Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5028)
-   -   Patriarhul Daniel si protestantii (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=3121)

olivian 09.02.2008 17:39:47

Cu toate ca Romania se afla in posesia a numeroase institutii teologice ortodoxe, Patriarul Daniel, inainte sa intre "brusc" in cler, a efectuat cursurile facultatii de teologie protestanta in Germania, luand si liceenta ca un "bun teolog ce este". Cred ca legatura sa cu francmasoneria si cu ecumenismul are un cuvant de spus in aceasta situatie...
- Credeti ca ar avea legaturi, aceste stunii in protestantism, cu francmasoneria si cu dedicarea lui Daniel fata de ecumenism (CEB)?

MARIUS_DANIEL 10.02.2008 13:55:43

Eu cred ca patriarhul Daniel a fost special scolit in strainatate la eretici si facut mitropolit inainte de termen de masonerie pentru a ocupa acum functia suprema si a impune ecumenismul in B.O.R.De asemenea,moartea fostului patriarh este cu atat mai suspecta cu cat a fost subita si nimeni nu se mai intereseaza de ea.

olivian 10.02.2008 19:41:51

Foarte interesant ceea ce afirmi; insa, nu prea avem probe, sa si cu dosarele de colaborare cu securitatea. Deci, daca nu avem probe, nu prea avem de afirmat... Totusi, in legatura cu scolirea lui Daniel special sa faca ceea ce face el acum, este cam foarte vizibila situatia... Deci, fiind facultati ortodoxe de teologie in Romania, ORTODOXE, ORTODOXE, ORTODOXE, el se duce in Germania si face studii protestante, ca, vezi draga domnule, "nu-i buna scoala romanilor". Deci, daca nu este buna, canonica, de ce nu a ramas in Germania ca ierarh? Pentru ca misiunea sa este de a "largi protesnanitsmul" pe mai multe suprafete dacat in prezent. Deci, de asta s-a camuflat alegerea prezidarea sa ca mitropolit primat la "conferinta ecumenista de anul trecut din Sibiu. Iata, poate de aceea a "plecat mai repede" Pf. TEOCTIST dintre vii, ca sa prezideze "al mai mare ciocoflender", dupa cum era numit pe aici pe un topic.

tot_jean 14.02.2008 05:54:58

Citat:

În prealabil postat de MARIUS_DANIEL
Eu cred ca patriarhul Daniel a fost special scolit in strainatate la eretici si facut mitropolit inainte de termen de masonerie pentru a ocupa acum functia suprema si a impune ecumenismul in B.O.R.De asemenea,moartea fostului patriarh este cu atat mai suspecta cu cat a fost subita si nimeni nu se mai intereseaza de ea.

omu` era batrin.vroiai sa traisca vesnic?ma scuzi daca par ironic....dar toti murim la un moment dat.

Leinarius 14.02.2008 09:44:00

De ce omiti sa spui ca facultatea a facut-o in Romania, la Sibiu, luandu-si licenta,continuand sub indrumarea parintelui Staniloaie, abia apoi mergand in strainatate, unde a luat doctoratul...
Pentru mentinerea adevarului in picioare iata un citat din biografia PF Daniel:

[b]După absolvirea examenului de bacalaureat se înscrie ca student la Institutul Teologic Universitar din Sibiu (1970-1974), unde obține Diploma de licență în teologie (Noul Testament). În perioada anilor 1974-1976 frecventează cursurile de doctorat la Institutul Teologic Universitar din București, Secția Sistematică, sub îndrumarea Pr. Prof. Dr. Dumitru Stăniloae; își continuă studiile în străinătate: doi ani la Facultatea de Teologie Protestantă a Universității de Științe Umane din Strasbourg (Franța) și doi ani la Universitatea Albert Ludwig din Freiburg im Breisgau, Facultatea de Teologie Catolică (Germania).[/i]

Asadar: facultate in Romania, licenta in Romania, indrumarea parintelui Dumitru Staniloaie si inainte si dupa studiul in strainatate, cuvinte calde ale parintelui fata de (atunci) tanarul preot calugar Dan Ilie Ciobotea.

Lasati rautatile astea... NU va temeti de robia pacatului si de intunecarea mintii prin cufundarea in manie si indaratnicie?

Laurentiu 14.02.2008 12:52:14

Unul dintre cel mai controversat, barfit si dispretuit ierarh al BOR este Mitropolitul Moldovei, Daniel. Politica sa pro-ecumenista si totodata anti-duhovniceasca dusa de el si complicii lui (toti Arhiereii Vicari din Moldova, iar mai nou si Mitropolitul Ardealului, Laurentiu Streza) continua sa exaspereze toti locuitorii binecredinciosi ai Moldovei. De prin jurul anului 2000, IPS Daniel si complicii sai, s-au pus pe treaba: au inceput sa prigoneasca si sa timoreze pe toti care ar indrazni sa cugete numai ceva anti-ecumenist. Au inceput slujbe in comun cu catolicii, multimea de ortodocsi superficiali cazand ca pestele in navod! Au inceput prigoana si timorarea unor monahi ca: P. Antim de la Sihastria, P. Calistrat de la Barnova si nu in ultimul rand pe P. Iustin Parvu, de la Manastirea Petru Voda. Aproape toate manastirile mari din Moldova, in frunte cu Neamtu si continuand cu Sihastria, Secu, Sihla, Agapia, Varatec sunt sub o permanenta monitorizare din partea IPS. Daniel. Acest lucru ar fi un fapt vrednic de lauda daca s-ar avea in vedere urcusul duhovnicesc al vietuitorilor din aceste manastiri. insa nu progresul spiritual il urmareste ips daniel ci pe cei ce ar indrazni sa i se impotriveasca planurilor sale ecumeniste. In restul Moldovei, acolitii sai, PS. Ioachim Bacauanul, Corneliu Barladeanul sau Casian al Dunarii de Jos, fac o treaba nemaipomenita in stricarea vietii duhovnicesti din eparhiile lor. Cel putin la Roman, situatia este catastrofala, presa intreaga vuind de articole pe aceasta tema. /…/
Aflat acum cativa ani la Manastirea Sihastria, IPS Daniel a putut auzi din gura unei demonizate: “Talpa iadului, Daniele, talpa iadului, ne vedem acolo!”. Simtindu-se cu musca pe caciula cum se spune, motivul principal al refuzarii dezgroparii Parintelui Cleopa este teama Inaltului de la Iasi ca nu cumva fostul sau duhovnic, care i-a spus sa termine cu mascarada ecumenista, sa nu fie cumva sfant, iar lumea sa prinda curaj in opozitia fata de ecumenism.




Laurentiu 14.02.2008 12:58:23

http://www.razbointrucuvant.ro/2007/08/23/parintele-adrian-fageteanu-e-vremea-lui-scapa-cine-poate/


Transcrierea partiala a cuvintelor rostite in acest filmulet de parintele Adrian Fageteanu pentru vremurile de pe urma:

Î: Este o tendinta de apropiere, in special catre catolici… Ce o sa facem daca episcopii o sa mearga cu catolicii? Caci se pare ca acesta ar fi planul… Lumea ce sa faca, daca nu va aparea un episcop (care sa ia atitudine fata de aceste apropieri - n.mea)?

P. Adrian: Cred ca nimeni nu poate sa va raspunda, ca n-are nimeni puterea proorocilor, nu?… Deja, in gura mare, episcopii spun la studentii de la Teologie: Duceti-va la Roma!

… Francezii (in al doilea razboi mondial, n.mea), cand au vazut ca nici Linia Maginot si nici alte pregatiri militare nu i-au ajutat sa ii opreasca pe germani, care patrundeau peste tot, au spus: „Sauve qui peut!” Scapa cine poate! Cred ca si acuma salvarea va fi cam la fel; nu zic individuala, dar religia se va putea face (doar) in familie. Tatal, mama, sau cei putini… Deci nu va mai fi religie de masa, de mari proportii.

Î: Ca la inceputul veacului, ca in vremurile catacombelor, intr-un fel…

P. Adrian: Da, da…

Î: Dar atunci, în vremurile de pe urmă, atacul împotriva creștinilor va fi extern, adica de la autoritățile politice, sau va fi intern, din cadrul Bisericii?

P. Adrian: Intern. Aici e viclenia cea mare...

Î: Din cadrul bisericii…

P. Adrian: Ei singuri vor spune: cutare (biserica/manastire) desfiintata, cutare desfiintata, gata! Mergeti la catolici, mergeti la cutare... Aici e viclenia cea mai mare: ca nimeni nu il va putea acuza pe Antihrist pentru ca ei insisi (oamenii din biserica, n.mea) au lovit. Viclenia e mult mai mare decat a imparatilor (din vechime - n.mea) carora li se spunea - „persecutati pe crestini ca sunt impotriva ta, imparate“. Dar cel putin, acela lua masura (omul puterii, oamenii care ii prigoneau pe crestini si care nu proveneau din biserica, ci erau exteriori, pagani n.mea). Diavolul spune, insa, acum: „voi intre voi sa va distrugeti“. Vor da premii mari, mari la cei care vor pârî (pe ceilalti crestini); si vor pârî si copiii pe parinti… S-a intamplat si pe vremea lui Ceausescu (a comunismului).


Leinarius 14.02.2008 13:10:49

@Laurentiu:
De cand cuvintele satanei sunt marturie pentru adevar?
Pentru presupusele vorbe ale unui drac este judecat un ierarh al Bisericii...
Se aduce satana martor impotriva parintelui Patriarh... Si noi sa credem acestea?

Zice Mantuitorul ca dupa fapte ii vom cunoaste pe cei rai... Oare fapta celor care nu au alta grija decat sa aduca ruptura si deznadejdea in Biserica ce este?

Nebunie, necuratie, hula si dispret...

Parintele Cleopa zicea ca pe cei cazuti de-a dreapta ii ispiteste un drac teolog, care ii incredinteaza tot timpul ca ei sunt in dreptate...
Parintele Cleopa a fost nasul de calugarie al PF Daniel, in 1987 parca...
Parintele Cleopa nu a pronuntat numele vreunui ierarh al Bisericii langa cuvantul "eretic"...

Unii iau cuvintele acestor parinti impotriva ereziilor si le aplica dupa cum li se pare lor (sau dracilor care ne pandesc pe toti) ca ar trebui aplicate...

