Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5028)
-   -   Ecumenismul: MANDRIA travestita in smerenie (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=3688)

moro.d 12.05.2008 20:51:09

"individul nu afecteaza prea mult mediul spiritual in care traieste, ci mai degraba viata religioasa din sanul societatii ortodoxe clasice il formeaza pe om si lucreaza in el. Ortodoxul deriva din religia sa, si nu religia din el."

arhiepiscopul Chrysostomos defineste scurt, intr-una din lucrarile sale (Smerenia in traditia patristica ortodoxa), ecumenismul ca fiind mandria travestita in smerenie. iata de ce:

"Un alt exemplu nelinistitor si primejdios de mandrie travestita in smerenie a devastat pur si simplu Biserica Ortodoxa in acest secol. Ea ne vine sub forma ecumenismului. Biserica Ortodoxa de Rasarit, care isi afirma temeliile istorice, a sustinut intotdeauna ca este continuitoarea Bisericii Sfintilor Apostoli, Biserica intemeiata pe pamant de Hristos Insusi. De-a lungul veacurilor, Sfintii nostri Parinti au luat in serios sarcina de a pastra adevarul neintinat al crestinatatii de la inceputuri. [...]

Multi clerici si laici ortodocsi si contemporani au ajuns sa creada ca pretentia la primat a Bisericii Ortodoxe este aroganta, intrucat este o piedica in raspandirea mesajului crestin. [...]

Am putea considera ca aroganta marturia personala a primatului divin, atunci cand ne imaginam ca primatul divin ar fi o credinta personala si nu, asa cum este, o revelatie divina. De fapt, nu exista, probabil, semn mai mare de smerenie, decat acela de a ne darui adevarului care este absolut, care transcende persoana si optiunea personala, de a ne lauda, am zice, cu ceea ce este deasupra individului. Exact aceasta este smerenia pe care Sfantul Pavel ne-o descopera atunci cand, laudandu-se cu suferintele si faptele sale, ne spune ca ele au sens doar intru Iisus Hristos. Nimeni nu se poate lauda astfel daca isi inchipuie ca Ortodoxia izvoraste din el, nu din Dumnezeu. Un astfel de gand este de o infumurare ingrozitoare si cei ce cred astfel, declarand ca din smerenie nu-si pot proclama propria lor religie ca fiind religia adevarata, neaga cu aroganta traditia ortodoxa, din nefericire, neaga altora dreptul la o marturie puternica si se tradeaza ca fiind fals smerit. Un astfel de ecumenism nu este cu adevarat o forma a dragostei smerite fata de altii si fata de credinta; el este o negare a credintei ortodoxe."

moro.d 12.05.2008 20:55:31

am deschis topicul si aici ca raspuns pt cei care ne acuza de mandrie din simplul fapt ca aparam dreapta credinta lasata de Dumnezeu prin Sfintii Parinti.
iar cand spun dreapta credinta ma refer la absolut tot.
apararea adevarului este o datorie! daca cineva o face din mandrie, e treaba lui. dar a da inapoi de la a apara adevarul sub pretextul smereniei... e josnic.

sofiaiuga 12.05.2008 21:30:24

A marturisi ADEVARUL inseamna a marturisi pe SFINTA TREIME asa cum spune in CREZUL ORTODOX.Cine nu sustine de aceasta maniera credinta ,va da sama la judecata ,fie el mirean ,preot sauu ierarh.:dozingoff:

razvan_m 12.05.2008 21:55:37

PARINTELE ILIE CLEOPA II DESFIINTEAZA PE STILISTI, SPUNAND CA EI NU ASCULTA DE NICIO BISERICA, INCLUSIV DE PATRIARHIA CONSTANTINOPOLULUI

Citat:
Citat:

- Parinte, de ce a fost nevoie sa se schimbe calendarul vechi, numit si calendarul Iulian?

