Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Romano-Catolica (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5029)
-   -   Biserica Romana este eretica si un stat separat (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=415)

grecu 27.04.2006 18:11:21

Hristos a inviat! Conform invataturii Bisericii Ortodoxe, invataturi aceleasi cu ale Bisericii celei Una Crestine, cum a fost pana la momentul 1054, asa zisa Biserica Romana(catolica in folosirea proprie lor a cuvantului) este schismatica si in urma ultimelor Concilii si eretica. Oare se poate pune problema unei uniri si a unor discutii? Pe ce baza? Este buna atitudinea de caldiceala si prietenie exagerata care se afla la moda azi in mediile bisericesti? Oare putem tacea si trebuie sa o facem?

Eugen 04.05.2006 09:42:29

Citat:

În prealabil postat de grecu
Hristos a inviat! Conform invataturii Bisericii Ortodoxe, invataturi aceleasi cu ale Bisericii celei Una Crestine, cum a fost pana la momentul 1054, asa zisa Biserica Romana(catolica in folosirea proprie lor a cuvantului) este schismatica si in urma ultimelor Concilii si eretica. Oare se poate pune problema unei uniri si a unor discutii? Pe ce baza? Este buna atitudinea de caldiceala si prietenie exagerata care se afla la moda azi in mediile bisericesti? Oare putem tacea si trebuie sa o facem?

Nu cred ca trebuie sa ne preocupe pe noi asemenea probleme inalte, nu ne va intreba Mantuitorul la Judecata de ele. Stiu sigur ca erau in tratative de unire de peste 25 de ani, dar nu stiu in ce stadiu mai sunt acum. Fata de credinciosii catolici eu, personal, nu am nici o rezerva, cunosc chiar crestini ortodocsi f. buni care se impartasesc si la ei (deoarece la noi sunt multi preoti care nu acorda Sf. Impartasanie decat rar), chiar daca unii prelati sau calugari sunt extrem de dogmatici si analitici si nu ma refer aici numai la cei din Romania. La Pasti, acum doi ani, o calugarita catolica s-a impartasit la biserica unde merg de obicei. Dar disensiunile (la 1054) au aparut la nivele inalte si tot de acolo trebuie inlaturate.

irina77 08.05.2006 13:31:07

Scuze, maimuta aceea care face cu ochiul era de fapt paranteza inchisa.

MariaB 19.05.2006 14:17:34

Citat:

În prealabil postat de irina77
In ceea ce priveste dorinta de a ne impartasi mai des..., cred ca trebuie sa avem mai multa incredere

"Biserica Romana este eretica si un stat separat" - asa se pare, insa doar pare!

in ceea ce priveste impartasirea, Biserica ne spune exact ca in mesajul Irinei

daca sunt ortodocsi care se impartasesc la catolici, si catolici care se impartasesc la ortodocsi, aceasta este tot din ascultare (sau asa ar trebui sa fie - dar, pana la proba contrarie, oricine este nevinovat), adica putem considera ca a facut-o cu stiinta si la indemnul preotului

la Dumnezeu nu conteaza numarul impartasilor noastre, ci credinta cu care o facem

irina77 23.05.2006 15:19:35

M-am referit la faptul ca trebuie sa avem mai multa incredere in preotii ortodocsi, chiar daca sunt mai exigenti decat cei catolici.

Eugen 23.05.2006 22:28:53

Nu cred ca se poate exprima cineva despre credinta catolica, cum ca n-ar fi mantuitoare, decat din necunoastere sau un dogmatism excesiv. Dar daca privim dupa roade, sfinti ca Don Bosco, Francisc de Assisi, sau padre Pio (i-am mentionat numai pe cei cativa despre care am citit), nu apar in erezie. De ce (neo)protestantismul n-a dat nici un sfant? "Dupa roadele lor îi veti cunoaste. Au doara culeg oamenii struguri din spini sau smochine din maracini? Asa ca orice pom bun face roade bune, iar pomul rau face roade rele. Nu poate pom bun sa faca roade rele, nici pom rau sa faca roade bune". (Mt. 7, 16-18).

irina77 24.05.2006 10:47:38

"Mantuirea este numai in Biserica (Sfantul Ciprian)".Iar in Crez marturisim ca Biserica este Una. Cum ramane cu Filioque, cu infailibilitatea Papei, cu interzicerea casatoriei preotilor si alte inovatii? Doar Ortodoxia a pastrat curat tot adevarul de la Apostoli. Am participat si eu candva la niste slujbe ale lor, si ma pot exprima cum ca nu se compara cu cele ortodoxe. In privinta roadelor, cred ar trebui judecate pe ansamblu, nu pe exceptii: si ortodocsii au trimis misionari in lume, dar nu au facut Cruciade.

irina77 24.05.2006 13:58:21

Dar cel mai bine spune Parintele Arsenie: http://www.sfaturiortodoxe.ro/singur-ortodoxia/cv_1_singur_ortodoxia.htm

Eugen 29.05.2006 12:38:44

A spune ca, catolicii, sau protestantii, sau oricare ar fi ei, cat de departati ar fi de dreapta credinta, ca nu se mantuiesc, inseamna sa ne facem noi judecatori in locul lui Hristos. Sub acest aspect am spus ca nu cred ca-si poate asuma cineva, oricine ar fi el, judecarea altora. Pentru un crestin catolic sincer, nu cred ca e un impediment la mantuire nici unul din motivele invocate. Noi, sa multumim lui Dumnezeu ca suntem ortodocsi, si atat (fara partea de judecata).

Macarie 29.05.2006 13:19:37

Asa e, intr-adevar asta e principiul dupa care trebuie sa ne ghidam, in orice caz fata de catolici.
Viitorul nu ne e cunoscut, dar ne poate aduce mari evenimente, sa nu facem sa umbrim acum bucuria ce poate sa vina.

irina77 29.05.2006 14:24:28

Desigur ca nu e vorba de a-I da sfaturi Lui Dumnezeu pe cine sa mantuiasca, nici de a ne bate noi cu pumnul in piept si a-i pune pe altii la zid, ci pur si simplu de curajul de a ne apara credinta, daca este atacata. Deseori cei inflexibili in aceasta privinta sunt acuzati pe nedrept, dupa parerea mea, de lipsa de toleranta sau judecarea aproapelui. Cred ca aici se face o confuzie a domeniului de aplicabilitate al unui termen: pot fi tolerant fata de semenul meu si nu ii refuz o mana intinsa, indiferent de credinta sa. Dar nu pot fi tolerant fata de o credinta: inseamna ca de fapt eu insumi sunt confuz si nu stiu bine in ce cred. Cand doi oameni se contrazic, cel putin unul greseste- este pur si simplu o problema de logica, nu un caz de osandire a unui om sau comunitati. Parerea mea. Iertati-ma daca n-am inteles bine ce-ati vrut sa spuneti.

