![]() |
"Auzind, Iisus S-a minunat si a zis celor celor ce veneau dupa El:Adevarat graiesc voua,la nimeni ,In Israel ,n-am gasit atat credinta.
Si zic voua ca multi de la rasarit si de la apus vor veni si vor sta la masa cu Avraam,cu Isaac si cu Iacov,in imparatia cerurilor. Iar fiii imparatiei vor fi aruncati in intunericul cel mai dinafara,acolo va fii plangerea si scrasnirea dintilor." Ceea ce s-a intamplat cu evreii,se va intampla si cu ortodocsii,daca in fara de mandria prosteasca de "popor ales",nu vor avea si credinta,dragostea de oameni si smerenia sutasului. |
Frate,vad ca ai o mare problema cu ortodoxia.la fiecare topic,o ataci.nu-ti place?atunci dute la catolici.ok?nu mai fa atat de mult pe desteptul si atotstiutor.lasane in prostia noastra
|
Citat:
|
incearca sa lasi abureala.ti-am citit topicurile si inteleg ce-ti poate mintea.dupa ce esti si fudul mai faci si pe nesimtitul.mai bine prost decat sa fiu in
pielea ta. |
"noi" ortodocsi?ce tupeu ai......
|
Poate achimovjan se refera la "gloata", adica la partea de "credinciosi" care te indeparteaza de Biserica prin faptul ca ei sunt sfinti si mari virtuosi din moment ce au batut pragul bisericii cu anii, dar din nefericire inima lor a ramas de piatra, si una tare ascutita cand e vorba de cei care vor sa Il cunoasca pe Domnul... Ei sunt cei despre care Mantuitorul spune ca nici ei nu-L cunosc, si nici pe altii nu vor sa-i lase sa-L cunoasca... Sunt cei pt care oamenii care si-au dat seama ca pacatul este rau, si vor sa cunoasca adevarata bucurie in credinta, vor ramane mereu niste mizerabili, in timp ce dansii sunt sfintentia intruchipata... :hmmm: ??? Din cauza lor, Domnul nostru Iisus Hristos suporta atatea hule din partea necredinciosilor, pt ca au dreptate si ei, necredinciosii, la un moment dat... Poate ca de aceea nu trebuie sa ne suparam unii pe altii, si mai ales pe cei care inca nu-L cunosc pe Dumnezeu si Il cauta inca (si de cele mai multe ori fara sa stie...), cand ni se reproseaza ca suntem nu stiu cum... De fapt, daca am recunoaste, ca suntem asa cum suntem jigniti, am castiga un pic de smerenie, dupa cum fac si sfintii... :)
|
Citat:
|
In caz ca nu stiati inca scopul postarilor lui achimovjan,am sa va citez din mesajul sau"
"Pe Mantuitorul,fariseii il numeau prietenul vamesilor si al desfranatilor,bautor de vin si mancau,insa el vedea altfel lucrurile.Un astfel de desfranat si vames sunt si eu.....sa stii ca semnul ca nu suntem inselati este tocmai felul in care ne califica ei pe noi.Oricum,daca nu ma dau afara de pe forum,am sa-i bat la cap,in functie si de timpul pe care-l am.Imi place sa le zganadr suficienta si mandria.Mult succes si tie,si ma bucur ca ma intelegi! " Deci rugati-va pentru fratele nostru achimovjan. |