"Doar putregaiul cade din Biserica Ortodoxa"

"Manca-v-ar raiul!" mai zicea cuviosul parintele Cleopa...

vsovi 14.02.2008 13:25:02

mie mi-e clar, se vor unii (poate doar ortodocsii, sau aia marii) shi vor pune antihristul deasupra care nu se va vedea ca e viclean sau pe omul antihristului plin de inshelatorie shi vor incepe prigoana de dreptcredincioshi shi la va pune shtampila pe frunte sau pe mana dreapta ca sa asculte shi sa slujeasca la antihrism.... ca intre noi v-a fi macelul, shi unii pe altzii ne vom para, copii pe parintzi, mirenii pe preotzi shi pe sfintzi, shi unii pe altzii ne vom distruge in fatza pietzei cele mari, sodoma shi egipet, filmatzi shi batjocuritzi pe toate fetzele pe TV shi internet in intreaga lume....... ca totul este pregatit sa curga spre sinagoga satanei... unde v-a fi alt macel.... dar noi lui Dumnezeu vom da socoteala, shi o va da duhul invatzaturii din noi, hainele noastre albe shi albite shi faptele noastre.....

deci inseamna ca intai biserica se va extinde in case, in familii, iar apoi vor veni pentru un fel de inscriere la antihrism ca sa ne fie bine, ca un fel de recensamant, sa semnezi la antihrism, sa nu fi prigonit, sa nu mori de foame sau sa fi lasat pe drumuri..... iar vicleniile shi prigoana se v-a intinde ca la inceput v-a fi belshug de Cuvant shi bogatzie, dar toate facute pentru ispita, pentru batjocura shi pierzare, ca acolo v-a fi shi toata rautatea, dar nu se va- vedea decat cand v-a fi prea tarziu...........

Doamne Iarta-ne shi mai grijeshte de ierarhii tai shi maimarii noshtrii pana mai este ca nu ne-am invatzat nimic shi nimic nu vom shti fara Harul tau shi fara Har acolo v-a fi scrashnirea dintzilor... Ai mile de noi ca aproape ca timp nu mai este.....???:(:( O vai, daca am vedea, atunci nici de mancare nu ne-ar mai trebui ci ne-am lupta pe viatza shi pe moarte lupta cea buna, cu noi inshine shi cu dracu....

Laurentiu 14.02.2008 17:29:02

Citat:

În prealabil postat de Leinarius
@Laurentiu:
De cand cuvintele satanei sunt marturie pentru adevar?
Pentru presupusele vorbe ale unui drac este judecat un ierarh al Bisericii...
Se aduce satana martor impotriva parintelui Patriarh... Si noi sa credem acestea?

Zice Mantuitorul ca dupa fapte ii vom cunoaste pe cei rai... Oare fapta celor care nu au alta grija decat sa aduca ruptura si deznadejdea in Biserica ce este?

Nebunie, necuratie, hula si dispret...

Parintele Cleopa zicea ca pe cei cazuti de-a dreapta ii ispiteste un drac teolog, care ii incredinteaza tot timpul ca ei sunt in dreptate...
Parintele Cleopa a fost nasul de calugarie al PF Daniel, in 1987 parca...
Parintele Cleopa nu a pronuntat numele vreunui ierarh al Bisericii langa cuvantul "eretic"...

Unii iau cuvintele acestor parinti impotriva ereziilor si le aplica dupa cum li se pare lor (sau dracilor care ne pandesc pe toti) ca ar trebui aplicate...

"Doar putregaiul cade din Biserica Ortodoxa"

"Manca-v-ar raiul!" mai zicea cuviosul parintele Cleopa...

Nu pot frate sa fiu de acord cu ereticii...Daca noi vom tacea pietrele vor striga...Toti sfintii spun despre mai marii bisericii cei din zilele de pe urma sa stii ca nu vorbesc cum ma taie cap...O sa-ti arat mai multe marturii ale sfintilor cand o sa am mai mult timp...Acum sunt in sesiune..

Laurentiu 14.02.2008 17:34:52


CE ne spune Sf. Nil ?
Pastorii crestinilor, arhierei si preoti vor fi oameni cu slava desarta, afara de prea putini, cu totul nerecunoscand calea din dreapta de cea din stanga.

Atunci se vor schimba obiceiurile si traditiile crestinilor si ale Bisericii. Curatia va pieri de la oameni si va stapani faradelegea. Minciuna si iubirea de argint vor ajunge la cel mai inalt grad si va fi vai de cei care vor aduna bani. Curviile, preacurviile, sodomiile, hotiile si omorurile, in vremea aceea, vor fi pe toate drumurile. Pentru savarsirea acestor mari pacate, oamenii vor fi lipsiti de darul Sfantului Duh, pe care l-au primit la Sfantul Botez, precum si de mustrarea constiintei. Bisericile lui Dumnezeu vor fi lipsite de preoti credinciosi si evlaviosi si va fi vai de crestinii care se vor afla in lume, caci isi vor pierde cu totul credinta, nevazand la nimeni lumina cunostintei.


Laurentiu 14.02.2008 17:45:52

Ce spune Cuviosul Parinte Lavrentie ?

<<Va veni timpul cand si preotimea va fi atrasa de bogatia lumeasca, desarta. Vor avea masini, vile, vor vizita statiunile climaterice si rugaciunea lui Iisus li se va lua. Chiar vor uita de aceasta. Apoi nu vor mai merge pe calea care trebuie sa mearga, iar oamenii slabi de fire vor merge dupa ei.

Laurentiu 14.02.2008 19:55:24

PF Parinte Patriarh Daniel a primit vizita coordonatoarei Miscarii Focolarelor din Romania

Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a primit astăzi, 14 februarie 2008, la resedinta patriarhală, pe Vida Rus, coordonatoarea Miscării Focolarelor din România, la încheierea misiunii în tara noastră, însotită de Claudio Villafranca si Ilona Simon. Multumind pentru primire, doamna Vida Rus a mentionat că în cei douăzeci si patru de ani de activitate în România a colaborat foarte bine cu reprezentanți ai Bisericii Ortodoxe Române. În continuare, doamna Rus l-a prezentat pe noul coordonator al Miscării Focolarelor din România, domnul Claudio Villafranca, cu speranta continuării acelorasi bune relatii cu crestinii ortodocsi din tara noastră. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a apreciat activitatea desfăsurată de Miscarea Focolarelor, în special în rândul laicilor, cu scopul promovării unitătii crestine. În acelasi timp, în contextul societătii secularizate de astăzi, Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a subliniat necesitatea cooperării dintre laicatul ortodox si cel catolic pentru intensificarea lucrării de cultivare a valorilor crestine, ca mărturie comună în Europa de astăzi. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a apreciat necesitatea organizării unor simpozioane având ca teme prioritare educatia copiilor, pastoratia tinerilor, promovarea si consolidarea valorilor familiei crestine. ...
...........................
Ati vazut ce ii intereseaza pe mari nostri Ierarhi


mirela-h 14.02.2008 23:23:52

Citat:

În prealabil postat de Laurentiu

. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a apreciat activitatea desfăsurată de Miscarea Focolarelor, în special în rândul laicilor, cu scopul promovării unitătii crestine. În acelasi timp, în contextul societătii secularizate de astăzi, Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a subliniat necesitatea cooperării dintre laicatul ortodox si cel catolic pentru intensificarea lucrării de cultivare a valorilor crestine, ca mărturie comună în Europa de astăzi. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a apreciat necesitatea organizării unor simpozioane având ca teme prioritare educatia copiilor, pastoratia tinerilor, promovarea si consolidarea valorilor familiei crestine. ...


Stimate Laurentiu ( probabil Dumitru),as vrea sa-mi spui domnia ta cum crezi ca se pot apara astazi valorile crestine asa de subrezite de viforul secularizarii intretinut in Apus de doctrinele rationaliste si de consumerismul insidios, iar in Rasarit pana nu demult de monstruosul comunism de care nu ne-am eliberat complet nici acum ? Crezi probabil ca numai ortodoxia singura, suferinda , inca, de pe urma morbului ateismului raspandit de comunism poate sa faca fata acestui atac care prinde forta pe zi ce trece? Vremurile din urma despre care se tot vorbeste mai ales pe forumul acesta si pe blogul dumitale, s-au manifestat in nucce acum mai bine de 500 de ani in preajma caderii Constantinopolului. Si atunci , ca si acum , o ramasita de crestini, ortodocsi , dar si catolici incercau sa salveze Constantinopolul de coplesitorul asediu al dusmanilor crestinismului, intruchipati in veacul al XV-lea de turcii musulmani. Si atunci , ca si acum, pericolul nu reusea sa ostoiasca vechile dusmanii dintre aparatorii orasului care uitau ca sunt in primul rand crestini si apoi ortodocsi si catolici. Si atunci, ca si acum ,mai erau voci , ca a imparatului martir Constantin al XI-lea, care atentionau ca razboiul este in afara si nu trebuie adus inauntru, dar bizantinii si catolicii continuau sa-si arunce reciproc invinuiri de erezie si sa lupte dezorganizat. Atunci Constantinopolul a fost cucerit ,iar toti aparatorii lui, catolici si ortodocsi deopotriva, au fost ucisi de turci, devenind martiri, si acest sfarsit i-a spalat, poate, de pacatele lor, inclusiv de vechile ranchiune pe care, din mandrie, nu reusisera sa le depaseasca. Astazi crestinatatea inca mai exista , imputinata in credinta si dragoste, atacata pe toate fronturile si incapabila de actiune comuna, din cauza unora care prefera sa ignore pericolul extern, transformand in motiv de dusmanie diferentele interne. Foarte bine frati ortodocsi, singurii crestini care ati ramas "puri", este adevarat ca istoria se repeta, dar nu in forme identice, si s-ar putea ca voi care va considerati ultimii aparatori ai crestinatatii, sa nu aveti soarta martirica, pierind sub loviturile dusmanilor, ci mai degraba sa pactizati fara sa va dati seama cu ei. Pentru ca Evangheliile si Apocalipsa vorbesc despre imputinarea credintei si racirea dragostei intre credinciosi in vremurile de pe urma si la aceste rele contribuiti si voi , prin vehementa cu care-i judecati pe crestinii de alte confesiuni, considerandu-i cazuti din har si deci incapabili de a se mantui. Voi , niste oameni, hotarati soarta in vesnicie a unor semeni, punandu-va in locul lui Dumnezeu. Si nu va mai amagiti singuri ca ii iubiti pe ceilalti crestini si ca urati,de fapt, " erezia" lor,pentru ca nu asa se maifesta iubirea. Uitati, ca Hristos nu a laudat "credinta" evreilor mandrii ca sunt urmasii lui Avraam ,pastratorii traditiei religioase "nealterate":angry:, ci credinta sutasului roman, a femeii cananeence, si a samariteanului :), niste "pagani" in ochii poporului "ales ".Credeti ca pildele aceste au fost spuse de Hristos doar pentru oamenii de acum 2000 de ani si ele nu mai au nici o valoare astazi? Si daca tot am vorbit de mantuire, hai sa recitim impreuna pilda despre Judecata viitoare, ca o sa ne faca bine la toti:
"31. Cand va veni Fiul Omului intru slava Sa, si toti sfintii ingeri cu El, atunci va sedea pe tronul slavei Sale.
32. Si se vor aduna inaintea Lui toate neamurile si-i va desparti pe unii de altii, precum desparte pastorul oile de capre.
33. Si va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stanga.
34. Atunci va zice Imparatul celor de-a dreapta Lui: Veniti, binecuvantatii Tatalui Meu, mosteniti imparatia cea pregatita voua de la intemeierea lumii.
35. Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit;
36. Gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine.
37. Atunci dreptii Ii vor raspunde, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand si Te-am hranit? Sau insetat si Ti-am dat sa bei?
38. Sau cand Te-am vazut strain si Te-am primit, sau gol si Te-am imbracat?
39. Sau cand Te-am vazut bolnav sau in temnita si am venit la Tine?
40. Iar Imparatul, raspunzand, va zice catre ei: Adevarat zic voua, intrucat ati facut unuia dintr-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut.
41. Atunci va zice si celor de-a stanga: Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic, care este gatit diavolului si ingerilor lui.
42. Caci flamand am fost si nu Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si nu Mi-ati dat sa beau;
43. Strain am fost si nu M-ati primit; gol, si nu M-ati imbracat; bolnav si in temnita, si nu M-ati cercetat.
44. Atunci vor raspunde si ei, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand, sau insetat, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita si nu Ti-am slujit?
45. El insa le va raspunde, zicand: Adevarat zic voua: Intrucat nu ati facut unuia dintre acesti prea mici, nici Mie nu Mi-ati facut.
46. Si vor merge acestia la osanda vesnica, iar dreptii la viata vesnica."