- Calendarul vechi nu s-a schimbat, ci s-a indreptat, caci avea mare nevoie de indreptare. Acest calendar a fost intocmit de filosoful pagan Iulian Sosigene din Alexandria in anul 44, inainte de venirea Domnului, din porunca imparatului Romei, Iulius Cezar. Acest calendar a fost intocmit si asezat la acea vreme potrivit cu izomeria (echinoctiu), care era la data de 24 martie si 24 septembrie. Dar dupa intocmirea acestui calendar, astronomii cei vechi au observat ca acest calendar ramanea in urma, fata de calendarul ceresc, la 300 de ani cu o zi si cu o noapte.

Deci se vede clar, caci crestinii, inca de pe vremea Sfintilor Apostoli nu se mai tineau de echinoctiul calendarului iulian (cel vechi), care, dupa cum am vazut, ramanea in urma. Asa ca Sfintii Parinti de la Niceea fac prima indreptare a calendarului iulian - dupa cum si Sfintii Apostoli mai inainte de ei au facut-o - si echinoctiul cel de la 24, 23 si 22 martie, gasindu-l in urma cu trei zile pana la venirea lor, il fixeaza la 21 martie unde era atunci.

- Dar eu am auzit pe cei cu stilul vechi spunand despre calendarul nostru indreptat ca este catolic, ca cel gregorian, indreptat de Papa Grigorie al XIII-lea la anul 1582.

- Nu este asa, iubite frate. Sa stii ca ramanerea in urma a calendarului era cunoscuta in Biserica noastra cu sute de ani inainte. Acest lucru se arata in marturia arhim. Nichifor, care, la sfarsitul Ceaslovului tiparit in anul 1816, arata ca din cauza greselilor calendarului si pascaliei vechi suntem cu 13 zile in urma.

- Parinte, dar cum a fost indreptarea calendarului in Biserica noastra, caci stilistii zic ca patriarhul Miron Cristea a uitat de randuiala veche si a stricat calendarul nostru cel sfant?

- Nu patriarhul Miron Cristea a indreptat calendarul, ci Biserica noastra dreptmaritoare de Rasarit, in frunte cu patriarhul ecumenic de la Constantinopol si cu toti patriarhii Bisericilor Ortodoxe care au fost acolo de fata, sau au trimis delegati si imputerniciti pentru a semna in locul lor.

- Da cand s-a facut aceasta indreptare?

- In anul 1923 s-au adunat la Constantinopol intr-un sinod, reprezentanti ai tuturor Bisericilor Ortodoxe. Acolo, cercetand cu frica lui Dumnezeu si cu amanuntime chestiunea calendarului Iulian si vazand ca prin indreptarea lui nu se aduce nici o stirbire dogmelor, canoanelor Bisericii si randuielilor Sfintilor Parinti si ca prin ramanerea in urma a calendarului de la 21 la 8 martie, se calca randuiala stabilita de Sfantul si Marele Sinod ecumenic de la Niceea, au hotarat cu totii sa indrepte calendarul Iulian si sa aduca echinoctiul de la 8 martie la 21 martie cum este acum.

Hotararea a fost primita de toate Bisericile Ortodoxe, care au luat parte la sinod, prin mitropoliti, episcopi si delegatii lor, urmand ca fiecare Biserica sa faca indreptarea calendarului cand va gasi vremea potrivita.
Deci, e vorba de defazarea calendarului iulian, vechi, fata de cel ceresc, astronomic. Daca pe vremea lui Iulius Caesar izomeria (echinoctiul) de primavara cadea pe 24 martie si calendarul iulian ramane in urma cu 24 ore la fiecare 300 ani ceresti (astronomici). Acum cade pe 21 martie, iar stilistii il tin pe 8 martie, neascultand de niciuna dintre Bisericile Ortodoxe Autocefale, inclusiv Patriarhia Constantinopolului si Patriarhia Ierusalimului, care nu-i primesc nici macar la Sfanta Impartasanie, in afara de faptul ca nici n-au voie sa slujeasca cu oricare dintre cele doua Patriarhii Ortodoxe mentionate.

