![]() |
In atatea idei si idei ne imprastiem si uitam sa fim organizati! Stim ca IMPRASTIEREA este o arma a diavolului care incearca sa ne distraga atentia de la lucrurile importante si uneori chiar ne chinuieste mintea cu lucruri neinsemnate sau neprioritare.
Curatirea inimii este o conditie clara a primirii harului lui Dumnezeu. Unde sa intre harul lui Dumnezeu daca nu are loc! A ne curati inima insemana ca face loc harului lui Dumnezeu! Ce partasie are binele cu raul? Niciuna! De aceea, nu putem avea in inima noastra harul lui Dumnezeu daca noi continuam sa fim rai! Aceasta este explicatia epntru care nu TRAIM in Dumnezeu, pentru care NU SIMTIM pe Dumnezeu! Cu ce incepem curatirea inimii? Parerea mea este aceea ca omul trebuie sa revina la starea naturala, aceea in care omul Il reflecta pe Dumnezeu prin tot ceea ce este si face Suntem naturali? Ce inseamna sa fim naturali? - http://iosifcristian.blog.com/ |
cred ca inseamna A NU FI EGOIST!avar,nedrept ...etc ..urmeaza restul pacatelor care cuprind pe om.Prima conditie a curatirii inimii este sa INTOARCEM OCHII SUFLETULUI DE LA ACEASTA LUME ,adica sa pinem pe Dumnezeu in fata si televizorul in spate ,adica el si celelaltw mijloace massmedia sa nu reprezinte nimica pt fiecare dintre noi,nimica important.Adica sa traim in lume ca si cum n-am trai in ea ,fara sa ne impresioneze toate nimicurile!
|
Parerea mea este ca a avea o inima curata inseamna a avea o gandire in care nu exista ganduri necurate, indiferent de cat de indreptatite ar fi gandurile rele, ele totusi sa nu existe in mintea noastra! Curatirea inimii incepe de la gand!
Alungand gandurile rele din minte, sufocam relele si din inima! |
Citat:
|
Citat:
|
In primul rand...omul trebuie sa se vada asa cum este! Cred ca Dumnezeu ne/a facut curati si a reflectat in noi bunatatea Sa de la inceput! Trebuie sa vedem care sunt problemele noastre, trebuie sa spunem raului rau si binelui bine!
Curatirea inimii incepe cu constientizarea intinaciunilor! |
Prin spovedanie.
|
Iosif, omul nu va reusi niciodata sa sa vada singur (fara ajutorul Duhului Sfant) cum este el insusi. De aceea asa cum bine spunea anca spovedania este primul pas, apoi cand inima si mintea este curatita din mila Domnului ne putem vedea inima (asezarea duhovniceasca. Cunosc pe cineva care adesea spune astfel: Dumnezeul meu Tu stii ce si cum trebuie sa indrept ajuta-ma sa fac voia Ta.:)
|
Spovedania vine din constientizarea pacatului, din constiinta pacatoasa....nu te poti duce oricum la Spovedanie, nu?
|
Uneori iosif indelunga pregatire sterge ravna de inceput. Eu simt nitel altfel decat tine. Spovedania trebuie facuta atunci in ACEL moment cand simti inima infranta si smerita. Atunci in ACEL moment cand inima arde sa se pocaiasca, cand lacrima iti frige obrazul si stii ca orice clipa poate fi ultima. Nu spun ca nu e necesara pregatirea dar eu tind mai mult spre simtire si nu formalism.:)
|
Foarte adevarat, Jenica! Sa ne spovedim de indata...insa cu inima pregatita sa varsam totul inainte Domnului!
|
....si impartasirea deasa dupa Spovedanie. Dupa ce speli si freci cu plasa de sirma interiorul "vasului" ii pui capac si il sigilezi cu Impartasirea, ca sa nu mai intre mizeria.
