![]() |
Intru-cit taina aceasta pt care s-a rastignit HRISTOS mare este si de ea depinde mintuirea tuturor oamenilor fie ei clerici sau simpli ortodocsi as dori sa fiu lamurita de preoti CATOLICI care citesc pe acest forum cu privire la 3 aspecte ale acestei SF.Taine de ce ea este altfel decit la ortodocsi daca la inceput biserica a fost una.Anume:
1.de ce nu se invoca DUHUL SFINT pt sfintirea Darurilor ,caci stiut este ca IISUS HRISTOS a spus apostolilor:"[color=red]Va e de folos sa ma duc caci va voi trimite MIngietor.adica pe DUHUL SFINT.[/color]Daca orice sfintire se face prin actiunea DUHULUI SFINT cum tocmai acuma nu se invoca duhul sfint??!! Crediciosii s-ar putea intreba ce manica ei ,pe HRISTOS sau altceva?! 2.de ce se foloseste AZIMA ca la evrei ,cind se stie ca in joia patimilor nu exista azima ci piine dospita!?Apoi mai avem si parabola cu piinea dospita ,alutaul care dospind inmulteste toata framintatura. 3.de ce se administreaza aceasta euharistie pe mincate si fara post ,adica de s-a instituit aceasta LIPSA DE EVLAVIE la luarea impartasaniei ?!CREDETIM CA E RAU CA OMUL SA POSTEASCA ,SI POSTIND SA SE ROGE MAI EFICIENT PT MINTUIREA PROPRIULUI LOR SUFLET ,INAINTE DE O ASA DE MARE TAINA.E mai bine si mai folositor ca omul sa aiba stomacul plin cu de toate mincarurile si sa-l amestece pe HRISTOS cu toate acestea??!! |
este greu de aprofundat pe un topic principiile care stau la baza liturghiei romano-papale.daca vrem sa analizam in profunzime trebuie sa plecam de la liturghia costitutiunilor apostolice(am folosit un termen mai cunoscut).sau daca vreti trebuie sa incepem de la liturghia Sf Iacob si sa urmarim dezvoltarea istorica a liturghicii crestine,Romano-papalii au ca principiu ca un liturghisitor poate oficia mai multe mise intr-o singura zi.deci procedand ca si cum Iisus s-ar fi rstignit de mai multe ori evident ca au un punct de sprijin pt introducerea de devieri dogmatice in tipicul liturghisirii.
|
Citez din invataturile Pr. Arsenie Papacioc:
Citat:
Totusi, daca Pr. Arsenie nu-i considera eretici, inseamna ca Taina Euharistiei nu este mai putin valabila la ei, catolicii, decat la noi, ortodocsii. Invatatura dogmatica corecta e insa cea a Bisericii Ortodoxe, care n-a adaugat nicio inovatie dogmatica dupa anul 1054. Domnul sa ne ajute sa putem trece prin aceste vremuri. --------------------------------------------------------------------------------------- Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul! |
dar in filmul cu interviul despre ecumenism ,pe You Tube ,parintele A. PAPACIOC spune CU TOTUL ALTFEL! IA VA ROG SA VA IUTATI CAM 20MIN DUREZA:satisfied:
|
Sora Sofia,
Da-ne un link spre acel film despre care ne spui... Domnul sa ne ajute sa putem trece prin aceste vremuri, sora Sofia. --------------------------------------------------------------------------------------- Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul! |
Modalitatea de administrare a Sfintei Euharisti in Biserica Catolica, si anume, doar Sfantul Trup, ridica mari semne de intrebare.
|
http://sfaturiortodoxe.ro/filme-video/pr.arsenie-ecumenism-ascultare.php
|
Si va rog sa ma iertati pe mine pacatosul pentru tonul de cearta al postarii si pentru ca v-am judecat.
|
Stiind ca exista diferente intre Liturghia catolica si cea ortodoxa, ce se va intampla in acest sens dupa unirea bisericilor ? Va fi o singura Liturghie, sau fiecare isi va pastra Liturghia si va fi o unire mai mult formala?
|
Citand ancah:
[quote] Citand ancah: Citat:
Sora Anca, Referitor la problema unirii celor doua Biserici surori, Ortodoxa si Catolica, vrednicul de pomenire parinte Cleopa afirma (citez din memorie) ca atat Biserica Ortodoxa cat si cea Catolica trebuie sa lase la o parte mandria si sa se smereasca prin mult post si prin multa rugaciune la tronul Domnului, incat Duhul Sfant sa lumineze clerul celor doua Biserici sa ia decizia corecta in cazul invataturii catolice Filioque. Iar dupa aceea, (caci aceasta este problema cea mai spinoasa) se vor rezolva de la sine, prin unificarea lor intr-Unul Singur Trup al lui Hristos, si celelalte probleme, inclusiv cea a diferentelor liturgice dintre ele... O zi placuta intru Hristos, Anca. Sarut mana. Domnul sa ne ajute sa putem trece prin aceste vremuri. .................................................. .................................... Doamne,Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul! |
PAR ghe.calciu ZICEA DESPRE O RUGACIUNE COMUNA CARE NUMAI LITURGIE NU ESTE SI PE CARE EL O NUMEA liturghie neagra ,pt ce este excusa de acolo jertfa lirurgica.Sa nu fie asa ceva ,DOAMNE FERESTE!
