![]() |
IN SUA exista o inflorire a traditiei bizantine in cadrul BC de acolo:
http://www.byzcath.org/ http://www.byzantines.net/ |
:)Padre ai primit misiune sa faci campanie pro Papa?Macar sa stim ce si cum...:hmmm:
|
Vizita Papei in SUA este un eveniment si aici este o sectiune dedicata BC, in consecinta mi se parea normal sa vorbim de acest eveniment. Si oricum Papa nu are nevoie de "campanie de publicitate".
|
Prezenta unor comunitati de traditie bizantina in SUA(chiar daca catolice) vorbeste despre traditia constantinopolitana in aceasta tara( alaturi de prezenta ortodoxa).
|
Dar daca asa vedeti unirea va veti intalni cu spatele nostru intors catre voi... Padre, nu ritul sau liturghierul ne tine pe noi separati, ci duhul care domneste in BC... Imi pare rau, dar superficialitatea in abordarile acestea este edificatoare...
Ce traditie "constantinopolitana"? Sunt mai ales libanezii uniti... Toate "unirile" care s-au facut dupa 1453 sunt motivate politic si nu doctrinar...Adevarul acesta este ocolit cu "gratie" in toate istoriile uniatiei... Eu sunt unul dintre cei care spera in unire, dar in unirea cea dreapta, in care sa se marturiseasca acel Crez stabilit la Niceea, cu toate implicatiile lui. Ritul latin si toata traditia litrugica sunt frumoase, cantarile cele vechi manastiresti din Apus sunt si ele miscatoare, dar inca odata: nu acestea trebuie sa fie baza unirii, nici motivul separararii... |
Libanezii maroniti nu au legatura cu traditia bizantina (constantinopolitana).Ritul din bisericile catolice de traditie bizantina si din bisericile ortodoxe este practic identic.
Daca orientalii catolici ar fi motivati politic nu ar fi indurat inchisorile in Rasaritul Europei mai bine decat sa paraseasca BC. |
Citat:
Sa ne rugam pentru ei Padre! |
Citat:
|
:)Padre ai cam depasit sectiunea dedicata Bisericii Catolice???Poate ar fi bine sa postezi pro catolicism acolo si sa lasi spatiul dedicat ortodoxiei fara influente eretice.
|
Suntem aici pe sectiunea dedicata BC.
|
:)Padre Cory,nu te fa ca nu intelegi.Ai postat pro catolicism si la alte sectiuni ale forumului.De fapt in spatele asa zisului dialog al "dragostei" se ascunde viclenia prozelitista.
|
Judecati oamenii fara sa ii cunoasteti.Nu ma intereseaza prozelitismul catusi de putin. A vorbi despre dialogul dintre ortodocsi si catolici inseamna a trai nu numai dimemsiunea cautarii unitatii crestine dar si cea a realitatii( dat fiind ca iin Romania exista milioane de catolici alaturi de o majoritate ortodoxa).
|
Citat:
|
pff..si cu greco catolicii..catolicii bizantini...tot lup in blana de oaie numa ca fata de romano catolici ei au si coada de blana de oaie..
|
PadreCory, daca Papa n-ar fi avut imunitate diplomatica, ar fi vizitat SUA in calitate de inculpat in procesul abuzurilor sexuale comise de preotii catolici asupra minorilor. Noi nu-i punem la colt pe ecumenisti, voi ii protejati pe pedofili. Nu e bine.
|
Papa cred ca a fost ff clar in privinta acelor cazuri.
|
Da... Papa a fost foarte clar in cazul abuzurilor sexuale facute de preotii catolici asupra minorilor. A secretizat dovezile, a mutat preotii la alte parohii, pe cei condamnati ii protejeaza la Vatican. Aceste practici nu vor inceta pana cand preotii catolici nu vor renunta la celibat, evitand deviatiile sexuale.
|
Citat:
|
Calugarii nu traiesc in lume, nu se uita la TV, nu sunt bombardati de toate mesajele cu continut sexual care circula pretutindeni in "lumea civilizata". Calugarii traiesc izolati si in rugaciune. Preotii catolici traiesc in lumea asta plina de ispite si unuii ajung sa fie "ispititi" tocmai de copiii care vin la biserica.
|
Parinte, stiu ca nu va simtiti degajat aici, ca nu aveti prea mult spatiu de manevra, dar asa-i cand te misti intre cei ce traiesc in adevar. Dar sa stiti ca exista solutii si in astfel de cazuri - devii ortodox si sa scapi de atributul de ratacitor.