Laurentiu 15.02.2008 01:11:28

Citat:

În prealabil postat de mirela-h
Citat:

În prealabil postat de Laurentiu

. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a apreciat activitatea desfăsurată de Miscarea Focolarelor, în special în rândul laicilor, cu scopul promovării unitătii crestine. În acelasi timp, în contextul societătii secularizate de astăzi, Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a subliniat necesitatea cooperării dintre laicatul ortodox si cel catolic pentru intensificarea lucrării de cultivare a valorilor crestine, ca mărturie comună în Europa de astăzi. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a apreciat necesitatea organizării unor simpozioane având ca teme prioritare educatia copiilor, pastoratia tinerilor, promovarea si consolidarea valorilor familiei crestine. ...


Stimate Laurentiu ( probabil Dumitru),as vrea sa-mi spui domnia ta cum crezi ca se pot apara astazi valorile crestine asa de subrezite de viforul secularizarii intretinut in Apus de doctrinele rationaliste si de consumerismul insidios, iar in Rasarit pana nu demult de monstruosul comunism de care nu ne-am eliberat complet nici acum ? Crezi probabil ca numai ortodoxia singura, suferinda , inca, de pe urma morbului ateismului raspandit de comunism poate sa faca fata acestui atac care prinde forta pe zi ce trece? Vremurile din urma despre care se tot vorbeste mai ales pe forumul acesta si pe blogul dumitale, s-au manifestat in nucce acum mai bine de 500 de ani in preajma caderii Constantinopolului. Si atunci , ca si acum , o ramasita de crestini, ortodocsi , dar si catolici incercau sa salveze Constantinopolul de coplesitorul asediu al dusmanilor crestinismului, intruchipati in veacul al XV-lea de turcii musulmani. Si atunci , ca si acum, pericolul nu reusea sa ostoiasca vechile dusmanii dintre aparatorii orasului care uitau ca sunt in primul rand crestini si apoi ortodocsi si catolici. Si atunci, ca si acum ,mai erau voci , ca a imparatului martir Constantin al XI-lea, care atentionau ca razboiul este in afara si nu trebuie adus inauntru, dar bizantinii si catolicii continuau sa-si arunce reciproc invinuiri de erezie si sa lupte dezorganizat. Atunci Constantinopolul a fost cucerit ,iar toti aparatorii lui, catolici si ortodocsi deopotriva, au fost ucisi de turci, devenind martiri, si acest sfarsit i-a spalat, poate, de pacatele lor, inclusiv de vechile ranchiune pe care, din mandrie, nu reusisera sa le depaseasca. Astazi crestinatatea inca mai exista , imputinata in credinta si dragoste, atacata pe toate fronturile si incapabila de actiune comuna, din cauza unora care prefera sa ignore pericolul extern, transformand in motiv de dusmanie diferentele interne. Foarte bine frati ortodocsi, singurii crestini care ati ramas "puri", este adevarat ca istoria se repeta, dar nu in forme identice, si s-ar putea ca voi care va considerati ultimii aparatori ai crestinatatii, sa nu aveti soarta martirica, pierind sub loviturile dusmanilor, ci mai degraba sa pactizati fara sa va dati seama cu ei. Pentru ca Evangheliile si Apocalipsa vorbesc despre imputinarea credintei si racirea dragostei intre credinciosi in vremurile de pe urma si la aceste rele contribuiti si voi , prin vehementa cu care-i judecati pe crestinii de alte confesiuni, considerandu-i cazuti din har si deci incapabili de a se mantui. Voi , niste oameni, hotarati soarta in vesnicie a unor semeni, punandu-va in locul lui Dumnezeu. Si nu va mai amagiti singuri ca ii iubiti pe ceilalti crestini si ca urati,de fapt, " erezia" lor,pentru ca nu asa se maifesta iubirea. Uitati, ca Hristos nu a laudat "credinta" evreilor mandrii ca sunt urmasii lui Avraam ,pastratorii traditiei religioase "nealterate":angry:, ci credinta sutasului roman, a femeii cananeence, si a samariteanului :), niste "pagani" in ochii poporului "ales ".Credeti ca pildele aceste au fost spuse de Hristos doar pentru oamenii de acum 2000 de ani si ele nu mai au nici o valoare astazi? Si daca tot am vorbit de mantuire, hai sa recitim impreuna pilda despre Judecata viitoare, ca o sa ne faca bine la toti:
"31. Cand va veni Fiul Omului intru slava Sa, si toti sfintii ingeri cu El, atunci va sedea pe tronul slavei Sale.
32. Si se vor aduna inaintea Lui toate neamurile si-i va desparti pe unii de altii, precum desparte pastorul oile de capre.
33. Si va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stanga.
34. Atunci va zice Imparatul celor de-a dreapta Lui: Veniti, binecuvantatii Tatalui Meu, mosteniti imparatia cea pregatita voua de la intemeierea lumii.
35. Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit;
36. Gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine.
37. Atunci dreptii Ii vor raspunde, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand si Te-am hranit? Sau insetat si Ti-am dat sa bei?
38. Sau cand Te-am vazut strain si Te-am primit, sau gol si Te-am imbracat?
39. Sau cand Te-am vazut bolnav sau in temnita si am venit la Tine?
40. Iar Imparatul, raspunzand, va zice catre ei: Adevarat zic voua, intrucat ati facut unuia dintr-acesti frati ai Mei, prea mici, Mie Mi-ati facut.
41. Atunci va zice si celor de-a stanga: Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic, care este gatit diavolului si ingerilor lui.
42. Caci flamand am fost si nu Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost si nu Mi-ati dat sa beau;
43. Strain am fost si nu M-ati primit; gol, si nu M-ati imbracat; bolnav si in temnita, si nu M-ati cercetat.
44. Atunci vor raspunde si ei, zicand: Doamne, cand Te-am vazut flamand, sau insetat, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita si nu Ti-am slujit?
45. El insa le va raspunde, zicand: Adevarat zic voua: Intrucat nu ati facut unuia dintre acesti prea mici, nici Mie nu Mi-ati facut.
46. Si vor merge acestia la osanda vesnica, iar dreptii la viata vesnica."

Te rog sa nu mai bagi dumneata ortodocsii si catolicii in aceeasi oala ..
Eu stiu un lucru daca nu esti competent sa lupti pentru pastrarea dreptei credintei nu candidez domne pentru a fi Patriarh...Decat sa-mi murdaresc credinta si sa cad de comun acord cu ereticii..slujbe in comun si cate si mai cate.. Dumneata ai citit Sfintele canoane...SA vezi ce spun cele 7 Sinoade Ecumenice?

Da lucrurile nu trebuie privite asa la suprafata..Sa privim mai profund..Despre cruciadele care s-au facut din ordinul papilor impotriva ortodocsilor nu zici nimic..?Despre inchizitie...Si toate cate le face Biserica Catolica in prezent cu "infailibilul" papa..
Nu este de joaca..
Daca dumitale iti comvine te poti lua cu Patriarhul de mana...Mie unul nu-mi comvine ..Au mai fost Patriarhi dar nu asa...Mai sunt Patriarhi si la celelalte state ortodoxe dar stiu sa nu amestece credinta, stiu sa o pastreze ....

Laurentiu 15.02.2008 01:19:48

Si sa nu uiti [size=8]ORTODOXIA ESTE SINGURA DREAPTA SI ADEVARATA CREDINTA[/size] ..SUNT CONVINS DE ASTA 100%....NU UN OM LUAT IN PARTE...SI ORTODOXIA..IAR CATOLICISMUL ..A STRAMBAT INAVATATURA CEA ADEVARATA DE LA MAREA SCHISMA PANA AZI

Laurentiu 15.02.2008 01:23:23

..IAR IN SCRIPTURI MULTI SI-AU TAIAT MINTEA..PENTRU CA LE-AU TALMACIT DUPA PLACUL LOR...CITATE DIN SCRIPTURI STIU SA DEA SI SECTANTII DAR ASTA NU INSEAMNA CA SUNT UMBRITI DE HARUL DUHULUI SFANT ASA CUM SUNT SFINTII PARINTI DIN BISERICA ORTODOXA.