...si cum imi spunea un moldovean cind m-a luat cu caruta odata printr-un sat in N Moldovei.... Trebuie sa speli vasele imediat dupa ce le-ai murdarit , ca daca le lasi sa stea MUNCESTI LA ELE DE DOUA ORI MAI MULT! Eu nu inteleg de ce nu se impartaseste lumea( tinerii si adultii) mai des? Cel putin jumatate din cei care merg regulat la Biserica ar trebui sa se impartaseasca in fiecare Duminica,indiferent de pacatele mici...pe acelea le mai putem plinge si cai si-n fata icoanei, sau unde ne aflam, unde am pacatuit( pe sosea, de ex, injurind) IMEDIAT, fara sa mai asteptam sa ne Spovedim, asa spunea Sf. Ignatie Briancianinov |
Citat:
|
DA Andrei, Sfanta Impartasanie este Leacul tuturor bolilor, este Focul ce arde intinaciunea este Bucuria ce iese prin ochi prin buze prin inima prin trup este Tot si Toate.:) Dar totodata sa nu uitam (ptr a nu cadea in deznadejde cei ce din pricina canonului nu se pot apropia de Taine)ca Maria Egipteanca 40 de ani s-a impartasit ZILNIC PRIN LACRIMI SUSPINE RUGACIUNE LUPTA E f, buna deasa impartasire spre ex cand eram acasa pr. Mina Dobzeu ne impartasea in postul mare zilnic. dar la fel de buna si placuta este inima infranta si smerita in fata Domnului. Cat despre spovedanie frate Iosif, eu merg uneori si zilnic daca simt nevoia. Si spun acesta nu ptr a iesi in evidenta ci ptr ca unuii considera ca spovedania trebuie facuta doar in posturi. Ori NU e asa! sa mergem cand inima curge spre Hristos.
|
Citat:
|
Sa nu uitam Sf. Maslu, care e precedat de spovedanie si urmat de Sf. Impartasanie.
|
Curatirea inimii incepe cu curatirea gandurilor! Smulgem neghina, ramane graul!
Despre gandirea curata - http://iosifcristian.blog.com/ |
:)Da Iosif, si cum anume sa facem ne curatim gindurile traind in jungla unde ne zbiara fiarele si maimutele in ureche si ne "bombardeaza" cu ce le vine la mina si la gura?
|
In Biblie, inima cuprinde in sine intreaga plinatate a vietii du*hovnicesti, care trebuie sa imbratiseze omul intreg cu toate faculta*tile si toate activitatile sale.
|
Bombardamentul acela nu trebuie sa intre neaparat in inima noastra! E o lupta pe care o ducem prin tot ceea ce ne pune la dispozitie Biserica!
|
Citat:
|
Eu cred ca noi, nefiind total constienti de harul care vine prin Sfintele Taine, nu apelam totdeauna la ele.
1. Nu ne angajam intr-o lupta duhovniceasca cu toata seriozitatea si de aici vine mult rau. RELATIVIZAM LUCRURILE! Nu mergem la sigur! Nu credem suficient in puterea care vine din Impartasanie, pentru ca nu mergem la impartasanie ca niste oameni care se lupta cu adevarat cu raul din ei, ci cauta sa se lupta mai mult cu raul din afara, nestiind ca raul dinlauntrul e mai rau decat cel din afara. 2. Deci...sa incepem cu curatirea inimii! Aceasta curatire ne va aduce la o trezire a inmii, ne va face sa simt cat de mult ajutor si intarire primim din Sfintele Taine. 3. Curatirea inimii incepe prin analiza gandurilor: ce ganduri am eu inaluntrul meu? de desfranare? de judecata? de mandrie? de ura? de lene? de dispret fata de ceilalti? de batjocura? Care sunt gandurile care imi sunt in minte? Am ganduri de nadejde? de deznadejde? 4. Dupa ce raspunzi la acest gen de intrebari si daca iti pasa se voia lui Dumnezeu, te intrebi: ASTA VREA DUMNEZEU SA PRIMESC IN MINTEA SI INIMA MEA? Acestea sunt niste TOXINE care ne ucid mintea si inima, atunci trebuie sa demaram un proces de DETOXIFIERE! 5. Ce presupune acest proces de detoxifiere duhovniceasca? Incepem o cura de ganduri bune, care e foarte grea la inceput, ca orice cura, nu? Acolo unde vine gand de deznadejde ( de exemplu: Nu mai pot! Nu mai reusesc! - sa sarim degraba la gandul: Dumnezeu nu ma va lasa! Sau sa ne aducema minte de cuvant scripturistic: Indrazniti, Eu am biruit lumea! sau Veniti la Mine cei osteniti si impovarati si va voi da odihna sufletelor voastre!)