Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Stiri, actualitati, anunturi (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=504)
-   -   Ce mai face ISP Daniel (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=3244)

Juli 29.02.2008 16:37:20

http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-02-29&id=233920

seminaristul 29.02.2008 17:22:58

Citat:

În prealabil postat de Juli

nu merge

omulet 29.02.2008 17:50:16

Sa nu ne grabim sa judecam.

http://www.patriarhia.ro/Site/Stiri/2008/050.html

Nosam 29.02.2008 18:17:44

'Ce mai face IPS. DANIEL'? Instaleaza regimul dictatorial ecumenist... Asa se intampla daca s-a permis politicienilor sa ne aleaga pastorul... Acum avem parte de un politician patriarh...

vsovi 29.02.2008 18:33:43

Citat:

În prealabil postat de Nosam
'Ce mai face IPS. DANIEL'? Instaleaza regimul dictatorial ecumenist... Asa se intampla daca s-a permis politicienilor sa ne aleaga pastorul... Acum avem parte de un politician patriarh...

ogoaie-te mai Mason... ??????:(

Nosam 29.02.2008 18:39:03

exprima-te romaneste sa pot si eu intelege...

omulet 29.02.2008 18:53:54

Citat:

În prealabil postat de Nosam
'Ce mai face IPS. DANIEL'? Instaleaza regimul dictatorial ecumenist... Asa se intampla daca s-a permis politicienilor sa ne aleaga pastorul... Acum avem parte de un politician patriarh...

Unul din punctele pt care PF Daniel este acuzat este EXACT faptul ca, sub conducerea lui, Sf. Sinod a hotarat ca votul final in alegerea ierarhilor sa se faca in Sf. Sinod. Tocmai ca "politicienii" din Adunarea Nationala Bisericeasca sa nu mai poata alege pastorul.

seminaristul 29.02.2008 21:19:33

Citat:

În prealabil postat de Nosam
exprima-te romaneste sa pot si eu intelege...

ogoaie-te= opreste-te(e un regionalism de la noi din ardeal) ;)

Juli 12.03.2008 16:18:19

Drespre acelasi subiect "articolul 26, litera S", sub alt titlu "Cine o fi facut...?"