|
Citat:
este adevarat ca te retragi ca sa iti consolidezi spiritul, dar scopul retragerii este tocmai faptul de a putea sa revii printre oameni fara sa mai fii tulburat de diferite mesaje este adevarat si ca unii oameni nu pot intelege cum sa nu ccazi in ispita mesajului care iti arata cum au cazut altii dar se poate, fratilor! nu este necesar sa fii calugar ca sa nu cazi in ispite, dupa cum nu este nici suficient sa fii calugar ca sa nu cazi in ispite cat despre preotii romano-catolici, acestia nu sunt mai ispititi decat orice barbat casatorit, de exemplu spui ca "unii ajung sa fie ispititi tocmai de copiii care vin la biserica" dupa aceasta logica, orice tata este ispitit de copiii lui sa gandesti astfel, dovedeste o fire slaba, usor de ispitit si incapabila sa-si controleze propriile simtiri - asa ca le transfera asupra celorlati... |
un lucru este de stiu : retragerea nu are ca unic scop sa revii printre oameni ... foarte multi pustnici care aveau o viata foarte inalta si sfanta nu s-au mai intors niciodata ...
|
Citat:
|
Citat:
scopul retragerii nu este obligatoriu intoarcerea dar astfel de retrageri se traiesc si in religiile asiatice - unde fiercare isi vede de propriul drum spre Nirvana... crestinul, in schimb, este chemat in principal la o viata activa, la predicarea credintei si la a da exemplu prin viata personala, exemplu care sa ii ajute pe altii in viata lor de credinta sigur ca rugaciunile calugarilor si calugaritelor departe de lume sunt de mare folos pentru lume, dar daca ar fi fost suficient ca toti sa aducem o astfel de viata, Isus Critos ne-ar spus-o mai clar decat sa ne indemne sa mergem in lume si sa predicam Evenghelia Liturghia catolica se incheie cu indemnul "mergeti si traiti in pace!" crestinilor nu ar trebui sa se ascunda si sa traiasca egoist de ce ne-am mai nascut daca Dumnezeu nu ar fi avut cu cei mai multi dintre noi un plan IN lumea asta (adica prin participare la ea, nu prin retragere din ea)?!? |
este absurd sa afimati ca cineva de pe forum sau ca ortodoxia a spus vreodata ca toti ar trebui sa mearga la pustie ... nimeni nu a spus asa ceva ... am spus numai ca unii au aceasta chemare si trebuie lasati in pace ... caci biserica are in egale masura nevoie si de crestini in lume si de pustnici , chiar daca in numar mult mai mic decat primii ...
|
domnule, n-atzi intzeles unde indeamna Hristos sa mergem... IN CER! in sfantul Cer! sa fim oameni shi oi cereshti shi nu pamanteshti ca oaia pamanteasca se molipseshte de la necredintza omului rau ca acela este o boala grea, shi merg toate in prapastie, dar oile cereshti stau in tzarc shi cand intra shi ies ele prin portzi ies iar daca Pastorul le scoate shi le duce spre pashune atunci merg in urma Pastorului iar daca pastorul zaboveshte dupa oaia pierduta, oaia cereasca privegheaza sa nu vina lupul intre timp dupa mici diversiuni shi sa contamineze oile cu akedia desfranarii... deci nu indeamna Hristos sa propovaduitzi in lumea asta nimic ca nu pentru lume a venit ci pentru oile cele pierdute ale casei lui Israel shi nu numai pentru aceia se ruga ci pentru totzi care l-au primit pe Hristos deci pentru aceia se ruga Iisus Hristos, ca "asha cum sunt Eu in Tine Parinte, asha shi ei in Mine, shi asha cum Tu eshti in Mine, asha shi Eu in ei, shi asha cum M-ai trimis pe Mine, asha ii trimit shi Eu, ca pe nishte miei intre lupi... ca oricine va primeshte pe voi, pe Mine ma primeshte, shi cine va va face vre-un rau, Mie mi-l face... Dumnezeu este Vitza, shi noi mladitzele, Vitza Cereasca de oameni Cereshti... deci n-are legatura cu gLumea shi cu oalele ei sulimenizate... shi cu prozelitismul misiunilor caritabile petrine... ci "oridecate ori... Mie nu Mi le-atzi facut"... 54x???:(:(
|
MariaB: cat despre preotii romano-catolici, acestia nu sunt mai ispititi decat orice barbat casatorit, de exemplu spui ca "unii ajung sa fie ispititi tocmai de copiii care vin la biserica"