- gand de ura- il urasc pe acesta, iata cat rau imi face - sa imi aduc aminte de Hristos care a spus: Iarta.i, Doamne ca nu stiu ce fac!, sau de cuvantul "Binecuvantati pe vrajmasii vostri", sau sa zicem " Doamne si acesta e fiul tau, asa rau cum este, Tu il iubesti cu dragostea ta de Parinte. Ajuta+l sa se faca bun". 6.Rugaciunea ca mijloc de intarire in ispite si ca prevenire a caderii! Ne rugam ca sa nu cadem in ispita! Nu doar in timpul ispitei! Rugaciunea neincetata ajuta mult la detoxifierea aceasta!De multe ori ne rugam doar in ispita...dar rugaciunea aceea nu e asa de puternica precum e rugaciunea permanenta di inainte si in timpul si dupa ispita. 7. Legatura cu duhovnicul! Sa nu mergem la Spovedanie doar o data pe an, ci cel putin o data pe luna! Curatirea deasa e foarte folositoare! Impreuna cu duhovnicul sa continuam acea analiza a gandurilor si a raului din noi si sa gasim impreuna cu el medicamentul potrivit. 8. Sfanta Impartasanie primita cu constiinta nevredniciei, insa cu nadejdea tare ca este nu numai un medicament, ci si o intarire in lupta duhovniceasca. 9. Sa binecuvantam si sa multumim lui Dumnezeu pentru toate! Un lucru de care uitam adesea!A binecuvanta inseamna a VORBI DE BINE! Cati dintre noi vorbim de bine? Chiar si pe vrajmasi? Oare nu au nicio parte buna? Sa cautam partea cea buna si pe aceea sa o binecuvantam, sa o scoate in evidenta, sa nu mai barfim sau sa judecam sau sa ne mandrim! Mandria si judecata ne impiedica rugaciunea in ridicarea ei catre ceruri! Si fara rugaciune suntem morti!Stop mandriei si judecatii celorlalti! 10."Fara Mine, nimic nu veti putea face!" Sa retinem cuvantul acesta! Smerenia inseamna recunoasterea ADEVARULUI ca fara Dumnezeu suntem nimic, doar praf si pulbere! Cu Dumnezeu suntem insa puternici! Dar totul ii apartine Lui, prin harul Sau suntem biruitori! Inarmarea, frate Cozia! S-a spus clar ca Imparatia lui Dumnezeu nu se ia decat cu forta, adica trebuie sa ne zbatem puternic pentru ea! Trebuie sa ne luptam cu noi insine mai intai! Daca noi nu am fi rai nu ar putea iesi din noi nici ura, nici barfa, nici ganduri rele, nici judecata, nici mandrie! Daca avem aceste roade rele, inseamna ca raul este in noi! Daca unul iubeste si altul uraste pentru aceeasi situatie (de exemplu primeste o palma) unul va da iertare ca semn al iubirii, celalalt va da o palma sau mai multe, o mama de bataie, ca semn al urii, al rautatii. Fiecare da ce are! Daca avem rele, dam rau! Deci...prinicipalul scop al vietii duhovnicesti este DESPATIMIREA, adica tocmai aceasta detoxifiere de rautatile din noi! Sa vezi atunci diferenta de reactie vizavi de lume! Sa vezi atunci putere, vigoare, sanatate sufleteasca! Am fost destul de elaborat?:dozingoff: |
In ceea ce ma priveste, inceputul l-am facut cu rugaciunea si Sfanta Scriptura, caci altfel de unde sa stiu ce e gandul cel bun.
|
Gandurile cele bune se invata, se exerseaza precum o limba straina! Gandurile bune sunt niste comori pe care trebuie sa le dobandim si sa le pastram in inima noastra! De alftel, gandurile bune sunt si anticorpi duhovnicesti pentru ca prin gandul cel bun se indeparteaza si anihileaza multe rele din noi!
|
Si de unde dobandesti gandurile bune, daca nu din Scriptura? Exista si ganduri care par bune, fara a fi cu adevarat.
Drept sa-ti spun am mai citit acest mod de curatire a gandurilor in "Initierea" lui Steiner si la budisti, de aceea iau distanta de tot ce-mi aminteste de ei. De aceea gasesc ca e mai bine, cel putin pentru mine, sa pornesc de la ceva 100%bun, si anume Sfanta Scriptura, si din motivul ca in felul acesta nu ajung sa ma mandresc de rezultatele obtinute de mine, ci recunosc in ele marea intelepciune a lui Dumnezeu, dupa care ma ghidez. |
Gandurile bune le luam din Sfanta Scriptura si din Scrierile Sfintilor Parinti. Ei ne invata deosebirea gandurilor! Acestea sunt sursele crestinismului, scrierile care au schimbat istoria a zeci de popoare si a sute de milioane de oameni de-a lungul timpului.
