![]() |
canonul 45 ai sfintilor apostoli:Episcopul,presbiterul sua diaconul,daca numai s-ar ruga inpreuna cu ereticii,sa se afuriseacsa iar daca le-a permis acestora ceva ca si clericii sa se cateriseasca!!parintele Dumitru Staniloaie spunea:eu nu prea sant pentru ecumenism,a avut dreptate un sirb Iustin Popovici,care l-a numit panerezia timpului nostru.Eu il socotesc produsul masoneriei iara relativizeaza credinta adevarata,de ce sa mai stau cu ei daca care au facut femeile preoti,care nu se mai casatoresc homosexualii in AAMERICA SI CU ANGLIA!iata ul alt teolog ce spune despre ecumnenismn!Gheorghe Calciu martir al timpurilor noaste!miscarea ecumenica este o actiune pe care au initiat=o curentele care incerca nivelarea popoarelor religiilor,o actiune care masoneria o inceraca de multa vreme.eu sunt inpotriva ecumenismului,Biserica sarba a cerut iesirea din Ecumenism si pana in prezent din Ecumenism au iesit Biserica sarba,Biserica Georgiana Biserica Erusalimului.cred ca cel mai bine e sa fim foarte prudenti cu ecumnenismul care incearca nivelarea religiilor si distrugerea ortodoxiei!
|
Dar de ce ai postat acest topic la "Religia musulmana"?
|
Citat:
|
Nu exista ecumenism cu necrestinii.
|
Citat:
|
Sf.Scaun are in vedere dialogul inter-religios cu religiile necrestine.
Usurinta cu care incercati sa il judecati pe Papa ar trebui sa va dea de gandit.Ca sa nu mai adaug ca la diferite momente cand au fost intalniri si cu alte religii au participat si reprezentanti importanti ai ortodoxiei. |
Citat:
Cu musulmanii nu se poate purta nici un dialog. Cu sabia in mana iti zic: islamul este religia pacii" si daca nu suntem de acord ne vor taia capetele. Salbatecilor le trebuie aplicate alte metode mult mai dure caci cu asta au fost obisnuiti si indoctrinati din fasa. ce sa imi dea de gandit? Faptul ca a suspus crestinismul islamului? Dar probabil ai dreptate...discursul fostului Papa a trezit lumea din amortire...citeste acest articol http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,25197,23539446-5013480,00.html |
Citat:
|
Papa(oricare ar fi el) are o datorie de a iubi si a fi in dialog nu numai cu crestinii, asta insa nu inseamna ca ar fi de acord cu un singur punct care ar fi strain de crestinism.
|
nu cred ca a pupat Coranul pentru ca l-ar considera o erezie,caci altfel nu l-ar fi pupat.L-a pupat pentru ca,probabil crede si in Coran sau ca sa le faca pe plac musulmanilor.
iar penele alea pe care si le-a pus in cap ce reprezentau? |
Cum ar putea un Papa sa creada in Coran?
|
Citat:
|
Ceea ce e interesant este intreaga campanie a unor extremisti islamici impotriva Papei.
|
cand doi adversari recunosc acelasi adevar inseamna ca este chiar adevarat!
|
Citat:
|
Citat:
Papa da, a purtat pene de indian deoarece numai asa te poti apropia de ei, PENTRU A-i TINE PE APROAPE si a-i hrani cu lingurita... sa nu judecam ce incearca altii sa faca, mai ales daca NU AVEM UN PLAN DE BATAIE MAI BUN CA EI |
Citat:
|
|
Citat:
Indemnul Apostolului era pentru toti cei care sunt hirotonisiti, nu numai pentru ei. Gindeste-te ca ei intrau in niste medii si comunitati cu totul pagine , ritualistice, ciudate, drogate, deseori agresive si nu converteau lumea numai prin prezenta lor ci dura mult timp pina lumea-i cunostea si incepea sa se obisnuiasca cu Cuvintul lui Dumnezeu. Iar pentru asta trebuia sa participi si tu la sarbatorile lor, sa te uiti prin cartile lor "sfinte", sa-i respecti, pentru a-i apropia. Aici pe pamint nimic nu se face usor, de la sine, trebuie truda multa, restul sunt povesti pentru cei care nu stiu ce inseamna sa lucrezi la induhovnicirea oamenilor..este munca de ocna( cind o faci cum trebuie) |
Citat:
|
Cei înghetati se strâng în jurul focului, cei flamânzi se strâng în jurul mesei; cei care au rabdat suferinta mare în noaptea cea lunga se bucura la venirea zorilor; cei sleiti de lupte aprige se veselesc la venirea biruintei neasteptate. O, Doamne, prin Învierea Ta, Tu Te-ai facut toate lucrurile pentru toti oamenii!