"Saptamana trecuta, premergatoare Sfantului si Marelui Post, in cursul careia s-a desfasurat sesiunea Sinodului, ierarhii Bisericii noastre i-au predat Prea Fericitului Parinte Patriarh Daniel un curs intensiv de smerenie. Ma refer in primul rand la eliminarea paragrafului inclus pe sub mana in articolul 26 din Statutul Bisericii Ortodoxe Romane.
Episcopii noStri n-au acceptat sa fie pusi in fata unui fapt implinit; nu s-au resemnat sa aiba ca primus inter pares un patriarh cu profil de Dioscur. Primul gest in sensul acesta l-a facut PS Episcop Calinic Botosaneanul cu prilejul scrutinului preliminar de la Iasi. A fost bulgarele care a format avalansa. Faptul, incontestabil, ca ierarhii nu s-au consultat intre ei pentru a-l aseza pe IPS Teofan pe tronul mitropolitan de la Iasi, ne arata ca trei patrimi dintre Arhieriile Lor au constiinta soborniceasca; implicit constiinta dogmatica pravoslavnica.
ReacTia sinodalilor la mAsluirea articolului 26 si optiunea lor pentru noul Mitropolit al Moldovei sunt doua elemente distincte dar corelate totodata. In ordinea importantei, primeaza felul in care au indepartat din Statut adaosul apocrif. Formal, nu-i putem atribui Prea Fericitului Daniel intentia de a-l impune la Iasi pe PS Casian, decat daca ne luam dupa televiziuni si ziare. Introducerea pe sub mana a literei "s" in articolul 26 este insa un lucru grav. Patriarhul Daniel n-a cutezat sa aduca la cunostinta Soborului prerogativa referitoare la infiintarea de stavropighii. A evitat sa le spuna pe sleau colegilor de episcopat ca vrea sa isi extinda jurisdictia peste manastirile lor cat se poate de arbitrar, recurgand la politica faptului implinit. Nazuinta patriarhala fusese mai intai ventilata oral, in felul in care apareau altadata zvonuri despre scumpirea uleiului sau a carnii. Daca reactiile populatiei erau prompte si ingrijorau regimul, pretul untdelemnului sau al carnii ramanea nemodificat.ASa cum se Stie, pe 18 februarie IPS Mitropolitul Bartolomeu al Clujului i-a trimis Prea Fericitului Patriarh Daniel o scrisoare referitoare la alineatul apocrif din articolul 26. Patriarhul nu a gasit de cuviinta sa-i raspunda. Mitropolitul a asteptat posta vreme de zece zile, dand apoi publicitatii textul misivei sale. A fost un lucru cat se poate de inspirat.A urmat, In replicA, o declaratie alaturea cu adevarul, a Parintelui Constantin Stoica, in "ZIUA" din 29 februarie, in care eram aburiti cu argumentul "traditiei canonice". (Am aratat aici cu citate concludente din Dreptul Canonic Ortodox ca asa ceva nu exista). Imediat apoi, Biroul de Presa al Patriarhiei a difuzat un comunicat agramat si plin de mistificari pe aceeasi tema. Vineri insa, in ultima zi a sesiunii sinodale, problema articolului 26 s-a rezolvat in spiritul si litera legiuirilor noastre bisericesti. Ierarhii s-au intors linistiti in eparhiile lor, iar staretii au rasuflat usurati. Insa nimeni n-a raspuns la intrebarea Mitropolitului Bartolomeu: cine a introdus in mod ilicit adaosul din cuprinsul articolului 26 si cum a ajuns el sub aceasta forma in Monitorul Oficial...? Pentru ca nici la pocher nu exista masluire fara trisor. Finalul fericit al piesei "Articolul 26" nu ne poate stinge dorinta legitima de-a afla numele masluitorului, indreptatita si de recenta decizie a Sinodului privind infiintarea de stavropighii. Chiar daca ne bucura happy-end-ul, nu putem accepta echivocul.ASadar, IncA nu s-a aflat cine a interpolat litera "s" in articolul 26 din Statutul Bisericii. Nici nu s-a retractat comunicatul pe aceasta tema oferit de Biroul de Presa al Patriarhiei Romane. Pentru ca din textul impleticit si rizibil al acelui comunicat reiese ca Mitropolitul Bartolomeu este un alarmist care nu stie ce vorbeste si nici pe ce lume se afla. In plus, se mai spune acolo ca IPS Sa si IPS Pimen, Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, s-au apucat sa agite staretii si staretele, indrugandu-le verzi si uscate...SAptAmAna trecutA sobornicitatea si canonicitatea au invins in Sinod. A ramas in suspensie doar adevarul."
Dan CIACHIR - Ziua

Sa nu judecam, dar sa fim cu ochii deschisi sau "blanzi ca porumbeii si vicleni ca serpii".

Mirean 12.03.2008 17:52:48

Citat:

În prealabil postat de Juli
Drespre acelasi subiect "articolul 26, litera S", sub alt titlu "Cine o fi facut...?"