Laurentiu 15.02.2008 01:33:47

Sa-l ascultam si pe Sfantul Ambrozie de la Optima sa vedem ce ne spune:

R&Atilde;SPUNS SUSTIN&Atilde;TORILOR BISERICII LATINE DESPRE NEDREAPTA FAL&Atilde; A PAPISTASILOR CU PRETINSA DEMNITATE A BISERICII LOR


de Sfîntul Ambrozie de la Optina
(1812-1891)

În ziua de azi unii arhierei, preoti si mireni încep s&atilde; se abat&atilde; în erezia ecumenismului, catolicismului, protestantismului. Motivînd c&atilde;derea lor de la credinta p&atilde;rintilor cu neemanciparea acestor din urm&atilde;, cu noul duh al vremii si situatia politic&atilde;, se fac încerc&atilde;ri de a introduce în Ortodoxie cîte ceva de la catolicism, cîte ceva de la protestantism, se r&atilde;spîndesc îndemnuri pentru unificarea tuturor confesiunilor crestine. Drept r&atilde;spuns la acestea pot servi mai jos publicatele scrisori ale p&atilde;rintelui Ambrozie, lumin&atilde;tor recunoscut al credintei ortodoxe. În lucr&atilde;rile sale, îndreptate spre demascarea ereziei catolicismului, luteranismului, cît si a tot protestantismului, cuviosul Ambrozie descoper&atilde; mortalitatea acestor înv&atilde;t&atilde;turi, arat&atilde; groaznicele urm&atilde;ri ale dec&atilde;derii duhovnicesti de la Ortodoxie. Cuviosul nu oboseste s&atilde; sublinieze c&atilde; nu este mîntuire în alte confesiuni, nu este alt&atilde; cale c&atilde;tre Dumnezeu decît prin credinta Ortodox&atilde;. Si asta o spune nu un om obisnuit sau chiar un preot, asta o spune un sfînt - acela care cunoaste adev&atilde;rul de la Însusi Dumnezeu.[/b][/i]

De aceea, blagocestive cititorule, studiind scrisorile cuviosului Ambrozie, primeste-le pe ele ca pe vocea lui Dumnezeu, ca si pe piatra unghiular&atilde;, pe care se cuvine a fi încercate toate înv&atilde;t&atilde;turile si inovatiile la mod&atilde;. Ia aminte c&atilde;ci cuviosul teolog este sfînt, dar sfintenia multor teologi contemporani este destul de îndoielnic&atilde;".

Degeaba se mir&atilde; unii ortodocsi de existenta propagand&atilde; a Bisericii Catolice, de falsa jertfire de sine si activitatea misionarilor ei si de st&atilde;ruinta surorilor de caritate latine, si pe nedrept atribuie Bisericii Latine atîta important&atilde;, ca si cum dup&atilde; dec&atilde;derea acesteia de la Biserica Ortodox&atilde;, cea din urm&atilde; n-ar fi r&atilde;mas aceeasi, ci are nevoie s&atilde; se uneasc&atilde; cu cealalt&atilde;. Dup&atilde; o examinare mai am&atilde;nuntit&atilde;, p&atilde;rerea aceasta se dovedeste a fi gresit&atilde;; iar activitatea energic&atilde; a latinilor nu numai c&atilde; nu uimeste, ci dimpotriv&atilde; trezeste compasiune adînc&atilde; în inimile oamenilor care v&atilde;d si pricep adev&atilde;rul.

Biserica Ortodox&atilde; R&atilde;s&atilde;ritean&atilde; din timpurile Apostolilor si pîn&atilde; acum respect&atilde; neschimbate si nealterate de inovatii, atît înv&atilde;t&atilde;tura Evanghelic&atilde; si Apostolic&atilde;, cît si predania Sfintilor P&atilde;rinti si deciziile Soboarelor Ecumenice, la care b&atilde;rbatii purt&atilde;tori de Dumnezeu, strîngîndu-se din toat&atilde; lumea, au interzis din toate privintele, prin amenint&atilde;ri groaznice, orice ad&atilde;ugire si scoatere din acestea, sau schimbare, sau mutare, m&atilde;car cu o iot&atilde;. Iar Biserica Roman&atilde; demult s-a dedat la erezii si înnoiri. Înc&atilde; Vasile cel Mare demasca în aceasta pe unii episcopi ai Romei în epistola sa c&atilde;tre Eusebiu de la Samosat: "Adev&atilde;rul ei nu-l cunosc si nici nu vor s&atilde;-l cunoasc&atilde;; cu cei care le vestesc adev&atilde;rul se ceart&atilde;, ei însisi îns&atilde; sustin erezii"[2].

Apostolul Pavel ne porunceste s&atilde; ne îndep&atilde;rt&atilde;m de cei afectati de erezie, nu s&atilde; c&atilde;ut&atilde;m unirea cu ei, spunînd: "De omul eretic, dup&atilde; întîia si a doua mustrare, dep&atilde;rteaz&atilde;-te, stiind c&atilde; unul ca acesta s-a ab&atilde;tut si a c&atilde;zut în p&atilde;cat, fiind singur de sine osîndit" (Tit. 3, 10-11).

Biserica Ortodox&atilde; Soborniceasc&atilde; nu o dat&atilde;, ci de mai multe ori a încercat s&atilde; lumineze Biserica Catolic&atilde;, dar ultima, nec&atilde;utînd la toate dovezile adev&atilde;rate aduse de prima, se înc&atilde;p&atilde;tîna în felul ei gresit de gîndire si actionare.
Înc&atilde; în secolul sapte a ap&atilde;rut în Bisericile apusene p&atilde;rerea gresit&atilde;, precum c&atilde; Duhul Sfînt purcede si de la Fiul.

La început împotriva acestei noi gîndiri se ridicau unii papi, numind-o pe aceasta eretic&atilde;. Papa Damas asa vorbeste despre ea în decizia soborniceasc&atilde;: "Cine cuget&atilde; corect despre Tat&atilde;l si Fiul, iar despre Duhul Sfînt nu cuget&atilde; corect, acela este eretic"3. Acelasi lucru îl sustineau si alti papi, Leon al III-lea si Ioan al VIII-lea. Dar o mare parte a succesorilor lor, ademeniti de drepturile de întîietate si g&atilde;sind în aceasta multe profituri lumesti pentru sine, au îndr&atilde;znit s&atilde; schimbe dogma ortodox&atilde; despre purcederea Duhului Sfînt, contrar hot&atilde;rîrilor celor sapte Soboare Ecumenice, la fel si împotriva evidentelor cuvinte ale Mîntuitorului din Evanghelie: "Care de la Tat&atilde;l purcede" (In. 15, 26).

Dar precum o greseal&atilde;, care nu e considerat&atilde; eroare, întotdeauna atrage dup&atilde; sine pe o alta, si orice r&atilde;u naste alt r&atilde;u, tot asa s-a întîmplat si cu Biserica Roman&atilde;. Abia a reusit s&atilde; apar&atilde; în Apus aceast&atilde; p&atilde;rere gresit&atilde;, c&atilde; Duhul Sfînt purcede si de la Fiul, c&atilde; singur&atilde; a si dat nastere la alte r&atilde;ut&atilde;ti asem&atilde;n&atilde;toare si a adus cu sine putin cîte putin alte inovatii, care în mare m&atilde;sur&atilde; contrazic Poruncile Mîntuitorului ce se arat&atilde; limpede în Evanghelie, cum ar fi: stropirea în locul cufund&atilde;rii în taina Botezului, privarea mirenilor de Dumnezeiescul Potir si împ&atilde;rt&atilde;sirea numai cu pîine, întrebuintarea azimelor în locul pîinii dospite, excluderea din Liturghie a Dumnezeiestii chem&atilde;ri a Atot-Sfîntului si De-Viat&atilde;-F&atilde;c&atilde;torului si Atot-S&atilde;vîrsitorului Duh.

De asemenea a introdus inovatii, care încalc&atilde; ritualurile vechi Apostolesti ale Bisericii Sobornicesti, cum ar fi înl&atilde;turarea pruncilor ce se boteaz&atilde; de la Mirungere si împ&atilde;rt&atilde;sirea cu Sfintele Taine, înl&atilde;turarea celor c&atilde;s&atilde;toriti de la preotie, recunoasterea papei ca persoan&atilde; f&atilde;r&atilde; de p&atilde;cat si ca înlocuitor al lui Hristos s.a. În acest fel a r&atilde;zvr&atilde;tit tot vechiul cin Apostolesc cu privire la s&atilde;vîrsirea aproape a tuturor tainelor si ierurgiilor Bisericesti - cinul, pe care îl continea Sfînta Biseric&atilde; Ortodox&atilde; Roman&atilde; veche, fiind pe atunci una din cele mai cinstite membre ale Sfintei Sobornicesti si Apostolesti Biserici.[4] Îns&atilde; eresul principal al Bisericii Romane, nu dup&atilde; esent&atilde;, ci dup&atilde; actiune, este n&atilde;scocita dogm&atilde; despre suprematia, sau mai bine spus c&atilde;utarea arogant&atilde; a întîiet&atilde;tii episcopilor Romei asupra celelalte patru Patriarhate R&atilde;s&atilde;ritene. Doar pentru aceast&atilde; întîietate adeptii Bisericii Romane au pus pe papa lor mai presus de canoanele si hot&atilde;rîrile Soboarelor Ecumenice, crezînd în infailibilitatea lui. Dar în ce fel este aceast&atilde; infailibilitate a papei, ne m&atilde;rturiseste istoria nefalsificat&atilde;. Despre papa Ioan al XXIII-lea se vorbeste în hot&atilde;rîrea Soborului de la Constanta, prin care a fost r&atilde;sturnat acest pap&atilde;: "S-a descoperit c&atilde; papa Ioan este un nelegiuit înr&atilde;d&atilde;cinat si incorigibil, a fost si este un criminal, pe drept învinuit de omor, de otr&atilde;viri si alte crime grele, care frecvent si cu insistent&atilde;, în fata a diferiti demnitari duhovnicesti, sustinea si dovedea c&atilde; sufletul omului se stinge si moare odat&atilde; cu trupul omului, asemenea cu sufletele animalelor si dobitoacelor si c&atilde; r&atilde;posatul nicidecum nu va învia în ultima zi".[5] F&atilde;r&atilde;delegile papei Alexandru al VI-lea si ale fiilor s&atilde;i au fost într-atît de îngrozitoare, încît dup&atilde; p&atilde;rerea contemporanilor, acest pap&atilde; se îngrijea de instaurarea pe p&atilde;mînt a împ&atilde;r&atilde;tiei lui veliar, iar nu a lui Dumnezeu. Papa Iuliu al II-lea se hr&atilde;nea cu sîngele crestinilor, atîtînd în permanent&atilde;, pentru atingerea scopurilor sale, vrajba între popoarele crestine.[6] Sunt si alte multe exemple, care m&atilde;rturisesc despre marile p&atilde;cate ale papilor; dar a vorbi despre ele nu este timpul potrivit. Avînd în vedere astfel de m&atilde;rturii istorice asupra stric&atilde;rii prin erezii si despre p&atilde;catele papilor, ne întreb&atilde;m: oare pe drept se laud&atilde; papistii cu pretinsa demnitate a Bisericii Romane? Oare pe drept înjosesc Biserica Ortodox&atilde; R&atilde;s&atilde;ritean&atilde;, care-si întemeiaz&atilde; infailibilitatea sa nu pe o persoan&atilde; oarecare, ci pe înv&atilde;t&atilde;tura Evanghelic&atilde; si Apostolic&atilde;, si pe canoanele si hot&atilde;rîrile celor sapte Soboare Ecumenice si a celor nou&atilde; Soboare locale? La aceste Soboare au luat parte b&atilde;rbati sfinti si de Dumnezeu insuflati din toat&atilde; lumea, si au stabilit toate cele referitoare la necesit&atilde;tile si trebuintele duhovnicesti ale Bisericii, în conformitate cu Sfînta Scriptur&atilde;. De aceea, oare procedeaz&atilde; corect papistasii, care pentru scopuri lumesti pun persoana papei mai presus de canoanele Soboarelor Ecumenice, cinstind pe papa lor ca fiind mai f&atilde;r&atilde; de p&atilde;cat decît acestea?

