![]() |
Dumnezeu îți poartă de grijă și prin boala ta te încearcă nu fiindcă te dușmănește și te urăște, ci fiindcă te iubește foarte mult.
|
Greu de formulat reguli generale! Nu cunoastem noi caile Domnului si nici nu avem dreptul sa ne pronuntam in legatura cu altii. Sa-l lasam pe duhovnicul fiecaruia sa discearna lucrurile astea.
|
"Credinta crestina, spune un teolog, dovedeste ca suferinta are un rost, ca este cea mai inalta "scoala" de cunoastere. Fara suferinta, omul poate evita toata existenta si poate face abstractie de semeni. Suferinta este imperativul care il preseaza pe fiecare om sa ia act de existenta semenilor sai, sa-i accepte, sa se deschida si de fapt sa se sacrifice pentru ei. Suferinta este modul total, modul suprem de recunoastere, cel mai bun si cel mai pedagogic mijloc de formare si de implinire a omului pe pamant. Ea este pedagogia divina a maturizarii si implinirii, nu in absenta, ci in prezenta si asistenta lui Dumnezeu".
|
Necazurile si suferintele sunt ceva de care fugim cu totii, dar daca vin peste noi fortat, ne chinuim cu ele aici pana murim chiar daca nu vrem, dar inspre binele nostru, dincolo toate se vor pune pe talgerul balantei...
|
Cand omul nu poate vedea in durere nici un sens sau scop, este firesc sa cedeze si sa fie cuprins de deznadejde. O vede ca pe o mergere dureroasa catre nimic. Cand, insa, o considera mijloc pedagogic al purtarii de grija a lui Dumnezeu, o poate valorifica pozitiv si incadra in perspectiva desavarsirii lui duhovnicesti. Precum plantele, observa Sfantul Grigorie Palama, trebuie sa sufere toate incercarile aduse de schimbarea anotimpurilor, pentru a creste si a rodi, asa si credinciosul trebuie sa rabde chinurile de voie si pe cele fara de voie, spre a ajunge la desavarsire.
|
Foarte,foarte bine spus georgeval,nu credeam sa gasesc o exprimare atat de elocventa venita di partea teologiei.Si constat ca teologia este cea mai inalata filozofie a vietii.
|
Citat:
|
Atunci cand ingaduie Dumnezeu sa ne imbolnavim, aceasta boala are o explicatie si numai Preasfintia Sa o stie. De multe ori, cand boleste trupul, si sufletul se afla in pericol. De aceea, sfintii recomanda sa aducem multumiri si pentru boala si sa alergam la Spovedanie și la Sfantul Maslu pentru a ne vindeca mai intai sufletul.
Daca atunci cand ne imbolnavim incepem sa cartim sau sa deznadajduim, nu avem niciun folos. In aceste situatii se poate gresi enorm apeland la practici straine Ortodoxiei!(ex. bioenergie) Si ne alegem cu suferinnta si aici si in vesnicie. |
Din lipsa unirii cu El cautam explicatii la boala. Sa ne unim cu El si vom capata vindecare. Uitam ca Dumnezeu ne-a creat din nimic si noi Il dispretuim pentru nimic, ca a murit ca sa ne dea viata, iar noi in loc sa-i dam viata, inoim suferintele Lui, dupa cum spune Sf. Ap. Pavel "Ei rastignesc in Sine din nou pe Fiul lui Dumnezeu" Evr 6,6
|
Citat:
|
Citat:
|
Daca tinem cont de pedagogia lui Dumnezeu vom observa ca in lumea cazuta, raul poate sluji unui scop care sa fie pozitiv si chiar necesar> Asa cum otrava este folosita ca medicament, tot asa si raul si suferinta pot sa functioneze terapeutic.
|
Citat:
Viata este un dar Viata este un dar de la Dumnezeu Si tu o irosesti mereu Prin lucruri lumesti. De parca mii de ani tu o sa traiesti! Mai indreapta-ti ochii si in spre cerul senin! De unde a venit Dumnezeu lin, Lacrima Lui incet Ii curge Ca vede multe rele si incepe a plange. Si te mai cheama bland Sa asculti al Lui cuvant; Si sa nu mai faci rau Sa iubesti pe aproapele tau. Si sa fii cu Dumnezeu mereu. Sper sa va placa:) |
Citat:
|
Dupa cum am mai spus in alte randuri, consider boala trupeasca, deopotriva si cea sufleteasca, trasaturile cele mai importante ale vietii pamantene, din ele sustragand in modul cel mai viu intelepciunea si sensul real al existentei . Durerea, sub orice forma s-ar afla ea, trezeste constiinta la o dimensiune mult mai benefica, chiar daca in substratul ei zace suferinta si supliciul unui zbucium, parca, de nestavilit.