razvan_m 12.05.2008 22:04:09

PARINTELE ILIE CLEOPA II DESFIINTEAZA PE SZTILISTI, SPUNAND CA EI NU ASCULTA DE NICIO BISERICA ORTODOXA, INCLUSIV DE PATRIARHIA CONSTANTINOPOLULUI
(II)

Citat:

Astfel, in anul 1924, la 10 martie, a indreptat calendarul Patriarhia ecumenica de Constantinopol si Biserica Greciei. Apoi, pe rand, Patriarhia Alexandriei, Patriarhia Antiohiei si in anul 1924, in octombrie, a indreptat calendarul si Biserica noastra Ortodoxa Romana, socotind ziua de 1 octombrie drept 14 octombrie, sarind peste cele 13 zile cu care ramasese in urma calendarul Iulian.

Iar Sfintele Pasti le serbam odata cu crestinii care tin stilul vechi din celelalte tari, pentru unitatea si pacea Bisericilor noastre surori, care inca nu au indreptat calendarul, precum Biserica Rusa, Biserica Ierusalimului, s.a. Caci asa s-a facut intelegerea la Moscova, in anul 1948, la Sinodul Panortodox, unde au fost de fata aproape toate Bisericile Ortodoxe, prin reprezentantii lor.

- Da stilistii zic ca noi am desfiintat postul Sfintilor Apostoli.

- Postul Sfintilor Apostoli nu este desfiintat, ci tinut sub iconomia Bisericii Ortodoxe.

- Dar cum se procedeaza atunci cand postul Sfintilor Apostoli lipseste?

- Atunci ramane la hotararea Sfantului Sinod si cate zile randuieste Sfantul Sinod, atatea zile postim.

- Bine, dar cei cu stil vechi zic ca tin cu Ierusalimul si cu Sfantul Munte Athos.

- Daca tin cu Ierusalimul si cu Sfantul Munte Athos, de ce Ierusalimul nu-i primeste nici la slujba si nici la impartasire? Cand am fost la Ierusalim si am intrat in audienta la Prea Fericitul Patriarh Benedict, prima intrebare pe care ne-a pus-o a fost: Nu este vreun stilist printre voi?, caci nici in audienta nu voia sa-l primeasca. Apoi, daca zic ca tin ca la Ierusalim, de ce nu fac ceea ce fac cei din Ierusalim, unde se tine stilul vechi? Caci atat Patriarhia cat si mitropolitii, episcopii, preotii si diaconii de la Sfantul Mormant slujesc si se impartasesc cu toti crestinii care vin din toate tarile unde se tine stilul nou (calendarul indreptat). Daca zic ca tin cu cei de la Sfantul Munte, de ce nu fac si ei ca cei de la Sfantul Munte; adica sa fie supusi Bisericii si Sfantului Sinod si tarii din care fac parte si sa slujeasca cu preotii si episcopii ce tin stilul nou, asa cum fac staretii, preotii si monahii din Sfantul Munte Athos?

Daca stilistii zic ca tin cu Ierusalimul, de ce n-au venit sa slujeasca cu Patriarhul Diodor al Ierusalimului, in anul 1982, la hramul Sfantului Ioan cel Nou de la Suceava? De ce Biserica Ortodoxa din Ierusalim nu-i recunoaste, asa cum nu-i recunoaste nici Patriarhia Ecumenica din Constantinopol? Caci Patriarhul Diodor al Ierusalimului, a zis la hramul Sfantului Ioan : Noi nu recunoastem in Romania alta Biserica in afara de Biserica Ortodoxa Romana. Noi, la Ierusalim, tinem calendarul Iulian cel neindreptat, dar acest lucru nu este o pricina de despartire intre noi si celelalte Biserici Ortodoxe surori si nici nu facem din calendar o dogma de credinta.

