Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Despre Sfanta Scriptura (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5014)
-   -   sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=3860)

Eutifiev_EMI 04.06.2008 14:16:29

sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti
 
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

vsovi 04.06.2008 15:19:24

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

ala prin care vine mantuirea shi nu prin care vine vanzarea Fiului Omului, ca sa fie dat in mana oamenilor necredincioshi, sa-l batjocureasca shi sa-l judece shi sa-l osandeasca pe baza legii din inimile lor "l-au osandit pe nedrept"...

sofiaiuga 05.06.2008 21:43:09

RASPUNSUL IL GASESTI IN n.t.IN PARABOLA CU samarineanul milostiv.Te rog cauta si citeste ca fara a citi ,numai ascultind ce scriem noi aci nu e drumul care duce spre mintuire ,ci doar drumul care sa te duca la citit BIBLIA indeosebi N.T.,dar si carti ortodoxe folositoare de suflet.Doamne ajuta!

Eutifiev_EMI 06.06.2008 16:21:02

Citat:

În prealabil postat de sofiaiuga
RASPUNSUL IL GASESTI IN n.t.IN PARABOLA CU samarineanul milostiv.Te rog cauta si citeste ca fara a citi ,numai ascultind ce scriem noi aci nu e drumul care duce spre mintuire ,ci doar drumul care sa te duca la citit BIBLIA indeosebi N.T.,dar si carti ortodoxe folositoare de suflet.Doamne ajuta!

Luca 10:25 "*Un învățător al Legii s-a sculat să ispitească pe Isus și I-a zis: „Învățătorule, ce să fac ca să moștenesc viața veșnică?”
26 *Isus i-a zis: „Ce este scris în Lege? Cum citești în ea?”
27 *El a răspuns: „Să iubești pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, cu toată puterea ta și cu tot cugetul tău; și pe aproapele tău ca pe tine însuți.”
28 *„Bine ai răspuns” i-a zis Isus „fă așa, și vei avea viața veșnică.”
29 *Dar el, care vroia să se îndreptățească, i-a zis lui Isus: „Și cine este aproapele meu?”
30 *Isus a luat din nou cuvântul și a zis: „Un om se cobora din Ierusalim la Ierihon. A căzut între niște tîlhari, care l-au desbrăcat, l-au jefuit de tot, l-au bătut zdravăn, au plecat, și l-au lăsat aproape mort.
31 *Din întâmplare, se cobora pe același drum un preot; și, când a văzut pe omul acesta, a trecut înainte pe alături.
32 *Un Levit trecea și el prin locul acela; și când l-a văzut, a trecut înainte pe alături.
33 *Dar un Samaritean, care era în călătorie, a venit în locul unde era el, și când l-a văzut, i s-a făcut milă de el.
34 *S-a apropiat de i-a legat rănile, și a turnat peste ele untdelemn și vin; apoi l-a pus pe dobitocul lui, l-a dus la un han, și a îngrijit de el.
35 *A doua zi, când a pornit la drum, a scos doi lei, i-a dat hangiului, și i-a zis: „Ai grijă de el, și orice vei mai cheltui, îți voi da înapoi la întorcere.”
36 *Care dintr-acești trei ți se pare că a dat dovadă că este aproapele celui ce căzuse între tîlhari?”
37 *„Cel ce și-a făcut milă cu el” a răspuns învățătorul Legii. „Du-te de fă și tu la fel” i-a zis Isus. "


Cati dintre aiceia care se numesc crestini , fac asa?

De ce atatea bariere interconfesionale ?
De ce atata raca intre credinciosi ?
De ce ? De ce ?



Multumesc pentru indemn.

vsovi 06.06.2008 16:43:52

poi sigur ca da, ca daca incepi sa faci canonul neindreptatzirii de sine shi al milosteniei ca shi acel necredincios incepi deja sa faci voile lui Dumnezeu shi sa devi creshtin ortodox, deci nu doar cu numele caci cine sunt "Maica Mea shi Fratzii Mei?, cei ce fac voia lui Dumnezeu" deci doar o astfel de fratzietate shi apropiere este binecuvantata shibinevenita shi comuniunea aceasta sfanta este mantuitoare, in rest este comunitarism shi fratzietate lumeasca fara a ne raporta la Adevar shi la Dumnezeul cel Adevarat, Sfanta Treime impreuna cu totzi Sfiintzii shi tot Cerul...

de ce? pentru ca nu vor fratzietate in Adevar nimeni decat de ochii lumii shi pentru interesele minciunii maririi de sine... caci daca ar vrea-o ar gasi Mantuirea shi Ortodoxia Creshtina shi pe Hristos... caci cu noi este Dumnezeu :) ... iar daca vor ma intreb cine ii opreshte sa vina? Ca Hristos pe totzi i-a chemat.... dar multzi chematzi, putzini aleshi, o mana de oameni, o turma mititica de mielutzi shi oitze... dar se bucura Hristos shi pentru putzin, dar din invidie nici de aceshti putzini nu mai incape duhul rau shi interesele lacomiei lumii asteia.... 8x???:(:(

vsovi 06.06.2008 16:47:16

Citat:

În prealabil postat de vsovi
poi sigur ca da, ca daca incepi sa faci canonul neindreptatzirii de sine shi al milosteniei ca shi acel necredincios incepi deja sa faci voile lui Dumnezeu shi sa devi creshtin ortodox, deci nu doar cu numele caci cine sunt "Maica Mea shi Fratzii Mei?, cei ce fac voia lui Dumnezeu" deci doar o astfel de fratzietate shi apropiere este binecuvantata shibinevenita shi comuniunea aceasta sfanta este mantuitoare, in rest este comunitarism shi fratzietate lumeasca fara a ne raporta la Adevar shi la Dumnezeul cel Adevarat, Sfanta Treime impreuna cu totzi Sfiintzii shi tot Cerul...

de ce? pentru ca nu vor fratzietate in Adevar nimeni decat de ochii lumii shi pentru interesele minciunii maririi de sine... caci daca ar vrea-o ar gasi Mantuirea shi Ortodoxia Creshtina shi pe Hristos... caci cu noi este Dumnezeu :) ... iar daca vor ma intreb cine ii opreshte sa vina? Ca Hristos pe totzi i-a chemat.... dar multzi chematzi, putzini aleshi, o mana de oameni, o turma mititica de mielutzi shi oitze... dar se bucura Hristos shi pentru putzin, dar din invidie nici de aceshti putzini nu mai incape duhul rau shi interesele lacomiei lumii asteia.... 8x???:(:(

de ce? "pentru ca aceia Ma iubesc pe Mine" ne spune Hristos :)

TFL 06.06.2008 17:27:25

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

cel mai neinsemnat

mihailt 06.06.2008 18:11:19

Totzi oamenii sunt aproapele nostru.Cu totzi trebuie sa facem fapte de milostenie trupeasca si sufleteasca.
Domnul nostru Iisus Hristos ii atrage atentzia prin aceasta minunata parabola invatzatorului de lege ca poporul evreu nu respecta aceasta lege - ca pe omul cazut intre talhari il ajuta un ne-evreu care neavand legea respecta cele ale legii.

Hartford 06.06.2008 19:36:27

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

Eu inteleg ca aproapele de linga noi e oricare om de pe strada, de la lucru,din autobus....
Si esti gata sa-i dai ajutor, sau macar sa-i zimbesti, indiferent ce culoare are sau cum e imbracat, adica sa-l bagi in seama chiar daca e cersetor. E unul in colt cinta mereu din muzicuta si asteapta un ban, nu ii dau bani multi dar il laud cum cinta si el multumeste.

Doamne miluieste.

Eutifiev_EMI 08.06.2008 15:55:08

Citat:

În prealabil postat de vsovi
poi sigur ca da, ca daca incepi sa faci canonul neindreptatzirii de sine shi al milosteniei ca shi acel necredincios incepi deja sa faci voile lui Dumnezeu shi sa devi creshtin ortodox, deci nu doar cu numele caci cine sunt "Maica Mea shi Fratzii Mei?, cei ce fac voia lui Dumnezeu" deci doar o astfel de fratzietate shi apropiere este binecuvantata shibinevenita shi comuniunea aceasta sfanta este mantuitoare, in rest este comunitarism shi fratzietate lumeasca fara a ne raporta la Adevar shi la Dumnezeul cel Adevarat, Sfanta Treime impreuna cu totzi Sfiintzii shi tot Cerul...

de ce? pentru ca nu vor fratzietate in Adevar nimeni decat de ochii lumii shi pentru interesele minciunii maririi de sine... caci daca ar vrea-o ar gasi Mantuirea shi Ortodoxia Creshtina shi pe Hristos... caci cu noi este Dumnezeu :) ... iar daca vor ma intreb cine ii opreshte sa vina? Ca Hristos pe totzi i-a chemat.... dar multzi chematzi, putzini aleshi, o mana de oameni, o turma mititica de mielutzi shi oitze... dar se bucura Hristos shi pentru putzin, dar din invidie nici de aceshti putzini nu mai incape duhul rau shi interesele lacomiei lumii asteia.... 8x???:(:(

Intrebuintati frecvent termenul "ortodox, sau ortodocs". Imi puteti spune si mie care semnifiactia acestui cuvant ?

Eutifiev_EMI 08.06.2008 16:07:47

Citat:

În prealabil postat de mihailt
Totzi oamenii sunt aproapele nostru.Cu totzi trebuie sa facem fapte de milostenie trupeasca si sufleteasca.
Domnul nostru Iisus Hristos ii atrage atentzia prin aceasta minunata parabola invatzatorului de lege ca poporul evreu nu respecta aceasta lege - ca pe omul cazut intre talhari il ajuta un ne-evreu care neavand legea respecta cele ale legii.

Cum va expilcati atunci cruciadele si masacrele facute de catre crestini ?
Istoria spune ca aproape cel mai mult sange a fost varsat de catre crestini.

Sa amintesc doar numele de CRUCIATII, (si e de ajuns pentru aceia care stiu) cu " razboiul lor sfant",care au generati si condus acele grozave si barbare razboaie, cu pretextul ca aparau biserica de erezii...


Ce ati putea sa imi spuneti legat de acest aspect?


Vorbesc de Crestini(pretinsi) , care se laudau cu crezul lor...

antoniap 08.06.2008 16:16:18

A fi ortodox insemna a fi dreptcredincios. Ortodocsii scriu numele lui Iisus cu doi ,,i".