Oricum am spune-o, este usor a ne afla in treaba atata timp cat ne traim viata la cote normale . Personal, din durere am invatat sa simt fericirea incepand de la cele mai infime forme, si nu doar sa vorbesc despre ea ca despre fictiunea ideala. |
Cred ar fi corect sa abordam cauzalitatea bolii nu DOAR din viziunea crestina-ortodoxa. Oare nu si evreii sau musulmanii sau triburile din te miri ce colt al lumii se imbolnavesc? Credinciosi sau atei, toti ne imbolnavim. Desi STIU ca toti perii ne sunt numarati, cum se explica atunci cele de mai sus? Vrem nu vrem ajungem la concluzia logica ca boala nu vine neaparat din necredinta...(blasfemie?). Unele boli zic eu ca vin din nerespectarea sa zicem a "manualului de utilizare a omului", adica prin faptul ca nu acordam atentie modului cum ne hranim, gandim, dormim, simtim, vorbim, indiferent de credinta. Practic noi nu mai ne folosim rational, ci gresim de multe ori fara sa ne dam seama fata de noi insine si apoi fata de tot ce ne inconjoara. Toate se rezuma la iubire ( de sine si aproapele) in enumerarea de mai sus. Nu iubire in sens strict crestin fata de crestin, ci iubire la modul universal, iubire fata de toata creatia lui Dumnezeu. Nici parintii, nici societatea , nici biserica ( decat asa, vag) nu ne educa din acest punct de vedere si pe cand aflam regulile, dupa eforturi de cunoastere pline si de durere, e cam tarziu: buba s-a spart. Zicem: Doamne ajuta-ma, desi singuri ne-am facut-o! Cred cu TARIE, ca acest tip de educatie este determinant pentru fericirea omului, dar nimeni nu doreste sa fie facut sistematizat, pe scara larga, altfel din ce ar trai fabricile de medicamente sau cele de mancare de slaba calitate ce se vinde tot mai mult. Nu exista preventie, gradul de cultura civica, morala sau sociala e la pamant. Pana si mancatul de post este nesanatos, deci cum sa elimine corpul toxinele, cand ii dam margarina sau pateu vegetal cu enspe mii de E-uri. Va rog pe toti colegii de forum sa deschidem rubrici, topicuri speciale pentru aceste probleme enuntate de mine, pentru sanatatea tuturor. Sa aratam experienta oamenilor de pretutindeni (bine, nu in sensul ca mancati broaste vii sau alte bazaconii) unde este cazul, cu bun simt si discernamant despre alimentatie, somn, exercitii fizice, gestionare a gandurilor si emotiilor( de fapt principala cauza a imbolnavirilor!), raportarea la natura si Dumnezeu, dar va ROG, cat mai practic. Unde considerati necesar puteti da doar linkul, deoarece sunt convins ca va iesi o cantitate uriasa de informatie, care nu are rost sa o depozitam aici pe forum. Demersul meu este total dezinteresat, sper ca prin materialele care vor apare sa nu se considere ca vrem sa facem reclama cuiva, ci doar sa promovam binele pentru toti.
Doamne-ajuta! |
Deci, atat timp cat Hristos ma cheama la El si prin suferinta, nu ma simt nedreptatit, nu ma uit in stanga si in dreapta sa vad ce se intampla cu ceilalti, ci merg spre El. Nu ma opresc si nu ma plang. Stiu ca indreptandu-ma spre El ies biruitor.:)
|
"Dumnezeu, spun Sfantul Ioan Gura de Aur si Avva Varsanufie, stie mai bine decat noi de ce anume avem nevoie si da fiecaruia ceea ce-i este duhovniceste de folos. El il tamaduieste si-l mantuieste pe fiecare om intr-un anume fel, pe potriva firii, starii si situatiei lui speciale, spune Sfantul Maxim Marturisitorul. Si daca uneori se foloseste de boala spre binele nostru, o face pentru ca prin insasi natura ei boala este un mijloc foarte potrivit pentru a-l trezi pe om din lancezeala pacatului, ducandu-l prin raul suferit cu trupul la simtirea raului ascuns care-i macina nevazut sufletul si pe care altfel nu l-ar simti sau abia daca i-ar da atentie, spune Sfantul Ioan Gura de Aur. Ca si Avva Isaac Sirul, Sfantul Ioan Gura de Aur subliniaza in alt loc puterea pe care o are boala de a-1 face pe om activ si treaz din punct de vedere spiritual."