|
Da,Iosif, multumesc si Doamne Ajuta
|
La topicul asta cred ca merge linkul catre aceasta carte:
[link=http://www.resurse-ortodoxe.ro/biblioteca/teologie/C/Cleopa%20Paraschiv%20si%20Arhim%20Mina%20Dobzeu/Ierod%20Cleopa%20Paraschiv%20si%20Arhim%20Mina%20D obzeu%20-%20Rugaciunea%20lui%20Iisus.zip] Poate Domnu Admin Adrian o adauga la cartzi. Am pus linkul ca poate cineva vrea sa se si foloseasca de aceasta carte. |
E nu e chiar asa linkul este:
[link=http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti/teologie-ortodoxa/?dir=teologie/C/Cleopa%20Paraschiv%20si%20Arhim%20Mina%20Dobzeu&ti tle=Cleopa%20Paraschiv%20si%20Arhim%20Mina%20Dobze u] Si se downloadeaza de acolo. |
Citat:
|
parerea mea este ca , curatirea sufletului incepe in primul rand prin constientizarea starii sufeltesi, in care te aflii, (sufletul patat cu pacate) si cainta sincera, (parerea de rau sincer ca ai pacatuit), si hotararea de a nu mai face pacatul. Apoi spovedania sincera la duhovnic, tinerea canonului pt spalarea pacatului si impartasirea cu trupul si sangele Domnului nostru Iisus Hristos.
Apoi a avea grija de a nu mai pacatuii nici cu fapta dar nici cu gandul,de a nu ne supara semenii, si a ne cere iertare daca i am suparat, a ne ajuta aproapele, si in plus de a merge pe calea cea dreapta, adica a merge la biseirca, a ne ruga, a tine posturile, a ruga pe preot sa ne faca slujbe de pomenire, de multumire, si sa ne spovedim si sa ne impartasim de cateva ori pe an si a asculta sfaurile duhovnicului.:):):). Doamne ajuta. |
Mi-am amintit de cuvintele pr. Mina Dobzeu. Spunea asa:
Ploaia este tanguirea cerului ce ne spala trupul de osteneala zilei. Iar lacrima ne spala Inima pentru ca vine din Inima. |
frumoase cuvinte:)
|
Si cine nu are lacrimi de pocainta sa le ceara, gandindu.se la rautatea pacatelor si la nefericirea pe care au adus-o pacatele ca rod in inima noastra!
Curatirea inimii incepe cu pocainta! Iar pocainta inseamna intoarcerea la libertate, la adevar! |
Citat:
|
Citat:
|
teoria nu precede in mod NECESAR o practica buna!
Unii din fire, fac ale firii! Fara sa teoretize! Fara sa stie teorie! Ei invata din practica! Si teoria lor este reflectarea practicii! Asa cum trebuie sa fie totul! |
imi pare rau ca trebuie sa te combat, dar incearca sa nu mai vorbeshti in indemnuri shi propozitzii infailibile ca prea semeni cu padrecorii care shi el emite infailibilitatzi, dar Ancah are dreptate in ce sustzine ea sarmana ca asha ne invatza Dumnezeu ca nimic sa nu facem fara sfat asha cum face shi Hristos ca nimic nu face fara ca mai inainte sa nu le fi descoperit prin proorocii sai, deci intai teorie shi apoi practica shi cine reusheshte sa asculte in teorie atunci in toata practica a shi facut deja... caci practica urmeaza teoriei...
Arh Mihail: «Sa stam bine si cu frica si cu luare aminte, caci Domnul cuvinteaza peste pamânt si Se vesteste întru venirea Sa». dar poate ca vroiai sa nu ramana Cuvintul Lui Dumnezeu doar vorbe shi vorbele sa nu le mai plineasca nimeni... dar nu-tzi fa probleme ca le va implinii Hristos cu credincioshii Sai ca e mare diferentza intre cel ce crede shi cel ce este credincios, cum ne invatza sfintzii Parintzii noshtrii shi Teologi. :) (Nu te supara frate!) |
dar despre curatzirea inimii, draga Iosif ai zis frumos shi corect... cu sufletul shi cu inima trebuie sa incepem ca degeaba suntem pe afara postitori shi rugacioshi dar pe dinauntru suntem plini de mocirla patimilor din pricina multzimii pacatelor pe care le vedem sau nu le vedem ca le facem mereu, osandind pentru nimicuri....
|
Da...aici nu cred ca e vorba despre cine are si cine nu are dreptate! Aici e vorba despre ceea ce putem invata unii de la altii! De aceea, "combatarea" nu este un termen care sa aiba de-a face cu relatia dintre noi sau cu interventiile noastre.
Vorbeam de teorie....putem teoretiza la infinit despre Dumnezeu fara sa-L fi simtit vreodata! Ceea ce spun proorocie nu este teorie, ci porunci! Poruncile ne duc la practica si din practica izvoraste cunoasterea, adica teoria. Teolog e cel care se roaga! Altfel spus, cine se roaga Il cunoaste pe Dumnezeu! Teoria si practica sunt nedespartite si uneori de la teorie se ajunge la practica, dar de la practica intotdeauna se ajunge la teorie, adica la cunoastere. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:01:37. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.