|
http://www.youtube.com/watch?v=zzxMD9d3bcg,ACI SE VEDE foarte clar POZITIA PARINTELUI A.PAPACIOC.
http://www.youtube.com/watch?v=7o7UGLTauHI&feature=related,SI MAI CLAR EXTREM DE CLARA E POZITIA LUI ACI.Merita de ascultat!:thumbsup: |
Adevarat a inviat!
Multumesc Razvane, pentru mesajul tau plin de optimism, caci daca se rezolva problema cu Filioque, restul vor intra in fagasul lor firesc. Fie! O zi placuta intru Hristos si tie, frate. |
Asta era un topic despre Sfanta Impartasanie in BC nu despre unirea din BOR si BC.
Pozitia Parintelui Arsenie Papacioc vis-a-vis de prezenta sau nu a Domnului si Dumnezeului nostru Iisus Hristos in Sfanta Impartasanie la catolici este ca nu stie. Parintele Teofil Paraianu zice ca este prezent. Asa ca idee dvs credeti ca Sfantul Ioan al Crucii a ajuns la vederea Luminii necreate fara Sfanta Impartasanie? Normal ca a avut o viata foarte ascetica. In nici unul din aceste filmulete de pe youtube parintele Arsenie Papacioc nu vorbeste despre Sfanta Euharistie in BC. |
Frate Mihailt,
Nu doresc zavistie cu nimeni. Si intr-adevar ai dreptate, Pr. Arsenie a spus nu numai de Sf. Impartasanie, dar si de restul celorlalte 6 Sfinte, ca nu stie de prezenta sau absenta Mantuitorului nostru Iisus Hristos in ele si ca ar putea afla doar intrebandu-L. Iar daca s-ar ajunge la unificarea celor doua Biserici surori Ortodoxa si Catolica int-Unul singur Trup al lui Hristos, automat nu ar mai exista dubii nici depre Sfanta Taina a Impartasaniei practicate de catolici. Sigur ar fi valabila, ca si cea din Ortodoxie. Insa pentru ca au cele 7 Sfinte Taine, nu conteaza sub ce forma, Pr. Arsenie a spus cu multa smerenie ca nu-i poate numi eretici pe credinciosii romano-catolici. Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul! |
Citat:
Sa revenim deci la Sf. Impartasanie. |
Biserica Ortodoxa invata ca prefacerea elementelor in Trupul si Sangele Domnului se savarseste prin invocarea Duhului Sfant - epicleza: "Si fa painea aceasta cinstit Trupul Hristosului Tau...". Biserica Romano-Catolica sustine ca ea se savarseste cand preotul aminteste cuvintele Domnului "Luati mancati..." Catolicii iau in sprijin pe Sfantul Ioan Gura de Aur care spune ca precum cuvintele lui Dumnezeu "Cresteti si va inmultiti" rostite o singura data raman pururea atotlucratoare, asa si cuvintele "luati si mancati" isi fac totdeauna efectul. La aceasta raspunde Cabasila, spunand ca precum cuvintele "Cresteti si va inmultiti" au lipsa de contributia omeneasca pentru ca oamenii sa creasca si sa se inmulteasca, tot asa la Euharistie e nevoie de rugaciune pentru ca porunca Domnului sa-si faca efectul.
|
Am citit, nu mai stiu unde, ca in BC Duhul Sfant este prezent totdeauna, si in consecinta nu mai trebuie invocat. Asa sa fie?
|
Citat:
acestea sunt doaua momente ale Liturghiei - asa scrie in orice curs de Liturgica si asa se si face la orice Liturghie de ce tot spun orotodocsii ca nu este asa?!? 2. de ce nu? este o practica, nu o dogma 3. Euharistia in BRC se administreaza pe nemancate o ora inainte cat despre postul romano-catolic, acesta este doar doua zile pe an (Miercurea Cenusii si Vinerea Mare) se mai tine abstinenta (de la carne) in zilele de vineri |
Biserica Ortodoxa, de altfel, toate Bisericile rasaritene, au pastrat nealterata practica si doctrina Bisericii primare cu privire la epicleza euharistica. Conform acesteia, prin rugaciunea epiclezei, este invocat Dumnezeu sa trimita pe Duhul Sfant, care sa, prefaca painea si vinul euharistice, in Trupul si Sangele Domnului, de aceea, epicleza este in Biserica Ortodoxa socotita ca un moment important si central in desfasurarea actiunii liturgice.