MariaB 22.06.2006 11:25:41

Citat:

În prealabil postat de irina77
Cum ramane cu Filioque, cu infailibilitatea Papei, cu interzicerea casatoriei preotilor si alte inovatii? Doar Ortodoxia a pastrat curat tot adevarul de la Apostoli.

inovatiile despre care vorbesti raspund unor necesitati
si in Ortodoxie sunt multe "inovatii", de exemplu ritualurile de inmormantare...

cat despre participarea la Liturghie, daca participi ca la spectacol, doar spectacol o sa ti se para, fie ca e vorba de Liturghia catolica, fie ca e vorba de Liturghia ortodoxa

irina77 22.06.2006 12:25:46

In Ortodoxie nu sunt inovatii; faptul ca unii oameni simpli uneori poate adauga de la ei anumite obiceiuri care pot fi luate drept "ortodoxe" e altceva. In ceea ce priveste slujba ca spectacol sunt de acord cu dumneata, dar tocmai ca eu pe atunci cautam fara nici un fel de prejudecati, peste tot, cu sinceritatea omului la marginea prapastiei. Cautam linistea si nu am gasit-o decat in Ortodoxie, cred si marturisesc asta.

grecu 30.07.2006 00:48:14

Dn-soarelor va rog sa cititi mai mult pt a va documenta. Canoanele permit impartasirea la o biserica romana numai si numai decat daca te afli in primejdie de moarte si nu poti afla un preot ortodox. In ceea ce priveste discutia despre credinte am sa va pun o intrebare: stiti in ce credeti? Pentru ca a afirma ca Adevarul este numai unul Hristos si Biserica este Trupul Sau iar a te mantui inseamna a umbla pe calea cea dreapta a Adevarului. Cum mai puteti spune atunci ca "inovatii" precum Filioque nu ating mantuirea. ce lucrare savarsiti? constientizati efectele? a fi pe calea ce dreapta si a incerca sa umbli pe ea, criterii fiindu-ne Hristos, Evanghelia, Apostolii, Parintii, Biserica, Traditia inseamna sa fi ortodox. sa nu credeti ca daca avem o atitudine de semi-pact cu anumite confesiuni facem dragoste de aproapele. Asta numai atunci cand din dragoste ii aratam ca se afla in afara Adevarului si incercam sa il ajutam sa stie macar calea cea buna, o facem. Iar la intrebarea pe care o intuiesc deja..:De ce crezi ca numai voi ortodocsii sunteti pe calea asta? eu spun: noi o cunoastem si o incercam sa ii urmam ajutatori si exemplu fiindu-ne sfintii Si Domnul. El a aratat prin lucrari si deosebiri minunate de atatea ori in istorie ca numai credinta cea dreapta duce la sfintenie scopul nostru aici. Mt 5, 48 Lev 11, 44. La Dumnezeu conteaza credinta cu care ne impartasim..... don-soara Irina eu cred ca nu faceti diferenta dintr-un ortodox ce incearca sa lucreze mantuirea si un inselat.

Alexiss 04.08.2006 11:40:53

Imi permit sa adaug si eu cate ceva la aceasta discutie, in calitate de teolog ortodox. Ma gandesc ca atitudinea de "caldiceala" intre cele doua confesiuni este de preferat decat sa existe un soi de intrecere. Bineinteles ca si aceasta atitudine ascunde la randul ei anumite pareri si intentii de ambele parti, care ar impiedica de fapt o asa-zisa unire.
Eu nu cred ca subiectul este prea inalt pentru noi, pentru ca suntem cu totii implicati prin faptul ca apartinem uneia dintre cele doua.
E bine sa se discute aici cat mai mult despre asta si ma intreb ce parere au oare catolicii despre o eventuala unire...Daca ar fi dupa mine, as propune sa fie slujbele noastre si comportamentul lor. :D Un lucru este sigur, au si ei partile lor bune, iar o unire nu ar trebui sa duca la o unire a tuturor confesiunilor, pentru ca asta este deja ceva care ar desfiinta Biserica Ortodoxa. Desigur, subiectul este delicat, insa a nu se uita ca pana la 1054 am mers pe acelasi drum.

Numai bine!

06dec 04.08.2006 22:49:19

In unificarea bisericilor,eu am auzit doar atat de la fretii catolici...primatul papei.Parintele Arsenie Boca spunea despre unificare ca va fi in vremuri de mare prigoana...

06dec 04.08.2006 22:50:23

scuzati ma...fratii catolici am vrut sa scriu...

irina77 09.08.2006 12:21:12

Pentru "don-sorul" Grecu.
Ori e o provocare, ori e o neintelegere/confuzie la mijloc. Eu sunt ortodoxa si apar ortodoxia. Daca va intereseaza si aveti timp si rabdare, cititi toate mesajele din acest topic de la inceput.Daca mai aveti nelamuriri de interpretare, va raspund. Asta ca sa nu se scrie despre mine ca sunt catolica.

30.08.2006 11:00:41

imi pare rau... dar chestia asta cu erezia bisericii catolice... si cu suprematia ortodoxismului... la fel pot spune si catolicii si nu vad cine i-ar putea contrazice: ambele bisericii au o radacina comuna, si au aceeasi vechime. doar foamea de functii si de averi a dus la marea schisma. diferentele sunt minore pina si in ziua de azi intre cele doua biserici. din pacate destinul ortodoxiei a fost unul mai putin stralucit odata cu virgula caderea imperiului bizantin.

reper insa, anatemele lansate cu ani in urma de reprezentantii celor 2 biserici mi se par desuete si cred ca au fost si ridicate intre timp. poate ne spune un preot avizat mai multe despre asta.