http://www.crestinortodox.ro/sanatat...sti-72680.html |
Citat:
Am pe cineva in familie care a suferit de mic copil de o diformitate fizica,cu chiu cu vai a scapat de ea prin operatie,apoi au aparut alte probleme(nu neaparat ceva iesit din comun);dupa toate aceste experinte,combinate cu faptul ca a atins vreo 40 de ani fara sa se marite,a devenit o persoana f rea,nimeni nu vrea sa-i stea prin preajma. Se ia la cearta cu oricine arata mai mult succes decat ea,este invidioasa,sadica si in acelasi timp masochista,ii place sa pozeze in victima desi ea este cea care initiaza atacurile. Rareori initiativele noastre de a o ajuta au dat roade(in ultimii 12 ani nu a avut un serviciu stabil,mai mult somera,muritoare de foame) Totusi atitudinea ei este a unui caine turbat,pe care vrei sa-l ajuti de mila insa el nu are incredere ci te musca de nu te vezi!!! |
Citat:
|
Citat:
|
Parintele Iustin Parvul spunea ca omul modern, lipsit de virtutile si de faptele bune ale inaintasilor, nu se poate mantui decat printr-o boala ori suferinta. Nu facem milostenie, nu avem grija de copii orfani, sarmani, motiv pentru care Dumnezeu ne incearca printr-un necaz care poate fi mantuitor in masura in care nu-l invinovatim pe Dumnezeu pentru suferinta noastra si rabdam cu umilinta.
|
In cazul in care ne vindecam, boala este de natura a ne face mai sensibili, intelegatori, plini de compasiune pentru toti oamenii aflati in suferinta sau in neputinte.
Din acest punct de vedere, in special cei care au primit sanatatea dupa o lunga perioada de suferinta, trebuie sa nu uitam sa ii multumim lui Dumnezeu pentru darul primit si, in acelasi timp, sa manifestam dragoste si intelegere pentru toti cei incercati, CU PRECADERE pentru cei mai dispretuiti si mai necajiti oameni din aceasta lume. Boala este o cruce grea, dar sanatatea, la randul sau, obliga foarte mult. Constat cu durere ca, nu de putine ori, persoane care au primit vindecarea de boala fizica, au manifestat raceala, indiferenta, aroganta fata de semeni, SANATATEA NEFIINDU-LE DE FOLOS. |
da, cu siguranta.....bolile sunt consecinta pacatelor.....Dumnezeu le da sa ne potoleasca.....daca continuam...ne da si altele mai grave...
|
Bolile ne pot oferi folos și răsplată dacă sunt suportate cu mulțumire, căci e o poruncă care spune: „întru toate mulțumiți" (I Tes. 5, 18).
Ca orice necaz, ele pot veni fie ca pedeapsă pentru păcatele noastre, fie ca o încercare de la Dumnezeu, de genul celor pe care le-a suferit Iov. Așa cred eu, dorindu-vă, însă, tuturor sănătate sufletească și trupească. Azi simt nevoia să "vorbesc" mai mult - fiți vă rog îngăduitori cu mine dacă spun prostii sau dacă vă plictisesc! |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Același lucru care se întâmplă între plăcinta coaptă în cuptor și gospodină. Dați plăcintei simțire, gândire, limbă... Ce i-ar spune ea gospodinei? «Matușca! M-ai pus aici și mă prăjesc... Nici o fărâmitură din mine n-a rămas neprăjită, totul mă arde ceva de nerăbdat... Și necazul este că nici ieșire de aici nu văd, nici sfârșit la chin nu știu de unde să aștept. Mă întorc la dreapta, mă întorc la stânga, înainte ori înapoi, ori în sus: peste tot închis, iar căldura e de nesuferit. Ce ți-am făcut? De ce asemenea dușmănie din partea ta?» și așa mai departe. Dați gospodinei putința de a înțelege graiul plăcintei. Ce i-ar răspunde ea? «Ce dușmănie? Dimpotrivă, eu pentru tine lucrez. Rabdă puțin, și ai să vezi cât de frumoasă ai să ieși! Și ce mireasmă se va răspândi din tine în toată casa! Ceva de minune! Așa încât fă bine de mai rabdă puțin și vei vedea bucurie». Ați luat cunoștință de spusele plăcintei – acum băgați la cap și spusele gospodinei și treceți cu seninătate la așteptarea deznodământului fericit Cât de simplu este să explici altuia această teorie, și cât este de greu să ți-o spui ție, atunci când te afli pe patul bolii. Nu vrem să credem că boala ne curățește sufletul, preferăm să fim sănătoși. Și totuși, plăcinta care nu trece prin cuptor nu poate fi mâncată… |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