"Saptamana trecuta, premergatoare Sfantului si Marelui Post, in cursul careia s-a desfasurat sesiunea Sinodului, ierarhii Bisericii noastre i-au predat Prea Fericitului Parinte Patriarh Daniel un curs intensiv de smerenie. Ma refer in primul rand la eliminarea paragrafului inclus pe sub mana in articolul 26 din Statutul Bisericii Ortodoxe Romane.
Episcopii noStri n-au acceptat sa fie pusi in fata unui fapt implinit; nu s-au resemnat sa aiba ca primus inter pares un patriarh cu profil de Dioscur. Primul gest in sensul acesta l-a facut PS Episcop Calinic Botosaneanul cu prilejul scrutinului preliminar de la Iasi. A fost bulgarele care a format avalansa. Faptul, incontestabil, ca ierarhii nu s-au consultat intre ei pentru a-l aseza pe IPS Teofan pe tronul mitropolitan de la Iasi, ne arata ca trei patrimi dintre Arhieriile Lor au constiinta soborniceasca; implicit constiinta dogmatica pravoslavnica.
ReacTia sinodalilor la mAsluirea articolului 26 si optiunea lor pentru noul Mitropolit al Moldovei sunt doua elemente distincte dar corelate totodata. In ordinea importantei, primeaza felul in care au indepartat din Statut adaosul apocrif. Formal, nu-i putem atribui Prea Fericitului Daniel intentia de a-l impune la Iasi pe PS Casian, decat daca ne luam dupa televiziuni si ziare. Introducerea pe sub mana a literei "s" in articolul 26 este insa un lucru grav. Patriarhul Daniel n-a cutezat sa aduca la cunostinta Soborului prerogativa referitoare la infiintarea de stavropighii. A evitat sa le spuna pe sleau colegilor de episcopat ca vrea sa isi extinda jurisdictia peste manastirile lor cat se poate de arbitrar, recurgand la politica faptului implinit. Nazuinta patriarhala fusese mai intai ventilata oral, in felul in care apareau altadata zvonuri despre scumpirea uleiului sau a carnii. Daca reactiile populatiei erau prompte si ingrijorau regimul, pretul untdelemnului sau al carnii ramanea nemodificat.ASa cum se Stie, pe 18 februarie IPS Mitropolitul Bartolomeu al Clujului i-a trimis Prea Fericitului Patriarh Daniel o scrisoare referitoare la alineatul apocrif din articolul 26. Patriarhul nu a gasit de cuviinta sa-i raspunda. Mitropolitul a asteptat posta vreme de zece zile, dand apoi publicitatii textul misivei sale. A fost un lucru cat se poate de inspirat.A urmat, In replicA, o declaratie alaturea cu adevarul, a Parintelui Constantin Stoica, in "ZIUA" din 29 februarie, in care eram aburiti cu argumentul "traditiei canonice". (Am aratat aici cu citate concludente din Dreptul Canonic Ortodox ca asa ceva nu exista). Imediat apoi, Biroul de Presa al Patriarhiei a difuzat un comunicat agramat si plin de mistificari pe aceeasi tema. Vineri insa, in ultima zi a sesiunii sinodale, problema articolului 26 s-a rezolvat in spiritul si litera legiuirilor noastre bisericesti. Ierarhii s-au intors linistiti in eparhiile lor, iar staretii au rasuflat usurati. Insa nimeni n-a raspuns la intrebarea Mitropolitului Bartolomeu: cine a introdus in mod ilicit adaosul din cuprinsul articolului 26 si cum a ajuns el sub aceasta forma in Monitorul Oficial...? Pentru ca nici la pocher nu exista masluire fara trisor. Finalul fericit al piesei "Articolul 26" nu ne poate stinge dorinta legitima de-a afla numele masluitorului, indreptatita si de recenta decizie a Sinodului privind infiintarea de stavropighii. Chiar daca ne bucura happy-end-ul, nu putem accepta echivocul.ASadar, IncA nu s-a aflat cine a interpolat litera "s" in articolul 26 din Statutul Bisericii. Nici nu s-a retractat comunicatul pe aceasta tema oferit de Biroul de Presa al Patriarhiei Romane. Pentru ca din textul impleticit si rizibil al acelui comunicat reiese ca Mitropolitul Bartolomeu este un alarmist care nu stie ce vorbeste si nici pe ce lume se afla. In plus, se mai spune acolo ca IPS Sa si IPS Pimen, Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, s-au apucat sa agite staretii si staretele, indrugandu-le verzi si uscate...SAptAmAna trecutA sobornicitatea si canonicitatea au invins in Sinod. A ramas in suspensie doar adevarul."
Dan CIACHIR - Ziua

Sa nu judecam, dar sa fim cu ochii deschisi sau "blanzi ca porumbeii si vicleni ca serpii".

Ma mira faptul ca autorul articolului contesta o serie de fapte si persoane, pe care direct si indirect le acuza de diverse, insa nu aduce argumente solide!

Asa ca ma intreb:
Ce legatura au alegerile cu articolul 26, punctul s (cel despre stavropighii)?
Daca era o problema, de ce nu s-a reluat discutia acestui punct in Sinod?
De ce nu a propus IPS Bartolomeu discutarea acestui punct?
Urmarind textul, am un moment de confuzie: "legitima de-a afla numele masluitorului, indreptatita si de recenta decizie a Sinodului privind infiintarea de stavropighii". Adica Sinodul a fost de acord cu acest punct? Daca da, ce rost mai are "balacareala" asta?

sofiaiuga 16.03.2008 17:48:27

mirene, nu intelegi ca punctul asta S ,s-a bagat ulterior dupa terminatrea discutiilor si luatrea hotaririlor ,asa incit sinodul nu a stiut decit dupa citirea lui gata aprobata,adica a fost introdus ULTERIOR[nemaiauzit lucru asta],nu se stie de cine cica ???!!!apoi ce sa zicem de asa atitidine! Daca nu ar mai fi citit nimeni legea aprobata s-ar fi trezit cu surprizeeeee!!!!!!!!!!!!!pe parcurs.