achimovjan este numai un pacatos care refuza sa se pocaiasca si crede mandri pe cei care vor sa se pocaiasca de pacatele lor ... este un fel de fariseu care se considera bun iar pe vamesii care isi plang pacatele ii considera mandri ... el crede ca a avea dragoste de aproapele inseamna sa pacatuiesti ca si el si sa crezi in ereziile lui , ca sa arati prin asta solidaritatea ta cu el ... asta este o ratacire ... daca era o ratacire ca toate celelalte raticiri de care sa ii para rau si sa o recunoasca ca pe o ratacire atunci nu as mai fi spuneam nimica de el , ci i-as fi urat pocainta spornica ... insa el nu vrea sa se pocaiasca si se ia de noi , cei care recunoastem ca avem pacate dar vrem sa ne pocaim de ele ... deci intrebarea este cine este adevaratul fariseu ? caci daca noi am fi farisei ca vrem sa ne pocaim de pacatele noastre , atunci si sf ar fi fost niste atotfarisei si vamesul din pilda Mantuitorului ar fi fost un fariseu , iar fariseul ar fi fost un om smerit ... deci achimovjan vede realitatea cu susul in jos , ca si cum ar sta cu picioarele agatate de tavan , si pe cei care stau pe podea ii considera ca sunt anormali si mandri ... nici nu are rost sa i se dea atentie ... este genul tipic de sectar care mustra pe sfinti de prostie si ratacire si pe cei care vor sa urmeze sfintilor ii mustra de mandrie ... treaba lui , eu nu am nici o tangenta cu ceea ce spune sau ma acuza ... nu are decat sa ne acuze de mandrie cat doreste , mie putin imi pasa , mi se pare ca un clovn de circ care nu are ce sa faca si de plictiseala se maimutareste ca sa rada lumea de el ... invatatura lui este impotriva evanghliei si a sf parinti si ii urez sa se duca la fratii lui sectanti pe care ii imita , poate ca o sa aiba la ei mai mult suuces sa fie crezut ce spune ... decat sa se tot chinuie aici cu ortodocsii mai bine s-ar duce la sectanti ca aia o sa ii dea dreptate de la primele cuvinte si o sa se intaleaga de minune cu ei ...
|
Citat:
|
ce fel de vames esti tu care inveti sa curvim, inveti sa acceptam ereziile catolicilor si sectantilor , inveti sa judecam pe preoti fara motiv , inveti sa trecem la greco-catolici si sa ne razvratim fata de sf sinod bor si sa devenim afurisiti de el ? eu vad ca tu esti fariseu , caci vamesul isi recunoaste pacatele ca pacate iar tu nu faci altceva decat sa spui ca pacatele de mai sus nu sunt pacate ... eu daca as face pacatele de mai sus m-as pocai de ele ... insa acuma nu ma mai lupta asemenea pacate , ma lupta altele pe care le recunosc ca pacate si spun ca sunt un pacatos si nu doresc altceva decat sa scap de ele ... pe cand atitudinea ta este invers : tu propovaduiesti pacatul si erezia , si ii consider farisei pe cei care se pocaiesc de pacate ... frate , normal ca iti spun ca esti inselat ... spor la judecare ...
|
Citat:
|
zici ca nu ai invatat pe nimeni sa curveasca , dar eu iti aduc aminte ca ai spus ca sexul inainte de casatorie nu e pacat ... pai ce altceva decat curvie este aceasta ??
ai zis ca accepti ereziile catolicilor cand ai zis ca te duci sa te impartasesti la catolici ... si ai mai zis ca catolicii si sectantii sunt in aceeasi biserica cu ortodocsii ... asta nu inseamna a accepta ereziile lor ?? pe mine nu ma sminteste deloc ca sinodul bor i-a iertat pe cei doi , ca ei au zis ca isi recunosc greseala adica au recunoscut ca catolicii sunt eretici spre deosebire de tine ... catolicii au erezia ca il cred pe papa infailibil , asta pentru tine nu e erezie mai cap sec ?? |
tu esti masochist?iti place sa fi urat de toti?ti-am maî zis,dute de pe situl asta si stai in nebunia si in lumea ta ciudata.nu mai sta aici.nu avem nevoie de eretici.