Dia20_diana 08.06.2008 16:23:27

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Intrebuintati frecvent termenul "ortodox, sau ortodocs". Imi puteti spune si mie care semnifiactia acestui cuvant ?

Din punct de vedere terminologic
ortodoxism inseamna dreapta credinta, din grecescul ortho - dreapt, corect si doxa - credinta, cunoastere, iar ortodox(csi) este un adept al acestei credinte

08.06.2008 18:23:23

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

Aproapele meu esti tu. Si as vrea sa iti pot da inima mea daca vei avea nevoie de ea.:)

Eutifiev_EMI 15.06.2008 01:21:12

Citat:

În prealabil postat de antoniap
A fi ortodox insemna a fi dreptcredincios. Ortodocsii scriu numele lui Iisus cu doi ,,i".

De ce?

Eutifiev_EMI 15.06.2008 01:26:46

Citat:

În prealabil postat de jenica
Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

Aproapele meu esti tu. Si as vrea sa iti pot da inima mea daca vei avea nevoie de ea.:)

Crezi ca pot aparea circumstante, cand cu adevarat sa am nevoie de inima ta ?

Sau altfel spus, daca as fi pe patul de moarte(Doamne fereste) si as avea nevoie de un transplant de inima, sa presupunem,te sau va intreb, ai face luctul asta pentru mine ?


sanziana62 17.06.2008 16:03:04

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

...desi de cele mai multe ori intrebarile tale mi se par cele ale unui copil ,recunosc ca ele ma ajuta sa-mi pun in ordine niste idei ...care oricum imi sunt clare ,dar exprimandu-le si incercand sa le explic devin si mai clare...
Aproapele tau poate fi fiecare om cu care intri in contact si care depinde de tine intr-un fel sau altul...nu cred ca ni se cere sa facem nu stiu ce mari sacrificii ,doar sa ai grija cum te porti cu el ,si sa ai tot timpul inima deschisa si plina de iubire...
...cineva spunea ca atunci cand trecem printr-o nedumerire sa ne intrebam ce-ar fi facut Iisus in locul nostru si atunci gasim mai usor masura cu care sa ne tratam aproapele...fara excese de niciun fel...

sanziana62 17.06.2008 16:18:26

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Citat:

În prealabil postat de mihailt
Totzi oamenii sunt aproapele nostru.Cu totzi trebuie sa facem fapte de milostenie trupeasca si sufleteasca.
Domnul nostru Iisus Hristos ii atrage atentzia prin aceasta minunata parabola invatzatorului de lege ca poporul evreu nu respecta aceasta lege - ca pe omul cazut intre talhari il ajuta un ne-evreu care neavand legea respecta cele ale legii.

Cum va expilcati atunci cruciadele si masacrele facute de catre crestini ?
Istoria spune ca aproape cel mai mult sange a fost varsat de catre crestini.

Sa amintesc doar numele de CRUCIATII, (si e de ajuns pentru aceia care stiu) cu " razboiul lor sfant",care au generati si condus acele grozave si barbare razboaie, cu pretextul ca aparau biserica de erezii...


Ce ati putea sa imi spuneti legat de acest aspect?


Vorbesc de Crestini(pretinsi) , care se laudau cu crezul lor...

...privesti crestinismul cu suflet rece...de aici si suspiciunea ta la fiecare fraza si numaratoare...
nu cred ca mai exista vreun crestin care sa fie de acord cu cele intamplate...
si inca ceva ...nu erau ortodocsi...

17.06.2008 20:07:49

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Citat:

În prealabil postat de jenica
Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

Aproapele meu esti tu. Si as vrea sa iti pot da inima mea daca vei avea nevoie de ea.:)

Crezi ca pot aparea circumstante, cand cu adevarat sa am nevoie de inima ta ?

Sau altfel spus, daca as fi pe patul de moarte(Doamne fereste) si as avea nevoie de un transplant de inima, sa presupunem,te sau va intreb, ai face luctul asta pentru mine ?

M-as spovedi si daca asi primi binecuvantare as face-o!

cozia 18.06.2008 04:17:04

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Crezi ca pot aparea circumstante, cand cu adevarat sa am nevoie de inima ta ?

Sau altfel spus, daca as fi pe patul de moarte(Doamne fereste) si as avea nevoie de un transplant de inima, sa presupunem,te sau va intreb, ai face luctul asta pentru mine ?

Este o aberatie ce spui:

Tu nu ai cum sa ceri INIMA de la nimeni VIU si CONSTIENT , nu mai bate cimpii...ca nu esti in filme sa ceri inima celor care sunt condamnati la moarte. In primul rind nu ceri tu ca nu esti Papa ci stai la rind pina gasesti donor.

..si tu Jenica , termina, ...cum sa-ti dea cineva binecuvintarea ca tu om sanatos cu familie copii, sa-ti faci hara-chiri pentru ca altul ,POATE, sa mai traiasca citiva ani?

..oricum, nu te las eu!

vsovi 18.06.2008 09:55:10

voi va ganditzi la sange shi carne la sufletul sangelui shi al carnii, Jenica sarmana vorbea de duhul dragostei curate intru Hristos :)

sanziana62 19.06.2008 17:16:36

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov

Despre iubirea de aproapele

Ce poate fi mai minunat, mai desfătător decât iubirea de aproapele?