30.08.2006 11:06:29

nu sunt de acord cu ideea ca toleranta fata de alte religii inseamna neaparat ca nici eu nu sunt sigur de credinta mea. credinta nu poate fi probata cu argumente si de aceea nu sunt de acord nici cu prozelitismul de nici un fel. insa sunt tolerant cu ceilalti care sunt de alte religii, pe ideea ca fiecare dintre noi intelege in mod diferit divinitatea sau nu o intelege deloc, sau o intelege gresit.

insa nu sunt eu cel chemat sa le arat adevarata cale. si nici nu am cum sa le-o explic. asa ca, dupa mine, toleranta fata de alte religii nu echivaleaza cu tradarea propriei religii.

Alexandr_Bazil 31.08.2006 23:09:04

De acord cu primus. Avand in vedere faptul ca in primele secole ale crestinismului persecutia religioasa si secretia au fost la ordinea zilei, oricare din cele 2 biserici poate sustine ca traditia si ritualurile lor sunt aceleasi ca si cele ale bisericii primare, si amandoua pot demonstra la fel de bine lucrul acesta...

Macarie 01.09.2006 10:30:28

Aveti dreptare, si e intr-adevar o pozitie inteleapta.
Nu e bine sa ne facem nici judecatori ai altora, nici sa criticam pe altii pentru a ne inalta pe noi.
Putem fi adevarati Ortodocsi si putem tine curata credinta noastra avand dragoste si intelegere pentru fratii nostrii apuseni, cu care eram candva o singura Biserica.

Anatemele au fost ridicate in 1964 la intalnirea de la Ierusalim intre Papa Paul VI si Patriarhul Constantinopolului, Atenagoras I, iar noi e bine sa facem ascultare la mai marii bisericii mai ales cand acestia fac eforturi de impacare si de unitate.

"Unirea credintei si impartasirea Sfantului Duh cerand..."

Grigorie 05.09.2006 15:51:47

Deosebirile intre ortodoxie si romano-catolicism sunt de substanta, nu doar orgolii omenesti, cum sugera cineva. Nu este greu de dovedit ca cei care au schimbat credinta sunt occidentalii. Consecintele se vad in orice ramura a teologiei. De la departare toti copacii sunt la fel, dar cand intri in padure se observa diferentele.

As mai spune ca si teologia ortodoxa de cateva secole este influentata de idei catolice sau protestante, de-abia redescoperirea Parintilor (Pr. George Florovsky, Pr. Staniloae, s.a)in sec. XX facand posibila dezvaluirea unor alunecari mai mult sau mai putin subtile. De asemenea, anumite lucruri trebuie indreptate in ortodoxie, cum ar fi accentuarea caracterului national in detrimentul universalitatii (catolicitatii, nu trebuie sa ne ferim de acest termen!) sau suprapunerea unor jurisdictii in Bisericile ortodoxe din Occident.

Stiu ca este buna smerenia si nejudecarea celorlalti, dar in aceeasi masura suntem datori sa cinstim cum se cuvine adevarul. Iubesc un catolic atunci cand ii atrag atentia ca se abate de la adevar, nu atunci cand il incurajez sa persevereze in greseala.

Pentru ca pe acest forum se afla o catolica (si poate mai sunt si alti simpatizanti), as intreba-o ce crede ea despre papalitate? In primele 8 veacuri nu exista nimic din ceea ce se considera astazi a fi un papa modern. Sfantul Grigorie cel Mare (papa al Romei) ii scria patriarhului de Constantinopol, Ioan, care primise atunci (in jurul anului 600 d.H.) de la imparat titlul de "patriarh ecumenic" , ca aceasta numire de "ecumenic" (= a toata lumea) este foarte periculoasa, ca daca el va invata ceva gresit intreaga Biserica ar putea cadea. Ce critica Sf. Grigorie la patriarhul ecumenic, au reclamat mai tarziu pentru ei episcopii Romei, adica primatul jurisdictional si infailibilitatea. Ironia sortii, patriarhul ecumenic s-a ales cu un titlu pompos, dar onorific (intotdeauna a fost onorific), in timp ce patriarhul Romei (papa) a obtinut in Apus o putere efectiva.

Deosebirile sunt multe, dar daca am lamuri-o pe cea cu papalitatea, multe din celelalte dogme introduse de catolici si-ar pierde valabilitatea pentru ca s-ar baza pe o mare minciuna.



MariaB 03.10.2006 14:29:24

Citat:

În prealabil postat de Grigorie
Pentru ca pe acest forum se afla o catolica (si poate mai sunt si alti simpatizanti), as intreba-o ce crede ea despre papalitate?

catolica fiind, eu vad in Papa, ceea ce as fi vazut in Patriarh daca as fi fost ortodoxa

antiecumenism 06.10.2006 13:40:25

Citat:

În prealabil postat de MariaB

catolica fiind, eu vad in Papa, ceea ce as fi vazut in Patriarh daca as fi fost ortodoxa



"De fapt,daca dam crezare romano-catolicilor,trebuie sa acceptam fie ca toti papii au fost sfinti si luminati datorita sfinteniei lor,fie ca Dumnezeu vorbeste prin gura lor intr-un mod mecanic,asa cum a vorbit prin gura magarului lui Balaam.Prima ipoteza se respinge daca examinam viata si lucrarile celor mai multi papi care au stat pe scaunul de la Roma.Cea de-a doua ipoteza ar sugera ca gura unui papa pacatos este pusa in miscare de Dumnezeu si dogmatizeaza in mod corect,dar ca el insusi nu cunoaste adevarurile pe care le pronunta gura lui.Este un adevar fundamental al crestinismului faptul ca Dumnezeu nu intra in comuniune cu pacatul.El nu salasluieste in inimi pangarite si nu lumineaza minti trufase.Pacatul este tocmai lipsa luminii.Este intunericul,conditia oamenilor care de bunavoie raman in intuneric,deoarece „urasc lumina si nici nu vin la lumina”.Bineinteles,Dumnezeu i-ar putea sili sa vina la lumina;i-ar putea face sfinti cu forta,insa dragostea Lui pentru fapturile Sale rationale nu Ii ingaduie sa constranga libertatea cu care le-a inzestrat.Un astfel de lucru ar fi o negare a Lui Insusi.Asadar,pentru noi ar fi o blasfemie sa acceptam ca Dumnezeu ii lumineaza cu forta pe papii pacatosi.Daca Dumnezeu ar fi fagaduit ca papii Ii vor propovadui cuvantul in mod corect indiferent cine sunt ei,asta ar insemna ca El ar vorbi prin gura lor asa cum a vorbit prin gura magarului lui Balaam.Dar,la fel cum magarul nu era catusi de putin constient de ceea ce spunea gura lui,tot asa un papa pacatos nu ar avea nici el constiinta adevarurilor pe care le rosteste.Ii poti da unui ateu sa citeasca intreaga Sfanta Scriptura.Ateul acela poate fi un filolog capabil ori un teolog care sa aiba un titlu academic.Dar va intelege el oare ceva din tot ceea ce a citit?Da-i unui zgarcit sa citeasca parabola omului bogat si a saracului Lazar,ori unui om nedrept,Fericirile,si apoi cata sa vezi daca au inteles ceva din ce-au citit !Tot atata va intelege si un papa pacatos,mandru,oportunist (ba poate chiar ateu) din ceea ce Dumnezeu ar rosti prin gura lui."

