![]() |
Credeti ca folosim corect termenul de "pocait" atunci cand facem referire la un sectant (de ex. adventist) ? Eu unu sincer, cel putin in biserica ortodoxa, stiu ca pocainta inseamna cu totul altceva. Am cunostinte "pocaiti" si stiu ce vorbesc.
|
Citat:
"Pocăiţi-vă, căci Īmpărăţia cerurilor este aproape"(Matei 3:2, Matei 4:17, Marcu 1:15, Luca 13:3) Sunt numeroase referiri in Noul Testament in legatura cu acest cuvant. Vine din greaca si inseamna "schimbare a mintii", schimbare in bine, intoarcere la Dumnezeu. Toti ne nastem pacatosi, si multi traim in pacat toata viata. Pocainta este salvarea. Intoarcerea de la pacat la Dumnezeu. Hristos folosea acest cuvant, adresandu-se evreilor, pentru ca acestia se indepartase-ra de credinta adevarata, traiau cu pacate tot mai grave. Dar, daca stam sa ne gandim, nu s-au schimbat prea multe. Si noi facem tot aceleasi greseli, in ultimul timp chiar mai grave, si totul merge din ce in ce mai rau. Chiar nu-mi dau seama cum de a ajuns un cuvant care reprezinta unul din cele mai importanta concepte ortodoxe sa fie asociat cu sectantii. |
Citat:
|
A fi pocait nu inseamna un titlu, pocainta este un proces care dureaza o viata.
Prin pocainta omul se apropie de Dumnezeu si primeste iertarea prin Harul Sau. Pocainta implica o schimbare a vietii facuta de Duhul lui Hristos. Nimeni nu se poate pocai prin sine insusi sau prin faptele sale, aceasta fiind o lucrare facuta de Duhul Sfant in el. |
Cred ca poporul nostru foloseste gresit acest termen. Din pacate cei mai multi dintre noiu, avem o cunoastere superficiala a credintei. Sa speram ca in viitor vom avea mai multa dorinta de a ne apropia intradevar de cresinism. Aici intra si tratarea tuturor cu toleranta. si eu, intalnind acum cativa ani niste martori ai lui iehova, i-am tratat destul de urat. Imi pare rau... Din discutiile pe care le-am avut cu colegii mei, am inteles ca Martorii au facut multe deservicii celor din confesiunea protestanta. Anyway, cred ca a fi pocait, inseamna sa ai smerenie, sa-ti recunosti pacatele in toata vemea si sa ai clipa mortii tot timpul in fata ochilor.
|
Citat:
|
Citat:
Stiinta, cunostinta, este cea care este, dar trairea da dimensiunea adevaratei credinte si a faptuirii! Asta-i piatra de poticnire pentru demagogi, pentru ipocriti, si alti asemenea, de care sa ne fereasca Dumnezeu! Aceasta este smerenia si amintirea ne-incetata a mortii! |
Eu am auzit ca cei pocaiti sunt in alte religii si nu ortodoxe. Nu am auzit niciodata in biserica sa se spuna despre cineva acesta s-a pocait. Daca s-ar spune ar insemna ca s-a intamplat ceva rau...cel putin asa am inteles mereu...chiar daca in biblie vad ca se spune sa te pocaiesti.
|
Pocainta inseamna intoarcere, schimbarea directiei la 180 de grade, inseamna sa realizezi ca esti pe un drum gresit(te indepartezi de Dumnezeu) si sa te intorci la 180 de grade (sa te apropii de Dumnezeu). Exista mai multe exemple in Biblie dintre care unul e foarte sugestiv: Pilda fiului risipitor, pilda in care un fiu plecat de acasa ajunge rau de tot si decide sa se intoarca acasa la tatal lui, care era bogat si sa-l roage sa-l primeasca macar ca sclav. Acest fiu s-a pocait, s-a intors de pe un drum gresit, s-a intors acasa.
|
Doamne ajuta!
http://www.filocalia.ro/referat/1/Pocainta Este foarte important sa nu ii judecam pe cei care nu fac parte din Biserica noastra ortodoxa. Dumnezeu sa se indure si de ei si sa ii ajute sa inteleaga ca s-au rupt din trupul Mantuitorului care ar fi avut mare nevoie de ei; Cuvantul ne indeamna sa scoatem mai intai barna din ochiul nostru, ca sa fim cu adevarat crestini, sa incercam sa scoatem barna din propriul ochi si, cine stie, dupa aceea poate vom reusi sa scoatem paiul din ochiul celuilalt! Dumnezeu ii cunoaste pe cei care incearca sa se pocaiasca...nu-i asa? Doamne ajuta! |
Doamne ajuta!