A iubi este o fericire, a urî este un chin.

Toată Legea și prooroci, stau în iubirea către Dumnezeu și către aproapele.
Iubirea către aproapele este calea care duce la iubirea către Dumnezeu. Căci Hristos a binevoit a se îmbrăca tainic în fiecare aproape al nostru, iar în Hristos este Dumnezeu (1 Ioan).

Să nu crezi, preaiubite frate, că porunca iubirii de aproapele a fost prea apropiată inimii noastre căzute: porunca este duhovnicească, iar pe inima noastră au pus stăpânire trupul și sângele; porunca este nouă, iar inima noastră -veche.
Iubirea noastră firească a fost vătămată de cădere; ea trebuie omorâtă -Hristos o poruncește - pentru a putea agonisi din Evanghelie iubire sfântă către aproapele, iubire în Hristos.

Însușirile omului nou trebuie să fie toate noi; nici o însușire veche nu i se potrivește.

Căderea a supus inima stăpânirii sângelui și, prin mijlocirea sângelui, stăpânirii stăpânitorului acestui veac. Evanghelia slobozește inima din această robie, din această silnicie, și o aduce sub călăuzirea Sfântului Duh.
Sfântul Duh ne învață să iubim pe aproapele în chip sfânt.

Iubirea aprinsă, hrănită de Sfântul Duh este foc. Prin acest foc se stinge focul iubirii firești, trupești, stricate de căderea în păcat. (Scara, Cuvântul 15, cap. 3).

"Cel ce spune că poate avea pe amândouă aceste iubiri se amăgește pe sine însuși", a spus Sfântul Ioan Scararul (Cuvântul 3, cap. 16).


Adevărata iubire de aproapele se întemeiază pe credința în Dumnezeu, "Ca toți să fie una", a strigat Mântuitorul lumii către Părintele Sau, "după cum Tu, Părinte, întru Mine și Eu întru Tine, așa și aceștia în Noi să fie una" (Ioan 17, 21)

Fă pentru cei pe care îi iubesti ceea ce poți să faci folositor și ceea ce este legiuit; dar totdeauna să îi încredințezi lui Dumnezeu - și iubirea ta oarbă, trupească, nesocotită se va preface, încetul cu încetul, într-o iubire duhovnicească, înțelegătoare, sfântă.
Iar dacă iubirea ta este o împătimire ce se împotrivește legii, atunci s-o lepezi ca pe o urâciune.
Atunci când inima ta nu este liberă, acesta este un semn al împătimirii. Atunci când inima ta este înrobită, acesta este semnul patimii nebunești, păcătoase.
Iubirea sfântă este curată, liberă, întreagă în Dumnezeu. Ea este o lucrare a Sfântului Duh, care lucrează în inimă în măsura curațirii acesteia.

Dă cinstire aproapelui ca unui chip al lui Dumnezeu -cinstire care să fie în sufletul tău, nevăzută pentru ceilalți, descoperită doar conștiinței tale. Faptele pe care le săvârsești să fie, în chip tainic, pe potriva stării tale sufletești.
Dă cinstire aproapelui, fără sa iei seama la vârstă, fără să faci deosebire între bărbat și femeie, fără să te uiti la rangul pe care îl are în lume -și iubirea sfântă va începe, treptat, să se facă arătată în inima ta. Pricina acestei iubiri nu sunt trupul și sângele, nu înrâurirea simțurilor, ci Dumnezeu.

Cei lipsiți de slava numelui de creștin nu sunt lipsiți de cealaltă slavă, pe care au primit-o când au fost zidiți: ei sunt chipul lui Dumnezeu.
Dacă chipul lui Dumnezeu va fi aruncat afară, în văpaia cea cumplită a iadului, și acolo sunt dator să îl cinstesc.
Ce treabă am eu cu văpaia, cu iadul! Chipul lui Dumnezeu a fost aruncat acolo potrivit judecătii lui Dumnezeu: treaba mea este să păzesc cinstirea față de chipul lui Dumnezeu, și prin aceasta să mă păzesc pe mine însumi de iad.

Dă cinstire orbului, și leprosului și celui bolnav la minte, și pruncului de țâță, și răufăcatorului, și păgânului - cum se cuvine chipului lui Dumnezeu. Ce ai tu cu neputințele și neajunsurile lor! Ia seama la tine însuți, ca să nu sufere un neajuns iubirea ta.
În creștin să dai cinstire lui Hristos, Care a spus spre povățuirea noastră, și încă va mai spune atunci când se va hotărî soarta noastră în veșnicie: "Ceea ce ați făcut unuia dintre acești frati ai mei prea mici, Mie Mi-ați făcut". (Mt. 25, 40).
Atunci când ai de-a face cu aproapele să ai în minte acest cuvânt evanghelic și te vei face tăinuitor al iubirii de aproapele. Tăinuitorul iubirii de aproapele intră prin ea în iubirea de Dumnezeu.