|
Citat:
|
asa este si cred ca profunda smerenie si lipsa minciunii in gura lor i-a apropiat de orice fel de oameni.
citeam de un caz in care un om foarte umil si smerit si-a inchiriat o cocioaba la marginea unui sat prin Etiopia si aproape imediat a inceput sa atraga multimii in jurul sau aducindu-i la credinta adevarata |
Cozia esti viclean.... dar nu indeajuns!:)
Acum este aparat papa ca discuta cu musulmanii. In general este aparat de tine totul, inafara BOR. Interesant! O sa te urmaresc. |
urmareste,urmareste!:D
|
Citat:
|
Citat:
Suntem pe aproape nu iti fie grija...din pacate |
Trebuie un echilibru in toate. De multe ori noi incercand sa fim "mai catolici decat papa" putem cadea in cealalta extrema si sa fim farisei (sa nu stam la masa dialogului cu anumite persoane care pot fi intoarse prin dialog la Domnul). Cealalta extrema este sa te imprietenesti cu oameni care nu au prea multe lucruri sfinte, si/sau urmeaza parinti batjocoritori.
Matei 7:6. Nu dati cele sfinte cainilor, nici nu aruncati margaritarele voastre inaintea porcilor, ca nu cumva sa le calce in picioare si, intorcandu-se, sa va sfasie pe voi. Referitor la versetul de mai sus sunt multe confesiuni neoprotestante care is haite de caini in privinta lucrurilor sfinte... pe de alta parte sa nu cadem in cealalta extrema... Domnul Iisus a stat la masa cu vamesii si pacatosi, chiar daca ei nu erau inca ortodocsi: Luca 19 5. Si cand a sosit la locul acela, Iisus, privind in sus, a zis catre el: Zahee, coboara-te degraba, caci astazi in casa ta trebuie sa raman. 6. Si a coborat degraba si L-a primit, bucurandu-se. 7. Si vazand, [color=blue]toti murmurau, zicand ca a intrat sa gazduiasca la un om pacatos.[/color] (...) 10. Caci [color=red]Fiul Omului a venit sa caute si sa mantuiasca pe cel pierdut.[/color] Deci, doar contextul este cel care da diferenta intre un cosmopolitism nepotrivit si un Ecumenism Dumnezeiesc. |
poi ne-am intrebat sau ne-am uitat cu claritate ce faca cainii shi catzelushii, cum se joaca ei intre ei pe toate strazile? ce fac porcii shi mistretzii? shi de ce a zis Hristos sa nu arunci in fantza porcilor margaritarele tale shi ce fac aceshtia shi ne-am dat seama de ce anume se intorc shi s-ar putea sa te rupa shi cu ce anume? ca in fraza respectiva e multa duhovnicie pentru viatza noastra de zi cu zi... dar trebuie shi pe noi sa nu ne lasam a fi slugi la porcii shi cainii din vazduhuri, deci shi de noi sa avem grija shi nu numai de dobitoace ca shi cum noi am fi puri shi nevinovatzi... shi plini de piliqqi.... :rolleyes::rolleyes::dozingoff::dozingoff:
|
IPS Bartolomeu delimiteaza intre ecumenismul mincinos si cel onest
"Redam o parte din predica IPS Bartolomeu Anania de la Duminica a 17-a dupa Rusalii ( a cananeencii), 10 februarie 2008 in care vladica face distinctii deosebit de importante pentru a se putea identifica si separa minciuna de adevar in ceea ce priveste ecumenismul. Ecumenismul mincinos este cel care, folosindu-se de o ideologie mai mult politica decat doctrinara, produce si vrea confuzie si relativism. Ecumenismul mincinos este cel care, vorbind despre diversitate, o face doar pentru a o sabota, a o nivela si a o secatui in autenticitatea si normalitatea sa. Ecumenismul mincinos este cel care, vorbind despre "unitate in diversitate", pune unitatea mai presus de orice, subminandu-o, pentru ca va fi o unitate in minciuna, nereala, fara substanta, si distrugand diversitatea, care devine, de fapt, anarhie, haos, destramare. Da, toti vorbesc despre dialog. Insa unii in mod onest (cei putini) iar cei mai multi, in mod viclean. Vorbesc