si iata, de vreo doua zile stranut, tusesc si am nitica febra...:) |
Citat:
Să vedem cam ce posibilități există în ceea ce privește cauza: -pricopsirea cu virusul este ispită. În acest caz, trebuie să fiți mulțumit că diavolul recurge la asemenea mijloace, asta arată că tremură pentru sufletul dv, nu e deloc sigur pe el. Probabil că a terminat cu ispitele obișnuite, cele "după fire" și este nevoit, acum, să încerce și asemenea soluții de disperare. -pricopsirea cu virusul este tentație probatorie de la Dumnezeu. Trebuie să fiți mulțumit că vă încearcă într-un mod, totuși, atât de benign, ca să nu spun delicat, precum este făptura unui virus al răcelii. Gândiți-vă în ce chip au fost încercați martirii noștri, care ar fi vrut să dea groapa cu lei pe două zile de guturai. -pricopsirea cu virusul este pedeapsă expiatorie. Trebuie să fiți mulțumit, "nițică febră" pe lumea asta nu se compară nici chiar cu un singur minut petrecut la cuptorul purgatorial. -pricopsirea cu virusul este mijloc divin de a evita un rău mai mare. Vă obligă să stați în casă? Sau la restrângerea ieșirilor? E bine. Gândiți-vă că poate că evitați o nenorocire astfel. -pricopsirea cu virusul este un rău temporal mic pentru un bine spiritual. De exemplu, aveți posibilitatea de a citi postările mele. Altfel, ar fi trebuit să faceți curat prin casă, sau cine știe ce altă treabă, pe când așa stați în fața calculatorului și vă delectați cu ce scriu eu. -în sfârșit, mai există posibilitatea ca pricopsirea cu virusul să fie doar atât. Nimic metafizic. Nimic în spatele ei. Am o veste bună: vă crește imunitatea. Peste numai câteva zile, celulele dv albe vor fabrica în serie o nouă armă, care se potrivește precum cheia în lacăt asupra acestui virus care acum vă chinuie. Ce arsenal vă va curge prin sânge ! Așa-i că merită "nițică frebră" ? Cum vă spuneam. În orice caz, ar trebui să fiți foarte mulțumit! |
sunt si boli provocate de duhuri necurate (cum ar fi crizele epileptice), acestea in ce masura ne pricinuiesc folos? sau nu?
|
Citat:
Multi alearga la Sf. Maslu, dar fara credinta, putem merge la 100 de Sf Masluri, ca nici un folos nu vom avea. Ca sa nu mai spun ca nu putem pune pe acelasi plan un Sf. Maslu de la o biserica de mir, facut "pe banda" de un singur preot ( uneori si fara dascal), in fiecare miercuri si vineri, cu un Sf Maslu de la manastire, la miezul noptii, unde cel putin 7 monahi induhovniciti se roaga in acel fel anume, incat nu poti sa nu iti recunosti starea de pacatosenie in care te afli, nu poti sa nu te smeresti cu toata fiinta ta si sa nu te rogi cu lacrimi pentru cel cazut in boala. Parintele Cleopa avea o vorba: "Ca sa se mantuiasca, omul trebuie sa-si ridice doua ziduri in lungul cararii lui: pe de o parte teama de moarte, iar pe de alta teama de Dumnezeu. Teama de moarte fiindca perspectiva ei trebuie sa ne aminteasca ca vom sfarsi intr-o zi si vom da socoteala, iar teama de Dumnezeu fiindca El ne-a creat si El ne va judeca pentru tot ce am facut rau, sau n-am vrut sa facem bine, desi am fi putut." De obicei boala ne este data noua sau celor dragi ca o pedeapsa pentru pacatele noastre, astfel ca suferinta sa ne curate sufletele incarcate de spurcaciuni de tot felul. Dar Adevarul doar Dumnezeu il cunoaste. E adevarat ca toti suntem pacatosi, dar cand vad sau aud de cate un monah batran care s-a nevoit toata viata in adanca rugaciune, ca sufera cumplit de cate o boala grea si astfel bietului om ii este incercata rabdarea pana la o limita pe care oricine altcineva n-ar suporta-o si ar cadea intr-o deznadejde ingrozitoare, atunci imi pun problema adevaratului talant pentru care am fost trimisi sa-l inmultim si n-am fost in stare, drept pentru care trebuie sa ne ostenim pana in ultima clipa a vietii sa platim creditul pe care I L-am cerut lui Dumnezeu, iar El ni l-a incredintat. E ca si cum ai spune: "Intinde-te cat ti-e plapuma." Daca vrei mai mult, Dumnezeu iti da, dar trebuie sa platesti PENTRU TOT. Iar aici putem vorbi si despre "creditul" pentru lumea care vine... |