Dar dacă socoți că îl iubești pe Dumnezeu, iar în inima ta trăiește un simțământ de neplăcere fie și față de un singur om, să știi că te afli într-o veșnică amăgire de sine.
"Dacă zice cineva:", grăiește Sfântul Ioan Cuvântatorul de Dumnezeu, " - iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele său îl urăște, mincinos este... Această poruncă avem de la El, că cine iubește pe Dumnezeu să iubească și pe fratele său". (1 In. 4, 20, 21).
A arăta iubire duhovnicească față de aproapele este semnul înnoirii sufletului prin Sfântul Duh. "Noi știm că am trecut din moarte la viață", grăiește iarăși Cuvântatorul de Dumnezeu, "pentru că iubim pe frați; cine nu iubește pe fratele său rămâne în moarte". (1 In. 3, 14).

Desăvârșirea creștină stă în desăvârșita iubire de aproapele. Desavârșita iubire de aproapele stă în iubirea de Dumnezeu, care nu cunoaște desavârșire, întru care nu este sfârșit sporirii. Creșterea în iubirea de Dumnezeu este nesfârșită, pentru că iubirea este Nesfârșitul Dumnezeu. (1 Ioan 4, 16). Iubirea de aproapele este temelia zidirii iubirii. Iubite frate! Caută să sporești în tine iubirea duhovnicească de aproapele: intrând în ea, vei intra în iubirea de Dumnezeu, pe porțile învierii, pe porțile Împărăției Cerurilor. Amin.

Despre iubirea de Dumnezeu

Iubește-L pe Dumnezeu așa cum a poruncit El să fie iubit, iar nu așa cum socot să Îl iubească visătorii care se amăgesc pe sine.
Nu-ți născoci ție extaze, nu-ți pune în mișcare reverii, nu te aprinde cu flacăra materialnică - flacăra sângelui tău. Jertfa bine primită de Dumnezeu este smerenia inimii, străpungerea duhului. Cu mânie își întoarce Dumnezeu fața de la jertfa adusă cu nădăjduire în sine, cu părere trufașă de sine, de-ar fi jertfa aceasta și ardere de tot.

Trufia pune în mișcare nervii, aprinde sângele, stârnește închipuirea, trezește viața căderii; smerenia linistește nervii, potolește mișcarea sângelui, nimicește visarea, omoară viața căderii, deșteaptă viața în Hristos Iisus.

"Ascultarea este" înaintea Domnului "mai bună decât jertfa, și supunerea mai bună decât grăsimea berbecilor", a grăit Proorocul către împăratul israilitean, care îndrăznise a aduce lui Dumnezeu jertfa nepriincioasă (1 Împ. 15, 22): voind a aduce lui Dumnezeu jertfa iubirii, nu o aduce după bunul plac, sub o înrâurire nechibzuită; adu-o cu smerenie, la vremea și în locul pe care le-a poruncit Domnul.

Locul duhovnicesc, singurul în care ni s-a poruncit a aduce jertfele duhovnicești, este smerenia. (Pateric. Din spusele Preacuviosului Pimen cel Mare).

Domnul a însemnat trăsăturile cele adevărate și vrednice de crezare ale celui ce iubește și ale celui ce nu iubește. El a spus: "Dacă Mă iubește cineva, va păzi cuvântul Meu. Cel ce nu mă iubește nu păzește cuvintele Mele". (In. 14, 23, 24).
Vrei să deprinzi iubirea Dumnezeiască? Îndepărtează-te de orice faptă, cuvânt, gândire, simțire care sunt oprite de Evanghelie. Prin vrăjmășia ta față de păcat, care este atât de urât Atotsfântului Dumnezeu, arată-ți și dovedește-ți dragostea către El.

Vindecă neîntârziat prin pocaință păcatele în care ți s-ar întâmpla să cazi din neputință; cel mai bine este, însă, ca printr-o neslăbită luare-aminte la sine, să nu-ți îngădui nici aceste greșeli.

Vrei să deprinzi iubirea Dumnezeiască? Cercetează cu osârdie în Evanghelie poruncile Domnului și silește-te a le plini cu fapta, silește-te ca să prefaci virtuțile evanghelice în deprinderi, în însușiri ale tale. Se cuvine celui ce iubește să plinească întocmai voia celui iubit.

"Iubit-am poruncile Tale mai mult decât aurul și topazul; penru aceasta către toate poruncile Tale m-am îndreptat, toată calea nedreptății am urât" (Ps. 118, 127, 128), spune Proorocul. O asemenea putere este numaidecât trebuincioasă pentru pazirea credincioșiei față de Dumnezeu. Credincioșia este o condiție de neînlăturat a iubirii. Fără aceasta iubirea se destramă.

Prin fuga necontenită de rău și prin plinirea statornică a poruncilor evanghelice, în care se cuprinde toată învățătura morală a Evangheliei, ajungem la iubirea Dumnezeiască. Acesta este mijlocul prin care petrecem în iubirea de Dumnezeu: "Daca veți păzi poruncile Mele, veți rămâne în dragostea Mea" (In. 15, 10), a spus Mântuitorul.

Desăvârșirea iubirii se cuprinde în unirea cu Dumnezeu; sporirea în iubire este împreunată cu o negrăita mângâiere, desfătare și lumină duhovnicească. La începutul nevoinței, însă, ucenicul iubirii trebuie să poarte o luptă crâncenă cu sine însuși, cu firea sa adânc vătămată: răul care a intrat prin cădere în firea noastră s-a făcut pentru ea lege, care luptă și se răzvratește împotriva Legii lui Dumnezeu, împotriva legii sfintei iubiri.