Din DR. ALEXANDROS KALOMIROS :”IMPOTRIVA FALSEI UNIRI BISERICESTI”

MariaB 09.10.2006 10:44:32

Citat:

În prealabil postat de antiecumenism
Din DR. ALEXANDROS KALOMIROS :”IMPOTRIVA FALSEI UNIRI BISERICESTI”
"De fapt,daca dam crezare romano-catolicilor,trebuie sa acceptam fie ca toti papii au fost sfinti si luminati datorita sfinteniei lor,fie ca Dumnezeu vorbeste prin gura lor intr-un mod mecanic,asa cum a vorbit prin gura magarului lui Balaam..."


oricine poate gresi, inclusiv Papa, chiar si ALEXANDROS KALOMIROS mai ales in acest text

Daca pe ALEXANDROS KALOMIROS il credeti cand vorbeste ca anti-catolic despre credinta catolica in felul in care vorbeste, cum sa ma credeti pe mine cand va vorbesc depre credinta catolica asa cum se traieste ea catolic?!?

Traditie 09.10.2006 15:17:25

Citatul ultim e de aici:

http://www.traditioninaction.org/religious/m011rpRatzingerConcessions.html

MariaB 10.10.2006 09:16:40

Citat:

În prealabil postat de Traditie
...

puteti fi un pic mai concret in ceea ce reprosati catolicilor in general si mie in special?

din mesajul de mai sus nu reiese decat intentia de a populatriza o impresie gresita a asupra Catolicismului, si asta cu orice pret!

antiecumenism 10.10.2006 09:23:13

Citat:

În prealabil postat de MariaB

puteti fi un pic mai concret in ceea ce reprosati catolicilor in general si mie in special?

Sa vedem ce zic sfintii ortodocsi:

Sfantul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul (+1779)

”Eu, crestinii mei, mi-am cheltuit viata studiind timp de cincizeci de ani, am citit si despre preoti si despre necredinciosi, si despre atei si despre eretici, am cercetat adancurile intelepciunii. Toate credintele sunt mincinoase,calpe, toate sunt ale diavolului. Am inteles si acest lucru adevarat, dumnezeiesc, ceresc, desavarsit si pentru mine si pentru voi: numai credinta crestinilor ortodocsi binecredinciosi e buna si sfanta, ca sa credem si sa ne botezam in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Aceasta v-o spun acum, la sfarsit, ca sa va bucurati si sa va veseliti de mii de ori, ca v-ati invrednicit sa fiti crestini ortodocsi, si sa
plangeti si sa va tanguiti pentru cei necinstitori de Dumnezeu,necredinciosi si eretici, care umbla in intuneric, in mainile diavolului.”
„Pe papa Romei sa-l blestemati, fiindca el e cauza.”
„Antihristul e unul papa, iar nu altul (adica turcul n.n.) cel care e in capul nostru. Intelegeti cine, fara sa-i spun numele.”
„Noi avem o porunca ce spune sa anatematizam pe oricine adauga sau nu crede in ceva mic din cele pe care le-au legiuit Parintii Bisericii noastre.” (Stupul Ortodox, 1999)

Sfantul Paisie de la Neamt (+1794)
„Oare eretici sunt ramlenii (romano-catolicii) cu al lor papa? Bine stiu ca vei zice ca sunt eretici.Si de vreme ce sunt eretici, precum si cu adevarat sunt, atunci Sfanta noastra Biserica îi afuriseste pe dansii. Si pe care Sfanta Biserica ii afuriseste si eu, impreuna cu Biserica, fiul ei fiind, ii afurisesc.”
„Unia(greco-catolicismul) este o aschie desprinsa de la Sfanta Biserica a Rasaritului si unire cu necredincioasa, ca sa nu-i zic biserica ramleneasca(romano-catolica). Unia este inselaciunea diavolului, ce-i vaneaza pe cei nesocotiti intru pierzanie. Unia este un lup rapitor de suflete in piele de oaie. Unia este veninul aducator de moarte,in chip de miere, ce pierde sufletele. Unia este mladita inainte-mergatoare a antihristului, ce ademeneste cu magulire
pe cei mai nestiutori intru pierzanie. Unia este prapastia iadului pentru cei ce nu au parte de cuget. Unia este Iuda, ce cu lingusitorul sarut a vandut Credinta Pravoslavnica … Unia
este ca si ramlenii eretici. Cum, dar, uniatii(greco-catolicii) nu sunt ramleni(romano-catolici),cand toate dogmele Credintei Ortodoxe le-au calcat in picioare si pe cele ramlenesti le-au adoptat, zicand cu nerusinare, precum ca Duhul Sfant purcede si de la Fiul? Si papei de la Roma, adevaratului eretic … aceluia i se inchina si, in loc de Hristos, pe el de capetenia bisericii il au.”
„Un asemenea juramant, adica anatema, asupra celor ce se impotrivesc si nu se supun Sobornicestii Biserici ORTODOXE, este pusa de patriarhii Rasaritului soborniceste, nu doar pentru o oarecare vreme, ci pana la sfarsitul lumii va ramane tare si nedezlegata cu darul lui Hristos.” (Cuvinte şi scrisori duhovnicesti, vol. II, Chişinău, 1999, p.49)

MariaB 11.10.2006 11:54:32

Citat:

În prealabil postat de antiecumenism
Citat:

În prealabil postat de MariaB
puteti fi un pic mai concret in ceea ce reprosati catolicilor in general si mie in special?