kvlr 16.03.2008 17:58:31

gresit! NU s-a adaugat ulterior> http://www.patriarhia.ro/Site/Stiri/2008/050.html ...chiar credeti ca era posibil asa ceva...?!??? nu traim in jungla totusi...nu cred ca PF. Daniel e asa naiv incat sa fi crezut ca va scapa asa usor cu asta... s-a dovedit ca a fost o neintelegere la mijloc si in plus s-a precizat ca stavropighiile se vor intemeia NUMAI cu acordul ierarhului locului... citi mai intai statutul ....dupa aceea vorbiti... Dumnezeu sa ne lumineze!

kvlr 16.03.2008 18:08:10

NU ar trebui sa uitam ca indiferent cine e patriarh si cat de tare ar fi acesta TOTUSI > SFANTUL SINOD este "cea mai inalta autoritate a BOR, in toate domeniile ei de activitate..." (ART. 11 din noul Statut)... poti "manipula" sau influenta cativa oameni dar nu un intreg Sinod.. cu apoximativ 50 de ierarhi....mai usor cu isteria antiierarhica... Dumnezeu sa ne lumineze!

sofiaiuga 16.03.2008 18:23:15

http://sceptik.wordpress.com/page/2/

sofiaiuga 16.03.2008 18:25:07

CITITILA RUBRICA MOMENTUL ADEVARULUI:)

kvlr 16.03.2008 19:54:17

foarte frumos argumentat... INSA... e plin netu de astfel de site-uri care se vor a fi mai mult decat lamuritoare in materie de probleme teologice... cine stie cine a scris acele lucruri si cu ce scop? probabil "intarirea" BOR??? in fine> fiecare e liber sa spuna si sa creada ce vrea,precum si sa acepte orice puncte de vedere daca gaseste afinitati fata de ele:|... Dumnezeu sa ne lumineze!

Laurentiu 16.03.2008 21:50:38

Citat:

În prealabil postat de Juli

In linkul postat de Juli scrie urmatoarele:




Pumnul lui Daniel



-- Patriarhul se pregateste sa instaureze dictatura personala in interiorul Bisericii Ortodoxe Romane * O modificare a Statutului BOR, fara stiinta Sfantului Sinod, da dreptul PF Daniel sa controleze toate manastirile si schiturile