Din pricini diverse, Biserica Romano-Catolica, nu a pastrat aceasta practica si invatatura. Este adevarat ca, in urma Conciliului II Vatican, ea a cautat si a reusit, in parte sa se apropie de o parte a traditiei primare, iar de alta de bisericile pastratoare ale traditiei. Totusi, datorita unei gresite conceptii, incetatenite de veacuri in Apus, Biserica Romano-Catolica a ramas la vechile practici, momentul central al Liturghiei fiind rostirea cuvintelor Domnului de la Cina cea de Taina. De aceea, putem conchide ca, in urma Conciliului II Vatican, s-a realizat in progres liturgic in ce priveste epicleza, dar, din punct de vedere teoretic sau doctrinar, situatia a ramas neschimbata. |
Citat:
|
PAR a.papacioc SPUNE CA SINT anatematizati de cele 7 sfinte sinoade ecumenice si este erezie modul lor de credinta Dar uitativa oameni buni ca v-am dat linkul!:angry:
|
Primele 7 Concilii ecumenine sunt din perioada in care rasaritenii si apusenii erau in deplina comuniune ecleziastica deci nu vad de unde povestea cu anatemizarea.
|
probabil ca prin introducerea altor elemente de credinta asazise in plus fata de ceea ce au spus parintii la cele 7 soboare ecumenice!
|
De ce nu citati pozitia oficiala a BOR?
|
eu ma gindesc ca preotii catolici ,care raspund de mintuirea credinciosilor aflati in pastorirea lor ,dar si de propria lor mintuire ar trebui sa-si puna intrebari asupra inovatiilor introduse de B.C DUPA DESPARTIREA DE TRUNCHIUL COMUN AL BISERICII si sa ia masuri sa rectioneze pasnic prin cereri pt lamuriri si preocupati fiind de ADEVAR ,caci numai asa va putea progresa ecumenismul de jos in sus si nu invers.Dar un preot catolic care s-a folosit mult de participarea la SF. LITURGHIE[nu coliturgisire]a fost apoi ,dupa ce si-a spus parerea la forurile superioare,maginalizat ,inlaturat,zice tot par.A.Papacioc.De aci rezulta ca BC.nu urmareste de fapt cunoasterea ADEVARULUI spus la cele 7 soboare ,nu -i intereseaza asta ci sa perpetueze inovatiile introduse de la 1054 incoace .:thumbsup:
|
OFICIALII CARE NU TIN CONT DE SOBOARE ..DEEH,NU STIM IN CE CATEGORIE SA-I BAGAM!
|
totusi , ar trebui zise cuvintele de invocare a Duhului Sfant! o fi Duh Sfant in biserica, nu zice nimeni,dar trebe neaparat " chemat" sa vina si in potir si pe disc.
|
Ar fi interesant sa ne spuna cei ce critica aspecte liturgice si dogmatice ale BC daca cunosc toate traditiile liturgice catolice.
|
noi nu ne permitem sa judecam ci doar expunem ce am auzit de la marii nostri duhovnici in viata ,care au facut ani grei de puscarie pt marturisirea credintei ortodoxe!
|
Nu mi-am dat seama ca vreunul din cei citati sa mentioneze macar ca in BC nu exista un rit ci 6 familii de rituri, rituri printre care este cel bizantin(identic cu cel al ortodocsilor).
|
Citat:
Ritul folosit de greco-catolici este unul bizantin, dar nu este 100% identic cu cel ortodox. De exemplu obligativitatea pomenirii papei este o inovatie, expresie a unei alte conceptii ecleziologice, conform careia unitatea Bisericii este data de monarhia papala. In Biserica Ortodoxa unitatea are loc la un alt nivel: Capul care tine legate toate madularele este Hristos. La liturghia ortodoxa este pomenit episcopul locului, toate Bisericile locale fiind egale, neexistand o Biserica locala mai speciala, cea a Romei. In practica, diferentele sunt si mai mari. In multe din bisericile greco-catolice au patruns elemente preluate din ritul latin. Pe langa cei care privesc cu satisfactie aceasta influenta, exista si o categorie de greco-catolici nemultumiti de pierderea treptata a identitatii bizantine. Dar, dupa mine, este o evolutie fireasca. Adoptand credinta romano-catolica, este normal ca si ritul greco-catolic sa sufere modificari. |
1.Ma bucur sa vad si ortodocsi care isi dau seama ca nu se poate vorbi de un singur rit liturgic in BC chiar daca ritul roman este majoritar
2.Numai in BC exista toate traditiile liturgice dezvoltate in primul mileniu si atunci cand se discuta trebuie sa se precizeze la care rit ne referim 3.Toti catolicii impartasesc aceasi credinta dar exista deosebiri semnificative de calendar/rit liturgic 4.Greco-catolicii au un rit practic identic cu al ortodocsilor, evident pomenind Ierarhia proprie ( in cazul BGC din Romania se pomeneste Papa, Arhiepiscopul Major si Episcopul locului) |
A zice ca darurile se sfintesc prin pronuntarea unor cuvinte (nu conteaza ca vorbim de Epicleza sau nu) este foarte hulitor .