Sa vedem ce zic sfintii ortodocsi:

nu, nu vreau sa ne batem in citate (multe spuse ale sfintilor, chiar daca au fost potrivite pentru vremea lor, nu mai sunt potrivite cu vremurile noastre - nu sunt infailibili, nu-i asa?!?)
va rog sa spuneti ce reprosati personal catolicilor

maria55 11.10.2006 12:02:12

proba de control

Traditie 11.10.2006 16:06:11

nu, nu vreau sa ne batem in citate (multe spuse ale sfintilor, chiar daca au fost potrivite pentru vremea lor, nu mai sunt potrivite cu vremurile noastre - nu sunt infailibili, nu-i asa?!?)

Nu sunt infailibili dar ceea ce ai spus tu e fals, fiindca Dumnezeu nu se schimba iar vremurile de acum nu sunt altfel decât cele dinainte.




va rog sa spuneti ce reprosati personal catolicilor

Ca nu renunta la erezii.

Darius 12.10.2006 08:59:38

MariaB.
Nu e cazul de repros pe care sa-l facem catolicilor. Singurul lucru care l-au facut a fost ca a indepartat pe om de la calea spre mantuire. Nu pot sa accept ca o singura persoana se crede imputernicita de Sfantul Duh sa schimbe traditia asa cum la catolici Papa o face. Harul Sfantului Duh nu se obtine in lume ci in rugaciune multa si nevointe. Daca ma duc la biserica, ma repet, nu ma duc sa stau jos pentru ca preotii vor sa-mi fie mie bine, ci ma duc sa aduc lauda si slava lui Dumnezeu prin nevointa. Daca vrei intelepciune la o persoana din foarte multi pe care i-as putea aminti il aduc la lumina pe Sf. Serafim de Sarov care s-a rugat 1000 de zile in genunchi pe o piatra. Si el a fost plin de Duh Sfant. Se pot lauda conducatorii papi cu asa ceva? Mantuirea inseamna nevointa. Ce este interesant, chiar in sanul bisericii catolice au fost multi opozanti ai schimbarii traditiei, chiar a dogmei si totusi s-au facut. In Biserica Ortodoxa Traditia a ramas sfanta si orice schimbare sau adaugire s-a facut in consensul mai multor persoane cu har si multa rugaciune si s-a facut pentru lamurirea unor neintelegeri a dogmei sau practicii.
Noi am mai fost acuzati aici pe site ca am pus manastirile departe de lume iar catolicii le au in lume intre oameni pentru a fi mai aproape de ei. Credinta din sufletul meu nu este lumeasca este dumnezeiasca, de aceea eu ca persoana care caut pe Dumnezeu ma feresc de lume sa raman numai eu si cu El. Apoi daca El ma cerceteaza si ma crede vrednic ma trimite in lume sa cercetez si sa dau din darurile Duhului Sfant pe care le-am primit prin nevointa si altora. Istorie, ecumenism, sunt nimicuri. Rugaciunea conteaza in primul rand si dobandirea Duhului Sfant.

Sa citesti aceste randuri din partea unei persoane smerite si sa ti cont ca nu poti intrevedea tonul smerit cu care l-as fi spus. Din dragoste am scris aceste randuri si primeste-le ca atare. Imi cer scuze catolicilor daca i-am jignit cu ceva in aceste randuri desi nu cred pentru ca stiu foarte multe persoane rugatoare si sigur placute lui Dumnezeu in sanul acestei Biserici.

Doamne ajuta.

Darius 12.10.2006 09:13:01

Si daca vorbim de citate noi orotodocsii ne legam de citate din dragoste fata de cei care au primit Duh Sfant si care ne zugravesc si ne deseneaza noua sufletul si credinta in cuvinte, noua celor care suntem smeriti si nu ne credem mari intelepti. Iubesc cuvintele de duh a celor care au primit intelepciune prin nevointe si ma rog lor sa ne invredniceasca si pe noi cu ea prin darurile Duhului Sfant. Amin.

MariaB 12.10.2006 11:00:56

Citat:

În prealabil postat de Traditie
Dumnezeu nu se schimba iar vremurile de acum nu sunt altfel decât cele dinainte.

va rog sa spuneti ce reprosati personal catolicilorCa nu renunta la erezii.

sigur ca Dumnezeu nu se schimba, dar perceptia lui Dumnezeu este alta pentru fiecare generatie - dovada sta chiar textul biblic, actualizat continuu sute de ani de poporul evreu, dar si traditile crestine care s-au schimbat de-a lungul vremii (chiar in interiorul Ortodoxiei...)

raspunzand la repros:
catolicii, in general, nu sunt eretici - din punctul de vedere al Catolicismului (punct de vedere din care nici ortodocsii nu sunt eretici): noi ascultam de Biserica in care ne traim credinta crestina
daca sunt undeva greseli, acestea nu ni se datoreaza si nici nu este chemat crestinul de rand sa se exprime in acest sens
important este sa ne traim credinta cat mai bine, nu sa cautam o creditna cat mai buna - cine suntem noi sa judecam bunatatea credintei?!? si de ce am da mai mult crezare unuia sau altuia?!?
razvratirile nu sunt pe placul lui Dumnezeu

antiecumenism 12.10.2006 12:16:57

Citat:

În prealabil postat de MariaB

catolicii, in general, nu sunt eretici - din punctul de vedere al Catolicismului (punct de vedere din care nici ortodocsii nu sunt eretici): noi ascultam de Biserica in care ne traim credinta crestina
daca sunt undeva greseli, acestea nu ni se datoreaza si nici nu este chemat crestinul de rand sa se exprime in acest sens
important este sa ne traim credinta cat mai bine, nu sa cautam o creditna cat mai buna - cine suntem noi sa judecam bunatatea credintei?!? si de ce am da mai mult crezare unuia sau altuia?!?
razvratirile nu sunt pe placul lui Dumnezeu

Eu cred ca Biserica catolica este eretica ,de fapt unii sfinti si duhovnici nici nu mai o numesc Biserica,pt ca nu mai are harul Duhului Sfant asupra ei.