Patriarhul Daniel este foarte aproape de a-si impune controlul personal asupra Bisericii Ortodoxe Romane. O recenta modificare operata in Statutul pentru organizarea si functionarea Bisericii Ortodoxe Romane, aprobata in noiembrie anul trecut, a creat panica in randul staretilor si ierarhilor. Asta intrucat respectiva modificare ii confera Patriarhului Daniel puteri sporite, contrar traditiei existente pana in momentul de fata. Grav este ca aceasta interpolare a fost facuta pe ascuns, fara cunostinta ierarhilor si fara aprobarea Sfantului Sinod.
Dupa ce fusese reviziut in 2006, Statutul Bisericii Ortodoxe Romane a fost amendat din nou la sfarsitul anului trecut. Pe langa prevederea prin care li s-a luat clericilor si mirenilor dreptul de a-si alege ierarhii, a fost introdus un nou paragraf ce ii ofera posibilitatea lui PF Daniel de a controla manastirile din Romania, inclusiv averile acestora. Este vorba despre completarea articolului 26 din Statutul pentru organizarea si functionarea Bisericii Ortodoxe Romane, facuta fara acordul ierarhilor, dupa cum vom vedea. Astfel, la litera "s" a acestui articol se precizeaza ca Patriarhul "conform traditiei ortodoxe, are dreptul de a infiinta stavropighii patriarhale si de a le conduce prin delegatii sai, in limitele competentelor stabilite prin decizie patriarhala, aducand la cunostinta chiriarhului locului acesteia". Aceasta completare incalca un principiu ecleziologic ortodox fundamental. Acela potrivit caruia episcopul titular administreaza nestingherit propria eparhie, iar Sfantul Sinod intreaga Biserica. Cu alte cuvinte, un ierarh, inclusiv Patriarhul, nu se poate amesteca in treburile altei eparhii, lucru ce poate fi facut doar de catre Sinod. In prezent, orice manastire ortodoxa are in frunte un staret (stareta) care se afla sub ascultarea episcopului eparhiei in care se gaseste asezamantul. Spre exemplu, staretul manastirii Neamt si al oricarei manastiri din arhiepiscopia Iasilor este subordonat direct mitropolitului Moldovei.
Sfantul Sinod a fost ignorat
Prin completarea articolului 26 situatia se schimba insa in mod radical. Patriarhul primeste puteri depline dandu-i-se astfel posibilitatea de a controla total manastirile din tara transformate in stavropighii. Litera "s" din articolul 26 ii confera patriarhului dreptul de a infiinta oriunde in tara stavropighii. In mod normal, patriarhul BOR, care este in primul rand arhiepiscopul Bucurestilor, poate infiinta cate manastiri vrea in eparhia pe care o conduce. Patriarhul are dreptul de devolutiune, care consta in posibilitatea de a interveni in cazul in care se produc nereguli intr-o eparhie, dar aceasta prerogativa nu are nici o legatura cu stavropighiile pe care le va putea infiinta. De acum Patriarhul poate numi sau schimba staretul oricarei manastiri transformate in stavropighie, doar printr-o "notificare" trimisa episcopului local. Asadar, un staret (sau stareta), aflati in aceasta functie, de la orice manastire din Romania, daca aceasta devine stavropighie patriarhala, pot fi inlocuiti.
Mai multi inalti ierarhi sustin ca adaugarea literei "s" in articolul 26 s-a facut fara aprobarea Sfantului Sinod. Ca aceste prevederi care ii confera puteri sporite Patriarhului au fost introduse pe drumul catre Guvern, acolo unde Statutul trebuia parafat. Astfel, cu ocazia dezbaterilor de la Sfantul Sinod, a fost citita o varianta care nu cuprindea litera "s" a articolului 26, varianta care de altfel a si fost aprobata. Patriarhul Daniel a anuntat apoi ca documentul va fi trimis Guvernului pentru parafare (simpla formalitate), urmand ca ulterior sa fie publicat in Monitorul Oficial.
Asa s-a si intamplat. Noul Statut a fost tiparit in Monitorul Oficial la data de 22 ianuarie 2008, dar intr-o forma diferita. Mai exact, ierarhii au constatat cu stupoare aparitia, in textul din Monitorul Oficial, a prevederilor care ii confera puteri sporite Patriarhului Daniel, prin infiintare de stavropighii patriarhale, respectiv prin numirea stertilor acestor manastiri. Prevederi ce nu fusesera aduse sub nici o forma la cunostinta membrilor Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane.
Purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane, parintele Constantin Stoica, sustine ca aceste prevederi au existat intotdeauna in Statutul Bisericii Ortodoxe Romane. "Este vorba despre o traditie canonica a Bisericii Ortodoxe Romane. Ele au existat mereu. Ba mai mult, au fost analizate, dezbatute si votate in Sfantul Sinod", ne-a declarat parintele Constantin Stoica.
Mitropolitul Clujului, IPS Bartolomeu, i-a trimis o scrisoare PF Daniel in care protesteaza fata de introducerea literei "s" si ii cere Patriarhului sa elimine aceasta adaugire la articolul 26 si sa identifice vinovatul pentru "eroarea de redactare"
Papalizarea patriarhului
Sporirea puterii PF Daniel, prin adaugarea adusa articolului 26 din Statut, inseamna practic o "papalizare" a patriarhului, atentand la principiul sobornicitatii, fundamental in ortodoxie, si putand provoca tulburari intre credinciosi si staretul desemnat. Trebuie spus ca stavropighia, ca structura manastireasca, nu este o regula in organizarea noastra bisericeasca, ci o exceptie. In primul rand pentru ca presupune o suprapunere juisdictionala, fenomen contrar ecleziologiei ortodoxe. Iata de ce ierarhii au fost consternati, iar staretii si staretele manastirilor noastre, sunt inspaimantati de modificarea articolului 26 si de consecintele care pot decurge de aici. De aceea, staretii din Moldova s-au intrunit, la inceputul acestei saptamani, in synaxa (adunare), pentru a lua in discutie adaosul la articolul 26. Acelasi lucru l-au facut ieri staretii din cuprinsul Mitropoliei Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului, intruniti in prezenta chiriarhului locului. Cu acest prilej, si-au exprimat nedumeririle, temerile si consternarea.
Doar patru stavropighii
In momentul de fata, pe cuprinsul Patriarhiei Romane exista 434 de manastiri si 190 de schituri, iar dintre acestea numai patru au statut de stavropighii patriarhale (Schitul Sfanta Maria - Techirghiol, Schitul Sfanta Maria - Dragoslavele si alte doua schituri aflate la Calimanesti, respectiv Olanesti), arata ca stavropighia constituie exceptia si nu regula.
Au fost cazuri in care o stavropighie a fost infiintata pentru a salva un bun al Bisericii. Astfel, Patriarhul Justinian a dus la Techirghiol, in anii prigoanei comuniste, o bisericuta - monument istoric si a declarat stavropighie asezamantul monahal de aici. Faptul a constituit o masura de aparare: data fiind autoritatea Patriarhului Justinian, puterea nu se putea amesteca. Atribut pe care nu-l avea episcopul Dunarii de Jos, sub jurisdictia caruia se afla atunci Schitul Techirghiol. In felul acesta, in jurul micului schit cu statut de stavropighie s-a putut infiinta un camin destul de mare pentru odihna si tratamentul clericilor pe malul lacului Techirghiol. Aflandu-se sub jurisdictia Patriarhului Justinian, schitul de la Techirghiol era scutit de ingerintele agresive ale puterii comuniste. Situatia schitului Techirghiol arata limpede ca statutul de stavropighie patriarhala constituie o exceptie, nicidecum o regula.
Alta stavropighie din cele patru existente, aceea de la Dragoslavele (jud Arges), nu este altceva decat resedinta de vara - inca de acum 80 de ani - a Patriarhului Romaniei. Aceasta nu este frecventata de inchinatori si are portile inchise pentru credinciosi. Notiunea de stavropighie aminteste de fapt de manastirile "inchinate", administrate exclusiv de egumeni greci pana la secularizarea din 1863, ale caror venituri mergeau exclusiv dincolo de hotarele tarii. Aceste stavropighii au produs conflicte majore, adesea violente, intre calugarii greci si cei romani. Conflicte de aceeasi natura ar putea aparea, consecinta a adaosului la articolului 26, intre calugarii dintr-o eparhie si staretul unei manastiri de acolo transformate in stavropighie patriarhala.
Pagina realizata de Dan CIACHIR


