinstire a acestor Sfinti.
Nu ma indoiesc ca Acestia a facut minumi in viata lor( Petru ,Pavel) si nu pun la indoiala comportamentul si moralitatea lor crestina. |
Daca tot e vorba de versete, vin si eu cu vreo 2:
**** Faptele Apostolilor 10 : Când era să intre Petru, Corneliu, care-i ieșise înainte, s-a aruncat la picioarele lui, și i s-a închinat. Dar Petru l-a ridicat, și a zis: "Scoală-te, și eu sunt om!" Deci, daca Petru nu a acceptat asta, noi de ce ne inchinam? Si, daca totusi ar fi acceptat, atunci cand moare de unde stim ca inca ne mai aude?Nu cumva moare si gata? **** Psalmul 89: Este vreun om care să poată trăi și să nu vadă moartea, care să poată să-și scape sufletul din locuința morților? **** Psalmul 94: De n-ar fi Domnul ajutorul meu, cât de curând ar fi sufletul meu în tăcerea morții! **** Psalmul 115 : Cerurile sunt ale Domnului, dar pământul l-a dat fiilor oamenilor. Nu morții laudă pe Domnul, și nici vreunul din cei ce se pogoară în locul tăcerii, ci noi, noi vom binecuvânta pe Domnul, de acum și până în veac. Lăudați pe Domnul! |
oni91....ce sa zic?omu potrivit la locu` potrivit.
completarea cu citate din Sfanta Scriptura e excelenta. |
Citat:
|
Citat:
|
SCOPUL CRESTINISMULUI este INDUMNEZEIREA OMULUI ,iar IISUS HRISTOS a spus ca cine va crede VA PUTEA FACE ACELASI FAPTE CA SI EL,adica vindecari ale sufletului si duhului ,ajutor in ispite rugaciuni catre Dumnezeu pentru iertarea pacatosilor,adica ceea ce faceau si apostolii ,iar in Vechiul Testament erau sfinti prin vietuire in rugaciune proroocii.:rolleyes:
|
Citat:
"19. In fata icoanelor ceri mijlocire si ajutor duhovnicesc, nicidecum nu le rostesti: “Miluieste-ma, caci tu esti dumnezeul meu.”" icoanele si sfintii nu mijlocesc pt noi. |
Ma surprinde cum cei, care au parasit dint-un motiv sau altul BO, nu pricep ce e acela un Sfant. Orice ortodox stie ce e un sfant si stie de ce i se roaga.
Ca e martor, baptist, adventist sau te miri ce altceva, cu totii nu pricep ce e un Sfant. Care sa fie cauza acestei incapacitati? La fel si cinstirea Crucii. Le e greu, daca nu imposibil sa-si faca cruce. Nu pot intelege la ce folosesc icoanele. Daca ar fi citit ce scrie Pr. Paisie de la Sihla, sau Pr. Cleopa: ca la anaghie au tinut post, fara ca cineva sa stie acest lucru, rugandu-se Maicii Domnului. Iar Maica Domnului li s-a aratat in icoana respectiva si le-a vorbit, iar ceea ce le-a spus s-a implinit cu adevarat. Doar nu credeti ca oamenii se roaga Maicii Domnului si Sfintilor, amagindu-se. Nu, ei primesc si ajutorul pe care il cer si de aceea au certitudini in credinta lor. Cine nu a incercat, nu are de unde sti. Incercati! |
Citat:
cit despre raspunsuri la rugaciuni.....musulmanii,budistii si tot alt felu de religii primesc si ei raspunsuri la rugaciunile lor. nu?deci.....cum e de facut? |
tot_jean: esti plin de intrebari, dar nu cred ca vrei sa stii raspunsurile, devreme ce la raspuns revii cu alta intrebare. Nod in papura se poate gasi oricand. Nu vrei sa te ajute Sfrintii, nici nu te vor ajuta. Nu vei cunoaste asemenea minune atunci cand iti e greu, caci tu nu vrei sa-i recunosti. De acici incolo sa te lumineze Dumnezeu.