Si Papa Ioan Paul al doilea a fost eretic.La adresa urmatoare veti gasi erezii ale papei: HTTP://ECUMENISMULINCOTRO.0GOLF.COM/E25.HTM

Sfintii ortodocsi nu sunt infailibili dar sunt in comuniune cu Dumnezeu si ceea ce au spus ei si ceea ce s-a hotarat la cele 7 sinoade ecumenice ramane valabil pana la sfarsitul veacurilor

SFANTUL GRIGORIE TEOLOGUL (+389) „UNDE ESTE EVIDENTA NECREDINTA, TREBUIE SA PREFERAM MAI BINE FOCUL SI SABIA SI SITUATIILE CRITICE SI MAINILE TIRANILOR - SI TOATE CU DARUIRE- DECAT SA LUAM PARTE LA ALUATUL PACATULUI SI SA NE UNIM CU CEI CARE BOLESC IN CREDINTA… DE MII DE ORI ESTE MAI BUNA DEZBINAREA CARE SE FACE PENTRU CUVINTELE BUNEI CREDINTE ORTODOXE DECAT PACEA, CAND ACEASTA ESTE UNITA CU PATIMILE.”




Sfantul Maxim Marturisitorul (+662) „A tainui cuvantul adevarului inseamna a te lepada de el. Bine este sa traim in pace cu toti, dar numai cu aceia care cugeta aceleasi despre buna credinta ortodoxa. Si este mai bine sa ne razboim,atunci cand pacea lucreaza conglasuirea catre rau.” (Vietile Sfintilor din greaca, 21 ianuarie)

Sfantul Teodor Studitul (+826) „Atunci cand Credinta e primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere. Daca e vorba de Credinta, nimeni nu are dreptul sa zica: „Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un carmuitor? Nici acesta nu doreste sa aiba vreun amestec. Sau un sarac care de-abia isi castiga existenta?
… Nu am nici cadere, nici vreun interes in chestiunea asta.Daca voi veti tacea si veti ramane nepasatori, atunci pietrele vor striga, iar tu ramai tacut si dezinteresat?”
„Si chiar daca am fi pacatosi in multe, totusi suntem ortodocsi si madulare ale Bisericii Universale, indepartandu-ne de orice erezie si urmand oricarui Sinod recunoscut ca
ecumenic sau local. Si nu numai acestora, ci si hotararilor pe care le-au luat si le-au propovaduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desavarsit, ci pe jumatate, cel care crede ca are
dreapta credinta, dar nu se alatura dumnezeiestilor Canoane.” (Migne, PG Epistola II, 81)


Sfantul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)
”Pazeste-te, fiule, de cei cu credinta stramba si de toate discutiile lor, caci si pamantul nostru s-a umplut de ei! Numai cel ce traieste in Credinta Ortodoxa isi va mantui sufletul.
Fiindca nu exista o alta credinta mai buna, decat curata si sfanta noastra Credinta Ortodoxa … De asemenea, fiule, nu se cade sa lauzi o credinta straina. Cine lauda o credinta straina
face la fel ca si cel care-si huleste propria credinta. Cine lauda credinta sa si pe cea straina e un fatarnic si apropiat de erezie.
… Daca cineva iti spune: ’Credinta noastra si a voastra este de la Dumnezeu,’ atunci, fiule, raspunde-i asa: ’Fatarnicule!Cum pot fi amandoua de la Dumnezeu? Nu stii ce spune
Scriptura: Este un singur Domn, o singura Credinta, un singur Botez. (Efeseni 4, 5)
Asadar, fiule, fereste-te de acestia si intotdeauna apara-ti credinta ta! Nu te infrati cu ei, ci fugi de ei si intareste-te in credinta ta prin fapte bune! … Fiule, chiar daca va trebui sa mori pentru credinta ta sfanta, du-te cu indrazneala la moarte! Asa au murit si sfintii pentru Credinta,iar acum vietuiesc intru Hristos.’”(Patericul pesterilor de la Kiev, 1806)

Sfantul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului (+1444)

„NOI PENTRU NIMIC ALTCEVA NU NE-AM DESPARTIT DE LATINI,DECAT PENTRU CA SUNT NU NUMAI SCHISMATICI, DAR SI ERETICI.PENTRU ACEASTA NU TREBUIE NICIDECUM SA NE UNIM CU EI!”
„ACELA CARE IL POMENESTE PE PAPA CA ARHIEREU ORTODOX ESTE VINOVAT SI LATINO-CUGETATORUL TREBUIE CONSIDERAT CA UN TRADATOR AL CREDINTEI. PRIN URMARE, FUGITI DE EI, FRATILOR, CA SI DE
IMPARTASIREA CU EI, PENTRU CA UNII CA ACESTIA SUNT APOSTOLI MINCINOSI, LUCRATORI VICLENI. NU ESTE ALTCEVA DE MIRARE DACA SI ISPITITORII LUI SATANA SE PRESCHIMBA IN INGERI AI DREPTATII, AL
CAROR SFARSIT VA FI DUPA FAPTELE LOR.”

MD 12.10.2006 17:37:50

Citat:

În prealabil postat de primus
nu sunt de acord cu ideea ca toleranta fata de alte religii inseamna neaparat ca nici eu nu sunt sigur de credinta mea. credinta nu poate fi probata cu argumente si de aceea nu sunt de acord nici cu prozelitismul de nici un fel. insa sunt tolerant cu ceilalti care sunt de alte religii, pe ideea ca fiecare dintre noi intelege in mod diferit divinitatea sau nu o intelege deloc, sau o intelege gresit.

insa nu sunt eu cel chemat sa le arat adevarata cale. si nici nu am cum sa le-o explic. asa ca, dupa mine, toleranta fata de alte religii nu echivaleaza cu tradarea propriei religii.

Sunt de acord cu Primus.

Fratilor, scopul acestei sectiuni este sa-i cunoastem mai bine pe catolici, nu sa-i numim eretici.