Iubirea de Dumnezeu se întemeiază pe iubirea de aproapele. Atunci când se va șterge în tine ranchiuna, să știi că te-ai apropiat de iubire. Atunci când inima ta va fi umbrită de o pace sfânta, plină de har, cu întreaga omenire, să știi ca ești chiar la porțile iubirii.
Aceste porți, însă, nu se deschid decât prin Duhul Sfânt. Iubirea de Dumnezeu este un dar al lui Dumnezeu în omul care s-a pregatit prin curăția inimii, a minții și a trupului pentru primirea acestui dar. Pe măsura treptei pregătirii este și treapta darului, pentru că Dumnezeu este Drept-Judecător și în milostivirea Sa.

Iubirea de Dumnezeu este pe de-a-ntregul duhovnicească: "ce este născut din Duh, duh este" (In. 3, 6).
"Ce este născut din trup, trup este" (In. 3, 6): iubirea trupească, născută fiind din trup și sânge, are însușiri materialnice, stricăcioase. Ea este nestatornică și schimbătoare: focul ei depinde în întregime de materie.

Auzind din Scriptură că Dumnezeul nostru este foc (Evr. 12, 29), că iubirea este foc, și simțind în tine focul iubirii firești, să nu crezi că este vorba de unul și același foc. Nu! Aceste focuri sunt potrivnice și se înabușă unul pe celalalt. (Scara, Cuvântul 15).
"Să slujim lui Dumnezeu după bună plăcerea Lui, cu evlavie și cu sfială: căci Dumnezeul nostru este foc mistuitor". (Evr. 12, 28, 29).

Iubirea firească, iubirea căzută, aprinde sângele omului, îi pune în mișcare nervii, îi stârnește închipuirea; iubirea sfântă răcorește sângele, odihnește și sufletul, și trupul, atrage omul lăuntric la ruga tăcuta, îl afundă în dulceața smereniei și desfătării duhovnicești.

Mulți nevoitori, luând iubirea firească drept iubire Dumnezeiască, și-au înfierbântat sângele, și-au înfierbântat și închipuirea. Starea de înfierbântare se preschimbă foarte ușor într-o stare de frenezie (ieșire din minti). Cei ce se află în starea de înfierbântare și de frenezie au fost socotiți de multă lume ca oameni plini de har și de sfințenie, iar ei, nefericiții, erau jertfe ale amăgirii de sine.

Mulți asemenea nevoitori au fost în Biserica Apuseană, începând din vremea căderii ei în papism, care în chip hulitor atribuie unui om însușiri dumnezeiești și îi dă acestuia o închinare cuvenită și potrivită numai lui Dumnezeu; mulți dintre acești nevoitori au scris cărți din starea lor de înfierbântare, în care amăgirea de sine extatică li se părea iubire dumnezeiască și în care închipuirea lor zdruncinată le zugrăvea o mulțime de vedenii care le măguleau iubirea de sine și trufia.

Fiule al Bisericii Răsăritene! Ferește-te de citirea unor asemenea cărți, ferește-te de a urma povețele celor ce s-au amăgit pe sine. Călăuzindu-te după Evanghelie și după Sfinții Părinti ai adevăratei Biserici, suie-te cu smerenie la înălțimea duhovnicească a iubirii Dumnezeiești prin mijlocirea lucrării poruncilor lui Hristos.
Să ții neclintit în minte că iubirea de Dumnezeu este cel mai înalt dar al Sfântului Duh, iar omul poate doar să se pregătească, prin curăție și smerenie, pentru primirea acestui mare dar, prin care se schimbă și mintea și inima și trupul.
Osteneala noastră este deșartă, stearpă și vătămătoare atunci când căutăm a descoperi în noi, mai înainte de vreme, înaltele daruri duhovnicești: pe acestea le dăruiește Milostivul Dumnezeu, la vremea lor, plinitorilor statornici, răbdători și smeriți ai poruncilor evanghelice. Amin.

p. 134-138

Despre Înșelare
Schitul românesc Lacu
Sfântul Munte Athos
1999

Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov
Pomenit pe 13 mai

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mã pe mine pãcãtosul!

Copyright © 2002-2007, Biserica Memoriala "Mihai Viteazul"Alba Iulia

alynnna 30.07.2008 19:44:21

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

Iata o intrebare ce ar trebui sa ocupe un loc f.important in mintea si inima noastra zi de zi! Daca am avea acesta trezvie duhovniceasca am trai toti ca o mare familie. Nu ar mai exista mesaje de genul ca: popa mi-a cerut bani, tu esti prea inchis sa pricepi ceea ce eu am vrut sa iti comunic si altele. Ci am spune: parinte, frate, sora, sa ne rugam impreuna. Rugaciunea este ca o aripa ce se inalta la Domnul. Dar cum nimeni nu poate zbura cu o singura aripa e nevoie de doi. E nevoie de comunine. Dar ce comunine este aceea fara dragoste? Nimic! Insa in dragoste, rugaciunea pentru semeni se desprinde din inima precum frunzele uscate ce pregatesc pamantul pentru un nou rod. Sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insuti este cea mai frumoasa porunca si cea mai usor de realizat. Pentru ca radacina ei este chiar in noi.:)

windorin 06.04.2009 20:29:27

Indraznesc sa spun astfel: "Nu-l iubi pe aproapele tau ca pe tine insuti, ci asa cum Hristos te-a iubit pe tine."