despre dialog ca sa saboteze de fapt dialogul si sa isi acopere intentiile murdare. Vorbesc despre unitate, ca si acum este scop in sine si absolut, ceea ce este eretic. Vorbesc despre dialog ca si cum dialogul in sine poate produce vreo schimbare, ca si cum este o virtute in sine. Vorbesc despre diversitate, dar nu sufera sa auda despre traditie, decat cand vor sa justifice traditiile altora, nu si pe cele ortodoxe. Ecumenismul onest este cel descris de IPS Bartolomeu - este pur si simplu capacitatea de a avea relatii firesti, sincere, omenesti si… omenoase cu altii ce au alta credinta. "… De aceea noi ne numim ortodocsi, adica dreptmaritori. Cu alte cuvinte, in credinta noastra il preamarim pe Dumnezeu pe calea cea mai dreapta cu putinta. As vrea insa sa adaug , fiindca prea se vorbeste mult si alandala in vremea noastra despre ecumenism care este altceva decat ecumenicitate. Ecumenicitatea inseamna universalitatea lui Dumnezeu pe acest pamant. Ecumenismul este mai mult o politica decat o doctrina si o credinta, si fiecare intelege cum vrea. Cel mai multi il inteleg gresit. Ei cred ca este un fel de hora unirii: hai sa ne unim toti cu toate credintele, toate confesiunile, toate religiile, sa dam mana cu mana si sa fim veseli si sanatosi! Nu este asa! Ecumenismul inseamna ca fiecare credinta, fiecare confesiune crestina, fiecare religie sa-si pastreze identitatea proprie. Ecumenismul este un dialog intre doua sau mai multe identitati. Altfel dialogul nu poate exista atunci cand exista confuzie. Poate fi unitate in diversitate dar nu poate fi unitate in confuzie. Cei mai multi ecumenisti de astazi sunt din cei care cultiva confuzia. Slujesc impreuna cu unii, cu altii, se roaga impreuna cu altii... Eu am facut o declaratie pe inima mea, publica. Nu am participat, de cativa ani de zile nu particip, la asa-zisa "rugaciune comuna pentru unitatea Bisericii". Si de ce? Am explicat, e foarte simplu: toti dorim refacerea unitatii bisericesti, fiindca impartirea crestinismului este camasa sfasiata a lui Hristos. Toti o dorim. Numai ca o gandim in mod diferit. Le spuneam fratilor catolici: voi ganditi refacerea unitatii Bisericii in jurul papei, iar noi o gandim in jurul sinodalitatii, a sobornicitatii… Protestantii o gandesc in felul lor. Si de indata ce o gandim diferit, oare de ce sa nu fim cinstiti fata de Dumnezeu, fata de noi insine si fata de cei care ne asculta? Se roaga fiecare acasa la el. Si noi ne rugam. Vezi la Liturghie: "unitatea credintei si impartasirea Sfantului Duh cerand… si pentru unirea tuturor". Dar ne rugam in credinta noastra, respectand-o pe a altora. Acesta este ecumenismul: dialog intre confesiuni si intre religii, fiecare pastrandu-si identitatea si respectand-o pe a celorlalti, fie ca sunt crestini, mozaici sau musulmani. N-are importanta. Iar dialogul ne poate intalni cu cei de alte confesiuni in acte de caritate, fiindca iubirea fata de aproapele nu cunoaste confesiuni sau religii. Iata, noi, Arhiepiscopia Clujului, suntem de 14 ani in parteneriat ecumenic cu Biserica Lutherana din Germania, de la Stuttgart. 