dupa aceasta logica, orice tata este ispitit de copiii lui sa gandesti astfel, dovedeste o fire slaba, usor de ispitit si incapabila sa-si controleze propriile simtiri - asa ca le transfera asupra celorlati... Draga Maria, ciudata logica ai. Cum poti compara un preot romano-catolic cu un barbat casatorit? Sau...poate ca ceea ce ne spui, este ca de fapt diferenta nu exista... mai stii?!? Totusi diferenta ar trebui sa existe, macar teoretic. Si tatii pot fi ispititi de copiii lor; cazurile, prea multe chiar, de incest demonstreaza acest lucru. La fel si cele de pedofilie, in numar mereu crescand. Iar in privinta slabiciunii altora, nu e cazul sa ne exprimam, atata vreme cat si tu si eu suntem casatorite. Simtirile pot depasi puterea de rezistenta a individuului, daca acesta nu are un povatuitor bun in duhovnicul sau. |
Citat:
Cei ce au vazut in lumea asta numai desertaciune au considerat ca este mai bine pentru sufletul lor daca merg in pustie unde este mai multa liniste , si unde is pot plange pacatele. Nu inseamna sa fii egoist inseamna ca asculti porunca : Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din tot sufletul tau si din tot cugetul tau , iar pe aproapele tau ca pe tine insusi. Cand inima ta vrea sa fie numai cu Dumnezeu spun Sfintii Parinti ca si discutiile duhovnicesti ti se par vorbe desarte, atata de mult doreau Sfintii sa vorbeasca cu Dumnezeu. |
Citat:
eu am pornit de la textul urmator: Calugarii nu traiesc in lume, nu se uita la TV, nu sunt bombardati de toate mesajele cu continut sexual care circula pretutindeni in "lumea civilizata". Calugarii traiesc izolati si in rugaciune. Preotii catolici traiesc in lumea asta plina de ispite si unuii ajung sa fie "ispititi" tocmai de copiii care vin la biserica precum preotii romano-catolic, si barbatii casatoriti traiesc in lume, se uita la TV, sunt bombardati de toate mesajele cu continut sexual care circula pretutindeni si traiesc in lumea asta plina de ispite... or, ti se pare corect ca sotul excitat traind in lume, uitandu-se la TV, bombardat de toate mesajele cu continut sexual care circula pretutindeni si traind in lumea asta plina de ispite... ti se pare corect, intreb, ca acesta sa se foloseasca de sotie pentru a se "relaxa"? cu ce este mai ispitit un preot romano-catolic decat un barbat casatorit? stiut fiind ca omul, in general, functioneaza dupa principiul: se poate abtine mai usor de la ... daca nu o face deloc puteti inlocui punctele cu: bautura, fumat, sex si multe altele de ce nu vreti sa recunoasteti asta? probabil doar pentru ca va ofera prilej de a lovi in Catolicism |
Ma refeream la cuvintele tale:
MariaB: cat despre preotii romano-catolici, acestia nu sunt mai ispititi decat orice barbat casatorit, de exemplu spui ca "unii ajung sa fie ispititi tocmai de copiii care vin la biserica" dupa aceasta logica, orice tata este ispitit de copiii lui sa gandesti astfel, dovedeste o fire slaba, usor de ispitit si incapabila sa-si controleze propriile simtiri - asa ca le transfera asupra celorlati... Un preot trebuie sa fie mai bine pregatit sa reziste ispitei, decat un barbat casatorit. Deci in aceasta ar consta diferenta dintre un preot si un barbat obisnuit. Parerea mea. Imi pare rau ca orice argument adus de ortodocsi este perceput ca un atac impotriva BC. Nu sunt atacuri; sunt doar argumente, care ar trebui cantarite. Pastrati ce e bun; aruncati ce e rau. Dar a stampila cu "rau" tot ce vine de la ortodocsi, nu e bine. |
Citat:
|
Preotul are pregatirea duhovniceasca si cunoasterea necesara in ceea ce priveste pacatele; stie deasemeni ca scopul vietii este mantuirea. In acelasi timp barbatul casatorit sau ne-, se dedica mai mult placerilor vietii si nu are neaparat cunoastere in privinta pacatului si a mantuirii. De aceea il vad pe preot, cu cunoasterea sa si rugaciunea, mai pregatit pentru a face fata pacatului. Oricum asa ar trebuisa fie...
|
Anca, in relatia cu Hristos nu e important cate cunostinte ai despre El. Important e cat de intens il traiesti. A fi preot nu inseamna a poseda ceva mai mult decat un simplu credincios in a-l trai pe Hristos. Nu casatoria te face sa te dedici mai mult palcerilor, ci patimile din tine. Iar un om patimas fie ca este casatorit, fie ca nu, el nu vede decat satisfacerea poftei. Eu nu sunt de acord ca preotul trebuie sa fie mai curat decat mine. Oare eu nu sunt chemat sa ma impartasesc? Si daca da, eu o pot face oricum? Sigur nu. Uneori suntem pretentiosi cu preotul - vrem sa fie intr-un anumit fel, dar mult prea ingaduitori cu noi - cand facem ceva gresit ne spunem: nu-i asa mare pacat asta.