Citat:
Pe de alta parte, Parintii Bisericii ne vorbesc lamurit despre legatura dintre pacatele noastre si urcusul duhovnicesc, pe de o parte, si imbolnavirile de orice fel, pe de alta parte. Orice boala poate fi abordata in erminie duhovniceasca, si tratata ca atare, nu doar epilepsia. Dupa cum, nu prea gasim nici un motiv sa nu apelam SI la doctor, oricat de induhovniciti am fi... Ba dimpotriva, gasesc ca asta e semn de luciditate, adica de nitica smerenie... (ca exemple recente, va recomand pataniile cuviosilor Paisie Aghioritul si Gheron Iosif, ilustrate in cartile care descriu o parte din viata lor minunata) |
[quote=ioan cezar;450902]Asa e. Am facut greseala sa gazduiesc un virus in corp
si iata, de vreo doua zile stranut, tusesc si am nitica febra...:)[/QUOTE Hihi, inchipuie-ti ca si eu am facut aceeasi greseala, dar m-am tratat de la primele simptome. Azi, cum am observat ca nu ma mai deranjeaza virusul cu prezenta lui in gat, de bucurie, am si mancat doua inghetate, una dupa alta. Sa mai spuna cineva ca nu isi face omul cu mana lui! |
Citat:
|
[quote=glykys;451378]
Citat:
P.S. Dupa ce doua zile n-am avut voce, am ajuns la concluzia ca cel mai bun remediu pentru revenirea vocii este sa taci. Apoi a doua zi pe seara am fost la Sf. Maslu si m-a uns parintele cu ulei sfintit. Asta era miercuri. In ziua urmatoare mi-a revenit vocea. N-am scapat asa usor, caci probabil in timpul cat am avut simturile olfactiv-gustative afectate, am consumat ceva ce nu mai era asa de proaspat, cel putin asta-mi sugera simptomatologia. Dar, slava Domnului, le-am rabdat si le-am biruit pe toate. So far. |
Citat:
Desigur, in vremurile de demult, exista o confuzie intre epilepsie, schizofrenie, alte boli psihice si "posesia demonica", asa cum exista si "teoria miasmelor" privind transmiterea bolilor infecto-contagioase. |
Bagatele,nimicuri...o raceala,un nas infundat,un gat rosu,o durere de burta...
Cred ca topicul se refera la cei care se trezesc pe neasteptate cu vreo boala grea si suferinte,care lasa urmari in existenta lor si chiar a persoanelor de langa,genul de boli care-ti ameninta viata!!! Boli care nu-ti mai lasa timp si spatiu pt planuri de viitor,pentru viata ta curenta,trupul tau nu-ti mai apartine tie ci bolii!!!Iti schimba programul de viata,planurile de durata,nu stii cum va decurge"maine",poate vei muri??? |
Citat:
Ma gandesc, pe de alta parte, ca problema ATRIBUIRII cauzelor si a altor factori etiologici a fost mereu "rezolvata" prin apelul la tot felul de duhuri... Or, pe masura ce oamenii de stiinta au ajuns in posesia unor cunostinte, multe mituri au fost spulberate. E drept ca unele lucruri nu se cunosc dar la fel de adevarat este ca stim si putem controla o multime de situatii care, in vremurile trecute, isi gaseau tot felul de atribuiri dubioase (si, astazi, caraghioase). Insa miezul problemei ramane neschimbat; teologia trece cu nonsalanta pe langa demersurile teoretice ale savantilor, intrucat nimic din demonstratia stiintifica nu invalideaza si nici nu valideaza erminia duhovniceasca. Ma numar printre adversarii reductionismului in aceste zone. Metoda reductionismului o gasesc valabila intre stiinte, precum si intre acestea si filosofie dar nu cred ca mai este relevanta cand aducem in discutie si domeniul specific al teologiei. Pur si simlu cred ca avem de-a face cu paliere distincte, desi corelate tainic, ale realitatii. Asa vad lucrurile acum. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:08:50. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.