|
Citat:
|
sa spui adevarul mintii tale vrei sa spui , caci daca era adevarul din sf scriptura aratai si tu ca tot crestinul unde scrie ca trebuie sa crezi in erezii , unde scrie ca trebuie sa faci pacate din dragoste fata de aproapele ? da si tu niste citate din sf scriptura ca sa fi crezut , iar daca nu inseamna ca tu vii cu adevaruri ale mintii tale , care stii foarte bine ce sunt , nu trebuie sa iti mai spun eu ...
|
Citat:
|
unde ai dat tu exemple de mari sfinti sau chiar si oricat de mici care sa fi facut vreodata act trupesc inainte de casatorie ... da-mi macar un singur exemplu de asta ... deci daca sfintii au zis ca actul trupesc ianite de casatorie nu este dragoste adevarata ci mincinoasa si trupeasca si desfranare si curvie , atunci sa vin eu ca asa zici tu si sa spun impotriva sf parinti ca curvia nu este curvie ... cine te crezi oare ?
tu crezi ca orice dragoste este adevarat dragoste , si orice iubire este adevarata iubire ? sfintii nu spun asa ci spun ca face act trupesc din dragoste inainte de casatorie este curvie ... intr-adevar , dragostea poate sa fie reala inainte de casatorie , iar cei doi sa se iubeasca cu adevarat , si asa si este bine ... dar sa faca act trupesc inainte de casatorie asta sfintii au spus ca este curvie ... deci actul trupesc inainte de casatorie nu este din dragoste ci din inspiratia lui aghiuta , caci omul poate foarte bine sa iubeasca pe cineva si fara sa se dedea la act trupesc necuvenit , inainte de casatorie ... caci legatura trupeasca dintre cei doi nu se sfinteste decat prin slujba nuntii , care este sf taina in biserica ortodoxa ... numai dupa aceasta slujba actul trupesc este consfintit de biserica si este cu adevarat din dragoste ... actul trupesc inanite de slujba nuntii de sfintire a legaturii trupesti este o paganatate si animalitate si biserica o considera curvie si neinfranare ... sa iti dau si alt exemplu cand dragostea poate sa devina si pacat : daca eu iubesc o persoana , un prieten , si el imi cere sa ma droghez sau sa ucid , si eu fac asta din dragostea mea fata de el , asta nu este pacat ? ba , ca pacat este ... deci dragostea poate sa fie reala , insa fapta respectiva tot pacat ramane ... asa si cu actul trpesc inainte de casatorie , este o animalitate si o paganatate care nu este consfintita de biserica ... iar cu erezia , cum nu ai zis sa nu cred in erezii ? ca doar tu ai zis ca e bine sa ii consideri pe greco-catolcici ca nu sunt eretici ... si doar greco-catolicii cred in infailibilitatea papei ... pai infailibilitatea papei este sau nu erezie ; si daca este atunci ei nu sunt eretici ca unii ce cred erezie ? iar daca este cum spui tu ca nu sunt eretici , atunci inseamna ca infailibilitatea papei nu este erezie , ceea ce este o minciuna , caci infailibilitatea papei este erezie ... deci iata ca tu inveti sa credem erezii ... |
Citat:
|
cum iti permiti sa faci pe altii nebuni?nu tie rusine?si mai vrei sa fi crezut?
|
mai omule nu te mai rataci : Dumnezeu pune suflet si in copii nascuti din femeie casatorita care isi inseala barbatul ; si chiar si daca stie ca femeia va face avort si tot pune suflet in copilul respectiv ... judecatile lui Dumnezeu ... insa asta nu inseamna ca insalarea barbatului nu este pacat ... sau daca de exemplu la un bordel nu s-ar folosi anticonceptionale oare nu crezi ca ar rezulta copii din pacatele care se fac acolo ? si ce crezi tu , ca copii facuti la bordel ar fi toti fara suflet , numai trupuri moarte ? unde ai mai auzit tu asa teorii nastrusnice ?