Sunt de-acord cu MariaB:"perceptia lui Dumnezeu este alta pentru fiecare generatie" si numai asa putem pastra credinta, schimbandu-ne discursul in functie de vremuri, daca dorim sa-i aducem pe tineri in biserica (se pare ca fratii catolici reusesc mai bine acest lucru). Sa lasam citatele de la 1444 si sa spunem noi ceva, daca avem ceva de spus. Dar se pare ca noi nu gasim calea tolerantei, oricat am incerca.



antiecumenism 13.10.2006 09:31:29


"perceptia lui Dumnezeu este alta pentru fiecare generatie" si numai asa putem pastra credinta, schimbandu-ne discursul in functie de vremuri
“ Sa lasam citatele de la 1444 si sa spunem noi ceva, daca avem ceva de spus”

Adica sa lasam citatele din sfinti ca sunt invechite…sunt de la 1444 sau cine stie de cand…Adica sa ne luam dupa vremurile de acum:sa acceptam toate ereziile din vremea de azi ,acest ecumenism care “este produsul masoneriei” (P Staniloae) sa acceptam unirea dintre confesiunile crestine ,si dupa aceea unirea cu religiile pagane..da asta sa facem ca noi suntem toleranti,acum sunt alte vremuri bla bla bla .Adica cum sa nu mai tinem cont de cuvintele sfintilor ,da cele 7 sinoade ecumenice de traditia Bisericii …pai cadem automat sub anatema !Orice sinod ecumenic era incheiat cu o formula de genul “daca cineva nu crede sau modifica chiar si o iota din cele zise aici sa fie anatema”;adica sfintii fiind inspirati de duhul sfant ne-au lasat dogmele si invatatura vie pe care ei au trait-o si acum noi zicem ca sunt invechiti,adica ei si-au dat si viata pt credinta ORTODOXA si acum noi ne luam dupa parerile lumii,dupa ereticii zilelor noastre.

“Sa spunem noi ceva daca avem de spus”
Adica Sfintii chiar daca sunt de la anul 300 sau din 1444 sunt invechiti,ei au primit harul duhului sfant ,au ajuns la indumnezeire ,au ajuns sa vada sau sa simta lumina necreata,au ajuns alaturi de heruvimi ,serafimi,alaturi de ceilalti sfinti,de ceata apostolilor L-auy vazut fata catre fata pe Dumnezeu,pe Iisus au facut minuni,erau vazatori cu duhul si acum noi zicem ca sunt invechiti ?! Numai un nebun poate sa zica asa ceva ..Adica harul lui Dumnezeu nu este vesnic,pentru eternitate ?Adica credinta ortodoxa este invechita si trebuie modificata …NU !ORTODOXIA ESTE VESNICA ASA CUM A LASAT-O IISUS HRISTOS,FIUL LUI DUMNEZEU SI DUMNEZEU ADEVARAT si nu trebuie modificata de niste oameni pacatosi sau chiar eretici.
“Sa spunem noi ceva daca avem de spus”
Adica noi care suntem pacatosi ca vai de noi, nu mai tinem cont de invatatura sfintilor si de cuvintele lor ii dam la o parte si vorbim noi care suntem in inselare ,mai mult sau mai putin demonica ,vorbim noi in numele nostru si zicem ca suntem crestini !Vai de capul nostru …


1. CANONUL 10 al Sfintilor Apostoli - „Daca cineva s-ar ruga, chiar si in casa cu cel afurisit (scos din comuniune) acela sa se afuriseasca.”

2. Canonul 45 al Sfinţilor Apostoli - „Episcopul,presbiterul sau diaconul, daca numai s-ar ruga impreuna cu ereticii, sa se afuriseasca, iar daca le-a permis acestora sa savarseasca ceva ca si clerici (sa savirsească cele sfinte), sa se cateriseasca.”

3. Canonul 46 al Sfintilor Apostoli - „Episcopul sau presbiterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim sa se cateriseasca. Caci ce inţelegere poate sa fie intre Hristos si Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?”

4. Canonul 64 al Sfinţilor Apostoli - „Daca vreun cleric sau laic intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor ca sa se roage, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”

5. Canonul 6 al Sinodului V local de la Laodiceea (343) - „Nu este ingaduit ereticilor a intra in casa lui Dumnezeu daca staruie in eres.”

6. Canonul 32 al Sinodului V local de la Laodiceea -
„Nu se cuvine a primi binecuvantarile ereticilor, care sunt mai mult absurditati decat binecuvantari.”

7. Canonul 15 al Sinodului al Nouălea din Constantinopol (861) „Cei ce propovaduiesc public eresul sau il invata in Biserici, sa fie indepartati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schisma si sfarama unitatea Bisericii.”

8. Din cuvântul Sinodului al VII-lea Ecumenic (Niceea, 787)
„Sa nu faceti nici inovatie, nici omitere in Predania pe care am pazit-o cu evlavie pana acum. Deoarece toti cati s-au pastrat inlauntrul Sfintei Biserici Universale, nu au primit nici adaosuri, nici omiteri. Si cu mare pedeapsa va fi condamnat cel ce va face fie adaugiri, fie omiteri.”

9. Sinodul de la Constantinopol din anul 1724
„Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor parasi parintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decadea si se vor indeparta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor maslui adevarul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sunt, nici nu se mai numesc crestini cu adevarat, ci se taie si se despart de totalitatea madularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afara din sfantul staul ca niste oi raioase si madulare putrede.”

antiecumenism 13.10.2006 09:32:31

10. ANATEMA ÎMPOTRIVA ECUMENISMULUI A SFANTULUI SINOD AL BISERICII ORTODOXE RUSE DIN AFARA RUSIEI:

„ANATEMA CELOR CE ATACA BISERICA LUI HRISTOS INVATAND CA BISERICA SA ESTE IMPARTITA IN ASA-ZISE „RAMIFICATII" CE SE DEOSEBESC IN DOCTRINA SI IN FELUL DE VIATA, SAU CA BISERICA NU EXISTA VIZIBIL, CI VA FI FORMATA IN VIITOR CAND TOATE „RAMIFICATIILE" – SECTELE, DENOMINATIUNILE SI CHIAR RELIGIILE -VOR FI UNITE INTR-UN SINGUR TRUP, SI CARE NU DEOSEBESC PREOTIA SI TAINELE BISERICII DE CELE ALE ERETICILOR, CI SPUN CA BOTEZUL SI EUHARISTIA ERETICILOR SUNT EFICACE PENTRU MANTUIRE, PRIN URMARE,
CELOR CE CU BUNA-STIINTA SUNT IN COMUNIUNE CU ACESTI ERETICI INAINTE-MENTIONATI SAU CELOR CE SUSTIN, RASPINDESC SAU PAZESC EREZIA LOR ECUMENISTA SUB PRETEXTUL DRAGOSTEI FRATESTI SAU AL PRESUPUSEI UNIRI A CRESTINILOR DESPARTITI, SA FIE ANATEMA!”