MARIUS_DANIEL 19.03.2008 15:33:09

De ce am un sentiment de deja vu?Pai nu stiu domne...oare de ce?Oare nu atrageam eu atentia ca B.O.R. sub actualul patriarh se indreapta spre dictatura patriarhala,ca patriarhul se vrea un fel de papa al ortodocsilor,un sistem totalitar exact ca in biserica catolica?Ca sinodul va mai fi doar de forma,iar puterea va fi concentrata in mainile patriarhului?Sa vedem ce mai au acum de spus unii destepti si smecheri ca Mirean,care la vremea respectiva ma contrazicea cu vehementa si afirma sus si tare ca B.O.R. nu se catolicizeaza.Pe bune?Dar asta si altele ce Dumnezeu sunt,daca nu pasi de catolicizare a bisericii?

Mirean 19.03.2008 16:36:49

Citat:

În prealabil postat de MARIUS_DANIEL
De ce am un sentiment de deja vu?Pai nu stiu domne...oare de ce?Oare nu atrageam eu atentia ca B.O.R. sub actualul patriarh se indreapta spre dictatura patriarhala,ca patriarhul se vrea un fel de papa al ortodocsilor,un sistem totalitar exact ca in biserica catolica?Ca sinodul va mai fi doar de forma,iar puterea va fi concentrata in mainile patriarhului?Sa vedem ce mai au acum de spus unii destepti si smecheri ca Mirean,care la vremea respectiva ma contrazicea cu vehementa si afirma sus si tare ca B.O.R. nu se catolicizeaza.Pe bune?Dar asta si altele ce Dumnezeu sunt,daca nu pasi de catolicizare a bisericii?

Saracul de tine, te si vad in lanturi in timp ce "ierarhii ecumenisti" canta pe nas melodii gregoriene....

Trecand peste gluma, cum ti-a restrans tie libertatea noua conducere a BOR?

Juli 19.03.2008 19:44:08

In toata treaba asta (ma refer la ecumenism), stau si ma intreb, cui sa-i dau crezare?! unor mireni?! Or mai bine sa ascult ce zice un Arsenie Papacioc, un Iustin Parvu, un Amfilohie Brinza?!:dontgetit:

7th_Brigade_TzHL 23.03.2008 18:24:58

Cuvantul [color=green]control[/color] din limba Romana, cred ca nu are o [color=green]conotatie[/color] negativa ci dimpotriva una [color=green]pozitiva[/color].

Daca IPS Daniel va avea mai mult control asupra manastirilor, eu cred ca este un lucru bun pentru ca va putea sa le ajute mai bine pe aceste manastiri sa fie folositoare crestinilor.