Pentru toate pricinile expuse mai sus, Biserica Soborniceasc&atilde; de R&atilde;s&atilde;rit a pus cap&atilde;t relatiilor cu Biserica Roman&atilde;, ea fiind c&atilde;zut&atilde; de la adev&atilde;r si de la canoanele Bisericii Ortodoxe Sobornicesti. Iar episcopii romani, asa cum au început cu mîndria, tot cu mîndria termin&atilde;. Încearc&atilde; s&atilde; demonstreze, precum c&atilde; Biserica Soborniceasc&atilde; Ortodox&atilde; a dec&atilde;zut de la Biserica lor. Îns&atilde; aceasta nu numai c&atilde; nu e adev&atilde;rat, ci este chiar si absurd. Adev&atilde;rul m&atilde;rturiseste c&atilde; Biserica Roman&atilde; a dec&atilde;zut de la cea Ortodox&atilde;. Cu toate c&atilde; papistasii, de dragul pretinsei drept&atilde;ti, expun la vedere faptul c&atilde; patriarhatul lor, în rîndul celor cinci, a fost primul si mai mare peste celelalte; dar asta numai pentru reputatia Romei imperiale, iar nu din oarecare autoritate duhovniceasc&atilde; sau putere peste celelalte patriarhii. Tot pe nedrept au numit si Biserica lor "catolic&atilde;", adic&atilde; soborniceasc&atilde;. Partea niciodat&atilde; nu poate fi numit&atilde; întreg, iar Biserica Roman&atilde; pîn&atilde; la dec&atilde;derea ei de la Ortodoxie alc&atilde;tuia numai a cincia parte din Una Soborniceasc&atilde; Biseric&atilde;. Mai ales din aceast&atilde; cauz&atilde; Biserica Roman&atilde; nu trebuie s&atilde; fie numit&atilde; "catolic&atilde;", pentru c&atilde; ea a respins Soboarele Ecumenice, urmînd gresitelor sale p&atilde;reri.

Unora li se arunc&atilde; în ochi num&atilde;rul mare al adeptilor de pretutindeni ai Bisericii Latine, de aceea cei care nu înteleg corect adev&atilde;rul gîndesc c&atilde; poate ar fi mai bine pentru aceast&atilde; pricin&atilde; Biserica Latin&atilde; s&atilde; se numeasc&atilde; Universal&atilde; si Soborniceasc&atilde;? Îns&atilde; aceast&atilde; p&atilde;rere este foarte gresit&atilde;, fiindc&atilde; nic&atilde;ieri în Sfînta Scriptur&atilde; nu se atribuie un drept duhovnicesc deosebit num&atilde;rului si multimii. Domnul a ar&atilde;tat destul de clar c&atilde; demnitatea adev&atilde;ratei Biserici Sobornicesti nu se contine în num&atilde;r si multime, cînd spune în Evanghelie: "Nu te teme, turm&atilde; mic&atilde;, pentru c&atilde; Tat&atilde;l nostru a binevoit s&atilde; v&atilde; dea vou&atilde; Împ&atilde;r&atilde;tia" (Lc. 12, 32). Este si un exemplu în Sfînta Scriptur&atilde;, care nu e în folosul multimii. Dup&atilde; moartea lui Solomon pe timpul împ&atilde;r&atilde;tiei fiului s&atilde;u s-a împ&atilde;rtit împ&atilde;r&atilde;tia Israelului si Sfînta Scriptur&atilde; prezint&atilde; zece semintii dec&atilde;zute si dou&atilde; semintii credincioase f&atilde;g&atilde;duintelor lor, nec&atilde;zute. De aceea zadarnic Biserica Latin&atilde; încearc&atilde; s&atilde; demonstreze dreptatea sa prin multa r&atilde;spîndire si num&atilde;rul mare al adeptilor.

Distinctia Bisericii Universale la Soboarele Ecumenice sfintii p&atilde;rinti o arat&atilde; ca fiind cu totul alta, adic&atilde;, prin Sobor stabilit: a crede întru Una, Sfînt&atilde;, Soborniceasc&atilde; si Apostoleasc&atilde; Biseric&atilde;, iar nu pur si simplu în Biserica Universal&atilde; sau de pretutindeni. Cu toate c&atilde; Biserica Roman&atilde; are adepti peste tot în lume, dar asa cum nu p&atilde;streaz&atilde; cu sfintenie hot&atilde;rîrile Sobornicesti si Apostolesti, ci s-a ab&atilde;tut spre inovatii si cuget&atilde;ri gresite, deloc nu mai apartine de Una, Sfînt&atilde; si Apostoleasc&atilde; Biseric&atilde;.

La fel de gresit cuget&atilde; si sustin&atilde;torii Bisericii Latine, care consider&atilde; în primul rînd c&atilde; dup&atilde; dec&atilde;derea Apusului de la Ortodoxie în Biserica Soborniceasc&atilde; s-a creat un gol. Paguba aceasta demult a fost compensat&atilde; prin pronia lui Dumnezeu - prin întemeierea la nord a Bisericii Ortodoxe Ruse. În al doilea rînd, ca si cum pentru prioritatea de mai înainte si din pricina num&atilde;rului adeptilor Bisericii Romane, Biserica Ortodox&atilde; are nevoie de unirea cu aceasta. Dar una e judecata oamenilor si alta e judecata lui Dumnezeu. Apostolul Pavel vorbeste clar: "Ce p&atilde;rt&atilde;sie are lumina cu întunericul?" (II Cor. 6, 14), cu alte cuvinte, lumina adev&atilde;rului lui Hristos cu întunericul ereziilor niciodat&atilde; nu poate s&atilde; aib&atilde; nimic comun. Latinii îns&atilde; nu voiesc s&atilde; lase erezia lor si st&atilde;ruie în r&atilde;t&atilde;cirea lor, dup&atilde; cum m&atilde;rturisesc despre ei cuvintele lui Vasile cel Mare, care se împlinesc în fapt&atilde; de atîtea veacuri: "Adev&atilde;rul ei nu-l cunosc si nici nu vor s&atilde;-l cunoasc&atilde;; cu cei care le vestesc adev&atilde;rul se ceart&atilde;, ei însisi îns&atilde; sustin erezii"[7] cum s-a zis mai sus.

Cei înclinati spre latini mai bine ar cugeta la cele spuse în Psalmi: "Urît-am adunarea celor ce viclenesc" (Ps. 25, 5), si s&atilde; comp&atilde;timeasc&atilde; pe cei care pentru dominare si iubire de arginti, si alte scopuri lumesti si profituri, tulburau aproape întreaga lume prin intermediul inchizitiilor si uneltirile viclene ale iezuitilor, pîn&atilde; în prezent tulburînd si jignind pe ortodocsii din Turcia prin misionarii s&atilde;i. Misionarii latini nu se îngrijesc s&atilde; converteasc&atilde; la credinta crestin&atilde; pe turcii b&atilde;stinasi, ci se str&atilde;duiesc s&atilde; abat&atilde; de la calea cea dreapt&atilde; pe ortodocsii greci si bulgari, folosind pentru aceasta diferite mijloace si siretlicuri nepl&atilde;cute lui Dumnezeu. Oare nu-i viclenie aceasta si înc&atilde; viclenie de cea r&atilde;ut&atilde;cioas&atilde;? Cu bun&atilde; întelepciune ar fi c&atilde;utarea unirii cu astfel de oameni? Din aceeasi pricin&atilde;, face oare s&atilde; ne mir&atilde;m de pseudo-st&atilde;ruinta si pseudo-sacrificiul acestor activit&atilde;ti ale misionarilor latini si surorilor de caritate? Cu adev&atilde;rat acestia sunt nevoitori jalnici. Ei se str&atilde;duiesc s&atilde; aduc&atilde; lumea nu la Hristos, ci la papa lor.

Ce s&atilde; mai r&atilde;spund la întreb&atilde;rile: Biserica Latin&atilde; si alte confesiuni se pot oare numi Ierusalimul cel Nou si Corabia mîntuirii? Si cum s&atilde; întelegem Euharistia actualei Biserici Romane?

Israelul cel Nou poate fi numit&atilde; numai Biserica dreptcredincioas&atilde;, iar cea alterat&atilde; de cugete eretice, nu poate. Sf. Ioan Teologul spune: "Dintre ai nostri au iesit, dar nu erau de-ai nostri, cîti de-ar fi fost de-ai nostri, ar fi r&atilde;mas cu noi; ci ca s&atilde; se arate c&atilde; nu sunt toti de-ai nostri, de aceea au iesit" (In. 2, 19). Si Sf. Apostol Pavel spune: "Este un Domn, o credint&atilde;" (Ef. 4, 5), una e credinta adev&atilde;rat&atilde; si nu orice credint&atilde; e bun&atilde;, asa cum gîndesc f&atilde;r&atilde; judecat&atilde; cei ce s-au desp&atilde;rtit de adev&atilde;rata Biseric&atilde;, despre care scrie si Apostolul Iuda: "În vremea de pe urm&atilde; vor fi batjocoritori, umblînd potrivit cu poftele lor nelegiuite. Acestia sunt cei ce fac dezbin&atilde;ri, (oameni) firesti, care nu au Duhul" (Iuda 1, 18-19). De aceea cei str&atilde;ini de Duhul Adev&atilde;rului, cum se vor numi Israelul cel Nou? Sau cum vor fi cuiva ad&atilde;post de mîntuire, cînd nici una nici alta nu pot fi s&atilde;vîrsite f&atilde;r&atilde; harul Sfîntului Duh?