Cat despre celelalte religii pe care le enumeri, roaga-te si tu la dumnezeul lor si vezi cine iti va raspunde. Tu cine crezi ca iti va raspunde? |
Citat:
pai daca Sfintii nu au nici o putere de mijlocire......tie cine iti raspunde la rugacine? |
nu este vorba ca nu au nici o putere de mijlocire, ci ca exista posibilitatea sa fie "adormiti intrun Hristos", adica , pana la Judecata de Apoi, sa nici nu ne auda macar...
|
Citat:
|
Noi venerăm pe sfintii lui Dumnezeu pentru ca ei sunt prieteni si casnici ai lui Dumnezeu, după cum este scris: Voi sunteti prietenii Mei, daca faceti ceea ce va poruncesc (loan 15, 14). lar despre Avraam citim de asemenea: Si a crezut Avraam lui Dumnezeu si i s-a socotit lui ca dreptate si a fost numit prieten al lui Dumnezeu (lacov 2, 23). � Si marele Apostol Pavel scrie efesenilor: Deci, dar, nu mai sunteti străini si locuitori vremelnici, ci sunteti împreuna cetateni cu sfintii si casnici ai lui Dumnezeu (Efes. 2, 19). Asadar, ca pe niste prieteni ai lui Dumnezeu si casnici ai Lui îi cinstim (venerăm) pe sfinti. încă mai stim că sfintii sunt proslaviti de Dumnezeu în ceruri (Luca 20, 36); sfintii vor judeca lumea (I Cor. 6, 2; Matei 19, 28; Evrei 12, 22-23); sfintii, înca pe pămant fiind, aveau darul proorociei (III Regi 14, 1-17), vezi si proorocia lui Elisei asupra lui Ghiezi (IV Regi 5, 25-27). Sfintii, încă în viata aceasta fiind, se rugau lui Dumnezeu pentru oameni. Astfel, Avraam s-a rugat pentru Abimelec (Fac. 20, 7), Moise s-a rugat lui Dumnezeu pentru popor s.a.
Sectarul : Dar cum pot sfintii si îngerii sa fie mijlocitori la Dumnezeu pentru mantuirea oamenilor, de vreme ce noi trebuie sa asteptăm mantuirea numai de la Hristos, Mantuitorul si Mijlocitorul mantuirii noastre, dupa cum este scris: Si întru nimeni altul nu este mantuirea, căci nu este sub cer nici un alt nume, dat între oameni, în care trebuie să ne mantuim noi (Fapte 4, 12)? Asadar nu este nevoie să ne adresam sfintilor, cand vrem sa dobandim mantuirea. Preotul : Dimpotrivă, acest lucru este prea de nevoie, căci sfintii lui Dumnezeu au posibilitatea, în cer, de a mijloci la Dumnezeu pentru oameni si de a contribui la mantuirea acestora. Aceasta se arata luminat din cuvantul Apocalipsei, care.zice: Si cand (Mielul) a luat cartea, cele patru fiinte si cei douăzeci si patru de bătrani au cazut înaintea Mielului, avand fiecare alăută si cupe de aur pline cu tamaie, care sunt rugăciunile sfintilor (Apoc. 5, 8). Asadar rugaciunile sfintilor sunt duse la Dumnezeu, iar sfintii nu se roaga numai pentru ei, ci si pentm oameni, dupa cum am aratat mai sus ca s-a rugat Avraam pentru Abimelec, Moise pentru popor si dupa cum se ruga marele Apostol Pavel pentru crestinii din Filipi, catre care scrie: Multumesc Dumnezeului meu, ori de cate ori îmi amintesc de voi, caci totdeauna, în toate rugăciunile mele, ma rog pentru voi toti, cu bucurie (Filip. 1, 3-4). Si iarasi: Multumim lui Dumnezeu totdeauna pentru voi toti si vă pomenim în rugăciunile noastre, aducandu-ne aminte neîncetat, înaintea lui Dumnezeu, Tatal nostru, de lucrul credintei voastre... (I Tes. 1, 2-3). Si iarăsi: Pentru aceasta, ne si rugam pururea pentru voi, ca Dumnezeul nostru să va facă vrednici de chemarea Sa... (II Tes. 1, 11). Si iarasi: Nu încetez a multumi pentru voi, pomenindu-vă în rugăciunile mele, ca Dumnezeu... sa va dea vouă duhul întelepciunii... (Efes. 1, 16-17). Si iarăsi: Aceasta si cerem în rugaciunea noastra: desăvarsirea voastră (II Cor. 13, 9). lar lui Timotei îi scrie: Multumesc lui Dumnezeu, Caruia ii slujesc din sîrămosi, cu cuget curat, că te pomenesc neîncetat, zi si noapte, în rugăciunile mele (II Tim. 1,3). De asemenea, în Vechiul Testament este scris: ...iar robul Meu, lov, să se roage pentru voi; din dragoste pentru el, voifi îngaduitor, ca sa nu Mă port cu voi dupa nebunia voastră, întrucat n-ati vorbit despre Mine asa de drept cum a vorbit robul Meu, lov (lov 42, 8). Deci iată, din