Daca stilistii zic ca tin cu Sfantul Munte, de ce, in anul 1993, cand au venit parinti din Grecia cu lemnul Sfintei Cruci a Mantuitorului prin Romania, n-au mers si ei la Slatioara? De ce, in anul 1995, cand s-au intrunit toti Patriarhii la noi in Romania, n-au pomenit nimic de cei care tin stilul vechi?

razvan_m 12.05.2008 22:06:34

ABATERILE STILISTILOR CONFORM PARINTELUI ILIE CLEOPA
(III)

Citat:


Stilistii au si grave abateri canonice. Iata care sunt cele mai grave:

Nu asculta de hotararea Patriarhiei Ecumenice din Constantinopol, din anul 1923, care a hotarat indreptarea calendarului celui vechi.
Nu asculta nici de Patriarhia Ierusalimului.
Nu asculta de Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane si de hotararea intai-statatorilor tuturor Bisericilor Ortodoxe, care s-au adunat la Moscova in anul 1948.
Episcopii si preotii lor, precum si crestinii condusi de ei, se departeaza de la slujirea si impartasirea cu preotii si ierarhii nostri, din ura, mandrie, razvratire si neascultare, cazand prin aceasta sub osanda canoanelor 12, 13, 14 si 15 ale Sinoadelor 1 si 2 din Constantinopol; 31 al Sfintilor Apostoli; 18 al Sinodului al IV-lea Ecumenic; 31 si 34 ale Sinodului al VI-lea Ecumenic; 5 al Sinoadelor din Antiohia si altele.
Boteaza si cununa a doua oara, savarsind o mare erezie si greseala dogmatica.
Au rupt legatura duhovniceasca cu ierarhia canonica a Bisericii Ortodoxe Romane.
Hulesc si defaima patriarhii, episcopii si preotii Bisericii care tin stilul nou, numindu-i catolici, lipsiti de har, eretici etc.
Au facut manastiri fara aprobarea Sfantului Sinod.
Preotii stilisti se duc prin sate straine si fac slujbe pe ascuns, fara sa tina seama de aprobarea episcopului locului si a parohului din acele parohii.
Si acestea sunt cateva din greselile si abaterile canonice ale celor ce tin stilul vechi in tara noastra.

razvan_m 12.05.2008 22:09:25

CAND SUNT CONSIDERATI STILISTII SI ERETICI (IN AFARA FAPTULUI CA SUNT SCHISMATICI) CONFORM PARINTELUI ILIE CLEOPA
(IV)

Citat:

- Stilistii sunt considerati eretici?

- Nu. Sunt schismatici, adica dezbinati de Biserica Ortodoxa, caci au calcat legile bisericesti administrative, organizandu-si manastiri si biserici deosebite, fara aprobarea Sfantului Sinod. Iar daca indraznesc sa boteze a doua oara, atunci se fac eretici, potrivit cu canonul 47 Apostolic si alte canoane.


razvan_m 12.05.2008 22:12:43

CE TREBUIE SA REPREZINTE SI CE NU TREBUIE SA REPREZINTE CALENDARUL PENTRU CRESTINII ORTODOCSI
(V)

Citat:

Calendarul este un ceas. A fost schimbat de cinci ori pana acum, si cand va fi nevoie iar o sa-l schimbe.

Calendarul este un ceas al vremii si tu daca ai calendar cu un ceas in urma sau doua, de-acum al tau este bun, ca a ramas in urma? Sau pentru calendar sa ne sfadim, sa ne dezbinam, sa ne uram ca nu mai suntem ortodocsi? Ai auzit vreodata zicand : Sfinte mucenice calendare, roaga-te lui Dumnezeu pentru noi? Ai auzit nebunii de acestea? Calendarul daca ar fi sfant, ar trebui sa ne inchinam la calendar! Oare calendarul este dogma? Toate dogmele sunt sintetizate in Crez.