http://www.filocalia.ro/referat/1/Pocainta Este foarte important sa nu ii judecam pe cei care nu fac parte din Biserica noastra ortodoxa. Dumnezeu sa se indure si de ei si sa ii ajute sa inteleaga ca s-au rupt din trupul Mantuitorului care ar fi avut mare nevoie de ei; Cuvantul ne indeamna sa scoatem mai intai barna din ochiul nostru, ca sa fim cu adevarat crestini, sa incercam sa scoatem barna din propriul ochi si, cine stie, dupa aceea poate vom reusi sa scoatem paiul din ochiul celuilalt! Dumnezeu ii cunoaste pe cei care incearca sa se pocaiasca...nu-i asa? Doamne ajuta! Adevarat! Un foarte bun exemplu de smerenie... |
nu este corect, intr-adevar pocainta inseamna cu totul altceva, dar din pacate este gresit inteles acest termen ,,pocainta", oamenii il percep ca pe un pacat aproape, ceva de genul ca vezi tu draga Doamne esti pocait adica nu mai fumezi nu mai furi nu mai urasti...te-ai pocait. dar pocainta de fapt inseamana calea spre mantuire, dar sa nu intelegem gresit aici vorbim despre POCAINTA ADEVARATA!! NU DE MANDRUL POCAIT...Doamne ajuta
|
Este corect ce ati spus despre pocainta,dar...termenul de pocait este atribuit unei grupari sectante ce s-a desprins de ortodoxie,incepand ea sa interpreteze Biblia aiurea,cum ca de ex.icoanele ar fi chip cioplit.Astfel,degeaba s-au pocait ei cu adevarat,pentru ca de fapt s-au rupt de biserica prin ereziile lor.
|
Termenul de pocait este prezent la sectanti din urmatorul motiv: ei considera ca natura umana a fost distrusa de pacat; ceea ce ei mai pot face este sa creada. Pe baza aceste credinte ei sunt declarati drepti, pocaiti, mantuiti...
Cineva spunea ca nu a intalnit acest termen la ortodocsi. Este adevarat ca noi nu ne putem numi pocaiti, pentru ca suntem intr-o continua schimbare, in bine sau in rau. Nimeni din cei care traiesc nu se poate declara mantuit. Sfantul Apostol Pavel spune: "celui ce i se pare ca sta sa ia aminte sa nu cada". |
Dintre sectari s-au trezit in aacest nume care si l-aaau īnsusit.Ei faac o mare greseala in momentul botezului lor,spunānd ca in acel moment sunt pocaiti.Noi,ortodocsii ar trebui in aceasta lume sa cunoastem doar pocainta,nu si acest termen de pocait.Acest tzel al sectarilor, e im posibil,acum,in vremurile de pe urma,cānd necredinta e la ea acasa.Degeaba vorbim despre credinta...faptele,acelea sa vorbeasca.Pocait???...poate,undeva,depaarte..he heee!,dupa trecerea pragului din aceasta lume in cealalta.Deocamdata pocait cunosc Unul Singur in trei Persoane si nedespartite.
|
Vreau sa stiu unde anume in Biblie este scris ca trebuie sa ne marturisim la duhovnic?
|
Citat:
|
Oare suntem CRESTINI ORTODOCSI...? |
Silvimiha, scrie in SFANTA BIBLIE la MATEI 16,19,cauta in Biblia Ortodoxa,Matei 18,18; apoi IOAN 20,23;I IOAN 1,9 in LEVITIC 16,30-31,Sirah 17,23;
|
Citat:
|
Silvimiha,am mai gasit multe paragrafe in Biblie unde se recomanda sa ne marturisim pacatele:"marturisiti-va unii altora pacatele","ce veti lega pe pamint,va fi legat si in ceruri si ce veti dezlega pe pamant,va fi dezlegat si in ceruri",ca si"sa va rugati unii pentru altii",si am mai gasit,in afara de ce ti-am scris mai sus,si la Sfanta Evanghelie dupa Matei,la Capitolul 3trei paragraful 6sase(3,6)oricum mai bine este sa citesti tot capitolul.In Biblie poti gasi o multime de fragmente referitoare la ac.tema.