cele de pana aici se vede clar că sfintii au posibilitatea să mijlocească la Dumnezeu cele spre mantuirea noastră, precum si faptul că ei si în viată, cat si după moarte, se roagă în cer pentru cei de pe pămant, mijlocind pentm ei cele spre folos, după cele scrise în Sfanta Scriptură: Acesta este iubitorul defrati, proorocul lui Dumnezeu, leremia, care mult se roagă pentru popor si pentru sfanta cetate (II Mac. 15, 14). Si Daniel prin vedenie se ruga lui Dumnezeu (Dan. 10, 11-21). De asemenea, Dumnezeu trimite pe îngerii Săi în ajutorul celor ce se roagă Lui (Fac. 24, 7). Dumnezeu trimite pe îngerul Său la Daniel si îl scapă din gura leilor (Dan. 6, 23). Si marele Apostol Pavel arată că îngerii sunt slujitorii lui Dumnezeu, pe care El îi trimite spre ajutorul celor ce vor să mostenească mantuirea (Evrei 1, 14). Cine primeste pe sfinti, primeste pe Hristos (Matei 10, 40-41). Asadar, din mărturiile scripturistice de mai sus ti-am arătat că sfintii si îngerii pot să mijlocească la Dumnezeu pentru noi, oamenii, prin rugaciunile lor, ca niste prieteni ai lui Dumnezeu (loan 15, 14), ca niste iubiti ai lui Dumnezeu (Dan. 10, 19) si ca niste casnici ai lui Dumnezeu (Efes. 2, 19). |
Citat:
am zis ca toata lumea cinsteste pe SFINTI. da te rog incearca sa subliniezi......de unde pina unde Sfintii ne pot acorda mijlocire? |
în Vechiul Testament este scris: ...iar robul Meu, lov, să se roage pentru voi; din dragoste pentru el, voi fi îngaduitor, ca sa nu Mă port cu voi dupa nebunia voastră, întrucat n-ati vorbit despre Mine asa de drept cum a vorbit robul Meu, lov (lov 42, 8). Deci iată, din cele de pana aici se vede clar că sfintii au posibilitatea să mijlocească la Dumnezeu cele spre mantuirea noastră, precum si faptul că ei si în viată, cat si după moarte, se roagă în cer pentru cei de pe pămant, mijlocind pentm ei cele spre folos, după cele scrise în Sfanta Scriptură: Acesta este iubitorul de frati, proorocul lui Dumnezeu, leremia, care mult se roagă pentru popor si pentru sfanta cetate (II Mac. 15, 14). Si Daniel prin vedenie se ruga lui Dumnezeu (Dan. 10, 11-21).
|
: în Faptele Apostolilor cap. 10, vers. 25-26, Apostolul Petru respinge închinarea ce i-a adus-o Corneliu, sub cuvant că el este om, deoarece Corneliu îl socotise că este mai mult decat om, adică zeu. Sutasul roman era familiarizat cu notiunea de zei, ca unul ce fusese păgan. Deci, socotind pe Petru ca pe un trimis al lui Dumnezeu, el era foarte înclinat a-1 socoti ca zeu - iar dacă nu ca zeu, cel putin ca pe un om superior celorlalti oameni sau semizeu -, căruia el credea că i se cuvenea nu venerare, ci adorare, ca zeilor, ceea ce Petru a refuzat să i se aducă. În citatul din Faptele Apostolilor (14, 13-15), Pavel si Varnava resping închinarea ce li s-a adus pentru acelasi motiv ca si mai sus, căci erau socotiti ca zei si li s-ar fi adus adorare, nu venerare. Contextul ne spune clar că locuitorii pămantului din Listra, uimiti de minunea vindecării ologului din nastere de către Pavel, în văzul tuturor au strigat: Zeii, asemanandu-se oamenilor, s-au coborat la noi. Si ziceau de Varnava ca este Zeus, iar de Pavel că este Hermes, de vreme ce era «purtatorul cuvantului» (Fapte 14, 11-12). Astfel, este lesne de înteles refiizul apostolilor de a fi adorati ca niste zei, de vreme ce ei tocmai împotriva zeilor predicau întoarcerea la Unicul Dumnezeu (Fapte 14, 15-17). Si acestea zicand, abia au potolit multimile, ca sa nu le aduca jertfă (Fapte 14, 18), se spune în continuare. În al treilea citat (Apoc. 19, 10), îngerul descoperitor al vedeniilor apocaliptice respinge închinarea ce i-a adus-o Apostolul si Evanghelistul loan. Respingerea este motivată: Sunt împreuna-slujitor cu tine..., adica sunt egal cu tine, ca slujitor al lui Dumnezeu, cum esti si tu, deci suntem în raporturi de egalitate si nu se cuvine să primesc de la tine închinare, mai cu seama că si tu esti aici, nu în trup, ci în duh (Apoc. 1, 10), adica în