Ai auzit vreodata : Cred intr-unul calendar? Ai auzit nebunii din acestea? Calendarul, nu-i dogma, nu-i sfant! Este un ceas al vremii. De ce te inchini la el si din cauza lui nu te supui Bisericii si te apuci sa faci de capul tau hirotonii si sa botezi din nou? Tine-te de Biserica ! Toate sectele care s-au rupt de Biserica, s-au rupt din neascultare si mandrie de la trupul lui Hristos.


razvan_m 12.05.2008 22:14:57

ABATERILE CANONICE ALE STILISTILOR SI SINOADELE ALE CAROR HOTARARI LE INCALCA PRIN NEASCULTAREA LOR DIN PRICINA CALENDARULUI
(VI)

Citat:

Stilistii au si grave abateri canonice. Iata care sunt cele mai grave:

Nu asculta de hotararea Patriarhiei Ecumenice din Constantinopol, din anul 1923, care a hotarat indreptarea calendarului celui vechi.
Nu asculta nici de Patriarhia Ierusalimului.
Nu asculta de Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane si de hotararea intai-statatorilor tuturor Bisericilor Ortodoxe, care s-au adunat la Moscova in anul 1948.
Episcopii si preotii lor, precum si crestinii condusi de ei, se departeaza de la slujirea si impartasirea cu preotii si ierarhii nostri, din ura, mandrie, razvratire si neascultare, cazand prin aceasta sub osanda canoanelor 12, 13, 14 si 15 ale Sinoadelor 1 si 2 din Constantinopol; 31 al Sfintilor Apostoli; 18 al Sinodului al IV-lea Ecumenic; 31 si 34 ale Sinodului al VI-lea Ecumenic; 5 al Sinoadelor din Antiohia si altele.
Boteaza si cununa a doua oara, savarsind o mare erezie si greseala dogmatica.
Au rupt legatura duhovniceasca cu ierarhia canonica a Bisericii Ortodoxe Romane.
Hulesc si defaima patriarhii, episcopii si preotii Bisericii care tin stilul nou, numindu-i catolici, lipsiti de har, eretici etc.
Au facut manastiri fara aprobarea Sfantului Sinod.
Preotii stilisti se duc prin sate straine si fac slujbe pe ascuns, fara sa tina seama de aprobarea episcopului locului si a parohului din acele parohii.
Si acestea sunt cateva din greselile si abaterile canonice ale celor ce tin stilul vechi in tara noastra.

razvan_m 12.05.2008 22:17:24

MANDRIA STILISTILOR
(VII)

Citat:

Si acesti stilisti care sunt nesupusi Bisericii pana in ziua de azi, raman o fractiune eretica care nu se va indrepta, ca zice asa: de la tot pacatul se intoarce omul usor, dar de la eres, foarte greu! Si aceasta pentru ca se intuneca partea rationala a sufletului. Degeaba ii spun eu ca aici este alb, ca el vede negru. Si atunci foarte greu se intoarce, asa ramane. Si asa raman si sectele si celelalte.
SFARSIT

moro.d 13.05.2008 19:24:59

degeaba vii cu citate daca nu stii sa comentezi pe baza lor...
aduc si eu citate si fac 20 de pagini. vrei?