Spun asta pentru ca noi nu prea ne mai iubim. Suntem la pamant cu sanatatea sufleteasca si trupeasca, deci e absurd sa sustinem ca ne iubim pe noi insine.

coralina 06.04.2009 20:44:24

Doamne ajuta!

Eu sunt in stadiul in care invat multe lucruri de la voi asa ca va rog sa-mi iertati nestiinta. Imi permit sa va intreb cum impacam, ideatic vorbind, aceste doua afirmatii:

Citat:

În prealabil postat de cristiboss56 (Post 126927)
Să nu fii iubitor de tine însuți , și nu vei deveni urâtor de frați. Să nu fii egoist, și vei deveni iubitor de Dumnezeu. Pe fiecare om trebuie să-l iubim cu sufletul nostru, însă doar în Dumnezeu să ne punem năejdea, și Acestuia să-I slujim din toate puterile. Pentru că, atâta timp cât ne ține Acela, și prietenii noștri se îngrijesc de noi , și vrăjmașii noștri nu pot să ne vateme. Când însă ne părăsește Acela, și prietenii noștri își întorc fața, și vrăjmașii primesc putere împotriva noastră. Iată ce înțelepciune se revarsă în câteva cuvinte de folos lăsate de Sfântul Nectarie al Pentapoliei.

si

"Iubeste-l pe aproapele tau ca pe tine insuti".

Mi-e permis sa ma iubesc pe mine insami / insumi si sa iau dragostea pe care-o simt pentru propria persoana drept etalon al aprecierii aratate celorlalti? Nu cadem in mandrie iubindu-ne "fatis" / nesmerit pe noi insine?

Doamne ajuta, post binecuvantat tuturor!

windorin 06.04.2009 20:55:23

A te iubi pe tine insuti inseamna a'ti dori cele sfinte.

A te iubi pe tine insuti inseamna [COLOR=red]a deveni iubire intrupata[/COLOR].

Anca-Miha 06.04.2009 23:52:15

Cat timp ne hranim, ne imbracam si nu dormim in ploaie, ci la caldura, inseamna ca ne iubim.
Tot asa sa facem si cu aproapele, chiar daca ne e dusman: sa-i dam ce-i trebuie, sa nu-l uram.

Thheo 07.04.2009 13:52:12

Să-ți iubești aproapele ca pe tine insuți....
Aproapele meu de este un străin,vecin, coleg de servici sau dușman, nu-l pot ajuta decât cu un sfat, o rugăciune, depinde de ce anume dorește și eu il pot ajuta.
Dar dacă aproapele meu face parte din familia mea, atunci datoria față de el crește, trebuie ajutat, certat și indrumat. Eu așa văd lucrurile, dacă greșesc corectați-mă.

windorin 07.04.2009 15:05:26

Mai bine spus: aproapele meu este mai cu adevarat acela care imi incearca iubirea.

Omul pe care nu'l iubim, pe care nu'l ajutam, caruia nu ii zmabim.. tocmai acela este aproapele nostru.

sergiu 15.04.2009 14:23:06

Citat:

În prealabil postat de Eutifiev_EMI (Post 76423)
Care este aproapele tau, cand este vorba de dragoste ?

Eu asa inteleg: daca tu ai face o prostie si din greseala ti-ai da foc la masina/casa probabil ca ai fi foarte suparat pe tine insuti o perioada (1 sapt/1 luna/ 1 an) dupa care te-ai ierta si ai zice "ei, asta e, Dumnezeu a dat Dumnezeu a luat!" si ai uita toata patania. Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti inseamna sa ierti pe cineva care a facut acelasi lucru proprietatii tale dupa acelasi interval de timp.

Se poate aplica si altfel: daca ai avea 2 copii si cel mai mare l-ar ucide pe cel mai mic (poate neintentionat) probabil ca l-ai ierta dupa o perioada pt ca este copilul tau si i-l iubesti. Daca ai aplica aceiasi iertare si unui vecin care a facu acelasi lucru asta ar insemna ca i-l iubesti ca pe copilul tau (deci cam ca si pe tine sau poate mai mult). Aici cred ca suntem f f f putini care am putea aplica acelasi tratament (iertare).
Eu cred ca este cea mai grea porunca din Scriptura!

Marius22 15.04.2009 15:12:54

In general ne raportam la aceasta porunca evanghelica, a iubi aproapele ca pe noi insine, ca la un punct maxim pe care trebuie sa-l atingem, cand, de fapt, reprezinta minimul de iubire care ni se cere si care se impune din insasi firea lucrurilor. Ce este mai prejos de ea, nu este cu adevarat iubire, ci o forma deformata de pacat, o iubire a omului cazut. Mai presus de ea este iubirea cea dupa chipul iubirii lui Hristos fata de noi, iubirea jertfelnica.

cowboy 21.07.2009 01:28:38

Buna.
 