În Biserica Ortodox&atilde; se crede c&atilde; pîinea si vinul în taina Euharistiei se transform&atilde; prin chemarea si pogorîrea Sfîntului Duh. Iar latinii, cum e spus mai sus, au considerat de prisos chemarea aceasta si au scos-o din liturghia lor. Astfel cel înteleg&atilde;tor, singur s&atilde; înteleag&atilde; despre euharistia latin&atilde;.

Si înc&atilde; o întrebare: dac&atilde;, precum e spus, în afar&atilde; de Sfînta, Soborniceasca si Apostoleasca Biseric&atilde;, asa cum e numit&atilde; Biserica Ortodox&atilde;, mîntuirea altor confesiuni este pîn&atilde; într-atît de îndoielnic&atilde;, atunci de ce în Rusia nu se propov&atilde;duieste pe fat&atilde; acest adev&atilde;r?

R&atilde;spunsul la aceasta e foarte simplu si clar. În Rusia e admis&atilde; toleranta fat&atilde; de alte credinte, iar cei de alte credinte, ca si ortodocsii, ocup&atilde; la noi functii importante: sefii institutiilor de înv&atilde;t&atilde;mînt în marea lor m&atilde;sur&atilde; sunt de alt&atilde; credint&atilde;, sefii guberniilor si a comunelor adesea sunt de alt&atilde; credint&atilde;, comandantii de regimente si batalioane nu arareori sunt de alt&atilde; credint&atilde;. Oriunde n-ar începe fata duhovniceasc&atilde; s&atilde; propov&atilde;duiasc&atilde; deschis c&atilde; în afara Bisericii Ortodoxe nu este mîntuire, marii demnitari de alt&atilde; credint&atilde; s-ar simti jigniti. Din cauza acestei situatii, clerul pravoslavnic rus a si c&atilde;p&atilde;tat într-un fel deprinderea si tr&atilde;s&atilde;tura înr&atilde;d&atilde;cinat&atilde; de a vorbi despre acest subiect pe ocolite. Sau poate c&atilde; unii din aceeasi pricin&atilde; si din cauza îndelungatei comunic&atilde;ri cu eterodocsii, dar si mai mult de la citirea c&atilde;rtilor lor, au si început s&atilde; gîndeasc&atilde; cu mai mult&atilde; îng&atilde;duint&atilde; în leg&atilde;tur&atilde; cu n&atilde;dejdea de mîntuire si la celelalte confesiuni.

Nec&atilde;utînd la duhul blîndetii si iubirii de pace si a r&atilde;bd&atilde;rii Bisericii Ortodoxe si a p&atilde;storilor si adeptilor ei, în Apus s-au editat în veacurile de mai înainte de c&atilde;tre adeptii diferitelor confesiuni crestine, mai ales se editeaz&atilde; în timpurile noastre, o atît de mare multime de c&atilde;rti îndreptate împotriva înv&atilde;t&atilde;turii Bisericii R&atilde;s&atilde;ritene, c&atilde; ar fi greu chiar si s&atilde; le enumeri, cu atît mai mult s&atilde; le apreciezi dup&atilde; merit. Si cu toate c&atilde; astfel de c&atilde;rti îndeobste sunt pline de clevetiri, basme, mustr&atilde;ri, evidente n&atilde;scociri si minciuni, îndeosebi de destept&atilde;ciuni si uneltiri veninoase, cu scopul evident de a crea în Europa un duh de dusm&atilde;nie împotriva Bisericii Ortodoxe, si mai ales împotriva patriei noastre, ca zdruncinînd înv&atilde;t&atilde;tura Bisericii noastre Ortodoxe, s&atilde; abat&atilde; pe adeptii ei de la calea adev&atilde;rului: dar asa cum ele se editeaz&atilde; cu titluri ademenitoare, în conditii pl&atilde;cute, de o atît de mare dichiseal&atilde; tipografic&atilde;, încît parc&atilde; f&atilde;r&atilde; s&atilde; vrei atrag curiozitatea cititorilor, desigur c&atilde; si în patria noastr&atilde;, în care aceste scrieri p&atilde;trund pe c&atilde;i negre, se vor g&atilde;si destui din acei care, avînd o întelegere de suprafat&atilde; despre înv&atilde;t&atilde;tura crestin&atilde;, nu vor putea s&atilde; nu ajung&atilde; captivati de gînduri potrivnice adev&atilde;rului. Îndeosebi s-au înarmat acum contra ortodocsilor scriitorii Bisericii Latine, proclamînd domnia papei si a Bisericii Romane peste toate guvernele, bisericile particulare si popoarele lumii. Mai cu seam&atilde; în prezent de aceasta se ocup&atilde; iezuitii în Franta, care folosindu-se de r&atilde;spîndirea limbii franceze, se avînt&atilde; cu un fel de activitate frenetic&atilde;, prin intermediul scrierilor în aceast&atilde; limb&atilde;, s&atilde; extind&atilde; ideile lor peste tot, care sunt potrivnice înv&atilde;t&atilde;turii si structurii ierarhice a Bisericii R&atilde;s&atilde;ritene, necrutînd în acest sens cele mai monstruoase n&atilde;scociri, evidentele minciuni si denaturarea nerusinat&atilde; a adev&atilde;rurilor istorice. Multi dintre intelectualii ortodocsi, citind aceste lucr&atilde;ri în limba francez&atilde; si necitindu-le pe ale lor, în rus&atilde;, despre credinta ortodox&atilde;, usor pot crede minciunilor iscusite în schimbul adev&atilde;rului, pe care nu-l cunosc.

olivian 15.02.2008 15:15:47

Baiete, esti un vrednic Apostol al Ortodoxiei! imi place felul tau de gandire. Asa sa ramai ca din tine se va naste mantuire a multe neamuri, prin darul Mantuitorului nostru IISUS HRISTOS!

vsovi 15.02.2008 15:52:01

"Preafericitul P&atilde;rinte Patriarh Daniel a apreciat activitatea desf&atilde;surat&atilde; de Miscarea Focolarelor, în special în rândul laicilor, cu scopul promov&atilde;rii unit&atilde;tii crestine. În acelasi timp, în contextul societ&atilde;tii secularizate de ast&atilde;zi, Întâist&atilde;t&atilde;torul Bisericii Ortodoxe Române a subliniat necesitatea cooper&atilde;rii dintre laicatul ortodox si cel catolic pentru intensificarea lucr&atilde;rii de cultivare a valorilor crestine, ca m&atilde;rturie comun&atilde; în Europa de ast&atilde;zi."

domnule este inca o dovada ca e vorba despre laicat, adica buna vietzuire in lume, in orashs shi sate a laicatului ortodocs cu invatzatura cea dreapta shi BUNA shi cu catolicii din toata Europa care au credintza asha cum o au, eretica shi apostata sa zicem, dar e treaba lui Dumnezeu sa-i judece shi sa-i intoarca shi sa-i ierte, deci nu treaba noastra.

marturia comuna in europa de astazi nu se refera la ecumenism, ci e vorba de coexistentza shi fiecare cetatzean european marturiseshte pe Hristos prin viatza shi faptele sale. Deci nu este exclusivism deasupritor ortodocs, ci este filoxenie shi aprecieri ortodocse, asha cum primeshti pe orice om, frate de al nostru.

Deci chiar daca scrii cu litere uriashe, dar interpretezi greshit shi stramb nu faci altceva decat sa te faci de ras, stimate shi draga domnule Laurentziu, care te stimez mult pentru stradaniile dumitale de pe forum, pentru ca m-am lamurit shi eu din citatele tale, una alta la ce shchiopatam in inima sufletului Adevarului din mine.

Dar PF Daniel a zis foarte corect shi asha shi trebuie sa se ocupe frumos shi curat shi sa primeasca toate organizatziile in cadrul filoxenie ortodocse TRADITZIONALE, shi a Bunatatzii primitoare a bunului popor roman de pretutindeni....

Deci nu te agita degeaba, ca Shtiu ierarhii canoanele shi speram ca se straduie sa le respecte mai bine ca shi inaintashii, ca noi abea ca le-am citit, eu niciatat, dar apoi sa ne pazim sa nu cadem sub ele, adica in neiubire shi urmare de Hristos.

vsovi 15.02.2008 16:02:13

Deci vezi Laurentziu de cand a inceput panecumenismul eretic? shi atunci de ce pui toata tarashenia in seama PF Daniel? Poi daca din 1800 shi ceva au inceput, noi doar putem spera sa le vina mintea cea de pe urma cum zice romanul, adica aia pe care o ai dupa pacat, dar inainte de a face pacatul ca sa nu-l mai faci, deci sa te pazeshti. Adica sa nu ajungi sa plangi ca ai greshit ci sa plangi sa ajungi sa nu cazi in aceiashi gresheala cum au cazut altzii inaintea ta... sau sa te ridici din propriile gresheli...:)

olivian 15.02.2008 19:13:42

fratilor, tema aceasta este NU SPRE CEARTA, ca cearta vine de la diavol. De aceea, va rog frumos si crestineste sa pastrati linistitoarea pace ortodoxa, pentru ca, desi aduceti diferite argumente, cititorii nu va vor crede pe cuvant, daca pastrati o asa discutie tensionata. Doamne ajuta!

vsovi 15.02.2008 20:04:20

Citat:

În prealabil postat de olivian
fratilor, tema aceasta este NU SPRE CEARTA, ca cearta vine de la diavol. De aceea, va rog frumos si crestineste sa pastrati linistitoarea pace ortodoxa, pentru ca, desi aduceti diferite argumente, cititorii nu va vor crede pe cuvant, daca pastrati o asa discutie tensionata. Doamne ajuta!

dar dumneata olivian, ce fel de episcop eshti dumneata shi unde ai fost Hirotonit shi de catre cine, daca nu este secret, ca daca suntetzi schismatici deci nu suntetzi din BOR sau nu atzi primit de la BOR binecuvantarea, atunci nu prea shtiu despre ce fratzie vorbeshti.... eventual ca shi oameni... doar asha.... deci iarta-ma dar trebuie sa fiu circumspect fatza de ce am avut impresia ca reprezintzi... shi fara rautate... deci sper sa nu fi fara sa-tzi dai seama un lup printre oi, asha cum demulte ori ma simt shi eu, din putzina mea credintza shi din foarte marele debit verbal... in scris, ca in realitate sunt timid ca nu pot lega doua vorbe... :(:(???