razvan_m 15.05.2008 13:42:57

Bine, n-am sa mai vin cu "texte", ispita_ta. Voi veni doar cu argumente prorii, sa stii. Si argumente astea se bazeaza pe a face un mic experiment, care poate dura saptamani sau luni, comparand anafura si agheasma sfintita de preotii ortodocsi pe stil nou din darurile aduse la BOR cu cele "sfintite" de "preotii" BOSVR, ambele pastrate in aceleasi conditii de mediu. A carui anafura mucezeste si a carui agheazma capata gust salciu, acela isi are invatatura de credinta gresita. Asta dupa cum a facut si Sf. ilie cu darurile aduse de preotii lui Dumnezeu si cele aduse de preotii zeului Baal. A zis catre cele doua categorii de preoti sa se roage pentru a se aprinde jertfa lor. Stiti a cui jertfa s-a aprins si ce s-a intamplat cu preotii zeului Baal. Au fost ucisi de insusi Sfantul Ilie prin taierea capetelor.
Un amanunt in plus pentru cei din BOSV.Oare toti sfintii care au fost prigoniti de clerul din ierarhia superioara a Bisericii de care apartineau si-au intemeiat tot atatea "biserici" cat si numarul lor? Adica, fiecare sfant prigonit de BO, sub motivul ca numai credinta lui este dreapta,putea sa-si intemeieze propria "biserica"?
Asa este si cu invatatura celor din BOSVR catre crestinii ortodocsi de stil nou: nu ascultati numai de preotii vostri ca si ei gresesc (oare de unde stiu stilistii atatea lucruri despre preotii BOR si despre greselile lor, caci nu asupra stilistilor S-a pogorat Duhul Sfant, ci asupra preotilor BOR, prin darul Preotiei, pe care l-au capatat prin punerea mainilorde la Episcopii nostri de traditie apostolica . Si oare cum ar putea preotii BOR sa sfinteasca darurile (painea si vinul) si sa le prefaca in Trupul si Sangele Mantuitorului, anafura si agheazma, fara ca acestea sa se strice, daca n-ar avea darul Sfantului Duh asupra lor ), ci ascultati si de noi, stilistii, care desi n-avem Duhul Sfant pogorat asupra noastra datorita schismei fata de BOR (singura BO autocefala si de traditie apostolica din Romania), va dam sfaturi "bune". Dar oare anafura si aghiazma facuta de preotii stilisti nu se strica (mucegaieste, anafura sau capata un gust salciu, agheazma, incat trebuie pusa in ea si sare ca sa nu se strice, dupa cum procedeaza si preotii fratilor nostri catolici)?
Mergeti o data, de proba, la o biserica stilista si luati anafura si agheasma de la ei, (dar nu pentru consum) si comparati-o cu anafura si agheasma sfintite de preotii BOR, ambele pastrate in aceleasi conditii. Asta ca sa vedeti cum se strica darurile "sfintite" de catre "preotii" stilistilor...


Domnul sa ne ajute sa putem trece prin aceste vremuri de imputinare a credintei adevarate.
.................................................. .................................................. ..........
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine,pacatosul!


emanuel2007 24.05.2008 02:03:42

greseti razvane ...
cal iulian intarzie fata de echinoctiul real indicat de soare cu 1 zi la 128 de ani

la inceputul crestinismului echinoctiul cadea pe 24 martie , dupa 300 de ani cadea pe 21 martie ( de aceea sfintii parinti l-au fixat pe 21 martie ) , iar acuma , dupa acelasi cal iulian cade pe 8 martie ... noi il tinem pe 21 martie , iar voi l-ati schimbat pe 8 martie al cal iulian , cand pe cal gregorian ( al vostru ) este tot 21 martie

drept insa nu ar fi fost sa schimbati cal iulian cu cel greg ci sa procedati la fel ca si parintii veacului al patrulea de la niceea : sa schimbati data echinoctiului pe 8 martie pastrand cal iulian ... sau daca nu , cel mult sa fi schimbat ziua in care sa cada 21 martie al cal iulian ( asa cum se schimba ora de vara cu cea de iarna : daca azi este sa zicem 8 marie stil vechi sa consideram de catre toata ortodoxia aceasta zi ca fiind de 21 martie ) si sa fi pastra tot cal iulian asa cum este el : inexact ...

cam complicat dar asta este .... nu am ce sa va fac ...