si cumnu au condamnat sinoadele ecumenice actul trupesc in afara casatoriei ? hai ca acuma chiar ma faci sa cred ca nu stii numic ... eu credeam ca te pui mai presus de sfinti si de sinoadele ecumenice , dar acuma vad ca nici sinoadele nu le stii deloc ... vrei sa iti umplu acuma vreo trei pagini de forum numai cu canoane care afurisesc femeole si barbatii care fac act trupesc inaintea casatoriei ? iti aduc la cunostinta numai un canon ca sa te mai racoresti oleaca : exista canon care spune ca sa nu stai la masa cu crestinii care traiesc impreuna si nu sunt cununati ... deci doua lucruri importante se desprin din canonul asta : 1. actul trupesc inainte de casatorie este pacat , curvie 2. cu crestinii care traiesc impreuna necununati nu trebuie sa stai la masa daa judeca biserica ... nici un sfant , daramite dintre calugari nu a zis ca actul trpesc inainte casatorie nu e curvie ... da macar un singur exemplu de astfel de sfant care invata una ca asta , si am sa iti arat ca si acolo te inseli ... in legatura cu iubita ta nepoata , eu te intreb : daca sora ta ar fi conceput-o cu ani mai tarziu adica dupa ce s-ar fi casatorit , de unde stii ca Dumnezeu nu ar fi pus acelasi suflet dar in alt trup ... deci ar fi fost aceeasi persoana dar in alt trup , conceput mai tarziu , si care-i baiul ? tu o iubesti numai pentru ca are trupul cutare , ca arata asa sau asa , sau de ce ? iar daca nu ar fi fost acelasi suflet , ci alt trup si alt suflet , atunci tu nu ai fi stiut nimic de sufletul si trupul nepoatei tale pe care o ai acuma , caci ea nu ar fi existat ; ai fi avut o cu totul alta nepoata pe care ai fi iubit-o la fel de mult , nu ? si daca de cea de acuma nu ai fi stiu nimic si nici nu ar fi existat nicidecum , atunci ce iti pasa ? tu ai fi avut o alta nepoata si pe aceea ai fi iubit-o ... sau nu cumva tu stai acumasi te gandesti : wai , apoi daca sora mea l-ar fi cunoscut pe baiatul ala mai devreme si ar fi facut si alte nepoate , apoi inseamna ca eu am pierdut acele nepoate ca sora mea nu l-a cunosct pe baiatul ala mai devreme ? tu asa gandesti ? iti pare rau dupa presupuse nepoate care iti imaginezi tu ca sora ta le-ar fi avut daca il cunostea mai devreme pe baiatul ala ? apoi eu te compatimesc daca tu visezi la chestii de astea la care nimeni nu se gandeste ... sau te intrebi : oare cate nepoate ar fi trebuit sa imi faca sora mea daca il cunostea pe baiatul ala de la 20 de ani si de atunci ar fi facut cate un copil pe an ? ai remuscari din astea ? sincer , faci niste interpretari tare desucheate ale sf scripturi , numai ca sa arati ca ai dreptate , dar se vede de la o posta ca nu ai ... |
Citat:
|
te-am rugat sa dai exemplu de vre-un sfant oarecare care sa fi spus ca actul trupesc inainte de casatorie nu este pacat ... iar daca nu atunci recunoaste ca ai mintit ca exista asa ceva ... sau ma rog , fa cum vrei cu nu depind eu de ce faci tu doar ... eu stiu foarte bine ca nici un sfant nu a zis asa o aberatie care zici tu : ca chestia dinaintea casatoriei nu e curvie ...
|
Citat:
Penrtu Veilur,unde spune Sf Apostol PAvel de vreo ceremonie religioasa,el spune clar,"fiecare femei sa-si aiba barbatul ei,si fiecare barbat femeia lui".Oriucm,pe acesata tema mi-am spus de vreo 10 ori parerea,asa ca nu mai insist.fiecare face si crede ce vrea. |
emanuel, lasa-l in durerea lui, ca nu ai ce-i face, indivizii astia atat de convinsi si orbiti de dragostea asta sexoasa nu ai cum sa-i impresionezi in mod pozitiv, asa ca sa-l lasam in "adevarurile si revelatiile" lui, iar noi sa continuam sa ascultam de Biserica.