14 ani neintrerupt. Vin si in catedrala la noi sa se roage, mergem si noi la ei. Am facut programe sociale impreuna, am construit impreuna si cu alti protestanti o casa de batrani nou nouta la Turda, un centru comunitar pentru tineret, o tabara de copii la munte. Impreuna. Noi cu ce am putut, ei cu ce au putut. Ne intalnim in actele de filantropie, de facere de bine, aici nu avem hotare. Dar de rugat se roaga fiecare in legea lui, in credinta lui, in limba lui. Repet, putem sa ramanem ortodocsi fara sa relativizam credinta noastra ortodoxa, pentru ca ecumenismul rau inteles duce la relativizare: "Apai tot un Dumnezeu e pentru toti!". Ei, nu-i asa. Dumnezeu adevarat este acela in care crezi tu [adresarea este catre credinciosul ortodox din Biserica, fireste - nota noastra]! Am facut aceasta paranteza ca sa lamuresc o problema foarte la moda, o vedem si prin ziare si prin reviste si la care raspunsurile sunt foarte simple: ramanem ortodocsi in credinta noastra asa cum ne-au lasat-o Mantuitorul Hristos si Sfantii Apostoli si Sfintii Parinti, in acelasi timp respectand-o pe a altora. Si dialogand cu ei atunci cand este vorba de dialog. De ce as face un secret, am avut litigii si inca mai avem unele litigii juridice cu fratii nostri greco-catolici, o treaba foarte grea; dar incetul cu incetul lucrurile s-au calmat si trebuie sa va spun ca unul dintre primii care m-au vizitat in spital dupa accidentul meu de acum un an si ceva cu piciorul, a fost Prea Sfintitul Episcop Florentin Crihalmeanu, al greco-catolicilor din Cluj, impreuna cu vicarul sau. Eu eram in pat, cu piciorul atarnat de greutati, si mi-a sunat telefonul mobil pe care il aveam la mine. "Sunt episcopul Florentin, am vrea sa venim sa va vedem, mai sunt cu cineva, cum putem intra?" Directia spitalului luase masuri sa se incuie usile ca sa nu patrunda ziaristii. "Pai uite, sa-mi spuneti cand anume veniti, Presfintite, ziua si ora, ca sa spun la directie". "Pai suntem aici in fata usii." Si am dat un semnal si au venit sa-mi ureze insanatosire. Iar in fiecare an Prea Sfintitul Florentin vine cu colindul, cu o echipa de seminaristi sa ma colinde. Ma colinda, ne imbratisam… Acesta e dialogul. Fiecare isi pastreaza credinta lui, biserica lui, randuielile lui, nu se amesteca unii cu altii dar o relatie asa este corecta si asa este cu adevarat crestineasca. Revenind deci, credinta sa fie curata, adevarata, puternica. Sa crezi tu in credinta ta. Si respecti pe celalalt si pentru altceva. Chiar daca nu esti convins ca credinta lui este cea adevarata-adevarata trebuie sa admiti ca el, in credinta lui, este cinstit, de buna credinta, ca nu este un farseur; ca musulmanul care la ora fixa isi pune covorul pe iarba, se intoarce cu fata spre Mecca si spune rugaciunea lui scrisa in Coran, e de buna credinta, nu o face de ochii lumii, nu ca sa fie televizat. Ci o face convins fiind ca Allah il aude si-l ajuta. Este foarte important acest lucru: sa admiti buna credinta a celui de alta credinta". |
in parte sunt deacord cu ce ai postat de la PS Bartolomeu Anania, cu respect shi supunere, dar adevarata unime sfanta se face in fratzietate cu Hristos, in Filiatzie de Dumnezeu, in Duhul Sfant dupa cum marturiseshte Hristos "fratzii shi surorile mele, parintzii shi copiii mei sunt cei ce fac Voile lui DUMNEZEU" deci cum eu banuiesc ca Domnul era Samarineanul milostiv din pericopa celui cazut intre talhari trebuie avut in vedere ce le-a cerut Hristos ucenicilor shi apostolilor sai: "In orashe de samarineni sa nu intratzi!" shi mai degraba se mergetzi la oile cele cazute ale casei lui Israil adica dupa caum spune Hristos la cei ce ishi pun nadejdea in Dumnezeu, Cred in El shi-i asculta Cuvantul Sau prin Hristos! :)
|
Domle multumesc lui Dumnezeu ca exista ecumenismu asta.
Am si eu inca un motiv de barfa bisericeasca. Mai grav ar fi daca BOR s-ar retrage din ecumenism ca atunci pe ce subiect as mai barfi BOR? Doamne fereste poate ar trebui sa ma apuc sa ma rog in timpul liber! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 18:32:09. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.