emanuel2007 24.05.2008 02:17:09

eu am facut acest experiment si nu s-a stricat nici o anafura de la bosv ... de unde inventati voi asemenea ... ... in plus nu este acelasi lucru cu anafora si cu ceea ce a facut sfantul ilie ... si stii de ce ? pentru ca daca anafura este luata de un necredncios ( de unul care nu crede in sfintenia bosv ) darul lui Dumnezeu se poate retrage din acea anafora pentru necredinta lui ( tu singur ai spus ca nu crezi ca sunt sfintite si Dumnezeu iti poate da dupa credinta ta ) ... si ia in calcul ca la bosv nu strica nu numai anafora si aghiazma dar chiar si trupurile celor care au marturisit si care au intemeiat bosv au ramas nestricate ... iar darul Duhului Sfant nu s-a pogorat asupra bor ci asupra bisericii lui Hristos vreme de 2000 de ani ... din aceasta biserica face parte si bor si bosv ... deci comuniunea cu duhul sfant nu s-a intrerupt niciodata nici de catre bor nici de catre bosv ...

nici un sfant nu si-a intemeiat biserica noua , dar de biserica ortodoxa s-au rupt de-a lungul timpului zeci de erezii ... asa s-a intamplat si cu bor in 1924 : a incercat sa isi faca o biserica noua schimband sfanta traditie si calcand in picioare canoanele sfintilor parinti ...

piedonee 18.10.2008 01:32:29

Citat:

Īn prealabil postat de razvan_m (Post 72945)
CE TREBUIE SA REPREZINTE SI CE NU TREBUIE SA REPREZINTE CALENDARUL PENTRU CRESTINII ORTODOCSI
(V)

auzi nu mai da citatele altora cauta in sf scriptura si vezi ce zice Hristos cu privire cum sal urmezi pe El......

venypad 22.12.2008 14:11:50

Daca Calendarul ar fi o discutie... as putea si eu sa zic: O data cu calendarul a fost introdus si Ecumenismul.... desi nu era oficial "ecumenism" in Romania, totusi, exista.

tigerAvalo9 21.01.2009 20:18:04

Vad ca nu accepti si dispretuiesti europenii,eu cred ca un film ,o simpla piesa de teatru la care este invitat de onoare Papa sau un preot ,patriarhul BOR etc.nu are nimic de pierdut,si multe altele ,daca sunt diferente intre ortodocsi si catolici,intr-adevar eu au gresit,au cateva reguli si principii poate gresite si diferite asta nu inseamna sa condamni catolicismul ,am vazut ca noi ,ortodocsii cam purtam ura pentru catolici nu stiu,eu mereu ii vorbesc de bine,sunt crestini ca si noi,rau e sa nu fii crestin si sa crezi in reincarnare ca japonezii,sunt foarte apropiati de noi ei,nu vreau sa se uneasca dar nici sa ne luptam cu ei,trebuie sa fim buni prieteni,daca Dumnezeu a vrut ca sa se destrame Biserica Ortodoxa si Biserica Catolica nu trebuie acum sa ne razboim,mai cunosc pe cineva care zicea ca nu vrea sa auda de cuvantul Papei sau intalnirea Papei cu Basescu,si imi zicea ca religia catolica e mare ratacita etc.Nu trebuie sa ne purtam ca si cum noi am fi cei mai drepti,cei mai curati,fara de pacate,perfecti si sa purtam ura celorlalti mai ales FRATILOR NOSTRI CATOLICI.Ganditi-va ca si ei cred in Hristos ,si au multe asemanari cu noi.Imi iubesc religia ortodoxa deoarece imi plac aceste obiceiuri dar nu uit niciodata ce a fost prima data si nu uit ce cred ei si ce credem noi,sunt cateva diferente intr-adevar dar in principiu catolicii si ortodocsii sunt singurii care s-ar putea intelege intre ei.Un om ortodox cu un om catolic se inteleg foarte bine,pot sa se inteleaga,la casatorie nu prea e problema daca din pacate ea va exista,daca ai prieteni catolici nu e o problema fiindca ei cred in acelasi lucru.Nu mai fiti asa de intunecati si rai fata de religia catolica .Sunt FRATII nostri.




Parerea mea


Ora este GMT +3. Ora este acum 09:08:56.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.