|
Citat:
|
Citat:
|
dragoste sexoasa ... :D amuzant ...
sincer sa fiu pe mine ma amuza achimovjan , de aia vorbesc cu el ... sa nu crezi ca ma cert cu el ca nici nu imi pasa ce va face ... caci stiu foarte bine ca atuncea cand am sa ii epuizez toate argumentele care si asa sunt cam pe sfarsite , o sa ramana tot la atitudinea lui ca sigur nu o sa-l conving eu pe el , dar macar o sa taca el singur din gura si nu o sa mai aiba indrazneala de am mai ataca asa direct biserica ... deocamdata ma amuz cu el putin ... |
Citat:
|
Citat:
|
frate eu ti-am adus aminte de pacatul asta din cauza ca tu te iei de biserica si pretinzi ca ai dreptate ... iar eu in consecinta ti-am adus aminte de ce afirmatii eretice esti in stare sa faci ca sa te smeresti si sa nu mai judeci tu biserica ... nu am adus aminte de subiectul asta ca ma pasioneaza ... eu as zice ca mai degraba pe tine te pasioneaza patima asta daca nu esti in stare sa te infranezi inainte de casatorie ... eu cel putin chair daca sunt pacatos in gandurile mele , totusi recunosc asta ca pacat si nu accept patima de bunavoie ca tine ... dar ma rog , nu sa ma compar cu altii urmaresc eu , ci am vrut sa iti reamintesc ce zici ...
|
ia mai achimovjane cate canoane doresti :
CURVIA LAICILOR 454. - Se numeste curvie, pacatul sexual facut de un barbat si o femeie, a caror fapta se numeste simpla curvte sau desfranare. Daca unul este necasatorit, el face simpla curvie, iar cel casatorit savarseste preacurvie sau adulter, sau rasdesfranare si se canoniseste fiecare dupa situatia si fapta sa. In Vechiul Testament curvia se pedepseste cu moartea: "Daca fata s-a dovedit a nu fi fecioara, sa se scoata la usa tatalui sau si sa fie ucisa cu pietre, pentru ca a savarsit nelegiuire in Israel. Sa se curete astfel raul din mijlocul poporului" (Deut. 22.13-21). Unirea casatoriei legiuite are de scop nasterea de copii, pe cand prin curvie se infaptuieste numai pacatul osandirii de sine si de altul. "Fugiti de curvie! Orice pacat pe care il face omul, este in afara de trup, dar cine curveste intr-al sau trup pacatuieste. Oare nu stiti ca trupul vostru este biserica Duhului Sfant, care locuieste intru voi si pe care l-ati primit de la Dumnezeu?" (I Cor. 6,1S-19). Curvarii, imparatia lui Dumnezeu, nu o vor vedea (I Cor. 6,9-10; Gal. 5,19-21; Efes. 5,5; Apoc. 21,8). 455. -"Daca cineva, dorind femeie, se va inclina sa se culce cu ea, dar dorinta nu s-a implinit, invederat este ca a fost ajutat de harul lui Dumnezeu". -Neocez.4. 456. -"Cel ce s-a intinat in somn cu patima scurgerii, o zi se opreste de la impartasanie, va citi psalmul 50 si va face 50 de metanii si astfel se socoteste ca s-a curatit de intinaciune" I. Post. 8. 457. -"Cel ce s-a intinat cu trupul fiind treaz, se opreste de la impartasanie sapte zile, citind in fiecare zi psalmul 50 sifacand 50 de metanii" I. Post. 9 458. .-"Cel ce a facut malahie, se canoniseste 40 de zile, hranindu-se cu mancare uscata si facand in fiecare zi cate o suta de metanii". -I. Post. 10. 459.-"Iar amestecarea provocarii cu altii, ca ceea ce este o malahie indoita, se canoniseste pana la 80 de zile". I. Post.11 . 