Parerea mea e ca IPS Daniel, este un om deosebit, si [color=green]controlul[/color] lui va fi unul benefic pentru biserica.

istoica 24.03.2008 12:11:10

Conotatia cuvantului control din limba romana, mi se pare mie, fara a avea vreo legatura cu postarile de mai sus sau cu topicul, nu mai este de mult pozitiva. Mai degraba seamana cu principalul atribut al celui care vrea sa detina puterea, stapanirea.

7th_Brigade_TzHL 24.03.2008 14:53:45

Mie dimpotriva [color=green]conotatia cuvantului control[/color] mi se pare una pozitiva.

Noi trebuie sa ne controloam pornirile inimii si sa ne controlam vorba:

Pildele lui Solomon 16:32 Cel incet la manie e mai de pret decat un viteaz, iar [color=null]cel ce isi stapaneste duhul[/color] este mai pretuit decat cuceritorul unei cetati.

istoica 24.03.2008 17:21:14

Autocontrolul este totdeauna pozitiv.

istoica 24.03.2008 17:22:17

ar am inteles ca nu despre autocontrol e vorba.

MARIUS_DANIEL 26.03.2008 10:49:29

Citat:

În prealabil postat de Mirean
Citat:

În prealabil postat de MARIUS_DANIEL
De ce am un sentiment de deja vu?Pai nu stiu domne...oare de ce?Oare nu atrageam eu atentia ca B.O.R. sub actualul patriarh se indreapta spre dictatura patriarhala,ca patriarhul se vrea un fel de papa al ortodocsilor,un sistem totalitar exact ca in biserica catolica?Ca sinodul va mai fi doar de forma,iar puterea va fi concentrata in mainile patriarhului?Sa vedem ce mai au acum de spus unii destepti si smecheri ca Mirean,care la vremea respectiva ma contrazicea cu vehementa si afirma sus si tare ca B.O.R. nu se catolicizeaza.Pe bune?Dar asta si altele ce Dumnezeu sunt,daca nu pasi de catolicizare a bisericii?

Saracul de tine, te si vad in lanturi in timp ce "ierarhii ecumenisti" canta pe nas melodii gregoriene....

Trecand peste gluma, cum ti-a restrans tie libertatea noua conducere a BOR?

Șarpele numit "litera S"

Marcel Radut Seliste

Chiar dacă mă aflu de ceva vreme în primejdia smintelii, nu am renunțat să privesc și să studiez cu atenție cele ce se petrec în administrația bisericească. Așa că nu mă miră prea mult ciudata întâmplare legată de apariția unei controversate litere S în corpul articolului 26 din Statutul BOR, articol care stabilește atribuțiile Patriarhului. Încă din timpul campaniei „electorale” pentru scaunul patriarhal mi-am format convingerea că Sinodul a ales între un om duhovnicesc și un manager, pe cel din urmă. Managerul a reacționat după propria fire... ca un manager.

Măsurile pe care le-a inițiat noul Patriarhul al Bisericii Ortodoxe Române la început de domnie au fost asemenea celor ale unui voievod care dorește să-și sporească puterea și controlul asupra boierilor din divanul domnesc. Stabilizarea majorității pro-patriarhale în Sfântul Sinod, desființarea dreptului adunărilor eparhiale și Adunării Naționale Bisericești de a se implica direct în alegerea ierarhilor Bisericii, oficializarea atitudinii ecumeniste și pro-catolice a Patriarhiei Române sunt doar câteva dintre acțiunile pe care Patriarhul le-a realizat cu discreție, dar cu mare fermitate. Ultima redută a opoziției tradiționaliste din Biserică este formată din comunitatea mânăstirilor, mai ales acele mânăstiri care refuză modelul oficial – muzeu, mânăstire „de protocol”, obiectiv de turism religios, „pepinieră” de episcopi – și încearcă să rămână izvor de viață duhovnicească și de sfințenie.

Litera S îi oferă Patriarhului soluția necesară stopării rezistenței anti-ecumeniste și anti-catolice din mânăstiri. Stavropighia, ca mânăstire aflată sub ascultarea directă a Patriarhului, iese de sub ascultarea ierarhului locului și urmează „politica” Patriarhului. Dacă un stareț sau o obște devin un factor incomod prin faptul că nu ar accepta colaborarea prea strânsă cu mișcarea ecumenică sau cu Biserica Catolică, atunci mânăstirea respectivă poate primi titlul de stavropighie, adică intră sub controlul Patriarhului. Putem interpreta așa... Există însă și o altă interpretare. Litera S oferă Patriarhului ocazia de a ajuta la disciplinarea vieții monahale și la sporirea calității monahilor și monahiilor din mânăstirile noastre. Mânăstirile cu probleme, cu abateri de la canoanele vieții monahale, mânăstirile unde dulceața vieții este mai căutată decât dulceața chiliei pot deveni stavropighii, presupunând că un management operat direct de Patriarh ar fi mai eficient decât cel al ierarhului locului.