sofiaiuga 15.02.2008 20:30:47

Citat:

În prealabil postat de Laurentiu
Si sa nu uiti [size=8]ORTODOXIA ESTE SINGURA DREAPTA SI ADEVARATA CREDINTA[/size] ..SUNT CONVINS DE ASTA 100%....NU UN OM LUAT IN PARTE...SI ORTODOXIA..IAR CATOLICISMUL ..A STRAMBAT INAVATATURA CEA ADEVARATA DE LA MAREA SCHISMA PANA AZI

:D:D:D sint intru totul de acord!

olivian 15.02.2008 20:55:15

Citat:

În prealabil postat de vsovi
Citat:

În prealabil postat de olivian
fratilor, tema aceasta este NU SPRE CEARTA, ca cearta vine de la diavol. De aceea, va rog frumos si crestineste sa pastrati linistitoarea pace ortodoxa, pentru ca, desi aduceti diferite argumente, cititorii nu va vor crede pe cuvant, daca pastrati o asa discutie tensionata. Doamne ajuta!

dar dumneata olivian, ce fel de episcop eshti dumneata shi unde ai fost Hirotonit shi de catre cine, daca nu este secret, ca daca suntetzi schismatici deci nu suntetzi din BOR sau nu atzi primit de la BOR binecuvantarea, atunci nu prea shtiu despre ce fratzie vorbeshti.... eventual ca shi oameni... doar asha.... deci iarta-ma dar trebuie sa fiu circumspect fatza de ce am avut impresia ca reprezintzi... shi fara rautate... deci sper sa nu fi fara sa-tzi dai seama un lup printre oi, asha cum demulte ori ma simt shi eu, din putzina mea credintza shi din foarte marele debit verbal... in scris, ca in realitate sunt timid ca nu pot lega doua vorbe... :(:(???

CAND AM FACUT ACEST TOPIC, I-AM PUS UN NUME DESTUL DE VEHICULAT IN ORTODOXISM. IN NICI UN CAZ NU L-AM BOTEZAT 'ARHIEREU OLIVIAN'. DECI, SA DISCUTAM PE TEMA ACESTUI TOPIC; IAR DE NU ITI CONVINE, POTI SA FACI TU UN ALT TOPIC, INCARE SA INCEPI O NOUA DISCUTIE DESPRE CAND, UNDE, CUM, SI CINE M-A HIROTONIT PE MINE. CU TOATE CA NU TI-AR FI DE NICIUN FOLOS.
Sper ca am fost destul de inteleptit cu privire la cele pe care ti le-am zis mai sus. Si cred ca ai inteles si tu mesajul meu. Deci, sa discutam pe tema acestui topic, si sa nu deviem. MULTUMESC DE INTELEGERE! DOAMNE AJUTA!

olivian 15.02.2008 21:06:01

IN ULTIMUL TIMP, INTELEGERILE DINTRE PATRIARHUL DANIEL SI CATOLICI AU EVOLUAT. DACA IN TRECUT SE 'ARANJA CARTILE' SPRE INDREPTATIREA ECUMENISMULUI, ACUM SE CAM INCEARCA APROBAREA UNEI HOTARARI SINODALE-INTERCONFESIONALE, PRIN CARE SA SE RECUNOASCA PRIMATUL PAPAL CA FIIND INTAISTATATOR PESTE BISERICA ORTODOXA.
CE PARERE AVETI? ESTE VORBA DE O CATOLICIZARE A ORTODOXIEI, TOCMAI PRIN 'PASTORII SAI'?

mirela-h 15.02.2008 23:12:31

[quote=Laurentiu][quote=mirela-h]
Citat:

În prealabil postat de Laurentiu
Da lucrurile nu trebuie privite asa la suprafata..Sa privim mai profund..Despre cruciadele care s-au facut din ordinul papilor impotriva ortodocsilor nu zici nimic..?Despre inchizitie...Si toate cate le face Biserica Catolica in prezent cu "infailibilul" papa..

Da, hai sa privim lucrurile mai profund asa cum spui tu. Niciuna din cruciade nu a fost facuta deliberat impotriva ortodocsilor. Primele 8 cruciade au avut ca singur scop eliberarea Ierusalimului de sub stapanirea turcilor selgiukizi, dar, este adevarat ca numai in prima cruciada se poate vorbi de un elan religios care i-a facut pe multi crestini apuseni sa porneasca chiar neinarmati in acest pelerinaj, caci asa se numea pe atunci genul acesta de expeditie si nu cruciada, in care doreau sa salveze chiar cu pretul vietii, Ierusalimului. Cauzele cruciadelor pentru Orasul Sfant au fost pe scurt: persecutiile sangeroase indreptate impotriva pelerinilor crestini la Locurile Sfinte de catre turcii care se instapanisera acolo in secolele IX-X; repetatele cereri de ajutor trimise crestinatatii apusene de catre Bizantul care pierdea tot mai mult teren in fata Imeriului segiukid; incercarea papalitatii de a transforma elanului belicos al feudalilor germanici recent crestinati( unele populatii germanice din vestul si nordul Europei se convertisera la crestinism abia cu 100 de ani inainte de prima cruciada)care mai pastrau inca mult din cultul pagan al razboiului, intr-un elan mantuitor pentru crestinatate si evident , mai ales pentru utimele cruciade, dorinta monarhilor apuseni si a papilor de as extinde teritoriul si influenta in Orient.
A patra cruciada la care banuiesc ca te referi atunci cand spui ca aceste razboaie au fost pornite impotriva ortodocsilor, a pornit la fel ca si cele dinaintea ei pentru eliberarea Ierusalimului, dar pe o ruta ocolitoare, prin Egipt, peninsula Arabica si apoi Palestina pentru a-i deruta pe turci.Se impune sa fac aici o precizare importanta pentru a intelege- daca vreti asta- de ce lucrurile au luat o intorsatura atat de dura pentru bizantini in 1204:in cruciada a IV-a au luptat pentru prima data mercenari, pentru ca elanul religios se stinsese, si doar interesele economice si politice ii mai urneau pe apuseni in astfel de expeditii. In timp ce cruciatii se aflau la Venetia tratand cu dogele pentru a fi transportati pe mare spre Egipt, a sosit in orasul italian Alexis Anghelos, fiul imparatului bizantin Isaac al II-lea Anghelos, care tocmai fusese orbit si detronat de o ruda a sa Alexis al III-lea, episodul asta nu este singular in istoria Bizantului in care mai ales in ultimele secole se desfasoara un sir aproape neintrerupt de asasinate in familie pentru obtinerea puterii ( daca nu ma credeti consultati orice istorie a Bizantului, inclusiv cea de pe acest site).Alexis Anghelos, ii convinge pe cruciati ca, in schimbul unei recompense uriase,sa-i ajute pe el si pe tatal sau sa redobandeasca tronul.Cruciatii se abat de la itinerariul lor, ajung la Constantinopol, il alunga pe Alexis al III-lea, care fuge din Bizant, si il repun pe tron pe Isaac al II-lea impreuna cu fiul sau, care i-a numele de Alexis al IV-lea. Dar partida lui Alexis al III-lea este puternica si mai ales antioccidentala asa ca declanseaza o revolta , Isaac al II-lea este detronat a doua oara, iar fiul sau sugrumat. In locul lor pe tron este pus un alt Alexis , al V-lea, daca nu reusiti sa urmariti evenimentele nu este vina mea pentru ca pe toti ii chema Alexis si in Bizant era ca la nebuni.Iar in vremea asta cruciatii isi tot asteapta recompensa, nu chiar asa de linistiti, jefuind pe ici pe colo, pentru ca marele jaf il vor declansa abia cand a devenit evident ca nu vor mai primi nicio plata. Alexis al V-lea este inlaturat de la putere de cruciati si fuge pe urmele lui Alexis al III-lea, dar acesta vede in el un rival si conform bunului sau obicei il orbeste si pe el. Lasand ironia de o parte cruciatii care s-au vazut stapani pe oras au savarsit tot felul de orori , pe care si le justificau prin aceea ca bizantinii erau niste tradatori care se sfasiau intre ei si nu au fost niciodata aliati ai Occidentului in luptele cu musulmanii. Eu nu vreau sa justific cucerirea Constantinopolului de catre cruciati ci sa arat ca si de o parte si de alta s-au savarsit miselii, ca nimeni nu este nepatat si nu are dreptul sa-si aroge vreo superioritate, iar daca miseliile bizantinilor vi se par mai restranse ca manifestare, sa stiti ca nu e din cauza dreptei credinte , ci a lipsei fortei militare.
Despre Inchizitie am sa scriu poate alta data
PS. Daca tie, stimate Laurentiu, nu iti place cand ii amestec pe catolici cu ortodocsii, sa stii ca nici mie nu-mi place cand citezi amestecat si din Sfintii Parinti si din dracul care vorbeste prin gura unei posedate. Hotaraste-te odata ca nu este prea fair pentru Dumnezeu pe care zici tu ca il slujesti. Si apropo, pe blogul tau de ce te referi la ajutorul dat de niste organizatii " civice "din America pentru campania din tara noastra in favoarea familiei traditionale? Te faci ca nu sti ca acele asociatii "civice" sunt de fapt religioase, ale protestantilor si neoprotestantilor, adica ale celor definiti de tine ca "amagiti" de diavol. Vad ca iti cam place sa te faci frate cu dracul atunci cand asta iti serveste interesele!

olivian 16.02.2008 05:50:48

CA TOT VENEA VORBA DE BISERICA ORTODOXA TRADITIONALA.

olivian 16.02.2008 05:51:27

[link=http://trambita-ortodoxiei.piczo.com/ntrebrirspunsurireferitoarela?preview=y&cr=4]

olivian 16.02.2008 05:52:07


olivian 16.02.2008 05:53:25

http://trambita-ortodoxiei.piczo.com/bisericaortodoxatraditionala?preview=y&cr=4

Mirean 16.02.2008 14:48:32

Un site fara cap si fara coada, fara "contact" si fara "home". Plus ca are atasate niste link-uri catre site-uri cel putin "neortodoxe"!

seminaristul 16.02.2008 16:02:00

Citat:

În prealabil postat de olivian
http://trambita-ortodoxiei.piczo.com/bisericaortodoxatraditionala?preview=y&cr=4

mai tu esti trambita ortodoxiei, iar te-ai intors ma nene acu episcop.
Ia mai scuteste-ne si pleaca, dute si trateaza-ti paranoia sischizofrenia

moro.d 16.02.2008 18:36:35

nu-i mai dati atentie lui olivian.... s-a rerereinregistrat de N ori pana acum tocmai pt ca accesul pe forum i-a fost interzis de fiecare data.
individul doreste pacea si respinge vrajba doar la nivel verbal.. atitudinea lui denota reversul.
nu vreau sa va conving, dar cine e un fin observator isi da seama...