460. -"Daca vreun cleric, mai inainte de hirotonie, a cazut in malahie, poate nestiind ca numai pentru aceasta nu se va opri de la preotie, mai intai sa se canoniseasca indeajuns si apoi sa fie hirotonisit. Iar, daca va face acest pacat dupa hirotonie, dupa ce va inceta de a mai pacatui, fiind canonisit dupa cuviinta, la un an sa i se dea sa slujeasca cele preotesti. Dar daca si dupa ce va cunoaste pacatul, ar mai repeta aceasta gresala de doua sau de trei ori, sa nu mai slujeasca ca preot, ci sa treaca in dreapta citetilor", I. Post. 12 461. -"Insa si femeile vor primi canonisirea pentru malahie, care s-a sarutat si pipait cu un barbat, fara a fi stricata. I. Post. 13. 462. - Canonul al patrulea al Sf. Grigore de Nisa, pe cel curvar il afuriseste pe un timp de noua ani de la sfintele taine, iar canonul al 59-lea al lui Vasile cel Mare, pe timp de sapte ani". I.Post. 14; s. Aten. IV, p. 437. 463. -"In canonul al 21-lea al Sf. Vasile, pe cel ce este insurat cu o femeie si cade in curvie, merita sa fie canonisit indoit mai mult decat cel ce nu are femeie si este stapanit de aceasta patima " I. Post. 15. 464. -"Canonul 4, al Sf. Grigore de Nisa, izgoneste de la impartasanie pe preacurvar pe timp de optsprezece ani. Canonul 58 al Sf. Vasile ii ingaduie sa se impartaseasca dupa cincisprezece ani. Canonul 20 Ancira dispune ca, canonisirea sa se termine dupa sapte ani. Noi socotim ca unul ca acela, dupa trei ani sa se impartaseasca, numai cu conditia ca, dupa ceasul al noualea (15) zilnic, sa manance mancare uscata si sa faca 250 metanii. Iar, de va fi neglijat si nu va implini aceasta, va astepta sfarsitul timpului hotarat de Parinti". 1. Post. 20. 465. -De va pacatui cineva cu o pagana, evreica, turcoaica, sau eretica neavand sotie legitima, se canoniseste trei ani, mancand hrana uscata dupa ora a noua (15) si facand zilnic cate 200 de metanii. La fel se canoniseste si femeia care nu are sot legitim, daca va pacaiui cu evreu, turc, eretic sau armean. Daca barbatul care are sotie si, femeia care are barbat legitim, ar pacatui cu astfel de persoane pagane sau eretice, se canoniseste patru ani sau cinci ani, mancand hrana uscata dupa ceasul al noualea (15) si facand zilnic cate 250 metanii". -1. Post. 466. -"Daca o femeie ar pacatui cu un famen, se canonisesle trei ani, mancand hrana uscata dupa ora a noua (15) si facand zilnic cate 300 de metanii" I. Post. 64.- 467. -"Cand apostolul zice: Daca vreun frate va fi numit desfranat, cu acesta nu trebuie a sta la masa (I Cor. 5,11), se vede ca nu zice cu acela pe care il stiu unul sau doi ca este desfranat, ci cu acela pe care toti il stiu ca este defranat. Pacatele facute fara rusine in public, atrag o mai mare osanda. (pentru sminteala pubiica). Nichifor 37. 468. -"Stricarile cele facute prin deplina silire, sa ramana fara canonisire; deci si sclava, daca se va silui de stapanul sau, este necanonisita". -Sf. Vasile. 49.- 469. -"Curvarul va fi neimpartasit cu sfintele taine sapte ani; Doi ani tanguindu-se, doi ascultand, doi ingenunchind, si numai unul stand impreuna, iar in al optulea an, va fi primit la impartasire" Sf. Vasile 59.