|
incerc sa sistematizez cele ce le cunosc despre pocaiti pe blogul:
http://pocaiti.blogspot.com/ Perspectiva este bineinteles aceea a unui ortodox. Mi se pare necesara informarea in acest sens, macar ca defensiva la eforturile lor intense de prozelitism. |
Citat:
|
matad,nu impresionezi pe nimeni,tot un pocait esti si tu,,,,te recunosti de la o posta,,,sa iti mai spun ceva daca nu iti place stii ce ai de facut.
|
nu stiu daca observatzi cum termenul pocait a capatat un sens, o faima ca e ceva rau, lumea vorbind pe drept cuvand de pocaitzi ca nishte sectantzi care nu trebuiesc urmatzi astfel shi-a insushit sensul rau al cuvantului pocait. Iar omul din lume, copilul, elevul, barbatul, fica, nevasta, aproapele, prietenul, cunoscutul, cand e vorba sa discute despre termenul de pocait el intzelege shi stie din start ca a fi pocait este ceva rau, deci nu trebuie facut, ca asha cum nu trebuie sa treci drumul pe roshu sau fara sa te asiguri, asha cum trebuie sa nu sari in prepastie sau in apa daca nu shtii sa inotzi, deci stii ca este un lucru rau, tot asha s-a straduit dracul sa transforme acest termen in ceva rau, de evitat. Ca omul daca shtie ca ceva este rau el asha crede shi ia drept bun fara sa se mai gandeasca, fara sa analizeze ci procedeaza ca oaia lumeasca molipsindu-se de la omul necredincios shi rau care este o boala grea, ca de ar fi oaie cereasca ar pricepe shi ar lua pildele date de Mantuitorul nostru, shi ar pricepe ca a fi un om pocait, un om ce se pocaieshte continuu este tocmai un om ce merge spre Imparatzia Cerurilor... dar fireshte ca trebuie sa urmeze o pocaintza nu pentru ochii lumii, a slavei de la oameni deci nu o pocaintza a unei dragoste fatzarnice care inshala pentru tot felul de motive...
deci vedetzi cum s-a reushit mintzirea intr-un singur cuvant, lupta pe sensul acestuia ca sa capete o faima rea shi astfel este evitat de catre oricine dar shi de catre adevaratul credincios... v-atzi gandit vreodata daca atzi accepta sa va situatzi in terenul pocait? sa shtitzi ca sntetzi din randul pocaitzilor, deci ca traitzi acest sens shi teren? v-atzi zis vreodata: eu sunt pocait? eu vreu sa ajung un pocait! pocaintza este sensul meu de a fi... NU, categoric suntetzi speriatzi shi disperatzi ca va shi simtzitzi ratatzi iar sensul rau shi lumesc al terenului nu va lasa sa va acceptatzi shi sa cutatzi starea de pocaintza, nu categoric, nimeni nu mai poate sa se simta shi sa vrea sa se pocaiasca, sa fie in sufletul sau, inaintea lui Dumnezeu shi nu a oamenilor un Mare shi Mult POCAIT... e clar, dracul aici a invins... caci poarta pe aici este inchisa shi multzi incearca doar sa se smereasca... dar smerenie fara pocainza deasa, multa, eficienta, nu exista, ce smerenie poate sa aiba unul care nu s-a pocait in prealabil? aia e smerenia trufashe, e aia plina de naluciferizarea rugaciunilor shi mandria lucrului inchipuit, visat, deci e necesara pocaintza, pocaintza pocaintzei, pocaintza pocaintzei pocaitului shi in acelashi timp smerita smerenie, shi toate acestea nu pentru slava de la oameni si nu pentru ochii sau mana sau mushchii sau gura shefului caci nu madularelor trebuie a ne supune ci sfintei voii lui Dumnezeu ca sa ascultam de sfatul Duhului Tau cel Bun, de ingerul Marelui sfat, Duhul Sfant, sa ne inchinam in numele sfintei Treimi... Deci vedetzi cum transformarea unui lucru in rau, atat de mult pana crede prostul, ramane asha in invatzatura ca shi un panou de pe marginea drumului, "cad bolovani", sau "atentzie la tren", sau "pericol de electrocutare", deci rau, moarte, fugi, pericol, shi gata, omul nu mai poate trece de acest gard shi ramane veshnic speriat shi nemantuit fiinca la ingradit dracul in rau shi i-a scris pepanoul din suflet pocait=rau=de evitat, shi in acelashi timp l-a pus pe prost la dreapta lui shi ia dat sa guste din marirea lui shi a naivului deci l-a ingamfat osandind cate ceva pe drept, dar dreapta dracului nu e