Laurentiu 16.02.2008 18:46:13

Citat:

În prealabil postat de vsovi
Deci vezi Laurentziu de cand a inceput panecumenismul eretic? shi atunci de ce pui toata tarashenia in seama PF Daniel? Poi daca din 1800 shi ceva au inceput, noi doar putem spera sa le vina mintea cea de pe urma cum zice romanul, adica aia pe care o ai dupa pacat, dar inainte de a face pacatul ca sa nu-l mai faci, deci sa te pazeshti. Adica sa nu ajungi sa plangi ca ai greshit ci sa plangi sa ajungi sa nu cazi in aceiashi gresheala cum au cazut altzii inaintea ta... sau sa te ridici din propriile gresheli...:)

N-am nimic cu persoana patriarhului in sine ...in schimb nu pot fi de acord cu ceea ce promoveaza daca altii sunt de acord ..asta e alta mancare de peste ..SA fii Patriarh in acelasi timp ai si o raspundere foarte mare inaintea Lui Dumnezeu...Una este cand esti simplu preot si alta este cand esti patriarh ...Oare nu ne puteam intelege cu catolicii decat numai sa abordam lucruri legate de credinta..Parca am fi la ora de chimie si experimentam si noi diferite substante ca sa vedem reactiille chimice..asa am ajuns sa facem cu rugaciunea in comun..Stai domne sa vedem ce o iesii..Ori iese alba ori iese neagra,ori iese cacialma..Cu credinta nu este de joaca...Nu este un act de comert...sa-i schimbam noi dogmele dupa bunul plac al vremurilor...Ca oamenii vor sa fie in voga cu diversele curente care sunt la ora actuala ..treaba lor..DAr asta nu inseamna ca trebuie schimbata Ortodoxia..si ca trebuie inamolite slujbele ortodoxe cu diveritele erezii...nu-ti comvine Ortodoxia problema ta ..traieste cum vrei Fiecare este liber sa aleaga ...Ca om eu pot face ce vreau si pentru ce am facut voi fi tras la raspundere Dar atunci cand am sub indrumarea mea miloane de suflete va trebui sa dau socoteala pentru ele ce le-am invatat..Unde am dus turma?..Pe cati i-am dus in erezie ..pe cati nu...Cum am pastrat credinta de la mai marii nostri si toate cele...Pentru ca Ortodoxia nu se schimba fratilor dupa vreme .Biseica Ortodoxa este trupul lui Hristos iar Iisus Hristos, ieri si azi si in veci, este acelasi (Evr. 13:8)

Laurentiu 16.02.2008 19:18:19

[quote=mirela-h][quote=Laurentiu]
Citat:

În prealabil postat de mirela-h
Citat:

În prealabil postat de Laurentiu
Da lucrurile nu trebuie privite asa la suprafata..Sa privim mai profund..Despre cruciadele care s-au facut din ordinul papilor impotriva ortodocsilor nu zici nimic..?Despre inchizitie...Si toate cate le face Biserica Catolica in prezent cu "infailibilul" papa..

Da, hai sa privim lucrurile mai profund asa cum spui tu. Niciuna din cruciade nu a fost facuta deliberat impotriva ortodocsilor. Primele 8 cruciade au avut ca singur scop eliberarea Ierusalimului de sub stapanirea turcilor selgiukizi, dar, este adevarat ca numai in prima cruciada se poate vorbi de un elan religios care i-a facut pe multi crestini apuseni sa porneasca chiar neinarmati in acest pelerinaj, caci asa se numea pe atunci genul acesta de expeditie si nu cruciada, in care doreau sa salveze chiar cu pretul vietii, Ierusalimului. Cauzele cruciadelor pentru Orasul Sfant au fost pe scurt: persecutiile sangeroase indreptate impotriva pelerinilor crestini la Locurile Sfinte de catre turcii care se instapanisera acolo in secolele IX-X; repetatele cereri de ajutor trimise crestinatatii apusene de catre Bizantul care pierdea tot mai mult teren in fata Imeriului segiukid; incercarea papalitatii de a transforma elanului belicos al feudalilor germanici recent crestinati( unele populatii germanice din vestul si nordul Europei se convertisera la crestinism abia cu 100 de ani inainte de prima cruciada)care mai pastrau inca mult din cultul pagan al razboiului, intr-un elan mantuitor pentru crestinatate si evident , mai ales pentru utimele cruciade, dorinta monarhilor apuseni si a papilor de as extinde teritoriul si influenta in Orient.
A patra cruciada la care banuiesc ca te referi atunci cand spui ca aceste razboaie au fost pornite impotriva ortodocsilor, a pornit la fel ca si cele dinaintea ei pentru eliberarea Ierusalimului, dar pe o ruta ocolitoare, prin Egipt, peninsula Arabica si apoi Palestina pentru a-i deruta pe turci.Se impune sa fac aici o precizare importanta pentru a intelege- daca vreti asta- de ce lucrurile au luat o intorsatura atat de dura pentru bizantini in 1204:in cruciada a IV-a au luptat pentru prima data mercenari, pentru ca elanul religios se stinsese, si doar interesele economice si politice ii mai urneau pe apuseni in astfel de expeditii. In timp ce cruciatii se aflau la Venetia tratand cu dogele pentru a fi transportati pe mare spre Egipt, a sosit in orasul italian Alexis Anghelos, fiul imparatului bizantin Isaac al II-lea Anghelos, care tocmai fusese orbit si detronat de o ruda a sa Alexis al III-lea, episodul asta nu este singular in istoria Bizantului in care mai ales in ultimele secole se desfasoara un sir aproape neintrerupt de asasinate in familie pentru obtinerea puterii ( daca nu ma credeti consultati orice istorie a Bizantului, inclusiv cea de pe acest site).Alexis Anghelos, ii convinge pe cruciati ca, in schimbul unei recompense uriase,sa-i ajute pe el si pe tatal sau sa redobandeasca tronul.Cruciatii se abat de la itinerariul lor, ajung la Constantinopol, il alunga pe Alexis al III-lea, care fuge din Bizant, si il repun pe tron pe Isaac al II-lea impreuna cu fiul sau, care i-a numele de Alexis al IV-lea. Dar partida lui Alexis al III-lea este puternica si mai ales antioccidentala asa ca declanseaza o revolta , Isaac al II-lea este detronat a doua oara, iar fiul sau sugrumat. In locul lor pe tron este pus un alt Alexis , al V-lea, daca nu reusiti sa urmariti evenimentele nu este vina mea pentru ca pe toti ii chema Alexis si in Bizant era ca la nebuni.Iar in vremea asta cruciatii isi tot asteapta recompensa, nu chiar asa de linistiti, jefuind pe ici pe colo, pentru ca marele jaf il vor declansa abia cand a devenit evident ca nu vor mai primi nicio plata. Alexis al V-lea este inlaturat de la putere de cruciati si fuge pe urmele lui Alexis al III-lea, dar acesta vede in el un rival si conform bunului sau obicei il orbeste si pe el. Lasand ironia de o parte cruciatii care s-au vazut stapani pe oras au savarsit tot felul de orori , pe care si le justificau prin aceea ca bizantinii erau niste tradatori care se sfasiau intre ei si nu au fost niciodata aliati ai Occidentului in luptele cu musulmanii. Eu nu vreau sa justific cucerirea Constantinopolului de catre cruciati ci sa arat ca si de o parte si de alta s-au savarsit miselii, ca nimeni nu este nepatat si nu are dreptul sa-si aroge vreo superioritate, iar daca miseliile bizantinilor vi se par mai restranse ca manifestare, sa stiti ca nu e din cauza dreptei credinte , ci a lipsei fortei militare.
Despre Inchizitie am sa scriu poate alta data
PS. Daca tie, stimate Laurentiu, nu iti place cand ii amestec pe catolici cu ortodocsii, sa stii ca nici mie nu-mi place cand citezi amestecat si din Sfintii Parinti si din dracul care vorbeste prin gura unei posedate. Hotaraste-te odata ca nu este prea fair pentru Dumnezeu pe care zici tu ca il slujesti. Si apropo, pe blogul tau de ce te referi la ajutorul dat de niste organizatii " civice "din America pentru campania din tara noastra in favoarea familiei traditionale? Te faci ca nu sti ca acele asociatii "civice" sunt de fapt religioase, ale protestantilor si neoprotestantilor, adica ale celor definiti de tine ca "amagiti" de diavol. Vad ca iti cam place sa te faci frate cu dracul atunci cand asta iti serveste interesele!

In prmul rand nu stiu care blogul meu? (cred ca faci confuzie)...In al doilea rand citeste si cartile Sfintilor Parinti care au spus adevarul..si nu cartile scrise de escroci ca altfel te afecteaza ....Citeste cartile marilor udhovnici care au stiut sa pastreze adevarul..

Laurentiu 16.02.2008 19:30:48

Citeste "Ne vorbeste Parintele Cleopa" vol. 14....Sau "Hrana Duhovniceasca" de Sf. Ioan Iacob Romanul

olivian 16.02.2008 19:31:59

Citat:

În prealabil postat de ispita_ta
nu-i mai dati atentie lui olivian.... s-a rerereinregistrat de N ori pana acum tocmai pt ca accesul pe forum i-a fost interzis de fiecare data.
individul doreste pacea si respinge vrajba doar la nivel verbal.. atitudinea lui denota reversul.
nu vreau sa va conving, dar cine e un fin observator isi da seama...

STAI TU FARA GRIJA CA NU SUNT NICUSOR!

moro.d 16.02.2008 19:33:08

dar cine, tovarasul lui? lol

olivian 16.02.2008 19:39:28

ISPITA-TA, nu mai fi asa de convinsa! cred ca observatorul tau ala fin te ispiteste. INTRE MINE SI HRISTOFOR ESTE O MARE DIFERENTA DE VARSTA, DE RANG SI DE STUDII TEOLOGICE. EL ABIA ARE CATEVA LUNI DECAND ESTE MONAH, IAR EU AM 30 DE ANI DE CALUGARIE. EL IMI ESTE UCENIC, SI IN NICI UN CAZ NU EL ESTE 'OLIVIAN'!


Ora este GMT +3. Ora este acum 15:27:39.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.