- 470. -"Iata cum trebuie sa se aprecieze pacatele, care izvorasc din placere si miscarea patimilor. Unii le impart in preacurvie si simpla curvie. Cei mai scrupulosi au socotit si curvia egala cu preacurvia, pentru ca insotirea cea legiuita a barbatului cu femeia este numai una, Deci, tot ceea ce este ilegal, este nedrept si contra legilor si, tot cel ce ia altuia, inseamna ca se bucura de ceea ce nu este al sau (furt moral). Dumnezeu n-a dat barbatului decat o singura femeie, iar femeia nu poate sa aiba decat un singur cap. Legea naturii nu ingaduie decat placerea casatoriei legitime, celor ce stiu sa-si stapaneasca vasul trupului lor in sfintenie si cinste, asa cum spune apostolul (I Tes. 4, 4). Insa a lua ceea ce este al altuia, insemneaza a lua o femeie care nu este a sa, chiar cand ea n-are barbat. Deci, cand se cerceteaza indeaproape si, curvia nu este prea departe de preacurvie, de aceea si Scriptura zice: "Nu fii prea-mult timp cu cea straina" (Prov. 5,20). "Totusi, parintii au socotit ca slabiciunile celor neputinciosi trebuiesc tratate cu ingaduinta si potrivit cu aceasta distinctie generala, ei au zis ca curvia este o supunere sub navala poftelor, care nu face nedreptate altei persoane si, ca preacurvia este o nedreptate facuta altuia". "Stricarea dobitoacelor si pederastia este ceva asemanator, adica o preacurvie contra naturii, (animalelor si oamenilor) carora li se face nedreptate. Pentru toate aceste feluri de pacate, se aplica acelas fel de tratament, pentru ca cel pacatos sa se curete de aceste murdarii, lepadandu-se de josnicia poftelor". "Intrucat prin curvie, nu se face nedreptate altuia, s-a prescris numai o jumatate din timpul pocaintei, decat cel pentru preacurvie, stricarea dobitoacelor, sau curvia cu barbatii, adica sodomia, pentru ca aceste pacate au o dubla vinovatie: a placerii lor personale oprite si nedreptatea facuta altuia (a celuilalt barbat sau animal). "De asemenea si canonisirea va fi diferita. Se va pedepsi mai usor cel ce de buna voie isi marturiseste pacatul, cu toate ca nu este stiut de nimeni si care deja (inainte de spovedanie) si-a inceput vindecarea poftelor sale pacatoase, dand dovada de o adevarata pocainta. Insa, cel care a fost descoperit de altii, va fi osandit la o pocainta mai lunga si, nu i se va da voie sa se impartaseasca, decat dupa ce se va curati pe deplin". "Canoanele pedepsesc pe curvari, ca trei ani sa fie inlaturati de la rugaciunile obstesti, alti trei ani sa asculte si, apoi alti trei ani sa ingenunche cu cei pacatosi si, apoi (dupa noua ani), se va invrednici de sfintele taine". "Cei ce au dat dovada de o pocainta mai serioasa, vor putea fi scutiti de o parte a pocaintei, asa cum duhovnicii vor socoti ca este mai de folos pentru mantuirea credinciosilor. Acestia vor putea fi primiti mai curand la Sfintele Taine, in urma incercarilor si a canonisirilor la care au fost supusi. Insa, dupa cum este oprit de a arunca margaritarul inaintea porcilor (Matei 7,6), adica de a da sfintele taine cu usurinta, tot asa este o nedreptate de a opri de la sfintele taine pe cel ce s-a lepadat de pacate cu toata hotararea, prinlr-o curata pocainta". "Preacurvia, precum si toate celelalte pacate (curvia cu dobitoace sau sodomia), se vor canonisi ca si curvia, dublandu-se cele trei stadii de pocainta (adica 18 ani). Totusi, se va tine seama de felul pocaintei fiecaruia, pentru a i se iconomisi corect timpul ca sa ajunga la impartasirea sfintelor taine", -Sf. Gr. de Nisa 4. 