|
costel, eu ma refeream strict la pregatirea profesionala a preotului. Volens nolens el, prin natura meseriei sale, trebuie sa stie mai multe, in ce preiveste ispitele si pacatele, decat un om oarecare. Asta nu-l face mai putin pacatos, dar il face sa fie mai pregatit sa recunoasca o ispita venind asupra lui, adica sa o radiografieze urgent si totodata sa stie ce are de facut; il ajuta sa stie cum, cand si cat sa sanctioneze pacatul, spre indepartarea de el. Simtind ispitele pe pielea lui va sti cu atat mai bine sa povatuiasca pe altii. Preotul trebuie dealtfel si el sa se spovedeasca, chiar mai des decat noi, ceilalti oameni.
Ori ceilalti oameni, daca nu au traditia din familie, nu stiu neaparat sa recunoasca un pacat de care sunt ispititi; nu stiu nici sa se apere si nu stiu nici sa se spovedeasca de fiecare data pentru a se restaura, incazul in care nu au duhovnic. Despre cunoastere Sf. Ap. Petru spune ca se afla pe locul 3 dupa credinta si fapte bune; deci nu e chiar cantitate neglijabila, chiar daca unora, datorita curatiei inimii nu le-a fost necesara pentru a se mantui. Dar noi suntem mai rationali, din pacate, si atunci avem nevoie de aceasta cunoastere, mai ales daca suntem intelectuali si mandria s-a cuibarit adanc si temeinic in inimile noastre. |
Citat:
|
Citat:
Părerea mea este că pr. Coriolan (care nu vă poate răspunde, fiind banat după cum se vede) știe cum este ritul în Biserica Ortodoxă. Măcar pentru faptul că a fost, din câte am înțeles, preot ortodox înainte de a fi catolic și a studiat într-un seminar ortodox (sper să nu confund cu parcursul tatălui cucerniciei sale). În ceea ce privește cazul particular al bisericii "greco-catolice" din Timișoara, Regina Păcii, aveți dreptate, cu observația că nici romano-catolici nu știu dacă pot fi numiți cei de acolo. Nu vreau să supăr pe nimeni, dar îmi par tot atâta de catolici pe cât de ortodocși sunt cei de la Pucioasa. Și unii, și alții sunt robiți unor "revelații particulare" neaprobate de Biserica Catolică, respectiv Ortodoxă. Dacă vreți să vedeți cu adevărat în ce constă ritul greco-catolic, veniți la mine, la Biserica Sf Vasile cel Mare, de pe str. Polonă din București. Sau la oricare biserică din Vicariatul Bucureștiului și Ungrovlahiei. Dacă regula dv vă împiedică să participați la Liturghia catolică, puteți veni la ceasul Vecerniei Mari, sâmbăta la ora 17 (iarna) sau 18 (ora de vară). Sau, după caz, la o panahidă ori o molitvă. Veți descoperi un rit bizantin plin de vigoare. |
Citat:
Un preot greco-catolic nu e un preot ortodox ca sa stie ritul ortodox. Doamne ajuta! |
Multumesc pentru invitatie!
Multumesc pentru invitatie, dar nu e cazul.
Am avut ocazia de vreo 3 sau 4 ori sa vad slujbe si liturghii greco-catolice. |
Citat:
Fie-mi îngăduită o paralelă: dacă e corect etimologic să spunem "epitrahil", oare trebuie să fim corectați când spunem "patrafir" ? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
1. Pesemne ca nu stiti ca termenul "panihida" este cel utilizat de cartile de cult BOR. Cata vreme asa apare acolo, n-am motive sa folosesc alt termen.
2. Or semana cartile de slujba, n-am cum verifica, dar nu si ce se face la altar: slujirea cu ostie, slujirea cu fata catre credinciosi, lipsa tamaiei, preoti care nu poarta manecute, in loc de stihar preotii folosesc un fel de vesmant romano-catolic, slujba e scurtata, n-am auzit "Doamne, miluieste" de 3 ori la ectenia intreita. Deci, nici macar nu seamana. 3. Poate dvs. vi se pare o problema, mie ca ortodox, vocabularul nu-mi creeaza vreo problema. Sunt curios cum se zice "potcap" la greco-catolici? Cumva "culion" ? 4. Nu cred ca e nici o exagerare. Cine face cu anii alt rit decat cel bizantin-ortodox, nu mai stie de unde provine. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 19:47:08. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.