Darurile se sfintesc de catre Duhul Sfant in persoana care lucreaza prin preot Iarasi a zice ca Duhul Sfant nu vine la fratzii nostri catolici pentru ca au scos epicleza este o depasire clara a atributziilor noastre. Noi nu avem cum sa stim daca vine Duhul Sfant sau nu ca Dumnezeu nu ne cere noua parerea ca sa faca ceva ca si zice "sau a fost cineva vreodata sfetnicul Lui?". De aceea parintele Arsenie Papacioc si zice ca nu stie. Si asa trebuie sa zicem noi. Daca vrunul de paicea e isihast adica vorbeste cu Dumnezeu acela sa il intrebe pe Dumnezeu daca vine sau nu sa prefaca painea si vinul in trupul si sangele Domnului si Dumnezeului nostru Iisus Hristos la fratzii nostri catolici. A nu e nimeni? Ei atunci sa ne vedem de treburile noastre. |
Romano-catolicii confunda temeiul scripturistic al Tainei, sau cuvintele prin care Mantuitorul a instituit Taina Euharistiei, cu forma sau cuvintele de consacrare a elementelor euharistice. Se stie ca la nici o Taina cuvintele de instituire nu sunt in acelasi timp si cuvintele de consacrare sau savarsire a Tainei.
De exem*plu, la botez, cuvintele de instituire a Tainei : "Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh..." (Matei, 28, 19) si "Cel ce va crede si se va boteza se va mantui, iar cel ce nu va crede se va osandi" (Marcu, 16, 16) nu sunt identice cu formula Tainei : "Se boteaza robul lui Dumnezeu (N) in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin". Mantuitorul Hristos a rostit cuvintele : "Luati, mancati... Beti dintru acesta toti..." ca indemn, iar prezenta Sa ca Dumnezeu si binecuvantarea au fost suficiente pentru prefacerea acestor elemente in Trupul si Sangele Sau, precum a binevoit. Rugaciunea de chemare a Duhului Sfant de sus peste painea si vinul pregatite, prefacandu-le in Trupul si Sangele lui Hristos si numita epicleza, s-a randuit de Biserica chiar din timpul sfintilor apostoli, urmand pilda si porunca Mantuitorului care, la Cina cea de Taina, luand painea, a binecuvantat-o (Matei, 26, 26 ,Marcu, 14, 22) si a multumit (Luca, 22, 17, 19 ; I Cor. 11, 24), facand la fel si cu vi*nul, ceea ce inseamna ca le-a sfintit, prefacandu-le, si numai dupa aceea a dat sfintilor apostoli sa manance si sa bea. Apoi, Mantuitorul a porun*cit ca ceea ce a facut El la Cina cea de Taina si cum a facut El sa se faca in Biserica Lui : "Aceasta s-o faceti spre pomenirea Mea" (Luca, 22, 19). Ramanand credincioasa poruncii Mantuitorului, Biserica primara a sfintit painea si vinul euharistic prin rugaciunea epiclezei. Toate vechile Liturghii cuprind aceasta rugaciune. |
mai conteaza? noi sa ne mantuim asta conteaza!
|
Ioan, pentru mine conteaza. Nu avem adevaruri ci Adevar. Daca vom fi indiferenti, in scurt timp vom accepta celelalte doctrine ca fiind identice cu invatatura ortodoxa. Unii au murit ca ea sa nu fie alterata, iar unii dintre noi, in nestiinta de cauza, adauga peste tot un semn de egalitate.
|
De ce nu citati formulele sacramentale si de la alte rituri ale BC?
|
Citat:
|
catolicii nu au decat taine dar niciodata nu vor avea sfinte taine pana ce nu vor reveni la ortodoxie ... nu exista sfinte taine in afara bisericii ortodoxe ... chiar si daca ar face un preot catolic perfect liturghia ortodoxa cu tot cu epicleza nu ar putea sa sfinteasca nimic deoarece nu are harul de a o face ... ereticii nu pot da sfintire niciodata ... asta spun absolut toti sfintii parinti ...
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 07:47:56. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.