471 ..."Cu privire la femeile robite si necinstite de barbati trupeste, sa nu se canoniseasca toate la fel. Daca viata vreuneia, mai inainte, era necinstita, dupa ochii celor ce curvesc, precum este scris, este invederat ca depriderea obiceiului curvesc, se socoteste ca a fost urmata si in vremea robiei si, unele ca acestea nu trebuie, prea lesne impartasite. Insa, daca vreo femeie, mai inainte traia in neprihanire, dovedindu-se a trai in curatie si departe de orice banuiala, iar acum din sila si grea nevoie a cazut sub batjocura; cu privire la una ca aceasta, avem pilda in Deuteronom, despre o fecioara, pe care un om a gasit-o la camp si, silind-o s-a culcat cu ea. "Sa nu-i faceti nimic, zice Scriptura, ca ea nu a facut pacat de moarte, caci pacatul ei se aseamana cu omul caruia s-ar ridica vecinul lui si l-ar omori; acea fecioara a strigat dupa ajutor, dar nu a fost nimeni ca s-o scape (Deut. 22, 26-27). Asa se judeca si acest caz". -Sf. Gr.; Neocez. 1 tu oare nu le stiai pe astea ? |
![]() |
vezi ca pana si actul trupesc cu logodnica este tot curvie ? uita-te si in dreapta si ai sa vezi conexiunile care sunt intre acest canon cu alte canoane care poruncesc acelasi lucru ...
|
nu exista PADURE FARA USCATURI ,dar vai de aceia la care exista numai uscaturi!Acestia au sufletul negru si nu pot sa vada in jurul lor decit rele ,numai rele si nimica bun ,asa dupa cum le e sufletul .Deci te intreb-cum e sufletul tau??achimovjan?? il cunosti dupa cum vezi toate in juriul tau ,negru dc toate le vezi in negru si dc e alb ,linistit toate le vezi in roz.
|
Citat:
|
Citat:
|
vrei sa zici poate punct si virgula fratioare ; iata ce zice sinodul ecumenic al saptelea de exemplu referitor la dispretuirea canoanelor sinoadelor locale :
![]() deci acest sinod ( si nu numai acesta , dar l-am dat ca exemplu pe acesta caci el a fost printre ultimele ) recunoaste ca si canoanele stabilite la sinoadele locale se aplica in toata ortodoxia ... uita-te mai sus si citeste ca acest sinod da anatemei pe toti aceia care au fost anatemizati de sinoadele locale si cateriseste pe toti aceia care au fost caterisiti de sinoadele locale ; ori dupa cum ai vazut mai sus multe sinoade locale au afurisit LA GENERAL pe TOTI cei care au cazut in act trupesc inainte de casatorie ( adica in curvie ) ; deci prin urmare acest sinod ECUMENIC AL SAPTELEA afuriseste si el LA GENERAL PE TOTI aceia care au cazut in acest pacat ADICA PE TOTI CURVARII DE PE FATA PAMANTULUI SI NU NUMAI PE UNII DINT-UN LOC ANUME ... ia gandeste-te : cum ar fi cu putinta ca intr-un loc sa fie afurisiti curvarii si in alt loc sa nu se considere pacat aceasta ? tu chiar crezi asemenea nerozii ? de ce oare ma intreb ? nu pentru ca vrei cu tot dinadinsul sa iti justifici patimile ? |
scuze ca mai sus am pus o poza gresita ; trebuia sa pun poza asta :
![]() |
deci vezi ca canoanele hotarate la sinoadele locale au valabilitate la orice nivel , si la nivelul intregii ortodoxii ? la fel si canoanele date de unii sfinti ca vasile cel mare , ioan postitorul si altii , au valabilitate in toata ortodoxia ... acuma vezi ??
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 05:40:47. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.