Citat:

În prealabil postat de Thheo (Post 127213)
Să-ți iubești aproapele ca pe tine insuți....
Aproapele meu de este un străin,vecin, coleg de servici sau dușman, nu-l pot ajuta decât cu un sfat, o rugăciune, depinde de ce anume dorește și eu il pot ajuta.
Dar dacă aproapele meu face parte din familia mea, atunci datoria față de el crește, trebuie ajutat, certat și indrumat. Eu așa văd lucrurile, dacă greșesc corectați-mă.

Apropele tau este omul in generalNu conteaza daca este cunoscut,necunoscu sau ruda indiferent de grad.Isus a zis:
"Mama mea si frati mei sunt cei ce asculta cuvantul lui Dumnezeu".

cowboy 21.07.2009 01:30:20

Buna.
 
Citat:

În prealabil postat de vsovi (Post 76431)
ala prin care vine mantuirea shi nu prin care vine vanzarea Fiului Omului, ca sa fie dat in mana oamenilor necredincioshi, sa-l batjocureasca shi sa-l judece shi sa-l osandeasca pe baza legii din inimile lor "l-au osandit pe nedrept"...


Intradevar asa este dar trebuia sa se implineasca scriptura.Altfel noi nu puteam fi rascumparati din pacat.

cowboy 21.07.2009 01:38:21

Buna.
 
Ce as putea sa iti spun eu despre acei crestini?.Daca imi dai voie o sa iti spun..

Adevarati cresti a lui Dumnezeu nu sunt aceia care fac astfel de fapte percum cruciati etc.
Adevarati cresti nu fac rau nimanui ci respecta cele 10 porunci si cea ce Isus ne-a zis sa facem.

Acei oameni au fost condusi de satana precum preoti care l-au rasticnit pe Isus.
Dumnezeu iubeste omul nu il omoara,iar daca sufletul omului merge in iad este din cauza necredintei lui.

Nu oricine isi are pe pamant numele de crestin si poarta o cruce ac simbol este crestin inintea lui Dumnezeu.

cowboy 21.07.2009 01:43:13

Buna.
 
Citat:

În prealabil postat de antoniap (Post 77307)
A fi ortodox insemna a fi dreptcredincios. Ortodocsii scriu numele lui Iisus cu doi ,,i".

Credinta omului nu este limitata in alfabet.Iar unde scrie in biblie ca daca esti ortodox esti si dreptcrestin?.
A fi crestin inseamna mult mai mult.Respecta cele 10 porunci si vei fi crestin inaintea lui Dumnezeu cel adevarat.

cowboy 21.07.2009 01:49:10

Buna.
 
Citat:

În prealabil postat de windorin (Post 127053)
Indraznesc sa spun astfel: "Nu-l iubi pe aproapele tau ca pe tine insuti, ci asa cum Hristos te-a iubit pe tine."

Spun asta pentru ca noi nu prea ne mai iubim. Suntem la pamant cu sanatatea sufleteasca si trupeasca, deci e absurd sa sustinem ca ne iubim pe noi insine.

Respecta cea ce a zis Isus.
Respecta cea ce Dumnezeu a creat.

Nu spune ca daca cineva iti cere sa iti faci un rau intentionat l-ai face?.
Tot asa si cu iubitul aproapelui tau.
Nu fa rau intentionat aproapelui tau,asta indiferent de natura,nici macar cu gandul nu-l gandi de rau.

cowboy 21.07.2009 01:49:50

Respecta cea ce a zis Isus.
Respecta cea ce Dumnezeu a creat.

Nu spune ca daca cineva iti cere sa iti faci un rau intentionat l-ai face?.
Tot asa si cu iubitul aproapelui tau.
Nu fa rau intentionat aproapelui tau,asta indiferent de natura,nici macar cu gandul nu-l gandi de rau.[/quote]

glykys 05.10.2009 22:00:54

Citat:

În prealabil postat de antoniap (Post 77307)
A fi ortodox insemna a fi dreptcredincios. Ortodocsii scriu numele lui Iisus cu doi ,,i".

Cineva intreba de ce se scrie cu doi i. In primul rand, asa se reda si asa se pronunta corect numele din greaca veche - gr. Ἰησοῦς. Prima litera este I (iota) si a doua este ita (pronuntat in koine tot i). In al doilea rand, Par. Cleopa spunea in "Pelerinul roman", la pag. 101, ca Isus scris cu un singur i inseamna magar in ebraica

aurel1211 08.10.2009 00:13:17

Catre cel care a initiat post-ul
 
Sa te duci cat mai des pe la biserica ( sa fie ortodoxa ) ca vei intelege mai multe . Vorba unui preot e mai puternica decat a noastra .

George.m 01.09.2011 23:16:03

Iubeste pre aproapele tau ca insuti pre tine.

"Mi s-a dat sa inteleg aceasta porunca in chipul unui arbore, cosmic, urias, a carui radacina este Adam. Eu nu sunt decat o mica frunza pe un ram al acestui arbore. Insa arborele nu-mi este strain: este temeiul meu. Ii apartin. A te ruga pentru lumea intreaga este a te ruga pentru acest arbore in intregul sau, cu miliardele sale de frunze" (Cuviosul Sofronie Saharov).


Ora este GMT +3. Ora este acum 15:50:39.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.