stare îngerească; si în plus, si tu ca mine esti în «duhul proorociei», care constă în a marturisi pe Iisus. Al doilea motiv al refuzului este exprimat în cuvintele: «Lui Dumnezeu te închină». Dumnezeu era de fata si îngeml descoperitor I-ar fi adus o jignire daca ar fi primit pentru sine, chiar în fata lui Dumnezeu, închinare de la loan. Chiar si între oameni este jignitor a respecta prea mult pe un înalt slujitor al unui conducător de tară, cand acel conducător este de fată. Totdeauna, toată atentia si toată cinstea se îndreaptă către cel ce este mai-marele tuturor, atunci cand el este prezent. Dar aceasta nu înseamnă că cei din jurul lui nu ar fi si ei oameni de mare cinste. în citatul din urma (Apoc. 22, 8-9), de asemenea, îngerul exprimă chiar mai limpede decat în citatul dintai, egalitatea sa cu Apostolul loan si necuviinta ce ar face-o primindu-i închinarea. Astfel, în toate citatele de mai sus invocate de voi, sectarii, în motivarea învătăturilor voastre gresite, refuzul sfintilor si al îngerilor de a li se aduce închinare îsi are explicatie proprie si particulară: Apostolii Petru, Pavel si Varnava au refuzat a li se aduce adorarea ca unor zei, iar nu cinstirea sau venerarea pe care sfintii o primesc; iar îngerul descoperitor a respins închinarea lui loan, pentru egalitatea pe care o avea cu el, ca împreună-slujitor al lui Dumnezeu. Insă în ce priveste cinstirea si venerarea pe care oamenii o aduc sfintilor si îngerilor lui Dumnezeu, acestea sunt primite de ei, după cum se poate vedea în diferite locuri ale dumnezeiestii Scripturi. Un prim exemplu se poate vedea atunci cand a treia căpetenie trimisă de împăratul Ohozia, cu cei cincizeci de oameni ai lui, venind si cazand în genunchi înaintea lui Ilie, l-a rugat, zicand: «0mul lui Dumnezeu, sa nu fie trecut cu vederea de ochii tai sufletul meu si sufletul acestor cincizeci de robi ai tai» (IV Regi 1, 13). Si iarăsi: ...fîii proorocilor cei din lerihon... au iesit înaintea lui (Elisei) si i s-au plecat pana la pamant (IV Regi 2, 15). Si iarăsi: Atunci împaratul Nabucodonosor a cazut cu fata la pamant si s-a închinat înaintea lui Daniel... (Dan. 2, 46). Si iarăsi, vedem că Valaam s-a închinat si a cazut cu fata la pamant... înaintea îngerului Domnului (Num. 22, 31). larasi vedem ca îngerul Domnului a primit închinare de la Isus al lui Navi, care a căzut cu fata la pămant si i s-a închinat (losya 5, 14-15). îngerii au primit închinare de la Lot (Fac. 19, 1). îngerul Domnului a primit închinare de la Manoe si femeia lui, care i s-a închinat lui pană la pămant, iar îngerul Domnului s-a înăltat cu para focului de pe jertfelnic (Jud. 13, 18-21). îngerul Domnului a primit închinare de la David si de la bătranii poporului (I Paral. 21, 16-18). îngerul Domnului a primit închinare de la Daniel Proorocul (Dan. 8, 18; 10, 9-15). lată ca în cele de pană aici ti-am răspuns la cele ce ai afirmat dumneata, că îngerii si sfintii lui Dumnezeu nu voiesc a primi închinare de la oameni. Citeste cu atentie locurile indicate din Sfanta Scriptură si vei întelege destul de clar că nu ai dreptate în cele ce sustii, si că atat sfintii lui Dumnezeu, cat si îngerii Lui, primesc cinstire si venerare de la oameni, fară ca această venerare a lor sa aducă vreo mahnire lui Dumnezeu. Caci cum S-ar putea supăra Dumnezeu cand vede pe prietenii Lui cei iubiti si pe casnicii Săi ca se slăvesc în numele Lui, cand El însusi i-a proslavit pe ei (Rom. 2, 10) si i-a înzestrat cu puteri minunate si cu daruri deosebite?
|
Citand tot_jean
Citat:
|
Citat:
"cum poti sti tu cine iti raspunde la rugaciune?"...dar poate nu ajungem off-topic. |
Citat:
Chiar daca depaseste puterea noastra de imaginatie, este totusi adevarat. Unii au fost ridicati cu trup cu tot la cer, precum Sf. Ilie, care trebuie sa mai vina odata, caci asa spun Scripturile. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 00:18:09. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.