DATA DE SINODUL EPISCOPILOR BISERICII ORTODOXE RUSE DIN DIASPORA, VANCOUVER - CANADA, AUGUST 1983, ISCALITA DE TOTI EPISCOPII, SPRE A FI ADAUGATA LA SFARSITUL ANATEMELOR DIN CREDINTA ORTODOXIEI, SI POMENITA MEREU IN PRIMA DUMINICA A POSTULUI MARE, DUMINICA ORTODOXIEI.

11. Avva Pamvo, sec.V: „Ca iata iti zic tie fiule, vor veni zile cand vor strica crestinii cartile Sfintelor Evanghelii si ale Sfintilor Apostoli si ale dumnezeiestilor Prooroci, stergand
Sfintele Scripturi si scriind tropare si cuvinte elinesti. Si se va revarsa mintea la acestea, iar de la acelea se va departa. Pentru aceasta Parintii nostri au zis: „Cei ce sunt in pustia aceasta sa nu scrie vietile si cuvintele parintilor pe pergament, ci pe hartii, ca va sa stearga neamul cel de pe urma vietile parintilor si sa scrie dupa voia lor, fiindca mare este necazul ce va sa vina." Si i-a zis lui fratele: „Asadar se vor schimba obiceiurile si asezamintele crestinilor si nu vor fi preoti in biserica sa faca acestea?" Si a zis batranul: „In astfel de vremuri se va raci dragotea multora si va fi necaz mult. Napadirile paganilor si pornirile noroadelor, neastamparul imparatilor, desfatarea preotilor, lenevirea calugarilor. Vor fi egumeni nebagand
seama de mantuirea lor si a turmei, osardnici toti si silitori la mese si galcevitori, lenesi la rugaciuni si la clevetiri grabnici,gata spre a osandi vietile batranilor si cuvintele lor, nici
urmandu-le, nici auzindu-le, ci mai vartos ocarandu-le si zicand: De-am fi fost si noi in zilele lor ne-am fi nevoit si noi.Iar episcopii in zilele acelea se vor sfii de fetele celor puternici, judecand judecaţi cu daruri, nepartinind pe cel sarac la judecata, necajind pe vaduve si pe sarmani chinuindu-i. Va intra inca si in norod necredinta, curvie,uraciune, vrajba, zavistie, intaratari, furtisaguri si betie." Si a zis fratele: „Ce va face cineva in vremile si anii aceia?" Si a
zis batranul: „Fiule in acele zile cel ce isi mantuieste sufletul sau mare se va chema in imparatia cerurilor.” (Patericu Egiptean, pg. 209 cuv. 15)

12. Sfantul Preacuvios Isidor Pelusiotul (n.360)
"Acei care cuteaza sa scoata sau sa adauge ceva la, cuvintele inspirate de Dumnezeu, sufera de o boala sau alta: ori nu cred ca Dumnezeiasca Scriptura a fost dictata de Duhul Sfant, ceea ce ii arata necredinciosi, ori se cred mai intelepti decat Sfantul Duh, si asta inseamna ca sunt smintiti" (Migne 78 A)

antiecumenism 13.10.2006 09:33:50


13. Sfantul Efrem Sirul (+379) „Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeiestile Scripturi! Vai de cei caţi murdaresc sfanta
credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!Atunci, la a doua venire a Domnului, se va cere de la fiecare din noi marturisirea credintei si unirea Botezului. Si
daca am pastrat credinta curata de orice eres si pecetea nestearsa si haina neintinata… Se cuvine ca toti cei ce se apropie de Dumnezeu si vor sa se invredniceasca vietii celei vesnice,
sa pazeasca mai inainte de toate Credinta Ortodoxa neintinata.Dar nu trebuie sa fie tradata nepretuita comoara a credintei nici in schimbul dobandirii vreunei vrednicii, nici pentru
lingusirile ocarmuitorilor, nici pentru a evita frica de ei.”
„Cuvine-se deci, sa dispretuim orice osteneala pentru dreapta marturisire a Domnului nostru Iisus Hristos… Sa fugi de purtarea familiara fata de schismatici si eretici! Mai mult,
sa te feresti de erezia acelora care Il despart in doua pe unicul nostru Domn Iisus Hristos! Acettia cred in chip contrar celor 318 Sfinti Parinti care s-au intrunit la Niceea.”
„Pe eretici, ca pe niste blasfemiatori si vrajmasi ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci caini si lupi si porci si antihristi, dupa cum zice Domnul: Nu dati cele sfinte
cainilor! (Matei 7:6). Si Ioan zice ca multi antihristi s-au aratat (I Ioan 2:18). Pe acestia deci, nu se cuvine sa-i iubim,nici sa ne intretinem cu ei, nici sa ne rugam impreuna cu ei,
nici sa mancam impreuna, nici sa-i primim in casa, nici sa-I salutam, ca sa nu ne facem partasi faptelor lor celor viclene.”
„Pacatul fara iertare e fapta care se indreapta impotriva Duhului Sfant si pacatele tuturor ereticilor, pentru ca au blasfemiat si blasfemiaza pe Duhul Sfant. Acestora nu li se va
ierta pacatul nici in viata aceasta, nici in viata ce va sa fie,pentru ca s-au opus lui Dumnezeu Insusi, de la Care se da izbavirea.”

14. Sfantul Vasile cel Mare (+380) „Vadita necredinta a ereticilor ne vatama putin. Cu toate acestea, cei ce poarta piele de oaie si se prezinta pe dinafara cu chip pasnic, sfasie dinauntru oile cele intelegatoare ale lui Hristos si vatama mult, inselandu-i pe cei mai simpli. Acestia sunt mai periculosi si greu se apara cineva de ei. Ce lucru indraznet nu au facut acesti innoitori? Din aceasta pricina, i-a despartit Biserica si s-au rupt de ortodocsi si au facut mincinoasa adunare… Totusi, trebuie sa cunoasteti ca, prin harul lui Dumnezeu, nu sunteti singuri, ci aveti pe multi impreuna cu voi care apara Ortodoxia Sfintilor Parinti, care au alcatuit la Niceea evlavioasele dogme ale Credintei.”
„Una este crima care se pedepseste acum cu asprime:nepazirea Predaniilor Parintilor. Sa ne luptam pana la sfarsit ... nu pentru bani, nu pentru slava… ci pentru a dobandi de
obste comoara credintei sanatoase si sa ramanem luptandune…”



Ora este GMT +3. Ora este acum 22:30:44.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.