Nu știu care este adevărul. Știu doar că este unic. Observ că în capul credincioșilor și clerului se sparg afirmații care la prima vedere, sunt fiecare în parte, adevărate. Pe de o parte, avem reacția Părintelui Mitropolit Anania, susținută de stareții mânăstirilor din eparhia pe care o conduce, prin care se acuză introducerea apocrifă a literei S undeva, pe parcursul „călătoriei” Statutului BOR de la Patriarhie, la Guvern și Monitorul Oficial. Pe de altă parte, avem răspunsul oficial al Patriarhiei Române prin care ni se explică, cu o anumită stângăcie și destul de confuz, că respectiva lteră S a fost adoptată canonic în corpul Statutului BOR și că la ședința Sinodului din 5 – 7 martie se vor aduce lămuririle necesare. Dacă pentru mine, lucrător în administrația bisericească și obișnuit cu întunecatele ispite din această administrație, este dificil să-mi păstrez sufletul netulburat de șarpele literei S, mă întreb, ce mai pot înțelege credincioșii, preoții, viețuitorii mânăstirilor, oamenii cărora lumea ierarhilor noștri le este străină și neînțeleasă?

Adevărul este Unu, este Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu. În numele Adevărului s-au spus și se spun multe minciuni. Este în fire căzută a omului să facă așa... Totuși, la sfârșitul vremurilor, Adevărul va veni printre noi și ne va dărui Lumina. Până atunci, rămânem aici, în întuneric pentru a lupta după puterea fiecăruia, pentru Adevăr și pentru Lumină...

SURSA: Blog Vallahia Nova

7th_Brigade_TzHL 26.03.2008 14:47:18

Citat:

În prealabil postat de MARIUS_DANIEL
oficializarea atitudinii ecumeniste si pro-catolice a Patriarhiei Române sunt doar câteva dintre acþiunile pe care Patriarhul le-a realizat cu discreþie, dar cu mare fermitate.

Daca a facut asha ma bucur din tot sufletul, pentru ca eu cred ca in relatii bune, bisericile surori (BO si BC) vor putea da lumii un mesaj mult mai convingator.

Asha cum spune psalmul este minunat ca fratii sa locuiasca impreuna!

Ma bucur nespus!

razvan_m 11.04.2008 21:24:00

Citand 7th_Brigade_TzHL
Citat:

Citand Marius_Daniel
Citat:

oficializarea atitudinii ecumeniste si pro-catolice a Patriarhiei Române sunt doar câteva dintre acþiunile pe care Patriarhul le-a realizat cu discreþie, dar cu mare fermitate.

Daca a facut asha ma bucur din tot sufletul, pentru ca eu cred ca in relatii bune, bisericile surori (BO si BC) vor putea da lumii un mesaj mult mai convingator.

Asha cum spune psalmul este minunat ca fratii sa locuiasca impreuna!

Ma bucur nespus!
Frate intru Hristos 7th_Brigade_TzHL,

Cum Adevarul Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, este Unul si Singur, tot astfel si Biserica, adica Trupul lui Hristos, este Una, Unica si Adevarata. Pur si simplu teoria unui singur trunchi din care apar mai multe ramuri (adica mai multe Biserici), din care decurge si teoria Bisericilor surori (Ortodoxa si Catolica) este cat se poate de falsa. Dintr-un Singur Adevar nu se pot ramifica mai multe Adevaruri, dintre care unele se contrazic intre ele in anumite puncte. Aceasta e o teorie pe care o folosesc ierarhii ecumenisti care doresc sa puna stapanire peste Biserica Ortodoxa Dreptslavitoare si s-o inchine diavolului sef Lucifer si cetei lui nelegiuite de demoni, care se "incalzesc" acum in flacarile iadului.

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi, pacatosii!
---------------------------------------------------------------------------------------
Mantuieste, Doamne, poporul Tau si binecuvinteaza mostenirea Ta.
Biruinta binecredinciosilor crestini asupra celui potrivnic daruieste
Si cu Crucea Ta pazeste poporul Tau!


Ora este GMT +3. Ora este acum 11:36:12.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.