dreapta lui Dumnezeu shi muntele shi binele de la drac nu e binele mantuitor... deci iata cm binele shi raul sunt garduri de netrecut in mintea prostului ce se multzueshte sa mearga dupa oile lumeshti cu toatele spre prapastie, caci binele shi raul nu-l putem cunoashte decat daca mergem prin portzi, shi care sunt portzile dupa CLD: -prima este sa ne lepada de noi inshine shi de poftele shi maririle din trup: sa nu mintzi sa nu furi sa nu-tzi faci chip cioplit shi rugaciunea de inchipuitor shi nalucitor shi celelalte porunci premergatoare prin care calci toate poftele trupeshti shi gLumeshti... -a doua poarta este de a folosi toate cate ni le-a lasat Hristos: sfintele taine, biserica, sfaturile duhovnicilor, scripturile, sf Cruce, mirul, apa sfintzita, rugaciunea, postul, venerarea moashtelor, a sfintzilor shi supravenenrarea psf Nascatoare de Dumnezeu, shi mereu a cauta mantuirea shi voia lui Dumnezeu a o face shi nu a noastra, participarea la toate slujbele Bisericeshti, la toata viatza liturgica shi la toata randuiala cu drapta socotintza ca sa stim deosebi duhurile folosind cuvinte evlavioase shi curate fara a le starni sau a le huli dar shi sa deosebim raul shi binele privind la viatza shi pildele mantuitorului, la vietzile sfintzilor shi astfel sa devenim oi cereshti ce merg in urma Pastorului shi pastorilor shi nu dupa gLume shi mentalitatzi shi gura lumii care shtie ea binele shi raul prin barfa shi auto-indreptatzire shi nemultzuire... -a treia poarta este crucea shi golgota, adica milostenie shi ascultare... ca multzi toate le asculta shi le fac shi le folosesc dar cand ajung la Cruce sau cand ajung cu crucea la golgota atunci se razgandesc, se pierd... dar sa revin la ideea ca totushi trebuie sa ne pocaim cu adevarat shi sa biruim sensul sectant al cuvantului pocait ca sa-l cashtigam in noi in dureri shi slabiciuni... caci daca in loc de pocaintza este lauda shi cruzime sau rautate sau lacomie atunci pocaintza noastra sau smerenia este risipita shi credintza noastra devine desharta caci Hristos nu ne-a chemat la fariseismul sau neofariseisul credintzei sau la a deveni omul slavei desharte ce-shi aduna pe el shi pe langa el toate cate nu are nevoie doar din iubirea ranjetului shi ascultarea duhului minciunii maririi de sine ci la a crede pe drept, la a ne nashte shi imbraca intr-o neprihanire ce ne-o da Adevarul de sus, la a iubi neviclean in cratzie shi nu pentru bogatzia placerilor proprii shi egoiste, a nadajdui shi spera shi a ramane credincioshi pana la sfarshit... dar sfarshitul nu este doar la moarte sau la judecata sau seara ci este shi "oridecate ori unuia dintre aceshtia mici... Mie nu mi le-atzi facut"... deci nu va lasatzi deturnatzi ca shi cum anumite sensuri ale cuvintelor va opresc caci "mai bine scoatetzi ochiul tau cel drept de la tine, care este lumina ta, daca el te poticneshte shi nu mai intri in imparatzie din cauza lui, ca mai bine orb sau shchiop sau handicpat mintal sau neinvatzat decat sa te piarda aluatul fariseilor sau nicolaitzilor sau al altor sectantzi shi ingeri ai lui antichrist caci asha se vor numi cu totzii inovatorii ashtia cand le va veni judecata... deci simte-te pocait, crede-te pocait shi cauta sa te pocaieshti mereu cu adevarat... caci atunci cand chiar te crezi ca ai ajuns pocait intr-o stare placuta shi serita sa shtii ca eshti in nalca inshelarii, shi deabea atunci trebuie sa te pocaieshti cu adevarat, deci trebuie sa o iei de la inceput... shi nu uita ca in tot acest timp trebuie sa te shi smereshti spre smerita smerenie... dar sa nu o patzeshti capatand parere naluciferizata despre tine... ca sa cautzi sa te placa oamenii shi sa te laude ca te risipeshti... shi te pierzi... 2x:):rolleyes: |
aaa, acum inteleg, deci asa ai ajuns matale la pocainta!...si mai departe cum continui?
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 20:41:01. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.